LENCO

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

LENCO

Post by oake »

ce parere aveti despre bratele tangentiale montate pe plinte Garrard sau Thorens ?

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by porto »

Nu trebuie sa dai o caruta de bani pe Garrard sau Thorens cu bani mult mai putini - cel putin acum pana inca nu cresc preturile actuale- poti sa iti faci un picup cel putin la fel de bun din Lenco L75 , L70 ,L78 si ca brat sa iti pui ceva mai putin complicat decat acest brat tangential ce are nevoie si de pompa de aer si bineinteles de o pompa destul de silentioasa si de spatiu unde sa o amplasezi. S-ar putea ca acest brat sa fie mai bun decat un Rega dar e mai complicat si mai greu de intretinut. Foarte multe idei cum sa faci gasesti aici

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Studiaza cu atentie si vei vedea ce minuni au putut sa faca acesti oameni carora le place Lenco printre care ma numar si eu.
Si sa stii ca acest tip de brat a fost montat primele dati pe Lenco.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by momolo »

oake, faptul ca solutia aia la care visezi este de succes/buna sau proasta e neesential in cazul tau. Am vazut de multe ori sisteme pe vinil extrem de scumpe si performante care sunau prost.
La un sistem vinil foarte important e.... omul. Esentiale sunt multe reglaje si asazis "taine" pe care le cunosti si mai ales intelegi numai daca ai o anume experienta in spate.

Ori din cate stiu, tu nu prea ai multa experienta in spate cu turntable.

In opinia mea chestia aia e mult prea complicata pentru cineva fara experienta. Ti-am spus mai sus, repet (simt ca e nevoie) - poti detine cel mai minunat, mare, superb si fabulos pickup din lumea asta si sa sune ca porcu' la taiere daca nu sti ce sa faci cu el !

Intr-un fel e un fenomen oarecum omenesc, un bucatar incepator vrea sa inceapa a gati cu ultimul capitol din cartea de bucate destinat maestrilor. Dupa ce va strica materialele, dupa ce va pierde timpul si banii, dupa ce va arde bucataria, va intelege ca orice pe lumea asta are etape si trepte obligatorii de parcurs .....dupa care va gati o omleta, caz in care are sansele cele mai mari s-o obtina delicioasa.

Ia in considerare sfaturile lui porto deoarece el are o mare experienta in domeniul turntable DIY. :wink:

PS - si in tampenia mea consider ca sistemul tangential este nefericit ca principiu in cazul redarii unui disc LP. Consider ca se taie tangential si se reda radial. Oricum, eu il las numai maestrilor in domeniu, personal nici prin cap nu-mi trece sa-mi mesteresc vreodata ceva tangential.....A! Daca citim bullshit pe net si ne facem capul mare cu ceea ce lauda unii, etc.... atunci hai mai bine sa mesterim o naveta cosmica si sa emigram pe Marte deoarece in Romania e criza economica! :)
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by Obelix »

Fara afirmatii "de atac" dar Lenco mi se pare mai curand o "jucarie cehoslovaca" decat o scula "serioasa"...
Asta daca domeniul "patefon" m-ar mai interesa, ceea ce nu e cazul...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by momolo »

Obelix wrote:Fara afirmatii "de atac" dar Lenco mi se pare mai curand o "jucarie cehoslovaca" decat o scula "serioasa"...
Asta daca domeniul "patefon" m-ar mai interesa, ceea ce nu e cazul...
- o intrebare, ai pus mana pe vreunul, ai desfacut sa vezi cum e inaintru si cum arata componentele (platan, lagar, sasiu, motor) ? Afirmatia ta vine in urma analizei obiectului din realitate sau doar dupa poze ?

PS - si eu am avut dificultatea de a crede pana nu am vazut, avut si pipait obiectul. Deasemenea, inca sunt sceptic si asa voi ramane pana reusesc sa mesteresc un ansamblu bazat pe Lenco. Precizez ca am un Lenco L-78 intreg, original, pastrat relativ bine de neamtul de la care l-am luat si cand i-am pus o doza decenta ca sa-l ascult asa cum este, am spus ca o mizerie mai sinistra de pickup nu am ascultat in viata mea! Dar pentru performanta intai trebuie curatat, reglat, pus un brat de inalta calitate (din pacate scump....) si sasiul modificat si usurat de piese auxiliare montat intr-o plinta extrem de grea. Apoi voi vedea daca adeptii Lenco-DIY au sau nu au dreptate. Deocamdata observ ca sunt multi si raspanditi in toata lumea.

PS2 - precizez ca jucarie cehoslovaca am (Tesla NC430) vreo doua, trei si nu au nici cea mai mica asemanare cu Lenco, alea sunt chiar bune de pubela.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by porto »

Obelix, as vrea sa te intreb daca ai ascultat vreodata aceasta tabla modificata care este la origine din Elvetia anilor 60-70.
Trebuie sa intri pe situl pe care l-am pus mai sus si sa vezi ce poate face aceasta jucarie cum ii zici. Si prin simplu fapt ca exista un site specializat ptr aceasta tabla si care nu are de a face cu marketingul din reviste.Si pentru simplu fapt ca aceasta tabla nu se mai produce poti trage concluzia ca toti cei ce si-au modificat Lenco au facut-o ptr ca si-au dat seama ca merita.
Stii martzoaga din povestea cu Harap Alb care a mancat jaratec si s-a facut un cal de toata frumusetea cam asa e si cu Lenco. Nu e foc de frumoasa si nu iti ia ochii dar eu cred ca problema principala e cum suna dupa modificare. Eu iti zic: SUPERB ! De ce sa aruncam cu banii in scule aratoase si care iti iau fata? SUNETUL conteaza.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by momolo »

porto wrote:Si prin simplu fapt ca exista un site specializat ptr aceasta tabla si care nu are de a face cu marketingul din reviste
- aici parca te-as contrazice un pic. Exista diverse persoane care au inceput sa castige din treaba asta cu Lenco. Nu ma refer la bisnitarii germani, belgieni sau olandezi care aduna pe 10 euro diverse Lenco de la pensionari si le vand pe ebay cu 200...300 euro, e vorba de tipii aia care deja vand lagare, sasie, bucse, etc,etc pentru DIY-erii Lenco.

Pai ce crezi, o reuniune din asta ca in noiembrie anul asta la Bruxelles este chiar facuta de haiduci comunisti care nu castiga nimic inafara de diplome ?! :D

Sau priveste comertul cu Lenco modificate unde se cer frecvent preturi de 3000 dolari pe una bucata.
Mie deja problema asta cu bricolarea imi miroase a afacere din partea unora iar laudele alea pe care le citezi incep sa-mi puna semne de intrebare. Mai ales de la diversi tipi pe care ii vezi dupa o vreme ca incep sa vanda diverse accesorii sau servicii contra cost pentru bricolarea de Lenco.

Nu vad nimic rau ca omul sa-si valorifice talentul, dar stiu o socoteala, banul strica prietenia si omenia (asa spunea bunica-mea). Un tip care a inceput sa castige dintr-un domeniu nu prea mai poate fi obiectiv relativ la acel domeniu, sau cel putin ii este foarte dificil sa se imparta intre situatii antagonice.

Si mai este o chestie legata de povestea asta cu Lenco - ma uit ce pickup-uri si sisteme au avut sau detin cei care le bricoleaza si le lauda. In imensa majoritate foarte slabe, trancote ieftine, chestii nu tocmai high-end.
Ok, o sa-mi replici ca sunt si unii care au scule de scule cu care compara, de exemplu Salvatore. Dar totusi, mie tipul asta imi pare un pic implicat in afacerea asta. Macar si de orgoliu. Sunt situatii in care unii nu mai pot da inapoi daca au apucat sa spuna unele lucruri, e ca si cand daca ar da inapoi si-ar narui toata reputatia. Ori domeniul asta audiofil-audio e ultra subiectiv, poti spune ce vrei si scapi cu fraza "e pe gustul meu, mie asa imi place", etc.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by porto »

