AUTO - Despre masini (si soferi)

Doar o vorba sa-ti mai spun
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

„Nu seamănă cu nimic din ceea ce am produs până acum“
poate cu ce uratenii produce Ford dar in rest seamana cu vreo 80% din galushtile ranjite scoase pe piata de toti producatorii, desenate parca anume pentru manelari, ghertzoi si pitzipoance. Daca nu ar avea numele scris ai zice ca e Renault sau KIA sau ceva de genul asta. Plini de "inspiratie" tip copy-paste. Probabil ca e rezultatul programelor de computer pe care le folosesc toti (acum si boxele audio se proiecteaza si ...."se asculta" in programe de simulare pe computer de catre tineri care fac auditii numai din telefon), plus generatia hranita cu parizer (simt estetic zero, cultura sub zero, interese si hobby inexistente, simt puternic de turma).
Cu motorasul de 1000cm va fi raketa cosmica.
Ma intreb cati din cei care-l vor cumpara vor baga in portbagaj genti cu crose de golf?!?! :lol: :lol: :lol:
Au pus tzitzerele la nivelul urechilor deoarece se stie ca noile generatii au probleme ORL de la doapele telefonului. Asa ca trebuie sa fie ceva mai tare radiati cu Tzi-tzi-tzi. Pe fond de Bu-bu-bu de sumufer. Ma astept sa moara motorul daca dai maneaua mai tare. Nu vreau sa ma gandesc ce face cu aerul conditionat la 1000cm!
Peste toate astea PRETUL e cel mai important. Deocamdata nu se stie. Ma astept sa coste mult sau indirect spus, Dusterul sa-l bage in praf.
Nu-i inteleg pe astia de la Ford! Se incapataneaza sa nu inteleaga ca sunt de multa vreme in faliment si piata e atat de saturata de mediocritati, oferta e atat de supradimensionata ca pur si simplu unii taie frunza la caini pana o sa-i loveasca legile economiei de piata ca trenul la bariera!

https://adevarul.ro/locale/craiova/foto ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Atenție la ce service schimbați freonul la mașină. Efectele pot fi catastrofale
https://stirileprotv.ro/stiri/inspector ... ofala.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

VIDEO Cine a fost de vină în accidentul din imagine. Caz şcoală pentru care internauţii nu reuşesc să cadă de acord
https://adevarul.ro/locale/timisoara/vi ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Elon Musk a explicat de ce s-au spart geamurile camioanetei Cybertruck la evenimentul de lansare
https://economie.hotnews.ro/stiri-auto- ... ansare.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Compania de origine americană Harman, specializată în pro­ducţia de sisteme audio, care a devenit în 2017 parte a gi­gan­tului sud-coreean Samsung, vrea să recruteze 20 de programatori în echipa de Telematică, formată în prezent din peste 80 de persoane.

În total, Harman are o echipă de 400 de angajaţi în România.

Echipa de Telematică dezvoltă ecosistemul connected car pentru cei mai mari producători de automobile din lume, precum Mercedes şi BMW.
https://www.zf.ro/business-hi-tech/harm ... a-18622261" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Sunt idioţii înclinaţi să conducă BMW sau maşina de lux germană îi transformă în idioţi. Studiul care a răspuns la întrebare
......
Potrivit lui Lönnqvist, răspunsul final, după analizarea răspunsurilor, este lipsit de ambiguitate: oamenii egoişti, aroganţi, orgolioşi, încăpăţânaţi, dezagreabili şi lipsiţi de empatie au tendinţa să deţină un autoturism de „statut“, precum BMW, Audi sau Mercedes. „Aceste trăsături de personalitate explică dorinţa de a avea «proprietăţi de statut» şi aceleaşi trăsături explică de ce asemenea oameni încalcă regulile de circulaţie mai frecvent decât alţii“, explică profesorul Lönnqvist. Profesorul mai spune că aceşti oameni se consideră superiori semenilor, motiv pentru care vor face tot posibilul să-şi arate supremaţia etalând proprietăţi scumpe, pe care vor face sacrificii să le achiziţioneze chiar dacă nu sunt bine situaţi financiar.
https://adevarul.ro/news/societate/sunt ... CrossPromo" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
DorinD
Posts: 264
Joined: 20 Nov 2008, 16:18
Location: Bucuresti
Contact:

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by DorinD »

Sunt curios ce masina conduce domnul profesor din Helsinki, probabil nu MB, BMW sau AUDI.
"It is never too late to have a happy childhood"

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

Sunt de acord cu profesorul in cauza / nu am masina, nu imi doresc asa ceva. Asta nu ma impiedica deloc sa nu remar paternuri de comportament vis a vis ''beamveuri'' in trafic.
Intr-o masina investesti ca intr-o curva de lux + ''bonus'' obligatoriu - mai multe ocazii sa mori sau sa ramai paralizat/handicapat. Stiu ca este utila, mi capu' calendar de teorie, dar tot nu vreau asa ceva. La sfarsitul anului trecut era sa ajung in rai inainte de terment, intr-un accident de masina (eram pasager). In mod probabil intamplator, soferul care ne-a accidentat conducea o masina de ''brand''. Lovitura laterala intr-o intersectie cauzata de ignorarea unei reguli de baza in soferie, adica faptul de a incetini cand intri intr-o intersectie este obligatoriu, chiar daca intersesctia pare goala.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Cum arată Dacia Spring, primul model electric al constructorului de la Mioveni. De când va fi disponibil pe piaţă şi cât va costa FOTO VIDEO
https://adevarul.ro/life-style/auto/pri ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Urata de porc. Dar pe gustul generatiei cu ochii lipiti de micul ecranas (adica, prost gust, sclipici manelar si prostie. Bonus, vulgaritate stridenta). Un fel de caricatura de Q7-tuareg pentru aia care poftesc dar nu au cu ce. Imi aduce aminte de raclama cu indianul care isi face un Peugeot cu ciocanelul din tabla de conserva ca sa cucereasca o piranda.
La 200Km autonomie teoretica (si limitarea vitezei) este o gluma proasta. Autonomia la electrice e ca la telefoane sau consumul dat in reclama la cele cu benzina. Adica nu vei atinge niciodata acei 200Km decat la vale cu vantul in spate si farurile stinse. La 200Km in traficul blocat din Bucuresti ajungi defapt la 100Km, deci o incarci in fiecare noapte sa te duci la munca a doua zi si sa stai blocat in trafic cu de 3 ori mai putin viteza unei trotinete.
E un fel de PR de moment, da bine sa ai electrica in portofoliu dar la ce prezinta ei nu o s-o cumpere nimeni.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

O familie întreagă a fost la un pas de a muri când se întorcea de la mare şi se îndrepta spre Craiova. Şoferul povesteşte că maşina pe care o conducea a început să vibreze după ce s-a auzit un zgomot puternic. "Din fericire, am putut să trag pe dreapta, dar ce am aflat ulterior mi se pare de neacceptat".

Incidentul a avut loc pe data de 3 august 2020. Marian Pătru din Craiova, de profesie inginer de aviaţie, se întorcea de la mare alături de soţie şi cei doi copii de 10, respectiv 15 ani. Bărbatul conducea maşina personală, un BMW X 6. „Pe autostradă, la km 65, am auzit un zgomot foarte puternic şi maşina a început să vibreze agresiv. Din fericire, am putut să trag pe dreapta, dar ce am aflat ulterior mi se pare de neacceptat. Se rupsese cardanul din faţă, Maşina se umpluse de ulei, copiii s-au speriat, au început să plângă. A fost infernal. Imediat mi-am dat seama că este ceva în neregulă. Cardanul nu putea să se rupă decât în urma unei erori de fabricaţie", a declarat Marian Pătru.
.....
„Mi-au făcut un deviz de aproximativ 10.000 de lei. Adică eu şi familia mea puteam muri sau dacă acest cardan ar fi fost aruncat din scut la viteza pe care o aveam, vreo 150 km/h, nenoroceam un om nevinovat.
....
https://adevarul.ro/locale/craiova/vide ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1) X6 este masina de cocalar sau/si ghertzoi. Mi-ar fi rusine sa umblu cu un camion din asta desenat pentru ghertzoi! Asta e designul pe care-l numesc, gogoasa ranjita. Mare pe afara si mica inauntru. Mare degeaba! Urata cu spume si ranjita parca strigand, "-La o parte pulime, trece ciumegul cu BMW-ul pe care strada care nu-l mai incape de fudul ce este!" In sunet de manea.
Vad ca recnoaste ca a incalcat limita legala care este de 130Km/h si nu 150Km/h.
2) BMW ca toate firmele mari de azi sunt cu ochii pe profit scos si din piatra seaca. Exemplu - un cunoscut care lucreaza la Renault centru de proiectare (inginer) a inventat o modificare la o componenta la rezervoarele Renault (cea mai mare fabrica este in India) care aducea o economie medie de 15 centi/dolar pe una bucata rezervor. Renault i-a dat prima 15.000 euro. Cei 15 centi aduc economii uriase deoarece discutam de cantitati uriase la mega corporatia cu pricina.
E ca si la trancote. Acum conteaza numai profitul. Cele doua departamente, marketing si financiar conduc si decid. Proiectarea/ingineria executa! Omul mi-a spus ca la nivelul actual de cunostinte si acumulare in proiectare se poate fabrica o masina Renault care sa reziste 1.000.000 Km fara reparatii (doar consumabile) si care nu ar costa cu mult mai mult decat una normala, medie. DAR NU VOR. In prezent se proiecteaza durata de viata la orice componenta. Si le iese din ce in ce mai exact! Practic, astazi te uiti la toate garantiile unei masini si cam aia e viata ei. Dupa aceea minunea incepe sa pape bani de reparatii. Pana acum vreo 10 ani nu se putea proiecta moartea componentei si deci si a masinii cu atata exactitate. Este pur si simplu politica de consum. Ce s-ar face o companie daca ar produce produse care nu se strica niciodata?!?! In primul rand ca astea costa ceva mai mult si din start ai un handicap mare in vanzari. Intreaga lume actuala e orientata catre PRETUL CE MAI MIC. E deja psihologie, mentalitate, religie! SA FIE IEFTIN! Apoi marele handicap este ca un client (multumit) nu te mai viziteaza. Pentru ca nici nu are de reparat si nici nu vrea sa-si schimbe masina. Si-au dat seama in timp ca cea mai buna politica este sa fabrice produse care mor programat. Programarea o face departamentul de marketing care are o intreaga stiinta in spate estimand CAT TREBUIE SA REZISTE UN AUTOMOBIL luand in seama toti factorii de la comercial, social, uman, tehnic, etc, etc in asa fel incat INTREAGA LINIE DE PRODUCTIE (masini + jdemiile de fabrici de componente) sa aiba de lucru CAT MAI MULT! Toata experienta acumulata duce catre un singur punct - produsul trebuie sa crape programat dupa terminarea obligatiilor LEGALE. La automobile e mai complex deoarece mare parte din profit vine din industria de piese si service, deci un automobil trebuie sa se strice dar in anume fel, incat sa dea de lucru la aceasta industrie si numai o perioada limitata, pana cand e necesara scoaterea de pe banda de productie a unor componente ale unui model deja scos. Totul se mentine cat sa iasa PROFITUL, nu mai mult, nu mai putin. Sunt echilibre optime, daca produsul e scos din circulatie prea devreme inca nu s-au supt toate profiturile, daca e scos prea tarziu, e paguba.
3) BMW (si Mercedes) sunt marci deja consacrate ale tiganilor. Rar vad pe strada un alb intr-un BMW sau Mercedes si ala e din Teleorman cu BMW care fumega. Modelele noi pentru est sunt mai de prost gust decat cele pentru vest si lucrate si mai prost. Au ajuns la asa performanta incat pot varia calitatea pe serii si destinatii. Cele mai bune masini se fabrica pentru export in pietele din USA, Canada, Japonia, Australia si Noua Zeelanda. Cele mai proaste se fac pentru lumea a treia din care noi facem parte cu brio.
4) nu cred ca mai exista la ora asta masini fiabile. Poate japonezii doar la unele modele la unele branduri si poate koreenii rar. Nu mai intereseaza pe nimeni ca masina sa fie fiabila IN AFARA GARANTIILOR LEGALE (sau oferite de firma sa-si atraga clienti). Masina e un consumabil in ziua de azi. Nimeni nu si-o mai poate repara singur cu ciorapul nevestei in drum spre mare. Deschizi capacul degeaba ca te uiti ca vitelul in poarta noua.
5) masinile electrice vin cu avant din urma. Imi doresc sa inlocuiasca cat mai repede parcul clasic actual. Insa va dura mult. Problema bateriilor e una inca prost rezolvata si e de fapt cheia problemei.
Masinile electrice sunt CU TOTUL ALTCEVA decat masinile clasice. E pur si simplu alta industrie care seamana mai degraba cu cea a ustensilelor casnice electrice, nu are mai nimic in comun cu industria auto clasica de la care preia doar caroseria, suspensiile si tot know-how-ul legat de rulare, directie, siguranta, aerodinamica, ergonomie si cam atat. Va fi din ce in ce mai nasol de inginerii care lucreaza in industria auto. Mutarea in industria auto electrica e pur si simplu alta meserie cu mici exceptii enumerate. Mai ales aia cu motoarele termice o sa dea de naiba.
Schimbarea nu va fi "naturala", va fi POLITICA.
Desi auto electric NU este nepoluant, dimpotriva, industria bateriilor e foarte poluanta si electricitatea se produce cu poluare, per total poluarea poate scadea si poate fi controlata mai bine. Oricum, asta e directia. La orase schimbarea va veni mai repede si mai ales la omul de rand care va fi obligat. Parerea mea este ca astia din industria auto sunt disperati la ora actuala, mai ales in pandemia asta. Eu daca as fi in domeniul asta m-as apuca nu de maine, de ieri sa bag bani in electric!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Messer
Posts: 103
Joined: 30 Jul 2020, 20:27

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Messer »

Buna ziua,parerea mea este ca Land Rover Deffender B 92 9s este cea mai fiabila masina din lume ,nu zboara dar ,avand in vedere ca 78% din masinile produse de ei in anii 1962-1974 circula si in ziua de azi cred ca spune totul despre producatorul englez inainte de a fi cumparat de indienii de la Tata Motors care au cumparat de alfel si Jaguar,care tot respectul pentru ei dupa ce si-au luat-o cu Evoque ,au pastrat liniile de design de la vechiul Deffender.
"Experienta,este direct proportionala cu cantitatea de echipament distrus."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by momolo »

Imi aduc aminte ca nu de mult circula teoria generela si oficiala ca DIESEL-ul.... polueaza ....mai putin decat motorul Otto pe benzina! Eram siderat! Era pur si simplu teoria oficiala la nivel de state! OFICIAL!! Nu-mi venea sa cred, cum adica?! Motorina e un petrol mai putin rafinat, daca-i dai foc arde cu mai mult fum si face mai multa putoare decat benzina! Nu pricepeam cum e posibil ca un DIESEL sa polueze mai putin ca un motor pe benzina?!?! :shock: In jurul meu unii imi explicau... ca e normal, asa si pe dincolo.
Ei bine, de curand oficial in lume "s-a constatat" ....brusc.... ca DIESEL-ul polueaza..... MAI MULT".
Imi dau seama ca traiesc intr-o lume autista. Acum parca nimeni nu-si mai aduce aminte de propaganda OFICIALA cum ca "Diesel-ul e mai curat".
Intre timp l-au si interzis cu totul in orase civilizate din vest, in curand il interzic peste tot. De aia nemtii se scapa de ele si toate aceste tractoare ajung in Romania.
Acum inteleg si de ce multe pe strada fumega ca naiba, mai ales cand accelereaza (ca biciclist nu pot sa nu observ).
Iata cauza:

https://www.pieseauto.ro/egr/supapa-egr ... ula-63.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Messer
Posts: 103
Joined: 30 Jul 2020, 20:27

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Messer »

Buna ziua,scriam mai sus de Land Rover dar si Renault/Dacia se poate lauda cu asta :

https://haihuin2.com/2020/05/22/un-roma ... ub-capota/" onclick="window.open(this.href);return false;

Cred ca atata vreme cat oamenii nu inteleg ca adevaratul rost al masinii este sa te duca si sa te aduca in siguranta,masini de fitze si alte asemenea se vor produce la nesfarsit si oameni care sa le cumpere vor fi gramada,desi la cei peste 3 000 000 pe care-i am parcursi la bordul diferitelor masini ,pot spune ca am vazut multe legat de fiabilitatea lor.Am condus X5 motor 4.4i dar nu am fost rupere de incantat sau multumit ,vb ta Momolo ,e mic inauntru si arata ca si mutra unui betziv care se cearta cu politia,oricum, pe unde te poti baga cu un Dffender nu te poti baga niciodata cu un BiAmWe,Volvo XC 90,Audi Q6,7,etc,Touareg,Tiguan sau mai stiu eu care city SUV.

Sunt proprietar de Logan 1.4 din 2008 am batut cu el toata Europa Franta ,Elvetia,Germania,Nordul Italiei,Cehia ,Slovacia,Polonia,Lituania,de x 2 Rusia-Moscova-iarna,Serbia,Croatia,Muntenegru si va spun sincer ca in toti anii de cand il am am schimbat doar o bobina de inductie,consumabile si un set de discuri pe fata,km are 414000 si-mi doresc inca pe atit cel putin .
"Experienta,este direct proportionala cu cantitatea de echipament distrus."

kaav
Posts: 2233
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by kaav »

Problema nu consta ca la un moment dat, masinile nu vor fi (candva...) mai bune decat ce exista acum. Problema consta in faptul ca bijuteriile astea ingineresti sunt concepute de o asa maniera incat produc foarte multe deseuri pe care pamanul nu le mai poate inghitii. Nu se mira nimeni ca deja exista munti de gunoaie mari cat metropolele lumi care plutesc in deriva pe oceane?

Petrescu
Posts: 207
Joined: 19 May 2016, 11:37

Re: AUTO - Despre masini (si soferi)

Post by Petrescu »

Nu exista poluare, munti de gunoaie, etc.... exista doar nestiinta si prostie. Toata poluarea si muntii de gunoaie n-au venit din spatiu, au venit tot din si de pe Pamânt. Problema de fapt este data de imposibilitatea gestionarii deseurilor cu tehnologia actuala. Pana aici este nestiinta. Mai departe cand vezi ca nu ai deocamdata tehnologia, stiinta sa transformi deseurile in materiale utile si benefice naturii, ar trebui sa reduci producerea deseurilor pana in punctul in care le poti gestiona. Cand intervine prostia, nestiinta, goana dupa profit adica avaritia si rautatea, nu se mai pot gestiona deseurile iar pana la dezastru nu mai este decat un pas. Deci nu deseurile in sine sunt problema, ci tot mintea omului stricată.

Post Reply