HARBETH

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by momolo »

hondaru wrote:Din contra, cred ca aici, pe forum putem prin discutii productive sa amelioram situatia si cu totii sa castigam dpdv informational din micile dispute inerente ca doar nu sunt doua degete la fel la o mana!
in opinia mea nu se poate ameliora nimic pe forum si in general forumul nu poate schimba nimic in capul nimanui. Utilitatea unui forum este simpla informare ca ar mai exista si alte drumuri, alte usi, alte canapele, alte directii si in general lumea e mai mare, mai diversa, mai complicata decat si-o inchipuie fiecare in mintea proprie. Forumul nu baga in traista, nu invata nici arta pescuitului insa poate fi un indicator catre directii pe care omul cu mintea deschisa nu le cunostea, spre scoli de invatat pescuitul, spre lacuri pline de pesti, etc. Omul cu mintea incuiata nu poate beneficia de indicatoare de genul asta, este ca un orb care nu le poate vedea. Omul cu mintea incuiata nu vine pe un forum sa afle, sa invete, sa se informeze, vine doar sa faca "pe profesorul", sa parvina virtual, sa-si defuleze diverse frustrari personale, sa faca scandal, trolling, etc. Si parerea mea este ca nimeni nu este 100% convins ca le stie pe toate sau detine adevarul suprem, insa sunt multi al caror orgoliu ii impiedica sa se deschida catre lume si astfel isi formeaza o carapace sub care se ascund. Sunt deranjati si devin violenti atunci cand cineva mai iscusit incearca sa le ridice un pic carapacea (ignorantei, obtuzitatii, auto-suficientei) sub care se ascund. Ar putea fi si asta un scop al unui forum, dar e unul generator de senzatii tari. :lol: E pentru casacadori virtuali! :lol: :lol: :lol:

Cert pentru mine este ca forumul si in general internetul nu prea invata pe nimeni nimic insa are marea calitate de a indica noi drumuri, de a semnaliza existenta altor lumi necunoscute. Cine este explorator din fire si nu are frica de crocodili si nici de canibali, va fi incantat de forta internetului si se va auto-educa sa supravietuiasca tuturor pericolelor. Altii poate mai lenesi in substrat nu constientizeaza pericolul internetului care are tendinta sa futa mintile omului, sa-l amageasca, sa-l rataceasca si in final sa-l sminteasca. Astia se lasa dusi de curent si astfel ingroasa "fluviul confuziei" care nesatul inghite din ce in ce mai multi inecati.

Internetul este o mare descoperire a omenirii si o asemui cu descoperirea focului de catre oamenii primitivi. Focul poate fi bun, ne salveaza viata dar poate sa ne si distruga. Asa e si internetul care poate fi atat vectorul fortelor raului cat si vectorul fortelor luminii.

Insa fara dubiu, pe net nici oake si nici comanr nu se vor lamuri asupra unor aspecte reale din viata, nici nu cred ca pot fi determinati sa incerce macar a explora.

Fiecare are in el vointa de a explora si de a cunoaste.... sau pur si simplu nu o are. Forumul nu-i de ajutor si astfel, folosit in mod distructiv poate creea chiar neplacere si o agitatie inutila. Perfect inutila mai ales pentru cel in cauza. Insa posibil folositoare pentru cei care plutesc la mijloc intre lumina si intuneric.

oake, ti-am apreciat sunetul pe care-l invartesti cu trancotele alea tinand cont de nivelul general, de pretentii, de banii putini platiti, de conditiile modeste de acolo. Insa din pacate nu ai cu ce intelege sunetul de calitate, din pacate nu-l poti avea cu dotarea respectiva. Dar poti sa fi foarte fericit si multumit cu ceea ce ai asa cum si eu sunt si am fost in situatii similare. Insa daca am intervenit acum un pic poate cam dur (pentru cine citeste fara sa cunoasca dedesupturile) exista un motiv - observ ca incepi sa-ti, scuze pentru termen, futi mintile, incepi sa vezi zane si ingerasi precum drogomanul de LSD care vede "Lucy in the Sky with Diamonds". Dar practic nu ai din ce.

Ar gandi unii, poate ca e urat sa-i stricam bucuria lui oake.
Poate asa este, insa eu am ales sa-i trag o castana in cap prieteneste, am ales sa incerc sa-l scol din transa pentru ca sunt convins de un lucru, numai in stare de luciditate poate atinge adevarul si Nirvana. Exista Nirvana autentica si Nirvana falsa, acea impostoare care e ca Fata Morgana, se vede tramurand dar in realitate nu exista, e numai aer cald la limita orizontului.

oake, prietene, vinde-ti tot acaretul si cu banii obtinuti sunt sigur ca poti gasi ceva decent cu care faci un pas inainte spre Nirvana cea adevarata.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
domnujim
Posts: 111
Joined: 26 May 2009, 13:08
Location: Muntii Fagaras

Re: HARBETH

Post by domnujim »

Din pura curiozitate, in sistemul initial despre care discutati (Luxman+Luxman+Harbeth [+cablurile ideale]) se manifesta chestiunea asta?
remoteviewer1 wrote:caracterul un pic neiertator al monitoarelor cu inregistrarile mai putin calitative
Adica era nevoie de inregistrari "selectionate" sau se auzea bine cam orice (normal, unele inregistrari auzindu-se mai bine decat altele)?

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: HARBETH

Post by hondaru »

In sistemul initial al lui Doru s-a putut auzi cu usurinta schimbarea cablurilor la boxe. Sistemul este rezolut in sensul bun, fara a fi obositor sau agresiv. Adevarat ca am incercat un disc pe care-l stiu bine Alifantis - Cantece de semineu. Este o productie recenta masterizata bine dar pe sistem vocea lui Alifantis nu a sunat chiar ca cea reala (pe care o stiam de ani si ani de zile). Doru in contrapartida a pus tot un CD cu Alifantis insa cu inregistrarile lui vechi. Cu totul altceva! L-am recunoscut. Mai exista insa un factor pe care atunci la repezeala nu l-am considerat si anume ca vocea se modifica cu inaintarea in varsta si acest lucru cred ca a facut ca in cele 2 imprimari vocea lui sa sune diferit alaturi de faptul ca imprimarile vechi erau Electrecord facute analogic pe cand cea noua am senzatia ca este digitala. Nu l-am ascultat pe Alifantis live recent sa pot sustine cu certitudine ca vocea lui a suferit schimbari sau nu. Acum schimbarile nu erau dramatice erau chestii de nuanta dar faceau diferenta!
Una peste alta sistemul suna muzica, fluid, te antreneaza spre auditie, nu simti nevoia sa dai mai tare, nu iti vine usor sa ignori ce canta si nu simti nevoia ca in cazul unui dialog intre persoane sa opresti muzica pentru ca deranjeaza. Inregistrarile selectate fac deliciul prin detalii fine si aranjamente 3D a instrumentelor dar si cele mai slabe dpdv productie se aud la maximul posibilitatilor lor. Se diferentiaza usor o imprimare procesata analog de una digital cum a fost cazul lui Alifantis. Sistemul a fost bine inchegat si oferea satisfactie auditiva consistenta la bani putini as putea zice (comparativ cu sisteme care costa de cel putin 3 ori si care multora dintre noi li se par niste vise frumoase). Daca acustica spatiului meu ar fi fost cu totul alta nu as fi ezitat cu nimic sa cumpar eu sistemul. Ma bucur ca a incaput pe mainile unui iubitor de muzica si aparate in egala masura si ii tin pumnii lui Doru sa poata vinde si ultima veriga (daca asta isi doreste).
E dificil sa exprimi in cuvinte cum suna un sistem....sper ca am luminat o mica parte dintr-un adevar, pentru ca suntem cel putin 3 persoane independente care am ascultat aceelas sistem si cam "vorbim" aceeasi limba si asta o facem fara a avea vreun interes ascuns, personal nu-l cunosc pe actualul posesor al boxelor!
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by momolo »

hondaru wrote:pentru ca suntem cel putin 3 persoane independente care am ascultat aceelas sistem si cam "vorbim" aceeasi limba si asta o facem fara a avea vreun interes ascuns, personal nu-l cunosc pe actualul posesor al boxelor!
vrei sa spui ca suntem defapt niste maimutoi care sufera de placebo si suntem dusi de mana, ni se sugereaza ce trebuie sa ne placa, etc, etc. :lol:

Eu m-am lamurit de o chestie clara - exista 2 lumi incompatibile. Cei care au ascultat si cunosc la modul practic despre ce e vorba si ceilalti care nu au ascultat insa sunt zgandariti cumva sa dea tarcoale asa cum dau cainii vagabonzi tarcoale unei haite gata inghegate.

Pur si simplu NU poate exista nici un dialog intre cele doua tabere care nu sunt formate strict din, unii audiofili-sculofili si ceilalti DIY-eri-electronisti. Exista oameni din toate categoriile in tabara audiofila, exista si electronisti audiofili si DIY-eri audiofili.

Tabara cealalta nu reprezinta oameni care realizeaza cu adevarat ceva, sunt doar semidocti, Dorei surubari carpaci, activisti in mediul virtual dar zero in real life, ciudati, scrantiti, mitocani si mitomani, insa la toti se percepe imediat o frustrare comuna maidanezului care da tarcoale cu aerul ca nu-l intereseaza dar daca are ocazia mai musca pe la spate cate un membru al haitei audiofile.

Pentru unii care ar putea fi salvati (de frustrarea cronica) prin tratament cu exercittii practice (chestie care costa!), situatia in care se pun singuri ii indeparteaza fizic si practic de cunoastere. Devin marginali, le creste frustrarea, se ambitioneaza si mai mult in prostie, scuipa mai abundent in directia care defapt ii intereseaza atat de mult.... fara sa poata recunoaste ca-i intereseaza atat de mult, etc.

Problema lor este ca neavand deaface cu experimentul practic chiar nu pot intelege si nu au nici o sansa.

E un fenomen auto-motor, cu cat sunt mai frustrati, mai inversunati, cu cat scuipa mai mult, cu atat vor avea si mai putine sanse de ocazie practica care i-ar lamuri simplu prin perceptia auditiva.

Si cu cat au mai putine sanse cu atat devin mai refractari chiar daca sa zicem, un suflet caritabil de audiofil s-ar indura sa-i faca pomana idiotului. Pentru ca trebuie cu adevarat sa fi caritabil sa inviti un mitocan din asta sau pe unul care s-a jurat precum Kakarau (si dupa aia nu s-a tinut de cuvant).

Dar mai exista si autosuficientul cu aparentza docta care nu scuipa agresiv pe forumuri, doar intervine aparent subtil si cateodata semi zeflemitor, este cel "care stie cum vine treaba".

Specimenul asta (avem printre noi, aici pe forumuri) este refractar de a se expune vreunui experiment adevarat pentru ca in sinea lui banuieste ca exista ceva (dincolo de limita Pamantului plat ca o moneda) dar se minte singur ca acel "ceva" este un fleac exagerat de unii mai exagerati.

Astia sunt cei mai periculosi, nu trollul urinator (asta saracul e izolat departe si nu a avut sanse in viata, e doar deranjant ca un muscoi care a intrat in camera si nu se aseaza sa-i dai cu pliciul).

Astia sunt semidoctii care intretin marotele la modul vinovat desi in sinea lor simt ca nu au baza reala dar au apucat sa-si joace trufia si sunt fuduli, astfel nu mai pot da in marsarier.

Cei ca trollul urinator insa nu sunt atat de periculosi pe cat latra (ca niste pudeli cu spume la bot), pot avea unele sanse daca ar nimeri intr-o zi sa vada, sa auda, sa miroasa cum sta treaba acolo sus la "oamenii cu bani" :D .

Astia sunt sinceri in prostia lor si tocmai aici e paradoxul pe care-l vad ca trasatura nationala - unii oameni inteligenti din nastere pot ajunge intr-o stare aproape autista de prostie militanta. Inteligenta lor scormonitoare este cauza prostiei lor sclipitoare, aici e paradoxul mioritik.

Sunt acei mioritici care stand pe prispa casei lor de pamant de la tzara si la lumina opaitului reactioneaza aproape epileptic atunci cand le povestesti ca undeva departe in lumea aurita (si cu bani, oauu :shock: ) exista un animal care se numeste girafa si arata asa si pe dincolo!

Astia nu raman indiferenti la povestea girafei si pot ajunge chiar sa sparga opaitul, sa-si darame coliba de pamant, sa-si smulga zdrentele de pe ei, sa-si sparga capul, etc.

Asta e paradoxul unei inteligente native necultivate si aflate intr-un mediu ostil progresului si ostil civilizatiei.

In concluzie, exista 2 lumi total incompatibile si poate asa e normal. Nu putem sa fim toti egali si nici sa stam toti laolalta. Tiganii cu satra lor, ceilalti la casele lor, etc.

Totusi imi recunosc o placere vinovata, de cate ori povestesc despre senzatiile pe care mi le produce un cablu, un stecher (haurit), o siguranta, un demagnetizor de CD-uri, ma gandesc cu voluptate la acesti maidanezi care simt mirosul inebunitor dar nu pot ajunge la cratita! :lol: :lol: :lol:
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

Ehh..., uni ar spune ce domle' sunt doua cutii cu difuzoare de plastic, ce atat lauda si mai ales cum pot sa coste atat niste book-shelf-uri? Daca se supara el (dorel) face doua incinte mai bune cu placaj din brico, difuzoare seas, vifa, baga de toate acolo.

Acum nu as dori sa se inteleaga ca aceste boxe sunt "perfecte", deoarece asa ceva nu exista. Sunt niste produse de calitate ce isi merita banii si iti deschid usa catre sunetul de bun...Proiectul e vechi si cercetarea a fost finantata de BBC in anii 70. Difuzorul a fost realizat cu ajutorul finantarii de la statul Englez (probabil si-au facut niste studenti lucrarea de doctorat cu ele), filtrele au fost tunate asiduu de creator ce este un inginer desavarsit. In plus, cetatenii din zona respectiva, stiu sa aprecieze calitatea si sunt gata sa plateasca pentru ea. Luand in considerare aspectele prezentate mai sus, era culmea sa iasa un produs prost...recunoasterea cea mai mare pentru un produs european fiind succesul in Asia, si aceste produse au un mare succes pe acolo.

Intrebarea care se pune, dupa ca maestrul si proprietarul se va retrage intr-o zi (la un moment dat toti trebuie sa o facem...), ce se va alege de acest brand? Va fi cumparat de chinezi, taiwanezi si pusi sa faca boxe active cu mufa de Ipod?Va disparea pur si simplu ca si cum n-ar fi fost? Va fi cumparat de concurenta?Naim-ul englez a fost cumparat de un grup de firme (francez) ce detine Focal, a scapat la limita. Seas-ul(ce furnizeaza difuzoare pentru Harbeth) a fost cumparat de niste taiwanezi sau chinezi. Aceste chestii vor influenta pe viitor calitatea produselor :?: ? Cine stie...probabil ca nu...mai ales daca ownerii vor pastra knowhow-ul si eventual vor investi in cercetare...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: HARBETH

Post by oake »

momolo wrote:oake, prietene, vinde-ti tot acaretul si cu banii obtinuti sunt sigur ca poti gasi ceva decent cu care faci un pas inainte spre Nirvana cea adevarata.


momolo sunt convins de intenţiile tale bune dar hai să fim realişti: la cum merge piaţa acum cât voi putea lua pe ''acareturile'' mele şi în cât timp. Asta dacă voi reuşi să le dau pe toate. Să zicem că într-un an sau doi reuşesc să le dau şi adun 1500-2000 euro. Ce iau de banii ăştia...nici măcar nu zgârii nirvana audiofilă. La cum merge situaţia în ţărişoara noastră şi faptul că sunt spre sfârşitul carierei profesionale ce aş putea face?
Să-mi vând apartamentul pentru o garsonieră şi cu toţi banii rezultaţi să ajung în entry level-ul nirvanei auditive, poate o idee mai sus? Dar mai trebuie să şi trăiesc să mă bucur de ea. Şi atuncea stau şi te întreb: cu ce?
Recent, prin amabilitatea lui Iura am ascultat nişte Marten-uri DjangoXL cu ampul ăla unico(parcă) cu 4X845 în SE (îl şti) ăla mare.
Ce vrei să-ţi spun?...că scoteau cuiele din parchet, că sunau halucinant de exact, de corect, că ar încăpea foarte bine în sufrageria mea. Apropo şi încet sunau superb. Întradevăr transmiteau emoţie, efectiv te zdruncinau şi la propriu şi la figurat.
Când am venit acasă mi-am pus şi sistemul meu. Deşi distanţa era uriaşă, chiar amărâtul meu de sistem îmi transmitea emoţie. Nu ştiu cum sunt alţii dar la mine emoţia nu are grade de comparaţie. Ăsta poate e norocul meu datorat poate şi faptului că nu mă prea pricep la sunet. Şi nici nu vreau să învăt aşa ceva. La mine primează muzica şi numai muzica. Dacă sunetul meu mai mult sau mai puţin mediocru îmi amorsează trăirea muzicală este ok pentru mine. Cel puţin deocamdată. Dacă, printr-un concurs fericit de împrejurări, voi avea vreodată posibilitatea să ajung şi eu în ''lumea'' preferată de tine o voi face atâta timp cât nu îmi voi pereclita ireversibil situaţia materială.
Oricum m-am oprit din tracotăreală. Voi rămâne cu cele trei trancote la care mai lucrez încă(philips, grundig şi braun) şi cu două rânduri de boxe: philips şi philips alea mici (poate braunurile) pentru dormitor. În rest dau totul.
Ce ţi se pare atât de rău să ai şi un beck-up sistem, mai soft, mai permisiv, totuşi decent cu sunet gras, plăcut, poate nu foarte rezolut dar ascultabil, sistem capabil de a transmite emiţie?
Iar pe acest sistem să putem asculta, când ne vine amocul, material sonor care devine stresant p.d.v auditiv pe sistemul de bază care pârăşte tot, material la care nu vrem să renunţăm din diferite motive.

