akaiofil exact ce ai postat tu acum as fi postat eu acum vreo 4...5....x ani cand aveam scule mai slabe, boxe mai slabe si nu auzisem prea multe lucruri de top..... Sau cine stie, poate am si postat identic acum ani de zile ?!
Intre timp am o cu totul alta opinie, adica exact pe dos si vine dintr-un sir de experiente proprii. Consider banda magnetica cea mai buna sursa audio din toate si evident, sunt constient de pierderile survenite la copierea analogica. Insa asta e o poveste complexa pentru ca sunt multe lucruri care conteaza mai mult decat fashaitul de fond de exemplu. Apropos, exista CD-uri (considerate audiofile) care contin inregistrari din anii 50....60 cu un fasss de fond chiar foarte mare, lucru care nu le impiedica sa se auda mai bine decat 80% dintre CD-urile de pe piata.
Chiar si aceasta obsesie cu fashaitul de fond am avut-o si eu. Dar era acum vreo 20 de ani cand consideram CD-ul ca ultima minune a lumii in audio iar vinilul o mare tampenie pacanitoare si fashaita. In vremea aia am participat si eu angrenat in "bizoniada" digitala....si ar fi multe de zis.
Mai stiu scule vintage de top care nefiind in stare tehnica corecta sau chiar "reglate"de mesterul Dorel, nu redau asa cum ar trebui, dezamagind. Unii chiar sunt foarte grabnici la concluzii (universale si absolute).....Dar defapt asta am invatat dealungul anilor, sa nu trag concluzii absolute si nici in timp prea scurt. E chiar foarte greu lucrul asta.....
Si am mai constatat ceva - nu te poti bucura de scule vintage daca nu esti mester sa le reglezi, cureti, bibilesti, chiar modifici sau nu ai pe cineva priceput si serios pe care sa-l platesti sa faca asta. Orice vechitura are probleme tehnice, mai mici sau mai mari, este inevitabil.
Cu Dolby sunt de acord, e distructiv desi nici aici nu as exagera taliban, nu e chiar asa de grav daca scula e reglata perfect. Iar eu imi trag casetele fara Dolby inca de peste 20 de ani deoarece am constatat ca exista problema azimutarii care compromite auditia cu Dolby pe redare, deci mai sanatos este fara.
Dar cu DBX nu sunt chiar asa de acord. Poate daca e vorba de acele DBX implementate in unele scule de casa (ieftine) insa nu si acele DBX profesionale. Defapt sunt sigur ca ai printre discurile CD multe masterizari care au utilizat DBX-ul fara ca tu sa habar ai. Primul DBX ca scula separata (profy) l-am vazut si auzit pe la inceput anilor 80, apoi am observat ca existau si scule "de casa" care aveau in dotare asa ceva. Insa circuitele alea sunt jucarele nevinovate in comparatie cu un DBX profy adevarat si dedicat. De aceea eu unul, de exemplu, prefer AKAI Gx 747 fara DBX (mai ales ca-mi plac si Vumetrele alea pe LED-uri
). Desi sa fiu sincer, am un cassdeck cu DBX acasa (am avut mai multe si le-am dat) care nu ma dezamageste daca trag pe el si redau pe el cu DBX-ul cuplat. Evident, daca ma duc cu caseta aia pe alt deck cu alt DBX nu va fi perfect.
Iar benzi noi (si foarte bune) inca se mai gasesc. Dar intradevar, e scump si foarte incomod.
Si cu LP-ul nu te contrazic, e de departe cel mai facil si calitatea e aproape garantata. Insa banda iti da mai multa comoditate, poti pastra discurile LP mai bine si poti face selectii.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.