
momolo a considerat ca sunt pe 2 cai, avand în vedere probabil faptul ca prin 3 cai se întelege în mod clasic bass, medii si înalte. In acest sens SHL 5 au practic doua cai “audibile” bass/medii si înalte.
Si Neat folosesc super-tweeter, eu am ascultat un model de boxe de la ei, nu mai retin exact care, sunau bine, dar la cat costau ma asteptam sa sune mult mai bine.momolo wrote: Super-tweeter se foloseste si la TANNOY de exemplu...
Cred ca folosirea super-tweeterului e o treaba foarte delicata rezolvata onorabil numai de catre cei mai experimentati profesionisti. Daca nu e rezolvat corect, mai mult strica.
NU, din punctul meu de vedere.Harbeth se aseamana ca sound cu Spendor ?
Ar cam trebui...hersorin wrote:Harbeth se aseamana ca sound cu Spendor ?
astea sunt speculatii din zona marketing. Defapt sunt in concurenta cu ORICE model de incinta acustica de aceeasi marime si in aceeasi zona de pret.De ce ar trebui sa sune ceva mai diferit? Pt ca Harbeth e concurentul direct, nr.1 al lui Spendor.
insaAu multe in comun. Astea le-am aflat de la un prieten
pai ce sa-ti spun, e mai bine sa asculti cu urechile tale decat cu cele ale prietenilor.N-am ascultat Harbeth, am ascultat multe modele de Spendor.
SPL-ul scazut nu are nici o treaba cu distanta de auditie si studioul. Este doar o metoda mai simpla de liniarizare a raspunsului in frecventa, evident, ca orice compromis are si un revers. Insa e fals sa afirmi ca monitoarele de studio au SPL mic pentru ca se asculta de aproape. In realitate printre cele mai bune monitoare de studio ever majoritatea au un SPL mediu-ridicat.fiind specializate pt. piata monitoarelor de studio ambele au in general spl destul de mic (86dB) ca in studio-uri se asculta de obicei la o distanta sub 1.8m si nu prea conteaza spl-ul.
asta ti-a zis-o tot prietenu'?! Cred ca mai sanatos ar fi sa le asculti, totusi.- in design o reminescenta de proiectare de la monitoarele de studio cu media scoasa putin in fata in zona 800-1000Hz
idem ca mai sus.- punctul lor forte este bass-ul si un echilibru timbral f. bun in special peste 1500Hz
are dreptate.- in zgarcenia lor nu folosesc cond. deosebite in filtru; intr-un interviu Alan Shaw declara "I should add here that I have no interest in fancy components—standard polyester caps and wire‑wound resistors on good quality fiberglass boards are all you need to get a great sound."
defapt, mai corect ar fi ca TOATE componentele unei incinte acustice contribuie la o calitate de varf. Niste difuri proaste, prost aliniate si adunate impreuna nu vor canta mai bine cu filtre care contin condensatoare de 100 euro bucata (defapt aceleasi chinezarii, insa cu scris aurit si nume nobil).Remarca geniala a prietenului meu: Bineinteles, asta - adica aceasta afirmatie din interviu - e pt. cei care citesc reviste, dar in realitate se stie prea bine ca un condensator de calitate (in nici un caz poliester) poate face diferenta intre o boxa buna si una exceptionala.