SUGDEN

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: SUGDEN

Post by West »

nicusor, presupunind ca ai o ureche avizata, mie mi se pare ca Brian al tau si Cumilcheamapeceldelaparis sint o rusine de dealeri.
Daca un dealer este priceput si interesat sa vinda o boxa, acea boxa nu are voie sa sune in modul mizerabil pe care l-ai descris.
In primul rind ca un dealer serios nu ar putea sa suporte, ca cel dintii auditor, un sunet prost in showroom.
Este necesara ceva munca, nu doar pricepere, pina cind o boxa suna la valoarea ei. Nu ajunge sa o agati cu ceva sirme si gata, ia client de asculta!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SUGDEN

Post by momolo »

nicusor
OK momolo, desi tu nu mi-ai raspuns la intrebare eu am dedus deja care e referinta ta in materie de incinte. Din pacate e exact opusul gusturilor si preferintelor mele, adica Dynaudio vs. Triangle. Sper sa nu te superi, dar si tu ti-ai exprimat parerea fara retineri despre preferintele mele.

Buuuuun, sa vedem unde si ce am ascultat, tu mi-ai cerut-o. Desi e o0 firma franceza, am ascultat mai mult la Londra, la Brian , dar si la Paris.

Am ascultat Magelan, al doilea floorstand de jos in sus, nu mai stiu cum se numeste, cu Plinius cel mai bun integrat, Hiato parca. Un sunet bunisor, dar nicidecum la pretentiile pecuniare ale sistemului. Light, fara bass, ceva mormaiala pe midd-bass. Un fel de efect de loudnes dar fara bass profund, meddi in spate, fsunet fara implicare si destul de sec. Pe orchestratie simpla, decent. M-a frapat lipsa basului la cantitate si nr. de difuzoare.

Tot Magelan. parca Cello?! cu Jeff Rowland. Oribil, dar poate era vina amplificatorului. Nu ma obosesc sa mai dau detalii, o agresivitate iesita din comun, parca arau niste boxe de metal care nechezau.

Genese floorstand, nu mai tin minte care cu YBA integrat, un sunet mort, fara muzicalitate, FARA PIC DE BASSS!, uscat ca iasca si cu niste tiuituri pe inalte. Parca erau niste sirene. Daca n-as fi auzit acel YBA cu Dynaudio as fi dat vina pe el, dar nu e asa. Prefer cu YBA decit cu Jeff.

Genese-bookshelf, nu mai tin minte cum se cheama, cu Cyrus, un sunet eteric, dar atat de eteric incit plutea complet in incapere, atit de usor era datorita absentei totale a basului

Ca trasaturi comune am regasit peste tot un sunet lipsit de consistenta si greutate, moale, fara timing, in general fara bass si tiuitor. As zice ca e un sunet cumva mecanic care seamnana cu JBL/Infinity.
Hai ca am fost cam rau, am avut si o experienta destul de placuta cu Triangle, nu mi-a venit sa cred ca sunt aceleasi! Niste Antal sau Alteea, nu retin exact puse pe un Malnley Stingray, nu mi-a venit sa cred! Nu puteam sa le reprosez mare lucru exceptind ceva efect de loudnes si putina moliciune. Era un sistem care cinta muzica, nu te obosea. Acum nu tiuiau, erau destul de temperate si aveau si ceva armonie. As putea spune ca mi-a placut, dar nu ca sa ma convinga.
Hai sa incerc sa fiu cat mai scurt.... desi nu prea reusesc niciodata...

1. personal NU am preferinta Triangle asa ca tot unitar, ca brand (adica in general). Imi plac anumite modele combinate in sisteme alcatuite anume fel si nu la intamplare.
Personal NU pot spune niciodata ca prefer brandul X sau Y si as considera asa o afirmatie o INEPTIE. Motivul este simplu, sub orice brand se fabrica mai multe modele si nu sunt toate la fel, nu au toate acelasi raport pret/calitate, nu sunt saci de cartofi..... desi chiar si cartofii din culturi diferite sau terenuri diferite au gusturi diferite.

2. fiecare brand de incinte acustice are un anume sound, vrem, nu vrem asta e realitatea. Chiar si cele mai high-end aparate au soundul lor "personal". La acest capitol pot spune ca imi plac Triangle (seriile mai scumpe) ca sound daca sunt amplificate si cablate (+pozitionate) corect. Tot asa pot spune ca nu-mi place soundul Dynaudio la modul general chiar daca (dupa opinia celor care le vand sau le prefera) sunt amplificate corect. Chestie de gusturi personale, nici o tragedie ca mie imi place un tip de sound si tie altul, problema este atunci cand unul dintre noi nu asculta ambele branduri in conditii corecte si optime. Cat ma priveste pe mine (ca de mine pot spune) eu am ascultat si Dynaudio amplificate, cablate si pozitionate bine (si corect) in viziunea unor oameni care le vand si le plac. Intrebarea mea ar fi daca tu ai ascultat Triangle in conditii corecte si bune, insa din ceea ce relatezi mai sus imi pare ca nu. Argumentez sau incerc sa argumentez:

- combinatia Traingle + Plinius este din start nefericita. Brandul Plinius se combina mai bine cu Dynaudio dar nicidecum cu Triangle.

- combinatia Triangle Magellan cu Jeff Rowland este deadreptul daunatoare. ma refer la amplificarile digitale in mod special. Chiar exista in bucuresti cineva care amplifica Magellan Cello cu Jeff Rowland Concerto si am ascultat acea combinatie in mai multe randuri. Era fara speranta, Jeff Rowland a fost vandut si inlocuit cu altceva.

- YBA construieste mai multe modele. Este important de stiut despre care model era vorba deoarece unele au puteri mici si nu duc sarcini dificile. Triangle, desi prezinta un SPL mediu spre ridicat (daca ne raportam la piata actuala) sunt sarcini extrem de dificile pentru amplificari. Una din cauze sunt filtrele de ordinul 4 insa nu e relevant sa ne bagam in explicatii tehnice, ideea e ca din seria Genese, atat Quartet cat si Lyrr au nevoie de puteri cat mai mari pe finalul amplificarii si capabilitati de curent si de sarcini dificile. Cred ca m-as pricepe un pic din moment ce am Genese Lyrr si le-am amplificat in mai multe moduri. Am pus amplificatoare bune dar cu puteri mici pe ele si au sunat ca naiba. YBA fabrica scule de buna calitate insa nici un amplificator nu e pentru toate boxele, cu unele se potrivesc, cu altele nu. De exemplu, acum am o clasa A de 125W pe Genese Lyrr insa atunci cand voi avea posibilitatea voi cauta sa schimb cu o putere si mai mare, desi aceste incinte au SPL de 91dB. Si vreau lucrul asta pentru ca deja am testat amplificari mai puternice (siliciu).

- Cyrus fabrica amplificari de putere mica, alimentate cu surse mici si fara capabilitati prea bune de curent. Nu este chiar deloc indicat sa le combini cu Triangle. Exista alte incinte potrivite pentru Cyrus, in mare cele britanice cu un sunet mai dark, nicidecum Triangle.

- dar in ciuda acestor nepotriviri tot se mai poate face cate ceva din cablare.....conditia fiind ca cel ce alege cablarea sa stie ce face ?! Dar oare, din ceea ce ai ascultat tu existau combinatii cablate bine ?! Eu personal am indoieli si ma bazez pe ceva - dincolo am observat ca majoritatea dealerilor nu cauta combinatii diverse la cablare, pur si simplu ori folosesc retete prestabilite (de exemplu Audioquest pe Dynaudio = reteta standart, scrie in toate revistele) ori de cele mai multe ori cableaza cu ceea ce au in vanzare si promovare. Dincolo se intampla un fenomen cam invers de ceea ce se petrece aici in est (RO, Rusia ca exemplu), la show-room suna mai prost decat acasa la client. La noi in RO e invers.

- Triangle Alteea si Antal fac parte din seria destinata HT (home cinema) unde cerintele sunt cu totul altele decat in audiofilie. Personal, desi am spus ca imi place la modul general soundul Triangle (mai ales avand in vedere raportul calitate/pret), eu nu pot asculta aceste boxe, pur si simplu ma plictisesc, reprezinta un nivel (numit "entry-level") de care am trecut. Asa ca nici nu m-as obosi sa descriu "cum se aud" aceste incinte ieftine (insa bune la banii lor si pentru destinatia lor nicidecum audiofila).

- Manley Stingray este o amplificare de exceptie. Numai un idiot poate lega acele boxe Triangle entry-level de asa ceva sau poate ca cineva care nu are alte incinte la indemana .... sau poate un dealer face acest lucru pentru..... clientii "entry-level". Eu m-as simti insultat sa mi se puna intr-un show-room un Manley Stingray pe asa boxe! Acest amplificator de exceptie de la un brand de exceptie ca Manley merita totusi niste incinte acustice de calitate audiofila!
Defapt, orice dealer incearca sa puna la maxim in valoare incintele acustice insa aplica diverse metode pentru diverse categorii de clienti. Unui incepator ii va pune incinte de 1000 euro la amplificari de 12.000 euro pentru ca se poate, dar nu ar indrazni sa faca asa "prezentare" (stupida) unui client serios si cu experienta audiofila.

- si ca e vorba de Triangle, ma refer inca o data la o experienta avuta acum aproape 2 ani cu dealerul Triangle din Milano - omul avea o pereche Magellan Cello legate la un sistem foarte scump, e vorba de capete de serie CARY Audio pe tuburi, pre + monoblocuri, sursa Cary de top. Tot sistemul costa foarte mult, undeva peste 45.000 euro. Suna incredibil de prost! Era o sinistra tzatzaiala shuierata si zbierata, nu avea nici o legatura cu muzica si sunetul natural. Nu mai tin minte cablarea ca brand (era ceva cu aspect audiofil si maciuci pe cabluri) era in intregime pe....argint ! :roll: ...pai ce sa zic?! :roll: ...avea omul o "rezolutie" ca dupa o ora luai pastile de dureri de cap! Bietele Magellan Cello erau pur si simplu batjocorite in acel sistem.
Intrebarea mea - oare acele Cary sunt proaste, zbiara, tzatzie ?! (amplificare complet lampofila! :roll: ...incredibila "preformanta") Care sa fi fost cauza?!... Eu m-am gandit la asta si ulterior am ascultat din nou Cary pe alte incinte insa de data aia nu-mi mai parea ca au probleme de tzatzaiala (e vorba de cele exclusiv pe tuburi). Oare Magellan Cello zbiara si tzatzaie?! Poate ca totusi nu, le-am ascultat de multe ori in multe combinatii, fara tzatzaiala si fara zbieratura desi sunetul e de factura...cam luminoasa (depinde si de gusturi). Deci, care sa fie concluzia ?!.... Eu spun ca e simpla, niste incinte sau aparate cu cat sunt mai bune cu atat sunt mai delicate si mai pretentioase. Nu este ceva specific Triangle ci e perfect normal la toate brandurile adevarate care fac aparate si boxe scumpe (dar bune). Este foarte simplu sa faci niste boxe bune sa sune prost. Audiofilia nu reprezinta trantirea unei gramezi de aparate pe un bufet cu portelanuri si legarea lor cu ce sarme gasesti pe la indemana (sau gasite in articole de revista). E o arta, unii o stapanesc, altii nu. Omul din spatele sistemului conteaza cel mai mult, din scule bune se pot face sisteme proaste sau bune, cu cat sunt mai sensibile si mai complicate, cu atat exista mai multe posibilitati. Numai sculele proaste suna tot timpul la fel oriunde le pui, oricum le bagi in priza si orice le-ai face.

- cat priveste Dynaudio, asa cum am spus mie nu-mi place tipul de sound abordat. In opinia mea aceste incinte nu pot suna natural (eu asta caut, altii cauta poate altceva, de exemplu bubuiala interesanta) deoarece au anume coloratii in sunet, sunt facute (opinia mea) sa sune intr-un anume fel dupa reguli psihoacustice (ca si B&W). Aceasta cale asigura in mod cert o patrundere mai buna pe piata deoarece nu se adreseaza micului, infimului segment de audiofili pretentiosi si sensibili de urechi. Nu e nici o tragedie, insa (in opinia mea) nu au cum sa atinga performantele de top absolut, desi sunt si modele Dynaudio care suna bine, problema lor e pretul, prea mare pentru ceea ce ofera. Evident, opinie personala si subiectiva. Altii le iubesc si ar plati oricat pe ele.

In tot ce discutam aici e vorba pur si simplu de categorii diferite de pretentii si asteptari de la sunetul unor incinte acustice. Asta conteaza, nivelul de pretentii, o chestie care se schimba constant (in sus) la cei care evolueaza dar si o chestie care ramane constant la fel in cazul celor care nu pot evolua. Cat traim tot invatam. Poate ca in viitor nici mie nu-mi va place ceea ce acum imi place fara rezerve. Cu totii descoperim, depinde cat (si) asimilam din ceea ce descoperim.

:oops: ....iar nu am reusit sa fiu scurt!

PS - nicusor oricand esti binevenit sa-mi asculti boxele Triangle Genese Lyrr si sa-mi spui daca au sau nu bas destul, daca tzatzaie si zbiara sau nu, etc. Daca doresti si poti, putem pune alaturi Dynaudio ale tale langa Triangle ale mele, fiecare pe amplificarea proprie sau cat mai buna pentru fiecare in parte, sau si mai bine, ambele pe aceeasi amplificare. Pe orice tip de muzica, nu conteaza (desi prefer clasica).

Regula - Cand pui alaturi doua incinte acustice, atunci se "vede" adevarul gol golut; restul sunt doar presupuneri.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SUGDEN

Post by momolo »

La subiect - despre istoria Sugden:

http://www.audiomisc.co.uk/HFN/Sugden/Sugden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

PolyGram
Posts: 200
Joined: 26 Feb 2010, 09:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: SUGDEN

Post by PolyGram »

...
Last edited by PolyGram on 23 Jun 2012, 13:43, edited 1 time in total.
Singura cale de a aprecia digitalul este sa nu asculti vinilul

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SUGDEN

Post by momolo »

momolo,
ai ascultat Quellis cu Sugden?
Da. Quellis 2 cu Sugden A21 si cablare Fadel.
In opinia mea olandezul le are cu sunetul si stie sa faca boxe.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

PolyGram
Posts: 200
Joined: 26 Feb 2010, 09:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: SUGDEN

Post by PolyGram »

...si crezi ca se potrivesc?(quellis cu sugden)
Singura cale de a aprecia digitalul este sa nu asculti vinilul

PolyGram
Posts: 200
Joined: 26 Feb 2010, 09:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: SUGDEN

Post by PolyGram »

quellis n-are legatura cu davis :?: :idea:
Singura cale de a aprecia digitalul este sa nu asculti vinilul

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SUGDEN

Post by momolo »

Quellis sunt creeate de Eric Van Gucht (de origine flamanda din ceea ce stiu eu):

http://www.quaiduson.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

pe cand Davis Acustics e o firma creeata de un roman (emigrat in Franta) dar nu ii retin numele:

http://www.davis-acoustics.com/index.php/en" onclick="window.open(this.href);return false;

Din ceea ce cunosc nu au nici o legatura.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

PolyGram
Posts: 200
Joined: 26 Feb 2010, 09:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: SUGDEN

Post by PolyGram »

Eric Van Gucht cumpara difuri de la Davis. Asa am auzit.
Singura cale de a aprecia digitalul este sa nu asculti vinilul

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SUGDEN

Post by momolo »

Habar nu am dar ceea ce observ (Davis existau pe vremuri si in Bucuresti la un anume dealer) Quellis au difuzoare negre si oricum diferite ca aspect de cele galbene de la Davis. Dar nu am informatia necesara sa confirm sau sa infirm. Nici nu ma pot pronunta asupra soundului Davis, pe vremea de acum cativa ani, poate peste 5, imi pareau cam tipatoare si cam fara bas pe cand sunetul pe care l-am auzit din Quellis numai tipator nu se poate numi, remarcabil pe medii, natural si foarte muzical, cald. Lucru interesant avand in vedere ca atat cat am ascultat aici in Bucuresti Sugden A21 mi s-a parut meschin, sec si tipator. In combinatie cu boxele Quellis nu era catusi de putin asa. Insa la cat tin minte despre Davis, alea tipau sec pe orice, asa ca nu prea cred sa existe o legatura.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

PolyGram
Posts: 200
Joined: 26 Feb 2010, 09:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: SUGDEN

Post by PolyGram »

momolo wrote: atat cat am ascultat aici in Bucuresti Sugden A21 mi s-a parut meschin, sec si tipator. In combinatie cu boxele Quellis nu era catusi de putin asa.
Deci nu ampliful suna sec si tipator, ci combinatia amplf+boxe.
Singura cale de a aprecia digitalul este sa nu asculti vinilul

PolyGram
Posts: 200
Joined: 26 Feb 2010, 09:35
Location: Viseu de Sus, Maramures

Re: SUGDEN

Post by PolyGram »

davis n-au numai difuri galbene, alea sunt de kevlar.
Singura cale de a aprecia digitalul este sa nu asculti vinilul

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SUGDEN

Post by momolo »

Fara indoiala, foarte mult conteaza combinatia amplificare + boxe si defapt cel mai mult conteaza boxele.

Ca sa te lamuresti ai putea trimite un mail lui Eric Van Gucht daca te munceste problema difuzoarelor Davis.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply