Page 10 of 10

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 26 Feb 2021, 19:12
by diversetrancote
@c_andrei - multumesc de incurajare

@kaav - hai sa depasim momentul si sa vorbim aici doar despre trancote, scule audio sau muzici

@momolo - multumesc pentru moderare

Urmeaza in curand o prezentare a amplificatorului Philips 22RH521 impreuna cu 22AH561.

Intre timp, oricine are ceva de spus despre trancotele lui, este invitat sa o faca aici sau la oricare dintre topicurile vintage.

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 27 Feb 2021, 09:39
by kaav
diversetrancote, sunt detasat de conflict, chiar daca metodic pot fi incisiv (nu mai sunt tanar, aici este avantajul major sa fi la ''jumatatea vietii''). Nu cred cu adevarat despre resitent ca ar fi lipsit de inteligenta, chiar deloc - a fost vorba strict de atitudine.
De regula la oamenii la care tin, in viata privata, ma cert cu ei cateodata (ii incerc si in acelasi timp ma incerc si pe mine, rup prin acest aspect o rutina care poate blegi relatia, o reinprospatez).
In pofida faptului ca am fost lipsit de tact fata de tine in trecut, cand mi-am exprimat niste ganduri nu foarte frumoase fata de B&O, citesc cu mare interes si ce scri aici si ce scri pe blogul tau. Ma relaxeaza ca sa fiu complet sincer, sa citesc si altceva decat informatii apasatoare despre lumea asta mare care imi pare numa buna de dus la balamuc.

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 04 Mar 2021, 20:52
by diversetrancote
____Să revenim la trancotele noastre. Vă reamintesc, vorbim în acest topic despre scule audio obișnuite, nu despre hi-fi.

Subiectul de astăzi: amplificatoarele Philips 22RH521 și Philips 22AH561.

____Am amplificatorul Philips 22RH521 de mai mult de o jumătate de an. În timpul ăsta s-a întâmplat să iau cu împrumut, pentru o lună de zile, pe urmașul său, Philips 22AH561. Deși le-am avut în același timp în casă, nu am făcut o comparație directă între cele două amplificatoare. Chiar și așa, ascultându-le pe rând de la o zi la alta, le-am simțit foarte asemănătoare. Am comparat notițele pe care le-am făcut ascultând Philips 22RH521 cu cele despre Philips 22AH561 și am văzut că aproape coincid. Așadar, având în vedere caracterul sonor foarte asemănător al celor două amplificatoare, am decis să fac o singură prezentare pentru amândouă.


Din cataloagele Philips 1972-1975, puțină istorie
____Amplificatorul Philips 22RH521, căruia îi voi spune de acum pe scurt Philips 521, a apărut în 1972.
____Amplificatorul Philips 22AH561, căruia îi voi spune de acum pe scurt Philips 561, a apărut în 1975, înlocuindu-l pe Philips 521.

____Cât timp a fost în producție, 1972-1975, Philips 521 a fost vârful de gamă al amplificatoarelor Philips. Dar gama asta avea numai trei modele: Philips 521, Philips 22RH520 și Philips 22RH580. Philips 22RH520 era fratele mai mic și cu mai puțini wați al lui Philips 521, iar Philips 22RH580 era un amplificator small-factor, entry level, low cost, la care se uitau cu interes doar gospodinele și elevii de liceu.

____Alături de Philips 521, în sistemul de top din catalogul Philips 1972, mai erau recomandate:
– tunerul corespondent și frumos asortat, Philips 22RH621
– pick-up-ul Philips 22GA212, vârf de gamă la categoria lui
– boxele Philips 22RH426, 22RH427, evident, și ele modele de vârf
– magnetofonul Philips N4450, nava amiral a firmei Philips la începutul anilor 70

____Vorbesc aici de “vârfuri de gamă”, dar sintagma trebuie înțeleasă într-un anumit context. Astfel, în prima parte a anilor 70, Philips a fost o firmă orientată preponderent către consumatorul obișnuit, cu pretenții medii sau mici, în niciun caz vreun nume important pentru audiofilii vremii. Desigur, nimic rușinos aici, mai ales că Philips, în lunga ei istorie, a reușit destule produse foarte bune.

____Toate echipamentele audio numite mai sus vor rezista ca modele de vârf la Philips până în anul 1975, când apare o nouă generație. Din această nouă generație avea să facă parte și amplificatorul Philips 561, cel care l-a înlocuit pe Philips 521. Ce aduce nou Philips 561, față de Philips 521? Din ce informații am găsit eu, mai nimic: are aceleași specificații tehnice, aceeași schemă tehnică și un design foarte puțin schimbat.

____Iată și celelalte vârfuri ale generației Philips lansate în 1975:
– Philips 22RH651, tunerul asortat lui Philips 561
– pick-up-ul 22GA209
– boxele 22RH456 și 22RH457, cu unul, respectiv două difuzoare de bass

____Philips 561 rămâne în cataloage până în 1978, când apare o altă generație de echipamente audio Philips. Din această generație de la sfârșitul anilor 70 avea să facă parte și amplificatorul Philips 22AH586, despre care am mai vorbit aici.
____Philips 521 și Philips 561 aveau un caracter sonor foarte asemănător. Am putea spune că aceste două aparate descriu modul în care Philips concepea partea de amplificare a semnalului sonor, între anii 1972-1978. Urmașul lor, Philips 22AH586, avea să fie complet diferit, marcând o schimbare majoră în modul de gândire a sunetului la Philips.


De la cataloage la sunet
____În catalogul Philips 1972, amplificatorul Philips 521 era recomandat alături de boxele Philips 22RH426 și 22RH427.
____Am prezentat boxele Philips 22RH426 și boxele 22RH427 în acest topic. Spuneam în acele prezentări că ambele modele lasă de dorit în reproducerea frecvențelor joase, fiind cam timide pe bass.
Ascultând amplificatorul Philips 521, primul lucru observat a fost tocmai accentul pus pe prezentarea frecvențelor joase, bass-ul proeminent, consistent, substanțial, vânos. Aș zice că Philips 521 a fost gândit special pentru boxele 22RH426 / 22RH427.


Despre sunet. Teste, audiții, sisteme
Am pus amplificatoarele Philips 521 / Philips 561 în diferite sisteme. Pentru asta am folosit:
– 3 perechi de boxe: Klein&Hummel Telewatt SL 35, Dual CL 18 și Box 270/1 (by Summit)
– 5 surse de semnal: cassette deck Yamaha KX-393, tuner Dual CT 18, Philips CD 723, Grundig CD 7550, pick-up Technics SL-Q2.

***
Sistem 1: Yamaha KX-393 + Philips 521 / Philips 561 + Klein&Hummel Telewatt SL 35
____Cel mai reușit sistem a fost cel în care am folosit boxele Klein&Hummel Telewatt SL 35 și sursa cassette deck Yamaha KX-393. În această configurație, ambele amplificatoare, Philips 521 și Philips 561, s-au comportat foarte bine, iar observațiile despre caracteristicile sunetului lor aproape că au coincis.

