HARBETH

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: HARBETH

Post by Kostas »

Daca sunt acolo trec si eu mâine sa le ascult.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

Ultima data cand am trecut pe acolo, acum cateva saptamani nu mai aveau nici un model expus. Respectivul magazin are un pic mentalitate de butic, daca ai banu jos sunt foarte serviabili si interesati, daca te duci asa sa te informezi, nu par prea primitori.

PS. Kostas, te invit pe la mine(valabil si pentru doru si momolo) daca vrei sa le asculti, daca esti interesat, dicutam detalii suplimentare pe privat. Singura problema ar fi ca datorita unor lucrari prin casa, am fost obligat zilele trecute sa dezasamblez sistemul, sa il mut in alta camera si in acest moment are o pozitie "aproximativa", nu e aranjat la milimetru (e asezat in aceasi pozitie, insa nu suna la fel ca inainte, sa moara unii de ciuda, Da! si aranjarea sistemului modifica semnificativ sunetul nu numai cablurile).
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: HARBETH

Post by porto »

In legatura cu boxele si camera...intr-o camera care nu e adecvata si care lasa boxele sa respire nu vei vedea veci potentialul sculelor tale si mereu vor fi avantajati cei care au o camera ca lumea chiar daca sistemul lor e mai slab ...asta e cazul meu si mult timp m-am chinuit sa obtin mai mult si mai mult dar este o limita de care nu poti trece care este data de camera...sau mai este loc de inbunatatiri dar ar trebui ca si camera unde eu am sculele sa o transform radical ceea ce in realitate nu se poate ( nevasta , bani , timp etc ).
Dar totusi cu toate aceste spuse cineva care are ureche nu va fi impiedicat sa simta potentialul daca pot sa ii spun asa...prietenul meu de la Toronto care are o camera la subsol , dedicata si mare ,mereu cand vine la mine se minuneaza si ar vrea si el dar la el a ajuns la maximul ce pot oferi sculele lui si altceva ce poate sa faca este numai sa mai dea jde- mii pentru a trece de cum se aude actual...

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

Total de acord(camera si sunetul merg mana in mana, ma abtin cu privire la preturi, nu am avut destule sisteme in casa pt a-mi forma o parere)! Nu stiu daca ai incercat porto, inclusiv in aceasi camera poti avea 4 sisteme diferite in functie de ce perete/ferestre/spatii goale ai in spate. Eu am incercat 3 laturi la sufrageriei unde am 3 pereti diferiti caramida/beton cu geamuri/rigips si sunetul este total diferit! Tin minte cand m-am mutat din apartamentul vechi cu instalatie de aluminiu la cel nou cu cupru si ceva spatiu mai mult, sunetul a fost WOW pe acelasi sistem la vremea respectiva. Nu imi venea sa cred cat de mare e diferenta.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: HARBETH

Post by porto »

La mine chestia cu camera e destul de "groasa" in sensul ca este o camera lunga de 10 m si lata de numai 3,3m dar...este camera unde am intrarea in apartament si la capatul ei sunt geamurile mari de 2,7 m pe 1,5 m de la balcon siiii....intrarea pe balcon trece prin aceasta camera dar e undeva in laterala dreapta cum stai cu fata la geamurile de la balcon siiii...este acolo un spatiu liber de 1,5 m care pur si simplu imi lasa fara perete camera pe aceasta portiune adica una din boxe cea din stanga are in spate la vreun metru si ceva geam si pe laterala perete de beton iar boxa din dreapta nu are in laterala dupa vreun metru decat un gol...adica e destul de neechilibrata pozitia boxelor.
Daca as pune boxele pe latura cea mare nu prea ar mai fi loc de trecere si " mamutza" mea "m liniuta ar" omora...deci cam naspa cu camera....totusi am noroc ca stau in bloc de beton si pot sa dau un picutz mai tare boxele adica ceva pana , in maxime , de 90 decibeli.
imaginea sunetului o am mereu in spatele boxelor si este destul de adanca.
Ce am remarcat este ca discurile bine inregistrate fac cea mai mare diferenta posibila in sunet si au cel mai mare impact in toate modificarile ce pot fi aduse in sunet.
Daca este vreun disc de la EMI HMV ASD cele cu eticheta crem auriu se aude de jale...jale tata...jale mare.