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: HARBETH

Post by oake »

hersorin wrote:Eu sunt de acord cu hondaru. Nu cred ca merita doua sisteme in schimb mai vin eu cu o idee incercata de mine si tine destul de bine . O a doua sursa pe lampi sau mai putin rezoluta conectata la acelasi amplificator pe alta intrare si aceleasi boxe . Sunt dacuri sau cd playere mai iertatoare (Unico CD e un exemplu la mine).
Perfect de acord cu tine. Totuşi vorbim tot de un dublu standard asta dacă sistemul de bază nu pâreşte noua sursă şi sună rezonabil.
Eu mă gîndeam şi să aduc, dacă se poate, ceva în plus pe lingă toate neajunsurile unui sistem beck-up. Poate sistemul de bază nu are suficientă căldură, grăsime...etc deşi este net superior şi muuuult mai scump (cu satisfacţiile auditive de rigoare). Ce-i drept, cel puţin deocamdată, mie îmi place sunetul ceva mai soft dar care poate să curgă la infinit. Sunetul foarte rezolut mă provoacă să îmi îndrept atenţia asupra lui şi nu vreau asta. Cel puţin aşa funcţionez eu la momentul actual. Vreau ca sunetul să mă adoarmă şi să lase muzica să mă ducă acolo unde vreau eu/ea.
Nu mă deranjează să fiu catalogat drept ''idiot'' atâta timp cât ajung acolo.
Parcă şi Dostoyevsky avea un idiot. :wink:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by momolo »

oake, suntem off-topic.
Nu ai de unde sa sti ce "lume" prefer eu si in general nu ai de unde sa sti ce prefer eu. Nu-mi mai atribui chestii!
Nu stiu despre ce boxe discuti, nu le-am ascultat.
Cat priveste concluzia ta (poate doar presupunere) ca sistemele scumpe si deci rezolute penalizeaza discurile (probabil) mai slabe, mai umile, te inseli, nu este asa. Doar sistemele scumpe si proaste fac asta. Cele bune pun in valoare pana si discurile pe care le credeai pana atunci proaste. Daca ceva bubuie sa scoata cuie din dusumea nu inseamna ca automat e si ok. Eu am ascultat destule scule foarte scumpe si laudate care in opinia mea sunau gresit si prost. Mare si scump nu inseamna automat bun. Sunetul este inselator (ca si unele persoane :D ).
Ce ti-am spus ia-o ca pe o gluma prieteneasca. Tu sti mai bine ce si cum pentru tine. Era doar o parere de-a mea. Tu sa fi sanatos! (si la punga gros!)
Dar am scris destul off-topic, suntem la Harbeth-ul altora, hai sa nu le storcim cu filozofeli ieftine!
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

dca_member
Posts: 12
Joined: 22 Oct 2014, 11:43

Re: HARBETH

Post by dca_member »

Harbeth se mandresc cu materialul din care este facut difuzorul, sustinand ca rigiditatea acestuia ii da sunetului acea transparenta si senzatie de live in sunet. Au si niste demonstratii pe user group-ul lor, in care se observa cat de dur este acest material (Radial) facut “in-house”, fata de celelalte materiale gasite in majoritatea boxelor comerciale (polipropilena, din cate am inteles). Desi nu am ascultat harbeth niciodata, sunetul din boxele mele (spendor) ar putea fi incadrat la ce zic ei ca fiind un sunet ca si cum ai fi pus patura pe boxe, ei zicand ca ar fi cauzat tocmai de acest material din care este facut difuzorul.

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: HARBETH

Post by hondaru »

Se pare ca nu este un secret ca Spendor suna mai relaxat mai "laid back". Eu nu am ascultat Spendor dar pot spune ca Harbeth nu suna relaxat deloc si nici cu paturi deasupra dar nicidecum obositor sau agresiv. Sigur ca daca esti obisnuit cu sunetul Spendor (si este adevarat ce se spune) in primele clipe s-ar putea sa ti se para agresive dar abia apoi ascultand piese cunoscute vei vedea adevarata valoare a boxelor (ca atunci cand iesi la lumina dintr-o camera obscura si esti socat de lumina de afara). Nu detin Harbeth, as fi vrut dar nu se poate!
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
domnujim
Posts: 111
Joined: 26 May 2009, 13:08
Location: Muntii Fagaras

Re: HARBETH

Post by domnujim »

Nu am mai apucat sa revin.

Intrebarea mea se nascuse dintr-o afirmatie despre boxe, insa ma interesa de fapt sistemul.
hondaru wrote:Sistemul este rezolut in sensul bun, fara a fi obositor sau agresiv. + Una peste alta sistemul suna muzica, fluid, te antreneaza spre auditie, nu simti nevoia sa dai mai tare, nu iti vine usor sa ignori ce canta si nu simti nevoia ca in cazul unui dialog intre persoane sa opresti muzica pentru ca deranjeaza. Inregistrarile selectate fac deliciul prin detalii fine si aranjamente 3D a instrumentelor dar si cele mai slabe dpdv productie se aud la maximul posibilitatilor lor.
Cu rezerva (esentiala) ca nu l-am auzit personal, cam asta dedusesem din discutiile de pana acum asupra acestui sistem. Si din cauza asta mi-a atras atentia afirmatia legata de inregistrari mai putin bune.
In cazul asta, ca sa te citez, eu ii tin pumnii lui remoteviewer sa poata cumpara si ultima veriga. Fiindca daca lucrurile stateau cum spuneti voi, acolo pare sa se fi facut un sistem misto, care stia sa cante :) Iar playerul Luxman+cablurile x,y,z sigur aveau o importanta majora ca inregistrarile "slabe" sa nu fie penalizate.

Mi se pare usor deplasat sa dau sfaturi despre chestii care nu ma privesc deloc, insa, in situatia asta eu as incerca sa aduc si playerul (eventual + cabluri) acasa si sa le ascult impreuna. S-ar putea sa se intample lucruri :) (Indiferent daca poti sa il cumperi acum sau nu.)

Opinia despre inregistrari "slabe" si sisteme care "penalizeaza inregistrarile slabe" mi-am exprimat-o foarte pe scurt in discutiile de pe pagina asta si asta

In "apararea" mea trebuie sa spun ca am un usor pitic cand citesc despre inregistrari slabe/proaste etc., generat de faptul ca am auzit de o gramada de ori inregistrari minunate, pe care le stiam prea bine, sunand tragic in diferite circumstante, pe diverse sisteme, indiferent de pretul lor. Fiind eventual nevoit sa si suport comentarii de genul "ce inregistrare nasoala!" - fara a replica, doar nu poti sa ii dai omului cu sistemul in cap.
(dupa cum am mai spus-o si in alte ocazii, baza pentru aceste opinii o constituie exclusiv inregistrari cu muzica simfonica si opera, in special anii '50-'80).

User avatar
domnujim
Posts: 111
Joined: 26 May 2009, 13:08
Location: Muntii Fagaras

Re: HARBETH

Post by domnujim »

Completare de sezon:

Mai scriai asta:
hondaru wrote:In sistemul initial al lui Doru s-a putut auzi cu usurinta schimbarea cablurilor la boxe
E redundant :) Pe orice sistem de minim bun simt ar trebui sa se intample asta. Nu conteaza pretul, doar sa fie sistem audio, nu sorcova de scule.
(sa povestesc despre cabluri interconect, sensul de pe ele si boxe de 2000 lei sau cabluri digitale si memoria auditiva care tine doar cat te scobesti in nas? :lol: )

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

Pe aceste boxe, conectate la acest amplificator inregistrarile ok sunt ok spre bine, inregistrarile magice sunt magice, cele bune sunt bune.... Aceste boxe par sa descalceasca sunetul, sa ofere aer si transparenta. Auzi respiratia violonistului, dar urechea ti-e incantata de muzicalitate. Dau exemplu un cd hiper-comun ce se poate gasi la noi cu 19 de ron Miles Davis-Kind of Blue, se aude exceptional pentru un cd, parerea mea. Am o groaza de Harmonia Mundi la 29 de ron (concerte pian, vioara, etc.) si se aud toate exceptional, dupa umila mea parere. Mentionez ca nu am cd-uri aurite audiofile in casa niciunul, am niste copii (vechi si amarate) asazise audiofile de la un dealer cu muzica"de vandut" sisteme... :lol:. La vinil la fel, o inregistrare buna spre foarte buna are o prezentare exceptionala. Aceste boxe nu infrumuseteaza muzica, ci o prezinta maxim de coerent dupa parerea mea. Discurile ce imi placeau mult, acum se aud si mai bine, insa din pacate nu toata colectia are "magia" sunetului deoarece unele inregistrari nu sunt ideale...nu e problema, muzica conteaza pana la urma...Playerul meu cu lampute pe iesire canta onorabil dupa parerea mea...nu se face de rusine, ci dimpotriva. Azi am cumparat 3cd-uri (1 Deutche Gramofon si 2 Harmonia Mundi) si toate se aud exceptional dupa umila mea opinie...am cheltuit 100 de ron in total.

domnujim
In "apararea" mea trebuie sa spun ca am un usor pitic cand citesc despre inregistrari slabe/proaste etc., generat de faptul ca am auzit de o gramada de ori inregistrari minunate, pe care le stiam prea bine, sunand tragic in diferite circumstante, pe diverse sisteme, indiferent de pretul lor. Fiind eventual nevoit sa si suport comentarii de genul "ce inregistrare nasoala!" - fara a replica, doar nu poti sa ii dai omului cu sistemul in cap
Afirmatia ta, imi aduce aminte de o patanie personala, nu este in niciun caz o critica ci un side-story, o poveste alternativa. Eu am cumparat un disc Harmonia Mundi Gold pe care am dat vreo 70 de leuti acum ceva timp, si il consideram audiofil pe vechiul sistem. Culmea, ca odata l-am dus si la un dealer si l-am pus pe un sistem cat o casa pe pamant...la pret... si nu se auzea grozav, se auzea bine, dar nu exceptional. Acum l-am pus pe acest mini-sistem cu Harbeth si...aceasi impresie ca nu e grozav, doar decent spre bun. Culmea ca unele discuri la jumate de pret sunt mult mai bune. Eu cred ca, cu cat evoluam in acest hobby, cu atat descifram mai usor sistemele pe care le ascultam (chiar daca in trecut unele lucruri pareau contradictorii), sunt de acord totusi cu postulatul lui momolo, cu cat sistemul este mai bun valoric, cu atat trebuie sa puna in valoare toate inregistrarile, existand rar inregistrari cu adevarat proaste, de neascultat. Acum multi ani, trancotar fiind ( asta sunt si acum oricum... :oops: ) mi se parea invers, ca majoritatea inregistrarilor sunt proaste, si am citit odata afrimatiile lui momolo si am ramas un pic prostit...mi-a dat seama atunci ca eram pe o cale total gresita.

In aceste moment, unele discuri imposibile ce sunau a mp3 candva (alte surse, alte amplificari si boxe, cablaraie, etc.) au devenit placute, decente, ascultabile, ceea ce este un lucru placut pana la urma. Nu stiu daca m-am exprimat bine, daca ce am scris eu mai sus are vreun sens, imi trece prin cap gluma aia cu asemanarea dintre inginer si un caine...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13975
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by momolo »

dca_member wrote:fata de celelalte materiale gasite in majoritatea boxelor comerciale (polipropilena, din cate am inteles). Desi nu am ascultat harbeth niciodata, sunetul din boxele mele (spendor) ar putea fi incadrat la ce zic ei ca fiind un sunet ca si cum ai fi pus patura pe boxe, ei zicand ca ar fi cauzat tocmai de acest material din care este facut difuzorul.
eu nu am inteles afirmatia ta in legatura cu polipropilena si... boxele comerciale. In primul rand, membrana din/cu polipropilena nu este ceva foarte raspandit, nu se poate spune ca asta e un material majoritar. Cele mai raspandite din cate stiu eu sunt membranele din hartie.
In al doilea rand, eu nu stiu ce sunt "boxele comerciale"?! Te intreb pur si simplu de curiozitate.
Iar in ultimul rand o parere personala - nu cred ca boxele Spendor suna ca si cum ar fi cu patura pe ele. Dimpotriva, am auzit boxulite de la brandul asta care tipau de mama focului. Sunt diferente mari intre diferite modele dar per total daca as incadra boxele Spendor auzite de mine dealungul timpului le-as considera oricum altfel dar nu "cu patura pe ele". Mai degraba as spune ca au un sound englezesc si nu sunt chiar complet diferite de Harbeth, cumva Spendor si Harbeth se afla prin aceeasi "familie" de sound, mai precis spus, filozofie generala de sound.
Probabil boxele tale (apropos, ce model Spendor sunt?) nu si-au gasit amplificarea potrivita, nici sursa, nici cablaraia. Parerea mea este ca daca boxele (mai ales cele mici) nu tzipa din prima, poate fi un bun inceput deoarece "boala" cea mai des intalnita la boxe (mai ales cele mici) este tzipatura, sunetul ascutit, subtire, fara greutate, prea multe inalte, etc. Mai usor faci sa cante niste boxe mai "dark" decat boxele tzipacioase. Nu ca ar fi reguli si nici nu trebuie sa emitem legi ale Universului insa pe mine m-a mirat afirmatia ca Spendor suna cu patura pe ele deoarece am auzit destule combinatii cu brandul asta si nu am auzit problema asta.
prostia, ignoranta, lipsa educatiei elementare sunt cele mai letale arme de distrugere in masa.

dca_member
Posts: 12
Joined: 22 Oct 2014, 11:43

Post by dca_member »

Posibil sa confund eu materialele din care este facuta membrana (difuzorul). Ma refeream la faptul ca harbeth isi produc singuri acest difuzor, printr-un proces unic si costisitor, diferit de cel al celorlalti competitori (care il fac prin injectie la presiune mare). Intr-una din discutiile pe forumul lor era si modelul meu de spendor (s3/5r, seria clasica). In discutie era tocmai acest material din care e facut difuzorul, care, desi foarte bun, este totusi mai voalat in prezentare, ei zicand ca este o caracteristica a polipropilenei.
Boxe comerciale, in intelesul meu, ar fi toate cele care au difuzoare ieftine, produse “la gramada” si ieftine, probabil din plastic sau derivate din acesta (nu am studiat indeajuns subiectul).
Pt boxele mele si pt mine, naim-ul 5i e suficient, neavand nevoie de dinamica mare si de obicei neascultand prea tare. Sunt convins ca, fiind mai greu de condus si avand sensibilitate scazuta, ar beneficia de o putere mai mare, insa eu sunt multumit overall. Poate de aici vine si senzatia de sunet mai voalat. Sa nu fiu inteles gresit, nu as renunta la boxele astea decat pt harbeths. Este poate exagerata afirmatia “cu patura pe ele”, dar nu am gasit alt termen pentru prezentarea lor. Ca sa dau si un exemplu, pe inregistrarile dire straits (tunnel of love, water of love), vocea nu este atat de prezenta, spre deosebire de chitara, care te sperie cat de precis se aude. O fi si inregistrarea lor facuta astfel. Uneori ma sperie vocea de pe canalele de muzica de la tv, ca exemplu cand a inceput “let her go” pe mtv si am crezut ca a intrat cineva in camera in spatele meu  (tv bagat prin DAC in amplificator).
Ai dreptate referitor la sunetul tipat. De curiozitate ascultam o vreme pe monitor audio rs1 si ma gandeam “ce misto, ce voce prezenta si in fata, ce dinamica etc” si cand puneam la loc spendor, dupa doua minute ma gandeam “asta da coerenta si prezentare, ce sunet relaxat si natural”. Asculti muzica si nu te mai saturi.

Post Reply