AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Greiere, in stilul tau ai atins subiecte sensibile, planificare, organizare, infrastructura! Capitole la care tara noastra e foarte "tare" (ca p_la bleaga) in mod traditional, vorba generalului Berthelot, "- Sunteti admirabil de dezorganizati!"

Pai daca am socoti cati conationali umbla in zadar pe drumuri ca sa taie frunza la caine, ne-am uimi ca mai avem ce pune in farfurie! Pai hai sa ne gandim la birocratie! Cat trebuie sa umblam ca sa plimbam hartii, adeverinte intre diverse institutii birocratice puse anapoda peste tot! Daca ne-am intreba, cati din oamenii care umbla in masini mici pe drumurile din Romania o fac in scopuri productive sau eficiente (sau personale, de inteles), cred ca am ramane socati! Eu inteleg ca de exemplu Dorel trebuie sa-si viziteze varul sau matusa la Cacoveanca si poate sa o faca de cate ori are chef muschiul lui, chestiuni de familie, personale, dar cati umbla pe drumuri pentru ca ii obliga birocratia si sistemele de stat sa plimbe dosare, hartii, adeverinte sau sa se duca personal sa rezolve ceea ce poate fi rezolvat usor la telefon sau cu netul !?!?

Stim bine cum e traficul in zi de lucru si ora de varf in Bucuresti. Cati din cei aflati in masini se duc sau vin de la munca, chestie normala si stricta, si cati umbla pe drumuri sa plimbe hartii sau sa rezolve probleme care in alte tari se rezolva stand pe scaun la un calculator sau cu telefonul in mana?!

Toti acestia care plimba hartii de colo-colo nu numai ca ocupa drumurile si asa insuficiente, de pomana, dar si polueaza, distrug mediul! Si se bulucesc toti la aceleasi ore!

Plus hartia care se face din paduri taiate! De exemplu, o arhitecta care a lucrat in Dubai (pe vreo 15K pe luna) mi-a zis ca acolo nu exista hartie, totul se rezolva digital, autorizatii, avize, proiecte, totul se transmite digital pe internet, totul integral digital. Daca vrea constructorul, isi printeaza el planurile necesare.

Inca de acum zeci de ani pe santierele din lumea civilizata nu prea mai sta nimeni cu hartia in mana, au laptop si comanda totul digital. Hai, inteleg ca inca e nevoie sa desfasori un plan de hartie pe masa sa vada toti Doreii adunati cirochine in jur, dar pe langa planul ala la noi exista munti de dosare multiplicate si in cate 5 exemplare care se aduna in sifoniere din diverse institutii sa putrezeasca acolo pentru avize si alte cretinii inutile! Pentru ca cu tot sistemul asta teribil care cere avize si autorizatii, mare parte din constructii sunt ilegale si demente!

Totul plimbat cu tone de combustibil ars degeaba! Si timp platit! Un timp care nu produce nimic!

De exemplu, ceva la intamplare - o clasa de copii de gradinita sau scoala. Multi sunt adusi si luati de parinti cu masina personala. Daca toti ar avea masina, avem 36 de masini care merg de 2 ori pe zi dus-intors. Vai de capul lor cum stau ca boii in coloana la semafor! Nervi, esapament, stres! Pai nu ar fi mai civilizat ca toti cei 36 sa fie culesi si carati cu un autobuz scolar?!?! S-ar consuma mult mai putin combustibil, mult mai putine ore, autobuzul ala ocupa mai putin loc decat 36 de automobile mici, etc, etc! Evident, ar fi un mic factor incomod ca trebuie toti sa fie punctuali, dar si daca unii intarzie si sunt adusi apoi cu masina de tat-su, tot sunt mai putini pe drumuri si se consuma mai putine resurse in mod inutil!

Traim intr-o societate a prostilor care isi fac unii altora viata mai grea absolut degeaba!

Deci taiatul frunzei la caine nu numai ca arde combustibil fosil, dar ne mananca viata!

Sau s-a gandit vreunul vreodata ca intr-un oras ca Bucuresti sufocat de masini care au doar o treime locuri de parcare din necesar, trebuie planificata ora de incepere a lucrului in asa fel incat sa nu se duca toti pe drum la aceleasi ore?!?!... Nene, pai sa zic, daca privatului nu-i poti impune (desi se poate!), macar la bugetari fa-le program sa nu umble toti pe strada la aceeasi ora!

Dar in general, planifica cineva ceva?!?! Evident, nu. Astia nu stiu nici daca maine se va varsa o bena de balega pe ei!

Toate astea costa resurse si produce poluare fara sa ne aduca nici un beneficiu, la nimeni! Inafara de ciolovecul plimbator de dosare si adeverinte care isi castiga un banut de rahat intr-un oras de rahat ca sa manance mancare de rahat traind intr-un cartier de rahat ca un rahat uman! Dupa care ajunge pensionar cu o pensie de rahat si voteaza pana la moarte ciuma rosie si listele cu penali sorbind seara de seara din haznaua 3!

Pe scurt, la popor de imbecili ce planificare sa ceri?!!?

Pai daca ar exista planificare, gandire de conducator, management (ce cuvant sofisticat scris pe hartia multor analfabeti functionali!) oamenii nu numai ca ar fi mai fericiti, dar ar trai si intr-un oras mai curat, mai linistit si mai frumos!

Daca ne-am gandi cata munca se depune in zadar pentru nimic, pentru ca nimeni defapt sa beneficieze cu nimic, ne-am ingrozi!

Iar sistemul e atat de greoi ca nu inteleg ce se mai mira unii ca nu avem autostrazi, parcari, drumuri, spitale si nimic bun?!?! Pe langa banii care se fura sau se duc la spaga, tot se mai poate face ceva! Dar nu se face nimic! Cu anii!

