Omicron Evolution Gold

DIY, Accesorii , Tips&Tricks
Post Reply
ender25
Posts: 8
Joined: 22 Jun 2015, 08:28

Omicron Evolution Gold

Post by ender25 »

A folosit cineva picioruse Omicron Evolution Gold? Imi puteti spune sub ce le-ati folosit si care au fost rezultatele in sistemul vostru?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Omicron Evolution Gold

Post by momolo »

ender25 wrote:A folosit cineva picioruse Omicron Evolution Gold?
eu da.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
another_me
Posts: 12
Joined: 21 Aug 2010, 21:45

Re: Omicron Evolution Gold

Post by another_me »

ender25 wrote:A folosit cineva picioruse Omicron Evolution Gold? Imi puteti spune sub ce le-ati folosit si care au fost rezultatele in sistemul vostru?
Folosesc eu, sub aproape toate echipamentele, cu rezultate foarte bune. Cred ca amplificarea si cu transportul ar trebui sa beneficieze cel mai mult de pe urma lor. De obicei, imbunatatesc separatia, scena este delimitata mai precis, mai pot aparea microdetalii, samd. Evident, aici conteaza si restul lantului audio, rack-ul, urechea din dotare, samd. Eu folosesc doua perechi de cate trei Omicron Evolution Gold Special Edition si o pereche de cate trei Gold Clasic (2 in fata si unul in spate).

P.S. Folosesc cu aceleasi rezultate si Stabilizzatore Armonico de la ei! :mrgreen:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Omicron Evolution Gold

Post by momolo »

Nu stiu cati ani au trecut, poate vreo 3...5 de cand aveam cam toate Omicron in materie de picioruse si cateva stabilizatoare armonice. Atunci credeam ca imbunatatesc sunetul si in mod cert in momentul cand le pui la scule, sunetul se schimba.
Am fost si in Italia unde am stat de vorba cu inventatorul si producatorul, mi-au demonstrat efectul diverselor dispozitive facute de ei pe sculele lor scumpe.

Inca de la inceput ceva ma deranja in felul cum modificau sunetul si am facut eu altele dupa acelasi principiu (fara sa copiez 1/1) dar din materiale diferite (nu era cazul sa copiez, am vrut doar sa inteleg). Chiar si Omicron foloseste materiale diferite si eu doream sa imbin ceea ce aveau bun cele din plastic derlin (parca asa ii zice, scriu din memorie) cu cele metalice.

Astfel, cu ajutorul lui oake (care cunoastea un strungar, eu nu stiam nici un strungar) am proiectat diverse dispozitive (in autocad) si le-am dat strungarului sa le faca. Defapt oake stia si diverse surse de materiale, mi-a dat niste idei sa pot incerca (adica sa le fac din materialul X si apoi sa-l... ascult), defapt el avea deja un material care este un derivat teflon si de aici a inceput totul, cand am vazut bara de material mi-am dat seama ca e ceva interesant.

Astfel am facut diverse dispozitive si le ascultam pe sistemele mele (la dealeri nu se putea ca nu aveau rabdare cu tampenii deastea) si dupa mai multe esecuri (adica nu mi-a placut efectul unor dispozitive. Erau si unele pe care Omicron nu le face) am ajuns la niste picioruse dintr-un anume material derivat din teflon si selectat, precum si o anumita curbura a taierii, precum si o anume bila de rulment din jdemii de bile de rulment incercate de mine. Am incercat multe, inclusiv cu 3 bile, tot felul de idei.

In final am gasit unul pe acelasi principiu cu bila unica precum Omicron Gold insa nu din metal deoarece la Omicron Gold (SE) ma oftica o anume sticlosenie in sunet care se datora metalului.

In final am comandat multe la strungar si am folosit anume bara de material care ulterior nici nu se mai gasea. Culmea era ca desi la furnizor materialul se numea la fel si era considerat acelasi, nu era acelasi functie de serie! Adica piesele facute din doua bari de material din acelasi indicativ.... nu sunau la fel.

Culmea este ca am si vandut unor fosti audiofili, intr-un anume caz cineva mi-a cumparat multe bucati dupa ce le-a comparat cu Omicron Gold pe care le detinea si pe care platise o poala de bani, din cate retin costasera vreo 32...36 euro bucata (de la Miseta). Eu le vindeam ieftin, nu retin exact pretul insa stiu ca unii au luat de la mine si au vandut sau dat mai departe.

...Pana in ziua cand mi-am upgradat sistemul (nu spectaculos) si ascultand cu atentie (comparatia e mama adevarului - trebuie si timp pentru asta!) mi-am dat seama ca toate aceste dispozitive.... strica sunetul.

In acel moment le-am abandonat complet, atat pe cele facute de mine cat si Omicroanele originale.

Concluzia mea a rezultat dintr-o analiza indelungata si atenta, si este ferma - toate aceste dispozitive strica sunetul! Apropos, inca de la inceput mi-am dat seama ca Omicron cu bila sunt un dezastru pentru boxe dar in final mi-am dat seama ca sunt proaste si pentru aparate. Chiar si stabilizatoarele armonice sunt proaste, o pacaleala "haudiofila" pentru incepatori care nu au urechea educata si formata... dar nici scule audio foarte bune.

Probabil la mine a contribuit si mersul pe la concertele de muzici clasice unde nu exista amplificare electronica, plus ca mie imi place enorm muzica clasica. Astfel am avut niste repere in cap, adica sa stiu ce sa ascult.

Aceste dispozitive, din punctul meu de vedere, saracesc mesajul muzical, creeaza o pacaleala, o iluzie si sunt impresionante doar pe sisteme mediocre (nu proaste... pe cele trancotare efectiv nu conteaza). Cand le pui pe sisteme de top musai bine aranjate, atunci se aude pacaleala. Astea fac cumva sa induca senzatia ca a crescut rezolutia, ca a crescut tridimensionalitatea, soundstage cum zic multi, dau senzatia chiar ca joasele sunt mai bune si mai definite, mai controlate. In realitate nu fac decat sa saraceasca sunetul, decupeaza anumite frecvente din mesaj si le baga in fatza iar in felul asta cei fara multa experienta au impresia ca le creste rezolutia, defapt asta fiind efectul iluzoriu principal. Un oarecare exemplu daca nu stiati - compresia in sunet da senzatia.... de dinamica mai mare. Treaba asta o stie orice inginer de sunet si defapt toate inregistrarile pe care le avem acasa pe orice format sunt compresate! Altfel nu se poate. Stie oricine a intrat intr-un studio profesional si a auzit si inteles ce se intampla pe acolo. Sunetul curat necompresat se aude nasol, pare lesinat si aiurea. Asta fiind un exemplu de cum defapt saracirea sunetului da o senzatie inversa. Multi trancotari de exemplu zic ca dupa ce au pus pe banda magnetica se aude mai dinamic. In realitate banda magnetica compreseaza si acea compresie se aude....mai "dinamica". Iar de aici exista cam doua curente mari, unii sunt adeptii ca tot ce conteaza se aude la ureche, adica daca sunetul place, e bun, daca nu place nu e bun. Altii mai intortochiati cred ca daca sunetul masoara bine si e teoretic mai bun.... este de ajuns. De aceea exista multa aparate scumpe, lucrate fantastic si care suna pur si simplu.... prost!

Revenind la subiect - rezolutia nu creste decat cu alte aparate, boxe si cabluri mai bune, nu cu frectii din astea. Cel mai deranjant pentru mine este efectul de omorare a microdinamicilor, efectul de simplificare, sunetul este efectiv saracit si in felul asta pare mai "curat" si mai "precis" pentru urechea needucata. Mi-am dat seama numai ascultand muzica clasica si comparand in cap cu sunetul real din salile de concert. Pur si simplu sunt cazuri in care aceste dispozitive deformeaza sunetul unor instrumente transformandu-le in altceva sau as putea spune ca aceste dispozitive castreaza sunetul. Trebuie sa avem in vedere ca sunetul are foarte multe atribute, nu se poate judeca simplist si defapt cel mai simplu este..... sa ascultam!

Inca o chestiune - cei care inca le mai folosesc sunt cei care sunt inca tributari unui sunet considerat audiofil dar in realitate fals si chiar foarte gresit. De obicei acest gen de sunet are aport nefiresc de inalte, are o anume subtirime, o anume lipsa de greutate si este sec, nefiresc, fals. Oricum, un sunet care nu reflecta realitatea ci creeaza o "realitate" paralela, artificiala. Multi stau in casa le ei cu un sunet complet gresit si pentru ca nu au unde sa auda ceva mai bun au impresia ca ala e alfa si omega.

Cu totii ne putem pacali, nu exista ureche de aur care sa nu se pacaleasca, chiar foarte usor. Ca sa evitam trebuie sa avem repere. Trebuie sa stim cum suna lucrul ala in natura fara amplificare, fara artificii. Unii carcotasi care habar nu au dar isi imagineaza cum ar fi, ar zice ca sunetul real e diferit functie de sala de concert si de pozitie din sala. Este perfect adevarat, diferentele sunt enorme intre a sta in randul 12 mijloc la Ateneu si ultimul rand sus la perete. Dar oricat ar fi sunetul real cu mii de fetze, el contine ca sa zic asa o anume informatie intr-o anume ordine si intr-un anume timp. Sunetul de la conserva le pierde pe toate intr-o anume masura, mai mica sau mai mare. Balamucul este ca le pierde variabil insa mintea noastra e mai performanta decat orice aparat care s-a inventat pana acum si reuseste sa faca cumva medie pentru ceea ce nu se pierde, pentru ceea ce ramane din natura in sunetul "la conserva". Trebuie cumva si ceva ureche mostenita, trebuie educatie muzicala, trebuie si educatie in general deoarece cel mai mare "bruiaj" este facut de orgoliu, asteptari, idei preconcepute, fixatii, etc, adica de trairile nu foarte pozitive de care unii nu pot scapa nici atunci cand asculta muzica. Dar sunetul de calitate place efectiv oricui, asta e clar.

Revenind la oile noastre, parerea mea este ca aceste dispozitive sunt doar o etapa trecatoare din drumul unui audiofil. Insa unii reusesc sa mearga mai departe, pe altii ii gasesc azi la fel cum ii gaseam si acum multi ani.

Din punctul meu de vedere aparatele au fiecare o anume rezolutie si evident depinde de cablare dar mai ales de matching. Nu cred ca exista "uleiuri" cu care sa le putem face sa aiba mai multa rezolutie. Pentru mai multa rezolutie trebuie pur si simplu un aparat mai bun, cu mai multa rezolutie. Ca si zicala, un tun mai mare!

Omicron este o incercare simpatica, o joaca draguta, o iluzie frumoasa insa calea cea adevarata este cea simpla, un sistem audio cu o sursa mai buna, un matching mai bun si o cablare mai potrivita intr-o acustica mai buna. Adica... un tun mai mare! :)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Omicron Evolution Gold

Post by johndoe21ro »

Nu 'or fi Omicroanele Stillpoints-uri dar as crede ca nu pot fi emise judecati privind efectul lor in ORICE sistem. Intr-adevar efectul lor trebuie judecat atent pentru ca sub anumite echipamente ele pot produce un sunet mai subtire, mai uscat, inaltele pot fi extinse artificial, etc. In nici un caz nu stau bine sub (sau deasupra) incintelor insa consider ca sunt unele amplificatoare si cd-playere/transporturi care pot beneficia de pe urma lor.
Frecventez si eu la fel de des concerte de muzica clasica, de blues, jazz sau rock si amplificata si ne-amplificate si consider ca cel mai intelept e sa se testeze in sistemul propriu diversele sisteme de decuplate/antivibratii, eventual in prezenta unor urechi mai avizate.
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Omicron Evolution Gold

Post by momolo »

Am scris cam mult mai sus, defapt am povestit cat m-a muncit problema ajungand inclusiv sa mesteresc unele (in cautarea unui efect mai bun). Insa ideea e simpla - peste un anumit nivel de calitate a sistemului audio aceste dispozitive sunt chiar daunatoare. Asta e opinia mea.
PS - si sub un anumit nivel de calitate sunt complet inutile.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply