Festivalul George Enescu - Editia 2013

CD, vinil, concerte
Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Kostas »

Orchestra RAI este foarte omogena si egala la toate instrumentele. De remarcat totusi ca un plus contrabasistii care "canta" in mod distinct , cu un bas extrem de profund, deasemenea viorile sunt remarcabile, cred ca membrii orchestrei sunt solisti, au un sunet solistic, plin de energie, care nuanteaza, exprima, sunet diferit de cel al violonistilor acompaniatori.
Inca un fapt interesant - au umplut sala cu muzica lor, Sala Palatului, aceasta camera surda, a fost umpluta de muzica, la un moment dat , in fortisimo , chiar am simtit podeaua vibrand.
In prima seara , am fost nevoit sa urmaresc concetul orchestrei RAI , cu Shostakovich la televizor. O mentiune speciala pentru calitatea exceptionala a transmsiei in ce priveste imaginea. Cu filmari intercalate de mare subtilitate, cu evidentierea instrumentului solist din cadrul orchestrei cu o secunda inainte ca el sa inceapa sa interpreteze, o regie de transmisie exceptionala, in ce priveste calitatea audio , transmisia este destul de plata, se pierde enorm fata de auditia pe viu a spectacolului.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by momolo »

MIERCURI 11 SEPTEMBRIE 2013
FESTIVALUL ENESCU, BUCURESTI, ROMANIA
ORCHESTRA DELL’ACCADEMIA NAZIONALE DI SANTA CECILIA
Sala Mare a Palatului
Dirijor : ANTONIO PAPPANO
Program :
M. Ravel – "Une barque sur l’océan" (partea a 3-a din suita "Miroirs") op. 43a
G. Enescu – Poemul simfonic "Vox Maris" op. 31
Solist : MARIUS VLAD BUDOIU – tenor
A. Dvořák – Simfonia nr. 9 în mi minor op. 95 "Din lumea nouă"
bis: Sir Edward Elgar - Nimrod

FOTO adaugate aici:
https://plus.google.com/photos/11314592 ... erid=gplp0" onclick="window.open(this.href);return false;

VIDEO adaugate aici:
http://www.youtube.com/user/bege1966" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Image
Image
Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Kostas »

Vrem impresii si comentarii, cum au cantat ?
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by brighty »

Pappano incepe sa devina "de-al casei"!... :D Imi aduc aminte ca si acum 2 ani a facut o impresie extraordinara aici, la "Enescu"! Pune suflet in ceea ce face, are un temperament latin, se vede usor din felul cum se manifesta la pupitru ca este din patria muzicii, Italia.

O surpriza placuta "Nimrod" de la bis, una dintre preferatele mele din repertoriul marelui Edward Elgar! Mi-a placut, din ce s-a auzit de la 'sapuniera', interpretarea lor :) S-o ascultati, daca aveti ocazia, si in versiune corala, vi se zbarleste parul pe maini!...

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Gabriel_Wo »

Fabio Biondi si Europa Galante s au facut remarcati in anii 90, atunci cand au revolutionat modul de interpretare a Anotimpurilor lui Vivaldi, adica a facut ce nu mai facut altii inainte lui, punandu i serios pe ganduri :idea: . Cam tot in aceiasi perioada, s au luminat si altii la cap sau au fost iluminati de Divinatate..astfel se remarca, Reinhard Goebel si Musica Antiqua Koln, cu un mod total diferit de a interpreta dificila lucrare Die Kunst der Fuge de JS Bach, pe drept cuvant o piatra unghiulara in istoria muzicii. Mai mult, ca un facut, violoncelistul olandez Anner Bylsma, provenit din garnitura de aur a maestrului Gustav Leonhardt, rastoarna pe dos Lumea Veche si va inregistra la Sony acea formidabila varianta a Suitelor pentru violoncel, care va fi un ..altceva,... folosind un Stradivarius Servais cu 5 corzi sic!, imprumutat de muzeul Smithsonian Institution, anume pentru acea inregistrare..

De urmarit la acest festival si violonista americana Hilary Hahn, pe care eu personal am descoperit o intamplator acum vreo 12 ani intr o revista franceza Diapason, o publicatie apreciata de muzica clasica. In 1997, o tanara de 16 ani, debuteaza tot la Sony cu o inregistrare partiala a Partitelor si Suitelor pentru vioara de Bach, un opus extrem de dificil ptr o juna, fie ea si talentata, punand in garda marii violonisti ai lumii si critica de peste tot..va urma in 1998, Concertul pentru vioara de Beethoven, la fel o superba interpretare semnata Hilary Hahn..de atunci, numai succese..

Enjoy!

PS..chiar politicienii sunt prezenti la aceste seri de muzica, ma gandesc aici la dichisitul nostru viitor prezident,.. la actualul bun carmaci, sau lui aista din urma, ii plac mai mult Busuioaca di Bohotin, spalat cu sifon, parjoalele si macaroanele cu branza, asta in cazul in care, nu vrem ca tarisoara asta superb de chinuita, sa redevina o monarhie..Hai, ca visez.. :|
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by brighty »

Gabriel_Wo wrote: De urmarit la acest festival si violonista americana Hilary Hahn, pe care eu personal am descoperit o intamplator acum vreo 12 ani intr o revista franceza Diapason, o publicatie apreciata de muzica clasica. In 1997, o tanara de 16 ani, debuteaza tot la Sony cu o inregistrare partiala a Partitelor si Suitelor pentru vioara de Bach, un opus extrem de dificil ptr o juna, fie ea si talentata, punand in garda marii violonisti ai lumii si critica de peste tot..va urma in 1998, Concertul pentru vioara de Beethoven, la fel o superba interpretare semnata Hilary Hahn..de atunci, numai succese..
O stiu pe Hilary Hahn, am ascultat cateva inregistrari ale ei si ai dreptate, are un fel de-a dreptul fenomenal de a interpreta partiturile, i se simte clasa doar dupa cateva note deja :) ! As putea spune ca e geniala, dar poate ca suna cam prea...banal :P

In ce priveste:
Gabriel_Wo wrote: chiar, politicienii sunt prezenti la aceste seri de muzica, ma gandesc aici la dichisitul nostru viitor prezident,.. la actualul bun carmaci, sau lui aista din urma, ii plac mai mult Busuioaca di Bohotin, spalat cu sifon, parjoalele si macaroanele cu branza, asta in cazul in care, nu vrem ca tarisoara asta superb de chinuita, sa redevina o monarhie..Hai, ca visez.. :|
este evident ca datorita protestelor si scandalului imens generat de Rosia Montana au o viguroasa legatura de morcovi la spate care nu prea le permite sa se aseze comod in fotoliile Salii Palatului sau Atheneului :mrgreen:

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Gabriel_Wo »

Brighty, vis a vis de H.Hahn..geniala, clasa, neclasa, dar gandeste te la acei 15, 16, 17 ani ai sai, in vremea cand multe fetite mai joaca inca sotron, mai servesc cate o oranjada sau o bere cu lamaie, sau isi mai baga cate un degetel in gura.. cand a facut primele 2 inregistrari mentionate de mine..Nu uita, ca sunt doar cateva inregistrari de top complete, numarate pe degete si anume, Milstein la Deutsche Grammophon, o viziune desigur clasica, 2 variante initiatice semnate Henryk Szeryng, prima varianta aparuta la Columbia Sony, a doua varianta, in opinia mea mult mai frumoasa, matritata de Patefonul German, Itzhak Perlman, cu un mod de abordare romantat, ce se joaca remarcabil pe un Stradivarius din acelea mestesugarite in perioada de aur a maestrului, editate la EMI si Rachel Podger, o abordare baroca, ce struneste majestos o vioara semnata Pesarinius, un elev al lui Stradivarius..o prezenta fizica si artistica frumoasa este Julia Fisher, ce face parte din tanara garda, a inregistrat Partitele si Sonatele complete la Pentatone si pot spune, ca se angajeaza acolo intr un mare fel. :wink: ..mai sunt inca 4, doua clasice si doua versiuni moderne, dar necunoscadu le, nu le pot trece la catastif..
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by brighty »

Pana apar comentariile avizate si pertinente ale lui momolo, iaca o barfa de can-can, dar on topic:
Scandal la case inalte! Angela Gheorgiu pune tunurile pe Ioan Holender, directorul Festivalului George Enescu

Angela Gheorghiu a revenit pe scena de la Staatsoper, Viena, dupa o perioada lunga de timp in care, se pare, ca a avut interzis. [...] a povestit intr-un interviu acordat presei austriece ca Ioan Holender, care, potrivit ei, obisnuia sa angajeze pe sume ridicol de mici artisti talentati din sud-estul Europei, scrie enational.ro.

“Nu, draguta, eu nu sunt genul asta de artist”, a explicat soprana, care a acceptat sa revina la Viena abia dupa ce Holender a fost inlocuit de Dominique Meyer.

“Dominique Meyer m-a rugat sa inchid ochii, iar eu am facut-o. Holender nu ar fi fost niciodata in stare de gestul asta”, a povestit artista.

Pe de alta parte, Holender sustine ca Angela este cea care are ceva personal cu el.

"Angela Gheorghiu ma uraste fiindca i-am spus ca la mine nu merge cu fitele ei”, declara acum cativa ani fostul sef al Operei din Viena.

Cei doi s-au mai certat si in 2007 cand Holender a anuntat ca Angela Gheorghiu nu va urca pe scena Festivalului George Enescu.

“Daca reusim, va veni, daca nu, nu. Nu va fi o nenorocire daca nu vine, mai sunt alti 13 artisti in spectacol”, a explicat atunci Holender, caruia Angela nu i-a ramas datoare. “Este o mare obraznicie din partea lui Ioan Holender sa faca un anunt oficial, desi nu avea niciun contract semnat. M-a intrebat daca vreau sa cant si i-am spus ca nu sunt libera. Mi-a raspuns: «Lasa ca ma descurc eu, o sa cer la Marsilia eliberarea ta». A continuat sa creada ca pot fi in doua locuri in acelasi timp si si-a luat libertatea de a ma anunta in festival fara ca eu sa-mi dau acordul scris”, a venit atunci replica Angelei Gheorghiu.

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by brighty »

Si o veste excelenta, venita ieri!! :)
Ioan Holender, directorul artistic al Festivalului "George Enescu", a anunţat, joi seară, că a avut o discuţie cu premierul Victor Ponta, care i-a solicitat să continue ca director al festivalului, promiţând că va asigura finanţarea acestuia şi în 2015.
http://www.mediafax.ro/cultura-media/ho ... u-11323689" onclick="window.open(this.href);return false;

E clar: n-o s-o vedem prea curand la festival pe distinsa madama Angela Gheorghiu... :lol:

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by West »

De parca ai putea pune vreo baza pe ce spune Ponta. Si nu pentru 2 ani, nici pentru 2 ore.:mrgreen:

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Kostas »

Joi, 12.09
17:00

Bilete disponibile la cinema
ORCHESTRA FILARMONICII "GEORGE ENESCU"

Ateneul Român
Dirijor şi solist : RUDOLF BUCHBINDER

Program :
L. van Beethoven – Concertul nr. 1 pentru pian şi orchestră în Do Major op. 15
L. van Beethoven – Concertul nr. 5 pentru pian şi orchestră în Mi bemol Major op. 73 "Imperialul"

Sala a fost arhiplina, probabil pentru ca lumea a vazut din timp ca "se da Imperial". De aceea in sala erau multe persoane care nu constituie publicul obisnuit al salilor de concert, venite dupa rationamentul "Eu nu ma duc la orice, ma duc lmperial".
Orchestra a facut fata onorabil , cu exceptia deja legendara a suflatorilor de la alamuri, care erau cu un semiton mai jos in momentele solistice.
Solistul a prestat un Imperial decent dar fara a fi comparabil cu cel interpretat de Rubinstein sau de Michelangeli. Pianistul a fost si dirijor , pasajele pianistice impiedicandul de cateva ori sa mai dirijeze si orchestra.
A fost un spectacol multumitor pentru publicul aflat in sala.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
Gabriel_Wo
Posts: 899
Joined: 14 Sep 2010, 19:56
Location: Iasi

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Gabriel_Wo »

Va pot da io un raspuns cam impertinent si fara nici aviz..sa nu uitam, ca si artistii sunt..oameni cu toate cele 4 membre, fire de par alb in cap, samd., nicidecum nu vin de pe alte planete sau din lumi paralele..ma gandesc intens si la doamna asta Angela Gheorghiu, ei nu i curge deloc sange albastru prin artere, ci unul de culoare rosiatiaca, probabil de o nuanta ceva mai inchisa, de unde provine ea de langa Adjud, regiunea Bacau, acolo orice ar fi posibil..are toata sansele sa o fi atins si menopauza :oops: si in acest caz ar fi de inteles..in mod sigur nu a vazut lumina zilei in apartamentele Ermitajului :? ...s a mai facut cunoscuta prin mess media, cu acele dese scandaluri, schimburi de palme si ochi tumefiati cu barbat su, tenorul Roberto Alagna..si ajungem la spusele bunicilor nostrii..Nu orice zboara, se si mananca.. :wink:
"Este intotdeauna de preferat compania oamenilor care cauta adevarul, fata de a celor care l-au gasit deja" Terry Pratchett

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Kostas »

Joi, 12.09
19:30

ORCHESTRA şi CORUL DELL’ACCADEMIA NAZIONALE DI SANTA CECILIA

Sala Mare a Palatului
Dirijor : ANTONIO PAPPANO

Program :
G. Verdi – Requiem

Solişti :
LIUDMYLA MONASTYRSKA – soprană
EKATERINA SEMENCHUK – mezzo-soprană
SAIMIR PIRGU – tenor
RENÉ PAPE – bas

Sala Mare a Palatului a fost prea mica pentru un public entuziast si cunoscator, venit sa asculte Recviemul de Verdi.
A fost un spectacol grandios. Un cor fantastic, extrem de cantabil si omogen. Solistii s-au incalzit pe parcurs, ultimile parti fiind sublime. Orchestra a fost la inaltime iar ansamblul a sunat exact ca varianta de referinta pe care o aveam in minte, dirijata de Ricardo Muti, tot cu orchestra si corul Santa Cecilia.
Sala Palatului cea sugatoare de sunet vibra, a devenit prea mica pentru un cor si o orchestra care a stiut sa dozeze de la pasaje de un pianisimo sublim, dar care totusi se auzea in orice ccolt al salii deoarece era sustinut cu vibratie si energie pana la fortisisimo care punea in vibratie structura de rezistenta a cladirii. Corul, in pasajele sale solistice, fara orchestra umplea sala si o facea sa vibreze.
Si la cor si la orchestra atacul sunetelor este diferit de cel de pe meleagurile noastre. Ai nostrii parca ataca sunetul pe rand si incetisor, cu frica, semanand cu niste osteni obligati de voda sa atace coborand un deal - si atunci o fac cu prudenta, ascunzandu-se unul dupa altul.
Italienii, orchestra RAi dar si Santa Cecilia si alte orchestre ascultate, ataca clar, sigur si precis, cu accentul pe prima nota a propozitiei muzicale si nu pe la mijloc, nu se stie exact pe unde, impresia fiind de rigoare, forta, omogenitate.
Publicul care a savurat fiecare fraza muzicala a aplaudat indelung si entuziast.
La sfarsit Ioan Holender a anuntat ca a fost invitat de primul ministru si i s-a dat garantia ferma ca statul va sustine si urmatoarea editie a festialului, suma fiind mai mica dar se va face un festival la un nivel calitativ cel putin ca cel de fata dar cu o durata um pic mai scurta.
La anuntul ca a fost invitat de primul ministru sa continue ca director al festivalului sala a isbucnit in urale.
Mi-a placut ca dupa o viata petrecuta la Viena, Holender a spus pe tot parcursul mesajului "tara noatra", "pentru noi" identificandu-se cu publicul romanesc , dupa o tinerete in care pierdut tot, fiind facut muncitor necalificat, dat afara din facultate, murind de foame si fiind obligat sa emigreze. Apoi la Opera din Viena a fost acuzat ca promoveaza prea mult talente romanesti, prea multi romani scriau ziarele vieneze, se vede ca domnul Holender vine din est, nu s-a integrat.
Da , multi artisit au fost adusi "pe doi lei", adica sume mici dar onorabile, nu pe onorarii imense , dar au putut sa se remarce, sa obtina contracte la Viena sau in alte parti. Pe cine a venit la el din Romania Holender l-a incurajat si la sustinut.
A tinut un buget al Operei echilibrat si producand mari productii. Opera din Viena coordoneaza ca activitate artistica si Voksoper - opera populara, un fel de opereta si multe alte activitati culturale si muzicale din Austria. Asa cum spunea Emil Hurezeanu la lansarea cartii de amintiri a lui Holender, timp de peste 20 de ani la Opera din Viena a lasat in urma 5 cancelari si numerosi ministrii ai culturii, fiind singurul salutat pe strada cu respect, politicienii fiind de regula ignorati sau huiduiti dupa un mandat.
Toata lumea stie de fitzele Angelei Ghoerghiu, cu spectacole lasate balta, iesit de pe scena, pretentii de onorarii imense etc.

Revenind la spectacol - a fost o experienta muzicala rar intalnita. Bravo !
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by Kostas »

O conferinta de presa interesanta a lui Holender de joia aceasta:

http://adevarul.ro/news/festivalul-geor ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - Editia 2013

Post by momolo »

In primul rand v-as invita la o mai mare retinere in impartirea de epitete catre oameni publici din lumea muzicala, chiar si din simplul motiv de respect pentru artisti si aceasta frumoasa arta din partea noastra, a consumatorilor de muzica (il am in vedere mai ales pe Gabriel_Wo !). Pe de alta parte, sa lasam barfele tip can-can (cu palme, injuraturi, care cu care se uraste, etc) in seama presei de "specialitate" (tabloidelor oligofrenice). In opinia mea aceste animozitati personale sunt inerente in lumea artistilor. Cine are habar cat de putin despre acest domeniu stie ca artistul este de cele mai multe ori un om dificil, unii sunt dusi cu capul si din cauza asta conflictul cu omul care nu e artist ci administrator, este inerent. Meseria de director de Opera sau orice institutie de cultura care angajeaza artisti este una foarte grea si stresanta, am chiar vaga idee ca-i mai dificila decat meseria de director la Balamuc! Ori tabloidele de can-can cu asa ceva se hranesc, din rahat isi trag seva dar asta nu inseamna ca merita sa-i luam in seama sau sa-i citam (aviz si lui brighty - nu merita oboseala sa citim astfel de presa!).

Intr-un final ramane opera in urma fiecarui artist. In urma muzicienilor raman inregistrarile muzicale si nu articolele de can-can unde scrie ca omul e jigodie sau dus cu pluta, ca s-a palmuit sau scuipat cu X-ulescu, etc, etc; astea se duc in neant si la final ramane doar muzica sau opera fiecaruia ! Sa fim noi sanatosi cate genii artistice au existat pe lumea asta si au lasat opere fantastice care au construit cultura mondiala in timp ce in viata de zi cu zi respectivii au fost jigodii, curvari, nebuni, isterici, etc, etc! Intr-un fel exista o balanta in care atarna cele rele deoparte si cele bune in contra lor.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply