BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Doar o vorba sa-ti mai spun
Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by Kostas »

personal am mai prins in Bucuresti in functiune autobuzele vechi si troleibuzele Tatra, foarte rotunde, botezate Mao Tze Dun, tramvaiul 1 si tramvaiul 8 Thomson, vara se scotea geamul de langa usa din fata si se putea fuma in tramvai, avea remorca clasa a II-a unde taxatoarea mai lipsea si mergeai gratis, taxiuri Varsava poloneze, licenta Pobeda , taxiuri Moskvici rotund inspirate de Opel, masini de militie Volga rotunda si mare dar si VW broscuta, jeepuri Land Rover vechi - precum in filmele despre Africa - erau ale securitatii, masina de lapte Bucegi, alintata Buceaga, trotinete cu motor si izoterma in spate, Trabant 600 , inainte de 601 , mai mic si f. rotund, Warburg - masina veche din anii 50, masina de stropit strazile interbelica.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Uite cum uita omul! Uitasem de celulele fotovoltaice de la metrou, dar acum daca mi-am adus aminte, parca retin ca dadeau rateuri daca treceai prea repede.
Uitasem si de muncitorii din constructii cu coif de ziar in cap. Fluieratul dupa fete se practica si azi dar la un nivel mai marlanesc.
Parca nu-mi amintesc prea bine troleibuzele rotunde. Dar imi amintesc foarte bine niste autobuze rosii bombate care aveau motorul langa sofer. Defapt in fata exista un fel de cub mare ca o cada de baie rasturnata, dar mult mai mare sub care era motorul care frigea, dogorea de la distanta desi era invelit intr-un fel de plapuma izolatoare. In stanga era scaunul soferului, in dreapta era un scaun in simetrie pe care de obicei nu prea statea nimeni daca era la ITB. Insa daca era pentru excursie scolara sau turistica statea ghidul care vorbea la microfon, difuzoarele erau in tavan. Ma gandesc daca amplificarea nu era cumva pe lampi ?!.... Motoroiul era intre cele doua scaune, te strecurai ca sa ajungi la cel din dreapta. Eu copil mai stateam pe el desi frigea la cur. Vara insa nu se putea. Duduia si facea zgomot mare.

Parca imi amintesc usile pliante facute din multe panouri mici, foarte complicate. Scaunele din musama pe burete si cadru metalic, multe erau taiate cu briceagul. Pe vremea aia nu existau tetiere la nici un automobil iar spatarul scaunelor la autobuzele astea era foarte jos (ca si la multe masini vintage). Autobuzul avea doua faruri rotunde, mutra ranjita si era foarte bombat precum cele vazute in filmele anilor 50.

Fumegau ingrozitor si scoteau un zgomot infernal, incat in timpul mersului trebuia sa tipi in urechea celorlalti daca stateai in fatza.

Volanul era urias, defapt o timona orizontala din plastic alb galbui ca fildesul. Statea aproape orizontal in burta soferului care tragea de el ca de macara (unele aveau un maner vertical pe marginea timonei, sa aiba forta soferul sa traga), probabil nu avea servo directie.

Imi aduc aminte, mergeam la bunica pe o linie cu autobuze din astea si de fiecare data soferul ma lasa sa stau pe scaunul din dreapta (ii lasa pe copii deoarece erau mici si se puteau strecura acolo). Era GROZAV! Parbrizul era foarte mare, foarte bombat stanga-dreapta si incepea de jos incat aveai o vizibilitate foarte mare. Daca stateai acolo parca pluteai pe drum, era cumva ca in filmul Titanic si faza cu varful (prova) vaporului... evident, la nivel mioritik :D Imi placea cum troncanea motorul, aproape puteai numara bataile cilindrilor, probabil avea turatie foarte mica si cuplu mare.

Imi amintesc de Wartburg! Un unchi de-al meu (adica neamt din Romania) avea una bicolora alb cu albastru exact ca asta:

Image

Era mecanic auto, faimos, venea lumea la el cu chestii fara speranta si repara tot. Isi facuse Wartburgul sa mearga ceas, inauntru masinii nu-i auzeai motorul, arcurile erau ca pe puf, era o minune! Si o tinea tot timpul spalata luna. Venea pe la noi, copiii, sa ne ia sa ne plimbe cu masina.

Jeepuri Land Rover vechi nu am vazut, nu-mi amintesc.

Insa de Volga model anii 1950 neagra imi amintesc prea bine. Defapt cand m-am nascut primul meu drum pe lumea asta cu o masina a fost cu o Volga din asta neagra, taxi, cand m-au luat bebe de la maternitate sa ma duca acasa. Mi-au zis ai mei ca urlam fara incetare, nu a putut nimeni sa ma faca sa tac insa cand m-au suit in Volga am tacut si am adormit cuminte pana acasa. Tin minte Volgile astea cat erau de inalte, stateai in ele ca pe scaunul din autobuz si te simteai ca in autobuz.

Image

Una si in America: http://www.kanjidic.com/Gaz21/volga_skyline_front.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Cine nu stie cum arata masinile astea nu-si da seama din foto cat de mari erau. Bordul era foarte sus, daca erai copil nu vedeai nimic peste bord. Volanul era cat o timona de vapor, vitezometrul era urias. Designul bordului a evoluat sub diverse forme din anii 1950, observ ca pe net nu-s destule poze. Din cate imi amintesc cele vechi aveau parbrizul din doua geamuri cu montant central. Bordul era cu un ceas urias rotund (vitezometrul) si apoi prin anii 60 au facut unul dreptunghiular lat, imens ca o scala de radio cu ac care se plimba stanga-dreapta. Mai vedeam pe litoral vara. Unele aveau schimbatoare de viteze la volan, cele vechi aveau schimbator la podea, semana cu cele de autobuz. Dar si masina asta era cat un autobuz. Si consuma in consecinta.

Insa o masina ca asta trecea pe orice drum, cred ca bate multe SUV-uri din ziua de azi la drumuri foarte proaste. In anii mai din urma, anii 80, erau rare, folosite mai degraba de tarani sa care varza la piata. Toti se plangeau de consum, asta le-a eliminat de pe piata ca in rest erau construite sa dureze o suta de ani.

Imi amintesc bine si camioanele Bucegi care fumegau si le trocanea motorul la fel ca la masinile americane. E un zgomot ca de gulguta, foarte fain, e zgomotul de motor de peste 5000 cmc pe benzina cu aspiratie clasica si compresie scazuta, turatie scazuta, calme si fara moarte dar sugatoare cumplite!

Image

Defapt din cate auzisem, motorul de Bucegi era o copie furata de la un Chevrolet din timpul razboiului. Erau pe benzina, nu pe motorina si aveau capacitati cilindrice enorme, tipic masina americana. Din ce stiu, peste 5000 cmc (pe benzina! Consumau enorm! Dar trageau enorm!).

Motoarele diesel la camioane era o inventie destul de moderna in spatiul sovietic. Acum inca mai exista niste camioane rusesti enorme (cred ca sunt GAZ, precum cele pe care le vedem in reportajele din Siberia) si care sunt pe.... benzina! Le-am vazut la armata, cara platforme cu tancuri si tracteaza masini mari (autobuze, tramvaie, tancuri, TAB-uri) ramase in pana. Cred ca si ITB-ul avea din astea la tractare de tramvaie, troleibuze si autobuze ramase in pana.

Defapt existau atat rusesti GAZ (GAZ-66 sau KRAZ) cat si TATRA cehosolovace.

Image

Image

Alta amintire, masini rare inca din anii 70-80, acele Renault Gordini bombate din anii 1960. Avea un vecin una exact ca asta:

Image

Si mai rare erau Ford Taunus. Un alt vecin avea una ca cea din foto urmatoare dar culoare bleu deschis. Exact ca cea din poza, numai cu 2 usi. In spate avea doua jucarii caine cu capul care se balanganea si noi copiii de pe strada eram atrasi de cainii aia, mereu ii zgaltaiam masina parcata sa vedem cum dau cainii din cap. Omul avea si un caine real, unul foarte mare, un dog danez alb cu pete negre (baltat) care era bland si bleg, cateodata il fugareau pana si pisicile. Ne ameninta pe noi in gluma ca daca ii atingem masina pune cainele sa ne manance si noi radeam si ii mai trageam o mingie in masina (sa vedem cum se balangane cainii de jucarie din spate).

Image

Imi aduc aminte si de masinile Warszawa ( https://en.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa" onclick="window.open(this.href);return false; ). De obicei erau culoare gris urata sau bicolore alb cu bleu. Din ce mi le amintesc, doar defecte, zaceau pe marginea strazilor, unele distruse de vreme. Mi s-au parut intotdeauna oribile!

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by RaimondAudio »

Skoda Karosa 706

Image

Image
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
hpavictor
Posts: 127
Joined: 26 Apr 2009, 09:42
Location: Romania Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by hpavictor »

Dar de autobuzele israeliene Leyland vă mai amintiți ?
Leonardo Fibonacci :  F(n) = F(n–1) + F(n–2)

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by RaimondAudio »

:) Incercam

Image

Image

Image
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

Interesant, cu ochii de copil totul pare mare si fantastic! Autobuzul de care am povestit era fara indoiala Skoda Karosa 706 sau ceva de genul asta. Vazut acum in poza pare jalnic, vazut atunci cu ochii de copil parea naveta spatiala uriasa. Interesant cum imi aminteam de "imensitatea parbrizului"! Dar daca ma gandesc bine, de curand am mers cu cineva intr-o Dacie comunista sau tot nu multa vreme in urma m-am urcat intr-o Skoda 105L comunista. Mi s-au parut ridicole ambele, parbrizele imi pareau stupid de mici si aproape de cap, pareau niste glume proaste, niste "gaoace"! :) Asa erau atunci toate masinile si automat comparatia facea ca parbrizul de la autobuzul Skoda sa para "imens" :) Sau motorul, sau partea toata din fatza pe care mi-o aminteam ca un "maidan" de mare. :)

De Leyland imi amintesc acum dupa ce vad pozele astea!!! Erau pe la tzara, curse "IRTA".
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by RaimondAudio »

Eu imi aduc aminte de un troleibuz T12. Dar apoi foarte repede s-a trecut la Roman 112UD. Aceeasi senzatie de mare o aveam si eu. Acum cand le privesc par niste amatorisme mici facute intr-un garaj din Berceni... Adevarul nu stiu cat este in realitate si cat in constiinta personala. Multi fizicieni spun ca mai degraba noi cream Universul in mintea noastra decat invers. Oricum, parerea mea e ca dupa 30 de ani traiesti o alta viata :)

Image
Image
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
brighty
Posts: 957
Joined: 06 Nov 2008, 19:05
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by brighty »

De troleibuzul T12 imi amintesc, la fel si de autobuzul similar, pe care l-am prins putin dupa 1980, dar de Skoda Karosa ori de Leyland... :shock: :o ...recunosc ca acum le vad pentru prima oara, habar nu aveam ca au circulat pe la noi...
Prin '89, cand aveam 13 ani, am avut ocazia sa calatoresc pe locul ghidului intr-un autocar Rocar al ONT-ului, din acela albastru cu niste dungi albe, care avea un parbriz imens. Traseul era Predeal - Bucuresti. Am savurat fiecare minut, privelistea era coplesitoare!! Si nu pot sa spun ca nu mai vazusem asa ceva vreodata, dimpotriva, impreuna cu ai mei calatoream anual cu autoturismul ba la munte, ba la mare, ba la tara la bunici... Insa panorama aceea din autocar, de pe locul acela situat mai sus decat la un autoturism, era incredibila in ochii unui pusti! :)

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by RaimondAudio »

Tot in domeniul auto... celebrele si neplacutele benzinarii PECO, vazute printr-o alta perspectiva, tot comunista, dar mai romantata. Fetele ce sa zic, superbe, adevarate stewardesse. :)

Image
Image
Image
Image
yahoo messenger : RaimondAudio

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by Kostas »

De ce nu putem sa facem o sala de concert si altii pot. Ia uitati ce le-a crescut chinezilor in batatura

http://archinect.com/news/article/14353 ... e-released" onclick="window.open(this.href);return false;
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by RaimondAudio »

Oooohhooo... chinezoii chiar s-au luat in serios si au realizat o cladire de care nu cred ca s-ar rusina nici macar Antoni Gaudi... Felicitari asiaticilor si obrazul batut oficialitatilor bucurestene care n-au vrut, pardon, n-au reusit, asa se zice acum, sa termine pasajul de la Big Berceni in timp util, pierzand astfel finantarea europeana. Cum era mai greu sa furi bani europeni, au lalait-o pana se iau banii de la bugetul local. :wink:
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

RaimondAudio wrote:obrazul batut oficialitatilor bucurestene care n-au vrut, pardon, n-au reusit, asa se zice acum, sa termine pasajul de la Big Berceni in timp util, pierzand astfel finantarea europeana. Cum era mai greu sa furi bani europeni, au lalait-o pana se iau banii de la bugetul local.
paguba este de peste 30 milioane euro care in loc sa fie primiti pomana de la UE, vor fi acum luati din buzunarele noastre. Daca ar fi dreptate in tara asta ar trebui judecati toti cei care au permis si favorizat aceasta situatie si recuperat banii din buzunarele lor (posibil foarte pline!).
Astea sunt chestii cu adevarat grave pe care le comit alesii nostri.

Si apropos, dupa cum stiu ca "merg" lucrurile, e posibil ca nu coruptia sa fie prima cauza ci birocratia comunistoida si aberenta precum si evident, dezinteresul si incompetenta bugetarilor care lucreaza in birocratie.

Am zis mereu, ca sa indreptam acest sistem aberant, bolnav, contra naturii, in final contra noastra, trebuie bagat buldozerul, daramat tabula rasa, dati toti sobolanii cu toate rudele lor afara si apoi luat de le zero pe principiul gasirii drumului cel mai simplu cu cat mai putini pasi si o balanta echilibrata intre increderea acordata si pedeapsa pentru coruptie. La ora asta sistemul birocratic e construit paranoic plecand de la premiza ca automat oricine este hot. In felul asta totul este blocat, incetinit, iar culmea, hotia prospera la adapostul acestei paranoia sub forma unui paravan. Peste asta se adauga nepotismul care-i o meteahna veche la neamul nostru si intotdeauna a lovit crunt indiferent de sistem. Inclusiv sistemul comunist a fost sabotat de nepotism, daramite sistemele asazis libere si democrate.

Dar daca vrem sa gasim cea mai mare asemanare cu noi din lumea larga, trebuie sa ne uitam in Africa, statele cele mai sarace. Cu aia semanam mult! (atat ca nu suntem de aceeasi culoare). Vestea proasta este ca in astfel de societati nu functioneaza decat "legea" biciului. In asemenea sisteme democratia de tip occidental este inteleasa ca liber la debandada, adica liber ca fiecare sa faca ce vrea muschii lui si fiecare sefulet sa se transforme in mic tiran absolut local cu slugi, argati, vasali, nashi, cumnati, trib, neveste si amante, nepoti si nepoate, etc, etc. Totul impodobit/sarbatorit cu frunze si pene la africani, cu sorici si tuica la noi.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
RaimondAudio
Posts: 173
Joined: 24 Oct 2013, 16:21
Contact:

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by RaimondAudio »

momolo wrote:
RaimondAudio wrote:obrazul batut oficialitatilor bucurestene care n-au vrut, pardon, n-au reusit, asa se zice acum, sa termine pasajul de la Big Berceni in timp util, pierzand astfel finantarea europeana. Cum era mai greu sa furi bani europeni, au lalait-o pana se iau banii de la bugetul local.
paguba este de peste 30 milioane euro care in loc sa fie primiti pomana de la UE, vor fi acum luati din buzunarele noastre. Daca ar fi dreptate in tara asta ar trebui judecati toti cei care au permis si favorizat aceasta situatie si recuperat banii din buzunarele lor (posibil foarte pline!).
Astea sunt chestii cu adevarat grave pe care le comit alesii nostri.

Si apropos, dupa cum stiu ca "merg" lucrurile, e posibil ca nu coruptia sa fie prima cauza ci birocratia comunistoida si aberenta precum si evident, dezinteresul si incompetenta bugetarilor care lucreaza in birocratie.

Am zis mereu, ca sa indreptam acest sistem aberant, bolnav, contra naturii, in final contra noastra, trebuie bagat buldozerul, daramat tabula rasa, dati toti sobolanii cu toate rudele lor afara si apoi luat de le zero pe principiul gasirii drumului cel mai simplu cu cat mai putini pasi si o balanta echilibrata intre increderea acordata si pedeapsa pentru coruptie. La ora asta sistemul birocratic e construit paranoic plecand de la premiza ca automat oricine este hot. In felul asta totul este blocat, incetinit, iar culmea, hotia prospera la adapostul acestei paranoia sub forma unui paravan. Peste asta se adauga nepotismul care-i o meteahna veche la neamul nostru si intotdeauna a lovit crunt indiferent de sistem. Inclusiv sistemul comunist a fost sabotat de nepotism, daramite sistemele asazis libere si democrate.

Dar daca vrem sa gasim cea mai mare asemanare cu noi din lumea larga, trebuie sa ne uitam in Africa, statele cele mai sarace. Cu aia semanam mult! (atat ca nu suntem de aceeasi culoare). Vestea proasta este ca in astfel de societati nu functioneaza decat "legea" biciului. In asemenea sisteme democratia de tip occidental este inteleasa ca liber la debandada, adica liber ca fiecare sa faca ce vrea muschii lui si fiecare sefulet sa se transforme in mic tiran absolut local cu slugi, argati, vasali, nashi, cumnati, trib, neveste si amante, nepoti si nepoate, etc, etc. Totul impodobit/sarbatorit cu frunze si pene la africani, cu sorici si tuica la noi.
Din pacate ai 110% dreptate... La munca avem o cladire noua, superba, cu acces pe toate partile pentru pompieri, numai beton, spatii largi, etc. S-a cerut aprobarea ISU pentru un rahat de spatiu. Au venit baietii aproape adormiti de somn, cu capsa pusa dinainte sa se dea jos din masina. Abia ce le-am dat buna ziua ca deja se rasteau la noi inca din salut :o Dupa 3 fraze si 5 priviri din care au inteles ca totul este mai mult decat ok, s-au enervat (n-am inteles de la ce) si au zis ca vor comunica cu noi prin "comunicate" ? WTF ??? :lol:
Am ramas ca prostii in strada toti colegii si ne intrebam daca interesul alora e ca lucrurile sa mearga bine sa mai degraba sa nu mearga deloc ? La noi institutiile statului ori nu exista, ori cand se trezesc fac in asa fel incat sa nu mai existi tu. Despre colaborare institutie statala cetatean nu doar ca n-au auzit, o considera o blasfemie.
yahoo messenger : RaimondAudio

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by momolo »

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat ... 0-lei-.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
.....................
Dezvaluiri incredibile ale Curtii de Conturi in "Afacerea panseluta" din Bucuresti: primarii Capitalei au aruncat banii contribuabililor pe tei cumparati cu 2.500 de lei, crizanteme de 310 lei, cos de gunoi cu lemn exotic de 2.800 lei si balansoar de 12.000 de lei
O alta constatare a Curtii de Conturi este ca o parte dintre arborii plantati s-au uscat sau au fost furati, imediat dupa plantare, risipindu-se zeci de milioane de lei. Doar la sectorul 3, in 2012 (an in care primari au fost Liviu Negoita - PDL si Robert Negoita - PSD), s-au cheltuit circa 4,5 milioane de lei pentru arbori care s-au uscat sau au fost furati.

"In Sectorul 3, urmare a verificarilor si inspectiilor pe teren, au fost intocmite mai multe procese verbale de catre inspectorii responsabili de zona, prin care s-a constatat uscarea sau degradarea materialului dendrologic plantat sau furtul acestuia. Astfel, in cursul anului 2012 a fost semnalata degradarea unui numar de 89.158 arbusti, in valoare de 4.4 milioane lei si furtul a 11.522 plante in valoare de aproximativ 962.000 lei. In fapt, Sectorul 3 a plantat in anul 2012, printre altele, arbusti taxus baccata, arbusti ligustrum si arbusti hibiscus (in cantitati de ordinul zecilor de mii si chiar a sutelor de mii de bucati) in conditiile in care in anii anteriori acestia s-au uscat in foarte mare parte", se arata in Auditul Curtii de Conturi.

In 2013, din arbustii Taxus Baccata plantati pe bd. Theodor Pallady nu a ramas nici macar unul. Paguba: 1,5 milioane lei. Primaria nu avea garantie pentru arbusti.

"Urmare verificarii efectuate pe teren, cu ocazia auditului financiar efectuat in anul 2013, s-a constat faptul ca pe aliniamentul Theodor Pallady nu mai exista niciun arbust Taxus Baccata. Valoarea arbustilor uscati la nici 3 luni de la plantare pe aliniamentul Theodor Pallady si care la data auditului nu mai erau pe aliniament insumeaza 1.545.000 lei. De asemenea, s-a constatat din verificarile efectuate pe teren faptul ca foarte multi din acesti arbusti, in special taxus baccata si hibiscus plantati in anii 2011 si 2012 sunt uscati sau lipsa din aliniamente, fiind observati ca fiind lipsa, degradati vizibil sau uscati un numar de aproximativ 5.000 bucati arbusti taxus baccata (in plus fata de cei constatati lipsa pe aliniament Tehodor Pallady) si cel putin 78.800 bucati arbusti hibiscus. Mai mult, si arbustii plantati in anul 2013 s-au uscat in proportie foarte mare si nu au fost inlocuiti pe cheltuiala furnizorului, neexistand in contractele incheiate intre Sectorul 3 si SC ADPB SA clauze care sa prevada o perioada de garantie pentru materialul dendrofloricol plantat. Pentru niciuna din plantele contractate, Sectorul 3 nu a primit garantie de la furnizor, astfel ca, desi s-au uscat cu zecile de mii, nicio planta uscata sau degradata vizibil nu a fost inlocuita pe cheltuiala furnizorului SC ADPB SA", se arata in raport.

"Suma platita, doar pentru achizitionarea de flori, arbori si arbusti (fara cheltuielile de ingrijire a materialului dendrofloricol), de catre Sectorul 3 in anii 2011 si 2012 (cand primar era Liviu Negoita, PDL) a insumat 39.514.000 lei, rezultand astfel ca Sectorul 3 a dovedit o vadita lipsa de responsabilitate si dezinteres fata de banii contribuabililor", potrivit documentului.
............
Hotie sau mai bine spus talharie la drumul mare in toate primariile. Totusi sectorul 3 este fruntas la hotie. Curtea de conturi a analizat chestii vechi din perioada portocalie insa chestiile noi din perioada rosie sunt si mai si! Sunt curios cand se va ajunge la bordurile din beton rosu armat, la placutele noi cu denumirile strazilor (ceva inimaginabil! Nu pot fi citite nici de la 3 metri! Si arata ca si cand au costat si astea cu 2500% mai mult) sau din nou la plante si pomi.
Anul trecut plantau pe o strada foarte lunga copaci, platani. Trecand pe acolo am intrebat muncitorii cat costa un platan din ala de vreo 2...3 metri, trunchiul cam 8cm in diametru adusi cu radacina in plasa si pusi cu tub de aerisire intr-un sezon complet nepotrivit pentru plantare. Mi-au raspuns ca e 2600 lei bucata si se crucesc si ei cat costa!
S-au uscat toti in juma' de an. Unul nu a ramas!
Cand au fost pusi au distrus pomii care erau in loc. Aia fusesera pusi de primarul anterior, cel portocaliu. Probabil tot cu 2600 lei.
Toate astea in conditiile in care mare parte din strazi sunt pline de gropi! Dar acum sunt marginite de borduri din beton rosu armat! :D
Cert este ca cetatenii sectorului dadeau navala cand cu votarea sa bage in urna Grupul Infractional Organizat. Cam 80% din canditatii alesi de majoritate sunt penali cu acte in regula. Ce sa doresti de la viata daca votezi hoti chiar prinsi de justitie ?!
Ne mai trebuie inca 10 DNA-uri sa-i filtreze pe astia din primarii. Dar ar ramane primariile fara personal! Ar ramane doar bodigarzii si femeile de serviciu! Defapt ne trebuie alt popor! (concluzie la care ajungi cand incepi sa-i cunosti pe alegatorii majoritari)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Kostas
Posts: 1489
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: BUCURESTI, probleme la zi dar si arhive, istorie, etc

Post by Kostas »

Ce imi place ca la numele strazilor se spune ce a fost personalitatea respectiva in cartea de munca, spre exemplu la Ion Ghica , scriitor, revolutionar la 1848 , profesor universitar si diplomat este mentionat doar - inginer, la Gh. Magheru - se mentioneaza general, desi omul a fot ministru de finante, revolutionar la 1821 si 1848, om politic.
Deci, ceea ce este scris in cartea de munca se trece, nu altceva! :D
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

Post Reply