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: HARBETH

Post by oake »

porto
Nu ai cameră pătrată ca mine. Camera pătrată ucide bassul.

Turbor
Posts: 18
Joined: 15 Feb 2009, 16:34
Location: Ghermanesti

Re: HARBETH

Post by Turbor »

Daca ai camera patrata incearca sa plasezi sistemul pe diagonala. S-ar putea sa te surprinda placut rezultatele.

Aici ai un link despre varianta asta de plasare a boxelor.
http://www.decware.com/paper14.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Alex

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: HARBETH

Post by oake »

Mulţam Alex pentru info.
Chiar nu ştiu încă cum aş putea face lucrul ăsta dar încep să mă gândesc.
Radu

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

Mi-am luat astazi niste lectii dure in detrimentul sudorii ce mi-a curs pe frunte pret de cateva ore. Pentru cei fara rabdare, poate cu ceva sindrom ADHD netratat din copilarie concluzia e simpla: boxele si instalatia se gasesc in aceasi pozitie dupa o jumatate de zi de munca...cam trist nu e asa?

Pentru cei interesati de niste experiente pe teren, mai rabdatori si dornici sa invete din pataniile unora, povestea de abia incepe:dornic de a integra vizual sistemul audio si de a reda un aer de decenta sufrageriei din dotare (aka si camera de ascultat muzica), m-am gandit sa schimb latura de la perete de beton cu geamuri relativ mari la perete de rigips cu limitarile de rigoare, spatiu mai mic intre peretele din spate si boxe, insa cu distanta superioara intre cele doua boxe si distanta crescuta pana la peretii laterali. Avand o camera de zi mai dreptunghiulara sa zicem asa, nu am fost multumit in trecut de distanta intre cele doua boxe si nici de distanta pana la peretele lateral(cu toate ca spatele boxelor sta cam la 1.2 metri departare de peretele exterior, sistemul fiind asezat pe latura scurta a camerei).

Nemultumirea si dorinta perpetua de mai bine si de a impaca varza cu capra poate insa duce la pierderea ratiunii la omul modern...Zis si facut, dupa cateva ore si ceva durere de spate sistemul se gasea in latura mentionata perfect integrat vizual cu comoda tv si LCD-ul din dotare ce este deschis cam odata pe luna (in mod optimist). Pana si companioana de viata parea multumita, camera se marise vizual, puteai sa te dai si cu o trotineta prin sufragerie...insa sunetul...ce sa zic...Din motive estetice, am pus statia si cd-playerul in comoda tv si pick-up-ul pe un fel de birou de sticla intr-o nisa din stanga lcd-ului. Am pozitionat boxele aproape de perete (cam in jur de 25 cm fata de rigips), le-am inclinat un pic catre interior si hit play...Am inceput cu un cd (pus pe dubla Luxman), deoarece vroiam sa vad daca am nimerit conexiunile avand in vedere ca firele se bagau printr-o gaura de diametru mediu in spatele comodei. :? parca ceva nu era ok, sunetul era finutz (un cd Harmonia Mundi cu niste sonate pian Beethoven) insa parca lipsea sound-stage-ul, parca sunetul se auzea din directia boxelor fiind amestecat, plat si nu venea din centrul TV-ului cum ar fi fost normal. Hmm, ok trec totusi la un vinil, ca asta imi ocupa 90% din auditii si cad instinctual pe jos...era alt sistem, alte inalte, alt bas, alte voci alt orice... Sunetul era de nerecunoscut, era sintetic ca de cd (din ala tras de porc), nu mai recunosteam vinilurile ascultate si ras-ascultate in ultimile zile. Am un vinil AIR-10000Hz Legend pe care (in afara ca am dat o gramada de bani) scrie ca e hAudiofil cu 180 de grame pe disc (2 in total)-se auzea ca un mp3 mai rasarit, parca era un tablou peste care se spreiase apa cu decolorant, si se amestecase imaginea, era blury si te deranja vizual. Am inceput sa inclin boxele, sa le dau in fata, in spate, sa le apropii intre ele, sa la mai departez si nimic. M-am dus la pick-up si l-am luat de pe masa de sticla si l-am pus pe bancheta de lemn de la Ikea (aka rack-ul meu) si sunetul total mortificat s-a mai imbunatatit o tzara...insa era total departe de ce stiam eu. Am re-verificat fazarea, am schimbat stecherele in prize, m-am uitat la cablurile de boxe, am reverificat daca pick-up-ul era drept, daca se modificase ceva la antiskating, VTA, nimic totul parea OK. Ascultam o melodie in care exista o chitara printre sunete sintetizate, aceasta lipsea cu desavarsire, pielea de gaina (sfanta) disparuse total si parca ascultam muzica total indiferent. Orice as fi facut la pozitionare, cablare, etc., nu parea sa imi aduca sorti de izbanda. Dupa cateva ore de chinuri mi-am zis...resistance is futile! Zis si facut... dupa aproximativ o ora eram pe vechea pozitie, cu oarece mici diferente inerente caci nu am masurat pozitionarea cu sublerul. Insa...un mare INSA, metrul si ceva din spatele boxelor alaturi de puternicul beton, isi spun cuvantul in ciuda spatiului mai mic intre ele si a spatiului lateral mai redus. Din fericire, muzica canta din nou la mine in casa, dupa ce am vazut sistemul in prealabil mortificat, am rasuflat, mai apoi, usurat. Pianul este iarasi suav, soundstage-ul a reaparut, basul ala bun este unde trebuie, pielea de gaina a fost reinvitata la petrecere, acum e altceva! Diferenta de la Logan la Mercedes, fara sa exagerez nici o clipa.
Ca sa concluzionez cateva lectii invatate astazi the hard way:
1)A cat oara sa mai mentionez acest fapt: este incredibil de usor sa faci un sistem (decent, acceptabil, bun, cum vreti sa ii spuneti) sa sune prost! Un cablu de curent gresit, un perete gresit, o pozitionare prost aleasa, materialul peretelui gresit ales si gata totul s-a dus de rapa...Atentie dragi melomani, audiofili, ascultatori de muzica, forma nu bate niciodata fondul in acest domeniu, poate nu stiti unii ce sistem aveti in casa daca nu l-ati pozitionat la milimetru...ascultati poate calitate de galena la sistem de zeci de kg (ignorati, daca se poate, total sfaturile consoartei cu privire la estetica!). Trebuie ales de fiecare data cel mai bun compromis.
2)Sticla este yuck! Fugiti de ea ca dracu' de tamaie, pe rack e cel mai rau loc posibil, lemnul natur rules!(unii probabil rad in barba...stiau ei)
3) Rigipsul este moartea sunetului, a pasiunii, mortificarea muzicii, bleah cah! Ar trebui interzis sincer...
4)Pastrati distanta corespunzatoare fata de peretele din spate (pentru a evita orice incident :lol: ), cu cat mai departe de el, cu atat mai bine, puneti de la un metru in sus daca se poate...
5)Betonul rules!(lucru poate evident pentru multi cu oameni cu experienta). Zidaria rules also, mucavaua este de evitat.
6)Canapeaua comoda cu spatele la perete este NOK, mai bine un scaunel incomod pozitionat in mijlocul camerei de o mie de ori, reflexiile ce te izbesc in ceafa nu sunt bune.
7)Atentie la cablare, la faze, la prize, la rack,etc., Totul conteaza in sunet...saracii trancotari ce ingnora aceste aspecte, nici macar nu stiu ce pierd... Bineinteles ca aceste aspecte conteaza la un sistem pus la punct cat de cat, turnul de trancote ales din talcioc alaturi de sculele din Kora pot fi puse si in apa, tot canta vai de mama lor, nu vreau sa par elitist, am trecut si eu prin acea faza, macar nu eram mandru si prost fara sa stiu, eram umil(fiind si inginer de meserie) si nu radeam cand auzeam pe unii ce afirmau ca un cablu de curent influenteaza sunetul. Din pacate toate forumurile de profil din tara si din hOccident gem de dorei ce stiu ei mai bine(fara macar sa fi incercat sa asculte cu urechea), fac glume cu diferenta dintre calitatea curentului de termocentrala fata de cel produs de centrala nucleara, si rad ca maimutele din Cartea Junglei de cei ce isi cheltuie banii inutil pe cabluri etc. Pacat ca radeti in loc sa incercati sa invatati ceva, sau va ajunge liceul industrial si politechnica terminata cu 6.5 ca sa va dati doctori... :lol: . In viata e bine sa ne inconjuram de oameni curiosi, ce isi pun intrebari totimpul si nu le e frica sa experimenteze si sa invete lucruri noi nici macar la varsta a 3-a...de experti de la autobaza plini de autosuficienta e bine sa fugim.Asa ca puneti mana si munciti un sistem(calea cea grea, lunga si poate scumpa) sau daca nu, cumparati unul de-a gata(calea cea usoara si scumpa)! Bafta multa si spor la ascultat muzica buna!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: HARBETH

Post by johndoe21ro »

Mult adevar ai grait! Nasoala experienta ai avut insa e bine ca s-a rezolvat totul!
Cel mai nasol este cand ceva (si nu stii ce) are un efect negativ in sunet (sunetul pe care il stii, pe care il visezi si pe care il adori). Bine, in cazul tau lucrurile erau mai evidente dar am avut si eu astfel de experiente neplacute.
Recomand si eu calduros plasarea incintelor si a ascultatorului cat mai spre mijlocul/centrul camerei. Eu am ajuns cu boxele la cca 1.5m de peretele din spatele lor iar fotoliul de auditie este la 2m de peretele din spatele meu (eu stau in varful unui triunghi isoscel). Si, mai intotdeauna, pozitionarea sistemului trebuie facuta pe latura scurta! La fel... fara sticla, fara rigips... doar mobila din lemn masiv, carti, canapele, draperii (preferabil din tesatura naturala, groasa, de 2x lungimea galeriei) si perdele (la fel... tesatura naturala, de 3 ori lungimea galeriei) unde este nevoie de absorbtie si nu difuzie (adica unde sunt ferestre si sub calorifere, etc.).
Oricum, recomandarile importante si relatarea relevanta este in postarea de sus.. eu mai mult repet ideile principale. :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
doru
Posts: 248
Joined: 16 Oct 2008, 14:28

Re: HARBETH

Post by doru »

Experientele despre care povestesti, remoteviewer, le-am trait majoritatea, fac parte din viata obisnuita a unui audiofil cu minime pretentii asupra sunetului (altfel nu s-ar mai numi audiofil :) ). In esenta, ceea ce ai relatat s-ar putea reduce la un cuvant: acustica. Acest “fenomen” a fost, pentru mine cel putin, cel mai mare “dusman” in calea sunetului dorit. De-a lungul vremii am avut ocazia sa ascult diverse sisteme, in diverse locuri si spatii. Am auzit sisteme mai putin scumpe dar decente, care sunau neasteptat de bine si sisteme foarte scumpe care sunau prost. Motivul principal: acustica incaperii. Desigur cablurile, matching-ul dintre scule si alte “fineturi” au rolul lor de necontestat, dar ele nu pot substitui lucrurile de baza: calitatea componentelor sistemului si acustica spatiului de auditie. Aceste elemente de baza sunt intr-o relatie de interdependenta (normala de altfel), dar, din pacate, pentru multi, destul de greu de realizat. Daca, cu timpul, mai schimbi sculele, cumperi altele mai bune, mai iei un cablu, un stecher, cu acustica e mai greu. In cazul in care spatiul de auditie are o acustica proasta “din nastere”, e greu sa o mai imbunatatesti, costurile pot fi foarte mari, nu mai vorbim de aspectul estetic care poate cantari destul de mult (mai ales in ochii nevestei mai putin audiofile! :) ). Faptul ca mai muti o canapea, mai pui un covor, o draperie, sunt lucruri mai la indemana dar, de multe ori, se dovedesc frectii la piciorul de lemn. Daca ai peretii imbracati cu termopane si rigips, gresie pe jos si camera patrata, trebuie sa te apuci sa o faci din nou sau sa te muti, daca vrei sa asculti muzica!
Am constatat aceste lucruri pe pielea mea, altfel nu as vorbi. Cat am stat la bloc, orice sistem audio am avut nu a sunat cum trebuie. Am mutat aparatele pe toti cei patru pereti ai camerei, insa doar pe un perete (la mine cel lung) se auzea cat de cat acceptabil. Degeaba am acoperit gresia cu covoare, am pus cofraje de bureti pe pereti si am tras boxele in mijlocul camerei (spre disperarea si certurile de rigoare din partea nevestei!) tot nu am fost multumit de sunet.
Cum am avut fericita oportunitate de a ma muta la casa, toate problemele legate de acustica s-au rezolvat de la sine. Desi nu am facut amenajari acustice speciale, peretii grosi de caramida, parchetul de pe jos, au contribuit in mod spectaculos la imbunatatirea acusticii. Nu mi-am mai recunoscut sistemul, sunetul s-a schimbat spectaculos, auzeam detalii pe CD-uri vechi de multi ani, despre care nu stiam ca exista, puutem sa invart cu usurinta potentiometrul Luxmanului pana la jumatate si basul nu bubuia. Nu mai povestesc de calitatea auditiilor la volum redus, in linistea noptii (fara sirene de salvari).
Am avut prilejul de asculta exact acelasi sistem (Luxman – Harbeth) in vreo patru locuri diferite. Peste tot a sunat altfel, din pacate, in majoritatea cazurilor, mult sub potentialul sau adevarat. Acustica e esentiala in audiofilie (dar ce nu e? :) )!
Most people use their stereos to listen to music. Audiophiles use music to listen to their stereos.

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

johndoe21ro si doru motivatia asa-zisului entuziasm al postarii mele anterioare a fost diferenta imensa dintre sunetul aceluiasi sistem in aceasi camera. Eu sunt sigur ca sistemul merge mult imbunatatit sa nu mai zic de camera..., si ca nu am Nirvana in casa, insa...diferenta era necrutatoare, tigaie ruginita versus vioara decenta, toba sparta de Solenza vs evacuare AMG de fabrica, am ramas pur si simplu siderat. Ma asteptam sa fac niste concesii mici sonore in favoarea ergonomiei, insa diferenta nu o puteam sporta...mai bine vindeam totul si cumparam un 5.1 LG de la Carrefour si eram infinit mai castigat. Basul era total deformat, nu mai recunoasteam nimic din muzica proprie...nu vorbesc de discuri de referinta audiofile, ci de muzica normala de ascultat oricand. Si eu am "suferit"o mutare insa nu asa de dramatica ca a lui doru (mi-as dori si eu o "casuta" asa cocheta), de la apartament comunist la cel neocapitalist si diferenta a fost imensa (camera veche patrata, aranjamentul inghesuit, instalatia pe aluminiu, etc.) in sunet, mult mai semnificativa ca un upgrade de amplificator sau sursa. Ce ma sperie faptul, ca acustica asta bat-o vina, cred ca este cel mai mare dusman de clasa in calea pasionatilor de sisteme audio si muzica, sunt sigur ca multe componente valoroase suna oribil la multi posesori acasa sau in show-room-urile de profil. In acest caz, un show-room cu pereti de rigips si vitrina de sticla devine de nevizitat, mai putin hazardata fiind achizitionarea online a componentelor decat ascultarea in colivia de mucava si sticla, dupa parerea mea. In acest caz, influenta spatiului complica situatia si mai mult, crescand numarul de variabile in ecuatia greu de rezolvat a unui sistem audio decent. Viata este grea pentru audiofilul de rand...
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: HARBETH

Post by porto »

Eu am gasit solutia minune de imbunatatit acustica.....pun ceva mai "lalait" de la Britten sau ceva de la Schoenberg si gataaa....DEODATA apare sotzioaraaaa....ce acustica....ha ha ha....

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: HARBETH

Post by johndoe21ro »

doru wrote:Experientele despre care povestesti, remoteviewer, le-am trait majoritatea, fac parte din viata obisnuita a unui audiofil cu minime pretentii asupra sunetului (altfel nu s-ar mai numi audiofil :) ). In esenta, ceea ce ai relatat s-ar putea reduce la un cuvant: acustica. Acest “fenomen” a fost, pentru mine cel putin, cel mai mare “dusman” in calea sunetului dorit. De-a lungul vremii am avut ocazia sa ascult diverse sisteme, in diverse locuri si spatii. Am auzit sisteme mai putin scumpe dar decente, care sunau neasteptat de bine si sisteme foarte scumpe care sunau prost. Motivul principal: acustica incaperii. Desigur cablurile, matching-ul dintre scule si alte “fineturi” au rolul lor de necontestat, dar ele nu pot substitui lucrurile de baza: calitatea componentelor sistemului si acustica spatiului de auditie. Aceste elemente de baza sunt intr-o relatie de interdependenta (normala de altfel), dar, din pacate, pentru multi, destul de greu de realizat. Daca, cu timpul, mai schimbi sculele, cumperi altele mai bune, mai iei un cablu, un stecher, cu acustica e mai greu. In cazul in care spatiul de auditie are o acustica proasta “din nastere”, e greu sa o mai imbunatatesti, costurile pot fi foarte mari, nu mai vorbim de aspectul estetic care poate cantari destul de mult (mai ales in ochii nevestei mai putin audiofile! :) ). Faptul ca mai muti o canapea, mai pui un covor, o draperie, sunt lucruri mai la indemana dar, de multe ori, se dovedesc frectii la piciorul de lemn. Daca ai peretii imbracati cu termopane si rigips, gresie pe jos si camera patrata, trebuie sa te apuci sa o faci din nou sau sa te muti, daca vrei sa asculti muzica!
Am constatat aceste lucruri pe pielea mea, altfel nu as vorbi. Cat am stat la bloc, orice sistem audio am avut nu a sunat cum trebuie. Am mutat aparatele pe toti cei patru pereti ai camerei, insa doar pe un perete (la mine cel lung) se auzea cat de cat acceptabil. Degeaba am acoperit gresia cu covoare, am pus cofraje de bureti pe pereti si am tras boxele in mijlocul camerei (spre disperarea si certurile de rigoare din partea nevestei!) tot nu am fost multumit de sunet.
Cum am avut fericita oportunitate de a ma muta la casa, toate problemele legate de acustica s-au rezolvat de la sine. Desi nu am facut amenajari acustice speciale, peretii grosi de caramida, parchetul de pe jos, au contribuit in mod spectaculos la imbunatatirea acusticii. Nu mi-am mai recunoscut sistemul, sunetul s-a schimbat spectaculos, auzeam detalii pe CD-uri vechi de multi ani, despre care nu stiam ca exista, puutem sa invart cu usurinta potentiometrul Luxmanului pana la jumatate si basul nu bubuia. Nu mai povestesc de calitatea auditiilor la volum redus, in linistea noptii (fara sirene de salvari).
Am avut prilejul de asculta exact acelasi sistem (Luxman – Harbeth) in vreo patru locuri diferite. Peste tot a sunat altfel, din pacate, in majoritatea cazurilor, mult sub potentialul sau adevarat. Acustica e esentiala in audiofilie (dar ce nu e? :) )!
Evident ca nu ma refeream la faptul ca poti repara problemele datorate rigipsului, gresiei, samd cu o canapea sau un covor ci la faptul ca, daca spatiul acustic e favorabil, poti sa-l imbunatatesti simtitor prin solutiile de mai sus. Eu am o camera dedicata, de 75m cubi, cu peretii din caramida si parchet pe jos - stau la casa - si solutiile de mai sus au creat un spatiu optim de auditie. Si cred ca este la indemana oricui sa aduca astfel de imbunatatiri, daca pasiunea o cere! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: HARBETH

Post by remoteviewer1 »

johndoe21ro ai premisele unui spatiu bun de ascultat muzica, sa iti traiasca caramida si tavanul inalt! Adaugarea de mobila, stive de cd-uri sau viniluri (is bune is astea la ceva), perdele groase, etc. au sansa sa imbunatateasca sunetul atat timp cat exista o baza decenta ce poate fi dezvoltata.

Eu as merge in extrem totusi cu afirmatia urmatoare: cine are camera de auditie "proasta" mai bine isi cheltuie banii pe altceva decat pe scule audio, isi cumpara un ipod si asculta muzica in casti, sau de pe ytb. Nu are sens sa te chinui sa construiesti ceva intr-o camera "proasta" sau intr-o pozitie total defavorabila, poti ajunge sa schimbi componentele ca pe sosete fara sa obtii ceva relevant. Materialele moderne de constructie (sticla, rigips, gresie) si stilul minimalist de mobila sunt dusmanii de clasa ai sunetului curat, transparent, cu aer intre instrumente, a basului articulat si inaltelor cristaline. Eu am niste perdele transparente insotite de draperii groase in spatele sistemului si se cunoaste influenta lor in bine, deci in unele cazuri se poate obtine si un consens cu designul interior.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Post Reply