EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

gata!, am reusit sa pun 300 de poze pe Picasa ! Acelasi link si in primul post de mai sus (click dreapta...etc):

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/DropBox#
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

TaucheR
Posts: 11
Joined: 12 Oct 2008, 15:33

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by TaucheR »

Momolo, legat de boxele USHER Dancer Be-10, spui ca te-au impresionat cel mai mult. Am o intrebare legata mai mult de modul lor de constructie pentru ca au fata inclinata.
Cum se facea auditia cel mai bine, stand jos sau din picioare? In general la boxele inclinate pe spate am observat ca suna cel bine cand auditia se face stand in picioare...

Multumesc.

___________________________
Muzica nu dauneaza sanatatii !!!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

Momolo, legat de boxele USHER Dancer Be-10, spui ca te-au impresionat cel mai mult. Am o intrebare legata mai mult de modul lor de constructie pentru ca au fata inclinata.
Cum se facea auditia cel mai bine, stand jos sau din picioare? In general la boxele inclinate pe spate am observat ca suna cel bine cand auditia se face stand in picioare...
aici chiar pot sa-ti raspund exact! Acolo am vrut si eu sa aud acelasi lucru (si nu numai in cazul acelor Usher).

Deci, cel mai bine se auzea stand pe scaun, mai bine decat stand in picioare.

Insa trebuie sa ti cont ca treaba asta e dependenta si de camera + modul de amplasare.

In plus de asta, sistemul acesta bazat pe Usher B-10 era chiorul in tara orbilor, pentru ca majoritatea sistemelor prestau MULT sub potential. Vina o vad din urmatoarele motive:

1. camere de hotel, pereti de rigips si pereti zidarie subtire.

2. cei ce prezentau sistemele audio nu prea stiu sa faca SUNET (aici cunosc si o cauza obiectiva insa e un subiect mult prea amplu). Multora le place "zbieratura" in sunet si in general lumea a evoluat catre sunetul fals, artificial, zbierat si cu pseudodetalii. Mai exista si explicatia ca se serveste la clienti ceea ce doresc in majoritate.

3. timp putin pentru setup de performanta. Expo tine doar de joi pana duminica.

4. curent prost, instalatie electrica de hotel, dupa cum se stie, facuta la minim.

Astfel ca au fost avantajati expozantii cu ureche buna + experienta mare si nu neaparat aia cu cele mai bune aparate. Pentru ca se stie, toate aparatele bune pot fi facute (foarte usor!) sa sune ca porcu' la taiere!

Dar asta e un lucru drept! :)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

am mai gasit un reportaj:

http://www.audiofil.net/hifi_item.asp?NewsID=236

Insa nu am detectat limba slava ! Poate isi da seama cineva daca e ceha, slovena, croata, etc ?

Pentru cine nu stie inca - se poate traduce orice in mod automat cu Google Translate:
http://translate.google.com/translate_t?hl=ro#
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
nicumur
Posts: 340
Joined: 03 Oct 2008, 17:57

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by nicumur »

Limba este slovena :roll:
"Forumul nu e o anexă a dormitorului sau a closetului de-acasă. E o ieşire în lume, cu tot ceea ce o asemenea ieşire presupune, de la veşmînt la discurs." - ANDREI PLESU

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 6788892914

Amplificare VIOLA + GERMAN PHYSIKS BORDERLAND (ultimul model) cu sursa Spectral

http://www.violalabs.com/product.html

http://www.german-physiks.com/german-ph ... mk-iv.html

Un alt loc unde am zabovit mai mult. :D

Aceste German Physiks sunt unele din preferatele si iubitele mele! Aceste ciudate turnuletze omnidirectionale fiind capabile sa proiecteze acustic o sala imensa de concert intr-o camera mica de auditie, printre putinele incinte acustice care pot recrea un spatiu sonor real, aproape, foarte aproape de real.

Sunt convins ca nici o incinta acustica dotata numai cu traductoare clasice (difuzoare) nu este capabila sa egaleze aceste..."ciudatenii"! singurele care in mod cert pot avea un cuvant de spus peste astea, sunt alta creatie germana, MBL, "balonasele" fermecate. Insa depinde si de conditii.

Anul trecut, acest model, Borderland precum si unul mai mic, HRS120, au fost amplificate pe altceva decat VIOLA.

Trebuie sa recunosc ca mi-au placut atunci mai mult decat acum si nu am retinut amplificarea exotica folosita atunci. Era in mod cert, asta imi amintesc perfect, o marca complet necunoscuta mie, cred ca ceva semi-DIY din Austria.

Dar anul asta, turnurile Borderland tronau pe amplificarea cea mai buna produsa de brandul american VIOLA, o marca noua, aparuta in 2001, fiind creatia a doi ingineri plecati de la Mark Levinson, adica Tom Colangelo si Paul Jayson. Povestea o cititi aici:

http://www.violalabs.com/designers.html

Imi pare rau, insa despre sursa de semnal nu am retinut decat ca era ceva de la Spectral, posibil sa ma insel.

Acum, sunetul!

Greu de apreciat corect in conditii de expozitie, insa, cu retinerile de rigoare precum si cu mentiunea ca sunt proprii observatii subiective, as povesti astfel:

- prima impresie, un sunet cu o energie vulcanica! Primul soc, energia, dinamica, uriase!

- a doua impresie, un pic obositor, sunet un pic spre bright, insa fara acel "bright" la care va ganditi instantaneu, nu!, este vorba de un apetit un pic cam mare pentru partea luminoasa a sunetului, insa fara nici o pierdere in partile subsonice, joase, calde, medii, etc.

- viteza uriasa! Era imposibil sa nu vina "viteza" la pachet cu energia si dinamica ridicata!

- faimosul spatiu tridimensional holografic de care sunt capabile "turnuletele medievale"! Asa ceva nu cred ca se poate obtine prea usor din cutii prevazute cu difuzoare, formula clasica si mult prea directionala. In cazul turnuletelor, focalizarea si separatia erau la ele acasa. Sa nu va inchipuiti ca daca sunt omnidirectionale sunt automat imprastiate in sunet ! Nu! dimpotriva!

- basul este teluric. Nu iese in fatza, nu aminteste de vreun subwoofer, nu!, pur si simplu nu prezinta nici o limitare, pare fara limita, emis cu o lejeritate totala, ca un fleac, ca un fulg suflat de un elefant!

Evident, dupa atatea osanale, va intrebati de ce nu l-am scos pe asta numarul 1 ?! Pe buna dreptate! :roll:

...Pai, e chestie si de gusturi. Ceea ce mie nu mi-a placut a fost o chestie pe care o gasesc foarte deranjanta si cauza pentru care multe sisteme de top high-end nu-mi plac. Este vorba de sunetul care oboseste. Prea multa energie, prea mult nerv....artificial, nu natural.

Este sunetul cu steroizi, sunetul care racneste la tine, care te ia de guler si te da cu capul de pereti! Sunetul care te tine "in priza", care te consuma, dar intr-un mod usor enervant, usor iritabil, fara indoiala epuizant.

Genul de sunet care dupa ce amuteste, .....apreciezi LINISTEA, minunata liniste, benefica liniste!

Fara indoiala, in acest caz avem deaface cu scule nu bune, ci foarte bune, top of the line.

In acest caz, a face un sistem "sa cante MUZICA" este pur si simplu o arta! Cine nu a auzit/consumat high-end veritabil (foarte rar la noi in tara), nu are cum intelege ceea ce spun eu aici.

Insa la o confruntare cu sisteme audio pe care multi le iubim, le avem sau le auzim pe la altii dintre noi, acest monstru Frankenstein, le anuleaza, pur si simplu le calca in picioare, le striveste ca un cilindru de turtit asfaltul!

Un disc pus acolo e ca un film HD pus pe o mare plasma dupa ce ai vazut posturi TV din cablu analogic pe un CRT de 53cm. :D Astfel ca la inceput e posibil sa te doara ochii! :lol:

In final, pot spune ca am luat la ochi (dar ce folos, eu nu am "mola" pentru asa ceva!...) aceste ciudatele turnulete medievale, numite German Physics, necunoscute de majoritatea publicului (care are cat de cat tangenta cu domeniul stereo-audiofil), nepopularizate prin revistele de specialitate (toate "sponsorizate", dar turnurile nu par sa aiba nevoie) si gasibile in putine show-room'uri din lume, in general acolo unde preturile au un numar imens de zerouri si unde nu intra tot trancotarul de pe strada.

Nota 4 pentru expozantul de acolo, dealerul italian, pentru ca nu a reusit sa stapaneasca aceste "formula 1" ale audiofiliei (folosind cabluri din c_cat audiofil scump), insa dupa se stie, nu le are cine merita, doar cine are norocul si banul.

Dar oricum, auzindu-le, pentru o ora au fost ale mele! :)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by LEKTOR »

Despre turnulete medievale - iata si turnulete samurale ( de la samurai ) - http://cgi.ebay.com/Vintage-Pioneer-HPM ... 286.c0.m14

PIONEER HPM 1500 - ceva clasic si cunoscut printre audiofili
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
nicumur
Posts: 340
Joined: 03 Oct 2008, 17:57

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by nicumur »

momolo wrote:Aceste German Physiks sunt unele din preferatele si iubitele mele! Aceste ciudate turnuletze omnidirectionale fiind capabile sa proiecteze acustic o sala imensa de concert intr-o camera mica de auditie, printre putinele incinte acustice care pot recrea un spatiu sonor real, aproape, foarte aproape de real.

Sunt convins ca nici o incinta acustica dotata numai cu traductoare clasice (difuzoare) nu este capabila sa egaleze aceste..."ciudatenii"! singurele care in mod cert pot avea un cuvant de spus peste astea, sunt alta creatie germana, MBL, "balonasele" fermecate. Insa depinde si de conditii.
Hulutii B&O faceau asta cu mult inaintea lor :wink:
http://www.bang-olufsen.com/page.asp?id=40
"Forumul nu e o anexă a dormitorului sau a closetului de-acasă. E o ieşire în lume, cu tot ceea ce o asemenea ieşire presupune, de la veşmînt la discurs." - ANDREI PLESU

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

nicumur faptul ca sunt ambele omnidirectionale si ca seamana cu niste turnuri sau p_tze sculate, nu inseamna ca au vreo legatura una cu alta!

Le-am ascultat si pe BeoLab 5. Din punctul meu de vedere sunt o gluma proasta (ceva de sector life-style), pentru bubuiala in casele design.

Nici o legatura cu German Physiks (citeste pe site-ul lor tehnologia folosita).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

WLM, un mic brand austriac de boxe, mai degraba o realizare DIY industrializata,

http://www.audiosuite.net/PRODUKTE/wlm/WLM_TEAM.html
http://translate.google.ro/translate?u= ... l=de&tl=en

prezent in aprox. 3 camere la 2 dealeri diferiti.

Boxe deschise la sunet, sunet larg, insa dur, cu o tenta pe care as mai fi auzit-o undeva. Pe moment nu mi-am dat seama, insa dupa ce am intrebat am aflat ca folosesc difuzoarele chinezesti fabricate de brandul PA Audio si in general difuzoare din sectorul profesional, toate de provenienta asiatica dar "-Folosind tehnologia europeana!" :lol: :lol: :lol: :

http://www.paaudio.net/en/paaudio-lanmu-show.asp?id=11
http://www.paaudio.cn/en/company.asp

Din ce ceea ce am probat acolo, se remarcau prin sensibilitate ridicata, astfel ca puteau fi pilotate cu tuburi SS la puteri mici care le pot imblanzi oarecum tenta dura, nemuzicala.

La doua perechi incinte am recunoscut niste difuzoare coaxiale de la PA Audio utilizate si de catre DIY-erii autohtoni.

Preturi foarte mari! Mii de euro. O pereche de incinte a caror difuzoare (chinezo-thailandeze) nu costa mai mult de aprox. 300....400 euro, costa.......5000 euro! Probabil e multa manopera la mijloc!...sau filtre foarte scumpe! :lol:

In general sunt mentionate insotite de amplificari pe tuburi, boxe usor de amplificat si fara a opune sarcini dificile.

Personal, nu mi-au placut, dar m-au socat preturile!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

VIENNA ACOUSTIC, o realizare de exceptie!

http://www.viennaacoustics.at/index.php

Amplificate pe Plinius.

De fiecare data cand am auzit aceste incinte (pana acum in 4 variante diferite si pe amplificari diferite) mi-au placut enorm!

O muzicalitate speciala, diferita de cea italieneasca, cea un pic prea rotunda, prea dolofana si prea curgatoare, nu, aici e vorba de o muzicalitate mai rece, mai precisa si mai cadentzata asa cum sunt pasii unui cal lipitzan din Garda Imperiala Austriaca!
Pesemne ca au fost create pe muzica celor doi Strauss, tata si fiu, insa in mod cert au ceva din spiritul valsurilor si marsurilor imperiale.
Incinte acustice care nu te pot lasa indiferent!
Si care, din cate am intrebat, plac la toti care le audiaza.

Le-as fi scos la capitolul cel mai bun sunet din expozitie daca nu ar fi fost, probabil, amplificate pe Plinius. Nu cred ca aceasta combinatie e cea mai fericita sau mai degraba setupul era facut nu tocmai fericit ?

Cert e ca anul trecut le-am auzit pe MANLEY (full-lampi)

http://www.hifidelityaudio.co.uk/amplifiers_manley.htm

si acea combinatie a fost una din cele mai bune auzite din niste incinte acustice clasice, difuzoare+lada de lemn, asa cum sunt Vienna Acoustics.

Pacat ca la noi in RO nu le importa nimeni!

Din pacate nu sunt dintre cele mai ieftine, insa au placut la toti care le-au auzit si carora le-am cerut parerea.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

TaucheR
Posts: 11
Joined: 12 Oct 2008, 15:33

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by TaucheR »

Momolo, boxele care seamana a chitara, cum sunau?
http://picasaweb.google.com/STUDERa725/ ... 0426639122

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

TaucheR
Momolo, boxele care seamana a chitara, cum sunau?
chiar excelent.....dar numai la prima vedere! :roll:

Au fost printre putinele camere unde intrand, inca de la usa am intalnit, aparent, un sunet de calitate. Fapt care m-a facut sa zabovesc.

Dupa ce am avut rabdare, ca cel ce prezenta aceste boxe sa-si consume cateva piese muzicale pe care le vroia neaparat puse audientei (fiind destula asistentza de fatza), mai precis niste discuri produse de casa NAIM, discuri care in viziunea mea, opinia mea, sunt destul de slabute si suna in general bine pe scule mediocre si slabe, dar mediocru si slabut pe scule bune, deci, eu insistand si vazand ca nu scapa de mine, mi-a pus cu vadita greutate si lipsa de vointa, cele doua discuri "de test" ale mele, discuri care spre deosebire de cele de la NAIM (jazz usor, diverse instrumentale simplutze cu tobe, chitari electrice si in general muzici simple, samplerele binestiute), deci, ale mele contineau piese clasice pline de pasaje grele cu multi instrumentisti, pasaje "tutti", orga de catedrala, lucruri in fortza, cu multi instrumentisti si complicate.

Astfel ca, in prima parte cand rulau acele discuri sampler+muzica (simplutza) instrumentala de la NAIM Audio, boxele astea ciudate pareau ca suna bine, cel putin placut.

Dar dupa ce am pus de la mine acele doua discuri serioase, boxele astea si-au dat arama pe fatza.

Problema venea de la bas. Sunet "de cutie" bubuit sus, groapa pe media de sus ca un fel de usor loudness. Dar in acelasi timp au fost de remarcat media de sus si inaltele foarte curate si rafinate.......insa iata cum am inceput sa descriu ca un trancotar!... :roll:

In realitate boxele astea imi par neispravite, branza buna in burduf de caine.
La orice pasaj "tutti" clasic se simtea coloratura bonganita de butoi de plastic dar si limitarea in dinamica, in general neputinta ce parea in mod clar venita din difuzoare si nu din scule.

Basul era bagat intr-o cutie facuta, din cate am inteles, din "materiale secrete" (a se intelege = abureala de marketing) ce semanau izbitor cu fibra de sticla impregnata cu rasina ca in cazul yahturilor si cazilor de baie moderne. Insa omul a tinut sa-mi explice cat de secret, revolutionar si minunat este procesul de fabricatie al acestor cutii, secret detinut NUMAI de creatorul italian! :D

In concluzie - niste boxe ce par la prima vedere placute si imbietoare pe muzici simple si discuri masterizate special pentru scule audio slabe dar care isi arata instant limitarea la pasajele muzicale dificile, in general cele de fortza, adica cele serioase. Pasaje care NU au pus in dificultate toate boxele mici sau medii, dimpotriva, am intalnit si boxe mici, usurele, aparent prea mici, care au redat aproape perfect aceste piese!

Pretul mi-l amintesc undeva in zona "catorva mii de euro".
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

TaucheR
Posts: 11
Joined: 12 Oct 2008, 15:33

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by TaucheR »

Mda...iar difuzoarele costa cam 300E. Diferenta de bani banuiesc ca vine de la incinta facuta cu tehnologie extraterestra.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

TaucheR
Mda...iar difuzoarele costa cam 300E. Diferenta de bani banuiesc ca vine de la incinta facuta cu tehnologie extraterestra.
nu e chiar asa!
In primul rand ca nu avem de unde sa stim cat costa cu adevarat difuzoarele.

Apoi faptul ca multi fabricanti de incinte comanda serii speciale unde cer anumite modificari fabricantului. Aceste serii costa ceva mai mult.

Apoi ca, dupa cum stim, chiar si in conditiile celor mai grozave linii de fabricatie IN SERIE, doua difuzoare nu sunt identice. Pentru a obtine incinte bune care au un bun sounstage, focalizare si fazare, precum si mici distorsiuni, trebuiesc sortate si imperechiate difuzoarele. Asta COSTA! (manopera e scumpa....ma refer la manopera calificata!). Astfel ca trebuie sa cumperi mai multe difuzoare pentru a alege o singura pereche....in caz ca vrei intradevar high-end audio, performanta, chestii speciale si nu lazi cu difuzoare/trancotarie de serie.

Nu uita ca high-end audio inseamna FARA COMPROMISURI!

Apoi, piesele dintr-un filtru trebuiesc si ele sortate. Tot asa, trebuiesc cumparate mai multe piese pentru sortare, imperechere.

Nu mai punem timpul, manopera, materialele si tot ce trebuie consumat pentru a ajunge la o solutie finala in privinta unui proiect. Asta COSTA!

Ce sa mai zic de aparatele de masura ?! Alea bune costa mult....in conditiile in care acest cost va fi recuperat din ceea ce se vinde in final! Sau chiar inchirierea unui studio de masuratori acustice COSTA!....Iar daca socotesti ca se vand doar cateva sute de perechi incinte?!...fa socoteala!

Apoi mai intervine FINISAJUL, poate cel mai costisitor dintre toate. Mai ales costisitor in ziua de azi unde doar seriile mari pot avea preturi mici, insa a cere unui tamplar/fabricat serii mici finisate si alea anume, eventual in mai multe culori....asta inseamna COST! De aceea multi comanda acum cutiile in estul Europei sau China.

Punem si transportul ?! (orice inseamna transport....si INSEAMNA MULTE!)

Dar punem si cat vrea sa castige comerciantul ? Adica un comerciant care isi asuma niste riscuri si care vinde rar cate ceva! Sau poate nu vinde sau daca o face se alege cu clientul pe cap! Asta inseamna INEFICIENTA si lucrul asta COSTA! Caci una e sa vinzi un conteiner de boxe pe luna si alta e sa vinzi 30 perechi pe an!

Iar in conditiile efortului uman, intelectual, material expuse mai sus, peste care se adauga dublarea, triplarea sau....xxxx-plarea pretului de catre comerciant, produsul final poate fi un fiasco sau nu pe gustul tuturor....adica in cazul in care nu este o reusita ci doar o reusita partiala.

In aceste cazuri avem deaface cu o nisa de piata foarte mica, productie de serie extrem de redusa, piata de desfacere extrem de mica. Putem vorbi mai degraba ca e o industrie de artizanat si mestesugarie. Caz in care toata lumea stie cum sunt preturile!

Singurele care pot produce CALITATE la preturi decente sunt DOAR marile companii si concerne internationale. Insa acestea nu mai sunt de multa vreme interesate sa mai produca pentru aceasta nisa restransa de masa. Lucrul asta il stim cu totii.
Iar daca ar fi cu adevarat interesate, ar avea resurse sa plateasca oamenii necesari si cercetarea/proiectarea, resurse sa fabrice orice mai ieftin si in final i-ar spulbera pe acesti mici fabricanti artizanali-DIY-eri. Insa nu au motive sa o faca, PROFITUL ar fi extrem de redus, posibil numai pierderi la ora actuala.

Uite la Yamaha de exemplu, s-au "scremut" un pic, mai mult un joc de imagine, de genul "-Hai sa ne jucam in nisa aia mica de piata, sa le aratam un pic muschii!" si deja...observi preturile lor ?!!! Si fi sigur ca AU PROFIT, chiar mare, in conditiile in care vand niste scule audiofile cu de 3..4 ori mai mic pretul decat cele specifice pietei uzuale audiofilie actuale!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply