Link-uri audiofile

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
User avatar
cosmin
Posts: 631
Joined: 06 Dec 2008, 14:38
Location: Bucuresti

Link-uri audiofile

Post by cosmin »

Ceva urias si foarte interesant aici:

http://www.hififorum.nu/forum/pop_print ... C_ID=54678" onclick="window.open(this.href);return false;

Va invit sa mai puneti si altele... :mrgreen:
Vreţi să ştiţi dacă o ţară este bine condusă şi civilizată, atunci ascultaţi muzica acesteia. (Confucius)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Link-uri audiofile

Post by momolo »

Foarte misto linkul si uriasa cantitatea de poze pe o singura pagina (trebuie rabdare sa se incarce la netul lenes). Acolo s-a adunat cam toata floarea audiofiliei actuale in materie de branduri si exemplare scule. Vazand atatea minuni m-am gandit la doua chestiuni, una ar fi mersul la o expo audiofila de talia celor din USA unde numarul de participanti si exponate este imens; ar fi extrem de ametitor sa vezi si partial sa auzi atatea intr-o singura zi sau chiar doua zile, oricum asemenea expo tin de regula vreo 3...5 zile, chiar si daca te-ai duce in fiecare zi tot nu e timp sa le asculti pe toate, chiar si fugitiv.

A doua chestiune e una invocata destul de des de catre tabara DIY, anume, problema pretului, aspectului si faimei brandului producator. Ma uitam la unele incinte acustice foarte mari si foarte grele, unele avand chiar si peste 400Kg, practic aproape toate finisate intr-un mare fel, adevarate opere de arta estetica. Problema la care ma gandesc ar fi obiectivitatea celui care le-a cumparat si le-a carat acasa. Pai la o greutate atat de mare incat necesita hamali pentru transport si ambalaje cat sarcofagul lui Tutankamon si avand in vedere aspectul, finisajul bulversant cateodata, oare cat de obiectiv ( in legatura cu sunetul ) mai poate fi cel care le are deja in living ?!

Ma gandeam, daca unele suna pur si simplu gresit, incorect, neliniar, cu defazaje mari, colorat sau chiar distorsionat, cu probleme diverse, cum ar mai putea fi careva obiectiv dupa ce a platit o suma enorma si un grup de hamali i-au carat in living ditamai hardughia care arata de ramai masca cand le vezi ?!

Atat cat am fost pe la diverse expozitii audiofile, in cele mai multe cazuri (din pacate asta fiind si cazul majoritar) m-am minunat ce preturi enorme se cer pe sunet cel mult mediocru daca nu chiar gresit (din punctul meu de vedere), aparate si boxe care arata ca niste opere de arta dar sunetul.....no coment. Unele sunt finisate de ramai masca si atunci, oare, cat de obiectiv mai poti fi in ceea ce priveste sunetul ?! (vazand aspectul, marimea, pretul enorm, originalitatea si mai ales BRANDUL !).

Unii ar spune ca un audiofil adevarat intai asculta boxele in show-room si dupa aia le cumpara. Dar, oare chiar si in conditiile in care "hardughiile" cu aspect uimitor nu sunt nici ale noastre si nici la noi in living, cat putem fi de obiectivi in privinta sunetului ?! De obicei logica nu ne lasa sa constientizam ca exista si incinte acustice gresit proiectate sau cu evidente probleme chiar la brandurile faimoase, chiar si sub forma unor modele mari, superbe ca design si cu preturi astronomice. De aceea multi sustin ideea partial utopica de blind test sau executarea unui finisaj simplu si neinteresant, chiar urat, tocmai pentru a lasa mintea ceva mai libera pentru sunet si nu altceva. Faptul ca pentru castig unii se folosesc de ambele situatii, asta e altceva.

Cam ce vreau sa spun e simplu, unele branduri se folosesc de design si finisaj pentru a compensa neajunsurile din sunet. E o capcana simpla pentru mintea omului normal, prezinti un produs cu un design bulversant, zdrobitor, un pret bulversant plus un marketing pregatitor prin cateva articole "de pomenire" cumparate in presa (pline cu povesti bazate pe bullshit voodoo), dupa care cine mai are nevoie si de un sunet de calitate ?! Ce mai e si aia, cum masori calitatea, cine are autoritatea sa judece ?! Moshul semi-surd si dus cu capul sau tanarul cu auzul bolnav de atata ipod si mp3 ?!

In opinia mea exista putine branduri unde cei de la proiectare sunt cu adevarat capabili, talentati, originali si stiu ce fac. Multe brandulete din astea audiofile ascund defapt o afacere fancy, zona pietei de lux unde un smecher a inteles potentialul acestei nise de lux, zona unde scoti profitul cu 10 boxe in loc de 10 conteinere de boxe, firma care angajeaza tot felul de pulifrici proiectanti care azi sunt aici ca se plateste mai bine, maine se duc la altul, oricum numele lor nu conteaza, sunt si ei niste inginerasi in timp ce aia care chiar au meserie in cap si sunt in mod real capabili/talentati, ori lucreaza in sectorul profy (zona serioasa), ori si-au deschis "mustaria" proprie cu 5 muncitori si o secretara.

Pentru unul cu ceva capital (totusi suculent) nu cred ca e chiar asa de greu sa puna bazele unui brand audiofil in ziua de azi. Ingineri in cautare de loc de munca bine platit si linistit s-ar mai gasi, apoi trebuie avut mare grija, cea mai mare grija la partea de design si finisaj, dupa care trebuiesc platite cateva reviste de profil (oricum sunt putine si au impact maxim in mica lume audiofila), dupa care se pune un pret imens si intr-un final se trateaza cu dealerii de profil stimulandu-i cu un profit mare. Intr-un final am ramane surprinsi ca indiferent cum suna minunile, afacerea merge datorita nu calitatii sunetului ci datorita a cu totul altor motive. Trebuie doar un management abil care nu are treaba cu audiofilia si sunetul.

In fond daca azi cumperi un set de difuzoare potrivite intre ele de la unul din cei cativa mari producatori (care iti vinde setul gata potrivit) si le bagi intr-o lada calculata fara greseli majore, obti un sunet decent pentru majoritatea publicului. Daca dai lazii un aspect si un finisaj high-end, deja treaba e rezolvata pe jumatate, ramane insa partea a doua, cea mai importanta, autorizatii, licente, ISO, departamentul comercial, logistica, site, contabilitate, impozite, etc.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply