BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

București – o capitală cu poluare asurzitoare
https://buletin.de/bucuresti/o-capitala ... urzitoare/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Cât ar trebui să coste un loc de parcare de reședință în București și care e legătura dintre preț și haosul din trafic
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... uresti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Duamna Aaarhitect de la Arhitectura muge ca o vaca de pe Marte incaltata cu diplome. Cea mai buna intrebare care i se poate face in interviu suna cam asa, "- Fa, unde ti-ai parcat azi masina?!"(avand in vedere ce misto este cu parcarea pe Academiei la Facultate).

Parerea mea:

- este total aiurea sa se aloce de la primarii locuri de parcare "de resedinta" contra cost (iar costurile sunt ridicole). Am vazut la mine pe bulevard unde acum cativa ani a fost largit si s-au construit parcari in "spic" sau tangentiale ca au aparut tarusi cu etichete in dreptul unor locuri din randuri. Daca parchezi acolo probabil dau aia telefon sa vina sa ti-o salte. Locurile cu etichete pe tarusi sunt aleatorii, pe ici, pe colo - evident sunt cetateni care au depus dosarul la primarie si au luat).
Astea stau ziua goale cand e mare nevoie de orice loc. Deci contribuie la o si mai proasta folosire a locurilor de parcare existente. Unele stau goale cu zilele daca omul e plecat la tzara.
Alt motiv - ma indoiesc ca acea chirie ridicola sa amortizeze costurile suportate de primarie (deci de banul public) pentru construirea lor acum cativa ani. Cu ce drept sa-l ocupe doar Gigel?! Am contribuit cu totii la buget!
Asa ca ar trebui desfintata total aceasta alocare.

- cei care avem masina ar fi normal sa platim o taxa pentru ca o avem si inerent vom ocupa din spatiu public (ca doar nu o putem lua in casa sau pliata in buzunar). Taxele ar trebui stabilite functie de zona orasului..... insa la neamul nostru asta ar invita la o cocalareala si coruptie specifica. Asa ca as stabili o taxa unica si egala pe toata raza Bucurestiului. Probabil diferentiata pe marime vehicol, dar nu prea multe categorii, cred ca 3 sunt de ajuns, mici, normale si baragladine (apropos - la mine in cartier au inceput sa apara parcate diverse baragladine, gen microbuz din ala lung si lat, mini camion, rulote, dube. Astea stau parcate in rand cu toate masinile normale numai ca fiind lungi si late intra pe trotuare si ocupa loc de doua plus ca incurca si mai rau micuta banda de trecere libera).
Taxa ar trebui platita anual la impozit si bugetul format sa mearga la construirea de parcari supraetajate sau normale.

- apropos de supraetajate care sunt considerate ca un soi de mare salvare. Acolo unde sunt construite in Bucuresti, stau goale. Problema este pretul de obicei mult prea mare. Este un exemplu blocul Y de la Piata Salajan unde in locul unor parcari comuniste s-a facut una supraetajata (erau acolo siruri de constructii mostenite din ceausism, demolate si construita o supraetajata pe tot terenul). Aia sta goala si majoritatea masinilor infunda toate stradutele adiacente. Cauza este pretul colosal si insuportabil pentru cetateanul normal. Chestiile astea se pot subventiona din bugetul local adunat cu taxa de mai sus.

- cei mai multi daca ar avea ALTERNATIVE decente ar renunta la masina personala cu mare entuziasm. Dar NU AU. Orasul Bucuresti este total neprietenos cu orice alternativa la masina personala. Biciclistul e in pericol maxim la orice minut, pietonul scapa cum poate, trotinetistul e donator de organe ca si motociclistul (am vazut unul omorat la mine in intersectie prin ianuarie, il razuiau de pe asfalt, tot cartierul era blocat de masini deoarece taiasera traficul pe tot bulevardul). Multi ar renunta la masina personala daca ar avea conditii minim decente sa mearga cu bicicleta, trotineta sau alta traznaie din asta cu baterie sau pedale. Ne e musai sa existe PISTA DE BICICLETE pe care iarasi se face mare tapaj ca si cu supraetajatele. Pista de biciclete e un mare lux si necesita spatiu sa o construiesti. Plus ca cetateanul majoritar care e o vaca tampa si beata va prefera sa mearga (ca vaca) pe pista de biciclete si nu pe tortuarul lui. Ceea ce se si intampla (cel putin) in sectorul 3 unde exista asazise piste de biciclete (trotuarul vechi cu asfalt - un sir de gloduri puse de Dorel) decat pe trotuarul de pietoni din pavele care e mai lat decat pista de biciclete. Ala cu pavele pentru pietoni sta gol in timp ce vaca majoritara (cu sau fara catel mic de lesa) se plimba pe unde trebuie sa treaca bicicletele. Care oricum nu trec....ca nu sunt. Deoarece in Bucuresti biciclistii sunt ultra minoritari. Defapt nu exista oras mare cu mai putini biciclisti decat Bucurestiul. Daca mergi spre vest trecand granita in Ungaria vezi de zece ori mai multi biciclisti. Aici sunt o raritate. Cauza si pentru care soferii nu sunt obisnuiti sa-i fereasca.

-orice masura de limitare fortata (prin taxe aberante si nedrepte) a folosirii masinii personale duce invariabil la revolta si opozitie. Trebuie gasite solutii nu prin limitare sau penalizare (pedeapsa ca ai masina) ci prin concurenta la transportul cu masina personala. Adica trebuie masuri care sa stimuleze si sa incurajeze alternativele, sa le premieze, sa le faca atractive si asa multi vor lasa masina personala de buna voie. Masuri ca "taxa pe oxigen" atat ce cuprind cat si cum sunt luate reprezinta o mentalitate COMUNISTOIDA. Madam Firea a renuntat acum de frica alegerilor insa oameni ca ea reprezinta pericolul mentalitatii comunistoide, adica A GANDI CA O CIZMA COMUNISTA.

- parerea mea, supraetajatele sau subteranele, pistele de bicicleta si culoarele pentru ITB sunt vise erotice in actualul sistem BIROCRATIC UCIGAS care paralizeaza iesirea Romaniei din haznaua in care se scufunda. Toate astea implica ani si ani pentru studii de fezabilitate (= maculatura care umple dulapurile si costa imens, total inutila), ani de licitatii sicap (= un sistem complicat si pervers de acoperire a coruptiei totale), contestatii in tribunale cu anii, intotdeauna anumite CATEVA firme mari de constructii (astia indeplinesc CRITERIILE imbecile si birocratice) care invariabil isi bat joc de lucrare si termene si se pisha cu bolta pe stat si organe. In sistemul actual NU SE POATE CONSTRUI NIMIC. Doar se poate fura si mima ca se face ce nu se face. In sistemul actual vom avea numai PROMISIUNI ELECTORALE, STUDII DE FEZABILITATE, MASTERPLANURI PE HARTIE si nimic altceva!

- parerea mea - in sistemul actual (pana nu este demolat si nivelat cu buldozerul!) se pot face doar lucruri mici si de bun simt. Ca de exemplu ce am spus mai sus, desfintarea alocarii de parcari pe strazi, taxa la toata lumea, detectate toate peticele de "spatii verzi" (=morminte inutile) si facute parcare in timp ce banii de spatii verzi sa se bage in parcurile adevarate care sa devina si mai verzi, si mai bine plantate si de ce nu, exitinse?!

De exemplu, ce am observat - acolo unde s-au modernizat bulevarde (de exemplu Soseaua Giurgiului = o gluma proasta, sau Liviu Rebreanu la care s-a lucrat cat la Marea Piramida din Egipt) practic s-au obtinut MAI PUTINE locuri de parcare decat inainte si benzi de circulatie mai INGUSTE. Toate proiectele astea de MODERNIZARE vad ca duc la INGUSTAREA strazilor! Una din cauze (pe langa vaca arhitecta de mai sus = gandire de CIZMA) sunt stupidele "spatii verzi" si frica de a taia niste copaci vai mama lor care au fost ocoliti cu betoane in bezna mintii. O tara care taie paduri milenare in cateva zile se teme sa taie doi salcami strambi pe Rebreanu sau Giurgiului = asta arata ABERATIA sistemului bolnav si dement in care traim! Cauza nr. 1 = BIROCRATIA care a devenit un scop in sine! Hoardele de bugetari platiti DUBLU cat in sectorul privat isi gasesc rostul doar in acest sistem birocratic aberant care freaca tone de hartii in ani si ani de zile in timp ce Romania ramane in PARAGINA.

Deci, in Bucuresti s-ar mai gasi locuri la suprafata pentru parcari dar nu in sistemul BIROCRATIC ACTUAL si asa cum (nu) functioneaza el.
Un meserias de bun simt daca ar avea libertatea legala si puterea financiara sa mearga pe strazi si cu OCHIUL LIBER sa decida ce se paveaza in plus, ce se scoate, ce se lasa, ce se lateste, etc, treaba s-ar face rapid si MULT mai bine! Dar asta e un vis! Orice bordura actuala are in spate un dosar cu sina intr-un dulap si multeeee drumuri!

APROPOS - o cauza a traficului inrfernal este tot BIROCRATIA. Oamenii trebuie sa plimbe hartii/dosare de colo-colo in loc sa fie utilizat calculatorul! Sistemul birocratic nu numai ca plateste armate de trantori sa plimbe/frece hartiile, dar produce si poluare pentru ca pune oamenii pe drumuri sa plimbe acele dosare si hartii! Sistemul BIROCRATIC actual toaca bani, da un rost fals unor oameni, se opune oricarui progres real si mai si polueaza! Va asigur ca daca maine ar disparea acest sistem birocratic de plimbat dosare, adeverinte, avize, stampile, hartii, traficul s-ar reduce considerabil! Pur si simplu am trai mai bine fara sa facem nimic in plus, doar sa scapam de acest sistem birocratic de secolul 19 inlocuit cu un sistem informatic.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Poluare masivă în București miercuri dimineață
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... stratu.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Incendiul care a poluat miercuri Bucureștiul: ​​Cum a ajuns ferma de porci din Periș un dezastru ecologic, afacerile familiei Dragnea și cine este noul proprietar
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... ragnea.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Fermă a fost privatizată în 1998. Începând cu 2010, această rămâne treptat fără porci. În 2012 fermă intră în insolvență, iar în 2015 este declarat falimentul. Tel Drum cumpără porcii din Periș și vinde furaje.

HotNews.ro a intrat la vremea respectivă în posesia a patru plângeri penale, una făcută de Rezervele Statului, altă de BCR și două de către lichidatorul judiciar de la Romsuintest SA Periș – toate vizând falimentul Romsuintest Periș și dispariția a 21.500 de porci din rezerva de stat. Plângerile s-au lăsat cu dosare penale deschise. Statul a pierdut din afacerea falimentară de la Periș peste 150 de milioane de lei, potrivit sursei citate. În sesizări sunt reclamate posibile infracțiuni de care ar fi profitat Tel Drum și Interfrigo Logitics, firma unde are interese și fiul lui Liviu Dragnea.
si ce s-a intamplat cu dosarele alea penale !?!?

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... ne-lei.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

c_andrei
Posts: 165
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by c_andrei »

Faptele s-au prescris, fapta nu exista sau NUP.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

c_andrei wrote:Faptele s-au prescris, fapta nu exista sau NUP.
de cand a aparut presa romaneasca libera dupa 1990 s-au scris milioane de articole despre toata ticalosia, hotia, tradarea si distrugerea Romaniei, indiferent cine a fost la putere in acesti 30 de ani. Chiar si in cea mai sufocata perioada (2000....2004) exista presa libera care scria la greu chestii grele. Ca nu era chiar pe toate gardurile sa dai cu nasul direct, ca trebuia sa mai cauti, e alta poveste. Adevarul nu se arunca cu furca in ieslea vitelor umane, trebuie oleaca urmarit si dorit.

Asa ca nimeni nu are scuza "ca nu a stiut"! Cei mai multi nu au vrut sa stie! Astfel am capatat ceea ce am meritat.

Aud de 30 de ani numai "securisti, hoti, au distrus tara, au vandut-o strainilor, etc", sunt cuvinte standard in gura multor "revoltati". Care atunci cand au fost alegeri i-au bagat in urna pe hotii si ticalosii cei mai mari dintre hotii si ticalosii aflati in oferta. In capul acestor majoritari exista acea dualitate de personalitate specifica idiotilor si nebunilor. Aparent sunt oameni normali si cumsecade. Nici nu-i distingi de ceilalti. Dar prezinta aceasta disociere grava, aceasta ruptura bolnava de logica elementara, adica ceva legat de corespondenta logica intre fapta si efect, intre cauza si efect.

Probabil scriu prea metaforic, prea putin explicit. Eu mereu i-am numit "oi umane" (inerte). Nu am inteles niciodata pana la capat ce li se intampla astora in creiere. Pare ca nu mare lucru. Mereu sunt siderat cum poti trai asa ca un animal idiot, sa te uiti la poarta abatorului spre care te impinge pastorul cu turma (la taiere) si tu sa nu o vezi, sa nu simti nimic desi presa la megafon anunta de 30 de ani, "Mergeti cu totii in carnea de salam!", sa vezi mai degraba orice altceva, maracinii de pe marginea drumului, coada oii umane care sta inaintea ta, sa auzi orice altceva dar nu ceea ce e important! Desi cumva ii inteleg (omul marunt.....e om marunt), tot nu-i pot pricepe pana la capat! Cat sa fi de idiot sa repeti la infinit aceeasi incercare esuata si de fiecare data sa astepti la fel de increzator un rezultat bun, desi de fiecare data a fost un esec total?!

Cu BUCURESTIUL am tot scris, poate prea metaforic, nu explicit, este o cocina infecta plina de praf! Aduni praful din Bucuresti cu lopata! Suntem ingropati in praf si acoperiti de jeg. Cand bate vantul sau cand sunt conditii de miscare pe verticala a maselor de aer rece/cald, tot acest praf selenar (din PM10 si PM2,5) incepe sa ne bantuie pe senzori. Nu e numai Perisul cu porcii lui istorici, nu este nici Parisul! Suntem chiar noi! Cu indolenta, lenea, paragina, cretinia generala, "organele" locale care nu fac nimic util sau si cand fac ceva e de bezna mintii unor cretini si impostori ajunsi in functii de decizie. Noi suntem poluarea! Felul nostru majoritar de a fi! De a nu ne revolta de chestii majore, doar de chestiuni minore, de a fi indulgenti cu cei mai mari ticalosi si satrapi insetati de sange cu cei mai mici gainari. E modul nostru de a vedea ca o gaina proasta care se preocupa si concentreaza pe o margea lucitoare in timp ce buldozerul o prinde sub senila ca pe o gaina proasta ce este.

Pana la urma iata ca se confirma corespondenta intre catastrofa si oportunitate. Cu guvidul asta macar invata populatia (de oi umane...inerte...) sa se spele pe maini! Poate cu asta ne vom alege! Si cu strazile clatite oleaca cu ceva clor in apa. Ca pana mai ieri igiena elementara in Romania era ceva exotic, rar vedeai pe unul sa se spele inainte sa morfole salamul in gura.

Nu-mi fac prea mari iluzii ca dupa ciuma in BUCURESTI vor fi alesi in fruntea gospodariei oameni cu creier si educatie. Unde sunt astia?!?!

Poluarea chiar si in inghesuiala specifica a orasului s-ar mai putea remedia si nu prin masuri oligofrene de tip comunistoid sau neo-marxism de hashtag de tip "ciocan in cap dat pe la spate si peste noapte de catre orbul pus sef peste chiori".

Deci, POLUAREA o avem cu noi, chiar langa noi, stam cu papucii pe ea toata ziua!
Ne e casa nematurata si murdara si in dezordine absoluta dar cum in realitate, in mental, in subconstient casa noastra se opreste la usa de la intrare..... restul nu conteaza! Dar inghitim cu fiecare respiratie! Acum extrem de pretioasa in vremea guvidului care ne fura ca un hot invizibil respiratia.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Intr-o tara normala cu un popor educat dupa faza aia cu 10.000 testati "din bloc in bloc" tzatza asta era descalificata definitiv (impreuna cu clovnii cercelushi-antena3 care anuntau experimentele cu 2 milioane....10.000.....etc).

Insa oile bipede au mintea scurta si memoria zero. Deci s-a uitat si se va uita! A3 ramane cu acelasi numar de spectatori fideli, ahtiati dupa gandirea de hazna.

Acu' le-a mai venit o idee ca e mai greu cu achizitia de autobuze, tramvaie, trotinete, moristi, lule, chiftele, inele, etc, turcesti pe timp de guvid (cu parandarat de mercedes). Oricum, cu astea stim, un coleg mai sus a prevazut viitorul, "Faptele s-au prescris, fapta nu exista sau NUP."

Cu "euro 1...2...3....4...etc" nu mai e cazul, deja avem aer de Sinaia (cand nu arde rahatul porcilor fantoma din Perish).

Asa ca se pune de o noua achizitie! Pana la urma tot vom fi testati! La vot!

https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... atatii.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Primăriile din Ilfov au încheiat contracte dubioase cu diferiți privați sau cu asociații de protecția animalelor care de fapt sunt doar un paravan pentru firme care fac foarte mulți bani această afacere, cu ghilimele și tot cinismul din lume, pentru a-i scăpa de câinii de pe străzi, așa spun primarii, aceasta este exprimarea, pe ei nu îi interesează cum. Și atunci vin aceste firme, iau câinii, doar că ori îi duc într-un centru, ceea ce nu se prea întâmplă, fiindcă asta ar însemna cheltuieli suplimentare, și vin și îi aruncă, îi descarcă, în principal în periferia Bucureștiului, în locuri pe care noi le știm. Acum, fiindcă sunt mai puțini oameni pe stradă, și trafic, cățeii săracii migrează, că nu ai ce să le faci. Și ajung tot mai mult spre centru. Cei de la ASPA sunt asaltați de astfel de telefoane, chiar și eu le-am sesizat doi căței, îi și vezi că sunt aduși, fiindcă ei sunt dezorientați, sunt luați de pe teritoriul lor și aruncați în altă parte”, a explicat Tudor Tim Ionescu pentru HotNews.ro.
Prețul plătit de Consiliile locale către ASPA Ivets pentru fiecare câine capturat și ucis este între 700 și 1.000 de lei!!! Aceasta în condițiile în care câinii sunt transportați uneori și la sute de kilometri, iar dreptul cetățenilor de a-i adopta și revendica este încălcat”,
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... m-2014.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Nu am inteles care e iubita lui?! In poza apare un alt barbat in blugi pe o alta bicicleta. Iar politia nu spune decat de Negoita si... iubita lui, dar mai vedem acel barbat pe bicicleta....

Si cum ramane cu lebedele !? Au voie sa manance paine ? Eu stiam ca le face rau.

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... -pasti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

arpadgicu
Posts: 64
Joined: 27 Jan 2019, 20:18

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by arpadgicu »

Compania Municipală Dezvoltare Durabilă înființată de Gabriela Firea s-a apucat să facă PUZ-uri pentru rechinii imobiliari: blocuri de 8 etaje în zona protejată 11 Iunie, peste clădirea Clubului Fabrica
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... ie-puz.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Stiam ce magarii fac astia.
Pe scurt, trecand peste diverse aspecte, ma intreb si eu, in orasul asta unde masinile nu mai incap pe strazi si (cand nu e carantina) nu mai poti respira de poluare, chiar nu se mai gandeste nimeni ca inghesuiala asta construita o sa ne duca intr-o fundatura din care nu mai iesim?!?! Orice constructie noua inseamna inca un val de masini, si cu cat e mai inalta cu atat valul nou de masini e mai mare. Pai strazile sunt aceleasi, ba chiar au fost ingustate prin "reabilitare". O sa ajungem un oras ciuperca!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

c_andrei
Posts: 165
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by c_andrei »

Inafara de profitul maxim pe termen cat mai scurt, adica tunuri, credeti ca mai tine cont cineva de altceva? Se mai gandeste cineva pe termen lung?
Ne furam caciula singuri de 30 ani, de aia suntem unde suntem.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Parerea mea, problemele astea sunt imposibil de rezolvat de catre oamenii simplii, adica de populatie. Sunt probleme ce tin total de autoritatile locale si de la centru. Calitatea orasului nu poate fi mai mare, doar cel mult egala cu a celor care il conduc si celor care decid, celor care dau autorizatii si aproba planuri de urbanism.

Insa Romania nu e chiar ultima tara de pe planeta, exista cazuri si mai rele, de exemplu in Africa sau America Centrala si de Sud. Problema pe care o vad eu este ca Romania parca nu ar face parte din Europa. Este prea mare diferenta intre ceea ce se intampla aici in urbanism si ce este dincolo de granita de vest. Ca inspre est nu mai avem Europa. Cum treci granita noastra de vest parca e alta lume!

Cea mai mare asemanare cu Bucurestiul o gasesc la Istanbul. De unde concluzionez ca problema noastra vine si din trecut, de la o anumita mentalitate, un anumit mod de a gandi al majoritarului, de la un anume sistem de valori.

Poate unii cu mai mult simt estetic isi dau seama ce gusturi proaste are majoritarul in aceasta tara! Mereu m-am gandit cum oare ajung oamenii sa fie asa?! Ce-i determina cel mai mult sa aiba asa gusturi proaste si sa fie atat de insensibili la estetica !?!? Scoala nu cred ca are mare rol, e clar ca familia si mediul inconjurator (social) conteaza. E aceeasi intrebare - cum un om ajunge manelar?!

Ma uit cum isi fac casele, cum isi fac gardurile, cum isi aranjeaza curtea casei sau gradina blocului?! De multe ori nu duc lipsa de bani, ba dimpotriva, pe uratenie cheltuiesc mai mult decat i-ar costa ceva frumos.
Ma uit ce li se pare lor "frumos" si cum par sa nu fie deranjati de uratenia, hidosenia din jurul lor! Oricine poate sa arunce o privire ceva mai atenta decat o face zilnic si sa vada cat de oribile, hidoase, sinistre sunt majoritatea cladirilor noi si ce diferenta enorma exista intre arhitectura de dinainte de WW2 si cea de dupa, mai ales cea de acum! Arhitectura in timpul comunismului macar a urmat o reteta, un urbanism care acum in "capitalism" pare imposibil. Cei care investesc banul in noile ansambluri imobiliare le-ar construi si sub forma de ciuperca numai sa aiba cati mai multi metri patrati construiti pe petecul lor de teren, sa faca profitul cat mai mare. Iar cei care cumpara nu-si pun prea multe probleme de estetica, spatiu, aranjament, ei vor un apartament, o "pestera" unde noul om al cavernelor sa se ascunda de ploaie si vreme rea.

Noile blocuri din rigips chiar daca unele pe interior au spatii mai mari decat cele din perioada comunista, sunt impartite prost, sunt urate, neprietenoase cu ochiul, spatii seci, reci. stupide dar problema cea mai mare este inghesuiala pe exterior, practic acum in Romania se construiesc ansambluri imobiliare pe concept de ghetou anii 50 din occident. Acolo genul asta de ghetouri sunt demolate, dezafectate si daca mai exista, sunt niste mahalale infecte. Occidentul a abandonat de multa vreme genul asta de constructii si aici in Romania nimeni nu invata nimic din ce au acumulat aia mai dezvoltati.

Rumanul e foarte plimbaret prin lume, deja e greu sa mai intalnesti pe cineva in arhitectura si inginerie de constructii sa nu fi fost mai peste tot in occident. Insa se duc vaci si se intorc boi, nimic nu invata de acolo. Si oricum, proiectantii chiar daca ar sti ce sa proiecteze nu au nici o sansa. Investitorul spune, "banii mei, fac ce vreau cu ei", asa ca proiectantul e un simplu croitor de haine de prost gust deoarece, "clientul nostru, stapanul nostru", ai de ales, ori proiectezi maneaua imobiliara, ori mori de foame.

Iar sistemul actual birocratic, corupt, primitiv nu da putere arhitectului, dimpotriva, il transforma intr-o curva de trotuar care presteaza pe tarif. In proiectare s-a ajuns la prostitutie maxima tot datorita sistemului si conducatorilor politici care timp de 30 de ani nu au pus nimic in ordine, au avut alte preocupari, le stim. Dar si arhitectii s-au mancat intre ei ca toate breslele din Romania de dupa 1990, toate populate cu fosti securisti, toate politizate, toate napadite de impostori. Caci impostorul nu suporta langa el un om competent. Daca vrei sa distrugi un sistem numesti la varf niste impostori si treaba e gata!

In proiectare mereu se gasesc unii mai morti de foame ca altii asa ca pe langa tarife de prostitutie accepta si ca invetitorul sa le comande hidosenia si orice vrea muschiul lui, practic isi calca pe etica si morala profesionala si construiesc ghetoul. Dar nu am ajuns chiar ca in Africa deoarece inca mai sunt niste legi si regulamente de care se impiedica toti. Dar e si sfanta coruptie ortodoxa care serveste ghertoiul care isi construieste casa cu mansarda pe 3 niveluri si iese precum cozonacul de Paste umflat peste tava, de te loveste direct in retina. Orice ticalosie imobiliara e posibila prin coruptie. Un exemplu interesant, in Pipera s-au sufocat singuri, au construit de bezna mintii pe niste stradute ca acum (cand nu e carantina) poti sa faci o ora in 50m cu masina. Totul a fost posibil prin coruptie si lacomie. Fiti siguri ca toate aceste ticalosii sunt legale, au in spate documente si studii, tone de hartii care ascund prostia si coruptia. Acum prinde orbul si scoate-i ochii! La ore de varf, gen iesirea de al birouri in statia de metrou Aurel Vlaicu prinzi al treilea metrou ca sardina in conserva. Ma intreb cum se vor descurca acolo dupa ce se ridica carantina?! Masinile oricum nu incap pe strazi, metroul e buluc sinistru la ore de varf.... o sa bage elicoptere?! Si nu stiu daca cineva a observat cate santiere spre gata mai sunt in Pipera?!?! Toate inseamna alte valuri de oameni si masini?! Coada sa faci stanga sub pod nu o sa mai fie de 1km si nu va mai dura 1 ora pentru 50m ci va fi dubla! Iar metroul oricum nu mai facea fata de multa vreme la orele de varf. Distantare sociala in Bucurestiul functional?!?! O gluma proasta!

Lumea nu-si da seama ca daca traiesti intr-un oras urat asta te influenteaza fara sa simti. Oamenii nu sunt imuni la uratenia, haosul, mizeria si debandada din jurul lor chiar daca ei cred ca nu vad, ca nu-i intereseaza, ca nu-si mai ridica privirea din ecranul telefonului. Invizibil chestia asta ne toaca zi de zi si ne face mai rai, mai nebuni, mai infranti si in final mai urati pe dinauntru. De ce credeti ca toate marile civilizatii ale lumii au construit frumos, maret, impresionant?! Puteau sa construiasca mai mic, mai urat si evident mai ieftin, le ramaneau niste bani!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Se fac multe la adapostul guvidului! E o chestie sa pui afis pe gard pentru "consultare publica" (de obicei se cauta un loc cat mai dosnic) in timp ce populatia e tinuta in case.
Eu ma gandesc in primul rand cum o sa fie cu masinile si parcarea pe stradutele alea chinuite daca ar fi construit mastodontul asta acolo?!?! E o gandire ipocrita (tipic romaneasca) sa zici ca ai parcare subterana si sa aloci locuri conform legii in parcarea aia (si aici e mult de discutat) in timp ce realitatea cotidiana ne arata la tot pasul ca la TOATE cladirile noi cu parcari subterane, strazile adiacente si in fatza cladirilor sunt masini peste masini. Multi nu vor sa intre tot timpul in subteran, mai ales ca multe au intrari si iesiri foarte chinuite. Realitatea PRACTICA ne arata ca orice mastodont nou, oricata parcare subterana ar avea, umple stradutele adiacente cu masini puse la suprafata. Ori in locul ala e tragedie si cu ajunsul cu masina, daramite sa o si parchezi! Sa nu mai spun de..... spatii verzi! Si acolo e centru de centru!
Proiectul imobiliar care propune construirea unui bloc de 7 etaje, respectiv 34 de metri înălțime, în grădina Palatului Știrbei de pe Calea Victoriei 107, a revenit pentru aprobare la Primăria Capitalei. Clădirea palatului, monument istoric, va fi consolidată și restaurată. Proiectul a fost ”în consultare publică”, în perioada 1-25 aprilie, pentru prima fază, cea de intenție, însă cetățenii puteau afla doar dacă treceau prin fața clădirii și vedeau panoul de șantier, fiindcă pe site-ul municipalității nu este afișat.

Acest proiect a apărut pentru prima dată în spațiul public în urmă cu 10 ani, însă nu a fost aprobat deoarece a stârnit numeroase controverse din cauza înălțimii mari a clădirii propuse și a faptului că se distrugea grădina palatului. Actualul proiect este foarte asemănător cu cel vechi.
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... italei.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Chiar ma intrebam cum vor proceda?!?! (ca imi pare imposibil de rezolvat in Bucuresti). Pai iata, metoda clasica, se da Puterea in mana unor "Garcea"! Imi maginez deja cum vor pastra distanta sociala de pe acum! :lol: :lol: :lol:

https://www.mediafax.ro/social/regulile ... i-19112991" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply