Festivalul George Enescu

CD, vinil, concerte
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

MARŢI 08.09 20:00
SALA MARE A PALATULUI
LONDON SYMPHONY ORCHESTRA

Dirijor: ION MARIN
Solist: LARS VOGT – pian

Program:
Enescu – Suita pentru orchestră nr. 2 în Do Major op. 20
Grieg – Concertul în la minor pentru pian, op. 16

Stravinsky – Muzica baletului “Pasarea de foc”

FOTO: https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 4xeFo0VE5B" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Image

Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

Comentariu:

Orchestra LONDON SYMPHONY este foarte numeroasa, poate cea mai numeroasa din tot ce am vazut la editia de anul acesta.
In fata la Sala Palatului era foarte multa lume, poate cel mai mare public de pana acum, poate mai multi decat au fost la Filarmonica din Berlin.

Prima parte, Enescu, suita pentru orchestra nr.2 a fost intepretata foarte slab intr-un anume sens - pareau sa nu fi inteles nimic din lucrarea maestrului, poate nici nu au exersat, poate dirijorul nu a stiut sa se impuna, multi de poate, cert este ca nu asta e mesajul muzical din aceasta lucrare dealtfel extrem de complicata. Insa soundul a fost frumos, orchestra suna bine si foarte placut, instrumentistii chiar daca nu cunosc bine piesa stiu sa se descurce. Doar publicul avizat a bagat de seama ceea ce spun, restul...s-au cam plictisit...

A urmat celebra piesa a lui Grieg (pe care o stiu pe de rost, cand eram bebe am fost intarcat pe piesa asta, e una din preferatele mele) cu pianistul Lars Vogt.

Nu stiu care dintre cei doi a fost mai slab, pianistul sau dirijorul ?! Cert este ca orchestra nu parea sa aiba nici o vina din moment ce dirijorul nu a stiut sa se impuna. Am observat, in special, partea dreapta din orchestra nu a primit nici macar o privire de la dirjor care era preocupat sa dirjeze doar ceva prin partea stanga. Mare parte dintre instrumentisti au cantat singuri fara nici o atentie de la dirijor. Alta observatie, o coordonare proasta intre pianist, dirijor si orchestra, fiecare pre limba lui.

Foarte interesanta figura pianistului, semana cu un viking din filme, parca il vedeam cu coif si secure intrand prin usa unei colibe din Franta! Se incrunta si facea niste grimase demne de un om nebun.

Interpretarea lui la pian a fost jalnica. Nu am auzit niciodata aceasta superba piesa interpretata mai prost! Nu sunt muzician si nu ma pricep sa numar greselile dar sigur au fost cu duiumul. Nu e vorba de o viziune ceva mai aparte, parea sa fie vorba de o incapacitate de a interpreta....

Dirijorul a fost slab de la inceput la sfarsit, nu a reusit sa domine orchestra si nici nu parea acceptat de instrumentisti. Fiind in fatza am putut vedea bine figurile instrumentistilor, unii pareau exasperati de interpretarea pianistului, altii se uitau la Ion Marin ca la un intrus. In special al doilea prim violonist avea o mimica a fetzei care spunea, "Ce-o mai fi si cu asta pe aici?!".

Probabil dirijorul le-a fost impus. Cert este, rar asa caz de incompatibilitate intre dirjor si orchestra.

La final Lars Vogt a dat un bis din Chopin, nocturna celebra si superba. A fost ceva mai ok pana in anumite momente cand a luat-o razna. Foarte slab, neasteptat de slab! Eu (si nu eram singurul) nu am aplaudat deloc, in mod ostentativ. Dar in sala s-a aplaudat frenetic. Vorba cuiva (ii aveam fix in ceafa pe Ilici si Adrian Nastase cu sotia), largi categorii de oameni ai muncii au venit sa se culturalizeze in Marea Adunare Nastionala!
Cei care stiau ce se canta, erau evident in minoritate.

Dupa prima parte rusinoasa a urmat o parte a doua mult mai ok. In continuare Ion Marin se afla cumva in plus pe acolo dar orchestra e foarte buna si canta singura. Soundul e foarte frumos, toti sunt foarte buni. De remarcat prim violonistul, trompetistii exceptionali si mai ales percutionistul! Nu cred ca am auzit la aceasta editie percutionist mai bun! Vacarii din San Francisco ar trebui sa ia lectii de la acesti englezi!

Pasarea de Foc a fost interpretata frumos, muzical, pasajele joase au fost superbe, pasajele forte au fost superbe, spre sfarsit au cantat din ce in ce mai bine (pe timp ce reuseau sa faca abstractie de dirijorul care se afla in treaba pe acolo, un moale, un adormit).

Pacat de asa orchestra formidabila! Probabil le-au fost impuse prea multe, ca obositi nu pareau.

Ieri la al doilea spectacol, in ciuda repertoriului grozav, nu m-am mai dus (ce-i drept, am problema si cu timpul liber....). Daca ar fi avut un dirjor bun as fi facut efortul de a ma duce...
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

JOI 10.09 20:00
SALA MARE A PALATULUI
SANKT PETERSBURG PHILHARMONIC ORCHESTRA
Concert „In memoriam Gheorghe Halmos“

Dirijor: YURI TEMIRKANOV

Solistă: ELISABETH LEONSKAJA – pian

Program:
Enescu – Uvertura de concert „Pe teme în caracter popular românesc“ în La Major op. 32
Rachmaninov – Concertul nr. 2 pentru pian şi orchestră în do minor op. 18

Rimsky – Korsakov– Suita simfonică op. 35 „Sheherazade“

Image

Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

Comentariu:

Cu greu am ajuns abia la a doua parte. Am asteptat ca un caine in ploaia rece sa se faca pauza. Lume multa, buluc mare.
Am referinte despre prima parte ca ar fi fost nasol, e voba de pianista banuita a fi prea ramolita pentru o piesa asa de grea si o sala asa de mare. Insa sunt parerile altora, eu nu stiu, nici timp sa ascult de la radio sau net nu am avut.

Sheherazada lui Rimsky Korsakov e una din piesele mele de suflet. O stiu pe dinafara, o am in interpretarile cele mai variate, de la rusi la americani, nemti, englezi, francezi, etc. Astfel, si la aceasta piesa am fost extrem de vigilent! Daca nu-mi placea, nu aplaudam.

Insa nu a fost cazul. Interpretarea rusilor a fost superba! M-au rupt la inima! Nu am cuvinte de lauda!!! Dirijorul mi se pare exceptional si a lucrat cu orchestra ca intr-o mare familie. Stand in primele randuri la cativa metri de ei am putut observa modul cum relationeaza ca niste prieteni simpatici foc. Par sa fie cu totii o mare familie si se simt bine impreuna cantand din tot sufletul. Cei mai expresivi erau cei doi prim-violoncelisti din fatza, cel din stanga pe care sala l-a aplaudat indelung la sfarsit, parca ar fi venit din vremea lui Mozart, o figura de secol 18 si o interpretare pe masura. Cel de langa el e complet diferit, un mucalit extrem de expresiv care pufnea in ras la solo-ul oboistului, probabil inca un ucenic pe care-l formeaza cei cu experienta. Comunicau din priviri cu dirijorul, la randul lui vesel si incurajator. Toti oamenii astia se inteleg de minune si se simt bine unii cu altii. Si sunt foarte buni muzicieni! Nu mai spun de prim-violonist, un tip cu un aspect mai deosebit care a interpretat superb toate pasajele cheie. Sau violonista de langa el, o rusoaica draguta pe care stateau toate privirile.

Orchestra lor se remarca (in viziunea mea) printr-o muzicalitate speciala si o cursivitate superba plus o dozare maiastra a intensitatii intre diverse pasaje. Felul cum intepreteaza atinge la suflet, defapt mai bine spus acesti instrumentisti pun suflet in tot ce fac.

La urma sala i-a aplaudat indelung si apoi au dat un bis despre care am aflat ca este opera.... dirijorului. La prima vedere parea Shostakovich; ulterior am aflat de la cineva care l-a intrebat chiar pe dirijor ce a intepretat. Oricum, superba piesa! Sala a aplaudat din nou frenetic. Insa lumea nu s-au sculat in picioare asa cum a facut-o la orchestra licuricilor din San Francisco. Insa este explicabil, publicul venit in sala Marii Adunari Nationale este format din largi categorii de oameni ai muncii aflatori in treaba cu muzica clasica si deci mari consumatori de "cultura de Hollywood".

Concluzia mea - una din cele mai bune orchestre, poate cea mai frumoasa piesa muzica de la editia de anul asta intepretata absolut superb!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
DorinD
Posts: 264
Joined: 20 Nov 2008, 16:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by DorinD »

http://www.hotnews.ro/stiri-cultura-204 ... natate.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Pe situl festivalului n-am vazut nicio remarca si chiar ieri, uitandu-ma peste lista de spectacole ramase, ma minunam cum de nu l-am vazut pe Buchbinder pana acum. Sper ca Volodos nu are nimic grav si-l vom asculta in curand.
"It is never too late to have a happy childhood"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

Istoria Festivalului George Enescu, inceputurile. De la debutul celei mai mari manifestari muzicale din Romania la orchestra care nu a incaput in Sala Palatului
http://economie.hotnews.ro/stiri-enel-2 ... atului.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Festivalul George Enescu este, fara doar si poate, un eveniment cultural de care Bucurestiul poate fi mandru ca il gazduieste. Festivalul a debutat pe data de 4 septembrie 1958, la trei ani dupa moartea lui George Enescu, iar pana in anul 1970 a avut 5 editii. Care au fost numele rasunatoare ce s-au urcat pe scena Salii Palatului si cum si-a asigurat succesul, pas cu pas, cea mai mare manifestare muzicala internationala gazduita de Romania?

La inceput, planul era ca Festivalul George Enescu sa aiba loc din trei in trei ani, fiind insotit de un concurs international in primele 5 editii. Acesta a fost intrerupt si reluat odata cu editia din 1991.

Editia inaugurala. “George Enescu va ramane pentru mine absolutul prin care ii voi judeca pe altii”

La editia inaugurala a Festivalului George Enescu, desfasurata in anul 1958, au participat nume importante ale scenei muzicale internationale, printre solisti aflandu-se Yehudi Menuhin, David Oistrah, Halina Czerny-Stefanka, Nadia Boulanger, Monique Haas, Iacov Zak si Claudio Arrau, iar dintre dirijori ii amintim pe Sir John Barbirolli, Carlo Felice Cillario sau Carlo Zecchi.

Yehudi Menuhin a fost elevul lui George Enescu si este considerat unul dintre cei mai mari violonisti ai secolului 20. Menuhin a spus despre profesor sau, Enescu: "El va ramane pentru mine absolutul prin care ii voi judeca pe alti. Enescu mi-a oferit lumina ce mi-a ghidat intreaga existenta" (wikipedia)

Editia din 1958 se incheie apoteotic cu prezentarea în premiera natională a tragediei lirice Oedipe de George Enescu.

La gala de inchidere, unde au fost prezente personalitati renumite la nivel mondial, Sir John Barbirolli, dirijor, a remarcat ca "Opera lui Enescu are fatele absolut uimitoare. Caracterul sau dramatic este de o putere aproape unica". ("A Romanian Rhapsody: The Life of Conductor Sergiu Comissiona", de Cecilia Burcescu, pag 66, Editura Xlibris)

A doua editie. Supriza pentru public: trei noi sali de concerte alocate festivalului

A doua editie a festivalului, organizata in 1961, vine cu noutati pentru public, organizatorii punand la dispozitia acestuia trei noi sali de concerte: Sala Mare a Palatului, Sala Mica a Palatului (actuala Sala Auditorium) si Studioul de concerte al Radioteleviziunii Romane (actualul Studio de Concerte Mihail Jora).

Spre deosebire de prima editie, a doua s-a concentrat mai mult pe repertoriul teatrului liric si pe arta vocala.

Initiativa a fost sprijinita de solisti de renume, precum Dimitr Uzunov, Ivan Petrov și Anton Dermota.
Astfel, Teatrul de Opera si Balet din Bucuresti a prezentat cinci spectacole lirice: Oedipe de George Enescu, Boris Godunov de Modest Mussorgski, Fidelio de Ludwig van Beethoven, Othello de Giuseppe Verdi și O noapte furtunoasă de Paul Constantinescu, precum si doua balete (La piata de Mihail Jora si Priculiciul de Zeno Vancea).

A treia editie. Tristete, omagiu, prestigiu

A treia editie, desfasurata in anul 1964, a adus fanilor muzicii clasice o veste trista: dirijorul George Georgescu murise cu cateva zile inainte de debutul manifestarii internationale.

Georgescu a fost cel care, in anul 1958, a organizat prima editie a festivalului ca un omagiu adus prietenului sau, George Enescu. Editia din 1961 ramane, asadar, ultima la care maestru Georgescu a dirijat Orchestra Filarmonicii in cadrul festivalului.

La a treia editie, succesul festivalului George Enescu a fost inca o data evidentiat de prezenta unor nume importante precum Arthur Rubinstein, Henryk Szering, Gaspar Cassado, Monique Haas, Miroslav Ceangalovici, André Navarra, André Cluytens, Herbert von Karajan, Zubin Mehta și John Pritchard.

Aceasta editie ar putea fi intitulata "Festivalul primelor auditii", printre acestea numarandu-se interpretarile poemului Vox Maris si Cvartetul cu pian nr. 1, opere semnate de George Enescu.

A patra editie. Muzica lui George Enescu, din nou in lumina reflectoarelor

La a patra editie a festivalului, organizata in 1967, au fost audiate 12 lucrari din creatia lui George Enescu, numarul acestora depasind recordul celorlalti ani.

In acest an, Festivalul s-a putu lauda si cu o premiera mondiala: auditia in premiera a Trio-ului in La minor pentru vioara, violoncel si pian.

Asa cum si-a obisnuit publicul si pana atunci, Festivalul Enescu a reunit inca o data nume importante in salile de concert: Valentin Gheorghiu, Ion Voicu, Radu Aldulescu, Mircea Basarab, Constantin Bugeanu și Antonin Ciolan, Orchestra Filarmonicii George Enescu, Orchestra Radioteleviziunii, Orchestra Filarmonicii din Cluj, Corul Madrigal, Cvintetul George Enescu sau Cvartetul Muzica, dar si ansambluri internationale celebre: Filarmonica din Los Angeles, Orchestra Simfonica a Filarmonicii de Stat din Moscova, Baletul Operei Mari din Paris, Nonetul Ceh si Cvartetul Tatrai.

Artisti precum Van Cliburn, Isaac Stern, Claire Bernard, Friedrich Gulda, David Oistrah, Mstislav Rostropovich, Zubin Mehta, Kiril Kondrashin si Kurt Masur s-au remarcat la aceasta editie.

Van Cliburn, pianist american, devenit celebru odata cu castigarea Concursului International de pian "Ceaikovski" de la Moscova a fost si el prezent pe scena la cea de-a treia editie a Festivalului George Enescu. Cliburn a cantat, de-a lungul carierei sale pentru regi si presedinti, inclusiv pentru sefii de stat americani Harry S. Truman si Barack Obama.

In ciuda dificultatilor din contextul regimului comunist, Festivalul George Enescu reuseste pentru inca un an sa isi mentina prestigiul si sa puna Romania pe harta culturala internationala.

A cincea editie. Festivalul Enescu il sarbatoreste pe Beethoven

In anul 1970 se implineau 200 de ani de la nasterea lui Ludwig van Beethoven, prilej excelent pentru ca, la cea de-a cincea editie, Festivalul Enescu sa ii aduca un omagiu marelui compozitor. De data aceasta, Beethoven a fost in lumina reflectoarelor, pe scenele, deja cunoscutului festival, fiind interpretate 12 dintre lucrarile acestuia.

Pentru prima data, Festivalul Enescu extinde gama instrumentelor soliste de la pian, vioara si violoncel la harpa si flaut.

Astfel, pe scenele festivalului de la Bucuresti urca in 1970 celebrul harpist spaniol, Nicanor Zabaletta si flautistul francez Jean Pierre Rampal, creditat ca "a adus flautului popularitatea unui instrument solo, popularitate pe care nu o mai avea din secolul al 18-lea".
(Pearson, Richard (21 May 2000). "Flutist Jean-Pierre Rampal Dies at 78". The Washington Post. Retrieved 2007-08-28).

A cincea editie aduce cu ea si o surpriza: Orchestra Simfonica din Londra, cel mai important ansamblu simfonic inviatat la festival, nu a avut suficient spatiu in Sala Mare a Palatului :)

“Ceea ce este important in arta, este sa vibrezi tu insuti si sa-i faci si pe ceilalti sa vibreze”, credea George Enescu.

Festivalul, in primii sai 5 ani de existenta, a reusit sa sustina simtirile lui Enescu in ceea ce priveste muzica si, bineinteles, sa continue traditia si in editiile urmatoare.
Image
George Georgescu, Menuhin, Oistrah la editia din 1958 a Festivalului Enescu (sursa foto: Muzeul National George Enescu)

Image
Sviatoslav Richter, pianist din Uniunea Sovietica, prezent la Festivalul George Enescu la editia din 1961 (sursa foto:Muzeul National George Enescu)

Image
Arthur Rubinstein ofera un autograf la editia din 1964 a Festivalului George Enescu (sursa foto: Muzeul National George Enescu)

Image
Isaac Stern, dedicatie autograf- editia din 1967 a Festivalului Enescu (sursa foto: Muzeul National George Enescu)

Image
Andre Previn, pianist, dirijor si compozitor germano-american, prezent la editia din 1970 a Festivalului George Enescu (sursa foto: Muzeul National George Enescu)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

Dupa cum se observa, nu a existat nume de top in lumea asta care sa nu fi fost la macar una din editiile Festivalului George Enescu incepand cu prima din septembrie 1958 organizata de dirijorul George Georgescu ( https://ro.wikipedia.org/wiki/George_Georgescu_(dirijor" onclick="window.open(this.href);return false;) ). Nu am stiut multa vreme de acest dirijor deoarece a disparut inainte sa exist eu pe lume insa acum cativa ani am gasit niste placi foarte vechi si ascultand am ramas uimit de calitatea interpretarilor! Apoi intreband pe cei batrani am aflat ca e considerat cel mai mare dirijor roman dupa compozitorul George Enescu care si-a dirijat singur operele cum putini au mai reusit vreodata. Cei doi George au fost prieteni in vremuri grele cand iata, cultura nu numai ca nu disparuse, dar mergea mai bine ca azi!

Inca ceva ce trebuie remarcat - dupa peste in sfert de secol de la "revolutie" (lovilutie) festivalul se desfasoara in aceleasi sali construite de comunisti (sau in Ateneul construit in vechiul Regat). Astia "democrati" nu au fost in stare nici macar sa faca una mica!

Facand o comparatie culturala intre perioada comunista si cea de dupa 1990 constatam decaderea absoluta. In anii 50-60 acei muzicieni care au fost in Romania la Festival erau top total pe plan mondial. Abia in ultimii aprox. 6 ani si mai ales datorita domnului Ioan Holender (care anul acesta si-a dat demisia de la Festival) in Romania au sosit la ultimele editii nume de top mondial. Insa daca facem o paralela intre inceputuri, anii 50-60 si acum, observam ca nici macar nu am atins nivelul mediu de atunci.

Construirea celor 3 sali la inceputul anilor 60 a fost remarcabila! Gandind un pic logic, Romania pe atunci era dupa "cortina de fier" izolata in lagarul sovietic si nimeni nu poate spune ca era o tara bogata, dimpotriva, pe vremea aia era vai de noi, ba chiar plateam despagubiri de razboi la rusi! Cu toate astea atunci s-au gasit resurse pentru asa ceva, dar acum nu se gasesc desi nu se pot compara posibilitatile de azi cu cele de atunci! Niciodata Romania nu a avut mai multi bani ca acum! Problema este ca majoritatea se afla in buzunarele unei mici clase de neo-feudali prosti, inculti, venali, lipsiti de educatie si mai ales de constiinta. Niste fosti sclavi care s-au cocotat deasupra bucatelor si se dedau unui dezmat dezgustator al lacomiei animalice.

Asta dovedeste ca aceste lucruri tin numai de vointa politica, de cei care conduc tara.
Iar daca facem o comparatie pe fapte si rezultate concluzionam ca in actuala "democratie" neputintza, incapacitatea generala, stagnarea si nesipravirea sunt dramatic mai mari decat in fostul regim comunist! Culmea, ma refer la perioada fostului regim comunist in care eram practic striviti in lagarul sovietic dupa "cortina de fier" platind de la gura aproape tot catre URSS!

Una din explicatii am vazut-o zilele astea o data cu saltarea primarului Bucurestiului prins cu spaga in buzunar. Toata lumea stie (si nu face nimic, ba mai rau, la alegeri majoritatea voteaza penali), hotia si coruptia celor care detin vremelnic puterea este fara limite si fara oprire! Astia nu se pot opri niciodata, doar opriti!

Insa un alt aspect poate si mai greu atarnator este birocratia idioata, sistemul legislativ ca o mlastina in care totul se infunda, intreaga "organizare"(=dezorganizare) a statului din cauza careia nimic nu se poate face, nu exista initiativa si nu se leaga nimic. Daca in 1960 se putea lua foarte repede decizia construirii unor obiective culturale si imediat se si trecea la realizare, culmea, fara sa se fure, acum o decizie ca asta ar dura decenii, s-ar aduna munti de dosare inutile, iar daca intr-un tarziu s-ar trece la o oarecare realizare, aceasta ar costa de cinci ori mai mult, ar iesi intarziat, prost, neispravit si cu probleme insurmontabile!

Chiar si acesta simpla comparatie culturala arata metastaza actualului regim incapabil sa asigure macar un minim de dezvoltare reala acestei tari si acestui popor din care intre timp au disparut 4 milioane de oameni in ultimele doua decenii (precum si jumatate din paduri impreuna cu mai toate fabricile si capacitatile de a produce ceva.....altceva inafara de "productia" de dosare, hartii stampilate si importul produselor altora)!

In concluzie, toti cei care detin azi puterea si celor care au detinut-o din 1990 pana azi le asigur o mare flegma, un urias scuipat de scarba pe obrazul lor infinit mai gros decat al ultimului porc jegos din cocina! Asa cum unii scriau (si eu i-am combatut ani de zile), astia de acum nu merita sa le faca nici macar pantofii cu limba la fostii comunisti! Unii dintre ei erau defapt tucalarii fostilor comunisti pe care i-au inlocuit la asazisa "revolutie".

Apropos, la aproape toate spectacolele la care am fost anul asta la Festival i-am vazut in sala si de multe ori i-am avut in ceafa pe Adrian Nastase (cu nevasta-sa) si pe Ion Iliescu. Si ca sa nu ma refer numai la partea rosie a "puliticii", foarte des si nelipsit este senatorul PNL Radu F (de la Feldman) Alexandru precum si fostul prezident Emil Constantinescu.
In locul lor mi-ar crapa obrazul de rusine sa ma arat in sala aia mare construita de comunisti (atat de bine ca orice s-ar face azi nu ar rezista in felul asta nici jumatate din timpul cat a rezistat asta!) ! Ei bine, la Iliescu nu e cazul, el nu are problema asta de constiinta deoarece provine din fostul regim insa ceilalti se dau politicieni..... democrati! :shock:

Astfel, e foarte interesant cum la fiecare spectacol victimele se aduna impreuna cu calaii sa urmareasca desfasurarea in spatii construite de inaintasii fostului Regat sau inaintasii comunisti!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by brighty »

Foarte bine punctat, momolo!

Nu numai ca nu au fost in stare sa construiasca noi sali si spatii, dar ma uitam, acum cateva zile, cand asteptam sa intru la London Symphony Orchestra, ca parvenitii lovilutiei n-au ridicat nici macar un deget ca sa primeneasca vechea Sala Mare a Palatului, sa inlocuiasca vechile usi metalice de acces cu unele ceva mai aspectuoase, ori sistemul de iluminat din interior (celebrele neoane chioare, ingalbenite de vreme), ori tapiseria cacanie a scaunelor si a decorurilor... Ce sa mai ridicam pretentii de imbunatatire a acusticii!...Asta deja suna a S.F.! :( Ne cade stanjenitor sa recunoastem, insa comunistii aia de demult, cu foarte putinul avut la dispozitie, s-au luptat pentru cultura si culturalizare a maselor, ca sa nu mai pomenesc de alfabetizare... "Marii democrati pro-ioropeni" de acum, pe langa faptul ca fura de rup, ajungand la niste averi colosale la care n-a visat neam de neamul lor, nu-si gasesc implinirea spirituala decat in saracirea, mizeria si pauperizarea celor multi, sa-i vada pe altii amarati, in fel de fel de suferinte...

In alta ordine de idei, pentru astazi avem programat, la Ateneul Roman, asa ceva:
ORCHESTRA DE CAMERĂ „BUCUREŞTI” – ION VOICU

Recitaluri și concerte camerale

Dirijor: MĂDĂLIN VOICU

Solişti:
PIERRE AMOYAL – vioară
ȘTEFAN TARARA – laureat al Concursului Internațional „George Enescu” – ediția 2014

Program:
Mozart – Divertisment în Re Major, KV136
Mozart – Concertone pentru două viori şi orchestră de cameră în Do Major K 190/186 E
Mozart – Simfonia nr.40 în sol minor KV 550

Pot sa intreb, de cand Medelin V. este considerat vreo 'scula' de dirijor, potrivit de a fi integrat in acest festival de prestigiu?! Invartitul asta, in toate regimurile, parca fusese trimis consul in Germania... Gata cu treaba pe acolo, deja s-a plictisit?! :twisted: Sunt curios ce audienta va avea in aceasta dupa-amiaza!

Si ca sa inchei, o fac cu rugamintea de a fi luminat de cineva in privinta bis-ului de ieri seara, de la Sala Palatului, interpretat de catre Sankt Petersburg Philharmonic Orchestra (dirijor: Yuri Temirkanov)... Cum s-a numit si cui apartine acea piesa, care m-a facut bucatele, intr-atat de frumoasa era?? :) Parea, dupa armonii, o lucrare de-a lor, ruseasca... Extraordinara piesa!!

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by johndoe21ro »

brighty wrote:Foarte bine punctat, momolo!

Nu numai ca nu au fost in stare sa construiasca noi sali si spatii, dar ma uitam, acum cateva zile, cand asteptam sa intru la London Symphony Orchestra, ca parvenitii lovilutiei n-au ridicat nici macar un deget ca sa primeneasca vechea Sala Mare a Palatului, sa inlocuiasca vechile usi metalice de acces cu unele ceva mai aspectuoase, ori sistemul de iluminat din interior (celebrele neoane chioare, ingalbenite de vreme), ori tapiseria cacanie a scaunelor si a decorurilor... Ce sa mai ridicam pretentii de imbunatatire a acusticii!...Asta deja suna a S.F.! :( Ne cade stanjenitor sa recunoastem, insa comunistii aia de demult, cu foarte putinul avut la dispozitie, s-au luptat pentru cultura si culturalizare a maselor, ca sa nu mai pomenesc de alfabetizare... "Marii democrati pro-ioropeni" de acum, pe langa faptul ca fura de rup, ajungand la niste averi colosale la care n-a visat neam de neamul lor, nu-si gasesc implinirea spirituala decat in saracirea, mizeria si pauperizarea celor multi, sa-i vada pe altii amarati, in fel de fel de suferinte...

In alta ordine de idei, pentru astazi avem programat, la Ateneul Roman, asa ceva:
ORCHESTRA DE CAMERĂ „BUCUREŞTI” – ION VOICU

Recitaluri și concerte camerale

Dirijor: MĂDĂLIN VOICU

Solişti:
PIERRE AMOYAL – vioară
ȘTEFAN TARARA – laureat al Concursului Internațional „George Enescu” – ediția 2014

Program:
Mozart – Divertisment în Re Major, KV136
Mozart – Concertone pentru două viori şi orchestră de cameră în Do Major K 190/186 E
Mozart – Simfonia nr.40 în sol minor KV 550

Pot sa intreb, de cand Medelin V. este considerat vreo 'scula' de dirijor, potrivit de a fi integrat in acest festival de prestigiu?! Invartitul asta, in toate regimurile, parca fusese trimis consul in Germania... Gata cu treaba pe acolo, deja s-a plictisit?! :twisted: Sunt curios ce audienta va avea in aceasta dupa-amiaza!

Si ca sa inchei, o fac cu rugamintea de a fi luminat de cineva in privinta bis-ului de ieri seara, de la Sala Palatului, interpretat de catre Sankt Petersburg Philharmonic Orchestra (dirijor: Yuri Temirkanov)... Cum s-a numit si cui apartine acea piesa, care m-a facut bucatele, intr-atat de frumoasa era?? :) Parea, dupa armonii, o lucrare de-a lor, ruseasca... Extraordinara piesa!!
Romeo si Julieta al lui Prokofiev... Moartea lui Tybalt! Fiind balet, face parte dintr-un repertoriu mai putin cunoscut! :)

P.S. 1. Sali in care sa se desfasoare astfel de evenimente culturale isi au rostul in contextul existentei unei elite culturale capabile sa savureze minuni dintr-astea! Cum la noi gloata de trogloditi este infinita, o astfel de sala ar fi redundanta pentru '50 de cunoscatori'.
P.S. 2. In cazul in care nu stiai, orchestra care va canta in aceasta seara poarta numele tatalui dirijorului. De aici incolo, cred ca poti face calculele si singur! :D
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by brighty »

Multumesc tare mult, johndoe21ro!! :D Mi-a placut in mod deosebit partea asta si voi incerca sa o caut, sa vad acum in ce fel o voi gasi...

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by johndoe21ro »

brighty wrote:Multumesc tare mult, johndoe21ro!! :D Mi-a placut in mod deosebit partea asta si voi incerca sa o caut, sa vad acum in ce fel o voi gasi...
Vezi Ozawa cu BSO (Deutsche Grammophon)! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by brighty »

@johndoe21ro: am cautat pe youtube, dar parca nu prea seamana cu ceea ce am ascultat aseara... :? Sigur este vorba despre Prokofiev si "Romeo si Julieta"?

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by johndoe21ro »

brighty wrote:@johndoe21ro: am cautat pe youtube, dar parca nu prea seamana cu ceea ce am ascultat aseara... :? Sigur este vorba despre Prokofiev si "Romeo si Julieta"?
https://youtu.be/2H4qu7hMctQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Eu asa as fi zis! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by Kostas »

Atentie mare!
Marti si Miercuri concerteaza Filarmonica din Viena!
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Festivalul George Enescu - editia 2015

Post by momolo »

SÂMBĂTĂ 12.09 19:30
SALA MARE A PALATULUI
BAYERISCHES STAATSORCHESTER

Dirijor: CONSTANTINOS CARYDIS

Solist: PIERRE LAURENT AIMARD – pian

Program:
Enescu – Poemul simfonic „Isis“ (1923) – orchestrat de Pascal Bentoiu după schițele compozitorului
Cu participarea Corului Academic Radio
Dirijor: DAN MIHAI GOIA
Beethoven – Concertul nr.5 în Mi bemol Major op. 73 pentru pian şi orchestră

Șostakovici – Simfonia nr. 5 în re minor op. 47

FOTO: https://photos.google.com/share/AF1QipN ... 4xeFo0VE5B" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Image

Image

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply