Kross wrote:I a pus 2 motoare probabil.din cauza prostiei de schimbator de turatie.
nu asta e motivul. I-a bagat 3 motoare pentru un sunet mai bun care de obicei rezulta dintr-un cuplu mai bun. Uite aici un exemplu de pickup cu 3 motoare:
https://www.flickr.com/photos/149860473 ... 293962132/" onclick="window.open(this.href);return false;
Te asigur ca un singur motor din ala il duce perfect. Au pus 3 pentru sunet.
Mai exista exemple, altul pe care l-am vazut/auzit e de la Audio Note (vad ca nu-l mai fabrica:
http://www.audionote.co.uk/products/ana ... s_01.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; ), tot 3 motoare. Exista si pickupuri cu 2 motoare. Ideea e sa ai cuplu cat mai mare insa vine la pachet si cu un zgomot mai mare indus de motoare (atat zgomot mecanic cat si electromagnetic). Dar totul e un compromis.
NAD-ul cehoslovac suna grozav, pe mine m-a cam mirat. Are basul foarte bun, putine trancote au asa bas! Eu vreau sa-mi fac timp sa-i pun un switch manual la vedere pentru a porni sau opri motorul. Asa cum e construit ma oftica, motorul porneste cand se lasa bratul, asa ca nu are situatia in care motorul se invarte cand bratul e in furca, pentru a curata placa cu peria.
Schimbatorul de viteza cu deraior nu e mai prost ca la altele (capitaliste). Daca e bine reglat merge perfect.
Bratul ala ca o placuta are un dumper cu ulei, unii nu stiu ce sa faca cu el. Asa cum am spus, nu merge din prima, trebuie bibilit si cunoscute anumite chestii. Inca din anii 80 imi spuneau unii (care evident se pricepeau mai mult ca mine) ca NAD-ul ala suna bine insa eu aveam tot dispretul din aceleasi motive trancotare ca ale tale.
Pickup din ala sovietic cu bila, Korvet 038 il stiam numai de pe net ca in tara nu cred sa fi intrat atunci vreunul. Prima oara, culmea, l-am vazut pe net la un mega audiofil din USA, parca ii zice Tomy The Cat, il avea in living cu jdemii de alte pickupuri super scumpe si suparate si jdemii de brate si doze. Banui ca trebuie sa fie ceva extraordinar insa cred ca au fost fabricate foarte putine.
Despre codul sovietic cu 0,1, 2, 3 (nu stiam ca exista jafuri cu cifra 4!) stiam din anii 80 dar in RSR nu intrau sculele cu 0. Atunci am vazut numai la Expo la Casa Scanteii (erau acele expozitii universale unde vedeam....cascaval si unt. Care nu existau niciodata in nici un magazin). Expozitii pe care le vizitau Tovarasul si Tovarasa. Pe la jumatatea anilor 80 am vazut acolo la pavilionul URSS (era printre cele mai mari si interesante) maguri Olymp care aveau indicativ cu multi de zero! Nu ma puteam apropia decat la cativa metri, mi-au ramas ochii, erau superbe! Acum le-am vazut chiar si pe OLX la preturi aberante. Si evident, pe net pe youtube. Dar nu am vazut si nici auzit vreunul. Privind matzele astora pe youtube (gasisem un rusnac care le filma desfacute, tipul avea si pickup Korvet 038!) mi-am dat seama ca erau un fel de Rostoave mai complicate si cu role mari (Rostov are din pacare pe standard-ul nemtesc role maxime de 22 cm, adica niste role care nu s-au gasit niciodata. Le aveau nemtii la Grundig si alte marci de-ale lor, inclusiv Braun). Olymp am vazut ca au role de 27cm. Rostovul ar fi dus fara probleme role din astea, nu trebuia decat sa aiba motoarele mai distantate. Am vazut ca e un baiat in tara care a modificat niste Rostoave sa le faca cu role de 27cm si arata frumos cea realizat.
Eu am avut la un moment dat 7 bucati Rostoave 105, atat scrise in engleza cat si in slavona. Ce nu stie lumea, cele scrise in slavona erau pentru piata interna URSS care proceda precum japonezii, adica selectau tot ce e mai bun pentru piata interna si exportau ceea ce era inferior. Deci Rostoavele scrise in slavona erau putin mai reusite decat decat cele scrise in engleza pentru export. Faceam oleaca de specula cu ele deoarece se vindeau mai scump decat pretul lor oficial. Cele scrise in slavona erau mai ieftine pe piata second hand.
Rostovul suna chiar bine la redare asa cum e facut din fabrica insa pe REC era o problema. Nu era numai banda ORWO de vina (caci numai aia se gasea), erau si reglajele si oricum, nu e foarte reusit pe REC. Tarziu am constatat ceva interesant - o data ce schimbi electroliticii la Rostov (toate gunoaiele alea arginitii, mai ales cele cu valori mici!), parca nu mai recunosti Rostovul! Suna mult mai bine! Chiar daca pui electrolitici de 2 lei de pe strada Maica Domnului. Cei sovietici sunt oribili. Insa condensatorii nepolarizati sunt buni cat si restul pieselor, lucratura fiind frumoasa. Cablajele sunt foarte proaste si se exfoliaza instant. Mecanica foarte buna, culmea, peste AKAI. De exemplu, AKAI niciodata nu a scapat de tabla aia ambutisata de 1mm pe care o folosea ca regleta. E o prostie, tabla aia e flexibila, chiar si extrem de putin flexibila nu asigura o stabilitate mecanica a capetelor. Suruburile de azimut la AKAI sunt niste grosolanii. Pe cand la Rostov exista o regleta masiva turnata din dural (sau antimoniu, nu stiu) ca la Studer/Revox. Sasiul partii mecanice la Rostov e foarte bun. Bune sunt si motoarele, chiar excelente. Axul capstan e bine realizat, lagarele sunt foarte bune si partea de ghidaje e bine proiectata, simpla atat cat e nevoie. Mare pacat ca l-au facut cu role maxime de 22 cm! Uite, desi sunt ultra magnetofonar, adica m-am nascut cu magul in brate, eu nu am avut niciodata role de 22 cm! Nu se gaseau! Abia tarziu, de curand am capatat vreo cateva murdare. Si nici vorba sa gasesti benzi noi in cutie pe role de 22 cm! Rostovul ar duce fara nici o problema rolele de 27 chiar si pe NAB-uri. L-au facut asa din criterii de piata, marketing, nu stiu. Dar e pacat. Si alte greseli capitale la Rostov - partea finala ca statie de putere e buna si bine facuta. Insa partea de preamplificare de linie cu corector de ton e moartea sunetului pe carare! Circuitul ala integrat cu volum controlat electronic (potentiometrele nu sunt pe calea de semnal, ele variaza niste tensiuni in operational) e moartea pasiunii. Ca sa nu mai spun ca la Rostov au bagat un mixer permanent care nu poate fi decuplat, adica in permanenta ai un amestec intre microfon si preul de linie. O matzaraie aiurea de sarme precum si micsorarea semnalului de linie pentru ca apoi sa-l amplifice la loc, adica o prostie anti audiofila....si cu toate astea suna binisor. Dar pentru un om priceput nu ar fi greu de modificat, e numai de scos, nu de bagat, tipic sovietic!
Apropos, umblau zvonurile ca Rostovul e copiat ba dupa AKAI sau dupa altceva. Nu e copiat dupa nimic, partea electronica e pur sovietica. Poate la partea mecanica sa fi avut ei inspiratii de la Pioneer precum si la design. Iar butoanele, rar vedeai chiar si atunci asa ceva, sunt facute din dural masiv! (cele mici).
Deci, electronica facuta in URSS era interesanta si foarte variata. La noi au ajuns foarte putine. Dar rusii le au cu urechea, adica au ureche, nu prea merge la ei cu sunetul prost.
Apropos, eu am vandut o frumusete de AKAI Gx 630 atunci cand l-am comparat pe redare cu un schelet de Rostov, nici macar restaurat la condensatori. Rostovul pe redare i-a dat clasa fara drept de apel! Am fost uimit! Dar pe REC Akai-ul era superior, insa nu-mi trebuia, si in plus, capetele vechi Gx au multa diafonie.