Probabil trebuie sa ne scufundam toti intr-o mare hazna si cand ne ajunge nivelul rahatului la gura sa nu mai putem respira efectiv, ne vom da seama ca asa nu se poate trai decat ca un prost care-si face singur viata mai grea precum Sisif (adica Dorelul antic). Deci, popor de sisifi masochisti care polueaza planeta absolut in zadar! Intelegeam sa scoatem fum sa fabricam precum chinezii, macar aia cresc de ani spre civilizatie, si in viitor poate vor respira si ei aer, adica au un viitor! Dar noi ce viitor sa avem cu 4 milioane de fugiti si toti tinerii cu bagajul la usa?!?! Condusi nu numai de hoti si lichele, dar si mai rau, de hoti prosti! Combinatia fatala, hotia cu prostia!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Din imagini rezultă că şoferul microbuzului ar fi făcut un Live pe Facebook, moment în care ar fi ajuns pe contrasens şi s-ar fi produs accidentul. Vă avertizăm că imaginile de mai jos pot avea un puternic impact emoţional.
http://adevarul.ro/locale/timisoara/vid ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... ngaria.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

E la moda sa se dea vina pe "starea drumurilor" pentru numarul enorm de accidente (multe foarte grave) care se produc in Romania.
Parerea mea, cauza principala pentru accidentele produse de conationali (in tara sau oriunde) este EDUCATIA si MENTALITATEA! Chiar daca am avea multe autostrazi, numarul accidentelor ar fi la fel de mare... sau si mai mare! Pentru ca prima cauza este VITEZA si a doua EDUCATIA!

NU drumul este de vina ci soferul ca nu se adapteaza la drum!

Lipsa de educatie (sau educatia gresita) si mentalitatea generala dominata de dispret pentru cei din jur, agresivitate, fudulie prosteasca, inconstienta (de multe ori prin acte de bravada imbecila), astea provoaca victime!

Nu cred sa existe in Europa (cel putin) soferi mai prosti ca in tara asta! Vad in jurul meu, de la cunoscuti la cei pe care nu-i cunosc, apucaturi total gresite la volan. Ca pasager am trecut prin sute de situatii posibile de accident (daca ar fi fost ceasul rau) din cauza lipsei de preventie datorata atat educatiei gresite cat si intelectului inferior (pe care-l observ chiar la oameni scoliti, cu stare sociala, etc!).

Suntem cu adevarat o tara a prostilor si o dovedim ceas de ceas! Ne purtam prostia ca pe o podoaba si ne mai si mandrim cu ea!

Majoritatea soferilor pe care-i cunosc au apucaturi gresite la volan (nu degeaba spun ca soferi mai prosti ca in tara asta nu exista niciunde! Culmea este ca multi sunt mandri de ei! Tipic, chestia cu prostia si fudulia!), de exemplu:

- nu stiu sa tina volanul corect (il tin aiurea!), deseori nu-si tin mainile pe volan (chiar si la viteze mari!), gesticuleaza in discutii desi ar trebui sa se gandeasca ca intai e volanul si dupa aia discutiile si explicatul! Extrem de rar vad pe cate cineva tinand corect de volan! Eu imi aduc aminte dupa o mie de ani lectia instructorului despre volan! Am avut atunci noroc de un instructor batran foarte priceput! Din prima m-a luat cu tinerea volanului si m-a chinuit mult pana sa fie multumit de mine, asa ca mi-a ramas in cap pe viata!

- nu adapteaza viteza situatiei drumului. Nu numai pe autostrada dar si pe drumuri secundare prin oras. De exemplu unii gonesc cu 60km/ora prin Bucuresti pe strazi inguste, cu o singura banda de sens libera avand stanga si dreapta siruri de masini parcate la (de multe ori) nici o jumatate de metru stanga si dreapta! E de ajuns sa sara un copil de nicaieri, un animal, orice! Ce mai poti face in conditiile astea la 60km/km! Mi s-a intamplat sa vad asta ca pasager si cu prieteni, cunoscuti la volan! Daca i-as spune s-ar simti ofensat sau mi-ar arunca-o pe aia cu "sa stau linistit!". Insa accidentul se intampla numai o singura data! E de ajuns o data sa pleci de pe lumea asta, sa ramai schilod sau sa omori un pieton! Nu exista o a doua sansa! O secunda si iti distrugi viata si pe a altora!

- extrem de putini constientizeaza ca pana si o viteza de 50km/ora este extrem de periculoasa.

- multi nu se lasa de obiceiul cu telefonul mobil la volan. Nu-si dau seama ca desi exista vizibilitate si drumul poate fi liber si lat, e de ajuns o explozie de caucicuc pe fatza si secunda aia lipsa din cauza telefonului poate sa insemne viata sau moarte!

- multi nu stiu sa tina masina pe drum! Ori merg pe mijloc (majoritatea), adica prea aproape de cei care vin din sens opus, ori merg prea pe margine, adica prea aproape de pietoni si biciclisti.

- majoritatea sunt isterici si agresivi la volan, desi unii inafara volanului sunt oameni linistiti si normali. Nervii si agresivitatea la volan provoaca accidente. Ce rost are sa te enervezi la volan, trebuie sa te intrebi ce poti schimba daca te enervezi!? Chestie de logica si intelect.

- nu stiu cati constientizeaza ca in momentul cand ai pasageri in masina nu e numai viata ta in joc ci si a altora! E tot o chestiune de educatie, mentalitate, nivel intelect si EMPATIE.

- majoritatea au o parere foarte buna despre ei ca soferi. Este exact ceea ce trebuie ca sa ajunga in acele "mici situatii" numite accidente! Oricat ai fi de mare sofer niciodata nu poti controla tot! Daca esti prea multumit si plin de "calitatea ta" esti mai expus riscului.

- graba! Multi se grabesc! Boala nationala! Starea de disperare!
Cei care se grabesc sunt oamenii care mereu intarzie si nu sunt in stare sa fie punctuali. Oricum, rata de punctualitate in Romania tinde catre zero. Cele mai multe accidente au una din cauze, GRABA!
E stupid sa te grabesti. Mai ales in oras, de exemplu Bucuresti. Nu faci altceva decat sa prinzi un loc in fatza la semafor, te ajung din urma pana si bicicletele! Ajungi mai devreme cu 3 minute la un drum de 30 minute insa acele 3 minute te expun cu 1000% unui risc mai mare! E o prostie! Pura! Dar am spus, suntem un popor de prosti si tinem musai sa o dovedim ceas de ceas! Ba ne mai si mandrim cu asta! Ce rost are sa te grabesti cand drumul e conditionat de semafoare si traficul aglomerat?! Unde te grabesti, spre lumea ailalta?! Sau sa trimiti pe cineva pe lumea ailalta!?

Comportamentul la volan e dat de EDUCATIE si MENTALITATE (interdependente).

Se spune, "ca sa cunosti omul da-i puterea". Se poate parafraza, "ca sa cunosti omul pune-i volanul in mana". E tot o forma de putere sa conduci 2 tone de fiare, pietonii, animalele, ceilalti soferi nu au nici o sansa in fatza ta! Esti o torpila de 2 tone! Si vorba aia, "tiganul cand a ajuns imparat intai pe tat-su l-a spanzurat!"

Si evident, exista situatia delicata si jenanta, cum ii poti explica prostului ca e prost daca el fiind defapt prost nu poate intelege treaba asta?! Pai solutia e biciul, pliciul, trebuie arsi, dresaj de Circ, nu e cuminte, poc amenda, poc carnetul!

De prea multe ori mi-a fost jena sa le spun la prieteni si cunoscuti, "esti un prost la volan!". Ma gandeam doar ca trebuie sa am noroc sa scap! Combinatia cea mai des intalnita, graba + inconstienta (data si de mentalitatea naiv-optimista ca, "mie nu mi se intampla". Desi cum stim, e de ajuns o singura data!) + rutina/plictiseala (asta se evita prin planificare inteligenta, adica in loc sa crezi ca ajungi intr-o zi, iti planifici doua zile, in loc de o ora, planifici doua, adica una de rezerva, etc).

Problema e greu de rezolvat. Ca tot ce tine de EDUCATIE. Dupa o anumita varsta (frageda, eu spun ca peste 14 ani omul e cam format... sau deformat in ceea ce conteaza) e foarte greu de indreptat ceea ce este stramb si aberant.

Dar, parerea mea, ar trebui inceput cu amenzile, adica ar trebui marite dramatic. Apoi Militia ar trebui intai demolata (cu tot cu secretara din teleorman) si facuta o Politie de circulatie de la zero! Evitand in mod special eviti sa introduci in conducerea sistemului elementele stricate din vechiul sistem (cel pana la demolare).
...Dar asta ar trebui facut cu intreg statul si "organele" sale! (bolnave in metastaza).

Eu cred ca prin spectrul amenzilor (mari) si cu impanzirea strazilor cu camere video ca la Londra (+ imaginile video de orice fel sa constituie proba in instanta), s-ar diminua consistent accidentele grave.

Iar pentru utilizarea de telefon mobil la volan trebuie luat carnetul 3 luni sau mai bine 1 an! Inclusiv prin folosire de probe video de pe camerele stradale (cand acestea vor exista....).

Sau gandit ceva tehnic la nivel mondial, de exemplu obligatoriu dotarea masinilor din fabrica cu kit handsfree. Desi chiar si vorbitul in sistem handsfree distrage atentia.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Bosch testează de câțiva ani soft-urile care se vor regăsi pe mașinile capabile să se conducă singure, dar compania este în discuții pentru a face un pas important: obținerea autorizației de a testa mașinile autonome în Cluj. Testele s-ar face în deplină siguranță, cu doi oameni la bord, iar compania ar vrea să construiască în zona Clujului și o pistă de testare pentru mașinile autonome, a spus pentru HotNews.ro, Dennis Raabe, șeful centrului de inginerie pe csre grupul german îl are în Ardeal.
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... te-ini.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Transilvania (adica Ardealul) incepe sa semene din ce in ce mai mult cu Occidentul! Autostrazi numai la ei, acum si masini autonome, Universitate pe primul loc intre cele romanesti si unicul loc mentionat la nivel mondial, etc, etc.
Nu mai e mult pana isi vor cere secesiunea de Teleorman! (zona de sud unde acum se achizitoneaza autobuze si centuri turcesti!) Istoria nu e numai o poveste din carti!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Mașinile diesel sunt terminate. În câțiva ani vor dispărea. Tehnologia aceasta este de domeniul trecutului. Sunt spusele comisarului european Elzbieta Bienkowska, care susține că țări precum România, Polonia și Slovacia ar trebui să crească numărul recall-urilor auto la mașinile care au emisii extrem de mari de NOx. Ponderea diesel-ului în totalul vânzărilor auto în UE a scăzut în ultimii ani, după scandalul Volkswagen.

Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, a fost foarte tranșantă, într-un interviu pentru Bloomberg, pe tema mașinilor diesel.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... lator-says" onclick="window.open(this.href);return false;

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... romnia.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mi-a placut comentariul urmator:
Romania va deveni tara (Marţi, 29 mai 2018, 14:10)
nellino [utilizator]
in care turistii vor veni sa vada ultimele cirezi de diesel-uri alergand liber pe drumurile patriei. in toate celelalte tari vor fi fost deja disparute.
Sper ca motorina sa ramana utila pentru o singura utilizare - sa speli piesele la bicicleta! :lol:

PS - fabulos numarul de RABLE, HARBURI, DARAMATURI, Coropișnițe cu roti care au fost inmatriculate in Romania de cand s-a ridicat taxa! (pentru ca orice ghertoi sa umble ambalat in tabla!). Cred ca o sa fac o colectie cu piese cazute din masini! Strazile sunt pline de surburi si diverse piese care curg din harburile sinistre in numar atat de mare incat nu mai au loc nicaieri in Bucuresti!
Majoritatea masinilor din Bucuresti scot zgomote ca parca si-ar râșni suruburile.
Majoritatea celor pe diesel scot fum negru si gros pe teava, rar un diesel care sa nu fumege! Aproape in fiecare zi vad unele care efectiv umplu strada de fum negru! Ii pasa cuiva?! Nu! Bucurestiul s-a transformat in cimitir de masini diesel! (am observat ca majoritatea sunt in limba dupa diesel. Prevad, in curand va fi nasol cu motorina si taxele!)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Falsificarea kilometrajului la maşinile rulate din UE, o industrie de aproape 10 miliarde de euro
.....
Soluţia belgiană O soluţie pentru stăvilirea valului de manipulări a rulajului maşinilor aflate pe piaţă a fost identificată în Belgia şi Olanda care au creat sisteme de baze de date în care se înregistrează kilometrajul cu ocazia inspecţiei tehnice periodice, a lucrărilor de întreţinere şi a vizitelor la service în vederea efectuării de reparaţii. Practic, la orice intervenţie asupra maşinii, service-urile auto sunt obligate să extragă datele din calculatorul vehiculului şi să le trimită într-o bază de date administrată de autorităţi. În cazul vânzării maşinii, baza de date poate fi consultată de cumpărător. „Drept urmare, numărul autoturismelor cu odometre manipulate a scăzut semnificativ, iar fenomenul aproape a dispărut. Însă acest efect este valabil numai pentru vânzările interne de autoturisme de ocazie”, se arată în Raportul PE. Acest model se vrea implementat la nivel european. Concret, soluţia constă într-o bază de date europeană care ar putea favoriza colectarea datelor într-o manieră uniformă şi ar putea face posibil schimbul transfrontalier de date. Datele ar fi oferite de la service-urile din întreaga Europă, după modelul belgiano-olandez. Parlamentarii europeni au şi identificat unde poate fi stocată această bază de date. „O abordare eficientă din punct de vedere al costurilor ar fi valorificarea structurilor existente precum EUCARIS, sistemul european de identificare a maşinilor, mecanism conceput pentru combaterea traficului de vehicule furate”, se mai arată în document.

Specialiştii în domeniu consultaţi de „Adevărul” consideră metoda ca fiind una foarte eficientă mai ales că, la această oră, opt din zece maşini vândute pe piaţa second-hand din România au rulajul măsluit. „La această oră există o singură metodă de achiziţionare a unei maşini cu rulaj real: alegerea unui dealer autorizat care garantează contractual kilometrajul. Dar procentul acestor achiziţii este limitat”, a precizat specialistul în domeniu.
...
http://adevarul.ro/news/eveniment/falsi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Petrescu
Posts: 207
Joined: 19 May 2016, 11:37

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Petrescu »

"....garanteaza contractual kilometrajul...." Cum il garanteaza ? Prin cuvantul lor de pionier ? :D Sa fim seriosi, sunt la fel de tepari, singura diferenta fata de samsari este ca o fac mai cu staif. Dar si staiful asta se plateste, nu e gratis. Tepele in domeniul auto incep inca de la producatori.

dias28
Posts: 22
Joined: 10 Feb 2018, 23:10
Location: Iasi

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dias28 »

momolo wrote:
Falsificarea kilometrajului la maşinile rulate din UE, o industrie de aproape 10 miliarde de euro
.....
Soluţia belgiană O soluţie pentru stăvilirea valului de manipulări a rulajului maşinilor aflate pe piaţă a fost identificată în Belgia şi Olanda care au creat sisteme de baze de date în care se înregistrează kilometrajul cu ocazia inspecţiei tehnice periodice, a lucrărilor de întreţinere şi a vizitelor la service în vederea efectuării de reparaţii. Practic, la orice intervenţie asupra maşinii, service-urile auto sunt obligate să extragă datele din calculatorul vehiculului şi să le trimită într-o bază de date administrată de autorităţi.
...
http://adevarul.ro/news/eveniment/falsi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Buna ideea belgienilor. De tot rasul! Orice proprietar de automobil din vest stie ca in maxim 5 ani il va vinde. Nu il deranjeaza nimic sa dea kilometrajul inapoi inaintea fiecarei inspectii tehnice (nu il va deranja niciu sigiliu, exista "specialisti" in asta). Din 50.000 de km va rezulta ca a facut 2000, de exemplu. Dupa 5 ani masina lui a facut, sa spunem, 300.000 de km, dar la bord avea 50.000.

dias28
Posts: 22
Joined: 10 Feb 2018, 23:10
Location: Iasi

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by dias28 »

momolo wrote:

PS - fabulos numarul de RABLE, HARBURI, DARAMATURI, Coropișnițe cu roti care au fost inmatriculate in Romania de cand s-a ridicat taxa! (pentru ca orice ghertoi sa umble ambalat in tabla!). Cred ca o sa fac o colectie cu piese cazute din masini! Strazile sunt pline de surburi si diverse piese care curg din harburile sinistre in numar atat de mare incat nu mai au loc nicaieri in Bucuresti!
Majoritatea masinilor din Bucuresti scot zgomote ca parca si-ar râșni suruburile.
La nivelul de trai din Romania ce-ai vrea sa vezi pe strada, numai masini ultimul tip? Hai sa ne reintoarcem in comunism, unde masina personala era un super lux. Iar cu dieselul, mai vedem. Ultimul model de Audi A6 apare cu 3 motorizari diesel si una pe benzina.

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by johndoe21ro »

dias28 wrote:
momolo wrote:

PS - fabulos numarul de RABLE, HARBURI, DARAMATURI, Coropișnițe cu roti care au fost inmatriculate in Romania de cand s-a ridicat taxa! (pentru ca orice ghertoi sa umble ambalat in tabla!). Cred ca o sa fac o colectie cu piese cazute din masini! Strazile sunt pline de surburi si diverse piese care curg din harburile sinistre in numar atat de mare incat nu mai au loc nicaieri in Bucuresti!
Majoritatea masinilor din Bucuresti scot zgomote ca parca si-ar râșni suruburile.
La nivelul de trai din Romania ce-ai vrea sa vezi pe strada, numai masini ultimul tip? Hai sa ne reintoarcem in comunism, unde masina personala era un super lux. Iar cu dieselul, mai vedem. Ultimul model de Audi A6 apare cu 3 motorizari diesel si una pe benzina.
Pai masini ca la noi nu vezi in vest... In cel mai saracacios si marginas cartier, parcate in fata unui bloc cu multe etaje, de garsoniere poti vedea usor BMW, Audi, Mercedes, Volvo fabricate in ultimii 3 ani. Astia nu au 'fata', 'valoare' de Peugeot, Fiat, Citroen, Ford cu motoare pe benzina de 1.4...
Pe de alta parte toate alegerile care se fac sunt legate de educatia precara, de lipsa respectului pentru societate, pentru mediu, pentru sanatate in general. Apoi intretinerea masinilor va fi defectuoasa - acesti indivizi nu stiu ce inseamna inspectii tehnice, revizii, samd.
Numarul grobienilor se inmulteste exponential - sistemul vrea asta si totul decurge in aceasta directie. :(
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

dias28 wrote:La nivelul de trai din Romania ce-ai vrea sa vezi pe strada, numai masini ultimul tip? Hai sa ne reintoarcem in comunism, unde masina personala era un super lux. Iar cu dieselul, mai vedem. Ultimul model de Audi A6 apare cu 3 motorizari diesel si una pe benzina.
de ce ar trebui ca toti sa aiba masina personala ?! Bag de seama ca ai pata asta in spatele mintii si nici macar nu-ti dai seama. Gandeste un pic logic, ce s-ar alege de noi daca absolut toti ar avea cate o masina personala ?!
dias28 wrote:Pai masini ca la noi nu vezi in vest... In cel mai saracacios si marginas cartier, parcate in fata unui bloc cu multe etaje, de garsoniere poti vedea usor BMW, Audi, Mercedes, Volvo fabricate in ultimii 3 ani. Astia nu au 'fata', 'valoare' de Peugeot, Fiat, Citroen, Ford cu motoare pe benzina de 1.4...
Pe de alta parte toate alegerile care se fac sunt legate de educatia precara, de lipsa respectului pentru societate, pentru mediu, pentru sanatate in general. Apoi intretinerea masinilor va fi defectuoasa - acesti indivizi nu stiu ce inseamna inspectii tehnice, revizii, samd.
Numarul grobienilor se inmulteste exponential - sistemul vrea asta si totul decurge in aceasta directie.
totul tine de sistemul personal de valori, ceva care face parte din mentalitate.

Majoritarul din tara asta gandeste ca un disperat. Nu are nici pasare de nimeni din jur, lui sa-i fie bine, el sa scape sau sa ajunga primul! Cu orice pret! La nevoie calcandu-i pe ceilalti in picioare. Mentalitate de sclav (iobag, sluga) disperat. Permanent disperat, 24 din 24, si cand doarme.

De aia se si intampla atatea accidente in Romania. Am mai scris, nu drumurile proaste sunt prima cauza ci educatia, mentalitatea! Disperatul e disperat sa treaca el primul, oriunde, intotdeauna, in orice imprejurare. Nu poate lasa, ceda NIMIC de la el! E o chestie de fudulie, de ORGOLIU. De aici pana la accident e doar o fractiune de secunda! Chiar zilele trecute am vazut un disperat la volan care in ciuda situatiei a demarat ca un dement intr-o intersectie prost semaforizata (ca toate) sa treaca el primul dupa ce a asteptat la prioritate de dreapta (ca nu avea incotro) dupa care semaforizarea l-a tradat iarasi. Nu a mai avut rabdare sa mai lase un rand de masini sa treaca pe verdele lor! Era o chestie de ORGOLIU, de disperare, sa treaca PRIMUL! De aia era sa-l ia unul in bot si sa calce si niste pietoni care treceau pe verdele lor. Noroc ca nu ma grabesc sa ma arunc pe zebra instant dupa ce vad verdele. Altfel ma lua! In scrasnet de roti si gemete de motor chinuit!

Interesant este ca astfel de specimene majoritare cu cat au o rabla mai rabla, cu atat sunt mai zmei pe drum!

Am ajuns cu totii in tara asta la paroxismul mitocaniei si disperarii! Azi e rusine sa cedezi prioritatea, mai ales atunci cand nu e necesar din punct de vedere regulamentar, este rusine sa ajuti pe cineva, este rusine sa dai ceva de la tine, sa lasi de la tine, sa ajuti, sa fi cumsecade!

Modelul suprem este ghertoiul agresiv cu aspect de porc ramator, masculul alfa intre animale, "invingatorul", cel care calca pe cadavre si ii dispretuieste pe toti ceilalti semeni, utili doar sa-l serveasca si sa-i fie de folos LUI, supremului porc! Azi copii se uita cu jind la cei "reusiti in viata", chestie care inseamna sa te umpli de bani peste noapte fara nici un merit, doar acela de a fi "jmecher si destept" (adica "borfas" in sensul bun, de-ti creste inima de incantare!). VIP-urile sunt niste neica nimeni care nu au realizat nimic in viata, nu au construit sau facut nimic util dar sunt VIP-uri si toti ii admiram! (nimeni nu intreaba de ce, efectul de turma este suprem!). MODELUL in mentalul majoritar colectiv este grobianul care distruge si murdareste totul in jur cu apetenta "invingatorului" si comportamentul plin de DISPRET pentru tot, de la semenii lui pana la mediu, padure, parc, strada, curatenie, liniste. Dispretul este manifestarea de PUTERE! In Romania a avea PUTERE inseamna in primul rand DISPRET! (pentru amaratii din jur care nu au fost la fel de norocosi). Si ca mascul alfa te faci remarcat in primul rand improscand cu dejectii totul in jur! Ca la animale unde masculii isi marca teritoriul cu pipi si caca. Bonus, zgomot, sa-i bagi pe toti in sperieti!

Realitatea este ca avem o mentalitate de hazna medievala asa ca discutiile despre mediu, automobile nepoluante, mersul cu bicicleta sau trotineta, etc, etc, sunt prea subtile, prea nepotrivite MAJORITARULUI! Care se duce ambalat in tabla chiar si sa-si cumpere tigari la coltul strazii si vrea musai sa opreasca troaca fumegatoare pe 4 roti fix in usa dughenei!

Si de ce face toate astea?!... Simplu, vorba unui mare politician!... Pentru ca poate!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

catacore
Posts: 111
Joined: 22 Nov 2014, 06:00

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by catacore »

Da, suntem un popor cam necivilizat si cu mentalitate de secol XIX, probabil. Plus ca suntem indaratnici si vesnic banuitori, niciodata respectand vreo regula si mereu gata sa negociem (orice - dreptatea, legalitatea, pretul, libertatea). Si asta ne face foarte greu de civilizat (dresat), pina la urma.

Vesticul, in schimb, e foarte civilizat, foarte constient de valoarea si puterea lui (votul, de pilda). Si, de aceea, e mult mai usor de manipulat. Totul e sa-i bagi pe gat "studii" sau "cercetari" si sa-l faci pe el responsabil de situatia actuala (sau cea care va surveni daca el nu ia atitudine). Astfel poti forma tabere/miscari ecologiste (care sa se bata pina la moarte cu industria petroliera, de exemplu - ei, ecologistii, folosind tot motoare pe baza de produse petroliere, dar pentru o cauza nobila, nu-i asa?), miscari lgbt (in curand, daca vei pronunta cuvinte ca Sodoma si Gomora vei fi calificat ca homofob si vei fi ars pe rug), si orice altceva care le foloseste LOR pentru destabilizare (vezi scoala dela Frankfurt) sau umplerea buzunarelor.

Eu despre asta cred ca e vorba, la nivel global. Li se rupe LOR de planeta asta, banul conteaza, si puterea. Probabil aia care striga mai tare contra poluarii produc cea mai mare poluare (si aici ma gandesc la "vestul civilizat" care a mutat toata productia industriala in Asia, iar acum trebuie sa transporte, la dus, materia prima, si inapoi produsele made in China). De fapt demagogie tipica, dela individ (nush ce mare actor, cu gura si mai mare, plina de ecologie, si care isi folosea propriul "jet" pentru orice deplasare, doar nu se putea amesteca cu "multimea", pardon, pulimea, intr-un avion "de linie") si pina la marile companii.

Lucrez in domeniul petrolului si am vazut cum se comporta aceeasi companie petroliera (gen Shell, Chevron, Total) cand foreaza in Marea Nordului (nici o picatura de petrol, noroi sau alte chimicale sa nu ajunga cumva in apa) si in Africa de Vest (totul deversat in ocean, ca acolo "e permis" daca "ungi" pe cine trebuie - ca sa evacueze deseurile conform regulilor trebuie sa cheltuie prea multi bani).
Hai sa vedem ce gasim in fiecare baie din hotelurile din Norvegia (si prin Germania, Austria): un mesaj care zice ca, daca vrei sa salvezi mediul/planeta, sa mai folosesti prosoapele si a doua zi, ca astfel reduci cantitatea de detergenti si de munca necesare, micsorand astfel impactul TAU asupra mediului. In schimb nimeni nu-ti ofera 5-10% reducere la pret daca faci treaba asta, adica ei sa castige tot atata de pe urma ta, dar sa aiba cheltuieli mai mici. Deci salvarea mediului e responsabilitatea ta, ei si-o asuma doar pe aia cu incasarea banilor dela tine.

Lucrez de ceva ani pentru o companie de stat din Norvegia, si sunt absolut oripilat de cat rahat pot astia manca, practic am regasit limbajul de lemn atat de drag depe vremea lui ceashca. Aproape incredibil, fiindca vorbim de tara cu cel mai ridicat nivel de trai din Europa, bla-bla. Si mecanismul de baza pentru toata treaba asta e sa-i implici pe toti in treaba asta, sa fie totul public si spre dezbatere, un fel de feisbuk in care fiecare lauda pe fiecare, etc. Totul e "de suprafata", pare ca nimeni nu gandeste cu capul lui si in afara corectitudinii politice. E un dresaj, de fapt. Capatul civilizatiei. Bineinteles, ei iti dau prioritate (la intersectii) si cand nu ar trebui, opresc masina cand tu inca esti la 5-10m de trecerea de pietoni, fac sport ca niste maniaci (fiindca, probabil isi) si doresc sa traiasca vesnic. Si da, soferul de autobuz iti va inchide usa in nas fiindca el trebuie sa plece la fix, nu te va astepta inca 10 secunde.

Din punctul meu de vedere, toate ideile astea "nobile" trebuie sa aduca bani, altfel is aruncate la gunoi. Doar manipulare pentru profit.
Iar concluzia e simplu de tras: is anti-ecologist, fireste :)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by johndoe21ro »

catacore wrote:Da, suntem un popor cam necivilizat si cu mentalitate de secol XIX, probabil. Plus ca suntem indaratnici si vesnic banuitori, niciodata respectand vreo regula si mereu gata sa negociem (orice - dreptatea, legalitatea, pretul, libertatea). Si asta ne face foarte greu de civilizat (dresat), pina la urma.

Vesticul, in schimb, e foarte civilizat, foarte constient de valoarea si puterea lui (votul, de pilda). Si, de aceea, e mult mai usor de manipulat. Totul e sa-i bagi pe gat "studii" sau "cercetari" si sa-l faci pe el responsabil de situatia actuala (sau cea care va surveni daca el nu ia atitudine). Astfel poti forma tabere/miscari ecologiste (care sa se bata pina la moarte cu industria petroliera, de exemplu - ei, ecologistii, folosind tot motoare pe baza de produse petroliere, dar pentru o cauza nobila, nu-i asa?), miscari lgbt (in curand, daca vei pronunta cuvinte ca Sodoma si Gomora vei fi calificat ca homofob si vei fi ars pe rug), si orice altceva care le foloseste LOR pentru destabilizare (vezi scoala dela Frankfurt) sau umplerea buzunarelor.

Eu despre asta cred ca e vorba, la nivel global. Li se rupe LOR de planeta asta, banul conteaza, si puterea. Probabil aia care striga mai tare contra poluarii produc cea mai mare poluare (si aici ma gandesc la "vestul civilizat" care a mutat toata productia industriala in Asia, iar acum trebuie sa transporte, la dus, materia prima, si inapoi produsele made in China). De fapt demagogie tipica, dela individ (nush ce mare actor, cu gura si mai mare, plina de ecologie, si care isi folosea propriul "jet" pentru orice deplasare, doar nu se putea amesteca cu "multimea", pardon, pulimea, intr-un avion "de linie") si pina la marile companii.

Lucrez in domeniul petrolului si am vazut cum se comporta aceeasi companie petroliera (gen Shell, Chevron, Total) cand foreaza in Marea Nordului (nici o picatura de petrol, noroi sau alte chimicale sa nu ajunga cumva in apa) si in Africa de Vest (totul deversat in ocean, ca acolo "e permis" daca "ungi" pe cine trebuie - ca sa evacueze deseurile conform regulilor trebuie sa cheltuie prea multi bani).
Hai sa vedem ce gasim in fiecare baie din hotelurile din Norvegia (si prin Germania, Austria): un mesaj care zice ca, daca vrei sa salvezi mediul/planeta, sa mai folosesti prosoapele si a doua zi, ca astfel reduci cantitatea de detergenti si de munca necesare, micsorand astfel impactul TAU asupra mediului. In schimb nimeni nu-ti ofera 5-10% reducere la pret daca faci treaba asta, adica ei sa castige tot atata de pe urma ta, dar sa aiba cheltuieli mai mici. Deci salvarea mediului e responsabilitatea ta, ei si-o asuma doar pe aia cu incasarea banilor dela tine.

Lucrez de ceva ani pentru o companie de stat din Norvegia, si sunt absolut oripilat de cat rahat pot astia manca, practic am regasit limbajul de lemn atat de drag depe vremea lui ceashca. Aproape incredibil, fiindca vorbim de tara cu cel mai ridicat nivel de trai din Europa, bla-bla. Si mecanismul de baza pentru toata treaba asta e sa-i implici pe toti in treaba asta, sa fie totul public si spre dezbatere, un fel de feisbuk in care fiecare lauda pe fiecare, etc. Totul e "de suprafata", pare ca nimeni nu gandeste cu capul lui si in afara corectitudinii politice. E un dresaj, de fapt. Capatul civilizatiei. Bineinteles, ei iti dau prioritate (la intersectii) si cand nu ar trebui, opresc masina cand tu inca esti la 5-10m de trecerea de pietoni, fac sport ca niste maniaci (fiindca, probabil isi) si doresc sa traiasca vesnic. Si da, soferul de autobuz iti va inchide usa in nas fiindca el trebuie sa plece la fix, nu te va astepta inca 10 secunde.

Din punctul meu de vedere, toate ideile astea "nobile" trebuie sa aduca bani, altfel is aruncate la gunoi. Doar manipulare pentru profit.
Iar concluzia e simplu de tras: is anti-ecologist, fireste :)
Treaba asta cu prosoapele se gaseste si in hotelurile romanesti si mi se pare de bun-simt! Vrei sa fii platit ca sa salvezi planeta?! Sau sa ti se faca reducere ca nu vrei sa ti se spele de pe o zi pe alta prosoapele?! Sper sa ma ierti, nu stiu cum sa o spun mai frumos, insa problema nu o vad la ei. Iar treaba cu banii e discutabila. La noi banii sunt de baza si asta denota lipsa de educatie... Afara banii sunt cheltuiti chibzuit: pe calatorii, pe educatie/cultura, sanatate... Fac sport pentru ca sunt educati, pentru ca stiu ca serviciile medicale sunt scumpe, pentru ca se simt...
Esti anti-ecologist? Esti mandru? Esti roman! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

catacore, daca gandesti asa cum ai scris mai sus si ai copii.... va fi vai de ei! Ecologia sau cum vrei sa-i spui nu este pentru noi, este pentru urmasii nostri. Indiferent ce s-ar intampla cat mai avem noi de trait nu va fi nimic spectaculos in materie de distrugere a echilibrului natural al planetei. Insa dupa noi va fi vai si amar! Explicatia e simpla = totul este finit si masurabil pe aceasta planeta. Aerul este finit, o anume cantitate, componentele sale in frunte cu oxigenul, tot finite ca si resursele fosile (petrol, gaze, etc), ca si minereurile, ca si apa potabila, ca tot ce ne inconjoara. E vorba de CANTITATI. Este ca si cand am socoti averea, bunurile, valorile materiale pe care le detinem fiecare. Sunt finite si trebuie impartite la urmasi, intre noi. Daca toata aceasta avere (resurse) va fi impartita la 7 miliarde, e una, daca va fi impartita la 14 miliarde este cu totul alta! Daca noi doi indiferent de varsta vom fi suficient de longevivi, apucam 10 miliarde de oameni pe planeta, poate 14! Nu sunt foarte lamurit nici ce pensie vom apuca, poate mana intinsa sub pod!

Nu stiu ce varsta ai dar sigur nu ai mai putin de 40, din estimarea mea. Tu si eu am apucat planeta cand era populata de.... 3,5 miliarde de oameni! Exact jumatate din cati sunt acum! Intre timp planeta a ramas aceeasi! Noi ne inmultim! Si daca toti vrem sa consumam, sa avem, sa tocam, daca la toti NU NE PASA si fiecare vrem numai BANUL SI PROFITUL, mai ales noua sa ne fie bine, azi.... trebuie doar sa faci un exercitiu de contabilitate sa vezi viitorul (probabil si al copiilor, nepotilor, stranepotilor tai).

TOTUL pe lumea asta incepe cu un gand, cu ceva imaterial, cu ceea ce avem in cap! Gandul este inaintea materiei, asta e marele adevar pe care omenirea il va invata. Probabil cu mari chinuri si un pret de platit! In urma, este extrem de important cum gandim si ce avem in cap. Importante sunt principiile noastre (mai ales cele morale)! Important este cum gandim deoarece orice pe lumea asta incepe cu un gand!

Daca noi gandim iadul, atunci de asa ceva vom avea parte! Daca fiecare gandim egoist si traim numai pentru noi si pentru acum, atunci ce viitor va mai exista !?

Chiar daca de exemplu suntem saraci, nu avem mai nimic si ne dorim multe (poate credem convinsi ca ni se si cuvine!), asta nu ne da dreptul (moral) sa fim egoisti si sa nu ne pese de viitor!'

Ce s-ar alege de noi toti daca am urma numai exemplele urate si distructive!? Daca am fi manati numai de invidie, pofta si ura?!

...OK, sunt de acord ca in marea economie mondiala conteaza doar PROFITUL si BANUL. Nu omul, nu valoarea, nu viitorul iar ecologia e barbologie. OK! Dar hai sa ne imaginam ca toata omenirea ar lua exemplu acesta! Am ajunge instant sa ne sfasiem intre noi ca hienele! Defapt nici nu e greu! La cat arsenal nuclear exista pe planeta, e foarte usor de apasat pe niste butoane! Daca la butoane s-ar afla niste egoisti cinici si indiferenti cu gandul doar la profitul lor de azi, oare ce s-ar intampla maine?!

E o distanta extrem de fina, extrem de mica intre gandul egoist al clipei si constientizarea eternitatii. Micile "amanunte" construiesc cele mai mari lucruri din Univers.

Si pe de alta parte avem Istoria. Intreaga istorie demonstreaza cum gandul si credinta pot sa mute muntii din loc, in schimb lipsa de credinta si defetismul nu pot muta nici un pai.

E greu de vazut ceea ce impinge lumea inainte. Mai usor e de vazut ceea ce franeaza lumea, ceea ce o impinge inapoi. Te asigur ca daca vei analiza mai atent ceea ce impinge lumea inainte s-ar putea sa ai un sentiment de nedumerire. Lumea nu este impinsa de cinici, de lucizi, de cei reci si egoisti. Este impinsa de visatori, de naivi, de cei pe care in cinismul nostru ii numim "nebuni", tembeli, etc, poate chiar cu sentiment de dispret (pentru naivitatea lor in a se incapatana sa creada in bine si sa construiasca permanent ceea ce altii distrug permanent! Asta in timp ce noi, cinicii, spunem, "Ce rost mai are sa construiesc daca tot va fi daramat?!"). Intr-un fel asta da si definitia omului si cateodata seamana a indarjire absurda. E ceva opus cinismului si luciditatii.

Eu cred ca nu ai inteles NIMIC din occidentalii aia. In fapt sunt foarte asemanatori cu noi insa micile diferente (cateodata invizibile pentru unii) ii fac total diferiti. In miezul problemei se afla notiunea de RESPECT. Noi rumanii nu avem respect pentru nimic, ceea ce este logic deoarece in primul rand nu avem respect pentru noi insine. Suntem niste permanente victime (fustrate) si taiem in carne vie cu ascutimea judecatii noastre luminoase...... venite din mocirla si cocina morala in care ne ducem viata, aici, in aceasta tara care-si distruge sistematic viitorul si isi scuipa trecutul.

Noi rumanii avem un talent fabulos a spurca tot! In a desacraliza si vulgariza tot! Transformam oricand o procesiune sfanta in balci vesel (Da! Suntem cinici, lucizi, avem judecata brici! Ne uitam cu mila si despret la occidentalul care sta ca boul la semafor in miez de noapte cu strada complet goala! Il credem prost si indobitocit pe ala! Spalat la cap! Noi suntem aia destepti si DESCURCARETI! Nu stam la semafor nici macar ziua in amiaza mare, trecem mereu pe rosu ca suntem DESTEPTI!).

Daca pana si ideea de Curte Constitutionala am ajuns sa o spurcam (ca stat) intr-un mod nemaiintalnit de pervers (adica Curtea Consitutionala sa fie anti-constitutionala! Si cum nimic nu exista deasupra ei, iata spurcaciunea suprema!).... atunci ce ar mai fi de spus?! Nu am inteles nimic din comunism care nici nu a fost defapt comunism ci un soi de neo-feudalism primitiv. Apoi ce sa mai pretinzi de la oameni !? Daca s-au nascut in colivia fara ferestre si au ajuns aruncati direct in balciul colorat al capitalismului salbatic! Vorba lu' Conu Iancu, te duci bou la Paris si te intorci vaca! Vai si amar cu cati am incercat sa discut si sa-i trag de limba, "Cum e acolo?!" ..... Si m-au "lamurit"! Bustean! Venisera vaci.

Sa sti ca acei norvegieni "comunisti" si "stupizi", dar mai ales "ipocriti" sunt totusi oameni liberi. Noi nu suntem oameni liberi! Nu pentru ca ne-ar tine careva in lanturi, ne tinem singuri in propria colivie! (mentala).

Daca ai spirit de observatie vei observa ca atunci cand treci granita spre Ungaria oamenii incep sa arate din ce in ce mai diversi comparativ intre ei. Aici la noi oamenii sunt nefiresc de LA FEL. Toti se imbraca la fel, vorbesc si sunt preocupati cam de aceleasi lucruri, urmeaza ca turma de oi orice moda si mondenitate, instant, sunt deosebit de preocupati sa nu iasa din randul turmei cu nimic, sa tina posturile cu sfintenie de parca ar fi de viata si moarte, sa fie LA FEL unii cu altii. Rumanul nu poate fi DIFERIT! Traim intr-o societate medievala care ii arde pe rug pe cei diferiti. De unde si revolta si uimirea noastra la vederea "femeii cu barba" ! Si spun asta nu analizandu-i pe altii ci chiar pe mine! Dar macar eu unul incerc sa inteleg ce mi se intampla. Trecutul nu-l mai pot schimba dar macar pot schimba viitorul. Insa, intrebare, cati din jurul nostru vor sa schimbe viitorul?! Tu vrei sa schimbi viitorul gandind asa cum ai scris mai sus ?!?! (sa nu crezi ca astept un raspuns)
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Mașinile electrice reprezintă o parte neglijabilă din vânzările mondiale, dar această situație este pe cale sa se schimbe rapid, apreciază o analiză de la Bloomberg New Energy Finance (BNEF): în 2040, 57% din vehiculele pentru pasageri vândute vor fi electrice. Este o creștere cu două puncte procentuale peste prognoza de anul trecut. Un procentaj similar se va înregistra în vânzările de vehicule comerciale ușoare din SUA, Europa și China, prezice BNEF.

„Vedem o posibilitate reală ca vânzările de mașini convenționale pentru pasageri să fi trecut de pe acum de faza de vârf”, apreciază Colin McKerracher, șeful diviziei de transport la BNEF. Automobilele electrice se apropie de prețul de vânzare al celor pe benzină sau motorină și sunt deja mai ieftin de utilizat. Aceasta înseamnă că vor deveni în curând opțiunea mai economică pentru clienți, iar vânzările mondiale vor sări de la două milioane în 2018 la 56 de milioane în 2040, spune raportul. În aceeași perioadă, vânzările de vehicule „motorizate convențional” se vor reduce de la 85 la numai 42 de milioane. Schimbarea va fi alimentată de scăderea în continuare a prețurilor bateriilor. Din 2010, acestea s-au redus cu 85% datorită îmbunătățirilor tehnologice și economiilor de scară aduse de creșterea producției. Tendința este ca mașinile electrice să devină mai convenabile decât cele cu ardere internă la jumătatea deceniului următor, atât ca preț de vânzare, cât și ca deținere pe termen lung. Ele costă mai puțin în utilizare deoarece electricitatea este mult mai ieftină decât benzina sau motorina și solicită mai puțină întreținere, având mult mai puține piese în mișcare.

Serviciile de ride-sharing se vor muta spre mașini electrice mai repede decât deținătorii privați, apreciază Ali-Izadi Najafabadi, care conduce cercetările în mobilitate partajată la BNEF. Proprietarii de flote de vehicule sunt mai preocupați de costurile cu combustibilul și întreținerea decât particularii: „Sunt în prezent un miliard de utilizatori ai serviciilor de mobilitate partajată pe plan global. Aceste servicii vor continua să crească și vor reduce gradat numărul de vehicule în proprietate individuală”.

China va continua să conducă la vânzările de mașini electrice, dar cota sa de piață va scădea odată cu creșterea vânzărilor în alte țări. China va deține 48% din vânzările de mașini electrice în 2025, dar numai 26% în 2040. Între timp, Europa va trece în fața SUA la cota de piață a automobilelor electrice în deceniul următor. (CNN)
https://economie.hotnews.ro/stiri-finan ... ctrice.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă
https://www.auto-bild.ro/stiri/moldova- ... 63793.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Una din putinele stiri 100% pozitive din ultimi 30 de ani. Excelenta initiativa :!:

Precum cainele lui Pavlov, m-am ales fara voia mea intentionata cu niste automatisme de atitudine/abordare. De exemplu cand vad o masina scumpa, prima intrebare care imi rasare in cap este daca soferul are toate tiglele pe casa chiar daca nu a facut cacaturi evidente in trafic, cand vad un politician ma intreb daca are abilitati de curva bolnava sau e sincer in naivitatea lui cand declara (nu conteaza ce). Acum ceva ani am citit o gluma pe net despre moldoveni care spunea ca cetatenii moldoveni care au facut mizerii de-a lungul vietii lor, la urmatoarea reincarnare, tot in Moldova se vor aparea, pana se invata minte :mrgreen:
Serios vorbind, singura cale de a pricepe ceva efectiv este experienta directa. Multi oameni la volan, isi arata adevarata fata prin felul in care gestioneaza stresul (clacheaza prea usor) si arata discrepanta reala dintre ce vor sa para si ce sunt de fapt.

Post Reply