SONY

A fost odata ca niciodata
User avatar
dj_italo2001
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2009, 21:07
Location: Sibiu
Contact:

Re: SONY

Post by dj_italo2001 »

trancotistu wrote:Scuzele de rigoare! și mersi momolo pentru efortul de a ilustra. Am fost obligat să postez de pe telefon și m-am chinuit puțin. Scuze și că mai fac greșeli gramaticale sau sunt incoerent, nu sunt nativ român.
Visavis de seria ESPRIT desigur că nu fac confuzie dar semnalarea lui Cosmin2000 este bună. Am găsit între timp și recomandări ale firmei pentru incintele SONY SS-G7 și din seria preESPRIT, respectiv ca preamplificator SONY TA-E 86 și amplif putere SONY TA-N86

http://www.thevintageknob.org/sony-TA-E86B.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.hifiengine.com/manual_libra ... -n86.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

O a doua soluție de amplificare recomandată a fost ca preamplificator SONY TA-E7 iar putere SONY TA-N7.

https://www.hifiengine.com/manual_libra ... a-e7.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thevintageknob.org/sony-TA-N7B.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Acum să fiu mai clar cu ce am dorit să înțeleg în prima postare: există o relație între incintele cu difuzor de bas cu diametru mare și amplificatoarele v-fet?

...mai văd ,mai caut, încerc să înțeleg. Am uitat să menționez că am și un pick-up SONY PS-X65 pe care doresc să îl folosesc tot în configurația de epocă.

Uita de vintigi....sunt coapte si incet incet pleaca toate pe ultimul drum...unde mai pui ca platesti o caruta de bani pe "istorie". Daca te tine punga cauta niste puteri din zona PRO a lu' Sony si o sursa broadcast. Pesonal am pus pe liber toata arjintaria vintigi pe care am inlocuit-o cu niste amplificari MU-A200 + PC in care am montat placi de sunet profesionale. Restul e "istorie" :)

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: SONY

Post by Cosmin2000 »

Sony ESPRIT TA-N902, un final redutabil cu doi ani garantie de la hifido.

https://www.hifido.co.jp/20-29059-35627 ... D2=0&SD3=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

Shambala
Posts: 101
Joined: 24 Oct 2008, 19:14
Location: Iasi

Re: SONY

Post by Shambala »

Un amplificator interesant, probabil bun. Facut cu finali bipolari si alimentare liniara in plina perioada [Sony] de amplificatoare cu surse in comutatie si finali tip mosferturi laterale (scumpe si greu de gasit in caz de necaz).
Dar are 28kg fara ambalaj. Cam cat costa transportul din Japonia ? Nu vad bine in poze, dar am impresia ca se alimenteaza [doar] la 110V. Ca si cele mai multe din cele prezentate pe pagina anterioara, pentru noi ramane doar un produs de expozitie.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SONY

Post by momolo »

Este pe 100 V la 50/60Hz, standardul japonez (ei au 60Hz pe coasta de vest si 50Hz pe coasta de est).
Am mai intalnit pe tensiunea japoneza un amplif "baragladina"(adica sugator) ca asta, unul de la Sansui, integrat, o frumusete (de fapt nu stiu daca am vazut vreodata un integrat mai frumos! Pozele sunt nimic pe langa realitate, finisaj si lucratura! Avea si lemn.... nu spun cum era finisat! Nu am vazut ever asa ceva! - la momentul ala mi-am facut cruce cu limba in gura si m-am sprijinit de perete cu privirea pierduta la becul din tavan sa nu lesin pe jos! :D )
Problema cu acesti 100V mi se pare nasoala. Orice variatie conteaza. Un adaptor de la 230V la 100V e critic si va influenta MULT sunetul. La noi in tara avem variatii mari in tensiunea de la retea si astea se traduc in variatii si la tensiunea de 100V dupa adaptor.
Aparatele facute pentru piata japoneza nu au alte tensiuni, ar fi scump si inutil. Am vazut si magnetofoane din piata japoneza mergand cu adaptor la reteaua noastra si nu mi s-a parut ok, de exemplu la AKAI Gx 747 varia lumina becurilor de la VU cand erau actionate diverse comenzi, de exemplu derulari. Adaptorul era facut la Petra, aspect de toroidal si era destul de maricel. Dar se intamplau diverse fenomene.
Deci mie mi se pare ca cei 100V nu prea sunt ok in cazul folosirii la noi cu adaptor, mai ales la amplificatoare ca asta, mare si sugator, probabil "sugator" instantaneu & variabil, nefiind in clasa A pura (cum din ce stiu eu nu e nici un tranzistorizat, numai anumite lampase).

Cum suna e alta poveste. Am intalnit destule amplificatoare de putere cu lucratura (constructie) minunata care nu se potriveau cu orice, adica puteau sa sune "de porc" si probabil ar fi sunat si bine cu ceea ce se potriveau.

Dar problema principala e chestia cu tensiunea la retea. Mai ales la amplificatoare.
La aparate mici consumatoare poate e mai fezabil (cassdeck, cdplayer, pickup, etc).

Cat priveste costul transportului, e mare, sute de euro si vine cu avionul, deci ajunge repede (poate ajunge si in 2 zile!) insa mai intervine..... vama noastra! Daca hotii astia te prind cu asa ceva, ai pus-o! Ori japonezii sunt extrem de cinstiti, ar fi greu sa le explici sa puna o valoare mai mica (si nu cea reala).... asta in caz ca vor sa-ti vanda. Eu stiu ca NU vor sa vanda in afara Japoniei (de la un prieten din USA care cumpara de la ei prin intermediari japonezi, adica nu poate cumpara direct). In cazul unor aparate scumpe transportul se merita. Nu si in cazul unora ieftine dar grele. Cat priveste cinstea japonezilor.... e socant, oamenii aia sunt "anormali", nu concep sa minta sau sa insele! Iar lucrurile lor la mana a doua sunt efectiv noi ca te crucesti cum au fost folosite ani de zile si par scoase din cutie ieri!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

trancotistu
Posts: 97
Joined: 31 Dec 2018, 12:45

Re: SONY

Post by trancotistu »

Mulțumesc tuturor pentru precizări!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: SONY

Post by Cosmin2000 »

Va salut! Cred ca sunt printre putinii care pot spune ca am ceva experienta cu amplificatoare si preamplificatoare pe 100V. Intr-adevar, asa cum afirma si momolo, standardul japonez este 100V, iar nu 110V (nu cred ca patesc ceva daca sunt alimentate la 110V pentru scurte perioade de timp, insa pe termen lung nu cred ca poate fi buna o asemenea abordare!).
Deci, cum spuneam, detin doua amplificatoare de putere monobloc Trio L-05M (seria L-Laboratory, alaturi de seria Supreme au fost varful produselor Trio/Kenwood) si preamplificatorul Trio L-07CII, toate pe 100V.

https://audio-heritage.jp/TRIO-KENWOOD/amp/l-05m.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://audio-heritage.jp/TRIO-KENWOOD/amp/l-07cii.html" onclick="window.open(this.href);return false;

In plus, am un amplificator extrem de rar de la YAMAHA, modelul B-3 cu tranzistoare V-FET. Pe acesta il am in dublu exemplar, cred ca va imaginati de ce am cumparat doua... B-3ul a fost fabricat in serie limitata, de doar 5000 bucati, exclusiv pe 100V, nefiind exportat. Despre cum suna amplificatorul B-3, voi povesti curand intr-un topic dedicat.

https://audio-heritage.jp/YAMAHA/amp/b-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Din punctul meu de vedere, amplificatoarele fabricate pentru japonezi, deci pe 100V, (ca aici e problema, doar la cele cu consum mare!) nu sunt cu nimic mai prejos decat cele fabricate pentru export de catre japonezi. Dimpotriva, as spune ca unele sunt, fara sa exagerez cu nimic, opere de arta inginereasca. Desigur ca si costa, si nu putin...Insa, cine pune mana, de exemplu, pe un Sansui AU-111MOS Vintage (33kg) sau 1111MOS Vintage (asta are 35kg) sigur va casca ochii o zi intreaga la finisajul exclusivist si la lucratura de mare clasa din interior (nu stiu de ce, dar intuitia imi spune cred ca p-asta l-a vazut in realitate momolo!), dar mai ales la sunet care, pe boxe bune, are de toate si da in scurt timp dependenta.
Deci, faptul ca este pe100V nu trebuie sa fie un impediment, ci o provocare, ca de asta suntem pasionati de fiarele acestea si curiosi nevoie mare.

Insa, o conditie trebuie indeplinita, aceea a alegerii unui transformator coborator care sa dea la iesire 100V+-5% si (foarte important!) care sa aibe o putere declarata cel putin dubla in raport cu consumatorul, recte amplificatorul.
Daca amplificatorul consuma, sa zicem, maxim 500W, atunci traful coborator nu trebuie sa fie mai mic de 1500-2000VA pentru o functionare sigura. Daca, in plus, cineva pune mana si pe un traf coborator made in Japan prin anii 70-80, cu intrare selectabila, cu atat mai bine!
Vintage forever!

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: SONY

Post by resitent »

Japonezii demenți sânt in stare să crească un bonzai o viață întreagă și să moară cu privirea pierduta la el. Fac lucruri
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SONY

Post by momolo »

Si dementii de rumani cand vad ce au facut japonezii sunt in stare sa-si faca cruce cu limba in gura si sa moara cu privirea pierduta la becul din tavan! (in timp ce-i bazaie musca pe la gura)
Cosmin2000 wrote:Insa, cine pune mana, de exemplu, pe un Sansui AU-111MOS Vintage (33kg) sau 1111MOS Vintage (asta are 35kg) sigur va casca ochii o zi intreaga la finisajul exclusivist si la lucratura de mare clasa din interior (nu stiu de ce, dar intuitia imi spune cred ca p-asta l-a vazut in realitate momolo!), dar mai ales la sunet care, pe boxe bune, are de toate si da in scurt timp dependenta.
Da! Era exact ala! (pozele pe net sunt zero pe langa realitate!) Si ai zis bine despre dependenta!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Shambala
Posts: 101
Joined: 24 Oct 2008, 19:14
Location: Iasi

Re: SONY

Post by Shambala »

Este foarte corecta mentiunea despre puterea necesara a transformatorului coborator 230V-100V.
DAR, exact la puterea mare este si o problema. Marea majoritate [in special] a toroidalelor atat de mari bazaie usor chiar si in gol, si la puteri audio mici, si un pic mai tare in sarcina. Plus ca bazaie "variabil", functie de componenta continua [parazita] de pe reteaua de 230V. Daca ai ghinionul sa iti apara asa ceva, evident. Problema este ca sunt foarte sensibile la acea componenta continua, in buna masura datorita proiectarii economice.
Fireste ca exista solutia unei dc-trap, dar trebuie folosita doar in ultima instanta, pt ca schimba [usor] sunetul.
Ca solutie [partiala] mai buna dar si mult mai scumpa este un transformator calculat cu o inductie mai slaba - cu mai multe spire pe volt. "Costul" acestei solutii este ca trebuie un miez mai mare (de obicei cu 30%) pe care sa incapa acea sarma in plus, ajungand ca un traf de 1000VA sa fie facut pe miez de 1300-1400VA, unul de 1200VA pe miez de 1600VA iar unul de 1500VA pe miez de 2300VA. Pretul creste sensibil, pt ca si cantitatea de sarma este cu 30-40% mai mare. In plus, un astfel de traf desi este mai imun la paraziti si componenta dc, va cadea mai mult in sarcina fata de unul "obisnuit" pur si simplu pt ca are rezistenta parazita a infasurarilor mai mare (mai multa sarma). Asa ca va trebui ales unul de o putere mai mare decat dublul celei consumate (la maxim), sa zicem de 4 ori ar fi ok (cadere de tensiune pe traf < 3-4%).
Am facut asta de cateva ori si desi f scumpa, a fost o solutie acceptabila.
Ca idee, un traf de cca 1500VA realizat pe un miez pt 2300VA ajunge acum la aprox. 1500 lei fara tva. Si iese cam de 20-22kg.

Era sa uit - trebuie ecranate cu bandaj din banda de tola (minim 3-4 straturi) si montate in carcase din tabla de otel, la oarece distanta de restul aparatelor (macar 1m).

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: SONY

Post by momolo »

Shambala wrote:Este foarte corecta mentiunea despre puterea necesara a transformatorului coborator 230V-100V.
DAR, exact la puterea mare este si o problema. Marea majoritate [in special] a toroidalelor atat de mari bazaie usor chiar si in gol, si la puteri audio mici, si un pic mai tare in sarcina. Plus ca bazaie "variabil", functie de componenta continua [parazita] de pe reteaua de 230V. Daca ai ghinionul sa iti apara asa ceva, evident. Problema este ca sunt foarte sensibile la acea componenta continua, in buna masura datorita proiectarii economice.
Fireste ca exista solutia unei dc-trap, dar trebuie folosita doar in ultima instanta, pt ca schimba [usor] sunetul.
Ca solutie [partiala] mai buna dar si mult mai scumpa este un transformator calculat cu o inductie mai slaba - cu mai multe spire pe volt. "Costul" acestei solutii este ca trebuie un miez mai mare (de obicei cu 30%) pe care sa incapa acea sarma in plus, ajungand ca un traf de 1000VA sa fie facut pe miez de 1300-1400VA, unul de 1200VA pe miez de 1600VA iar unul de 1500VA pe miez de 2300VA. Pretul creste sensibil, pt ca si cantitatea de sarma este cu 30-40% mai mare. In plus, un astfel de traf desi este mai imun la paraziti si componenta dc, va cadea mai mult in sarcina fata de unul "obisnuit" pur si simplu pt ca are rezistenta parazita a infasurarilor mai mare (mai multa sarma). Asa ca va trebui ales unul de o putere mai mare decat dublul celei consumate (la maxim), sa zicem de 4 ori ar fi ok (cadere de tensiune pe traf < 3-4%).
Am facut asta de cateva ori si desi f scumpa, a fost o solutie acceptabila.
Ca idee, un traf de cca 1500VA realizat pe un miez pt 2300VA ajunge acum la aprox. 1500 lei fara tva. Si iese cam de 20-22kg.

Era sa uit - trebuie ecranate cu bandaj din banda de tola (minim 3-4 straturi) si montate in carcase din tabla de otel, la oarece distanta de restul aparatelor (macar 1m).
multumesc Shambala pentru ca ai publicat niste informatii pentru care eu cred ca ai in spate o experienta vasta, un efort financiar mare, efort de timp, munca, etc!
Eu as fi vrut sa scriu ca trebuie un coborator de 5 ori puterea nominala a jucariei japoneze. In cazul unui amplificator mare vazand ce ai expus, imi dau seama ca dispozitivul ar iesi ticalos de mare, scump si greu. De aceea oricine intelege ce ai scris aici isi da seama ca e o problema cu cei 100V japonezi! (in cazul consumatorilor mari, deci amplificatoarelor de putere mare).
De aceea marfa japoneza (cea facuta pentru piata lor interna) are popularitate mare in USA si mult mai redusa in Europa.
Evident, trebuie adaugat pentru anumite persoane, tensiunea se poate obtine si cu un coborator mai putin urias, mai ieftin, "calibrat" in stilul electricianului Dorel (tanda pe manda) si in final va canta "la fel" pentru mare parte din pasionatii domeniului. Deci sa se inteleaga, ce a scris Shambala nu e pentru orice trancotar.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: SONY

Post by resitent »

depinde de ce vrei sa alimentezi. Daca la amplificatoare e o problema, la alte scule gen tuner, cd, sacd se poate folosi un trafo de la Dioda fara sa se facă gaură în ceriu
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

Shambala
Posts: 101
Joined: 24 Oct 2008, 19:14
Location: Iasi

Re: SONY

Post by Shambala »

Fireste ca la aparate cu consum mare este problema.
Dar chiar si la cele mici - poate mai putin la tunere, eu as folosi trafuri de calitate ceva mai buna decat o chinezarie de cateva zeci de lei. Poate e doar o vrabiuta de-a mea ...

Shambala
Posts: 101
Joined: 24 Oct 2008, 19:14
Location: Iasi

Re: SONY

Post by Shambala »

Nu mai pot edita mesajul precedent.

1 - Multumesc, Momolo.

2 - Pt aparatele cu consum mic mai exista o solutie - schimbarea fizica a transformatorului intern. Asta pt ca toate aparatele cu consum mic folosesc doar tensiuni stabilizate, stabillizatoare care mai "uniformizeaza" din diferentele [de finete] introduse de inlocuirea transformatorului. Am aplicat solutia la un preamplificator adus din USA, dar am folosit un transformator tot japonez, recuperat. Din pacate din recuperari nu gasesti mereu ceva potrivit. (Cel original se pastreaza bine, pt caz de revanzare.)
3 - INTOTDEAUNA trebuie verificat macar pe schema daca nu si pe viu, daca nu cumva producatorul a avut inspiratia sa foloseasca un transformator cu primar dublu - adica 2 x 100V (eventual cu prize pt 110-115-120V), primare ce pot fi legate in paralel pt 100-120V si in serie pt 220-230V.
La aparatura produsa exclusiv pt piata japoneza asta nu se intampla aproape niciodata :cry:

resitent
Posts: 445
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: SONY

Post by resitent »

Da shamabala uneori e strict chestie de rândunele și alte pasarici
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

User avatar
dj_italo2001
Posts: 146
Joined: 29 Aug 2009, 21:07
Location: Sibiu
Contact:

Re: SONY

Post by dj_italo2001 »

momolo wrote:
Shambala wrote:Este foarte corecta mentiunea despre puterea necesara a transformatorului coborator 230V-100V.
DAR, exact la puterea mare este si o problema. Marea majoritate [in special] a toroidalelor atat de mari bazaie usor chiar si in gol, si la puteri audio mici, si un pic mai tare in sarcina. Plus ca bazaie "variabil", functie de componenta continua [parazita] de pe reteaua de 230V. Daca ai ghinionul sa iti apara asa ceva, evident. Problema este ca sunt foarte sensibile la acea componenta continua, in buna masura datorita proiectarii economice.
Fireste ca exista solutia unei dc-trap, dar trebuie folosita doar in ultima instanta, pt ca schimba [usor] sunetul.
Ca solutie [partiala] mai buna dar si mult mai scumpa este un transformator calculat cu o inductie mai slaba - cu mai multe spire pe volt. "Costul" acestei solutii este ca trebuie un miez mai mare (de obicei cu 30%) pe care sa incapa acea sarma in plus, ajungand ca un traf de 1000VA sa fie facut pe miez de 1300-1400VA, unul de 1200VA pe miez de 1600VA iar unul de 1500VA pe miez de 2300VA. Pretul creste sensibil, pt ca si cantitatea de sarma este cu 30-40% mai mare. In plus, un astfel de traf desi este mai imun la paraziti si componenta dc, va cadea mai mult in sarcina fata de unul "obisnuit" pur si simplu pt ca are rezistenta parazita a infasurarilor mai mare (mai multa sarma). Asa ca va trebui ales unul de o putere mai mare decat dublul celei consumate (la maxim), sa zicem de 4 ori ar fi ok (cadere de tensiune pe traf < 3-4%).
Am facut asta de cateva ori si desi f scumpa, a fost o solutie acceptabila.
Ca idee, un traf de cca 1500VA realizat pe un miez pt 2300VA ajunge acum la aprox. 1500 lei fara tva. Si iese cam de 20-22kg.

Era sa uit - trebuie ecranate cu bandaj din banda de tola (minim 3-4 straturi) si montate in carcase din tabla de otel, la oarece distanta de restul aparatelor (macar 1m).
multumesc Shambala pentru ca ai publicat niste informatii pentru care eu cred ca ai in spate o experienta vasta, un efort financiar mare, efort de timp, munca, etc!
Eu as fi vrut sa scriu ca trebuie un coborator de 5 ori puterea nominala a jucariei japoneze. In cazul unui amplificator mare vazand ce ai expus, imi dau seama ca dispozitivul ar iesi ticalos de mare, scump si greu. De aceea oricine intelege ce ai scris aici isi da seama ca e o problema cu cei 100V japonezi! (in cazul consumatorilor mari, deci amplificatoarelor de putere mare).
De aceea marfa japoneza (cea facuta pentru piata lor interna) are popularitate mare in USA si mult mai redusa in Europa.
Evident, trebuie adaugat pentru anumite persoane, tensiunea se poate obtine si cu un coborator mai putin urias, mai ieftin, "calibrat" in stilul electricianului Dorel (tanda pe manda) si in final va canta "la fel" pentru mare parte din pasionatii domeniului. Deci sa se inteleaga, ce a scris Shambala nu e pentru orice trancotar.
Trafo am, mai trebe amplifu' :) Image

Post Reply