AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Oare de ce Audi a renuntat la celebrul 5 cilindri in linie turbo pentru V6 si L4?Oare de ce Bmw-ul incepe sa renunte la L6 pentru 4 cilindri turbo? Mercedes a renuntat si el la 6 cilindri in linie. Cand vad E class cu motor in 4 cilindri diesel, ma pufneste rasul, sincer...mai bine logan 1,5 dci, raport pret calitate infinit mai bun. Audi a ajunsese sa ofere A8 cu tractiune fata. Oare in ziua de astazi toate firmele auto trebuie sa se prostitueze pentru bani?Platforme comune, motoare comune, traditie construita cu greu ignorata de niste contabili ieftini (gen Saab pe platforma de opel cu motoare de fiat cum era ultimile editii). Mai sunt si alte exemple bune ale industriei lu' peste: jaguar pe platforma de ford, mercedes cu motoare ieftine de reno, bmw cu motoare de peugeot, platforme ieftine de golf transformate in skode, seat-uri, audi, masini americane cu stema de Lancia, etc.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

pentru ca s au inmultit oamenii, mai sant si alte motive, iar astia multi nu au toti bani de 6 cilindri , au doar de 3 cilindri si ca sa vinzi faci ascutitori din astea. pretul benzinei e mare si creste, nevoia de miscare e exploatata la maxim pentru ca fara miscare nu poti sa faci nimic. adauga la asta nevoia uriasa de imbogatire a unora si de control asupra celorlalti si ce rezulta? ascutitori pentru toti
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Scuzati ca ma bag, poate nu ar trebui deoarece nu am nici un cuvant de spus in acest domeniu. Insa eu o am pe sor-mea doktora in masini. Ea nu face diferenta intre un casetofon si un amplificator si i se rupe de subiectul audio insa daca am o intrebare in domeniul auto la ea ma duc sa intreb! Despre Alfa Romeo (si la acest brand chiar se pricepe!) am intrebat-o de mai multe ori si este in admiratie pentru anume modele cu anume motoare. Mi-a zis ca totul depinde de motor si model, exista unele foarte nereusite si altele absolut grozave. Asa e situatia si la restul productiei FIAT, intre agonie si extaz.
Cat priveste designul unde cred ca pot sa ma bag, mie unul de exemplu imi plac foarte mult SAAB, inclusiv "orataniile" alea vechi clasice dupa care se dadeau americanii in vant. Am intrebat un amic din Suedia deoarece el chiar stie practic cum vine treaba cu Volvo si Saab. Intradevar, Saab s-a dus pe garla dupa anul 2000.
Eu am condus doar o data un SAAB cred, model undeva 2002...2004, motor sport, mare, peste 3000, turbo, smecherii, masina foarte scumpa, de banii aia puteai alege ceva serios de la BMW sau Mercedes. Nu mi-a placut, feeling de Renault, parca era ceva neserios la masina aia, probabil primise know-how-ul de la GM. La randul meu cred ca americanii chiar au vrut distrugerea marcii, le statea in gat si aici ma gandesc la o chestiune - industriile astea mari au nevoie de sprijinul guvernelor chiar daca ar fi impotriva legilor liberale si de piata. Uitati ce s-a intamplat si la noi cu atatea industrii puse pe butuci spre fericirea concurentei din Vest. Iar tarile mici (cum e si Suedia) si-o fura de la tarile mari.
La ora asta din cate vad e jale in industria auto, nu mai sti ce masina cumperi, toate sunt amestecate cu toate, nimic nu mai este original, Mercedesul nu mai Mercedes si nici altele, vai mama lor! Totul se datoreaza la doi factori, din ce in ce mai multi oameni vor si ei o particica din bunatatile alta data avute doar de cei alesi si din cauza asta marketingul a devenit cel mai important, e usor sa speli creierul omului lipsit de educatie, de cultura (cine mai baga banii in cultura, ce-i aia cultura ?! Lady Gaga poate!). Ori cum marketingul reuseste sa vanda rahat sub forma de profiterol, de ce nu ?! A doua cauza este razboiul economic declansat de globalizarea bezmetica pe care o traim. Companiile incearca sa supravietuiasca in lipsa vechilor bariere politico-economice. Aveau si alea rolul lor, nu poti sa arunci in competitie directa lumi total diferite, lumea sclavagista asiatica contra lumii europene vechi fara sa apara consecinte. E o nebunie dar este declansata de o principala cauza, lacomia, goana dupa profit, dupa imbogatire peste noapte. Vedem la toate marile companii cum sunt conduse in principal numai pe criteriul de profit si bani. Ori viata nu e deloc simpla, nu conteaza numai profitul si cota actiunilor, exista si alte aspecte.... existau si alte aspecte pe vremurile cand se faceau lucruri de calitate si fiabile pe care azi incepem sa le colectionam ca pe niste bijuterii de alta data.
Iar a avea masina in ziua de azi in lumea moderna este egal cu a fi sclavul unei companii si a statului. Totul este facut sa nu mai lase nici o libertate consumatorului, cumparatorului. Te duci sa cumperi masina de la firma X, la aia te duci sa-ti schimbe consumabile sau sa ti-o repare in garantie sau fara garantie pe principiul crede si nu cerceta. Te-au prins, te-au ars! Asa e daca ti-a trebuit masina! Te arde si guvernul, pai cum sa te prinda ?! Te prinde cu masina ca ai nevoie de benzina si de acte! Pe vremuri posesorul de masina nu era asa sclav cum este azi cand deschizi capacul la motor si il inchizi la loc imediat! Nu mai stiu de ce fac astia capac la motor ?! Ar trebui sa nu mai existe. Ti-a calculat fabrica sa te tina jucaria fix cat ti-a dat garantie dupa care o dai la remat. Tot sistemul este din ce in ce mai parsiv, trebuie sa te prinda ca ai vrut ceva de la sistem, ca ai nevoie. Dupa ce te-a prins, adica dupa ce ai platit si luat chifteaua, esti sclavul lor, ei iti vor decide soarta si TAXA !
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

uneori mai gresesc si te tin mult insa la moda e sa se strice imediat cum ies din garantie. din fericire multe probleme la masinile din ziua de azi nu se lasa asteptate si apar destul de repede, exista multa electronica, senzoristica si fiabilitatea a scazut per total.

ma uit la piata auto si fata de acum 20 de ani chiar ai de unde alege, depinde de fiecare daca urmeaza sa si ia masina, un fier de calcat sau o droaga, daca nu esti atent poti sa ti iei o masina noua defecta, pentru ca e defecta, bolnava din fasa insa e mai bine ca inainte, mult mai bine.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

momolo tot ce ai scris deasupra este trist dar adevarat. Spre deosebire de industria audio din perioada de aur in care marii producatori s-au retras, in industria auto s-a intamplat un lucru mai pervers, marii producatori s-au prostituat total pentru a nu se evapora. Problema este ca majoritatea posesorilor de masina din aceasta perioada se complac in aceasta situatie si stramba din nas cand nu pot sa sincronizeze aifonu cu bijuteria luata din show-room (adica o carutza din plastic cu pese facute pe un vapor scufundat pe fundul marii pline de rahat). Majoritatea posesorilor de bmw(din vest) nu stiu ca masina lor are propulsie si nu tractiune. Epoca mustaciosilor din germania care incepeau cu proiectarea sasiului si apoi a restului componentelor asezate cu grija a apus de mult. Ce face un concern imens acum cativa ani ca sa faca o masina super sport: ia un sasiu de golf, modificat un pic, pune tractiune integrala, si tranteste un motor de 300 de cai cu ditamai turbina si gata face o racheta. Am vazut un test cu un reviewer mai cinstit (daca exista asa ceva) ce spunea ca acea masina nu poate sa ia curba, o ia tot inainte si efectiv te lupti sa tragi de volan ca dementu, masina luand-o oricum pe unde vroia ea. Da masina scumpa si cu fite, era plina de ecrane, computere, xenoane, scaune de super piele, insa la senzatia de condus prastie. Acum cativa ani mai nimeni nu avea tupeu sa transforme o banala compacta in super car, insa pentru contabilul premiat cu bonusuri grase ce conteaza cum se conduce atat timp cat este ... sex on wheels. La fel toata lumea probabil rade de un SUV modern cu jante de 20' ce da un pic de noroi si ramane acolo blocat. Daca exista cerere pentru masini inutile scumpe de 2 tone jumate facute sa urce doar niste borduri, de ce sa nu le fabrice? Pana si Porsche s-a prostituat si face SUV-uri diesel cu motor de Vw :lol: ce mai urmeaza sa fabrice si un concurent pentru logan Porsche Babuin!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

kane
Posts: 41
Joined: 23 Nov 2008, 15:38
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by kane »

Subscriu la tot ce ati scris mai sus, trista realitate. Din pacate politica producatorilor s-a schimbat radical in ultimii 10/15 ani, nu se mai bat pentru calitate ci pentru profit cat mai rapid si ieftin, e adevarat ca masinile acum tin exact cat garantia (obligatorie si cu costuri aberante), dupa care pica totul la masina ca piesele de domino insa ei te asteapta cu usile larg deschise (ale service-urilor, desigur).
Pasionat de Saab, nu am putut sa nu remarc faptul ca modelele de varf din anii 80/90 bine intretinute ajung sa se vanda cu peste 4/5000 de euro. Cele de dupa 2002 sunt niste pocnitori sinistre, 80% Opel.
Nu le dau americanilor prezumtia de buna credinta cand au cumparat marca, cu doar cativa ani inainte motoarele Saab castigau pe banda rulanta titlul de "motorul anului" in SUA, sunt convins ca grangurii din Detroit au avut multe nopti nedormite, pana au gasit solutia, tipic americana. Nici dupa preluare presiunile constante nu au fost intamplatoare, degeaba sustineau suedezii ca isi vor pierde clientii daca scad costurile, folosind doar piese GM. Nimic nu e intamplator pe lumea asta, mai ales cand vine din tara (cred ei) libertatii.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

A fost dat de mai multe ori un reportaj despre istoria orasului Detroit, cum a ajuns de la cel mai infloritor si industrializat oras american la ruina din ziua de azi. In acel reportaj se vorbeste la un moment dat de cauza pentru care producatorii americani au preferat mereu sa faca masini mari - cele mici costa aproape tot atat de mult sa le fabrici ca cele mari insa nu poti cere pret mare pe masinile micute. Detroit a cunoscut in istorie mai multe caderi printre care si cea de la sfarsitul anilor 80 care a fost intoarsa in crestere tocmai datorita apartiei modei SUV-urilor in anii 90, adica modei masinilor mari. In prezent se duce si asta iar la declansarea crizei din 2008-2009 industria auto americana a cunoscut o lovitura mortala, Detroit fiind azi un oras ruina in cadere libera, de curand statea sa se declare in incapacitate de plata.
Dupa cum observam, toate (ticalosiile si prostiile) se platesc la un moment dat.

Eu cred ca si Renault va plati in viitor pentru decizia productiei in Maroc si mutarea (deocamdata lenta) din Romania acolo. Oricata tehnologie si automatism ai avea pe banda de productie e nevoie si de oameni de calitate, de muncitori de calitate. Ori sa ma scuze marocanii, dar saracutii sunt niste maimute cazute recent din copac pe langa muncitorii nostrii de la Pitesti care surubaresc deja de mai multe generatii dar au "neajunsul" de a cere o coaja de paine in plus. Insa acea coaja de paine conteaza in PROFITUL stapanilor!

Defapt chiar la Renault avem exemplu - aceleasi modele de masini fabricate in Turcia si Franta. In prezent, daca nu ma insel le-au cam redus pe alea din Franta. In Turcia liniile de productie sunt cele mai moderne, fabrici super si cu toate astea s-a demonstrat diferenta intre acelasi model Renaul fabricat in Franta si Turcia, ultimul fiind vai mama lui.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Despre masini

Post by comanr »

cand auzi de lucru turcesc sau chinezesc ieftin mai bine fugi cat vezi cu ochii, se pricep numai la inselat lumea.

in principiu renault face numai gunoaie, ascutitori, au si o divizie sport insa e ca magarul intre oi, principalul lor atu este compatibilitatea intre platforme iar masinile facute in turcia is cele mai jalnice din oferta lor.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Titi Aur investeşte 12 milioane de euro într-un autodrom lângă Bucureşti
http://www.prosport.ro/sportbiz/titi-au ... i-12818090" onclick="window.open(this.href);return false;
A conduce înseamnă să te deplasezi fără să ajungi la limită, dacă ajungi acolo înseamnă că ai greşit. A pilota presupune deplasarea, dar de fiecare dată la limită. Un mort în accident de circulaţie este evaluat în SUA ca pierdere socială de 150.000 de dolari. În Europa la 80.000 de euro. În România nu ştie nimeni, nu s-au obosit să calculeze.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Am auzit ca pe la noi Porche-le Cayenne se vinde ieftin, cam cat un FIAT obosit! (vedeti aici: http://www.gandul.info/politica/elena-u ... l-12858364" onclick="window.open(this.href);return false; )
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

Se poate achizitiona in romanica un Porsche Cayenne samsarit lovit si reparat cu motorul de baza de 3,2 litri ce se gasea pus si pe Golf la sume sub 10 k euro. Insa asta e numai avansul, impozitele, asigurarile, intretinerea si pretul combustibilului te vor omori (asta daca nu faci afaceri cu statul... in picioare)intr-un final. Lenuta l-o fi dat la pachet cu niste servicii probabil, si cel care l-a cumparat stia probabil ce achizitioneaza (se va vinde in ani si ani cu milioane de euroi la Christie's :mrgreen: , ca si S-classu' lui Tiriac ce ajunse la un taximetrist colorat).
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

In Italia daca iti iei Porsche Cayenne, iti vinzi casa sa ai bani de impozite si asigurari ! Acolo mergi zile si zile si nu vezi una! In Bucuresti vezi una la zece minute, culmea, conduse de tot soiul de cercopiteci, colorati si blonde. Daca as fi militian pe unii i-as aresta numai dupa mutra care nu se asorteaza deloc cu odorul pe roti.
In tot vestul civilzat o astfel de masina implica costuri foarte mari pentru impozit si asigurari, acolo multi au bani sa le cumpere cand vrea muschiul lor dar nu o vor face din aceasta cauza. Plus, acolo daca te gaseste Fiscul cu masina de felul asta incepe sa te verifice si la altele. La noi le faci bezele de la geam iar pulimea voteaza si plateste ca si-o merita! Dar asa-i tot estul, saracie lucie in jur iar in mijloc troneaza "jipanoiul" urangutanului sef.
De aceea producatorii s-au adaptat la design si produc "galusti ranjite" pe roti; astea parca sunt proiectate cu dedicatie pentru ghertoi si manelari. Consum inutil de combustibil. Mentalitatea primitiva din est e cam asa, bunastare si lux = consum inutil de resurse si risipa. Mentalitatea e simpla, cel care poate risipi si isi permite consumul inutil dovedeste prin asta superioaritate si faptul ca sa afla in varful societatii ! Absolut primitiv si daunator insa daca iese profitul, capitalismul nu are scrupule morale.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 936
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by remoteviewer1 »

In Italica daca se opreste un Cayenne din el iese de obicei nevasta lu' Berlusconi sau un mare mahar. L-am vazut odata pe strada pe Luca di Montezemolo (fara bodyguard si foarte modest) coborand la un hotel din centru dintr-un Fiat Croma (un fel de break/monovolum facut pentru piata lor) bineinteles cu sofer. Ei au taxa pe SUV, adica trebuie sa platesti o taxa sa detii magaoaia(numarul din ce in ce mai mic pe strazi). Eu totusi nu sunt de acord cu politicile socialiste de supra-taxare, cu toate ca nu suport nici cefele late de romanica cu biamwe-uri albe. Cel mai mult mi-au placut masinile din Elvetia sa zic... masini germane si englezesti cu motoare mari pe benzina poluante da stiu....toate audiurile chiar si break aveau de la 2,7 Turbo benzina in sus (prin 2007 parca fusei), vazui BMW divizia M cat sa ma satur pe strazi. Ciudat la italienii, cu toate ca sunt producatori de super car-uri(Ferrari, Lambo, Maserati), tot Porsche facea legea ca si numar pe strazi. Deunazi am vorbit si cu un francez adevarat (nu colorat) si spunea ca la ei automat peste 20k euro toata lumea isi ia masina germana, nu caruta de pejo sau reno. Ehh... povesti vanatoresti, la noi troace cu 1.6 si 1.5 diesel reprezinta 90 la suta din masinile noi.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: Despre masini

Post by Cosmin2000 »

momolo wrote:In Italia daca iti iei Porsche Cayenne, iti vinzi casa sa ai bani de impozite si asigurari ! Acolo mergi zile si zile si nu vezi una! In Bucuresti vezi una la zece minute, culmea, conduse de tot soiul de cercopiteci, colorati si blonde. Daca as fi militian pe unii i-as aresta numai dupa mutra care nu se asorteaza deloc cu odorul pe roti.
In tot vestul civilzat o astfel de masina implica costuri foarte mari pentru impozit si asigurari, acolo multi au bani sa le cumpere cand vrea muschiul lor dar nu o vor face din aceasta cauza. Plus, acolo daca te gaseste Fiscul cu masina de felul asta incepe sa te verifice si la altele. La noi le faci bezele de la geam iar pulimea voteaza si plateste ca si-o merita! Dar asa-i tot estul, saracie lucie in jur iar in mijloc troneaza "jipanoiul" urangutanului sef.
De aceea producatorii s-au adaptat la design si produc "galusti ranjite" pe roti; astea parca sunt proiectate cu dedicatie pentru ghertoi si manelari. Consum inutil de combustibil. Mentalitatea primitiva din est e cam asa, bunastare si lux = consum inutil de resurse si risipa. Mentalitatea e simpla, cel care poate risipi si isi permite consumul inutil dovedeste prin asta superioaritate si faptul ca sa afla in varful societatii ! Absolut primitiv si daunator insa daca iese profitul, capitalismul nu are scrupule morale.
Pot să vă spun ce mașini am văzut în S.U.A.. Am văzut mașini americane tipice (de la Ford la Corvette), am văzut mașini japoneze (Honda, Toyota, rar Subaru), și câteva mașini europene (Audi, BMW sau Mercedes). În timpul cât am stat acolo nu am văzut decat trei, repet trei Mercedes S Klasse și un BMW 7 Series, 0 Cayenne. Am văzut Porsche, dar modelele sport 911 sau Cayman. Toate modele de Mercedes și BMW erau cele anterioare, nu astea noi. Pai, am venit la aeroport în capitală: off, off, măi, măi... Mașini ca la noi, la nimenea!
Asta în condițiile în care în S.U.A. prețul benzinei este cam 2.9 RON/litru și tot se plâng că era mare, iar taxele pentru deținerea unui automobil sunt mult mai mici ca la noi. Or avea ai noștri mai mulți bani ca americanii?
Eu cred că nu! Tot secretul îl reprezintă Fiscul, la ăia lucrează, la noi doarme, fiind subordonat politicului care trebuie să facă bani mulți pentru campanii electorale, Porsche Cayenne cadouri pentru amante blonde cu silicoane și botox în buze, beizadele cu ultimul tip de mașină, dar proști bâtă etc.
La ăia toată lumea are frică de IRS și, chiar dacă rămâne dator cu un dolar un cetățean, e cam complicat pentru el, riscând pușcăria.
La noi umblă "oamenii de afaceri" cu valiza cu bani (chestiune primitivă și de prost gust) și o mai arată și la televizor - vezi Dan Diaconescu cu privatizarea lamentabilă a Oltchimului.
Suntem necivilizați și suntem așa pentru că genul acesta de oameni răzbesc în societatea românească și statul, profund corupt de indivizi dubioși, doarme în cizme! :x
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Despre masini

Post by momolo »

Cosmin2000 wrote:Eu cred că nu! Tot secretul îl reprezintă Fiscul, la ăia lucrează, la noi doarme, fiind subordonat politicului care trebuie să facă bani mulți pentru campanii electorale, Porsche Cayenne cadouri pentru amante blonde cu silicoane și botox în buze, beizadele cu ultimul tip de mașină, dar proști bâtă etc.
La ăia toată lumea are frică de IRS și, chiar dacă rămâne dator cu un dolar un cetățean, e cam complicat pentru el, riscând pușcăria.
La noi umblă "oamenii de afaceri" cu valiza cu bani (chestiune primitivă și de prost gust) și o mai arată și la televizor - vezi Dan Diaconescu cu privatizarea lamentabilă a Oltchimului.
Suntem necivilizați și suntem așa pentru că genul acesta de oameni răzbesc în societatea românească și statul, profund corupt de indivizi dubioși, doarme în cizme!
Romania este tara unde toti "se descurca", unde toti au dublu discurs, tara unde ca sa rezolvi ceva trebuie sa cunosti pe cineva si sa dai unde trebuie. Anormalitatea intregului sistem se vede pe strada doldora de masini de lux conduse de maimute primitive, se vede in chiar aspectul strazilor si oraselor, in dezordinea totala peste tot, in nepasarea autoritatilor pentru orice, in prapastia cascata intre cei care au puterea si cei condusi care se descurca cum pot. Nu am fi ajuns asa daca majoritatea populatiei ar fi considerat nefiresti hotia, traficul de influenta, coruptia, vanzarea deciziei, aranjarea licitatiilor, "aranjarea" legilor dupa moment si in general orice poate fi impotriva civilizatiei. Suntem o tara foarte asemanatoare multor tari din Africa si nu celor din Europa, ca popor ne comportam tribal precum africanii, pana si religia o privim tot printr-o prisma tribala si superstitioasa, primitiva, suntem in majoritate profund materialisti, la noi in tara totul este de vanzare, cinstea, onoarea, dragostea, copiii, loialitatea, etc, totul pentru majoritari este o marfa si in plus de asta ne mai comportam si ca niste vanzatori ambulanti tigani care-si striga agresiv oferta in mijlocul strazii. Iar cei care conduc, clasa politica reprezinta electoratul care ii alege. Taman ieri ai nostrii alesi in PE s-au tiganit intre ei, ca un singur exemplu (vezi stirile). Uite aici o descriere corecta asa ca Fiscul romanesc nu e de florile marului cum este:
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-1758 ... asescu.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply