IT

Doar o vorba sa-ti mai spun
Post Reply
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

IT

Post by momolo »

Analistul Macquaire, Ben Schachter, a dezvaluit ca Google a platit 1 miliard de dolari anul trecut pentru acest privilegiu de la Apple.
http://ro.news.yahoo.com/cat-mult-plate ... 00278.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Orice am spune, e o suma socanta chiar si pentru asa ceva. Totusi, oricat am incercat sa folosesc alte motoare de cautare (e adevarat, am incercat putin si rar), tot "Gogu" ramane cel mai performant.
Si mai observ o chestie, practic toate computerele pe care le stiu au pagina de start la browser (in majoritate e folosit explorerul din windows) setata pe Gogu. Gratis! Doar Apple beneficiaza de hardware propriu si iata cum obtin profit pe chestia asta.
MS tot se chinuie sa ne vare Bing la inaintare dar fara succes, poporul il schimba instant cu Gogu.
Dar ma intreb, oare cat mai este pana "gogoasa" va face poc ?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: IT

Post by SOLO »

Nu stiu daca are sanse sa faca poc , personal in viitor mi-l imaginez ca pe ochiul ala din stapanul inelelor care vede si controleaza totul .
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: IT

Post by momolo »

The Yahooization of Google:

http://news.yahoo.com/yahooization-goog ... 02742.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://macdailynews.com/2012/03/14/jame ... ft-google/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: IT

Post by SOLO »

Mda , interesant !

Poti face POC daca esti "tradat" de proprii oameni de incredere si nu m-ar surprinde in cazul Google , care de la o companie inovatoare in "pure IT" a devenit o companie de marketing . Inginerii aia obisnuiti cu proiecte tehnice mereu inovatoare au inceput sa se plictiseasca si sa nu mai fie interesati de ceea ce este acum Google .
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: IT

Post by Obelix »

La nivelul lui ar fi trebuit sa integreze faptul ca o companie nu poate sa ramana un "start up" secole de-a randul... :mrgreen:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: IT

Post by momolo »

Si nu uitati totusi cat de agresiva e marea, imensa, megalitica companie MS ! Politica lor a fost intotdeauna agresiva iar omul cu pricina s-a mutat tocmai de la aia la astia.
Posibil sa fie ceva banisori la mijloc, poate o mica lovitura sub centura de la MS, pe sub masa la tzurloaiele lu Gogu ?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: IT

Post by Obelix »

Pozitia "monopolistica" nu este specifica M$$oft, ci oricarei mari companii IT situata in pozitie dominanta/de monopol :!:
Apple, de ex. care era vazuta ca o companie "cool" axata pe mediile artistice si creeative, a devenit "peste noapte" un rechin "ca oricare altul" de cand cu smartphone-urile... :evil:

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1881
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: IT

Post by SOLO »

Obelix wrote:Pozitia "monopolistica" nu este specifica M$$oft, ci oricarei mari companii IT situata in pozitie dominanta/de monopol :!:
Apple, de ex. care era vazuta ca o companie "cool" axata pe mediile artistice si creeative, a devenit "peste noapte" un rechin "ca oricare altul" de cand cu smartphone-urile... :evil:
Yap . Incepe sa fie interesanta si Amazon care usor usor domina ecomerce-ul in lume si nici cu cloud computing-ul nu sta rau .
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: IT

Post by momolo »

http://ro.stiri.yahoo.com/cel-mai-mare- ... 00033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: IT

Post by momolo »

Cops can request a copy of your complete Facebook activity:

http://www.infowars.com/cops-can-reques ... k-activity" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: IT

Post by Obelix »

Eu zic ca e normal, in epoca in care toti dezaxatii isi fac veacul pe retelele "sociale" (adica cele care te ajuta sa te desocializezi in "real life")
Totul e ca acest acces sa se faca "la lumina" sub control judiciar.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: IT

Post by momolo »

Stie cineva care sunt modalitatile cetateanului mioritik de a reclama providerul de internet pentru ca ofera un serviciu cu MULT sub parametrii specificati in contract ? Ma refer in special la providerul ROMTELECOM care se pare, este cel mai horror provider de prin partile noastre.

Observ o agentie, ANCOM si pe site-ul acesteia citesc texte minunate atat ca nu observ nimic pus in practica. Se specifica despre niste instrumente cu care utilizatorul poate masura calitatea serviciului pus la dispozitie de provider dar nu gasesc instrumentele cu pricina (adica cele din partea ANCOM si nu altele care sunt, le stim). Cititi aici:

http://www.ancom.org.ro/parametrii-de-c ... rnet-_4568" onclick="window.open(this.href);return false;
Parametrii de calitate aferenţi serviciului de acces la internet

Până la data de 20 ianuarie 2012, toţi furnizorii de servicii de acces la internet au obligaţia de a include în contractele încheiate cu utilizatorii finali un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la internet.

Până la data de 1 ianuarie 2012, furnizorii au obligaţia de a publica o procedură privind măsurarea parametrilor de calitate.

Primele date cu privire la aceşti parametri vor fi făcute publice pe paginile proprii de internet ale furnizorilor până la data de 25 aprilie 2012 pentru perioada de raportare aferentă trimestrului I.

Parametri de calitate tehnici

Furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligaţia includerii în contracte a următorilor parametri de calitate tehnici:
viteza de transfer a datelor - în contracte vor fi incluse viteza nominală/maximă de transfer a datelor şi viteza minim garantată de transfer a datelor. În cazul în care furnizorul nu asigură o viteză minim garantată, acesta va menţiona explicit în contract şi în condiţiile generale acest lucru. Majoritatea serviciilor de acces la internet sunt de tip „best effort”, calitatea acestor servicii depinzând în foarte mare măsură de modul de planificare a reţelei de către furnizori.

întârzierea de transfer, în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată;

variaţia întârzierii de transfer, în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată;

rata pierderii de pachete, în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată.

ANCOM va realiza, administra şi pune la dispoziţia publicului, pe pagina de internet proprie, o aplicaţie interactivă care va permite utilizatorilor să măsoare indicatorii de calitate tehnici ai propriului furnizor. ANCOM va realiza şi va publica trimestrial pe pagina proprie de internet statistici cu privire la aceşti indicatori de calitate, astfel încât utilizatorii să îşi formeze o opinie referitoare la calitatea serviciului oferit de furnizorii de servicii de acces la internet.

Parametri de calitate administrativi

Totodată, furnizorii de servicii de acces la internet vor include în contracte şi o serie de parametri de calitate administrativi precum:
termenul de la care va începe furnizarea accesului la internet exprimat în zile calendaristice;

termenul de remediere a deranjamentelor exprimat în ore;

termenul de soluţionare a reclamaţiilor utilizatorilor exprimat în ore.

Furnizorii vor publica trimestrial pe paginile lor de internet valorile parametrilor de mai sus şi, în plus, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente şi frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării. Furnizorii vor menţine pe pagina de internet date complete şi exacte cu privire la aceşti indicatori, astfel încât utilizatorii finali să poată accesa şi valorile corespunzătoare ultimelor patru trimestre
Nu stiu nici daca OPC-ul are vreo posibilitate in ceea ce priveste aceasta chestiune.

Are cineva idee cum se poate rezilia un contract cu astia pe motivul ca serviciul furnizat este sub parametrii specificati in contract ? (si e mult sub parametrii, chiar am socotit, astia furnizeaza banda de net cu 2500% mai putin decat in contract, desi acolo e aburita problema si nu e precum scrie pe siteul ANCOM)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
Obi Wan
Posts: 456
Joined: 21 Mar 2011, 15:03

Re: IT

Post by Obi Wan »

Net-ul de la Romtelecom este dependent de echipamentele pe care le au in zona in care stai. Sunt zone unde merge bine si zone unde merge execrabil.

La inceput mi-a mers o perioada prost. Problema s-a remediat doar in momentul in care nu mi-a mai mers deloc si au inlocuit o piesa care nu functiona in parametri. Routerul trebuie restartat destul de des. Eu il restartez prin scoatere din priza cam la 2 saptamini. Operatiunea e obligatorie daca vreau sa am un net acceptabil.

Anul acesta am schimbat pachetul de servicii. In urma discutiilor cu ei si a verificarii pe net rezulta ca e disponibila in zona fibra optica. Insa dupa ce am semnat contractul am constatat ca mi-au tras teapa si am ramas cu aceeiasi conexiune pe care o aveam. Din pacate nu am alta alternativa asa ca deocamdata trebuie sa ramin cu ei.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: IT

Post by momolo »

Fibra optica e si in cazul despre care discut. Initial a fost ADSL nici un an dupa care s-a trecut la VDSL care mergea extrem de bine, undeva la 28Mbps download si vreo 3....8 Mbps upload; in contract scria ca depinde de fir (care desi antic din anii 1970 s-a dovedit foarte bun) - firul initial pe ADSL suporta 6Mbps (tehnologie pe care mergea prost ca download iar upload-ul era aproape de nefolosit). Maximul teoretic era 8Mbps, un net numai de browsing. Insa dupa ce a fost schimbat cu VDSL a mers exceptional!
La un moment dat suna una de la Romtelecom sa informeze ca s-a cerut trecerea la fibra optica.....desi nu ceruse nimeni. Dar avand in vedere ca era vorba de fibra optica, de ce nu ?!
Asa ca au sunat in repetate randuri ca de la o companie unde lucreaza persoane bolnave de Alzheimer, adica angajatii de la telefon habar nu aveau ce fac ceilalti angajati care anuntasera aceleasi lucruri inainte. Au sunat cu "noutatea" de vreo 3..4 ori, apoi anuntau ca va veni o echipa care nu venea niciodata, apoi sunau tot soiul de angajati pe la usi pe nepusa masa, cateodata unii cu fetze colorate specia "double rr", etc.
Dupa vreo 2 luni de brambureli din astea care dovedesc haosul desavarsit in cadrul companie Romtelecom si arata ca personalul angajat este de cel mai coborat nivel profesional imaginabil, vine un tip care parea competent si instaleaza noua tampenie optica undeva prin bloc intr-o caseta ferecata.
Aparatul modemul (prevazut si cu mufa TV sau de telefonie digitala) a ramas acelasi ca la VDSL. Noutatea era telefonul digital, adica trebuia bagat in modem, inainte era pe sarma din perete printr-un filtru. Asa ca iata, s-a trecut de la partial analogic la full digital, ura!
La VDSL masuratorul de net arata constant vreo 17...28Mbps, dupa modificarea blocului pe fibra optica, la proba arata constant 92Mbps, ceea ce era uimitor.
Imediat ce au plecat, la nici cateva ore tot sistemul a cazut complet; intai a disparut telefonia fixa dupa care a murit semnalul de net.
Au urmat vreo 2 saptamani de reclamatii si comunicare tip "Alzheimer" adica functionarii Romtelecom sunau cu informatii ca si cand habar nu aveau de colegii lor care sunasera cu acelasi lucruri sau pur si simplu dadeau informatii care se bateau cap in cap.
Dupa zile intregi de lipsa semnal la toata lumea au venit niste burtosi inchisi la culoare cu un aspect de spargatori de case; au surubarit pe la caseta ferecata si apoi a mers inca o zi dupa care a cazut din nou. Tot asa de multe ori, cazut, reclamatii, amenintari, pornit, ba mergea telefonul si netul nu, ba invers, ba nimic.
Intr-un tarziu, dupa vreo 9 reclamatii inregistrate in decurs de vreo 2...3 saptamani situatia s-a stabilizat dar niciodata in test nu a mai aratat 92 Mbps ci maxim vreo 53 la inceput dupa depanare dupa care a scazut dramatic din ce in ce;
Extrem de fluctuant, adica in medie arata 1,4.....7Mbps desi mai mult sub 3 iar uploadul e cu subunitar, adica 0,7 sau maxim in zilele bune nici macar 3.
In zilele de weekend pana si paginile de net se acceseaza greu si intreg sistemul e teribil de oscilant in viteza. Pe scurt, merge oribil si mult sub calitatea vremurilor cand era pe tehnologie VDSL, adica acea tehnologie "depasita" de "minunata" fibra optica!
Dupa parerea mea ei au probleme la servere sau de acolo gatuie voit banda de acces probabil vanduta mult peste capacitate pe principiul ca nu sta toata lumea deodata pe net.
Alta observatie - imediat dupa o reclamatie telefonica netul incepe sa mearga mai bine dar niciodata nu mai urca la valoarea de 28 de pe vremea VDSL (cum am spus, doar la instalare si demonstratie a mers cu 92 si daca nu ma insel arata si 95 iar uploadul era undeva pe la 30!!!). Dupa cateva zile merge la fel de prost ca inainte.

Trebuie sa fie o cale sa-i prinda cineva cu ocaua mica. Mi se pare evident, tot ce ofera astia e mult sub ceea ce scrie prin contracte care by the way, sunt scrise in limba de lemn si multe exprimari de acolo sunt cu dublu sens sau fara precizie; mi se par si depasiti de situatie, incompetenti, dezorganizati si probabil au vandut mult peste capacitatea echipamentelor din dotare dupa care au inceput sa umble la "robinete". Poate ca cea mai mare problema a lor este calitatea execrabila a angajatilor, selectia proasta de cadre, lipsa motivarii, chestii care aduc angajatul sa-si bage picioarele si organul in treaba de la serviciu.
Nu ma mira din moment ce este o companie manageriata de greci ! Privatizarea acestei companii strategice nationale este opera unui partid de opozitie foarte critic si spumigen la gura care acum isi asteapta (din nou) randul la furat.
"Rezultatele" se vad dupa ani, multi ani. La momentul asta oricine citeste netul vede ca Romtelecom este in topul criticilor si abuzurilor contra cetateanului care nu are de ales.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
Schindler
Posts: 395
Joined: 28 Oct 2008, 11:13
Location: Constanta

Re: IT

Post by Schindler »

Te inteleg momolo, am trecut si eu prin suferintele tale ...
Nu vei avea niciodata cistig de cauza daca apelezi la OPC sau ii dai in judecata fiindca contractul spune "pina la ... Mbps " deci ei nu iti garanteaza nimic ...
Pe mine ma deranja cumplit faptul ca plateam cam 40 Ron pe luna doar telefonul fix, fara sa am aproape deloc minute incluse astfel incit am reziliat contractul cu ei inainte de termen la casa de la tara, si la apartament ... de asemani am renuntat si la internetul de la Romtelecom care nu poate satisface decit pe cei care nu au alta optiune. La tara nu mai am net. La apartament avem net de la RDS care e super OK. Download 9 - 10 Mbps . Sint multumit - asa ca sfatul meu : treci la RDS !
"Stop hearing music. Start listening to it."

Post Reply