Electronica A350

A fost odata ca niciodata
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by momolo »

Kross, imi umpli forumul cu elucubratii si balarii din putul gandirii gainii ceausiste cu 5 picioare! Te-am lasat pana acum in speranta ca intr-un final obosesti sa debitezi la infinit axiomele gandirii super-trancotare din spatele tomberonului de la Rosal, mai ales ca activezi intr-o zona care te pasioneaza (doar) pe tine, "trancote comuniste". Insa exista riscul ca daca permit asemenea enormitati, sa mai vina si altii si forumul sa-si coboare nivelul (deoarece forumul e o notiune abstracta, in realitate e definit de uzerii care scriu, care contribuie activ).

Poti sa recapezi cat doresti tigania aia de amplificator ceausist pentru ca e branza semi-buna in burduf puturos de caine. Partea de preu este o rusine (si nu numai din cauza firelor, contactelor si potentiometrilor, ci mai ales a partii de corector de ton). In lumea asazis capitalista in aceeasi perioada s-au fabricat la preturi modice mii sau zeci de mii de amplficatoare net superioare si mai bine gandite/executate (azi gasibile aproape gratis). E penibil sa te extaziezi atat de mult pentru un gunoi comunist care poate reprezenta doar o valoare morala, o amintire pentru cei care joaca table in maiou in fata blocului, dar nimic in audio! Exista scule "comuniste" net superioare sau mai precis spus, "branza buna in burduf de caine" dar care au anumite particularitati interesante. Insa aceste aparate IEI nu au nimic interesant, sunt un colaj/salata de diverse scheme copiate si realizate in vremuri deosebit de negre si de infinita saracie! Nu contest valoarea oamenilor parte entuziasti (proiectanti), si din cate stiu cel putin unul nu se mai afla printre noi de cativa ani, dar cu totii am fost prizonierii unui gulag timp in care sculptam in osul de pui de la tocana sau faceam machete din rahat in timp ce ne uitam cu speranta spre gard sa vina cineva sa ne elibereze! A trebuit sa intervina strainii sa ne rasculam (o mana de oameni, tineri naivi - in rest un popor de oi care merg in tacere la abator) sa scapam din uriasul gulag cat toata tara, dupa care s-a spart cutia Pandorei (lacomie, parvenire, prostie, subcultura, etc).

Inca nu m-am dumirit daca sti macar ceva elementar din electronica sa intelegi totusi strictul necesar.

Iti dau in exemplu - nu ai de ce compara cu alt gunoi (de data asta capitalist - dar care macar nu necesita "recap"), Onkyo TX35. Iata cum arata partea de amplificare (daca pricepi ceva din urmatoarea poza):
http://www.swcity.net/palm/temp/tx35-capsnamp.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Ti se pare ca e cazul sa compari cele doua amplificatoare?!?!
Kross wrote:De aceea am totusi respect pentru IEI, au stiut sa faca scule decente in vremuri demente. Sigur, la caracteristici sunt foarte ok, uneori pot bate la fund unele scule japoneze de marca. Nu se vor compara vreodata cu modele de accuphase sau luxmann, dar, in mințile lor pot ingenunchia un technics sau sony sau onkyo, din seria celor cu integrate peste tot.
asta e genul de afirmatii care deranjeaza orice om cu bun simt in domeniu si care mai stie cate ceva, inclusiv notiuni de baza in electronica. Mai ales partea cu "batutul la fund" sau "ingenunchiatul". Daca as fi permis in continuare astfel de elucubratii, gogomanii, tembelisme e ca si cand as permite tavaleala in pubela de gunoi aici pe forum! Sper sa fi citit mai mult decat 3 fraze macar pe acest forum sa intelegi ca urasc "fanul de brand" (adica acel fanatic care are un raport de fanatism cu un brand audio asa cum e un microbist cu echipa de fotbal favorita). E una din cele mai gresite fundamental atitudini care practic extirpa si ultima urma de obiectivitate in domeniu! Inutil sa te informez ca toate brandurile (japoneze) enumerate de tine au produs si aparate ieftine si proaste, chiar scumpe si proaste si de toate felurile pana la aparate exceptionale, de top! Probabil dupa ce cotcodacesti ca o gaina care a ouat planeta despre IEI 350 si ai vedea un Technics de top din 1986, ar trebui sa chemam salvarea sa te resusciteze! Idem si cu mult hulita firma Onkyo care pentru tine inseamna niste aparate entry-level (low-budget), exact cele pe care le gasesti gratis langa tomberon in Germania.

Eu am incercat sa ma abtin, sa te las sa aberezi in voie, ma gandeam ca poate la un moment dat te vei autocenzura dar observ ca a fost invers, mai ai putin si te extinzi peste tot cu elucubratiile tale! Deja nu mai este un secret pentru nimeni ca nu ai avut ocazia sa vezi/asculti scule audio bune, si probabil (sau evident) nu te intereseaza (poate nu ai avut nici unde - dar macar trebuia sa incerci, macar de curiozitate).

Daca ar exista un Oscar pentru cel mai trancotar dintre trancotari in mod cert ai concura cu mari sanse! Refractar, plin de idei fixe (pe care le repeta obsesiv, si dupa o vreme deosebit de plictisitor prin repetia acelorasi marote si elucubratii), lipsit de minima experienta in domeniul audio (evident!), trancote puse pe scaunul de bucatarie, etc, etc. Cred ca nu ai inteles bine care e profilul forumului asta! Eu am scris ca sunt bine primiti toti, inclusiv aceia care nu au dotari de bunuri scumpe, dar nu am subliniat suficient ca selectia nu se face la "acareturi" (averi, conturi, bani) ci la nivel uman, si nu neaparat pe studii/diplome ci in mod special pe BUN SIMT! O chestiune la fel de greu de explicat in cuvinte ca si sunetul! (si pe care ori il ai.... ori nu-l ai!)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Kross
Posts: 527
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: Electronica A350

Post by Kross »

Da. Am inteles din poza aia absolut tot. STK, Sunet TranKotar. STK inseamna din punctul meu de vedere sunet de tabla...fara nici un fel de suparare, pentru mine stk, tda, tea, tba, utc sunt strict aceeasi chestie...distrugatoare de sunet...sigur, nu ne putem lipsi de ele. Sunt omniprezente in cam toate sculele de azi. Si de ieri, secolele trecute. De aceea voi prefera mereu scule cu finali tranzistorizați...si daca se poate si pre ul. Onkyo, mie personal mi se par scule absolut manelare, cu sunet sters, daca am vazut cateva sa sune mai bine, in rest, intre un Logitech si un Onkyo as lua primul. Suna la fel de dogit, dar e mai ieftin un pic...de fapt nu le as lua. Onkyo se gasesc usor si ieftin sh deoarece nici la vremea lor nu au fost mare lucru, si la bazar la taraba sunt populare tocmai ca romanul sare la ele ca tigrul la prada. Dar nu pune pe ele decat manele. Sincer, si eu am luat acum ceva ani teapa cu un Onkyo de la Master.Hifi...de la universitate...gunoi ca ala nu am vazut. De aceea, cand vad onkyo oriunde, dau cu lamaie. Technics, asemeni akai, sunt.firme ale mele de suflet, si crede ma, am vazut.si auzit Technics din 1986, suna bine, dar nu ma da pe spate...se poate si mai bine...e drept, calitatea lucrarii si componentelor e net superioara, dar deja mi se par niste cutii goale, bine, moda cutiei goale a inceput in anii 80 la sfarsit la toti, ca sa prolifereze in anii 90. De aceea eu nu ma yit decat la scule facute pana in 1985-86. Apropo de TX35...nu stiu daca ala e original sau tunat...ca mi se pare ca arata oligofrenic la lucratura. Plus ca mie nu imi plac reglajele digitale in tensiune din multe scule laudate din anii 80...poate iei erau ramasi in urma si mai folosreau clasicul baxendall. In rest toti foloseau acel sistem de control electronic al tonului si volumului...tampenie anti audio, la mare moda...bine, la manele si la Ina e ok...dar eu nu ascult asa ceva. Urmaresc insa in viitor, sa imi cumpar un Marantz sau AKAI AM2600/2800...am avut unul in familie, dar care a fost vandut...cine stie spre ce manelar a ajuns.De accuphase sau luxman (care am vazut insa trompete destule.cu acest.nume ) nu am bani. Cum am zis, sunt fan japoneze. Nu o sa se compare vreun technics de top sau akai de top cu A350 vreodata, dar as putea spune ca romanescul socialist e mult peste unele chestii japoneze entry. Repet, desi technics e firma mea de.suflet, sunt perfect de acord ca au avut si gunoaie. Camera audiofila nu am cym sa fac, locuiesc la bloc socialist din prefabricate, de 65 mp/3 camere...spațiu limitat...nu mai zic de camerele trapezoidale.Nu cumpar scule.din bazar, mai ales din alea din dube, state in ploaie si țărână sau in beci cu excremente de soarece in el. Nu ma reprezinta. Dar am prieteni la carr le plac astfel de chestii...stii cum e...nu te poti defeca in gustul omului...poti doar sa te defeci in gura lui sa ii schimbi gustul...in transcodare trancotareasca...nu poti sa ii spui unui om ca o pereche de boxe a4 tech suna rau cand el zice ca sunt mega audiofile...dar poți sa ii pui macar un electronica3220...si atunci orice scula, de la tehnoton disco 2x25w pana la cel mai tare accuphase i se vor parea navete spațiale la sunet,
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL1200GR (curând)2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
hpavictor
Posts: 127
Joined: 26 Apr 2009, 09:42
Location: Romania Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by hpavictor »

Te rog , nu continua cu asemenea enunțuri personalizate 100% , care te reprezintă în finalul apoteotic :) .
Aceste enunțuri fac rău tuturor , inclusiv acestui forum / blog sau cum o fi caracterizat de specialiștii online .
De ce ?
Pai nu toată lumea îți împărtășește părerea , ba din contra .
Oricum nu contează , ci noi sa fim sănătoși :) .
Leonardo Fibonacci :  F(n) = F(n–1) + F(n–2)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by momolo »

Kross
Ai avertisment de la mine (moderator) pentru trolling! Din ceea ce ai postat mai sus se vede ca nu ai inteles nimic din ceea ce ti-am scris! Execrabila si formularea, modul extremist/pueril in care te manifesti, repetitiva amestecare a unor lucruri total diferite, enunturi (pe ton ultimativ) total diferite de realitate (elucubratii copioase), etc, etc. M-am gandit sa-ti iau textul bucata cu bucata sa ti-l demontez cu argumente insa imi dau seama ca nu am cu cine.
Ca mod de manifestare pe forum semeni izbitor cu un celebru trol (din zona Galatiului) care a fost eliminat definitiv de pe ambele forumuri audio, adica asta si celalalt (ceea ce e o "performanta"! :roll: ). Insa in cazul lui ma gandesc la anumite afectiuni psihice (de exemplu termenul de psihopat).

Ma tem ca nu te incadrezi in limitele impuse de acest forum ("club"), adica sa spun politicos, rezonezi la alt tip de valori ("valori" in opinia mea).

Uite un exemplu de Technics (il are un prieten de peste mari si tari. L-a comparat cu unul din varfurile Accuphase moderne, aparat Accu care costa cat o garsoniera, adica Accu e al lui, cumparat de el. Mi-a spus ca nu e prea mare diferenta si ca din anumite puncte de vedere, in special basul, Technics presteaza mai bine si conduce boxe dificile mai bine):
http://audio-database.com/TechnicsPanas ... 100-e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Asa ceva nu exista in Romania (dupa stiinta mea). Sunt sigur ca nu la asta te refereai!

Uite si un "gunoi" de ONKYO din aceeasi perioada mid anii '80:
http://audio-database.com/ONKYO/amp/m-510-e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fara dubiu, nu la asta te refereai!

Si apropos de STK. Eu am la colectie mai multe dar pot evidentia un receiver stereo SANYO care suna MULT (adica MULT!) mai bine decat orice IEI-350 indiferent cat e de recapat si ce finali are "comunistu".
SANYO este pe STK-uri ca si alt FISHER care a umilit la comparatie diverse integrate mult mai pretuite pe piata second hand si care a condus boxe chiar dificile. Sau un receiver SANSUI din 1976-1977 de care am mentionat chiar zilele trecute, aparat relativ mediu gama, "pardesiu de scandura", putere mica, STK complet, suna de nu mi-am putut da castile jos de pe urechi (si nu cred ca ma impresioneaza chiar orice troaca). Precum si multe alte aparate cu STK destul de modeste sau mizere. Deci realitatea e cu nuante!

Iar in ziua de azi, apropos de "chinezisme" nu-s toate "pe integrate". Si in China se fac aparate audio extrem de bune! Depinde cat platesti!

Si apropos de integrate. (din tot ce ai spus despre tine pana acum, direct si mai ales indirect) Nu cred sa ai ocazia sa detii diverse modele vintage absolut minunate care sunt plineeee cu integrateeee! Pentru ca ALEA BUNE.... COSTAAAA!

Primul lucru care il invata un OM DE BUN SIMT este ca nu exista nimic absolut bun si nimic absolut prost. Nu exista nici "cel mai bun" si cand vrem sa discutam CU BUN SIMT trebuie sa precizam termenii si conditiile in care ne incadram. Altfel iese tiganie si scandal. Sisteme diferite de valori pot coexista fara probleme atata vreme cat sunt definite decent, corect, cu BUN SIMT. Eu inteleg prea bine ce este extazul unui TRANCOTAR (de tomberon Rosal) si extazul unui audiofil cu sistem audio de 100.000 euro! Datorita conditiilor virtuale (forum) trebuie mereu precizate conditiile, scara de valori, termenii, pretul, etc. Altfel rezulta o brambureala si nu de multe ori am asistat (si la randul meu am fost victima) unor spectacole ridicole in care diversi amarati (sa le zic asa, politicos) faceau de rahat in virtual oameni care stiau cam de 100 de ori mai multe decat ei! De aceea oamenii care au un cuvant de spus in audio (si nu sunt putini) se retrag in tacere.... cand citesc interventii ca cele de mai sus! Isi spun in gandul lor, "nu e de mine aici, in bodega asta comunala!". Crezi ca e greu ca cineva cu experienta sa-si dea seama cu cine are de aface, chiar si in mediul asta virtual ?!?! Fiecare dintre noi (nimeni nu e scutit) vorbeste in primul rand despre el insusi chiar daca mot a mot nu face asta ci vorbeste despre altii, etc. Indirect toti vorbim in primul rand despre noi, chiar daca nu dorim. Simpla exprimare, simpla interventie e in primul rand despre noi. Si atunci cand anumite personaje nu-si cunosc locul, unii se retrag, altii incep scandalul. E o chestie simpla si tine de civilizatie, sa ne cunoastem toti locul. Si e loc pentru toata lumea..... atunci cand toata lumea isi cunoaste locul! (loc fiind pentru toti, fiecare acolo unde se pricepe.... daca se pricepe la ceva.... pentru ca exista si oameni care efectiv nu se pricep la nimic.... dar au descoperit netul si posibilitatile lui minunate! :wink: )
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

gabip
Posts: 170
Joined: 11 Nov 2014, 13:51
Location: Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by gabip »

Mare pacat .... Ma uit pe acest forum la postarile din anii trecuti unde s-au impartasit intre colegi multe informatii interesante. Atmosfera era cordiala si mai ales dinamica. Mai calca unul si altul in baltzi dar era OK. Acum.... Nu comentez...
Pe aici seamana acum cu o albie de rau secata. Din cand in cand cate un firicel timid de apa mai curge dar nu poate dilua dejectiile deversate. Nu exista capacitatea de dilutie ca sa zic asa.
Am incercat sa inteleg de pe aici cum se pune problema in audio de calitate si eu zic ca am avut sursa consistenta buna si am invatat experimentand pe propria piele la final. Cat traieste omul invata.
Un singur om, moderatorul nu poate compensa lipsa implicarii membrilor forumului. Cu bune si rele comunitatea asta trebuie sa mearga inainte. O fi din blazare, din lipsa de timp, fiecare isi stie problemele, dar hai sa ne urnim!
Va invit dragi colegi sa incercam sa iesim din carapacea de broasca tzestoasa si sa sa revenim la comunicarea pozitiva cu impartasiri de experiente din digital si analogic, trancote de lux, de tomberon sau scule de top din vremurile actuale.

Toate bune!
JBL 4312 SE, Naim SN 2, Naim ND 5 XS 2, Chord Qutest, sursa liniara Farad Super 3, Yamaha BD A - 1080, Technics SL-1210 GR, Moon 310 LP, Cabluri Chord si Tellurium Black

Kross
Posts: 527
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: Electronica A350

Post by Kross »

Azi a fost luat de la recapat. Inlocuit absolut toti electroliticii, iar filtrajele au acum 10000uF, 63v toți, sunt nichicon toți conzii. Rezistențele erau bune, tranzistorii pe placa finala toți sunt sanken, dar pe preamplificare era o salată totala. Condensatori de alte valori decat in schema, pe sectiunea stanga era cindensator tesla, pe dreapta iprs, ba cate un elwa. Tranzistorii din preamp sunt RFT, si am inteles ca sunt destul de buni. La preamplificatorul de doza magnetica, a inlocuit conzii, ca erau iesiti din parametrii, iar asta.era singura lui sectiune cu piese exclusiv iprs. Schimbat si potzii, cu piher vintage din anii 70 spre 80, care ca format corespundeau 100%. Rezistențele insa toate corespundeau ca valori, niciuna arsa sau decalibrata. Sunetul s a imbunatatit radical, e cu totul altceva, de nerecunoscut. Nu distorsioneaza deloc, dar si a pastrat acel bass puternic si ferm, insa parca e mai rotund. Raspunde acum mai bine pe inalte. Sunetul tot cam zvapaiat este dar e mai temperata. A corectat si unele erori de execuție, de proiectare nu prea avea ce. Interesant la acest amplificator ca puterea nu scade foarte mult la folosirea boxelor cu impedanța mai mare de 4 ohmi, se cam menține. Insa are o limitare ciudata. Chiar si cel care a reparat o a zis ca e o schema de inspiratie japoneza din anii 70, un mehlem de sansui, akai, si alte marci bagate la gramada. Unde vroiam sa ajung, schimbarea este radicala, e cu totul altceva. Nu e perfect, a zis si el, e mai mult de petreceri decat de fidelitate. Folosit la maxim pe bass si inalte si la 70 % din volum si radiatorul abia era un pic cald. Asta imi place, ca merge rece, radiatorul fiind extern, nu intern. La akai e intern si la volum mare, carcasa are deasupra si 60 grade... La fel si un marantz si technics, se incalzeau foarte tare ( bine sunet mai axat pe finețe decat pe putere). Testul mi l a facut pe boxe KLIPSCH, PHONIC ( din alea de nunta), Heco, si B&W. Pe toate a sunat cu bassul acela caracteristic, dar acum raspunde mai bine la inalte. Nu a distorsionat deloc, Testul s a efectuat cu un cd player vintage philips. Muzica de testare a fost italo disco, dar si din anii 60 si 70, gen Simon&Garfunkel, Dire straits, si ceva rock. Pe clasica, afara de muzica cantata pe pian, nu e prea muzicala, culmea, pe cd uri cu muzica clasica nu e grozava, dar pe viniluri cu muzica clasica e.o.schimbare. Oricum cu noile achiziții si revizia de rigoare, schimbarea e 180°.
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL1200GR (curând)2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
hondaru
Posts: 317
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: Electronica A350

Post by hondaru »

Sa-l stapanesti sanatos! E bine ca te poti bucura de propietate. Altii inca nu au ajuns la performanta ta si inca cauta componentele care puse impreuna sa le aduca sunetul dorit. Eram si eu ca tine pana am facut greseala capitala sa ascult si altceva si de atunci viermele audio isi mainfesta ferocitatea. E de admirat efervescenta ta si as vrea sa mai pot fi si eu la fel! Am comparat asa cum am mai zis pe vremurile mult apuse acest IEI cu un Akai AMU 310. Cel din urma a iesit castigator net. De precizat ca IEI era realizat cu componente exclusiv IPRS spre comparatie cu al tau care mai are si altele insa asa cum ti-a spus si electronistul sunetul este mai de nunti si botezuri. Daca acest sunet te satisface nu am ce comenta insa pot sa-ti spun ca exista si altceva mai bun dar mai bine sa nu stiii, ca ai sa ajungi in cealalta tabara!
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

Dadix
Posts: 438
Joined: 03 Jun 2016, 11:06

Re: Electronica A350

Post by Dadix »

Kross e bine că ai atâta răbdare . Să-l folosești cu plăcere

Kross
Posts: 527
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: Electronica A350

Post by Kross »

hondaru wrote:Sa-l stapanesti sanatos! E bine ca te poti bucura de propietate. Altii inca nu au ajuns la performanta ta si inca cauta componentele care puse impreuna sa le aduca sunetul dorit. Eram si eu ca tine pana am facut greseala capitala sa ascult si altceva si de atunci viermele audio isi mainfesta ferocitatea. E de admirat efervescenta ta si as vrea sa mai pot fi si eu la fel! Am comparat asa cum am mai zis pe vremurile mult apuse acest IEI cu un Akai AMU 310. Cel din urma a iesit castigator net. De precizat ca IEI era realizat cu componente exclusiv IPRS spre comparatie cu al tau care mai are si altele insa asa cum ti-a spus si electronistul sunetul este mai de nunti si botezuri. Daca acest sunet te satisface nu am ce comenta insa pot sa-ti spun ca exista si altceva mai bun dar mai bine sa nu stiii, ca ai sa ajungi in cealalta tabara!
Eu am AKAI AM U3. Caracteristici asemanatoare cu 310. Comparate inainte de rk, clar akai il cam batea, exceptie bass ul. Acum, IEI s a imbunatatit radical, e altceva, sigur nu se compara cu japoneze high end, dar pus la punct se dovedeste ca se.poate stoarce din el un sunet bun. Datorita sunetului vivace e bun la Italo disco si muzica electronica (trans x - living on video dub mix 1985, proxxyon - space hopper, jean michell jarre, etc ), se descurcă foarte bine, la fel si eurodance ul anilor 1990 . Au fost niste serii cu piese vestice si japoneze, dar au fost rare si in general erau pentru angajati, rude, prieteni, directori si eventual export . Al meu cred ca s a dorit a fi de export sau pentru cineva din fabrica, dar nu a mai fost continuat, i s a atasat un preamp de doza luat de.la gramada si da l spre.vanzare. De defectat insa, nu s a defectat absolut de loc, afara de tastere si potzi haraitori, pe electronica nu a avut nici cel mai mic defect, era surprinzător de fiabil, iar la.mine in anii 80 si 90 nu a stat de bibelou, a fost folosit intens, si a dus si unele petreceri unde lui tata ii placea sa isi etaleze sculele (de fiecare data, la putere si anduranta iei nu a dezamagit ). Cel mai crunt rateu al lui iei ramane insa CD350, o scula cu mare față comerciala si foarte futurist la vremea lui, a fost un rateu, esec. Dar A350 si T350 sunt chiar nimerite, varianta 2x40 w fiind mult sub A350 la sunet (si mai bun era cel de 2x60,dar e raritate).
In curand plec pe la rusi, vad ce trancote oi.gasi si pe acolo, sper la un Pickup Korvet 038 si la un amplif korvet sau elektronika clasa 0. Sper doar sa gasesc in stare buna...
Akaiul am u3 insa e foarte bun la muzica clasica, muzica anilor 70-90, dar pe electronica e prea reținut. Noile boxe marantz insa sunt o gaselnita buna, am scris despre ele la sectiunea boxe. Totusi, ca sa nu.se zica de A350 ca e asa sinistru la sunet, ascultati un RFT, sau Tesla din anii aia. Desi mai frumos lucrate si cu componente probabil mai bune, sunetul era sub produsele iei. A zis Momolo, cele mai.muzicale scule comuniste au fost sovieticele, unele chiar sunau incredibil. La fel, rft nu au avut talent la amplificatoare dar la boxe din plin. Sovieticele aveau acel ceva de sunau foarte bine. De aceea voi cauta la rusi, ceva trancota clasa 0 sau 1, dar am unele indoieli ca nu au fost scoase din cotețul de pasari sau nu au fost folosite ca scaun pentru schimbat becul. Stiu ceva rusa. Astept sa vad...am avut ceva trancote rusesti, le am dat, regret, sunau chiar foarte bine. Asta e. Life goes on.
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL1200GR (curând)2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by momolo »

Fiind sarbatorile, deci vremea generozitatii, a venit timpul sa devoalez "secretul" despre defectul principal de proiectare/executie al faimosului amplificator IEI A350 care se vindea in anii '80 in magazinele tip "Ferometal" cu vreo 4500.....4700 lei (un salariu mediu pe luna era cam 2200....2500 lei. Deci era cum ar fi acum aprox. 5000 lei! Deci peste 1000 euro! Mult!).

...Potentiometrul de balans! Cand se afla in pozitia de mijloc (zero - deci ambele canale egale) sunetul este alterat (zdravan... pentru urechile pretentioase si nu conteaza pentru trancotari). Cand este rotit spre oricare capat, atunci cand ajunge la unul din capete (nu conteaza care, stanga sau dreapta) amplificatorul suna.... in sfarsit corect.... dar evident, numai pe un canal deoarece celalalt este redus, daca-mi amintesc bine, de tot. Problema se pare ca este chiar potentiometrul de balans, adica trebuiau sa puna alt tip de potentiometru.... sau nu! Totusi eu concluzionasem atunci ca problema e chiar in schema preului. Potentiometrul de balans se afla pe placa corectorului de ton. Mai exista o placa, cea pe care se afla potentiometrul de volum. Pe asta dadeau toti vina. Degeaba, circuitul este ok, mai putin genial este potetiometrul de volum dar nu e nimic gresit pe aceasta placa, doar circuitul de loudness ar fi de perfectionat. Insa isi facea treaba cu maxima marlanie, asa cum se cerea in acele vremuri nesatule de bubuiala si tzitziiala. Buboiul cel mare e la balans, asa cum am spus. Daca putea sa stea la maxim pe ambele canale deodata, ampliful ar fi sunat in sfarsit corect. Dar e posibil ca unele exemplare sa fi fost facute cu alte piese, mai capitaliste, eu unul ma refer la exemplarul care se gasea in orice Ferometal pentru pulime. Personal nu am vazut niciodata un exemplar altfel decat cel standard cu piese integral romanesti, inclusiv finali de tabla (TO3) tot romanesti. Si chiar aveam obiceiul sa ma uit sub capota.
Bashca multe probleme care tin mai degraba de calitatea componentelelor. Mai putin, culmea, de executie! Aia consider ca era buna! Drept dovada ca amplifurile astea au rezistat la cazne grele si chiar timpului! Bietii oameni, erau tratati ca niste prizonieri in gulag si tot lucrau bine! Mereu am considerat ca rumanii au talent nativ la electronica! In Romania s-au fabricat inca din anii 50-60 aparate bune daca au avut piese bune (cateodata, mai ales la inceput, de import). Din pacate dupa 1990 tot ce tine de electronica in Romania s-a dus pe p_la! Ar fi fost un domeniu extraordinar care cu investitii minime si consum infim poate aduce profituri enorme! Defapt Asia in frunte cu Japonia si China pe electronica s-au ridicat din saracie!
Apropos, nu stiu cati au observat ca la acest amplificator atunci cand se plantau piesele pe cablaj, se turteau picioarele iesite prin gaura sa faca contact mecanic si dupa aia dadeau cu fludor. Ori cine stie, stie, contactul mecanic e cel mai bun, dupa aia vine contactul prin lipirea cu cositor. Partea proasta este ca acele rezistente verzi (chimice) aveau picioarele subrede si cateodata daca trageai de ele se rupeau din baza. Alta mare belea, valorile erau complet anapoda fata de valoarea inscrisa. Nu mai spun de condensatori! Unii erau chiar buni dar valoarea era o loterie.
Alta mare problema inca din secunda zero, pe langa potetiometrii care haraiau si se intrerupeau de noi, erau blocurile de contacte. Interesant este ca la blocurile de contacte partile metalice interioare care faceau contact erau argintate si chiar bunicele. Partea dezastruoasa era plasticul sinistru!
O alta problema, suruburile foarte proaste si strambe. Erau de tip "comunist", adica fiecare surub cu gaura sa.
Firele interioare erau bune si cred ca sunau si bine, oricum nu putem compara cu productia actuala chineza cand in prezent au ajuns sa alieze cuprul cu fierul si balega!
Evident, cablajele se exfoliau in veselie dar nu atat de rau ca unele sovietice! Cele mai bune cablaje din lagarul socialist le faceau cehoslovacii (Tesla) si eventual, cateodata, RFT-ul din DDR. Astea romanesti erau asa si asa, daca aveai grija, rezistau. Mai bune cu mult decat unele cablaje sovietice pe care cum le atingeai cu letconul, se exfoliau!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

bibanu
Posts: 54
Joined: 02 Nov 2017, 09:39
Location: Otopeni

Re: Electronica A350

Post by bibanu »

La A350 nu potentiometrul de balans este problema , ca componenta ( calitatea componentei ) ,ci cum este implementat balansul in schema preamplificatorului .
Sunt posesorul unui A350 din anul 1984 , funcționează si acum , are maxim 100 de ore de funcționare , are balansul modificat , multi știau ca potentiometrul de balans strică sunetul , in cartierul Titan foarte multe A350 funcționau cu balansul modificat , cineva de la IEI gasise buba , un tip care avea prin 1989 cam 40 de ani , maistru care se ocupa de elevii liceului industrial 14 .
Cum funcționează balansul la A350 , in primul rind potentiometrul de balans este stereo 2x5k lin , cind balansul se " da" pe stinga sau dreapta la maxim , sunetul pe canalul opus nu " se taie de tot "
Cum functioneaza :
Cind balansul este la 0 , adica pe mijloc , cele doua canale egale , iesirea părții de pre ( facuta cu trei tranzistori ) se face prin C305 , si jumatate din valoarea unei sectiuni a potentiometrului de balans ( semnalul este atenuat cu rezistenta de 2,5k a unei sectiuni din potentiometrul de balans ) , din cursor semnalul ajunge in corectorul de ton Baxandall ( activ ) , cealaltă jumatate a potentiometrului de balans este cuplata la masa prin R317 ( 1k ) , deci iesirea din C305 este atenuata cu 2,5k si data la masa prin 3,5k .

Cind se accentuează un canal , sa zicem maxim in defavoarea celuilalt canal , cursorul potentiometrului de balans al unui canal ( o sectiune ) se afla catre C305 , nu mai exista atenuare prin jumatate din valoarea potentiometrului ( 2k5 ) intre masa si iesirea din C305 exista o rezistența de 6k , valoarea unei secțiuni a potentiometrului + R317 , in aceste conditii ajunge mai mult semnal in corectorul Baxandall , primul etaj care are iesirea prin C305 " vede " o impedanta de iesire mai mare , cu bune in sound , pe medii si inalte .

Cind se dezaccentuează un canal in defavoarea celuilalt , sa zicem dezaccentuarea este maxima , semnalul care iese prin C305 este inseriat cu toata sectiunea potentiometrului de balans ( corespunzator canalului ) 5 k si " dat la masa " prin R317 , in corectorul de ton ajunge un semnal mult atenuat .

Rezolvarea este simpla si facuta de mulți ,cu multi ani in urma ( inclusiv de mine ) se inlocuieste potentiometrul de dublu de balans ( 2x5k / lin ) cu un potentiometru simplu de 10k/lin + o rezistenta de 1k intre cursor si masa , asa fiecare canal dupa C305 si masa " vede " cite 6k , capetele potentiometrului de 10k se monteaza dupa C305 ( corespunzator ) fiecarui canal .


De ce se îndoiau terminalele componentelor in industria electronica româneasca si nu numai , piesele se plantau manual in special de femei , plantau toate componentele cu " cracii " îndoiți sa nu cada de pe placa , apoi le lipeau si taiau excesul de terminal , in multe cazuri unii muncitori plantau piesele si altii faceau lipiturile , multi elevi de liceu in perioada practicii faceau aceste operatiuni , nu iti trebuia cap , trebuia sa fii un robot uman .

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by momolo »

bibanu wrote:La A350 nu potentiometrul de balans este problema , ca componenta ( calitatea componentei ) ,ci cum este implementat balansul in schema preamplificatorului .
asta am spus si eu (ar fi stupid sa cred ca sunetul e stricat de calitatea potentiometrului in sine - probabil vi de pe elforum unde e toata adunatura de lipitori de bombonele si consideri ca aici toti vorbim de "ora" la care rasucim knobul de volum), aveam de atunci banuiala ca e ceva gresit acolo in cicuit si valorile potentiometrului, si pana sa renunt la acest integrat undeva prin anii 80 intentionam sa-l modific, adica sa-i schimb toata placa care contine corectorul si balansul cu o alta schema copiata de mine de la Yamaha. Imi facusem placa, adunasem chiar si potentiometrele (unele capitaliste) dar l-am abandonat instant cand am dat de QUAD 405 care pur si simplu il spulbera pe A350.

Fara dubiu indoiau picioarele la piese sa nu cada (cine ar putea crede ca-i lovise audiofilia?! - pe vremea aia nici eu nu aveam habar de asemenea subtilitati) dar lucrul asta, practic, solid, ajuta ca rezultat. Asta am evidentiat. Ar trebui lucrat asa si azi (in cazurile de manufactura)

De exemplu (banui ca esti letconar din elforum - imi miroase din limbajul tau) sovieticii indoiau si ei picioarele la piese, probabil din aceeasi cauza (unii bagau, indoiau, altii lipeau) dar nu le indoiau complet orizontal ca in cazul IEI, ci la vreo 45 grade, numai cat sa nu cada piesa din gauri. Insa astia la IEI turteau piciorusul la orizontala, ar fi mers unele cablaje si fara cositor. Atunci ii injuram de mama focului, mai ales cand am facut experiente pe A350 cu diverse tranzistoare (mai ales prefinale si finale - caz in care atunci am constatat cat se schimba sunetul.... Si imi aduc aminte, imi placeau mai mult prefinale BD romanesti decat diverse tranzistoare oarecum echivalente sovietice, adica la ce aveam si eu acces. Evident, schimbam si rezistente, bagasem complet pe MLT sovietice in locul celor verzi romanesti).
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

zoly
Posts: 36
Joined: 14 Oct 2009, 20:13

Re: Electronica A350

Post by zoly »

Si eu am detinut acest minunat amplificator in 92,impreuna cu deck akai cs m01,de l am zapacit pe patronul de la hoby electrimet din aviatiei sa m il repare :lol: am avut si doua boxe rusesti cubice cu un singur dif de banda larga....e ,aici e problema ,ca nu mai stiu modelul....acelasi model care le avea tipul ala de la metrou unirii2 ,care vindea casete in anii 90....stie cineva despre ce vorbesc?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Electronica A350

Post by momolo »

Se numesc маяк 15ас-222 (avem si eu pe unul in piata care vindea casete, tot cu boxe din astea. Foarte robuste, zbierau vartos in ploaie, in soare, pe orice vreme!)

http://www.rw6ase.narod.ru/00/as/majak15as222.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=pdMA6D6NGbA" onclick="window.open(this.href);return false;

http://ldsound.ru/15-as-222-1-mayak/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vad ca se mai gasesc pe la noi (la pret de nimic):
https://www.olx.ro/oferta/boxe-rusesti- ... d45811698e" onclick="window.open(this.href);return false;

Un anunt expirat de mult (pentru poze): https://www.okazii.ro/boxe-rusesti-marc ... a119424538" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

zoly
Posts: 36
Joined: 14 Oct 2009, 20:13

Re: Electronica A350

Post by zoly »

Exact alea erau,multumesc din suflet Momolo...acum chiar ca am devenit nostalgic.

Post Reply