Bucureștiul și sinuciderea pietonului-omului în plină reformă rutieră: trotinetiști peste scuteriști, bicicliști peste automobiliști, trotinetiști peste bicicliști, scuteriști peste automobiliști
https://www.hotnews.ro/stiri-perspektiv ... ilisti.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Articolul este scris ca de un aurolac dupa ce a tras adanc din punga. Dar (din punctul lui de vedere) are dreptate. Evident, ceva specific national, este spus dintr-un singur punct de vedere, AL LUI PERSONAL. Asta e una din problemele majore ale acestui popor distrus si bolnav, fiecare nu vede decat PUNCTUL LUI DE VEDERE, in rest toti se pot duce naibii.
Greu de facut un clasament al problemelor Bucurestiului. Sunt prea multe, prea grave, prea vechi, totul e cronic. De aceea renunt la numere si ordinea conteaza partial sau deloc. Treaba sta cam asa:
- primaritza Fi-Rea (impreuna cu Ciuma Rosie majoritara in consilii) reprezinta cea mai rea, ticaloasa, falimentara administratie a Bucurestiului din ultimii 30 de ani. Insa toti au fost rai, hoti, ticalosi, idioti si falimentari.
Din toate partidele care au guvernat (aviz celor care mai vor sa-i voteze!). Nu este o deosebire prea mare intre partidele care au fost la putere. Putini au lasat in urma ceva folositor, nu neaparat minunat sau bun. De exemplu Basescu a scapat capitala de maidanezi si de chioscuri. Lucrurile astea au implicat suferinta (oameni carora li s-au distrus afacerile, caini omorati). Dar nu se poate fara suferinta si sacrificiu, este ori/ori. Imi aduc aminte de teroarea "buticurilor" care blocau/colmatau/infundau toate arterele orasului. Imi aduc aminte de teroarea cainilor maidanezi, au fost si victime, oameni omorati. In rest am avut primari care au lasat in urma numai jaf din banul public si kilometri de borduri si lucrari executate infect de prost si fara cap. Sau demolari!
- una din cele mai grave probleme este parcarea masinilor. Daca luam in seama aceasta problema, restul nu mai conteaza deoarece Legea este practic anulata, violata si batjocorita. Sub semnele de parcare interzisa (plus semnele si avertismentele de ridicare) troneaza siruri de masini suite cu totul pe trotuare fara sa lase loc pentru pieton. Peste tot! Adica peste tot este o batjocura la adresa legii si codului rutier! Parcarea completa pe trecerea de pietoni, blocarea completa a trotuarelor chiar si in centru, toata aceasta batjocura este practic peste tot in orice minut. De aceea se poate spune ca e chiar nedrept ca unii sa fie amendati sau ridicati in timp ce restul de 99% sa nu pateasca nimic. Vreau sa stiu si eu in ce tara care nu face parte din lumea a III-a se tolereaza intr-o asemenea proportie incalcarea legii la lumina zilei?! Am vazut de sute de ori masini trecand pe rosu sub ochii militianului care dirijeaza intersectia fara ca soferii acestora sa pateasca ceva. Nu mai zic de masinile parcate pe prima banda, sau daca prima e deja ocupata, pe a doua banda, oprite pe motiv ca Dorel are treaba CHIAR ACOLO si nu are chef sa parcheze mai incolo. Un trafic deja sugrumat de nesimtiti care opresc pe banda de rulare fara sa pateasca nimic. Militia sta la 30 m distanta si nu zice nimic! Le-am atras atentia de multe ori, le aratam cu degetul la doi pasi ce se intampla si nici o reactie, militienii se uitau la mine ca la un martian verde de curand aterizat! Problema nu e ca tolereaza defapt incalcarea legii (
desi asta in sine e o infractiune) ci ca toata povestea e selectiva. Unii isi iau amenda, ghinionul lor, altii nu patesc nimic desi sunt deosebit de nesimtiti si infractori! De aceea se scarbeste omul CU BUN SIMT de tara asta si emigreaza! Una din cauze! Pai ori e ordin la Militie sa-i lase pe toti sa incalce aceeasi Lege, ori sunt toti arsi!
Chestia asta selectiva creeaza frustrare. De aceea rumanul majoritar e unul din cei mai frustrati oameni din lume, oricand gata sa explodeze de nervi si sa sara la beregata oricui. Idiotul majoritar (nu e un termen inventat de mine, Ceausescu numea poporul, "idioti", probabil avea experienta conducerii acestei tari) simte in sinea lui NEDREPTATEA insa educatia anemica si creierul deficitar nu-l ajuta sa discearna si sa inteleaga. De aceea creste in el FRUSTRAREA. In rest e o oaie tacuta care se duce cuminte si incolonata direct spre abator, votandu-si macelarii la fiecare legislatura. E o frustrare de oligofren. Acesta nu intelege exact cauzele raului care-l macina, nu distinge raul de bine si nu are valori sau principii morale, insa SIMTE raul (ca omul e animal) si de aceea frustrarea creste in el ca balaria pe maidan. De aceea in trafic sunt atatea batai, pumni, bate, scuipaturi si injuratura a luat loc viului grai.
- strazile sunt pline de gropi si obstacole. De peste 20 de ani Bucurestiul nu a mai avut asa strazi distruse! Dar are borduri noi! Iar cele care cica se refac,
defapt se fac si mai prost. Sunt strazi care la refacere capata adevarate capcane mortale, gropi imense, chestii tip Dorel in care iti rupi masina si gatul. Dati de exemplu o tura in sectorul 3 pe Strada Campia Libertatii care dupa o indelungata blocare (partiala) si REFACERE prezinta niste gropi senzationale! Intre ele e una deosebita si deosebit de mare dar si deosebit de camuflata care poate demola o masina. Sunt gauri pe care Dorel le-a facut sa lucreze la tevi, le-a astupat dupa care pamantul s-a lasat mult. Nu le vezi, intri in ele si gata cu bascula fata! Dar ce sa mai spun de canale?!?! E vreunul in Bucuresti la nivel cu carosabilul?! Sa vedeti pe Bulevardul Unirii dupa refacerea recenta canalele laterale (in care da biciclistul)!!! Unele sunt mortale! Sau pistele de biciclete toate numai gauri si galme, practic imposibil de mers pe ele! Sa vedeti "pista de biciclete" pe Bulevardul Theodor Pallady in sectorul 3. Este exemplu de bataie de joc! Nu se poate merge cu bicicleta pe asa ceva! Dar a costat milioane de lei, FURATI. Se plange vreunul?? Nu am auzit nici o guitzatura publica. Oricum, pe pistele de biciclete care se afla pe harta precum diviziile lui Hitler de la Stalingrad inainte de capitulare, stau parcate masini, si de obicei pietonul prefera sa mearga chiar pe pista de bicicleta desi are liber peste tot. Lui numai colo ii convine sa mearga. Se si uita urat la biciclist cand vrea sa treaca.... daca vine din fatza sa-l vada vita umana. Apropos de pieton-victima in articolul scris de aurolacul de mai sus, pai o problema generala a pietonului este
neatentia cronica. Cu cat traficul este mai haotic si periculos, cu atat pietonul este mai neatent, merge in zig-zag si nu se uita inspre sensul de unde ii vine moartea. Multi merg tacticos pe carosabil desi au trotuar utilizabil. Ma uit la ei cu cata lejeritate si nepasare merg pe carosabilul unde isi pot gasi sfarsitul. Traversatul aiurea e sport national si cand vine tramvaiul in statie pietonul isi pierde total ratiunea si se arunca direct sub rotile masinilor care vin turbate, conduse de frustrati cronici. Un spectacol zilnic. Alt obicei pe care nu mi-l explic
decat genetic la natia noastra (adica o gena defecta) , acolo unde este locul mai ingust, mai blocat, mai sufocat, acolo se gaseste majoritarul sa stea, sa se adune la o vorba, sa se aseze! Parca cauta in mod special cele mai inguste si blocate locuri pentru a se aseza la o vorba sau la un scarpinat in cur.
Ma sidereaza nesimtirea (tampa, absoluta), adica ii vad cum sunt total lipsiti de bun simt, pur si simplu parca sunt singuri pe camp si nu in oras! Ii vezi chiar si in capul scarii rulante la metrou cum se opresc sa citeasca mai atent in telefon sau sa stea de vorba in timp ce puhoiul vine peste ei! Ii vezi pe mijlocul culoarului in cel mai aglomerat loc cum se opresc la o discutie desi acolo e locul cel mai nepotrivit si stresant. Ma sidereaza aceasta NESIMTIRE si nepasare. Chestia asta se transfera si modului de a conduce o masina, de a merge cu trotineta, de a merge cu bicicleta sau ca pieton. Pe astia nu-i poti civiliza decat cu amenda si biciul.
Astia nu stiu decat de frica! (de amenda, de lege)..... In caz ca cineva ar vrea sa aplice legea. Dar nu are cu cine. Militianul majoritar e ca femeia de serviciu care acasa la ea spala pe jos cu apa luata din closet si mananca fara sa se spele pe maini. Militienii sunt primii care incalca legea, ii vad zilnic trecand pe rosu si parcand in cele mai interzise locuri. Cum poti face curatenie cu unul care are educatie de porc?!
- toate lucrarile noi sau de refacere in Bucuresti duc la ingustarea drumurilor. Dupa ce ca sunt inguste, dupa refacere devin si mai inguste. Suntem in perioada bordurista (din neo-feudalism) asa ca bordurile arata ca niste garduri de beton. Si sunt puse in asa fel sa ingusteze un drum care deja era prea ingust. De exemplu o artera principala si vitala, soseaua Giurgiului are numai o banda de circulatie functionala dupa refaceri succesive. Si multe gropi noi proiectate de Dorel sa rupa rotile in mod pervers. In multe locuri sinele de tramvai pe care se putea circula au fost facute sa nu se mai poata circula pe ele. Rezultatul este o blocare si mai grava a circulatiei cu pretul unor rable imputite de tramvaie care merg goale si aiurea.
- peste tot se fac lucrari la spatii verzi (udat, tuns), se duce gunoiul, se taie pomii, etc, in timpul cand traficul e cel mai intens, la ore de dimineata gen 9....11. Cand e traficul cel mai mare cu oameni care merg la munca cisterna harbuita uda panselele de milioane si blocheaza prima banda dand totul peste cap. Sau masina de gunoi. In lumea civilizata aceste lucrari se fac noaptea si cand nu este trafic, adica cand nu merge sau pleaca omul la munca. In Bucuresti se fac in mod special cand omul merge sau pleaca la munca!
- poluarea este incredibila. Ca bicilist practic te otravesti, te sufoci. Este incredibil numarul de rable care fumega pe strazi! La unele te astepti sa le cada motoarele! Vad mereu piese cazute pe strazi. Am vazut live si in direct cum cad bucati din masini harbuite! De curand i-a zburat unuia o bucata de tabla din contra aripa, aruncata de roata, bine ca nu a nimerit pe careva, scena in direct, nu s-a oprit, nu a bagat nimeni de seama dar daca tabla aia lovea pe cineva ajungea la stiri. Zgomotele din motoarele facute praf, astea sunt fabuloase! Si fumul! Rablele muribunde se vad cu ochiul liber in trafic, numai sa te uiti. Din nou ma intreb ce face Militia?!?! Daca stai in intersectie sa dirijezi circulatia, nu trece o ora fara sa vezi/auzi un harb grav muribund care trece pe langa tine. Fenomenul este dramatic in ultimii cativa ani. Sunt inscrise in circulatie masini care ar trebui urgent casate! Mai ieri am vazut un Opel care a acoperit total o strada cu fum. Militia avea un echipaj care o freca la nici 50m. Nu le-a pasat. Dupa ce a trecut ala abia vedeai de fum.
- etc, etc, etc. Ce rost are sa mai scriu de MIZERIE, mai ales in centru unde misuna multi turisti straini, ce sa mai spun de cladiri vechi care stau sa cada, din care iti cad tigle in cap si daca reclami primesti de la toate "organele" PDF-uri stampilate ca nu e treaba lor?!?!
UN ORAS IN PARAGINA. MURDAR. URAT! Defrisat pe timp ce trece. Cu trafic sufocant si cu o poluare peste orice limita! In campanii si discutiile de la TV nu se vorbeste decat de problemele neimportante sau secundare. Situatia din strada e complet straina de "organele" statului care isi vad de viata lor buna de bugetar platit mai bine ca in sectorul privat, avand toate drepturile din codul muncii si nefacand nimic folositor pentru oras, doar eventual sa fure pentru propriile averi. Insa nici cetateanul majoritar nu se revolta si nu reclama. Trece mai departe ca oaia trecatoare si cand e momentul cu votul si stampila, rateaza cu poarta goala in fatza.
Asta e bilantul!