mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

''Multi audiofili veritabili privesc cu oarecare dispret muzica electronica''
Daca spun ca o fraza de genul acesta am in minte (destul de des) cand intreb sau sunt tentat sa intreb ceva,cum pare? Nu este vorba de vreun sentiment de inferioritate ca nu are de ce sa imi fie rusine (aka. ''decibel sintetico'').Eu am crescut intr-un mediu unde se asculta muzica tipica anilor 80 (foarte general exprimat - disco,pop-rock - nici o reactie,imun ca Stalin la empatie) Dar am remarcat ca muzica ''ciudata'' din coloanele sonore ale filmelor vorbeste pe limba mea.Pana sa am primul meu casetofon filonul subteran era inchegat.Referitor la muzica electronica care ridica pretentii la calitate audiofila ,ei acest lucru il consider un deziderat important.Muzica electronica ca si viziune, in amalgam cu sunetele clapelor poate (parerea mea,care in functie de realitatea traita se poate modifica sau nu) si este capabila de o libertate fara margini fata de alte stiluri in a exprima ''sunetul mut al sufletului''(prea pompos ? ).Sa nu uitam ca muzica electronica poate asimila instrumente reci foarte bine.Chitara rece in muzica lui Klaus Schulze,Biosphere,Boards of Canada e integrata foarte bine.Recunosc ca nu sub forma de expresie specifica rockului cat mai degraba a folckului.Cum nu pot vorbi despre ce nu cunosc(tentatia de a bate campii cateodata este mare :lol: ) totusi cred ca istoria inregistrarilor muzicale din prezentul domeniu de discutie nu a avut ca tel principal calitatea maxima.Dupa parerea mea ar trebui pentru ca o lucrare deasebita inregistrata prost chiar este frustranta indiferent de ce zic cei care spun ca doar muzica conteaza.Referitor la bubuiala,normal ca este fals, sunt pasaje importante,simple,de trecere sa zic ca un mic exemplu si nu se potriveste orice.Texturile mai ales de bass fac diferente mari intr-un context anume.Albastru violet,albastru cu tenta pamantie nu poti exprima prin albastru ''bum bum''.O concluzie provizorie este ca nu imi place bubuiala dar adancimi oceanice a la Biosphere da (le banuiesc :lol: )

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

''Hersorin , cred ca mai bine deschizi un nou topic "amplificatoare care incalzesc sunetul " altfel ne indepartam de la subiectul threadului si lui kaav nu i-ar placea asta :wink: ''
Multumesc pentru atentie dar nu tine de competenta mea sa ma supar.
Ma bucur ca subiectul trezeste interes.

User avatar
hersorin
Posts: 764
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by hersorin »

Ma scuzati atunci ,o sa deschid.
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

Un exemplu rapid, destul de usor de identificat referitor la un bas nepotrivit.ISAN.Nu pot sa-mi imaginez un bas diferit de cel care apare acolo si sa nu ma gandesc ca s-ar strica tot.Ceva care este pe jumatate muzica facuta pe calculator,jumate pe clape (procentajul e clar arbitrar,este mai facil la exprimare :wink: ) este muzica trupei Arovane.Are niste pasaje cu clavecin fantastice.Albumul ''Tides'' - 2000' (asta pe langa faptul ca muzica e unica ca sound).No, asta da curiozitate.Cum o suna ala pe lampi... :roll:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by momolo »

kaav
Dupa parerea mea ar trebui pentru ca o lucrare deasebita inregistrata prost chiar este frustranta indiferent de ce zic cei care spun ca doar muzica conteaza.
ce bine le zici! :D Asta ar trebui pus ca moto sub fiecare text pe acest forum!...Dar pe urma le stricam cheful la unii care se cred melomani pur sange! :P :P :P

Ai atins mai multe subiecte foarte, foarte interesante.

In primul rand tin sa-ti spun ca in anii (negrii, ceausisti) '80 aveam niste buni prieteni care-si facusera un studio de compus muzici electronice cu ajutorul, dealtfel total al unui tata plecat la munca "dincolo". Om care muncea mult, si tot ce castiga trimitea in tara la fii lui, ca acestia sa aiba sculele necesare.

Astfel ca pot spune ca desi nu cantam direct, am fost martor si ajutor la multe chestii ce implica muzicile electronice. Stilul abordat era cel "clasic" mai spre J.M. Jarre dar si Tangerine Dream cu un ochi pe Vangelis

Asa ca stiu destul de bine ce inseamna un sintetizator si mai ales cum suna el bagat direct in amplificare si nu provenit dintr-o inregistrare!

Tot ce pot sa-ti spun e ca dinamica unei asemenea jucarii este fabuloasa, in datele tehnice ajungea undeva la 126dB. Astfel ca ti se zbarlea parul in cap daca ascultai "pe direct" asa ceva! In momentul cand ascultai inregistrarea, chiar si pe scule foarte bune profesionale, totul era mult inferior, asa cum ai admira culorile unui peste mort si scos din apa.

Dar in anii aia am apucat si sintetizatoarele analogice! Mare lucru!....pe urma, in anii 90 ma miram ca dupa ce se digitalizasera complet (incepuse in plin era "bizoniadei" digitale, tot ce era analog era aruncat la gunoi direct si fara comparatii), deci dupa ce au trecut complet pe digital, computere, chiar si mixer Yamaha full-digital....nu mi-am dat seama de ce naiba nu ma mai impresiona atata, de ce naiba parca nu-mi mai placea ceva?!....

Am aflat cauza abia dupa multa vreme, cand am iesit si eu din bezna gandirii trancotare! Dar asta e alta poveste.

Ar mai fi ceva, coloanele sonore la filme!

Si mie imi plac foarte mult, unele sunt adevarate capodopere dar daca le urmarim pe cele din anii 80, cand se foloseau si scule analogice, auzim cam alte chestii, oricum foarte impresionante si facute doar cu mijloace mai rudimentare decat cele de azi.

Bine, nu trebuie sa exageram cu analogul si digitalul. Problema principala pleaca tot de la oameni, cei care compun si interpreteaza.

Pentru ca omul face unealta insa si unealta il "face" (educa) apoi pe om.

O data cu era full-digital s-a creat si un alt soi de compozitor si muzician, s-a modificat si gustul publicului, si felul de a face muzica, dar si scopul acesteia.

Adica s-a ajuns la era muzicii full-comerciale, pura industrie de consum.
O data cu trecerea timpului, clickairea mouseului nu a mai necesitat o scoala clasica de muzica, adica "zdranganirea" la un pian clasic, invatarea partiturii, in fine, "prostii" din astea "depasite" si "fumate".

Asa ca s-a ajuns de la creatorul de muzica la facatorul de muzica, ce dintr-un simplu click de mouse si un copy drag end drop, gataaaa! A si facut cantecacelul !
Lumea a evoluat de la creatie catre colaje si editia a II-a, apoi A III-a si tot asa, variante semi-clonate ale unei editii initiale, chestii care nu implica prea mult creatia, sensibilitatea artistica, geniul, e mai mult mestesugarie decat arta.

Insa oamenii aia care au facut muzica pe vremea anilor 70..80, dar si cei (multi) care au asigurat "spatele" acelor vremuri de MUZICA, nu au disparut, undeva trebuiau sa-si gaseasca un rost! Ma refer la aceia care nu au acceptat sa se prostitueze in spiritul noilor vremuri digitaloase (zic asta ca o metafora).

Iar locul pe care l-au gasit este...ghici?!...muzica de film si o parte din muzica electronica new-age ! :wink:

:D Ca doar nu erau sa asigure fundalul unor "dude" care topaie ca niste maimute abia cazute din copac, facand gesturi obsecene in delirul publicului complet cretinizat!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

Am un prieten mare amator de muzica electronica,compune si el,am o groaza de discuri de ale lui.Intotdeauna a subliniat si am remarcat si eu diferenta dintre ''smantana groasa'' de Korg,Yamaha (mai are si ceva relicve preistorice analogice) si Fruty Loops (un exemplu,foloseste mai multe programe si le cunoaste de la A la Z) si sunetul subtire de comp.El foloseste programele mai mult pentru ''lipituri'',egalizari,etc.Ii place si muzica clasica (pe mine ma depaseste complet domeniul dar odata demult mi-a placut Sergei Rachmaninoff - la capitolul asta sunt ca fanul ud :? ) si a fost capabil sa ma introduca in lumea lui Dmitri Şostacovici.Nu intri nechemat intr-un ''sunet'' si sa ai pretentia sa-l alimilezi daca nu i-ti place intrun fel sa zic asa ''aproape spontan,organic''.Mie nu si din acest motiv singur acasa la reascultare disparuse si sensul conflictului dintre instrumente si ironia din muzica lui.Scuze de off topic.
Pomenesc de el din simplu motiv ca persoana in cauza nu are intentii de a avea in posesie scule serioase de redat muzica,e multumit cu ce are (o combina Panasonic) dar boala are pe clape.Foarte contradictoriu pentru un om care iubeste sunetul, de aceea am fost off topic.

''Asa ca stiu destul de bine ce inseamna un sintetizator si mai ales cum suna el bagat direct in amplificare si nu provenit dintr-o inregistrare!'' - diferenta nerusinata :D

''Asa ca s-a ajuns de la creatorul de muzica la facatorul de muzica, ce dintr-un simplu click de mouse si un copy drag end drop, gataaaa! A si facut cantecacelul !
Lumea a evoluat de la creatie catre colaje si editia a II-a, apoi A III-a si tot asa, variante semi-clonate ale unei editii initiale, chestii care nu implica prea mult creatia, sensibilitatea artistica, geniul, e mai mult mestesugarie decat arta.''

Motiv pentru care consider ca este si mult balast in muzica electronica si de multe ori mestesugul primeaza.Sunt si chestii reusite (Future Sound of London)

Referitor la Tangerine Dream tin minte cum m-am dus la magazinul ''Muzica'' din oras si am venit acasa cu 11 albume de ale lor si 3 albume de la Klaus Schulze (casete audio).De la Tangerine Dream mi-au placut Phaedra,Rubycon,White Eagle,Cyclone,Stratosfear.De restul albumelor din pacate nu imi mai aduc aminte.
Ca o sinteza la lucrurile pomenite mai apoi de d-voastra, din pacate legea entropiei chiar exista si functioneaza peste tot (nu doarme cum ''dorm'' oameni) si ca atare ce este bun nu se poate pastra doar dorind asa.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

Multumesc forumistilor care au scris.

''Cand bugetul e limitat este sistemul va avea compromisuri destul de mari. Foarte important este cum le directionezi sa obtii un sistem care canta muzica si nu niste cutii care scot sunet. Va trebui sa identifici acele incinte acustie care iti plac si care in spatiul tau vor putea fi facute sa dispara acustic adica in momentul in care asculti muzica sa nu ai impresia ca iese din niste cutii.''

O observatie care o gasesc la locul ei.Am pomenit-o pentru ca, real vorbind cam aici se va da batalia financiara in viitor.Imi place sau nu asta este alta poveste.Referitor la subwoofer cred ca nu este potrivit.Camera este mica,peretii de beton si un sub.potent cere mult financiar.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

Un raspuns cum poate sa dea d-nul Momolo poate sa dizolve multe intrebari care nu au fost clar conturate (e asa de fain sa fi atent la ce spun altii cand spun de la ei si nu din gura altuia) .Cred ca una dintre dorintele secrete ale moderatorilor, dincolo de intrebari de fel de fel ce pot aparea,a fost evitarea intrebariilor redundante;esti pus in situatia sa nu intrebi fara sa te gandesti macar un pic.Daca esti atent la ce ti se raspunde aici, poti sa fi pe cat este posibil, multumit.
Dat fiind faptul ca eu am deschis topicul, oricine poate sa-si dea cu parerea (ca si cerinta trebuie doar sa-i pese de subiect)

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by Alexx »

Mda, momolo (ca in multe cazuri) are dreptate, e putin ciudata treaba cu muzica electronica. E pusa in valoare de unele sisteme care poate nu te-ai astepta sa o faca.

Am avut un sistem Creek (CD50mkII si amplif A50i) care mie imi suna extrem de politicos in cea mai mare parte a timpului, desi extrem de placut, de altfel. Foarte armonios, insa la muzica rock de exemplu era clar depasit de evenimente. Nu pot spune ca nu avea energie, insa nu stiu, mi se parea prea dulce si placut. Ca si cum ai vedea Motorhead stand cuminti pe scena si cantand imbracati in smoching. Problema principala (daca pot sa o numesc asa) provenea de la amplificare, pentru ca am schimbat mai multe boxe, printre care si niste Mission M780 si Spendor S5e insa caracterul a ramas in mare acelasi.

Ce vreau sa spun este ca totusi in ciuda acestei politeti excesive, sa nu-i spun chiar caldura, la muzica electronica lucrurile se schimbau radical. Si ascult destula muzica electronica. Chiar cea agresiva, tip Infected Mushroom, Crystal Method, Hybrid sau Juno Reactor era redata cu greutate, ritm si atac, ceea ce m-a mirat sincer. Am pus-o de cateva ori pe seama starii mele de spirit, insa senzatia a fost de fiecare data aceeasi, sau oricum relativ constanta. Daca micutul A50i ar avea si puuutin mai multa putere, ar fi perfect pentru asa ceva, in viziunea mea.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

Alexx,mersi pentru raspuns.De Creek am auzit lucruri bune (ca este vazut ca si Naimul saracului nu stiu ce sa zic despre acest lucru...),in gama lor de pret sunt considerate ''best buy''.Este ceva ce nu inteleg din ce ai scris.
Care este sensul pentru care un amplificator te deranjeaza prin lipsa puterii?
Considerand faptul ca volumul ar fi undeva intre ora 8 si 9?(ascult ca si ''presiune acustica'' incet catre mediu,nu ascult niciodata ''tare'' )

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by momolo »

De Creek am auzit lucruri bune (ca este vazut ca si Naimul saracului nu stiu ce sa zic despre acest lucru...),in gama lor de pret sunt considerate ''best buy''
seamana a fraza cu iz de marketing, din specia preluata din gura in gura precum folclorul popular.

Insa ca sa aflii adevarul trebuie sa platesti ! :wink:

Inutil sa-ti precizez ca sunt destule alte variante cel putin la fel de bune la aceeasi bani.

Iti dau doar un indiciu - vezi ce vinde lumea la second hand dintre sculele ultimilor ani "luminosi" ai audiofiliei si urmareste perioada de folosinta intre cumparare si revanzare! Remarca brandurile cele mai re-vandute (rapid) ! :wink:

Chestie care se face si in Italia de exemplu si e ca la masini, de obicei pe alea bune nu le re-vinde nimeni si atunci cand apar au preturi second hand mari si nu scazute dramatic! :wink:
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

''Iti dau doar un indiciu - vezi ce vinde lumea la second hand dintre sculele ultimilor ani "luminosi" ai audiofiliei si urmareste perioada de folosinta intre cumparare si revanzare! Remarca brandurile cele mai re-vandute (rapid) !''

Raspuns: :twisted:
Categoric,cand banul exista in buzunar si ''se cere'' cheltuit rubrica de second hand merita o atentie deosebita tocmai pe motivul ca aici poti afla parerea reala despre o scula audio chiar daca nu se pomeneste direct ''ceva de rau''

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by Alexx »

kaav wrote:Este ceva ce nu inteleg din ce ai scris.
Care este sensul pentru care un amplificator te deranjeaza prin lipsa puterii?
Considerand faptul ca volumul ar fi undeva intre ora 8 si 9?(ascult ca si ''presiune acustica'' incet catre mediu,nu ascult niciodata ''tare'' )
In cazul asta nu te-ar deranja nimic la un amplif de genul asta. Eu rar trec sub ora 9, de cele mai multe ori la un 2 x 30 W ma indrept catre ora 12, insa la A50i ma duceam catre ora 3, ceea ce mi se pare prea mult. E adevarat ca si camera este foarte mare, la una de 20 mp poate ca nu as fi avut nevoie sa trag de el asa.

Cat despre Creek fiind Naim-ul saracului... nu mi se pare. Eu nici nu l-as compara cu Naim. Sunt niste scule de sine statatoare, cu propria personalitate. Si da, mi se par bune ca raport calitate/pret, insa asta e o chestiune la fel de subiectiva ca si preferintele in materie de sunet. Intotdeauna vor fi mai multe variante la aceeasi bani, depinde de preferintele tale ce alegi.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by kaav »

Nu m-am gandit in momentul acela (cand am pomenit de pozitia volumului) la dimensiunea camerei.Camera in care imi duc veacul este de apoximativ 10 mp (conserva,stiu... :D ).Si este si de forma aproape cubica. :roll:
Incap la fix pe pereti niste postere mari cu melcii britanici...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: mariaj fericit (scule audio+muzica electronica=love)

Post by momolo »

Pozitia fizica a butonului de volumul al amplificarii NU are nici o legatura cu nivelul SPL rezultat din sistemul audio.

Nici una!

Ceea ce spuneti voi cu "ora 9 si ora 12...etc" nu reprezinta un standart si nu are nici cea mai mica treaba cu realitatea.

Incerc sa va explic de ce, punctual:

1. conteaza sensibilitatea amplificarii, adica, de exemplu la un semnal de 0,775 V ce putere va rezulta la iesirea finalului audio ?

Unele amplificari sunt date pe puterea nominala la un semnal input de 330mV (0,33V), altele la 500mV, multe la 775mV, altele la 1V si altele la 2V....3V...5V.
Iar toate astea depind de constructia amplificarii, balansata sau nu. In cazul unui input balansat (real) semnalul pe input la care obti din final puterea nominala sinus este de obicei necesar sa fie mai mare, de exemplu 3,5V.

Astfel ca din punct de vedere al raportului de amplificare (sensibilitate) avem o infinitate de solutii, oarecum grupate in mare pe standarte mai vechi sau mai noi.

In general, amplificatoarele consumer din perioada de pana la aparitia cdplayer-ului aveau sensibilitate de intrare ridicata ajungand in puterea sinus nominala la un semnal efectiv de 330mV.....775mV, iar cele de dupa aparitia cdplayer-ului (al carui semnal de iesire standart la 0dB este mediu 2V) au scazut in sensibilitate la intrare, undeva in media de 1V, practic s-a injumatatit sensibilitatea la intrare.

2. potentiometrul de volum este un divizor variabil logaritmic sau in mai rare cazuri, liniar. Ma refer la cazul clasic unde potentiometrul este pus pe calea de semnal insa exista multe cazuri in care nu e pus astfel, actionand alte circuite care se ocupa cu varierea tensiunii semnalului pe input.

Unele comuta matrici de relee (iar asta e solutia cea mai buna, cea mai high-end si cea mai scumpa/rara..dar si cea profesionala!), altele variaza o tensiune ce comanda jonctiuni bipolare sau MOS-FET-uri (asta poate fi o solutie in general slaba calitativ sau in rare cazuri deosebit de buna, depinde de implementare), altele variaza panta de amplificare a unui operational sau circuit amplificare/buffer discret, iar altele (exemplu PS Audio) variaza pur si simplu global, panta de amplificare a intregului amplificator!, etc.

Astfel ca pozitia fizica a potentiometrului de volum nu are nici o regula/nici o legatura privind puterea la iesirea power-ului. Functie de nivelul semnalului aplicat la intrare (balansat sau nebalansat) poti obtine in mod normal puterea maxima pe finalul audio chiar si la o zecime de cursa potentiometru volum, dar si la maxim sau la mijloc. Depinde de sensibilitatea de intrare a amplificarii, de nivelul semnalului aplicat la intrare din sursa dar si de SPL-ul incintelor sau impedanta aceastora.

Din cauza acestor povesti populare (care nu sunt specifice noua ci raspandite in toata lumea), producatorii de "jucarii" mass-market au inceput sa caute a relationa rasucirea potentiometrului de volum, de un semnal mediu standart folosit de consumatorul target. De exemplu luand in calcul cei 2V iesire (la 0dB) din cdplayere, care by the way, au si ele diferente considerabile intre ele ca nivel iesire.
Asta pe considerent ca utilizatorul actual al unui amplif integrat stereo il va folosi majoritatea timpului cu un cdplayer mediu consumer. Astfel ca la un amplif de 50W sinus si sensibilitate de 500mV, producatorul va cauta sa ajunga in puterea nominala, fara distorsiuni masive, la rasucirea la maxim a potentiometrului de volum, folosind un ceplayer mediu si niste boxe de 8ohmi cu SPL de 89dB. Asta ca un exemplu oarecare.

Acest lucru are si un neajuns, in cazul in care se folosesc surse analogice mai vechi ce au semnal scazut de iesire, nu poti ajunge la puterea reala nominala sinus a amplificarii in cazul in care partea de pre a fost "aranjata" ca mai sus (adica sa dea bine la p***me.....scuzati expresia! :D ).

Multi dintre cei care nu cunosc nici partea de baza a unei teorii tehnice (abc-ul), in momentul cand vad ca un amplificator cu volumul rasucit la maxim nu distorsioneaza spun ca acesta e mai bun decat altul care cu volumul rasucit la maxim distorsioneaza (si intra in clipping). Nimic mai fals! . O apreciere care nu valoareaza nici doua parale....pentru cine stie! :D

Nu este vorba decat de rapoarte diferite de sensibilitate! Pozitia potentiometrul de volum NU are nimic deaface in mod standart cu puterea emisa pe final. Este o conventie autoimpusa. Complet lipsit de relevanta si aratand numai sensibilitatea amplificarii, nimic mai mult.

3. ca treaba sa fie si mai imposibil de standartizat, puterea majoritatii amplificatoarelor este diferita functie de impedanta boxelor, adica intr-o clasa AB pe 8ohmi ai jumatate din puterea pe 4 ohmi.

Iar ca o paranteza, daca vedeti in diverse prospecte ca puterea pe 4 ohmi nu e dublul celei de 8 ohmi, asta inseamna ca alimentarea amplificarii este subdimensionata.

Lucrul asta e practic la ordinea zilei, fiind subdimensionate chiar si amplificatoare pretinse high-end la preturi de mii de euro dar producatorii se bazeaza pe faptul ca boxele de 4 ohmi sunt foarte rare in ziua de azi. :D

Tot ca o paranteza, unele receivere sunt date pe minim 6 ohmi sau 8ohmi desi in mod normal pot sustine si 4ohmi, cauza fiind tot subdimensionarea dramatica a alimentarii. Insa altele sunt calculate pe minim 6 ohmi sau 8 ohmi. Nu se poate sti decat intelegand schema iar daca pui 4ohmi la cele calculate pe 8ohmi, le arzi.

4. sensibilitatea incintelor acustice este variabila de la o realizare la alta. Unele au SPL 86dB, altele au 96dB. Astfel ca in timp ce primele, la putere efectiva de 5W, abia miorlaie, cu ultimele la 5W dai tencuiala jos.

In felul asta, unde vedeti voi legatura dintre "ora 9" si harmalaia rezultata din boxe ??!!!

In concluzie, NU are nici cea mai mica legatura SPL-ul efectiv rezultat in camera cu pozitia fizica a potentiometrului de volum. Aceasta pozitie NU reprezinta NIMIC, decat eventual perceptia ca un amplificator are sensibilitate mai ridicata decat altul insa treaba asta NU are nimic deaface cu, calitatea amplificarii.

Cunosc cazuri in care (vazut/auzit cu ochii mei) diversi vasnici trancotari au ales o amplificare mai slaba calitativ, in aceeasi bani, pe motivul ca la ora 15 nu distorsiona ca alta, care in mod evident era mai buna (dar cu input mai sensibil si raport divizor/nivel semnal diferit).

Nici un amplificator integrat nu poate sa fie optimizat perfect intre pozitia divizorului si puterea maxima sinus pe toate sursele de semnal incat un tembel sa nu poata rasuci butonul ca sa intre in clipping!

Asta pentru ca sursele sunt extrem de variate ca nivel semnal iesire si pentru ca boxele pot avea diverse impedante si diverse sensibilitati.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply