Caderea marilor detailisti de electronice

Doar o vorba sa-ti mai spun
DNA
Posts: 75
Joined: 02 Dec 2009, 19:15

Caderea marilor detailisti de electronice

Post by DNA »

La inceput a fost Ultra Pro si tot grupul adiacent.
Lipsa lichiditatilor si gradul de indatorare mult prea mare au dus la insolventa. Peste noapte, toate magazinele au inchis, iar bancile au inceput sa execute garantiile.

Astazi a cazut bomba.

Flamingo International a depus miercuri cereri de insolventa pentru toate subdiviziile grupului in Romania, respectiv Flamingo International, Flanco International, Flamingo Computers si Flamingo Distribution Center, companii care de joi vor intra oficial in insolventa a declarat pentru HotNews.ro Adrian Olteanu, presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo International.

In ciuda eforturilor intense, negocierile cu ING au esuat, solicitarea de reducere suplimentara a datoriei fiind refuzata, banca luand decizia de a demara astazi executarea silita a stocurilor aflate in unele magazine ale companiei.

Oare cine urmeaza ?
Sunt semne ca nici Altex ( Media Galaxy ) nu se simte chiar foarte confortabil.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by momolo »

Eu vad ca acest tip de comert se muta in alte doua locatii - lanturile supermaket universale si on-line.

Este normal sa nu se mai poata sustine azi magazine dedicate de acest gen la nivelul care a fost pana acum. E o transformare grabita de criza.

Cine a prospectat preturile vrand sa cumpere electronice (computere, televizoare, electrocasnice) a constatat ca acest gen de magazine aveau cele mai umflate preturi. La supermaket-ul unde se vand carnati gaseai aparate si diverse oferte mult mai ieftine, iar on-line sunt si mai ieftine.

Obiectele astea nu se cumpara toata ziua. Omul cumpara rar, acum ca e in criza si fara bani, si mai rar. Asa ca are timp sa cugete la o alegere, care in primul rand e pe principiul de pret. Pai ce prost sa fiu sa cumpar din magazin Flamingo sau Flanco acelasi lucru pe care-l gasesc pe net cu 20% mai ieftin sau in supermarket cu 10% mai ieftin ?!

Ca sa nu mai discutam de politica de personal dusa de aceste magazine, loc unde m-am enervat cel mai des din cauza prostiei vanzatorilor si comportamentului de "baga-mi-as picioarele"!

Consider un lucru firesc ce se intampla, grabit de criza care are si o parte buna, asaneaza economia de impostori si fosile.

Insa statul trebuie sa se grabeasca sa existe cu protectie pentru oamenii de rand si un mediu de afaceri mai liber si mai putin corupt si ocult.

La americani falimentul face parte din viata. Din 5 firme nou infintate (chestie care dureaza la ei 24 de ore), dau faliment 4 in primul an, apoi selectia dura continua astfel ca extrem de putine apuca 5, 10, 15 ani de existenta. E si o regula, cine rezista si nu creste catre statutul de mare companie o va lua in bot. Adica drumul economic e dictat de anumite reguli de piata.

La noi inca e la inceput. Caderea acestor detailisti e o lectie pentru toti. De exemplu, pentru angajati e o lectie ca nu-ti poti baga picioarele in ceea ce faci toata viata, o data se termina distractia. Pentru manageri lectia este ca nu te poti culca niciodata......ca Geoana! :lol: :lol: :lol:
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by SOLO »

Nasoale , atatia angajati pe drumuri ..

Cresterea comertului on-line contra marketingului obosit si lipsit de inventivitate din partea acestor magazine , atitudinea incredibila a unor angajati fata de client , adaosurile exagerate pentru astfel de magazine nu fac altceva decat sa le aduca in pragul falimentului. Vor veni altele cu experienta vestica si vor supravietui .
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by Obelix »

Peste tot in lume comertul clasic sau prin corespondenta cu catalog se "sparge" in favoarea celui "on line", poate nu asa de "patetic"... :evil:
Nici "nekermann" nu sta mai bine... :evil:

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by kaav »

Si Depozitul de Calculatoare se pare ca scartzaie. In orasul din care sunt eu, si-a mutat locatzia de trei ori. Ultimile doua au fost la intervale de timp scurte si cu spatziu de desfasurare la fiecare mutare - mai mic :roll: . Acum nu mai exista.

DAN_TM
Posts: 492
Joined: 15 Jan 2009, 11:03
Location: Timisoara
Contact:

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by DAN_TM »

Aha, deci de aia se mutau si la noi la fel ca la tine.Semne rele ptr ei.Asta e.Rezista doar cei tari.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by Kostas »

Ceea ce a dus la caderea acestor magazinea fost tipul de comert marlanesc pe care l-au desfasurat. Cu angajati care-si baga picioarele, cu lucruri demodate si scumpe, cu pleznitori chinezesti , nu poti sa vinzi intr-un magazin de la combine frigorifice la laptopuri, dupa mine e aiurea. uite in Iasi stiu in tip, are magazin doar de frigidere si ceva aragaze, dar in principal frigidere, luate de la toate firmele. Vinde tipu-n draci, vin multi din provincie, tot timpul e agitatie, alaturi, la un magazin "cu de toate" vanzatorii someaza.
Daca faci ceva , fa domne ceva ca lumea, nu faci 2 magazine in acelasi imobil , precum Altex, suuuutttteeee de metri patrati aiurea, tzacaneala la cap !
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

puf
Posts: 471
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by puf »

Succesul acestor magazine in perioada de varf economica s-a bazat pe faptul ca aveau fizic marfa, se putea vedea, pipai, mirosi, testa si apoi se lua orice pe credit doar cu buletinu, direct de la magazin fara implicatii bancare.
In conditiile platii pe cativa ani cu ratele si dobanzile aferente chiar nu mai conta diferenta de pret fata de cei care cereau plata pe loc.

Cresterile vanzarilor erau atat de mari incat s-au intins mult peste cat isi permiteau facand imprumuturi si investitii imense in speranta dublarii, triplarii cifrei de afaceri.
Din pacate criza a rastunat complet astfel de planuri.
Explicatia cea mai scurta si plastica a crizei data de un economist american a fost: oamenii s-au intins la cheltuieli dupa dorinta nu dupa putinta.Situatia evolutiei acestor magazine se reflecta in aceasta afirmatie.
Cresterea si decaderea acestora nu are nici o legatura cu atitudinea vanzatorilor.

Sa nu uitam ca majoritatea ofertelor online sunt virtuale, produsele nu exista fizic pe stocul vanzatorului online, totul depinde de stocul importatorului sau distribuitorului.
Oricum tendinta este clara datorita costurilor mult mai mici vanzatorii online pot oferii preturi si conditii avantajoase asta fara sa riste nimic.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by momolo »

Acum cateva saptamani am dat o tura prin magazinele cu masini de spalat impreuna cu o tipa care vroia sa-si gaseaca ceva cat mai bun si cat mai ieftin.

Am incercat intai la Altex, Domo si Media Galaxy - Vitan, unde ti-ar trebui trotineta sa colinzi hectarele de magazin.

Pe scurt - cea mai buna oferta, calitate/pret am gasit-o la supermaketul Cora unde in medie preturile erau mai mici ca la orice Altex/Domo/MG colindat anterior.

Oferta interesanta era si la Auchan Titan, deasemenea in medie mai ieftine.

Angajatii - pe la supermaket nu prea gasesti pe nimeni, dar daca prinzi pe vreunul iti poate spune concret care e in depozit si care nu e, o info interesanta, apoi masina care a fost adusa mai de curand, am gasit si un baiat care se pricepea si ne-a zis unele lucruri interesante. In general amabili si fara sa se puna problema ca pot oferi suport tehnic.

In schimb la Media Galaxy din Vitan ne-am enervat. In primul rand preturile de "oferta speciala" erau si cu 200 RON mai mari decat la supermarket-uri iar angajatul pe care abia l-am gasit prin "hangarul" ala era un tampit.

Ca observatie - in magazinele astea dedicate, gen Altex si MG, cum intrii observi lehamite la marea parte din angajati care iti arunca o privire si apoi o iau la fuga sa nu cumva sa-i chemi. Exista si o minoritate de angajati care te vaneaza agasant si debiteaza numai bullshit; iti dai seama din prima ca omul e bine intentionat dar e prost ca noaptea, tu de pe strada sti mai multe ca el. Acolo ai si sansa sa te enervezi la culme cu tot soiul de rahaturi, de exemplu, intrebi de un model, ti se spune ca-l au dar dupa ce te hotarasti sa fi mai interesat, angajatul cauta in PC sau dispare pentru o lunga vreme in depozit dupa care iti spune ca totusi nu au modelul ala pe stoc.

Un punct comun - atat in supermaket cat si in astfel de magazine tu esti cel care-i cauti, nu ei, cu exceptia catorva care se tin dupa tine si te agaseaza.

Pe scurt, nu am intalnit nici un angajat care sa aiba macar urma de asemanare comportament cu ce am vazut dincolo; am observat o mare lehamite iar de exemplu la MG Vitan un grup de femei stateau la taclale in zona caselor la iesire (mega-magazinul zace permament gol) iar cand noi am intrebat ceva, in prima faza s-au facut ca nici nu ne aude, apoi ne-au raspuns din coltul gurii cu vadita ostilitate ca le-am deranjat din sporovaiala.
Alta chestie - tot acolo, unii angajati tineri se apropie de tine (cand ii chemi si cand abia ii gasesti) cu un aer extrem de arogant. Ii intrebi ceva tehnic si imediat ridica tonul "de profesor" sa-ti demonstreze ei ca habar nu ai, etc, cunoasteti atitudinea tipic mioritica si pe care NU am gasit-o inafara tarii niciunde, niciodata! E un soi de aer superior, ca de sef, clientul fiind privit din oficiu ca un prost umil ce trebuie patronat de sus.

In concluzie, le urez faliment linistit pentru ca o merita. Nu s-au schimbat cu nimic de ani de zile, nu am vazut nici o imbunatatire a comportamentului si politicii de personal, nu gasesc nici un argument valabil pentru a cumpara dintr-un astfel de magazin mai scump decat de pe net !
Eu ma gandeam ca daca mergi in astfel de magazine e mai mult pentru serviciile pe care ei ti le pot aduce, de exemplu, iti aduc aparatul, ti-l probeaza, iti da sfaturi tehnice, iti fac unele comparatii, se poarta frumos cu tine ca sa pleci multumit si magulit (ca dincolo) ca poate mai revii, etc. Dar sa mergi acolo, sa dai de prostii aia cu aerul ala de lehamite sau de "profesor" si sa te mai si enervezi, pai pentru asta sa platim adaosuri mai mari !? Macar in supermaket e ca la depozit, nu are nimeni pretentii sa te trateze in vreun fel, te duci, vezi gramada, iti alegi ceva, chemi baiat' sa-ti scoata o bucata din depozit, ti l-ai pus in carut si valea! Macar sti ca nu platesti pentru un serviciu special.

Cat priveste magazinele de componente PC, astia sunt penibili. Incepand cu faptul ca preturile sunt curata tzeapa, stiu oameni care s-au dus acolo sa-si configureze un PC si dupa aia le-am aratat ca pe net costa cu 20% mai ieftin, nu mai spun ca au primit configuratii si sfaturi proaste!

Pentru a mentine acest tip de comert trebuie specializare (ca in exemplul lui Kostas) si gandita o cu totul alta forma de comert si stimulare a clientului sa fie atras, trebuie management inteligent si revolutionar, asta daca vor sa-si salveze domeniul de activitate. Dar in toti acesti ani nu am vazut nimic nou la astia, aceeasi lehamite si toti parca sunt scoliti la aceeasi scoala proasta si gresita.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by Kostas »

Am vrut sa-mi iau un aer conditionat si m-am lovit de aceeasi probleme ca momolo. Nu l-am mai luat. La Domo au fost mai binevoitori dar nu aveau ce-mi trebuia, in plus, fata de o cautare pe net, preturile la aparate mai de soi, un Panasonic, un LG din noua generatie erau cosmice !

Oricum s-a cam umplut piata, chiar daca nu era criza, nu-si schimba nimeni masina de spalat anual. :wink:
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by SOLO »

Am extras asta de la momolo :
alta forma de comert si stimulare a clientului sa fie atras, trebuie management inteligent si revolutionar,
Asa este . Se poate vinde si de la laptopuri la aragaze daca stii sa vinzi , va asigur . Ma uit in-afara si vad o cu totul alta reteta . Din pacate pentru noi , scuccesul depinde si foarte mult de contextul economic , de legi .
Concurenta on-line este o tragedie pentru toti in lume , desi daca esti destept si iti merge mintea ( deoarce 90% depinde de-asta ) poti sa-i faci fata cu brio chiar si pe timpurile astea . Multi retaileri vand si on-line la preturi mai mici , adica pe intelesul tuturor , te duci la GoguGalaxy si vezi televizorul , intri de-acasa pe site-ul GoguGalaxy.ro si il cumperi la pret redus / competitiv cu alte magazine online . Mai sunt si alte solutii.. repet trebuie minte , munca , scoala .

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by SOLO »

Apropo , mai sunt si altii care gandesc ca noi , exemplu in cazul Flamingo :

http://www.baniinostri.ro/Piata-de-capi ... a1632.html" onclick="window.open(this.href);return false;


solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by Kostas »

O alta tzeapa romaneasca ! :)
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

DNA
Posts: 75
Joined: 02 Dec 2009, 19:15

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by DNA »

Piata a fost puternic zguduita si de variatiile cursului valutar.
In iunie 2008 se cumpara la cursul de 3,35 Lei / Euro, iar dupa 6-7 luni, crescuse cu 30%. Problema a fost ca marfa odata intrata in sistem nu prea mai poti sa ii schimbi pretul, iar dupa vanzare, in loc sa poti cumpara aceeasi suma in valuta plus o diferenta pe profit, s-a ajuns chiar la o pierdere efectiva.

La acest colaps au contribuit din plin si "disperatii" .
Cine sunt acestia ?
"Disperatii" sunt managerii obsedati de cresteri. Puf a descris foarte bine fenomenul economic. Toata lumea a cerut "rezultate" iar ei au pornit o intrecere pe tema cine vinde mai ieftin. In felul acesta s-a ajuns la aberatii de tipul vanzarilor de sacrificiu, pentru a capta interesul clientilor, sau pentru a falimenta concurenta. Au mai fost niste tipi aroganti, "colectionari de branduri" . Acestia vor sa se impauneze cu branduri care mai de care mai fitoase si ignora un amanunt extrem de important, numit "target" . Orice brand care se respecta solicita o proiectie de vanzari pe termen de minim un an. Daca spui si te angajezi ca vei vinde ceea ce ai stabilit, esti obligat sa vinzi, indiferent de ce probleme ai, de care criza vine sau nu stiu ce cataclisme pot surveni. Nu merge cu scuze mioritice, de genul ca a venit criza si ca nu mai au oamenii bani. Este problema ta, iar furnizorul solicita sa respecti intelegerea. Daca nu poti sa o faci, ai pierdut distributia. Ok, se mai intampla, dar la noi au aparut cazuri de firme mari care au preferat sa vanda la costul de import, doar ca sa tina blocat un brand in curtea lor. Acest stil prostesc de a face afaceri i-a decapitalizat si le-a redus drastic din capacitatea reinoirii stocurilor. Automat, au inceput sa nu mai aiba stocuri la produsele noi, iar piata nu te iarta.

Anul trecut s-a petrecut o chestie foarte naspa. La scara microscopica am trecut si eu prin chestia aceasta, asa ca pot spune ca vorbesc din experienta.
Au fost luate credite mari, in primavara si vara lui 2008. Aceste credite au fost garantate cu diverse bunuri imobile. In 2009 valoarea acestor bunuri imobile s-a diminuat dramatic, uneori chiar si cu -50%. Bancile au trecut la aplicarea unor clauze contractuale, solicitand aducerea unor noi garantii, pentru a reface garantiile, la o valoare actualizata. Majoritatea imprumutatilor nu au reusit sa o faca. Unii au dat o parte din banii imprumutati inapoi, iar altii au pus ipoteca pe stocurile de marfa, acceptand un fel de parteneriat cu banca. In felul acesta, banca poate dispune ( mai mult, sau mai putin ) de aceste stocuri, in cazul ca firma intra intr-o incapacitate de plata prelungita.

Putem spune ca una din cauzele caderii se datoreaza si orgoliilor patronilor, nu numai evenimentelor economice. S-au intins mult prea mult, cu mult peste posibilitatile de absorbtie a pietei, mizand pe cresteri infinite.

Singura mare problema a caderii unor astfel de retaileri mari este pierderea garantiei. Eu, de exemplu, am cumparat un PC brand name, de la Ultra Pro, chiar cu o saptamana inainte de a inchide magazinul respectiv.
Am luat PC de firma ca sa fiu sigur ca dispun de service si ca nu imi bat capul cu tot felul de prostii. Vista preinstalat.

Ok, acum daca o sa imi crape hardul, ciuciu garantie si ciuciu sistem de operare.
Acesta se afla intr-o partitie speciala. Nu am primit cd-ul de instalere si nici pe cele cu driverele componentelor, pe principiul ca este PC brand name, care dispune de ultra service.

Problema este ca multe astfel de branduri erau oferite exclusiv de acel retailer, iar acum nu au fost preluate de un altul, dupa ce acesta a inchis. Unii au comandat produse OEM ( de la LCD-uri, pana la frigidere si climatizoare ). Daca acestea vor crapa, nimeni nu le va putea onora garantia, dat fiind faptul ca marca respectiva partinea retailerului respectiv.
In aceeasi situatie sunt cam 30-40% din clientii actuali.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Caderea marilor detailisti de electronice

Post by SOLO »

DNA , te referi la linii de creditare ?
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

Post Reply