Hotie si jaf ca in Bucuresti nu cred sa mai existe in toata Europa! Poate gasim ceva asemanator in Asia Centrala sau in Africa!
Milioane de euro platiti din banii publici pentru smacuirea de dungi colorate peste trotuare, gropi, borduri cat Zidul Chinezesc, dughene, banci, tufe, canale, tomberoane si garduri. Probabil cea mai scumpa vopsea din lume! Va dati seama cat costa ceea ce au facut din banii luati de la Primarie?!?! Oricine a vazut de ani si ani aceste glume proaste denumite "piste de biciclete"! Sa isi imagineze cat a costat in realitate vazand ce a ramas din acele dungi.... iar diferenta?!?!.... Vile, masini de lux, Monte Carlo, fitze ca nu mai incape strada! Multi isi dau seama ca la Bucuresti se observa mai multe masini de lux pe metru patrat decat in super capitale europene din vest!
Atunci am vazut cum practic instantaneu (azi nu erau, a doua zi erau) au vopsit acele dungi peste orice au gasit in cale, fara nici o jena. Daca mergeai cu bicicleta pe acele fasii de bezna mintii nu parcurgeai mai mult de 50m fara un obstacol major la care trebuia sa ocolesti... daca aveai pe unde, sau trebuia sa te dai jos de pe bicicleta.
Ce-i costa macar sa toarne niste mortar la borduri sa poti sa le parcurgi cumva?! Era simplu, turnau putin mortar (chiar daca tinea un an, doi.... cam cat au tinut dungile si garantia).
Insa bataia de joc si dispretul a fost maxim, au tras dungile doar sa arate ca "
s-a facut ceva" si asta a fost tot.
Si cat de cretin trebuie sa fi sa-ti imaginezi ca rezolvi ceva cu dungile alea?!?! Oricum pietonii merg pe unde au chef, ba cel mai bine merg pe dungile alea! De exemplu in Parcul IOR inca au supravietuit niste dungi din astea care cica marcheaza traseu de biciclete. Nu-i pasa nimanui de ele, pietonii merg pe oriunde si mai ales peste dungi, biciclistii stimulati de iluzia ca "au dreptul" fugaresc si rezultatul il stie "militia" comunitara din zona (adica burtosii si femeile care se plimba degeaba in masinute electrice si sunt platiti pentru asta), adica jdemii de cazuri de loviri cu bicicleta in parcul ala.
Concluzia logica, cu dungi (direct pe trotuar) e mai rau decat fara dungi! Plus COSTA, iata, milioane de euro!
Cata minte iti trebuie sa crezi ca daca trasezi niste dungi peste trotuarul de pietoni, asta o sa rezolve ceva.....
in Romania?!?!?!
Pai la ora actuala nici culoarea rosie de la semafor nu este respectata de soferi! In fiecare intersectie si la fiecare semafor rosu, in 9 din 10 cazuri vad soferi trecand pe rosu!
Si ipocritii si hotii astia traseaza dungi de 50 de milioane de euro! Iar populatia zace moarta si inerta!
Cat priveste aceste trasee de bicicicleta, ar trebui discutat serios si cantarite argumentele. Eu ca biciclist nu sunt convins ca aceste trasee
speciale (dedicate) rezolva problema, dimpotriva, e chiar mai rau cu ele deoarece:
1) pe traseul special ai sanse maxime sa te lovesti cu alt biciclist sau chiar cu un pieton sau cu o masina daca asta are cum sa intre acolo.
2) ce se intampla in afara traseului?! Daca vrei sa mergi din punctul A in B si ai doar o portiune traseu, ce se intampla acolo unde nu ai traseu de bicicleta?! Te calca masina?! Sau.......astepti 10....50...100....500 de ani sa existe peste tot trasee de bicicleta?!?! Daca eu vreau sa merg din Titan la Arcul de Triumf ce ma incalzeste pe mine ca o mica portiune (pe care o fac in 10 minute) este traseu SPECIAL (super mega Calea Victoriei) cand la capat in Piata Victoriei fac 20 minute sa traversez pe jos ca pieton pe langa bicicleta sau daca sunt curajos, ma bag printre masini si.... Dumnezeu cu mila?!
3) traficul auto din Bucuresti este blocat, sunt prea multe masini si strazile sunt aceleasi ca in secolele 19...20. Mai late nu se fac, doar mai inguste acolo unde se fura alti bani cu borduri de lux si alte inutilitati. Pai un traseu de bicicleta e ca sarea pe buba, adica blocheaza traficul si mai mult. E ca initiativa DUAMNEI Fii-Rea la inceput de mandat cand a blocat total traficul in momentul cand a creeat "banda speciala pentru ITB". A fost DEZASTRU si a tinut o zi. Ala a fost momentul cand a demonstrat ca tipa nu are nici o legatura cu orasul asta si realitatea vietii din el.
De exemplu, pe Calea Victoriei super traseul de bicicleta sta in cea mai mare parte a timpului complet gol. Cei cativa biciclisti ocazionali ar avea loc sa mearga pe trotuare sau pe langa bordura ca peste tot. Insa traficul pe Calea Victoriei a fost crunt sugrumat din cauza acestui minunat traseu! Nu mai spun ca bordurile alea care delimiteaza sunt periculoase! Din punctul meu de vedere (si tineti cont, sunt biciclist!) este o CRETINIE. O strada precum Calea Victoriei o interzici pentru biciclete si in schimb faci traseu bici pe strazi alternative unde e mai mult loc, de exemplu Magheru care e lat. Si traseele pentru bici trebuie sa fie aproape peste tot, cum am spus, cu unele exceptii cum e "artera auto" Calea Victoriei sau altele de genul asta. Traseele nu trebuie sa fie niciodata comune cu trotuarul de pietoni pentru ca oricine a mers cu bicicleta stie ca cel mai mult de furca ai cu pietonul! Care de multe ori merge in zig zag sau face miscari bruste si imprevizibile. Se pot trasa pe carosabil pe 100...120cm benzi la margine pentru biciclete si cum am spus, trebuie peste tot camere video, supraveghere, masinile parcate ilegal ridicate instant, amenzi mari, militie care sa faca ceva util, etc. Asa s-ar face loc si pentru biciclete. Traseul dedicat e scump, dureaza, are nevoie de spatiu care nu exista. Daca e posibil, e clar ca-i lux, dar cum nu prea e posibil se pot gasi metode simple (...din pacate IEFTINE) alternative care tin din pacate de organizare, disciplina, aplicarea corecta si impartiala a legii....
Apropos de DNA (intre timp pare defunct, zace mort in sant, bazaie musca Bubonel pe la guritza lui), chiar nu a prins niciodata macar un Sobolan din primariile capitalei ?! Sub ochii nostri se petrec aceste JAFURI in stil mare! Geme presa de HOTIA INFINITA din PMB si celelalte primarii de sector! (ba as spune ca unele de sector sunt chiar mai obraznice ca aia mare de la Cismigiu!).
Deci, concluzie! Ce-i lipseste chelului?! Tichia de margaritar! Asa si cu traseele SPECIALE pentru biciclete. Ar fi prea simplu si mai ales PREA IEFTIN sa bage camere video in tot orasul + legi si amenzi ultra dure + burtosii in uniforma sa faca totusi ceva + SA REZOLVE PROBLEMA PARCARILOR! In extremis ca la Tokio unde nu-ti cumperi masina pana nu aduci dovada ca ai unde s-o parchezi + taxe pe centru (adica vrea tzaranul sa mearga la Fitze pana in poarta, SA PLATEASCA!) + ridicat instant orice NESIMTIT care a parcat ca un porc!... adica APLICAREA LEGII.... Stiu, nu e momentul cel mai favorabil....Poate dupa urmatoarea runda de alegeri?!
......Ha Ha!
Chi vive sperando muore cagando.
Unde au dispărut cei 122 km de piste pentru biciclete
Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, a plătit 11 milioane de euro în 2008 și 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. În 2012, Poliția Rutieră a închis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefuncționale.
În 2011 însă, cu aproape un an înainte să închidă pistele, Poliția Rutieră a cerut Administrației Străzilor să remedieze aceste erori.
Cu toate acestea, în acest interval de timp, Administrația Străzilor nu a făcut nimic. Între timp, pistele au ieșit din garanție și firmele care au încasat cele 11 milioane de euro numai au nicio obligație.
În 2008, potrivit informațiilor furnizate de Administrația Străzilor, s-au realizat circa 60 de km de pistă pentru biciclete.
...
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, și au fost realizate de firmele DUMAVA și UTI Trafic. Dacă facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au plătit 125.000 de euro. În acest preț intră și montarea semafoarelor pentru biciclete, în anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administrația Străzilor susține că a făcut licitație.
Și pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.
În medie, pentru 1 km de pistă pentru bicicletă municipalitatea a plătit 150.000 de euro. Ce înseamnă pistă de bicicletă pentru Administrația Străzilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasă verde și galbenă, ștanțată din loc în loc cu câte o bicicletă albă.
https://www.hotnews.ro/stiri-administra ... rca-10.htm" onclick="window.open(this.href);return false;