UNITRA de 140W - o legenda pentru unii dintre noi.
Posted: 28 Mar 2010, 17:15
Poveste cu Unitra (Tineret Tg Mures) de 140W
Am avut 3 perechi acum multi ani. Toate erau la fel, adica asimetrice. Nu tin minte de stanga sau dreapta si nu am vazut niciodata simetrice desi pe vremea aia (anii 80) le-am cumparat direct din depozit oculte, trimis cu "mandat verbal" de catre "pile" suspuse, locuri unde omul fara pile nu intra. In magazine nu se expuneau, doar pe sub mana. Pile nu aveau numai securistii si activistii, aveau si oamenii obisnuiti care cunoasteau pe cineva din sistemul comercial, sefi de magazine si depozite, evident, doar cei dispusi sa "pluseseze" la pretul oficial care era destinat NUMAI pentru securisti, militieni, activisti, etc. Astia nu dadeau spaga, astia comandau si li se aducea/facea rost.
Am incercat si eu bricolarea lor in vremurile respective. Cel mai bine au sunat cu difuzoarele originale desi o vreme le-am folosit cu niste JAMO de bas care se potriveau perfect in gaura. Basul era mai bun cu Jamo dar in final o bubuiala placuta, doar cu difurile originale au sunat corect vreodata corect.
Nu am ajuns niciodata sa re-bobinez sau sa schimb suspensie membrana (numita popular "lira"). Cred ca pe ultimele le-am vandut undeva prin anul 1991..95. Inca erau perfecte la burete, dar parca isi schimbase un pic culoarea intr-o nuanta mai intunecata.
Aceste Unitra se pot imbunatati real. Evident, o imbunatatire la nivelul respectiv de calitate, astazi socotit nivel HiFi mediu-jos. Insa oricum suna mai bine decat tonele de boxe chinezesti sinistre care populeaza in prezent supermagazinele.
Prima modificare in bine a fost cand am desfintat rezistentele de putere si contactele rotitoare din circuit. Se scot si se anuleaza lipind firele ca si cand cele doua corectii de ton de front stau la maxim, singura pozitie acceptabila. Defapt nu le foloseam decat cu acele rotactoare la pozitia + ca toata lumea dealtfel (la acea vreme cand orice amplificator statea cu treble date la maxim si basul la +2 DB precum si loudness-ul activat.... unii mai foloseau si EQ-uri peste toate astea....)
Apoi am inlocuit mufele cu unele pe suruburi groase si bune.
Am mai facut un studiu de gauri bassreflex. Boxele suna mai bine daca se scot ornamentele din gaurile de bas reflex si se lasa gaura din MDF libera.
Sunt 2 ornamente si 2 comutatoare, deci exista 4 gauri la fel, dupa ce le scoti afara piesele cu tragere printr-o simpla surubelnita. Stau infipte prin presare.
Am studiat cum suna cu 4, 3 si 2 gauri de bassreflex precum si unde stau mai bine cele 2 gauri ? (cele doua comutatoare rotactoare acopera gaura respectiva)
Am incercat sa bag si tuburi (carton si pvc) in gauri de diverse lungimi si combinatii.
Rezultatul a fost simplu - cel mai bine suna cu gaurile din MDF lasate libere, fara ornamente, far tuburi (nici scurte si nici lungi) si cu cele doua gauri de jos, acolo unde in mod normal sunt pozitionate cele 2 comutatoare pe care le-am re-bagat in gaurile de sus (si au fost dezafectate electric, cum am zis, ramanand doar decorative).
Apoi o alta imbunatatire a fost schimband condensatoarele din filtre, mai ales cele electrolitice nepolarizate. Dar schimband bobinele nu a fost bine, cele originale sunt de preferat. Cand am pus altele sunetul se schimba dramatic chiar daca bobine aveau aceeasi valoare masurata. Am schimbat apoi condensatoarele cu unele ne-electrolitice si a fost pe vremea aia, mai bine.
Apoi am schimbat locul filtrelor care in original sunt pozitionate pe oala de plastic a mediei. Se pot pune pe o bucata de placaj de lemn, parchet sau MDF in partea de jos cat mai in spate si departate de difuzoare. In mod normal din cauza asta trebuiesc schimbate si firele. Unele mai groase din cupru s-au dovedit mai bune, sursa fiind cablu de resheu englezesc, foarte bune sarme pe vremea aia.
Pentru simetrie se pot schimba partile frontale din MDF cu altele din MDF de 18, preferabil 22mm, gaurite-taiate simetric ocazie cu care se pot lasa numai 2 gauri bassreflex (cele de jos) dar totul pe aceleasi dimensiuni si diametre, neaparat ! Nu am mai apucat sa fac si asta, au venit vremuri in care timpul liber s-a dus, ca si cheful. Poate ca ar fi bine de rotunjit colturile placii frontale cu raza de jur imprejur si de imbracat in piele ca la Opera. Pe vremea aia nu ma gandeam la imbracarea in piele, nu exista acest exemplu, dar ma gandeam la rotunjirea colturilor.
Mai dificil ar fi taierea partii frontale a cutiei incat schimband fata sa nu se mareasca volumul intern.
Planuiam o treaba si mai desteapta, chestie de munca, sa tai cu pendularul fata dar lasand cam 5cm de jur imprejur si cu rotunjire la coltul gaurii dreptunghiulare (pentru rezistentza marita). E simplu, se baga pendularul in boxa si in 10 minute e gata. Mai greu cu finisajul ulterior. Apoi se lipeste fata cea noua din MDF de 22mm peste ce a ramas pe margini. Ca sa nu se modifice volumul, inainte de asta se lipeste placa MDF pe spatele interior al boxei. Pentru ca pe gaura lasata nu intra placa intreaga, se baga taiata in bucati si se lipeste pe spate cu adeziv pe toata suprafata. Pe vremea aia de baza era Aracetul sau Prenadezul pentru lipire. Ar fi imbunatatit si rezistenta cutiei care se umfla cand batea basul puternic, se simte la mana.
Apoi ultima modificare a fost umplerea cu material absorbant. Boxele au nativ niste "perne" din pasla imbracate in punga care fosneste, ceva penibil pus doar in spatele difului de bas. Unele modele erau insa captusite cu vatelina alba pe toata suprafata interna, de obicei cele facute in Polonia asa cum a fost ultima mea pereche Tineret 140W cumparate prin anunturile din ziarul Informatia Bucurestiului (parca). Deci pana la urma trebuie material absorbant in toata cutia, preferabil burete specializat lipit pe peretii interni sau vatelina. Am fost foarte surprins sa gasesc vatelina alba peste tot cand am desfacut ultima mea pereche de Unitra-Tineret 140W. Probabil era de prin prima serie poloneza. Cele anterioare aveau peretii cutiei goi pe dinauntru si doar acea "saltea" fosnitoare imbracata in punga in spatele difului de bas, in partea de jos.
Apoi am schimbat scamele alea textile din oala de plastic a difuzorului de medie. Eu am ajuns la concluzia ca cel mai bine suna cu oala aproape plina cu rozete din burete. Aveam unul gris scos din niste canapele.
Am renuntat de mult la aceste boxe, sa fie 15..18 ani pe putin. Azi mi se par bune doar de dat muzica in curte, la bodega sau la talcioc. Dar o lunga perioada le-am iubit. Pe vremea lui ceausescu erau considerate de top si putini norocosi le aveau pe cele mari de 140W numite "Tineret".
Eu le-am avut intai pe cele de 75 W culoare furnir maron care duceau lipsa de bas (pe vremea aia imi placea bubuiala) si abia apoi am reusit cu multe sacrificii sa fac rost de prima pereche 140W culoare neagra (si cu difurile toate pe aceeasi parte, nesimetrice). Vai ce grozave mi se pareau !!!! In prima zi cand le-am adus acasa dupa ce mi-am rupt spinarea sa le car, nu am mai dormit noaptea de fericire! Cand le luasem pe primele de 75W (maron) din depozitul pentru "pilosi" (generali, militieni, sefi de magazine) le vazusem pe cele mari negre de 140W insa mi s-a spus ca sunt pentru un general de militie. Eu aveam banii pregatiti (+ spaga) pentru cele de 75W cu dif de 25cm si furnir maron (pe care le-am luat acasa sigilate in ambalaje) dar cele negre de 140W costau mult mai mult. Imi ramasese ochii la ele!
Tot nesimetrice si astea de 75, le-am avut o vreme dar cu gandul la cele mari, negre, superbe, cele de 140W, visul meu (realizabil). Pe vremea aia consideram (ca toata lumea) ca o boxa e cu atat mai buna cu cat are difuzorul de bas mai mare cat lighianul ! Mama ce lighian vazusem eu la bani abordabili (si nu prea) pentru muritorul de rand! Oricum era o suma mare, reprezenta mai multe salarii bune la un loc, mult pentru orice cetatean RSR, dar boxele japoneze pe 3 cai cu diful de 25...30cm, cele clasice de la JVC, SONY, Pioneer, costau o avere, defapt aproape cat o masina la mana a doua sau cat un apartament de 2..3 camere. Asa ca Unitra era o solutie mult mai realista, daca strangeai ban pe ban si aveai pile si relatii (sau le cautai) puteai avea BOXE la nici a saptea parte din cele japoneze !!!! ....Care la un party (ceai, bairam) erau lux, senzatie, top total !
Simetrice nu am vazut niciodata dar nici nu-mi puneam problema asta pe vremea aia. Insa le mai tin minte pe cele din ultima perioada, alea cu furnir maron si o dunga rosie in jurul difului. Astea parca aveau difurile centrate pe mijloc si nu mai aveau acele chedere de duraluminiu frumos, aveau unele de plastic gris cu acea dunga rosie. Sunau mai nasol desi erau date parca la puteri mai mari. Chiar am fost mirat deoarece pe vremea aia inca mai credeam in.... progresul tehnologic.
In realitate Unitra 140W (Tineret 140W) au 60W musical si unele serii aveau 80W musical atat cat scria pe diful de medie si tweeter. Cei 140W erau imaginari, la 140 reali boxele ar fi fost spulberate.
Au existat tweetere de 60W si de 80W care aratau perfect la fel, numai ca parca magnetul era mai mare la cel de 80W dar nu sunt sigur, posibil sa fie chiar la fel. Astea de 80 sunau parca un pic mai bine si se puteau pune in locul celor de 60 avand acelasi sunet, ceea ce am si facut cu ultimele Unitra 140W made in Polonia. Tweeterele de 80W le-am cumparat de la magazinul Dioda si nu au costat deloc putin.
Cred ca si difurile de bas au fost de 2 puteri, aspect identic si sunet cam identic, dar pe astea nu le-am mai schimbat. Am folosit o vreme Jamo de 100W si ulterior am pus difurile Unitra de 60W inapoi pentru ca astfel suna mai corect.
Cred ca cel mai bine se auzeau cele vechi, dintre primele serii fabricate in Polonia.
In final mi-am dat seama ca nu e bine de schimbat prea mult filtrul ca iese varza in sunet. Asa cum le facusera ei, erau ok. Insa la un moment dat am dat atat de tare ca mi-au explodat condensatorii electrolitici. Boxa isi pierduse inaltele, dar difurile au supravietuit cu brio si nu s-au bulit niciodata. Cand am desfacut boxele am gasit tuburile goale de la electroliticii nepolarizati explodati. Tuburile sarisera prin boxa si peste tot erau "confetti" formate din continutul condensatoarelor. Fusese TAREEE ! Dar pe vremea aia nu existau termopane ca sa pot masura efectul precum scara Mercalli.
In final mai zic ceva de tweeter - este copiat de la Jamo, 1/1 identic. Poate si difurile Tonsil au fost copiate de undeva. Destul de reusite totusi pentru vremea aia si nivelul tehnologic comunist (foarteee josss).
Totusi in perioada respectiva, dintre "comuniste" cel mai bine au sunat boxele rusesti, mai bine ca astea. Nu am apucat sa-mi iau, erau rare si cand m-am trezit ca sunt mai bune ca Unitra nu erau deloc ieftine la second hand si nici nu se gaseau nemanarite (adica ne-rebobinate dupa petreceri). Pe vremea aia tot ce era la second hand era.... mai scump ca pretul nou ! O aberatie a sistemului ceausist ce azi nimeni nu o mai poate intelege si crede.
Insa cele rusesti erau lucrate mult mai urat, mai grosolan si mai prost si se stricau pe capetele. Dar si se abuza de ele pe la petreceri cum am facut si eu cu Unitra .
Tineret-Unitra au fost vandute de polonezi si in RFG sub numele de Universum si erau apreciate pozitiv, mai ales ca erau mari, frumoase si costau putin. Le-am vazut in Necherman pe vremea aia dar nu tin minte daca erau simetrice ? Parca nici in Necherman nu erau pozate unele simetrice (de existenta carora ma indoiesc)
Cam asta a fost cu Unitra, cele mai proaste boxe ale mele dar si cele mai iubite vreodata.
Am avut 3 perechi acum multi ani. Toate erau la fel, adica asimetrice. Nu tin minte de stanga sau dreapta si nu am vazut niciodata simetrice desi pe vremea aia (anii 80) le-am cumparat direct din depozit oculte, trimis cu "mandat verbal" de catre "pile" suspuse, locuri unde omul fara pile nu intra. In magazine nu se expuneau, doar pe sub mana. Pile nu aveau numai securistii si activistii, aveau si oamenii obisnuiti care cunoasteau pe cineva din sistemul comercial, sefi de magazine si depozite, evident, doar cei dispusi sa "pluseseze" la pretul oficial care era destinat NUMAI pentru securisti, militieni, activisti, etc. Astia nu dadeau spaga, astia comandau si li se aducea/facea rost.
Am incercat si eu bricolarea lor in vremurile respective. Cel mai bine au sunat cu difuzoarele originale desi o vreme le-am folosit cu niste JAMO de bas care se potriveau perfect in gaura. Basul era mai bun cu Jamo dar in final o bubuiala placuta, doar cu difurile originale au sunat corect vreodata corect.
Nu am ajuns niciodata sa re-bobinez sau sa schimb suspensie membrana (numita popular "lira"). Cred ca pe ultimele le-am vandut undeva prin anul 1991..95. Inca erau perfecte la burete, dar parca isi schimbase un pic culoarea intr-o nuanta mai intunecata.
Aceste Unitra se pot imbunatati real. Evident, o imbunatatire la nivelul respectiv de calitate, astazi socotit nivel HiFi mediu-jos. Insa oricum suna mai bine decat tonele de boxe chinezesti sinistre care populeaza in prezent supermagazinele.
Prima modificare in bine a fost cand am desfintat rezistentele de putere si contactele rotitoare din circuit. Se scot si se anuleaza lipind firele ca si cand cele doua corectii de ton de front stau la maxim, singura pozitie acceptabila. Defapt nu le foloseam decat cu acele rotactoare la pozitia + ca toata lumea dealtfel (la acea vreme cand orice amplificator statea cu treble date la maxim si basul la +2 DB precum si loudness-ul activat.... unii mai foloseau si EQ-uri peste toate astea....)
Apoi am inlocuit mufele cu unele pe suruburi groase si bune.
Am mai facut un studiu de gauri bassreflex. Boxele suna mai bine daca se scot ornamentele din gaurile de bas reflex si se lasa gaura din MDF libera.
Sunt 2 ornamente si 2 comutatoare, deci exista 4 gauri la fel, dupa ce le scoti afara piesele cu tragere printr-o simpla surubelnita. Stau infipte prin presare.
Am studiat cum suna cu 4, 3 si 2 gauri de bassreflex precum si unde stau mai bine cele 2 gauri ? (cele doua comutatoare rotactoare acopera gaura respectiva)
Am incercat sa bag si tuburi (carton si pvc) in gauri de diverse lungimi si combinatii.
Rezultatul a fost simplu - cel mai bine suna cu gaurile din MDF lasate libere, fara ornamente, far tuburi (nici scurte si nici lungi) si cu cele doua gauri de jos, acolo unde in mod normal sunt pozitionate cele 2 comutatoare pe care le-am re-bagat in gaurile de sus (si au fost dezafectate electric, cum am zis, ramanand doar decorative).
Apoi o alta imbunatatire a fost schimband condensatoarele din filtre, mai ales cele electrolitice nepolarizate. Dar schimband bobinele nu a fost bine, cele originale sunt de preferat. Cand am pus altele sunetul se schimba dramatic chiar daca bobine aveau aceeasi valoare masurata. Am schimbat apoi condensatoarele cu unele ne-electrolitice si a fost pe vremea aia, mai bine.
Apoi am schimbat locul filtrelor care in original sunt pozitionate pe oala de plastic a mediei. Se pot pune pe o bucata de placaj de lemn, parchet sau MDF in partea de jos cat mai in spate si departate de difuzoare. In mod normal din cauza asta trebuiesc schimbate si firele. Unele mai groase din cupru s-au dovedit mai bune, sursa fiind cablu de resheu englezesc, foarte bune sarme pe vremea aia.
Pentru simetrie se pot schimba partile frontale din MDF cu altele din MDF de 18, preferabil 22mm, gaurite-taiate simetric ocazie cu care se pot lasa numai 2 gauri bassreflex (cele de jos) dar totul pe aceleasi dimensiuni si diametre, neaparat ! Nu am mai apucat sa fac si asta, au venit vremuri in care timpul liber s-a dus, ca si cheful. Poate ca ar fi bine de rotunjit colturile placii frontale cu raza de jur imprejur si de imbracat in piele ca la Opera. Pe vremea aia nu ma gandeam la imbracarea in piele, nu exista acest exemplu, dar ma gandeam la rotunjirea colturilor.
Mai dificil ar fi taierea partii frontale a cutiei incat schimband fata sa nu se mareasca volumul intern.
Planuiam o treaba si mai desteapta, chestie de munca, sa tai cu pendularul fata dar lasand cam 5cm de jur imprejur si cu rotunjire la coltul gaurii dreptunghiulare (pentru rezistentza marita). E simplu, se baga pendularul in boxa si in 10 minute e gata. Mai greu cu finisajul ulterior. Apoi se lipeste fata cea noua din MDF de 22mm peste ce a ramas pe margini. Ca sa nu se modifice volumul, inainte de asta se lipeste placa MDF pe spatele interior al boxei. Pentru ca pe gaura lasata nu intra placa intreaga, se baga taiata in bucati si se lipeste pe spate cu adeziv pe toata suprafata. Pe vremea aia de baza era Aracetul sau Prenadezul pentru lipire. Ar fi imbunatatit si rezistenta cutiei care se umfla cand batea basul puternic, se simte la mana.
Apoi ultima modificare a fost umplerea cu material absorbant. Boxele au nativ niste "perne" din pasla imbracate in punga care fosneste, ceva penibil pus doar in spatele difului de bas. Unele modele erau insa captusite cu vatelina alba pe toata suprafata interna, de obicei cele facute in Polonia asa cum a fost ultima mea pereche Tineret 140W cumparate prin anunturile din ziarul Informatia Bucurestiului (parca). Deci pana la urma trebuie material absorbant in toata cutia, preferabil burete specializat lipit pe peretii interni sau vatelina. Am fost foarte surprins sa gasesc vatelina alba peste tot cand am desfacut ultima mea pereche de Unitra-Tineret 140W. Probabil era de prin prima serie poloneza. Cele anterioare aveau peretii cutiei goi pe dinauntru si doar acea "saltea" fosnitoare imbracata in punga in spatele difului de bas, in partea de jos.
Apoi am schimbat scamele alea textile din oala de plastic a difuzorului de medie. Eu am ajuns la concluzia ca cel mai bine suna cu oala aproape plina cu rozete din burete. Aveam unul gris scos din niste canapele.
Am renuntat de mult la aceste boxe, sa fie 15..18 ani pe putin. Azi mi se par bune doar de dat muzica in curte, la bodega sau la talcioc. Dar o lunga perioada le-am iubit. Pe vremea lui ceausescu erau considerate de top si putini norocosi le aveau pe cele mari de 140W numite "Tineret".
Eu le-am avut intai pe cele de 75 W culoare furnir maron care duceau lipsa de bas (pe vremea aia imi placea bubuiala) si abia apoi am reusit cu multe sacrificii sa fac rost de prima pereche 140W culoare neagra (si cu difurile toate pe aceeasi parte, nesimetrice). Vai ce grozave mi se pareau !!!! In prima zi cand le-am adus acasa dupa ce mi-am rupt spinarea sa le car, nu am mai dormit noaptea de fericire! Cand le luasem pe primele de 75W (maron) din depozitul pentru "pilosi" (generali, militieni, sefi de magazine) le vazusem pe cele mari negre de 140W insa mi s-a spus ca sunt pentru un general de militie. Eu aveam banii pregatiti (+ spaga) pentru cele de 75W cu dif de 25cm si furnir maron (pe care le-am luat acasa sigilate in ambalaje) dar cele negre de 140W costau mult mai mult. Imi ramasese ochii la ele!
Tot nesimetrice si astea de 75, le-am avut o vreme dar cu gandul la cele mari, negre, superbe, cele de 140W, visul meu (realizabil). Pe vremea aia consideram (ca toata lumea) ca o boxa e cu atat mai buna cu cat are difuzorul de bas mai mare cat lighianul ! Mama ce lighian vazusem eu la bani abordabili (si nu prea) pentru muritorul de rand! Oricum era o suma mare, reprezenta mai multe salarii bune la un loc, mult pentru orice cetatean RSR, dar boxele japoneze pe 3 cai cu diful de 25...30cm, cele clasice de la JVC, SONY, Pioneer, costau o avere, defapt aproape cat o masina la mana a doua sau cat un apartament de 2..3 camere. Asa ca Unitra era o solutie mult mai realista, daca strangeai ban pe ban si aveai pile si relatii (sau le cautai) puteai avea BOXE la nici a saptea parte din cele japoneze !!!! ....Care la un party (ceai, bairam) erau lux, senzatie, top total !
Simetrice nu am vazut niciodata dar nici nu-mi puneam problema asta pe vremea aia. Insa le mai tin minte pe cele din ultima perioada, alea cu furnir maron si o dunga rosie in jurul difului. Astea parca aveau difurile centrate pe mijloc si nu mai aveau acele chedere de duraluminiu frumos, aveau unele de plastic gris cu acea dunga rosie. Sunau mai nasol desi erau date parca la puteri mai mari. Chiar am fost mirat deoarece pe vremea aia inca mai credeam in.... progresul tehnologic.
In realitate Unitra 140W (Tineret 140W) au 60W musical si unele serii aveau 80W musical atat cat scria pe diful de medie si tweeter. Cei 140W erau imaginari, la 140 reali boxele ar fi fost spulberate.
Au existat tweetere de 60W si de 80W care aratau perfect la fel, numai ca parca magnetul era mai mare la cel de 80W dar nu sunt sigur, posibil sa fie chiar la fel. Astea de 80 sunau parca un pic mai bine si se puteau pune in locul celor de 60 avand acelasi sunet, ceea ce am si facut cu ultimele Unitra 140W made in Polonia. Tweeterele de 80W le-am cumparat de la magazinul Dioda si nu au costat deloc putin.
Cred ca si difurile de bas au fost de 2 puteri, aspect identic si sunet cam identic, dar pe astea nu le-am mai schimbat. Am folosit o vreme Jamo de 100W si ulterior am pus difurile Unitra de 60W inapoi pentru ca astfel suna mai corect.
Cred ca cel mai bine se auzeau cele vechi, dintre primele serii fabricate in Polonia.
In final mi-am dat seama ca nu e bine de schimbat prea mult filtrul ca iese varza in sunet. Asa cum le facusera ei, erau ok. Insa la un moment dat am dat atat de tare ca mi-au explodat condensatorii electrolitici. Boxa isi pierduse inaltele, dar difurile au supravietuit cu brio si nu s-au bulit niciodata. Cand am desfacut boxele am gasit tuburile goale de la electroliticii nepolarizati explodati. Tuburile sarisera prin boxa si peste tot erau "confetti" formate din continutul condensatoarelor. Fusese TAREEE ! Dar pe vremea aia nu existau termopane ca sa pot masura efectul precum scara Mercalli.
In final mai zic ceva de tweeter - este copiat de la Jamo, 1/1 identic. Poate si difurile Tonsil au fost copiate de undeva. Destul de reusite totusi pentru vremea aia si nivelul tehnologic comunist (foarteee josss).
Totusi in perioada respectiva, dintre "comuniste" cel mai bine au sunat boxele rusesti, mai bine ca astea. Nu am apucat sa-mi iau, erau rare si cand m-am trezit ca sunt mai bune ca Unitra nu erau deloc ieftine la second hand si nici nu se gaseau nemanarite (adica ne-rebobinate dupa petreceri). Pe vremea aia tot ce era la second hand era.... mai scump ca pretul nou ! O aberatie a sistemului ceausist ce azi nimeni nu o mai poate intelege si crede.
Insa cele rusesti erau lucrate mult mai urat, mai grosolan si mai prost si se stricau pe capetele. Dar si se abuza de ele pe la petreceri cum am facut si eu cu Unitra .
Tineret-Unitra au fost vandute de polonezi si in RFG sub numele de Universum si erau apreciate pozitiv, mai ales ca erau mari, frumoase si costau putin. Le-am vazut in Necherman pe vremea aia dar nu tin minte daca erau simetrice ? Parca nici in Necherman nu erau pozate unele simetrice (de existenta carora ma indoiesc)
Cam asta a fost cu Unitra, cele mai proaste boxe ale mele dar si cele mai iubite vreodata.