BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Impactul a fost atât de violent că motocicleta a rămas înfiptă într-o primă groapă, adâncă de aproape doi metri, iar poliţistul a fost proiectat într-o altă lucrare săpată lângă.
“Rănile au fost atât de grave, încât, practic, nu a avut nici o şansă de supravieţuire. La autopsie s-a observat că avea absolut toate organele interne zdrobite, coastele şi coloana vertebrală rupte, dar şi creierul făcut praf, leziuni incompatibile cu viaţa. De aceea, la spital, nici nu i-au mai făcut fişa de internare”, ne-au dezvăluit surse medicale. Decesul poliţistului a fost consemnat la scurt timp de la producerea accidentului, la Spitalul Universitar Bucureşti.
http://www.libertatea.ro/detalii/artico ... 55495.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Tânărul Cristian Voinea povesteşte pe Facebook că se deplasa marţi seară cu maşina personală dinspre Buzeşti spre Ion Mihalache, iar la inetrsecţia cu Titulescu a stat la semafor aproape 10 minute.

„În intersecţie, doi agenţi făceau loc pentru o coloană oficială, în timp ce câteva zeci de maşini nu se mişcau de minute bune. 
Ei bine, în momentul în care am trecut prin intersecţie şi am ajuns în dreptul agentului, i-am zis următoarele "Va bateţi joc, bă!" Atât! Şi am avansat încă 5 metri. În doua secunde, agentul mi-a bătut în geam şi mi-a spus să trag pe dreapta, ceea ce am şi facut. 
"Sunt agentul P. Robert!* Actele dumneavoastră, vă rog". După înca trei secunde, în care a văzut că sunt singur în maşină, a început avalanşa: "Pe cine morţii mă-tii înjuri, bă, căcatule! ?". Şi bam, un scuipat pe obrazul meu stâng. "Băga-mi-aş p.... în mă-ta să-mi bag!". Bam, al doilea scuipat! Asta în timp ce îi înmânam documentele. "Să vezi ce amendă îţi dau eu ţie, f..... morţii mă-tii!"”

După ce poliţistul a plecat cu actele sale, Voinea a sunat 112 fiind transferat Poliţia Capitalei şi la Poliţia Rutieră. „Domnule, vă rugam să mergeţi la Udrişte şi faceţi o sesizare şi o contestaţie la Tribunal. Noi acum suntem prinşi cu un accident grav care abia a avut loc”, a fost el îndrumat.

După 15 minute, poliiştul s-ar fi întors la maşină, de această dată cu un coleg. „M-a intrebat dacă am menţiuni şi eu l-am întrebat ce a scris. După ce zicea el reieşea că am trecut, am deschis geamul şi am tăvălit-o pe maică-sa, aşa, fără motiv! Am scris: "Nu este adevărat! Nu l-am înjurat!" Apoi, până să semnez procesul verbal, i-am cerut să îl citesc. Scria frumos, mult peste alţi poliţişti. Curat, îngrijit! Totuşi, la un moment dat nu am înteles un cuvânt şi l-am întrebat ce e scris. Mi-a răspuns: "Mă-ta! Mă-ta, cu liniuţă!". M-am uitat la coleg şi l-am întrebat daca a auzit, dar nu am primit nicio reacţie în schimb. 
Apoi, am plecat, am fost la Brigada Rutieră etc. Urmează câteva săptămâni de proces şi contestaţii”, mai scrie Voinea pe Facebook.,
http://www.gandul.info/stiri/ce-a-patit ... 2-14857213" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

S-a aflat unde se ducea Gabriel Oprea în seara accidentului
http://www.cotidianul.ro/s-a-aflat-unde ... ui-270223/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bucuresti: Motociclistii il comemoreaza pe politistul Bogdan Gigina
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20 ... gigina.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Mesajul unui poliţist pentru ministrul Oprea: „Vă implor să mai vorbiţi de onoare doar când vă prezentaţi demisia. Nu suntem proşti, suntem doar fraieri“
„Nu suntem proşti, suntem doar fraieri că nu venim la minister să vă cerem socoteală pentru mizeria în care se află sistemul poliţienesc din România, din vina exclusivă a politicienilor perindaţi pe la conducerea ministerului ! Veniţi şi plecati de la cârma instituţiei pe care o folosiţi numai pentru interese de partid, practic predaţi ştafeta unei competiţii nu pentru reformarea poliţiei române, ci pentru subjugarea ei, politică, personală şi de grupuri de interese. Vă daţi unii altora cu parul peste bot până scăpaţi ciolanul şi apoi vă luptaţi pe viaţă şi pe moarte să-l prindeţi între fălci. În tot acest timp, poliţia română …. piere …. !”, mai spune poliţistul. Supărat pe liderii de sindicat din poliţie Prin acelaşi comunicat, Ioan Cănărău se îndreaptă şi împotriva colegilor din sindicatele de poliţie care nu au curajul să ia atitudine în situaţii de genul celei care a dus la moartea tânărului coleg de la Bucureşti. „Observ pe la televizor mulţi lideri sindicali din poliţie, trimişi probabil de stăpân, care vorbesc numai prostii ducând discuţiile cât mai departe de ministrul Oprea! Nu se poate să nu fi observat că în ultimul timp MAI şi IGPR trimit în faţa presei liderii aserviţi care să transmită ce nu pot ei spune în faţa televizoarelor ! O mare manipulare la care mulţi dintre noi asistăm şi nu luăm atitudine! Scenarii de doi lei! Aş vrea să-i văd pe poliţiştii de la rutieră furioşi, nervoşi, supăraţi că le mor colegii, sentimente care nu trebuiesc ţinute în suflet, ci refulate asupra celor pe care ei îi consideră vinovaţi!”, adaugă nemţeanul. „Am jurat sa ne dam vieţile pentru ţară şi popor, nu pentru vreun ministru” Liderul SNAP le cere sindicaliştilor să iasă în spaţiul public şi să vorbească despre situaţiile în care sunt folosiţi „carne de tun în folosul personal al unor indivizi care mimează compasiune pentru poliţişti”: „Colegul nostru e în mormânt, iar liderii de carton vorbesc despre chestiuni politice! Dumnezeu să-ţi ierte păcatele, colegule drag!”.
http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/ ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by brighty »

Observ ca iarasi s-a indignat societatea, precum in urma cu cativa ani, cand insul acela s-a aruncat din balconul Parlamentului, ori cand avionul cu medici s-a prabusit in munti... Mai observ ca unele grupari politice incearca sa isi traga spuza situatiei pe turta proprie iar media le ajuta din plin.

Personal, desi initial am fost indignat si sustin, nu de ieri, de azi, ca oportunistul ala cu mecla de meltean parvenit trebuie zburat din functie si cercetat mai amanuntit cum si-a construit dubioasa cariera politica, totusi nu voi mai pune botul ca odinioara, ca sa aiba altii castig de pe urma nemultumirii mele...

Parerea mea este ca toti se complac, in M.A.I., de la ultimul flueras de intersectie si pana la fostul aghiotant al lui Miron Cozma, in mocirla care domneste acolo de ani buni. Toti stiu bine ca exista riscuri, ca se incalca in draci legi si regulamente, dar pentru banu' gros subalternii se fac pres si incearca sa nu se gandeasca la ce-o fi mai rau pentru ei. Domneste o lasitate crunta intre ei, liderul de sindicat se face ca ploua si ii tine partea Sefului, in vreme ce sindicalistii tac malc si nu se arata deranjati, de teama ca isi pierd functiile si - ati ghicit! - banutzu gros... Mai apare, sporadic, vreun indignat, dar veti observa ca niciodata doi, trei sau mai multi la un loc.

Acum, vad ca l-au petrecut, pe ultimul drum, pe politistul decedat cu onoruri militare, cu discursuri sforaitoare, l-au facut erou. In presa, nu contenesc informatiile despre cat de abuzat a fost bietul baiat de catre barosan, care a vrut coloana cu motociclist pe timp de ploaie. Nu spune mai nimeni insa ca politistul a tanjit, disperat, vreme indelungata, dupa postul ala, slabind 30kg ca sa se incadreze in norme. Sa nu fi stiut, in prealabil, de riscuri, de abuzurile sefilor?! Ba, eu cred ca a stiut foarte bine, dar a preferat sa treaca cu vederea. Din acelasi motiv, pe care imi este lehamite sa il mai pomenesc... :?

Va trece si acest caz, la fel precum cel din Apuseni, asta se asteapta, de fapt. Nici un vinovat, nici o demisie, pe principiul "saracu', atat i-a fost!... eh, viata merge inainte!".

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Circa 1500 de protestatari se indreapta catre Guvern. Manifestantii au facut un popas in fata MAI unde au scandat: 'Oprea asasin!', 'Oprea, afara din minister si afara din guvern'
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20 ... emisia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

brighty:
Va trece si acest caz, la fel precum cel din Apuseni, asta se asteapta, de fapt. Nici un vinovat, nici o demisie, pe principiul "saracu', atat i-a fost!... eh, viata merge inainte!".
indiferent daca unii profita politic totusi este o rusine pentru Romania si pentru noi toti daca toleram asemenea personaje in fruntea tarii fara sa facem nimic. Cei dinafara tarii ne vor baga pe toti in aceeasi oala daca stam pasivi. Si asa suntem bagati in aceeasi oala cu tiganii care s-au imprastiat prin toata Europa la furat si cersit! Si asa e mare rusine pentru Romania deoarece are un prim ministru cercetat penal pentru multiple fapte de coruptie, plagiator dovedit care a inabusit dovezile de plagiat exact ca in lumea a treia, mincinos notoriu prins cu minciuna de nenumarate ori.
E o chestiune de demnitate pentru noi toti indiferent de orientarea politica sau non-politica a fiecaruia. Culmea, tot la interesul national ar trebui sa facem referire, anume acela de a nu avea conducatori compromisi moral. De ce noi rumanii trebuie mereu sa fim condusi de niste lichele ?! De ce noi trebuie mereu sa alegem varianta cea mai rea chiar si dintre toate variantele rele !? De ce la noi nimic bun nu se poate face si toate sfarsesc in lehamite si coruptie ?! De ce sa stam ca molustele cand vedem niste grobieni cum huzure in functii inalte pe care nu numai ca nu le merita, dar le si compromit ?! Cat suntem noi de blestemati la neputinta sa nu ne mai ridicam niciodata din nici o hazna in care cadem ?! Pe timp ce trece am mers in toate din rau in mai rau. Pe vremuri, eram macar naivi si mai aveam o speranta, speranta prostului dar macar credeam in ceva bun. Acum am ajuns atat de consumati, atat de mortificati si asa moluste sa nu ne mai pese de nimic nici cat negru sub unghie, sa ignoram total cele mai elementare principii morale si ale demnitatii !?
Parerea mea, la starea defetista are oricine dreptul (ca si dreptul de a se arunca in fantana) dar hai sa nu o raspandim si la altii ca se ia!
Bravo celor care au iesit azi in strada!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Marţi 13, senatorul Valer Marian l-a surprins pe Gabriel Oprea la cârciuma MAI însoţit de coloana oficială
...
3. Dacă este adevărat că în data de 20.10.2015 v-ați deplasat în coloană oficială de la Academia de Poliție, situată în cartierul Băneasa, la restaurantul Ministerului Afacerilor Interne (Excelsior), situat pe strada Știrbei Vodă? Am în vedere la formularea acestei întrebări, pe de o parte, comunicatul Poliției Capitalei din 22.10.2015, din care rezultă că în data de 20.10.2015, v-ați deplasat în coloană oficială pe traseul Băneasa-Casa Presei Libere-Arcul de Triumf-Piața Charles de Gaulle-Piața Victoriei-Bulevardul Uranus-Strada Știrbei Vodă, iar, pe de altă parte, faptul că în data de 13.10.2015, în jurul orelor 13.00 (respectiv cu o săptămână înainte, tot în zi de marți), în timp ce mă deplasam pe strada Știrbei Vodă, de la sediul DNA spre Calea Victoriei, împreună cu un alt martor ocular, am sesizat că ați oprit cu alai, inclusiv cu doi motocicliști, la restaurantul Ministerului Afacerilor Interne?

În opinia dvs., mersul la restaurant constituie o situație deosebită, iar regimul de urgență al deplasării a fost legat cumva de răcirea ciorbei de burtă sau de încălzirea vinului, pe care îl serviți, după propriile mărturisiri, numai rece?

Solicit răspuns scris și verbal.

Senator

Valer Marian
http://www.cotidianul.ro/marti-13-senat ... la-270257/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by brighty »

momolo
Parerea mea, la starea defetista are oricine dreptul (ca si dreptul de a se arunca in fantana) dar hai sa nu o raspandim si la altii ca se ia!
Bravo celor care au iesit azi in strada!
Eu unul nu mi-s defetist, de fel. Am iesit si la "Jos Basescu!" si la "Salvati Rosia Montana!", printre altele... Dar, incep sa cred ca miscarile astea de protest stradal nu sunt de efect daca la ele nu participa exact cine trebuie! Mai mereu dai de grupuscule de facebook, de ONGuri dubioase afiliate unor curente politice, ori de babe revolutionare. Daca astazi, la acest miting, au fost prezenti si colegi ai politistului Gigina, deci niste oameni direct afectati, a, ok! Pardon, ma scuzati... Daca dimpotriva, au stat in casele lor ca melcii fricosi, revin la cele spuse mai-sus. Sistemul ticalosit - vorba Marinelului - daca nu este scuturat din interior, mai greu sa se destrame...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Intr-un oras sufocat de parcari neregulamentare si in care Brigada Politiei Rutiere din Capitala da doar 27 de amenzi pe zi in medie pentru opriri si stationari neregulamentare, unele masini sunt "mai egale" decat altele. Pe Calea Victoriei, langa sediul Politiei Capitalei, masinile politistilor sunt lasate mai multe ori pe saptamana chiar pe prima banda de circulatie, sub semnul de "oprire interzisa". Vineri, insa, una din masinile Politiei a fost lasata chiar pe trecerea de pietoni.
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... toriei.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Image

Probabil militianul loganar a considerat ca daca ministrul e plagiator, atunci are si el voie s-o puna pe trecerea de pietoni.
Evident, cazuri de genul asta vad efectiv zilnic.
Militienii trec si pe rosu fara sirena sau misiune, doar pentru ca asa vrea muschii lor de militieni.
Am vazut masini de militie urcate cu totul pe trotuar in timp ce Garcea din masina se conversa cu o gagica. Eu, pieton, pinguin, mujic pedestras incercam sa trec dar nu aveam loc. Il intreb pe Garcea, avea geamul intredeschis, daca i se pare normal unde s-a pus ?! Se uita intai speriat o secunda, ma scaneaza si-mi spune ca nu are ce face, dand din umeri. La ei este explicabil, singura circumvolutiune lasata de cascheta nu-i ajuta prea mult. Insa pestele de la cap se impute.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Primaria Capitalei prin Politia Locala a Municipiului Bucuresti a inceput sa notifice utilizatorii spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta situate imobile incadrate in clasa I de risc seismic, care prezinta pericol public, sa-si inceteze activitatea in termen de 24 de ore de la primirea somatiei. In caz contrar acestia vor fi sanctionati cu amenzi de la 50.000 lei la 70.000 lei, potrivit unui comunicat emis de Primaria Capitalei.
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... ionare.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Asta e corect si normal. Un lucru firesc care trebuia sa se intample de cel putin 25 de ani!
Sa ne gandim un pic - o firma isi gaseste punct de lucru (sau sediu) intr-o cladire cu risc seismic mare. Acolo vin sa lucreze angajati (oameni) care nu au nici o vina si nu au fost intrebati unde sa fie sediul firmei. Multi au de ales intre a fi someri sau a lucra in astfel de cladire. Cei mai multi nu constientizeaza nimic din toate problemele astea, multi nici macar nu stiu (multe "buline" au disparut de pe cladirile respective). Ei bine, asta e la fel cu a chema oamenii intr-un club unde vor lua foc! Este pur si simplu crima. Si daca ne gandim bine, exista chiar si legi (macar alea de protectia muncii) care fac raspunzator patronul/administratorul de situatia angajatilor. Cand o sa vina cutremurul cel mare (si e pe vine) si vor muri angajatii firmelor in sediile cazatoare, degeaba vor fi acuzati patronii de crima! Ca la Clubul Colectiv. Nu-i mai aduci pe morti inapoi.
Asta trebuie sa fie rolul statului cu adevarat!

Insa evident, iese scandal, Sunt deranjate afacerile unora, niste oameni vor ramane fara serviciu (dar macar in viata). Insa va creste presiunea de a se lua o decizie cu cladirile astea. Ori sunt demolate, ori sunt consolidate. Bucurestiul arata cel mai urat dintre toate capitalele europene! In centru vedem numai darapanaturi negre de mizerie cu fatadele scorojite.

Tot e bine ca se face, oricat de tarziu, dar se face! Numai sa nu le treaca! (deoarece la noi orice minune tine 3 zile)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

București, capitala europeană a cutremurelor
http://www.cotidianul.ro/bucuresti-capi ... or-272178/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bine scris!
Chiar ieri a fost un cutremur de 4,4 grade in Vrancea ( http://www.mediafax.ro/social/cutremur- ... a-14903860" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Cand va veni cutremurul cel mare (care poate veni incepand din clipa asta oricand) dezastrul cu 60 de morti la clubul Colectiv va fi uitat ca un mic incident. Tot Bucurestiul si mai ales centrul este plin de constructii care nu vor mai face fatza unui seism chiar mai mic decat cel din 1977. Daramite daca va fi mai mare! (ceea ce este foarte posibil).
Romania nu mai este militarizata ca in 1977 cand exista o conducere autoritara, centralizata, militarizata si o disciplina la nivel national si popular. Acum e fiecare cu "zdamasii" pe cont propriu iar conducatorii.... mai are rost sa dezvolt subiectul sau punem punct si tragem apa dupa ei?! (oricare ar fi, politicieni, tehnocrati, etc, nu conteaza, toti o apa si un pamant).
Estimez (din tot ce stiu) ca la un cutremur chiar mai mic decat in 1977 vor fi distruse mai multe cladiri decat atunci, poate dublu sau triplu. Vor fi avariate sau chiar vor cadea si cladiri noi construite dupa 1989. Pentru ca mai ales in anii 90 constructorii si-au facut de cap. Si majoritatea au capul prost (nu vorbesc din auzite!).
Resurse pentru salvare si degajare nu sunt. Am vazut de curand la tragedia din "Colectiv" cum sistemul nu poate face fatza.
Nici armata sa fie bagata la munca de jos nu mai exista.
Asa cum scrie in articol, daca in 1977 pagubele estimate au fost de peste 2....12 miliarde de dolari, data viitoare vor fi mult mai mari. Catastrofa din 1977 a dat Romania inapoi, dupa acel cutremur RSR a inceput caderea care a dus la anul 1989 cand aratam toti ca niste zombie scosi din gulag. Defapt 2 miliarde dolari in anii 70 inseamna mult mai mult azi.
Ce sa mai zic ?! Pur si simplu ne uitam pasivi, inerti, egoisti, nesimtiti si mai ales prosti cum "Titanicul" nostru se indreapta catre un iceberg. Azi nu suntem in stare nici sa rezolvam problema parcarilor in Bucuresti! Daramite o chestie atat de complicata precum structurile de rezistenta! Pulimea majoritara e prea amortita si prea asunsa in cochilie in timp ce clasa conducatoare e prea preocupata cu jaful avutiei nationale si imbogatirea peste noapte pe orice mijloace. Pentru noi democratia si capitalismul inseamna in primul rand egoism si lacomie. Am cazut din lac in putz.
Estimez, probabil o catastrofa de genul unui cutremur mare poate duce si la o miscare sociala si politica de radere a tot ce exista acum politic in Romania. Daca cei care conduc tara asta ar avea putina minte in cap (dincolo de matze) si-ar da seama ca se afla pe Titanic cu prova indreptata direct catre iceberg si fara locuri in barcile de salvare. Oricum, pe dedesupt mentalitatea generala se coace incet dar sigur. Din ce in ce mai mare parte din populatia tarii regreta sau macar isi aminteste cu nostalgie de vremurile in care era ordine si disciplina.
În caz că am uitat, la cutremurul din 1977 au murit 1578 de români, marea majoritate în București, iar 11221 au fost răniți.
la clubul Colectiv au fost in prima zi cam 30 morti si 200 de raniti. Sistemul sanitar a intrat in colaps. Lumea a fost mintita cu "stati linistiti la locurile voastre" de catre diversi politicieni si mafioti (precum arabetele Arafat, unul din cei mai mari mafioti si banditii ai tarii noastre la ora actuala) pana au trimis o parte cu avionul in strainatate. Pai ce ar fi facut astia cu 1600 de morti si 12.000 de raniti ?!?!?!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

ISU: Statiile de metrou din Bucuresti construite inainte de 1989 nu au aviz si autorizatie pentru siguranta la incendiu. Cum s-a ajuns in aceasta situatie
http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... tuatie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Daca va fi incendiu pe tunel, putem arde ca sobolanii. Nu am vazut extinctoare in garnituri si nici in majoritatea statiilor de metrou. "Bodigarzii" care-si fac veacul doar prin unele garnituri, probabil vor fugi primii sa-si scape pielea. Am mare indoiala ca-s pregatiti sa organizeze evacuari in galerie sau sa faca ordine in cazul panicii cu busculada in statii.

Statiile de metrou sunt pline de buticuri, gogoserii, patiserii, covrigarii. La Unirea toate isi deverseaza caldura de la cuptoare direct in statie. Asta vara pe canicula era si mai cald dedesupt la Unirea la metrou decat afara.

Majoritatea dughenelor obtureaza tunele si cai de evacuare.

Toate statiile sunt pline de reclame pe material plastic, probabil inflamabil. Daca iau foc "cearceafurile" alea din PVC, palalaia va fi mare ca si fumul probabil toxic.

Scarile rulante sunt niste rable care se strica zilnic. Astea sunt surse grave de incendiu, le ia foc vaselina in care sunt scaldate. Am vazut la BBC un reportaj cu un incendiu la scarile rulante la metroul din Londra unde au murit multi oameni. Incendiul a fost extrem de rapid, a plecat de la o scara rulanta aflata intr-un tunel identic cu cel intre statia de metrou Unirea 1 si Unirea 2. Au ars multi oameni in cateva minute. Anchetatorii nu intelegeau cum de s-a propagat atat de rapid. Dupa ce au cercetat si-au dat seama ca tunelul inclinat la 45 grade (cam cat sunt scarile rulante) a facut un tiraj ca intr-un furnal de topit fier. Nimeni nu-si imagina cum poate arde o scara rulanta ....pana s-a intamplat!

Probabil multi stiti cum este pasajul dintre Unirea 1 si Unirea 2. La ore de varf puhoiul de oameni se blocheaza acolo, nu ai aer sa respiri, e foarte lung si ingust. Ei bine, de multa vreme e tapetat cu reclame probabil din PVC (e un material plastic, clar). Sunt curios daca este ignifug. Faptul ca sta intins pe cadru ca un cearceaf il face sa ia foc intantaneu daca ar arde. Insa chiar si daca ar fi ignifug, problema e cu scarile rulante din capat. Trebuie amintit ca unele materiale ignifuge nu intretin arderea dar pot fumega daca sunt arse din alte surse de foc. Daca acolo se intampla ceva si lumea s-ar panica, s-ar calca in picioare, tunelul este extrem de ingust, scund si lung neavand evacuare de aer sau desfumare. Tunelul asta dintre statiile Unirea e o capcana mortala.

Alta problema este blocarea usilor metalice la toate statiile de metrou. Asta se intampla ca sa nu-i traga curentul pe buticari si casiere. Unele usi sunt sudate, oricum nu pot fi desfacute in caz de panica (blocate trainic).

O alta problema este tavanul multor statii de metrou "ceausiste". Asta e facut din placi de sticla nesecurizata asezate pe un schelet ruginit din cornier de fier. La un cutremur ar putea sa ploua cu sticla din tavan si in multe statii nu ai unde sa te adapostesti. Asta poate provoca panica, busculada pe caile de acces sugrumate de buticuri si tarabe.

Insa cea mai grava problema ar fi incendiu la garnitura de metrou in tunel. Astea sunt foarte grave deoarece se intervine foarte dificil. Niste extinctoare in garniturile de metrou ar fi de mare folos. Dar nu am vazut. Iar garniturile noi, unele, nu au nici macar un geam care sa poata fi deschis. Din cate am observat, primele livrate de Bombardier nu avea nici un ochi de geam sa poata fi deschis mecanic dupa care le-au aplicat unele ochiuri de geam meschine.

Se pot intampla accidente pe galerie si din cauza sinelor uzate. Am observat de la o vreme o deformare foarte mare a sinelor din galerie. Garniturile moderne se zgaltaie foarte puternic in tunel din cauza asta. Imi dau seama ca s-a produs o deformare foarte mare a sinelor deoarece eu merg de-o viata cu metroul fara sa ma tin de bare cand stau in picioare. Mi-am format echilibrul automat inca de copil deoarece folosesc metroul de cand s-a infintat. Ei bine, in ultimii cativa ani sunt momente cand nu ma mai pot tine pe picioare fara sa ma agat de bara desi am super antrenament; scuturaturi violente laterale, hurducaituri, etc, de multe ori parca sta sa sara de pe sina.
Parerea mea - sinele au fost exploatate peste durata lor de viata si nu va trece mult pana va deraia o garnitura in tunel.

Alta observatie - mai ales in ultima vreme garniturile sunt conduse foarte prost. Frane bruste, lumea gramada, acceleratii nefiresti ca de om bolnav la cap. Pe vremuri simteam o mai mare atentie la condus trenul de metrou, unii opreau ca nu simteai mai nimic. Acum unii pun frane si demareaza de parca ar transporta saci cu cartofi si nu oameni! Defapt pe vremuri nu simteam nici de bine si nici de rau, imi dau seama abia acum ca pe vremuri erau conduse mai atent si mai bine din comparatie; eram obisnuit cu calitatea si de cativa ani nu mai exista.

Din ce stiu pentru mecanic cel mai dificil este sa stie cand pune frana inainte sa ajunga la peron. Stim ca trebuie sa opreasca cam la punct fix, deci trebuie sa aiba o estimare foarte exacta cum sa franeze din vreme. Daca nu estimeaza corect, atunci va apasa frana puternic si lumea va veni gramada. Asta e arta condusului de metrouri, frana din timp. Iar in ce priveste demarajul, asta e legata de afectiuni psihice, aia mai nervosi, mai frustrati se razbuna pe acceleratie. Asta se intampla si la RATB (mai ales!).

In concluzie - Metroul Bucuresti este ca si Clubul Colectiv inainte de incendiu. Dar sunt convins..... se fac comisii de analiza! :lol:
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

trebuie vazut! Un film reportaj facut in 1980 pentru a fi pus la pastrare si scos in anul 2080, pentru ca lumea sa-si aminteasca cum arata Bucurestiul. Productie Sahia Film. Regia: Paula şi Dorian (Doru) Segall
Pentru strănepoţi, încă ceva despre Bucureşti
https://www.youtube.com/watch?v=ppaq6S0 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Chestii din filmul documentar pe care le-am uitat:
- 21 mp spatiu verde pe cap locuitor. Oare azi cat mai este ?!
- "completare" la filmele de la cinema (se dadea ceva la inceput care dura cam 10...20 minute, multi veneau mai tarziu cand incepea filmul, era scandal, foiala).
- oamenii agatati ciorchine pe scara autobuzului. Mi-am adus aminte, si eu am mers de multe ori asa, in special vara. Aveam tehnica sa ma agat, de multe ori stateam numai in varful piciorului pe marginea ultimei trepte si ma tineam numai cu o mana in echilibru de circ. Am mers si cu piciorul pe tamponul tramvaiului. Insa viteza autobuzului sau tramvaiului era de melc. Dar nu din cauza circulatiei, nu existau ambuteiaje. Intotdeauna era scandal la coborarea din autobuz, tin minte zicala celebra, "- Daca nu-ti convine ia-ti masina mica!" :D
- se cumparau 7 carti pe an pe cap de locuitor al Bucurestiului (oras de peste 2 milioane in 1980). In concediu lumea se distra.... citind carti! Azi oare cate carti pe cap locuitor se mai cumpara ?!...
- sticlele de lapte din sticla cu capace de poleiala. Chiar si apa chioara, cred ca era mai natural pe atunci deoarece era direct din vaca (dupa ce-i luasera grasimea). Acum laptele este in cea mai mare parte facut din lapte praf.
- femei in rochii. Acum sunt rare, majoritatea sunt imbracate precum barbatii.
- multe flori. Parca acum nu mai sunt asa. Desi vara sunt fituite zeci de milioane pe "mormintele" dintre bulevarde, totusi inainte parca erau mai multe si mai diverse. Cred ca acum nici gradinile blocurilor nu mai au flori ca atunci.
- si evident, multi pomi, multa verdeata.

Foarte interesant cum uita omul!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by Kostas »

uniforme pt sfarsitul liceului, Dambovita neregularizata (unde vanam sobolani cu prastia) metroul unde erau intrari cu celula fotovoltaica, intalniri cu fata iubita la ceasul de la Universitate, unitatile Radioprogres unde ne uitam la aparate audio vestice, reparate sau de vanzare, barbati cu geanta diplomat, taxi Getax cu Dacia papuc in care mergeai in spate alaturi de obiectele transportate, zidarii cu coif de hartie pe cap care cantau sau fluierau o melodie populara, fluieratul dupa fete tinere, uitatul prin geam la masini straine, mancatul de covrigi la orice ora desi uneori aveau gust de sapun, soferi de autobuz care nu faceau statie si erau apostrofati cu - Staaatiiie baaa! , strigatele la meciurile nationalei - Lupta lupta RSR! si multe altele...
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Post Reply