Iată notițele mele:
Plusuri:
– sunet bun, plăcut, cu vino-ncoa. Timbru plăcut
– sunet puternic, vânos, dar și suficient de bine controlat
– bună dinamică
– sunet cu substanță, cu textură, bine nuanțat, suficient de detaliat
– organic, natural
– nu leneș, dar nici obositor, echilibrat
Minusuri:
– sunetul nu e foarte rezolut. Pentru mine e bine așa cum e, dar aș înțelege de ce cineva mai exigent, obișnuit să judece sunetul după standarde mai moderne, ar spune că e insuficient de rezolut.
– sunetul nu e analitic, nici neutru, aș zice că sistemul mai degrabă iartă decât redă defectele sursei sau ale înregistrării. Nu e pentru studiouri, nu e pentru a judeca critic o înregistrare, nu e pentru cei care vor să audă ce auzea și inginerul de sunet.

Diferențele de sunet între cele două amplificatoare Philips 521 și 561 au fost mici:
– Philips 561 sună un pic mai bright, cu înaltele ceva mai evidențiate, astfel încât dă senzația de mai multă rezoluție.
– Philips 561 e ceva mai rapid, mai prezent, cu un atac mai bun, spre deosebire de Philips 521 care e un pic mai relaxat, mai laid-back, dar fără să fie leneș nici el.

***
Sistem 2: Yamaha KX-393 + Philips 521 / Philips 561 + Box 270/1 (by Summit)
____Amplificatoarele Philips 521 / Philips 561 au făcut o bună combinație și cu boxele Summit Box 270/1. Aceste boxe sunt foarte deschise, cu accent pe zona mediilor și un caracter mai aerian, cu bass mai degrabă light. Philips 521/561 le dau greutatea și controlul de care au nevoie în registrul frecvențelor joase și potențează farmecul latent al difuzoarelor de medie.
____Așadar rămânem aproape de sunetul foarte bun obținut cu boxele de la KH Telewatt SL 35, iar calitățile și defectele notate la primul sistem se păstrează în mare parte și aici. Există totuși unele diferențe, date bineînțeles de caracterul boxelor: Summit Box 270/1 nu au echilibrul și controlul boxelor KH Telewatt și nu pot dezvolta același nivel de presiune în zona frecvențelor joase.

***
Sistem 3: Yamaha KX-393 + Philips 521 / Philips 561 + Dual CL 18
____Dual CL 18 sunt boxe cu un caracter mai dark, cu centrul de greutate jos, cu accentul pus pe zona frecvențelor joase. Au și media ceva mai retrasă. Philips 521/561 și Yamaha KX-393 accentuează nefericit caracterul acestor boxe, amplificând defectuos bass-ul, trimițând mediile și mai mult în spate, sărăcind sunetul de detalii importante. Timbral, sunetul nu e rău, dar e evident dezechilibrat. O combinație nereușită.

***
Ce se întâmplă în sistemele de mai sus când schimbăm sursa?
-->Tunerul Dual CT 18
____Dacă, în primele două sisteme descrise mai sus, înlocuim cassette-deck-ul Yamaha KX-393 cu tunerul Dual CT 18, buna sinergie a acestor sisteme rămâne intactă.

____Doar în cel de-al treilea sistem, cel cu boxele Dual CL 18, apar diferențe notabile. Asta pentru că tunerul Dual ascunde mai bine nepotrivirea combinației dintre amplificatoarele Philips 521/561 și boxele Dual CL 18, făcând ca dezechilibrul între ponderea frecvențelor joase și cele medii să fie mai puțin evident. Accentul e pus în continuare pe zona frecvențelor joase, dar nu în modul caricatural subliniat de cassette-deck Yamaha KX 393. Mediile rămân mai în spate, dar au mai mult spațiu și mai mult aer cu tunerul Dual. Așadar, prin schimbarea sursei, sunetul nu se schimbă complet, caracterul e același și aceleași sunt și minusurile, dar ceea ce înainte se simțea ca evident dezechilibru, acum poate fi acceptat ca accent.

***
-->CD player Philips CD 723, CD player Grundig CD 7550
____Toate sistemele în care am folosit cd playerul Philips CD 723 m-au nemulțumit, indiferent dacă au fost dirijate de amplificatorul Philips 521 sau Philips 561. Peste tot am notat aceleași minusuri: sunet fără suficientă dinamică, dezbrăcat de nuanțe, fără suficientă textură, fără farmec, obositor.

____Grundig CD 7550 s-a împăcat mai bine cu amplificatoarele Philips 521 și Philips 561. Notele mele vorbesc de un sunet bunicel: echilibrat, deschis, suficient de rezolut fără a deveni obositor, cu suficientă textură, cu oarece naturalețe și muzicalitate. Impresia a fost că Philips 561 a sunat mai bine cu Grundig CD 7550, decât a făcut-o Philips 521, dar pentru că nu am făcut o comparație directă a celor două configurații, nu pot spune cât de corectă e această impresie.

***
-->Pick-up Technics SL-Q2
____Am lăsat la final observațiile mele despre sistemele având ca sursă pick-up-ul Technics SL-Q2 pentru că testele și audițiile făcute nu mi s-au părut suficient de relevante pentru a-mi face o părere clară despre preul phono al Philips 521/561.
____Senzația mea este că pick-up-ul Technics nu a făcut pereche bună cu amplificatoarele Philips 521 sau 561.
La Philip 521 am notat un sunet bun, dar nu la fel de bun ca de pe bandă sau tuner. La Philips 561 am notat un sunet cu o deficiență majoră: o accentuare a frecvențelor înalte, tendința spre tzâțzâială.
***


Philips 521, Philips 561, diferențe
____Cum spuneam, nu am comparat direct cele două amplificatoare, dar, din amintiri, din impresii și din notițele luate aș spune că au un caracter foarte asemănător, cu unele foarte mici diferențe:
– ambele au dinamică bună, dar Philips 561 pare ceva mai rapid, mai pe ritm, mai prezent, cu un atac mai bun, spre deosebire de Philips 521 care pare un pic mai relaxat, mai laid-back, fără a fi leneș nici el.
– Philips 561 tinde să accentueze un pic înaltele, iar acest lucru poate duce la tzâtzâială într-un sistem dezechilibrat.
– pentru că are înaltele ceva mai accentuate, Philips 561 dă impresia unei rezoluții mai bune.


Concluzii
____E ușor să-ți faci o părere greșită despre amplificatoarele Philips 521 și 561, dacă nu le acorzi suficient timp și atenție pentru a le potrivi într-un sistem.
____Într-un sistem bine ales, cu aceste amplificatoare poți obține un sunet foarte plăcut, cu vino-ncoa, cu farmec. Au putere, dinamică și control. Au impact și prezență, fără a obosi. Sunetul are substanță, textură și suficiente nuanțe, e organic, are naturalețe, căldură și consistență.
____Cu niște boxe nepotrivite, Philips 521/561 bubuie și mormăie niște bași lăbărțați și tulburi, trimit mediile în spate, sărăcind sunetul de o mulțime de detalii și, în final, de muzică. Uneori mai și țipă. Pe scurt, chiar te pot enerva!
____Imaginați-vă acum o conversație între cineva care le-a ascultat în sistemul favorabil și cineva care le-a ascultat în cel nepotrivit.

____Generalizând (cam tare), aș zice că acestor amplificatoare li se potrivesc destul de bine boxele deschise, aeriene, cu bass mai light și cu o medie mai în față, deschisă, detaliată și bine nuanțată. Vor imprima acestor boxe mai multă greutate și control pe bass și vor da farmec mediilor, dacă acest farmec există latent în difuzoare.
____Se pot potrivi bine și unor boxe echilibrate în prezentarea frecvențelor joase și medii, dacă aceste boxe au un bass bine controlat și o medie detaliată.
____Impresia mea e că nu fac pereche bună cu boxele care au accent pe bass și au mediile ceva mai în spate, mai ales dacă acel bass nu e foarte bine controlat și definit sau dacă acea medie nu e suficient de detaliată și nuanțată.

____Philip 521 și Philips 561 nu par amplificatoare potrivite doar boxelor vintage sensibile și ușor de condus. Deși au doar 30 de wați, dinamica și rezerva de putere a acestor amplificatoare îmi dau senzația că ar putea face față și unor boxe moderne, mai puțin eficiente.

____Dacă vreți să vedeți poze cu amplificatoarele în discuție, date tehnice și scheme tehnice, vă rog să vizitați blogul meu aici: https://diversetrancote.wordpress.com/2 ... s-22ah561/
_____

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 21 Sep 2021, 13:36
by diversetrancote
Boxe Marantz HD660

_____O cunoștință mi-a încredințat aceste boxe ca să i le vând pe Olx. Înainte de vânzare, le-am avut acasă pentru vreo două luni, timp în care mi-am făcut o oarecare impresie despre ele. Din păcate nu am avut și un amplificator potrivit lor. Dintre amplificatoarele încercate de mine: Dual CV120, Philips 22AH561, Philips 22AH521, Aristona AR2300, niciunul nu li s-a potrivit și niciunul nu le-a făcut să cânte cu adevărat. Totuși, impresia mea este că aceste boxe aveau potențial și că puteau fi făcute să sune bine, dacă ar fi fost puse într-un sistem potrivit lor.

Iată de ce nu s-au potrivit amplificatoarele probate de mine cu boxele Marantz:
_____– Philips 22AH521 și Philips 22AH561 sunt amplificări gândite pentru boxele Philips din vremea lor (1970-75), adică boxe sensibile, ușor de condus, timide pe bass și cu medie mai în față, foarte deschisă și transparentă. Aceste amplificări suplinesc într-o oarecare măsură lipsa de greutate din zona frecvențelor joase a boxelor Philips.
_____Marantz HD660 sunt însă complet diferite de boxele Philips din prima parte a anilor 70. Marantz cer mai multă putere și control de la amplificare, au un bass mult mai proeminent și mai cu greutate, iar media este mai retrasă în ansamblu.
_____Nu e deci de mirare că alăturarea Philips 22AH521/22AH561 + Marantz HD660 naște un bass bubuit aiurea și o medie insuficient de prezentă în ansamblu. Chiar și în aceste condiții, am putut observa că media boxelor Marantz poate fi plăcută, timbrul instrumentelor acustice e bun, iar vocile au căldură.
_____– În mare, aceleași probleme descrise mai sus se văd și cu amplificarea Dual CV120. Per total, sunetul e mai bine controlat și bass-ul e ceva mai focusat, dar se manifestă în continuare tendința spre bubuială, iar media este mai în spate în ansamblul spectrului sonor.
_____– Amplificatorul Aristona (Philips) AR2300 aduce mai mult echilibru în sunetul boxelor Marantz, bass-ul nu mai e atât de evident în față, dar media e în continuare cam retrasă și nu suficient de deschisă, pentru gustul meu.

_____Un truc ce ajută sistemele descrise mai sus să sune mai puțin bubuit este urcarea boxelor Marantz pe niște suporți, la vreo 30-40cm de podea.

_____Deși nu am reușit să pun boxele Marantz HD660 într-un sistem potrivit lor, iată câteva supoziții și păreri desprinse din încercările mele mai puțin reușite:
– sunt șanse mai mari să împerecheați fericit aceste boxe cu un amplificator japonez, decât cu unul european
– dacă totuși vreți un european, alegeți unul de sfârșitul anilor 70, nu unul din prima parte a decadei.
– nu au nevoie de un amplificator băsos, au ele destul bass. Le trebuie însă control și putere.
– au nevoie de un amplificator care să le aducă media un pic mai în față și să le deschidă puțin sunetul. Aici e probabil un pic de muncă pentru a alcătui sistemul audio în care vor fi puse. Altfel, timbrul e bun.
– sunt un pic rolled-off pe frecvențele înalte. Pentru cei care preferă un sunet mai bright sau un sunet foarte bine definit pe înalte, le recomand modelele superioare Marantz HD770 / HD880, care vin cu un super tweeter.
– sunetul Marantz HD660 poate fi plăcut: are consistență și greutate, dar și căldură, e suficient de nuanțat, rotund, iar timbrul e bun pe voci și instrumente acustice.

Concluzie:
– Merită să te chinui să cauți un sistem potrivit aceste boxe?
– Da, mai ales dacă-ți place bass-ul și nu ții neapărat ca media să ia prim-planul.

PS: boxele prezentate aici au fost vândute de mult, dar dacă vreodată vreți să cumpărați acest model de boxe luați în considerare faptul că e probabil să trebuiască să le schimbați suspensia difuzoarelor de bass - nefiind din cauciuc, aceasta se macină în timp. Se găsesc pe ebay o mulțime de kituri pentru operațiunea asta. Exemplarele probate de mine aveau suspensia originală.

Pentru poze cu aceste boxe, vă rog să vizitați blogul meu aici: https://diversetrancote.wordpress.com/2 ... ntz-hd660/

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 08 Apr 2022, 16:57
by dj_italo2001
De curand plecate la pachet din (in curand fosta) mea colectie de troace vintigi: https://files.fm/f/hvpec2krn

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 15 Dec 2022, 21:36
by diversetrancote
Amplificator AKAI AM-2400 vs. RECEIVER WEGA 3131
SUNET JAPONEZ vs. SUNET GERMAN


_____Când te afli la început de drum printre sculele vintage, auzi deseori despre sunetul german, sunetul japonez, sunetul englezesc sau chiar cel franțuzesc. După un timp începi să înțelegi la ce se referă aceste aproximări. Tot după un timp, afli că nu se potrivesc întotdeauna. Astăzi vorbim despre un japonez, AKAI AM-2400 și un german, WEGA 3131,

Amplificator Akai AM-2400:
Fabricat in Japonia. Ani de fabricație: 1976 – 1979
Dimensiuni: 440 x 331 x 141 mm, Greutate: 9,1 kg
Putere nominală: 40W in 8 Ohm
Intrări: Phono MM, Tape 1 și 2, Aux, Tuner. Ieșiri pentru 2 perechi de boxe.
Preț în Germania de Vest: 648 DM

Receiver Wega 3131:
Fabricat in Germania de Vest. Ani de fabricație: 1974 – 1977
Dimensiuni: 480 x 320 x 120 cm, Greutate 14 kg
Putere nominală: 40W in 8 Ohm
Intrări: 2 x Phono MM, Tape, Aux. Ieșiri pentru 3 perechi de boxe.
Preț în Germania de Vest: 1650 DM

_____Akai AM-2400 face parte din seria de amplificatoare Akai AM-2200, AM-2400, AM-2600, AM-2800. Această serie a fost lansată în 1976. Akai AM-2200, 2400, 2600 au rămas în fabricație timp de 4 ani, până în 1979 inclusiv. Capul de serie, Akai AM-2800, a fost fabricat doar timp de 2 ani, 1976-77.

_____Receiverul Wega 3131 a fost fabricat în Germania în anii 1974-1977. În 1975, la un an după apariția lui Wega 3131, firma Wega a fost achiziționată de Sony, dar produsele Sony au început să apară în cataloagele Wega, sub sigla Wega, abea începând din anul 1977. Wega 3131 a fost așadar un aparat conceput și fabricat exclusiv în Germania.
_____Gama de electronice audio Wega era mult mai puțin diversificată decât cea de la Akai. Astfel, în anii 60 și în prima jumătate a anilor 70, adică înainte de a fi cumpărați de Sony, Wega nu a fabricat niciodată amplificatoare, doar receivere.

_____Akai AM-2400 și Wega 3131 au concurat pe piața germană în anii 1976-1977. Ambele aveau o putere nominală de 40W în 8 Ohmi, dar Wega 3131 costa de 2,5 ori mai mult decât Akai AM-2400.
_____Wega a fost, la sfârșitul anilor 60 și în prima jumătate din anii 70, una dintre firmele audio de top din Germania, având, alături de Braun, unele dintre cele mai scumpe și mai de calitate produse de pe piața germană. Justificau însă dotările suplimentare și calitatea construcției lui Wega 3131 prețul mult mai mare față de Akai AM-2400? Nu știu, dar tind să cred că nu. Cert este că, în anii 70, piața audio germană a fost invadată de produsele japoneze, iar unul dintre motivele pentru care s-a întâmplat asta a fost costul de producție ridicat al firmelor germane.
_____Astăzi, pe piața second hand, găsim deseori la vânzare Akai AM-2400 și foarte rar Wega 3131, prețul fiind cam același.


WHAT ABOUT THE SOUND?
Sunet japonez. Se spune despre sculele audio japoneze că ar avea un sunet mai aerian, mai transparent, mai bright, cu accent pe media de sus și înalte. Element descriptiv: Aer.
Sunet german. Despre echipamentele audio germane se vorbește că ar avea un sunet cu mai multă greutate, mai corpolent, mai grav, cu accent pe media de jos și bass. Element descriptiv: Pământ.

_____Putem spune despre Akai AM-2400 și Wega 3131 că exprimă diferențele în sunet descrise mai sus? Pentru a afla, le-am comparat punându-le în diverse sisteme și configurații. Pentru asta am folosit 3 perechi de boxe: Klein und Hummel Telewatt SL 37, Saba III A și Box 270/1 (by Rosita/Summit). Și mai multe surse de semnal: 4 cd playere – Grundig CD 7550, Sony CDP-X333ES, Philips CD 723, Philips CD 460 (lampizat) // un cass deck – Yamaha KX-393 // un pick-up – Wega 3420 (Dual 1219), doza Shure DM103 M-E.


Iată sinteza observațiilor făcute de mine după ascultarea comparată a diferitelor sisteme în care am pus Akai AM-2400 și Wega 3131:
_____* Sunetul Akai AM-2400, comparat cu cel al Wega 3131, are mai mult corp, mai multă greutate, mai multă consistență, e mai plin, mai cărnos. –-- Wega 3131 sună mai subțire, mai aerian, cu unele lipsuri în zona bass-ului și a mediilor de jos.
_____* Sunetul Akai AM-2400 e mai rezolut, are o textură mai bogată, e mai bogat armonic, în special în zona mediilor de jos și a bass-ului. –-- Cu Wega 3131 ai de multe ori senzația că ceva lipsește, că nu auzi tot ce ar trebui să auzi.
_____* Akai AM-2400 are un timbru mai bun.
_____* Akai AM-2400 are mai mult caracter: mai multă dinamică, un atac mai bun, mai mult impact, mai mult edge, e mai implicant. În același timp, e mai predispus distorsului. –-- Wega 3131 poate suna prea rotunjit, prea laid-back, neimplicant, dar e mai stabil.
_____* Akai AM-2400 e departe de a fi fără defecte, dar e mai ușor de plăcut, dovedește muzicalitate, are pe vino-ncoa. –-- Wega 3131 sună mai analitic, mai steril, mai puțin seducător și, în final, e mult mai dificil de integrat într-un sistem care să bucure urechea.


Observații specifice despre Akai AM-2400 (dincolo de comparația cu Wega 3131):
_____În sistemul potrivit, Akai AM-2400 poate suna foarte bine: are un sunet plin, are corp și consistență, timbru bun, e suficient de rezolut, are dinamică și atac, e echilibrat, controlat, aerisit, muzical, plăcut.
_____Akai AM-2400 nu strălucește prin rafinament, transparență sau liniaritate. Nu e pentru cei care caută în mod special neutralitate.
_____Akai AM-2400 nu e un amplificator foarte pretențios la potrivirea cu celelalte componente ale lanțului audio, dar, într-un sistem nepotrivit, pierde din control, devine imprecis, tinde să distorsioneze sau, pur și simplu, îl pierde pe vino-ncoa.

_____Din întreg spectrul sonor, Akai AM-2400 pune accentul pe media de jos și bass. Este deci potrivit unor boxe cu bass mai puțin proeminent și cu un timbru bun pe medie, cum ar fi: Philips 22RH426 sau Summit Box 270/1. Akai AM-2400 știe să facă aceste boxe să cânte și le dă greutatea și corpul de care au nevoie.

_____Când boxele au un caracter mai dark, cu accent pe reproducerea frecvențelor joase, e nevoie de mai multă atenție la potrivirea cu Akai AM-2400. Astfel, dacă boxele nu au suficient control în redarea bass-ului, amplificatorul nu va ști să impună acest control. Apare deci tendința de bombăneală, de mormăială sau chiar distors pe frecvențele joase. Ca exemplu, Saba III A sunt niște boxe unde accentul e pus pe media de jos și bass, iar precizia și controlul nu sunt punctele lor forte. Akai AM-2400 nu controlează foarte bine aceste boxe și le poate face să sune neclar, confuz, nămolos pe frecvențele medii-joase. Aici importantă este și sursa de semnal, care poate atenua sau mări acest efect. Astfel, un tape deck Yamaha KX-393, care are un caracter ușor bright și care, pe o bandă bine trasă, dovedește suficient control și autoritate, s-a potrivit mult mai bine decât oricare dintre cd playerele încercate de mine în combinația Akai AM-2400 cu boxele Saba III A.

_____Apropos de surse, o evidentă nepotrivire am sesizat între preul de doză al Akai AM-2400 și pick-up-ul meu Wega 3420 (Dual 1219) cu doza Shure DM103 M-E. Pur și simplu niciuna dintre perechile de boxe încercate de mine nu a sunat mulțumitor în această combinație. Majoritatea celorlalte surse au sunat mai bine cu Akai AM-2400 decât a făcut-o pick-up-ul Wega 3420.


Observații specifice despre Wega 3131:
_____Punctele forte ale lui Wega 3131 sunt altele decât cele ale lui Akai AM-2400. Wega 3131 are claritate și transparență, neutralitate, nu colorează sunetul, are un control bun, e stabil, greu de adus la distors.
_____Comparat însă cu Akai AM-2400, Wega 3131 a arătat destule deficiențe: insuficient corp, insuficientă textură/rezoluție, un timbru mai puțin reușit, mai puțină dinamică și impact.
_____Pentru a atenua aceste probleme, trebuie să fim foarte atenți la restul sistemului audio în care îl așezăm pe Wega 3131. Acesta preferă boxele cu bass mai accentuat, chiar dacă mai puțin bine controlat. Căci Wega 3131 poate oferi sunetului control, dar nu și corp sau greutate. Astfel, Wega 3131 s-a potrivit mult mai bine cu boxele Saba III A decât cu Philips 22RH426 sau Rosita/Summit Box 270/1. Sursa e și ea importantă – aici urmând ca alegerea să fie făcută, după teste și comparații, de urechile și gusturile fiecăruia.
_____Dacă punem Wega 3131 în sistemul potrivit, diferențele între el și Akai AM-2400 nu mai sunt atât de evidente. Cu toate astea, dacă ar fi să-mi aleg favoritul între cele două, Akai AM-2400 câștigă clar și, după părerea mea, are o clasă peste Wega 3131 la muzicalitate.


_____În final, germanul Wega 3131 e mult mai “japonez” în sunet decât Akai AM-2400. Și invers, Akai AM-2400 e de fapt mult mai aproape de “sunetul german”. Așadar, cele două amplificări contrazic de fapt sintagmele “sunet japonez”, “sunet german”.
_____Înseamnă asta că aceste generalizări sunt false și trebuie să renunțăm la ele? NU, înseamnă doar că trebuie să le privim cu prudență și să nu facem judecăți doar în baza lor.
_____Și dacă Akai AM-2400 îmi sună mie mai bine decât Wega 3131 înseamnă asta că amplificatoarele japoneze din acei ani erau peste cele germane? NU, nu e nici așa, nici invers. Căci, se știe deja, e bine să judecăm sunetul fiecărui aparat în parte, nu după țara de proveniență și nici după firma producătoare.


Akai AM-2400 vs Braun CSV 500 și Akai AM-2400 vs Dual CV 120
_____De curiozitate, am comparat Akai AM-2400 și cu alte două amplificatoare germane: Braun CSV 500 și Dual CV 120. Nu voi intra în amănunte pentru că și așa postul ăsta a ieșit cam lung. Pe scurt:
--->Braun CSV 500 s-a dovedit o clasă peste Akai AM-2400, având toate calitățile lui Akai, dar la un nivel superior și cu mai mult control.
--->În general, Dual CV 120 se bate de la egal la egal cu Akai AM-2400, dar câștigă în mod clar pe partea de amplificare phono pentru că, spre deosebire de Akai AM-2400, Dual CV 120 se înțelege de minune cu pick-up-ul meu Wega 3420 (Dual 1219).


Note de final:
_____Akai AM-2400 e un excelent amplificator pentru începătorii care vor să exploreze lumea audio vintage. Mai mult decât atât, pentru că nu are un preț piperat, Akai AM-2400 este recomandat și pasionaților care vor să exploreze fără a cheltui prea mult.
_____Akai AM-2400 nu e pentru “colecționari”, nu e pentru cei foarte pretențioși și nu e pentru cei ce caută în sunet în mod special neutralitatea și lipsa oricărei colorații.
_____Trebuie să recomand aici și tunerul Akai AT-2400, care arată bine, e construit bine, recepționează bine și, mai ales, sună bine.
_____Wega 3131 nu primește recomandarea mea. Dar recomand cu căldură predecesorul acestuia, Wega 3121.
_____
Dacă doriți să vedeți și câteva poze cu aparatele discutate, le găsiți aici: https://diversetrancote.wordpress.com/2 ... wega-3131/
_____

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 28 Dec 2022, 20:20
by diversetrancote
____
Boxe Saba III A
____
După ce umbli o vreme prin curtea cu vechituri audio, începi să înțelegi că sunetul vintage nu e unul singur și că împărțirile pe decenii: 60, 70, 80, 90 nu sunt foarte relevante. Cu toate astea, unele dintre aceste generalizări ne ajută să ne orientăm în grămada cu trancote. Astfel, despre sculele de la sfârșitul anilor 60 eu am observat că, în general, nu se prea pot lăuda cu precizia lor - dar că, unele dintre ele, au un sunet muzical, ușor de plăcut și iertător atât cu înregistrările mai puțin reușite cât și cu urechile celor mai obosiți dintre noi.
Mai departe voi prezenta niște boxe care, mi se pare mie, se încadrează destul de bine în soundul general al celei de-a doua părți a anilor 60 - Saba III A.

Puțină istorie:
____În a doua jumătate a anilor 60, piața audio germană era una foarte dezvoltată și competitivă.
____Aici activau trei firme mari, consacrate: Grundig, Telefunken și Saba. Alte mărci audio importante erau: ITT, Kirksaeter, Korting, Loewe, Metz, Nordmende, Siemens. Existau și firme centrate pe anumite categorii de produse precum: Dual, Perpetuum Ebner și Elac pentru pick-up-uri, Heco, Wigo și Isophon pentru difuzoare și boxe, Uher pentru magnetofoane, Sennheiser pentru căști și microfoane. În zona produselor audio care se adresau consumatorilor cu foarte mulți bani sau celor foarte pretențioși activau: Braun, Wega, Klein und Hummel.

____La mijlocul anilor 60 a început să ia avânt în Germania de Vest și piața produselor audio de nișă, Hi-Fi. Deși la acel moment Saba era una dintre firmele audio germane de succes, nu avea în fabricație produse dedicate zonei Hi-Fi. Când a încercat să intre pe această piață, în 1966, Saba a decis să comercializeze sub propria siglă produse de top ale altor mărci, mai specializate și mai experimentate. Astfel, pentru pick-up-uri, Saba a ales produse Dual, lider pe acest segment la momentul respectiv. Pentru boxe, amplificatoare și tunere, Saba s-a folosit de seria Telewatt, fabricată de Klein und Hummel. Klein und Hummel erau lideri pe piața produselor audio profesionale de studio, dar activau și pe piața consumer cu produse destinate în special zonei Hi-Fi. Colaborarea Saba - Klein und Hummel a fost scurtă, terminându-se un an mai târziu, în 1967.

____Din seria de boxe fabricată de Klein und Hummel pentru Saba făceau parte: Telewatt TL 3, TL 4, TL 10, TX 4. În paralel cu comercializarea seriei Telewatt, Saba a dezvoltat și fabricat în anii 1966-67 propria linie de boxe: Saba I, Saba II și II A, Saba III și III A, Saba IV A, Saba V. Pentru că au apărut în aceleași cataloage, se creează uneori confuzie între cele două linii de produse. Ele sunt însă diferite. Astfel, seria Telewatt era concepută și fabricată de Klein und Hummel și se adresa în special zonei Hi-Fi. Seria Saba I, II (A), III (A), IV A, V era concepută și fabricată de Saba și se adresa mai ales consumatorului mediu.


Despre sunet:

____Saba III A sunt boxe care pot seduce prin sunet, dar pentru asta e nevoie de atenție la potrivirea cu celelalte componente ale sistemului audio.
____Saba III A au un timbru plăcut, natural, iar asta se vede foarte bine la voci și instrumentele acustice. Pe frecvențele medii, sunetul e bogat, cărnos, bine texturat.
____Înaltele sunt puțin mai retrase, nu urcă foarte mult în frecvență și nu oferă acea hiper rezoluție pe care o caută unii dintre audiofili. Altfel, sunt bine integrate în sunetul general și nu obosesc urechea.
____Bass-ul e mare, plin, rotund, are greutate și consistență, dar și o plajă largă de expresie și nuanțe. E doar puțin difuz, puțin inexact, nu foarte focusat, nu foarte bine controlat.

____Din cauza difuzorului relativ mare de bass (30 cm) și a difuzorului de medie care este practic un difuzor de bandă largă, se creează un fel de cocoașă în zona bass-ului de sus și a mediilor de jos, o eufonie, o suprapunere, ca și cum o parte din spectrul de frecvențe, aflată între bass și medii, e acoperită de ambele difuzoare. Foarte probabil, filtrele și dimensiunea incintelor au și ele ceva de spus în treaba asta. Oricum ar fi, felul în care amplificatorul rezolvă această eufonie este esențial pentru sunetul sistemului în care punem boxele Saba III A. Dacă amplificatorul scoate în evidență în mod neplăcut această suprapunere, boxele manifestă tendința de a mormăi și bombăni, de a aglomera confuz acea zonă de frecvențe, chiar de a distorsiona.

____Potrivirea boxelor Saba III A cu amplificatorului este importantă și pentru zona frecvențelor joase. Această potriveală poate face diferența între un sunet plin, corpolent, consistent și unul prea dark, insuficient articulat sau chiar bubuit. Putem diminua aceste efecte negative dacă urcăm boxele pe niște suporți nu prea înalți, 30-50 cm deasupra podelei.

____Mi s-a părut interesant faptul că amplificările potrivite și cele nepotrivite boxelor Saba III A nu s-au împărțit după favorizarea sau defavorizarea anumitor zone din plaja de frecvențe. Potrivirea nu s-a făcut după cum unele amplificatoare erau mai liniare sau mai puțin liniare, sau după cum unele erau mai dark sau mai bright. Sunetul bun s-a născut, mi s-a părut mie, din potrivirea amprentei tonale între amplificator și boxe, o chestie mai greu de precizat și de prevăzut, verificabilă doar prin încercări. Această potrivire de caracter tonal și timbral între amplificator și boxe nu rezolvă însă complet ecuația unui sunet foarte bun, potrivirea cu sursa dovedindu-se și ea esențială.


____Iată amplificatoarele care NU s-au potrivit foarte bine cu boxele Saba III A, indiferent ce surse am folosit:

- Akai AM-2400 are tendința de a împinge boxele Saba spre distors în zona mediilor de jos. Plus un pic de bubuială pe bass. Sunetul general e prea dark, ușor mormăit, nu destul de articulat, fără suficient atac, confuz, amestecat. Unele surse au subliniat aceste tendințe, altele le-au atenuat, dar nicio variantă de sistem nu m-a mulțumit cu adevărat.

- Philips 22RH521 - în mare, observațiile de mai sus rămân valabile și aici. Ca și Akai AM-2400, Philips 22RH521 nu oferă boxelor Saba destul control pe frecvențele joase și nici suficientă claritate și limpezime pe cele medii.


____Primul pas spre un sunet bun l-am făcut folosind amplificatorul Dual CV 120. În această companie, sunetul boxelor Saba III A s-a deschis, s-a limpezit, și-a recuperat respirația și aerul, a câștigat în dinamică. Cu Dual CV 120, Saba III A au dovedit că pot avea rezoluție și echilibru. Cel mai important, în această combinație, sunetul îl are pe “vino-ncoa”. Am fost, pentru prima dată, mulțumit de sunetul acestor boxe.


____Surpriza s-a petrecut însă când am împerecheat Saba III A cu două amplificatoare mai puțin obișnuite: Fona/Eltra 1024, un amplificator danez de putere mică, pe tuburi, fabricat în 1967 și amplificarea de pe magnetofonul Philips N4450.
____Iată ce am notat în timp ce ascultam prima oară sistemul format din amplificatorul Fona/Eltra 1024, boxele Saba III A și cass deck-ul Yamaha KX-393:
____”Sunet extraordinar! Foarte cald, foarte plăcut și foarte ușor de plăcut.
Nu neapărat corect, neutru sau foarte liniar, dar seducător din primele secunde! Nu te mai saturi de ascultat și nu-ți dorești nimic în plus sau în minus.
____Voci foarte naturale și umane, cărora le simți respirația, viața și suflul.
Sunetul e viu, e angajant, te atrage instantaneu, dar nu te agresează, nu te obosește - te învăluie, te vrăjește.
____Sunetul e curat, e transparent, e aerisit, are aer, are respirație.
Foarte bine ritmic, tobele se aud clar, distinct, nuanțat, nu lipsește atacul, nici viteza, nici dinamica.
____Bassul e mare, rotund, plin, fără distorsiuni, nuanțat și frumos.
Excelent pentru volum mic și mediu. Un sunet care te satisface total și care are cea mai importantă dintre calități: se dă la o parte din calea muzicii și te face să uiți de el. Simți că nu mai e întoarcere de la sunetul pe lămpi!”


____Din păcate, în combinația receiver Eltra 1024 și boxe Saba III A, sunetul nu rămâne la fel și după ce schimb sursa. Doar tunerul încorporat în receiverul Fona/Eltra 1024 a păstrat echilibrul și seducția cass deck-ului. Altfel, niciunul dintre cd-player-ele încercate și nici pick-up-ul Wega 3420 nu au mai sunat la fel de bine. Cu ele sunetul a fost decent, bunicel, dar mai sărac, mai puțin texturat, mai puțin bogat din punct de vedere armonic, mai puțin dinamic, cu mai puțin aer și mai puțină forță. Vraja a dispărut.

____Cu magnetofonul Philips N4450 pe post de amplificator am fost din nou încântat de sunetul boxelor Saba III A. De data asta au fost mai multe surse care au cântat bine în această combinație: cass-deck-ul Yamaha KX-393, pick-up-ul Wega 3420 și tunerul Dual CT 18. În timp ce ascultam aceste combinații, am notat:
____"Fâșâie în boxe amplificarea vechiului magnetofon Philips, fâșâie banda, fâșâie vinyl-ul, fâșâie postul Radio România Muzical, dar când începe MUZICA, toate astea dispar, lăsând în loc adevăratul sunet vintage!
____Plin, consistent, echilibrat, omogen, organic, viu, frumos, seducător. Sunetul care te îndeamnă să mai pui un album. Nu e un sunet analitic, nu e făcut pentru a auzi tot ce se află pe o înregistrare, e iertător, un sunet făcut să îmblânzească și înregistrările mai puțin reușite, un sunet ușor de plăcut. Un sunet care știe să se dea la o parte din calea muzicii."



Cum se compară Saba III A cu alte boxe?

____Saba III A vs Dual CL 18
____Spre deosebire de sunetul boxelor Dual CL 18, cel al Saba III A este mult mai aproape de a fi complet: e mai plin, mai corpolent, mai consistent, mai bogat, mai rezolut, mai bine nuanțat. Dual CL 18 sună de parcă le lipsește ceva și problema lor cea mai mare e acolo unde contează cel mai mult, pe medie, retrasă și insuficient de rezolută. Când treci de la boxele Dual CL 18 la Saba III A se face frumos afară și nu mai există cale de întoarcere.

____Saba III A vs Rosita/Summit Box 270/1
____Box 270/1 sunt mai permisive la integrarea cu celelalte componente ale sistemului audio. Box 270/1 sună bine în compania amplificatoarelor Akai AM-2400 sau Philips 22RH521, cu care Saba III A nu se potrivește. Cu aceste amplificatoare, Box 270/1 sună mai deschis, mai transparent, mai curat, mai aerisit, mai echilibrat, mai bine articulat și mai dinamic decât boxele Saba.
____Dacă așezăm însă boxele Saba III A în sistemul potrivit lor, vor dovedi un sunet superior lui Box 270/1: mai plin, mai consistent, mai unitar, mai bogat, mai mare, mai puțin congestionat.
____Ambele boxe au un timbru bun.

____Saba III A vs Klein und Hummel SL 35:
____În termeni de rafinament, rezoluție, liniaritate, echilibru, claritate și transparență, Klein un Hummel SL 35 s-au dovedit superioare boxelor Saba.
____Saba III A sunt niște boxe care pot încânta, pot vrăji, dar e mai greu să spui despre ele că produc un sunet Hi-Fi. Klein und Hummel SL 35 le pot face pe amândouă.
____În final, preferințele mele pentru Box 270/1 sau Saba III A se fac în funcție de restul sistemului audio. 


Concluzii:

____Saba III A nu sunt niște boxe Hi-Fi. Sunt însă niște boxe al căror sunet poate încânta. Pentru asta e nevoie de atenție la poziționare și la potrivirea cu celelalte componente ale lanțului audio. Nu le-aș recomanda începătorilor, ci mai degrabă celor care au mai experimentat puțin cu potrivirea componentelor audio. Odată potrivite, sunetul lor e ușor de plăcut și nu-ți trebuie urechi de aur ca să-l poți aprecia.
____Din păcate, pentru că sunt niște boxe mai rar întâlnite pe piața second hand ȘI pentru că sunt uneori confundate cu seria Telewatt, Saba III A ajung să coste astăzi mai mult decât fac.
____


Scule audio folosite pentru audiții și comparații:
Boxe: Saba III A, Klein und Hummel SL 35, Dual CL 18, Box 270/1
Amplificatoare: Akai AM-2400, Philips 22RH521, Braun CSV 500, Dual CV 120, Eltra/Fona 1024, Philips N4450.
CD Playere: Grundig CD 7550, Sony CDP-X333ES, Philips CD 723, Philips CD 460 (lampizat)
Cass deck: Yamaha KX-393
Pick-up: Wega 3420 (Dual 1219), doza Shure DM103 M-E
Tuner: Dual CT 18

Dacă doriți să vedeți și câteva poze cu Saba III A, puteti merge la: https://diversetrancote.wordpress.com/2 ... aba-iii-a/
____

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 01 Jan 2023, 12:59
by diversetrancote
Am avut ocazia să folosesc pentru câteva luni un magnetofon Philips N4450. Mi-a plăcut acest aparat, și ca design și ca sunet. Puteți vedea poze cu el aici: https://diversetrancote.wordpress.com/2 ... -recorder/
La mulți ani tuturor! Un an nou bun, cu sănătate și bucurie!

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 11 Jul 2023, 12:48
by diversetrancote
_____
Receiver Sanyo DCX 233L

_____La începutul anilor 80, piața audio pentru consumatorul mediu, obișnuit, era una matură, în care concurau firme mari, cu istorie și renume. Așadar nu e de mirare că multe echipamente audio consumer din acea perioadă ofereau un sunet bun. Receiverul Sanyo DCX 233L este unul dintre multele exemple.
_____Nu cred că Sanyo DCX 233L și-a propus să fie mai mult decât un aparat obișnuit pentru consumatorul obișnuit. Are un design caracteristic sfârșitului anilor 70, începutul anilor 80, fără a ieși cu ceva în evidență. Aceeași modestie o regăsim și în specificații.

Date tehnice:
Made in Japan, 1980-1982
Power: 2x25W in 4 Ohms, 2x23W in 8 Ohms
Inputs: Phono, Band
Output: 2 pair of speakers, 4-16 Ohms
Dimensiuni: 420 x 125 x 260 mm, 7 Kg


Despre sunet:
_____Cu boxele potrivite, Sanyo DCX 233L produce un sunet relaxat, duminical, de drum lung, fără a fi însă leneș sau prea laid-back. Nu strălucește prin putere și musculatură, nici prin atac și viteză, dar nu e nici leșinat, șters sau neimplicant. Nu e foarte rezolut, nu e un pentru ascultări critice, dar nu e în niciun caz lipsit de transparență, opac sau închis. Așezat în sistemul potrivit, oferă un sunet deschis, echilibrat și muzical.

_____Nu împerecheați Sanyo DCX 233L cu boxe pretențioase, audiofile, foarte rezolute sau care necesită multă putere. Dați-i boxe consumer, de preferat din aceeași perioadă, mici sau medii de dimensiune, ușor de condus, eventual în incinte închise. Dintre boxele încercate de mine, Sanyo DCX 233L a sunat bine cu Saba III A, Box 270/1 (by Summit/Heco/Rosita) sau Canton GLE 50. Alăturat însă unor boxe cu pretenții precum Klein und Hummel Telewatt SL 35 simți că din sunet lipsește ceva, că amplificarea nu reușește să scoată totul din incinte.
_____Același lucru e valabil și pentru sursele de semnal. Sanyo DCX 233L sună bine cu CD-playerul Grundig CD 7550, dar când îl pui alături de mai rezolutul Sony CDP-X333ES, simți că ceva lipsește, că imaginea nu e completă.

_____Pre-ul phono al Sanyo DCX 233L este unul decent. Sună binișor împreună cu pick-up-ul Dual 1219. Nu are muzicalitatea preului phono din Dual CV120, dar e suficient de plăcut și rezolut pentru a fi catalogat drept mulțumitor.

_____Recepția tunerului încorporat este una foarte bună, peste cea a unor tunere separate ca Dual CT 19 sau Akai AT 2400. Sunetul e și el decent, onorabil, dar sub calitatea tunerelor enumerate.

_____În concluzie, Sanyo DCX 233L este un receiver perfect pentru începătorii cu buget mic: este ieftin pe piața second-hand și oferă un sunet decent, nu audiofil, nu foarte rezolut, dar echilibrat și ușor de plăcut. Poate mulțumi și pe amatorii mai experimentați aflați în construirea unui al doilea sistem sau al unui sistem pentru audiții de fundal. În final, o surpriză plăcută pentru mine acest receiver.

Singurul minus major este faptul că are doar două intrări, Phono și Tape.

Dacă vreți să vedeți și câteva poze cu aparatul, puteți merge aici: https://diversetrancote.wordpress.com/2 ... -receiver/

_____

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 12 Jul 2023, 08:37
by momolo
Cam mult efort si consum de vorbe pompoase pentru o trancota care nici 7 kile nu cantareste si foloseste pe final un STK461 de 20....30 lei bucata (azi) https://www.electronicservice.ro/cumpar ... yo-7752413 (integrat care este chiar si stereo! :shock: ), o "minune" la nivelul acelor ani cand unii dintre noi umblam cu cravata de pionier la camasa de plastic in careul scolii. E cum ai analiza azi feeling-ul de a duce in maini o roaba ruginita la o tura prin muzeul de la NASA.
Sunt unele chestii care chiar nu merita ridicate de pe bordura. Dar chiar si asa, daca unii au pasiunea asta, totusi e bine de evitat vorbele prea pompoase si prea sofisticate pentru a nu duce situatia in derizoriu. Esenta situatiei se poate rezuma (metaforic) la a evita sa ai asteptari de la o scroafa sa devina privighetoare si sa mai si zboare pe craca.
Mereu am zis ca macar o minima, minuscula pregatire teoretica in domeniul tehnic..... nu e obligatorie dar e totusi folositoare....
https://www.electronica.ro/audio/STK461.shtml

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 12 Jul 2023, 10:38
by diversetrancote
Desi am crezut ca aceasta chestiune s-a lamurit deja, am sa precizez aici inca o data: eu scriu aici si pe blogul meu in primul rand despre scule audio obisnuite, consumer, de zi cu zi, banale.
E deci normal ca cineva interesat de echipamente audio de inalta calitate, hi-fi, audiofile etc sa nu gaseasca de interes prezentarile mele. (Faptul ca cineva poate crede ca habby-ul meu e pierdere de vreme nu ma deranjeaza, e treaba lui.)

@momolo - indica-mi tu, te rog, in prezentarea mea la Sanyo DCX 233L, vorbele alea "prea pompoase si prea sofisticate", ca sa stiu sa le evit pe viitor. Multumesc!

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 22 Nov 2023, 08:02
by dj_italo2001
Atat pe forum cat si pe blocul personal nu se face altceva decat promovarea unor gunoaie care trebuie vandute la suprapret in tomberonu' O_l_ics. Nimic nou sub soare. As vrea sa citesc si despre experiente avute cu echipamente din zona PROfesionala, de scena chiar si d'alea ce folosesc lautarii la evenimente.

Re: Ce ne mai trece prin mana – diverse trancote de zi cu zi

Posted: 22 Nov 2023, 18:41
by momolo
dj_italo2001, nu te lua de diversetrancote! Comiti o eroare urata! Omul este cu adevarat pasionat de treaba asta si nu o face ca sa vanda "in profit" pe Olix. Ba eu cred (si nu prea ma insel) ca el cumpara de curiozitate acele trancote (in general, totusi ieftine) dupa care le vinde chiar si in pierdere sa scape de ele ca posibil nu are loc de depozitare fara limita, poate are si o nevasta ca toate femeile care nu suporta sa transforme casa in depozit. Omul mi se pare si cu un nivel de cultura si pregatire in domeniu foarte ridicat, probabil e unic pe forumul asta. Se duce la concerte de clasica, comenteaza ca un profesionist in zona asta (poate si este, nu stiu), asculta si clasica moderna (ceea ce eu unul as asculta numai legat de scaun), etc. E printre putinii activi pe aici (si nu cred ca ma insel) care nu are chiar nici un interes comercial sau de promovare! As pune pariu pe treaba asta! La el e doar hobby, pasiune, curiozitate.
Vorba aia, lumea ma stie, eu miros instant doua categorii, pe aia care au activitati camuflate de marketing, promovari, interese comerciale si pe ....prosti (inevitabil si fudui)...... De aceea imi capat din cand in cand diverse epitete si "caracterizari" contondente.
Dar userul diversetrancote e un tip deosebit si rar! Cu toate ca m-am incontrat o data cu el, tiu minte vag, cred ca pe teme cumva politice (unde pot aparea disensiuni oriunde, si in familie, intre frati, intre toti, ca in prezent politica e foarte murdara si pe murdarie sa ridica).