Amenajare camera Home Theatre

Cinema , Filme , Recievere multi-chanel
User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by LEKTOR »

Doar boxele Paradigm - 10 canale plus 3 suburi. Setupul Denon procesor/power/dvd este next.
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
cosmin
Posts: 631
Joined: 06 Dec 2008, 14:38
Location: Bucuresti

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by cosmin »

Este si destul de scump de altfel...
15k USD pret de state pentru pre + power si inca 4,5k USD pentru BR Universal DVD-A1UDCI daca te hotarasti pe acesta, deci aproape 20k USD toata afacerea...
Ar trebui sa iti dea discount la asa suma.

Eu unul nu as da atatia bani pe surround, mai degraba i-as investi intr-un setup stereo de top. Asta pentru ca nu sunt convins ca pe stereo presteaza pe aproape ca un stereo dedicat de varf. :oops: Dar ma rog, fiecare dupa posibilitati :mrgreen:

Pe surround eu am receiverul flagship integrat de la Marantz: SR8002 cu un sistem de boxe Focal Chorus seria 8. Fiind vorba de doar 21 mp suprafata camerei mele HT, este suficient ca putere livrata - THX Select2. Pentru spatii mult mai mari este recomandat intr-adevar ceva mai multa putere - THX Ultra2 - si aici ampul tau Denon castiga net.
Si apoi SR8002 presteaza binisor pe stereo. Nu am ascultat combinatia Denon pre AVP-A1HDCI(A) cu power POA-A1HDCI ca sa ma pronunt cum suna pe stereo, poate imi zici tu daca ai punctat si pe acest element.
Vreţi să ştiţi dacă o ţară este bine condusă şi civilizată, atunci ascultaţi muzica acesteia. (Confucius)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by momolo »

Eu unul nu as da atatia bani pe surround, mai degraba i-as investi intr-un setup stereo de top.
cosmin eu din cate am inteles (foarte clar) LEKTOR isi face sistem surround dedicat in camera dedicata NUMAI pentru filme surround si spectacole video, nu si pentru audiofilie. Pentru asa ceva are alte scule audio pe care le-a si prezentat in trecut.

Ma mir ca nu ai inteles nici pana acum ca audiofilia nu are ce cauta pe receivere si boxe HT, oricat ar fi acestea de capabile. Sunt pur si simplu concepte diferite cu scopuri complet diferite si nu se exclud unul pe altul, dimpotriva, se completeaza.
Si apoi SR8002 presteaza binisor pe stereo.
Asta e opinia ta, la nivelul tau de pretentii. Din punctul meu de vedere presteaza jalnic si sunt multe amplificatoare vintage care la preturi modice de cateva sute de euro ar umili pe stereo acel receiver.

Acum, trebuie precizat si un fapt evident - depinde mult pe ce calitate de boxe faci probele si tragi concluziile, depinde mult si ce semnal amplifici.
Fiind vorba de doar 21 mp suprafata camerei mele HT, este suficient ca putere livrata - THX Select2.
nu e doar suficient, e deadreptul minunat, lux antaia. Un sistem bun HT care isi face treaba pentru care a fost proiectat. Si atat. Hai sa nu amestecam lucrurile!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
cosmin
Posts: 631
Joined: 06 Dec 2008, 14:38
Location: Bucuresti

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by cosmin »

Ok - e cel mai bine asa din multe puncte de vedere - si eu intentionez sa imi proiectez intr-un an, doi - o camera - mai bine zis o constructie separata de casa, amplasata langa aceasta, speciala pentru HT. Insa o voi folosi si pentru auditii stereo. 8)

Am inteles foarte bine ca audiofilia este pe scule dedicate stereo. Iar tu esti unul din cei care stie foarte bine asta in ceea ce ma priveste, deoarece stii ce imi doresc si voi cumpara in viitorul apropiat in materie de stereo high-end. Asa ca nu are sens sa mai discutam pe ceea ce este clar deja.

Nivelul meu de pretentii l-ai observat, poate este chiar mai sus, insa depaseste deocamdata bugetul pe care il pot aloca pentru asa ceva. Pretentiile mele sunt vis-a-vis de calitate, indiferent de costuri, insa acesta este un obiectiv uneori intangibil, din considerente financiare in primul rand.
SR8002 nu l-ai ascultat decat pe o pereche de Triangle "cocotate" cu care a avut parte de un matching nefericit as spune. Ceea ce ai ascultat in alta parte si cu alta ocazie a fost Yamaha AX-497 cu frontalele mele Focal Chorus 836V - iar un matching nu tocmai ok. Insa nu ai ascultat cum suna SR8002 pe Pure Direct cu Focal Chorus 836V - este un matching pe care il consider bun de data asta.
M-am convins demult ca audiofilie nu se poate deocamdata pe receivere, insa felul cum reda pe stereo SR8002 este o raritate printre receivere - daca are parte de un matching bun pe boxe. Iar asta si pana la a afirma ca suna jalnic - este o distanta enorma.
Este foarte posibil sa gasesti amplificatoare vintage de cateva sute de euro care sa umileasca acest receiver pe stereo. Dar acestea pariez ca vor umili si multe amplificatoare stereo recente de o mie, o mie si ceva de euro. :roll:

Asa este - depinde foarte mult pe ce boxe apreciezi cum suna si mai ales cu care altele compari. Focal-urile 836V n-ai avut nici despre acestea o parere prea grozava, insa din punctul meu de vedere consider ca nu sunt de lepadat si nicidecum din clasa de jos. :oops:

Intotdeauna am apreciat la tine dorinta continua de perfectiune - esti un om care cauta in permanenta tot ce este mai bun in materie de scule. Insa cateodata ai tendinta de a face afirmatii cu destula usurinta despre anumite scule care consideri ca sunt mult sub asteptarile sau aprecierile tale. Acest fapt poate pune intr-o situatie neplacuta pe posesorii acelor scule.
Eu sunt convins ca majoritatea din cei care sunt inscrisi pe un forum audiofil sunt oameni cu gusturi si pretentii rafinate care ar vrea sa aiba cost-no-object in materie de scule - din nefericire foarte putini dintre acestia chiar isi permit la un anumit moment dat asa ceva.

Am speranta ca vei lua in considerare numai buna intentie si aspectul constructiv din mesajul meu :wink:
Vreţi să ştiţi dacă o ţară este bine condusă şi civilizată, atunci ascultaţi muzica acesteia. (Confucius)

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by LEKTOR »

Audioholics Showcase Home Theater Overview

http://www.audioholics.com/buying-guide ... wcase-home" onclick="window.open(this.href);return false;
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by West »

Am cautat pe net un sistem de izolatie fonica ce ar permite amenajarea pentru muzica a unei camere la bloc. Pentru ca la bloc ai vecini, iar peretii sint subtiri si de sunete buni conducatori.

Am gasit Sistemul Isover 'cu dala flotanta'. Ei afirma ca acest sistem ar scadea intensitatea sunetului transmis intre etaje sau intre apartamentele unui etaj cu mai mult de 20dB.

Am calculat ca o sapa de 5cm grosime pentru o camera cu suprafata de 20m patrati implica cca 2 tone de material(am folosit datele dintr-o revista Bricostore pentru un material de sapa autonivelanta).

Masa izolatiei fonice pe vata de sticla Isover nu am mai calculat-o, dar cred ca va fi si ea destul de importanta.

Ma intreb daca sistemul de profile de tabla pentru fixarea placilor de gips-carton, in contact cu peretii si planseul de beton nu vor transmite o parte din vibratiile sonore.

Ma intreb daca astfel preparata camera, cu pereti si plafon de gips-carton captusiti integral cu vata de sticla, mai necesita masuri de absorbtie a sunetului sau nu.

Si-a preparat cineva camera in acest sistem, sau a avut ocazia sa vada asa ceva? Nu m-as mira sa fie imposibil de gasit o firma cu experienta in domeniu.

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by LEKTOR »

Pai exact asa am construit - vezi pozele din albumul de mai sus - pereti de beton ,apoi bare usoare de aluminiu dispuse orizontal pe care se fixeaza/suspenda peretii si tavanul de rigips , captusiti cu vata minerala acustica ; intre pereti si tavan/ pereti si podea se lasa un spatiu - 1/2 cm care se umple cu un gel / glue elastic acustic !
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

katalin
Posts: 111
Joined: 07 Oct 2008, 21:04

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by katalin »

West wrote:ori.

Ma intreb daca sistemul de profile de tabla pentru fixarea placilor de gips-carton, in contact cu peretii si planseul de beton nu vor transmite o parte din vibratiile sonore.

Ma intreb daca astfel preparata camera, cu pereti si plafon de gips-carton captusiti integral cu vata de sticla, mai necesita masuri de absorbtie a sunetului sau nu.
Profilele de tabla vor transmite sunetul. In studiourile din america cu buget mai redus am vazut ca se folosesc intre gtinzile standard de 5x10 cm si placile de rigips niste canale in forma de "z" in acest mod placile nu sunt prinse direct si mai au si rolul unui amortizor.

In domeniul mediilor si inaltelor solutia rigips+vata va fi indeajuns, la bass va fi totusi greu, singurul lucru care opreste sunetul jos este masa, dar in orice caz va amliora considerabil situatia.
Deasemena va trebui sa te asiguri ca nu exista nici o gaura sau fisura prin care aerul sa poata sa treca in aprtamentele vecinilor.

Uite am adunat aici niste linkuri printre care si niste video-uri in care se explica problema izolatiei fonice tot acolo vei vedea si profilele in forma de "Z".
http://www.hifimag.ro/forum/showthread.php?t=123" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by LEKTOR »

Am uitat sa precizez ca acele bare de aluminiu sint prinse de peretele de beton prin niste clipuri - acestea sint cele pe care le-am folosit - pe partea interna, spre perete au un strat de cauciuc izolant

http://www.soundproofingcompany.com/pro ... isperclip/" onclick="window.open(this.href);return false;

Se vede bine in imaginea sectiune perete
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by West »

LEKTOR, ai folosit acest sistem 'dala flotanta'? Adica ai vata de sticla sub sapa de 5 cm?
Podeaua din ce este? Parchet sau covor gros de cauciuc?
Interesanta ideea cu decuplarea peretilor de podea, respectiv de plafon prin gelul acustic.

Nu stiu cit conteaza, doar bat cimpii la teorie, dar mi se pare ca se creaza o punte acustica de la capul holzsurubului care stringe gips-cartonul, prin profilul metalic si in final prin holzsurubul care fixeaza profilul pe beton.

katalin, aveti un documentar serios pe site-ul vostru. Multumesc pentru semnalare.

User avatar
LEKTOR
Posts: 1774
Joined: 05 Oct 2008, 16:08
Location: Audiofilsburg

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by LEKTOR »

Nu stiu ce este acel sistem dala flotanta - practic am folosit toate instructiunile de la soundproofingcompany.com

Mai vezi o data pozele de aici ca sa intelegi

http://hometheaterconstr.shutterfly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

( ce am facut eu acolo este de fapt "room in a room " - - - - http://www.soundproofingcompany.com/lib ... in_a_room/" onclick="window.open(this.href);return false; )


Apoi uite care este treaba cu acele clipsuri ( hat track este cadrul/bara perforata de aluminiu pusa orizontal )

" Resilient Sound Isolation Clips perform two main functions. First, because they are spaced in rows 24" apart (generally), the drywall is attached with far fewer contact areas. Second, clips and hat track are resilient. They allow a wall to flex, and this increases sound isolation as well as lowering the troublesome primary low frequency resonance point. "

Uite aici ceva articole care te vor ajuta mult

http://www.soundproofingcompany.com/library/articles/" onclick="window.open(this.href);return false;
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15650
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by momolo »

Cat priveste domeniul constructiilor, as putea spune ca ma pricep ceva, ceva.

Din punctul meu de vedere, gips-cartonul (rigipsul) este moartea sunetului prin definitie. (doar opinia mea)

Oricum ar fi montate placile de rigips, din punctul meu de vedere, din tot ce stiu, am verificat, testat, etc, acest material duce la "mortificarea" sunetului. Mai pe scurt, intr-o camera placata cu placi rigips acustica in scopul auditiei este compromisa iremediabil. Adica nu se mai poate face NIMIC! Decat eliminarea rigipsului......

Izolarea fonica in sensul ca vecinii sa nu auda zgomote prin pereti e o treaba, insa cu totul alta este acustica intr-un spatiu destinat auditiei. De cele mai multe ori cele doua scopuri sunt divergente, adica se bat cap in cap. Adica poti izola o camera in asa fel incat sa nu "scape" sunet inafara, dar acest lucru poate duce la o acustica interna nepotrivita, nefericita, "moarta".

Stiu si cateva cazuri in care s-au captusit camere cu rigips si vata minerala (de calitate buna) in scopul amenajarii acestor spatii pentru auditie. Chiar si cazuri in care s-au folosit rigle de lemn in loc de profile de tabla, cazuri in care s-au folosit mai multe straturi de rigips gros, cazuri in care panourile gips-carton au fost prinse extrem de rigid. In TOATE cazurile rezultatul acustic este pur si simplu sinistru, adica mai rau nu se poate!

Efectul ar fi greu de descris, insa pot spune ca in primul rand se consuma mai multa putere "pompata" in boxe pentru ca sa ai aceeasi senzatie de intensitate sonora, am mai observat ca se simt mult mai acut undele stationare rezultate din forma geometrica si marimea camerei plus amplasamentul boxelor, am observat ca sunetul este "mort", flasc, plictisitor, nefiresc si mai ales nelinear, sau da o senzatie acuta de nelinearitate, iar in toate cazurile nu mai exista bas, sau basul "se pierde" ca apa in desert.

In astfel de spatii si in toate cazurile pe care le stiu, a fost nevoie de mai mult bas, sunetul pare "castrat" de frecvente joase insa intr-un mod ciudat, adica basul e ciudat, vuit, bubuit, neliniar etc.

Am mai observat ca nu se poate obtine acea "sclipire" naturala a sunetului, cel mai acut se simte la muzica clasica, instrumentele se aud sintetic, fals, as spune mai degraba "sunet de plastic" si haotic. Per total se aude enervant si exista un disconfort pe care acest tip de acustica il provoaca.

Alta observatie la camerele "din rigips", o harmalaie care se provoaca la cresteri de volum, adica respectivul spatiu nu "suporta" volume ridicate care ar fi lejer posibil de suportat (fara senzatia de deranjament si disconfort) in acelasi volum de spatiu insa cu pereti din zidarie si tencuiala, fara rigips, adica pereti care.....reflecta! :roll: ....intradevar, acustica e un fenomen extrem de complicat!

Am observat ca "mortificarea" sunetului are loc chiar si daca un spatiu este placat doar partial cu placi rigips, de exemplu doar tavanul sau un perete.

In general imi este greu sa explic "cum se aude" intre pereti din rigips, dar pot spune cu certitudine ca se aude nashpa. E ceva care mie imi produce disconfort si dupa ce trec la o camera cu pereti si tavane normale, zidarie sau beton cu tencuiala si glet ipsos, imi dau seama si mai acut de "efectul rigipsului".

Inca o data vreau sa subliniez ca a izola fonic un spatiu este cu totul alta poveste decat a-l face bun din punct de vedere acustic interior pentru auditie.

Si apoi as vrea sa spun ca, din punctul meu de vedere, amenajarea acustica a unui studio profy e cu totul alta poveste decat amenajarea unui spatiu casnic in scopul auditiei de muzica, "consumului" de muzica si nu productiei de muzica.

Dealtfel se stie ca a fi audiofil consumator e una si a fi inginer de sunet producator este cu totul alta. Ideal pentru cine produce muzica este sa fie de ambele feluri, adica si inginer de sunet dar si audiofil insa in cazul simplilor consumatori problema e simpla, nu e nevoie decat sa fie simpli audiofili. Dar cerintele de la sunet sunt foarte diferite intre cele doua cazuri.

In concluzie, eu cred ca utilizarea rigipsului in diverse scopuri la spatii acustice, destinate sau dorite a fi folosite pentru auditii, este o mare greseala.

Stiu deja cateva persoane care au investit multi bani si multa munca dar si timp pentru astfel de "imbunatatiri" cu ajutorul rigipsului si dupa ce au terminat regreta amarnic asemenea actiune. Stiu chiar cazuri in care s-a apelat la "specialisti" si dupa mari cheltuieli au rezultat spatii unde este mai neplacuta o auditie decat in camere banale si netratate de bloc ceausist.

Eu cred ca pentru cine nu e de meserie sau nu apeleaza la un meserias adevarat, mai buna este renuntarea la "imbunatatiri" acustice. Eventual la o camera obisnuita sa mai pot aduce unele imbunatatiri prin diverse panouri sau materiale textile, insa a trece la modificarea camerei cu rigips e o actiune foarte, foarte riscanta.

Cred ca fenomenul "rigips" se produce datorita placilor din rigips si oricat ar fi de groase, este un fenomen micronic de membrana. Aceste placi, cred eu, se comporta la nivel micronic ca niste membrane rezonatoare. Materialele din jurul nostru intra in rezonanta cu sunetul si oricat de mic ar fi acest fenomen, aceste micro-rezonante contribuie la fenomenul extrem de complicat numit acustica (suma tuturor fenomenelor acustice).

Problema nu este de contributie a unui anume material, toate materialele contribuiesc, problema este cum contribuie fiecare material.

Astfel eu cred ca nu exista spatiu acustic de calitate pentru ce ne trebuie noua decat cu pereti si plafon din zidarie sau beton tencuite, eventual si cu placari cu lemn, caz in care situatia se complica dar nu este terminata ca in cazul PLACILOR din gips-carton.

Cat priveste zidaria, eu cred ca cel mai bun material este caramida plina tencuita cu mortar de var in strat cat mai gros (3cm minim), ulterior glet iar apoi zugraveala de var.

Pentru plafoane, betonul gletuit este solutia basica (dar net superior rigipsului), mai bine ar fi plafon de beton tencuit si apoi gletuit insa ideal ar fi lemnul sau asa cum se faceau tavanele la casele vechi, mortar de var pe rabit si trestie, pe structura de lemn.

Nu e decat opinia mea ca ripsul este moartea muzicii. Cert este ca nu am auzit nici macar un singur spatiu "rigipsat" care sa se auda macar cat de cat normal, nu bine!

Am uitat sa adaug, in opinia mea, pardoseala ideala mi se pare a fi din parchet masiv natural (22mm minim) lipit pe sapa dar ideal batut in cuie pe pardoseala oarba din lemn si neaparat acoperit partial (cam 60% dar nu total) cu un covor din lana naturala.

Cred ca intr-o acustica reusita pentru auditii de calitate exista un echilibru subtil intre absorbtii si reflexii. Acestea depind si de natura materialelor dar si de forma si dispunerea materialelor iar raportul este diferit functie de scop. Auditia unui sistem audio e una, auditia unui ansamblu de muzicieni fara amplificare e alta, auditia unei conferinte e cu totul alta cerinta, astea ca exemple.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by West »

momolo, hmm, ai desfiintat-o cu rigipsul. Eu te cred daca tu spui ca rigipsul omoara sunetul. Cite ceva depreciativ la adresa rigipsului mai auzisem si eu. Doar aluzii, nu atit de clar cum ai spus-o tu.
Pacat, pentru ca rigipsul este un material disponibil, este usor de lucrat cu el si daca vrem sa impiedicam iesirea sunetului din camera, ceva tot trebuie sa punem peste vata de sticla special acustica.
Poate lemn, dar asa cum ai spus, este tare complicat cind vine vorba de lemn. Ce fel de lemn, in ce stare sa se afle, etc.
Pai, s-au cam dus sperantele de preparare acustica a spatiului de auditie, nu? Caramida si mortar la bloc, mai greu. Se darima dracu' blocul daca il umplem cu caramida. :roll: :mrgreen:

LEKTOR, asa cum se arata in link-ul catre site-ul ISOVER, dala flotanta inteleg ca inseamna vata de sticla pe betonul planseului si peste ea o sapa de 5 cm. De abia apoi punem ceva peste sapa, probabil parchet.

katalin
Posts: 111
Joined: 07 Oct 2008, 21:04

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by katalin »

Momolo are mare dreptate si eu sunt sceptic ca se poate obtine sunet de calitate intr-o camera din rigips.
Cum bine a zis una e sa izolezi acustic si allta e sa tratezi acustic camera.
La studiouri ambele sunt o problema majora si tot timpul se placa de la izolatie, ce ar fi sa auzi pe iregistrare cand trece un camion pe strada sa pur si simplu zgomotul venit de afara, deabia dupa ce se rezolva acesta problema sa trece la tratament acustic. Pentru camera de audtie este mult mai important tratamentul acustic.
Legat de elacurile tale am asistat la schimbara acusticii in cazul sistemului lui domnujim si difernta a fost enorma si au transformat sistemul de la forte placut si rezolut la neascultabil. Acum tot face schimbari si tratamente pentru a obtine sunetul din fosta camera. In orice caz fara un pic de tratament acustic(indiferent in ce forma) nu se poate obtine sunet da calitate.

In trecut casele adevarate(cel puitn la sasi) se construiau in felul urmator caramida-strat de nisip- caramida, zidul ajungand la aproape jumatate de metru. Pe langa proprietatile izolatore termic foarte bune (mi-a spus cineva ca era nevoie sa dea drumul la soba doar jumatate de ora si caldura se mentinea ore in sir) sunt convins ca aveau/au si o acustica foarte buna si mai si izoleaza acustic. desigur acesta metoda este folosibila doar in cazul caselor.

Cat priveste acustica in acelas spirit cu momolo supn ca este o treaba foarte complicata si de multe ori este nevoie de experimente pentru a ajunge la sunet de calitate si nu tot timpul ce pare logic sau normal da rezultate.

P.S. am citit pe undeva ca ai pus granit sub boxe, eu iti recomand sa incerci si marmura s-ar putea sa ai surprize.

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Amenajare camera Home Theatre

Post by West »

Deci ai o experienta directa, cunoscind sunetul Elac in doua medii acustice diferite.
Ar fi interesant sa detaliezi.

Inainte boxele erau plasate intr-o camera de caramida iar acum intr-una pe gips-carton? Cum ti s-a parut ca s-a schimbat sunetul si ce masuri s-au incercat?

Post Reply