Eu nu vad nimic rau ca au aparut acesti intreprinzatori care vor sa faca ca aceasta tabla sa sune si mai bine. Daca sunt atatea table care costa de la 5000 in sus de ce nu ar putea vinde cineva un Lenco cu aceasta suma daca suna bine.Aproape toate modificarile ce trb facute la tabla sunt pe net si nu impiedica pe nimeni sa le faca si sa faca o tabla ce suna bine cu mai putini bani dacat vand cei ce s-au apucat sa o vanda cu preturile ce le spui. Cine vrea sa ia fara sa puna mana la ceva bricolaj PLATESTE.
Deci eu nu vad nici o problema ca sunt si care vand scump daca se merita vis a vis de alte table care suna la fel si au preturi naucitoare.
Intodeauna pe lume vor fi oameni care sa exploateze momentul. Si de ce nu?
Dar asta nu ia cu nimic din meritul unei Lenco bine modificata.

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by oake »

Mulţumesc porto pentru sfat.
Mi se par extrem de interesante.
La varianta Lenco L 75/78 există şi Goldring Lenco GL 75/78...sunt identice?
Din ce ştiu Goldring era firma care vindea în Anglia Lenco.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Braţ tangenţial montat pe ....

Post by momolo »

oake, Goldring Lenco este identic cu modelul corespondent Lenco dar cu o singura diferenta, se vindea dotat cu doza Goldring (MM).

Cele 3 modele L70, L75 si L78 (aprox. 1959......1979) au la baza acelasi sasiu, motor si platan. Diferentele veneau de la brate, fiecare a avut cate un brat diferit. Acestea sunt de calitate indoielnica si cel mai bun e in acelasi timp cel mai vechi, cel din anii 60 de la Lenco L70 (si care arata cel mai urat si primitiv).
Insa Lenco sunt apeciate numai pentru partea de sasiu-motor-fulie-platan. In acest caz poti lua oricare model deoarece sunt la fel..... defapt aproape la fel deoarece mai este o mica diferenta - fulia la cele vechi era de plastic, la cele noi era din metal. Astfel ca avem L70 cu fulie de plastic, L75 cu fulie atat de plastic cat si de metal (fara diferentierea ca marca model, depinde numai de anul si seria de productie) precum si L78 cu fulie de metal.

Mai trebuie spus un fapt - cu cat sunt mai vechi, cu atat au fost lucrate mai bine. Unii spun ca cel mai bun model este L70 la care trebuie inlocuita fulia cu una de metal.

Pentru performanta maxima e necesar un lagar nou (unii ii spun "rulment"). Aici apare si afacerea, in USA/Canada/UK exista oferta de "rulment" nou al carui pret variaza intre 150....250 euro.

Apoi mai exista si oferta unui sasiu nou confectionat din tabla foarte groasa taiata cu laserul sau jetul de apa. Teoretic s-ar putea confectiona si la noi in RO daca gasim materialul. Eu stiu un loc unde se poate taia orice cu jet de apa insa masinaria e foarte scumpa deoarece duza din diamant rezista un numar foarte limitat de ore pana trebuie inlocuita. Taierea se poate face dupa fisiere CAD si poate merge pana la 5cm granit, 10cm otel, etc.

Eu mi-am cumparat asta vara un Lenco L78 din Germania. A fost foarte dificil deoarece preturile urca mult la licitatii ebay si multi nemti nu vor sa trimita inafara Germaniei. Plus ca e ciocu' cu norocu' daca nimeresti unul uzat sau in stare buna.

De exemplu gasisem un italian din nord care vindea un kit nou Lenco L75 cu peste 400 euro. Fiind nou in ambalajul polistiren original merita dar nu aveam eu banii insa nici nu s-a inghesuit nimeni. Daca nu ma insel il vindea impreuna cu un amplif vintage astfel ca ambele erau vreo 600 euro; oricum, l-am intrebat si il dadea separat dar cu tot cu transport (posta din Italia e foarte scumpa) se apropia de 500 euro....

Practic atunci cand il cumperi nu-ti trebuie decat sasiul de tabla cu tot ce este pe el mai putin bratul. Cutia de lemn se arunca la pubela. Dupa care scoti mai toate piesele de automatizare de pe el si eventual ii faci "circumcizie" cu flexul pentru a fi montat cat mai bine pe o plinta extrem de groasa si grea.

oake, inca o observatie avand in vedere ce scriai mai sus - granitul e piatra iar piatra suna ca.... piatra. Personal nu as alege ca material pentru plinta unui pickup decat materialul lemnos.
Iar daca tot esti fixat cu tangentialele (pentru ca e la moda si se scrie pe net) poti atasa un tangential la o plinta Lenco. Insa din ce stiu eu, un brat tangential bun gata de cumparat (adica ceva sa merite, nu o panarama) costa de-ti cade basca, undeva peste 2000 euro bucata mergand pana sus de tot. Aveam diverse linkuri dar nu le mai gasesc; stiu ca e undeva postat pe la sectiunea vintage.
Dar eu nu mi-as bate capul cu tangentiale. Un brat REGA RB ar fi perfect, chiar si un modest RB 250 la care se pot aduce modificari. Iar tu ai deja un Rega RB300, deci esti asigurat, iti trebuie numai plinta.

Lenco sunt mai des de gasit in Belgia si Germania sau Olanda. Pentru cine merge acolo e mult mai ieftin si simplu (daca nu socotim cat costa un drum....). Se pot gasi prin diverse pravalii de troace vechi, pe la talcioace, prin gropile de gunoi, pe la pensionari pe acasa, prin garaje, etc. Sunt atat de urate si banale la aspect incat majoritatea nu-si imagineaza ca pot valora ceva. De aceea induc in eroare pana si privitorii de poze pe net. Asa credeam si eu pana a venit troaca cumparata de mine si m-a rupt cand l-am ridicat de la posta. Nebunu' de neamt mi l-a ambalat in ceva mare cat o canapea de m-am speriat la posta; a pus inauntru inclusiv un panou de..... rigips! :lol: Tipul nu avea nume nemtesc, ceva baltic; mai toti pe ebay-ul german sunt imigranti bisnitari, le cumpara cu 10 euro si le vand cu peste 200. De aia multi nici nu accepta paypal ca sa nu-i prinda fiscul german.
De pe ebay-ul belgian gasesti mai bine chiar decat cel nemtesc, multi pe acolo le-au avut in casa si sunt bine conservate (nu ruginaturi din groapa de gunoi) dar posta belgiana e cumplit de scumpa, dublu sau triplu cat aia germana; ajungi sa dai chiar si 90 euro pe transport la o troaca din asta pentru ca atarna mult.

Deocamdata nu mi-am gasit timpul si linistea necesare mesteriri la proiectul meu Lenco. Unul din motive este ca nu am inca un brat separat (nu vreau sa desfac Roksanu-ul ca sa-i scot bratul pentru ca merge mult prea minunat). E greu si costisitor de facut o plinta universala, mult mai usor e daca ai bratul si cotele exacte. Plus ca e daunator sa gauresti prea mult, de aia trebuie brat.

Sunt multe asazise taine (desi nu e nimic complicat pentru cineva indemanatic) pe care le poti prinde citind pe forumul Lenco Heaven:

http://www.lencoheaven.net/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: LENCO

Post by Obelix »

Ma rog, pe mine nu m-ati "convins"... pozele cu partea de sub platan seamana furios cu "tabla" tatalui meu, luat din comertul socialist, aceeasi tabla de fier ambutisata si tije din "spite de bicicleta" in diagonala.
Dar sa fie cum ziceti voi... pana nu se ajunge la aberatiile CD-Playerelor cu 1541 (eu am luat unul la 2E50 pe e-bay, unii le vand "Osconizate" la 700) :mrgreen:

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: LENCO

Post by porto »

Uitati-va aici pe blogul tipului asta din Ottawa si veti vedea o evolutie in modificarea tablelor Lenco si nu numai

http://www.youtube.com/user/vinylcanuck ... erkIlRY2q4" onclick="window.open(this.href);return false;

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: LENCO

Post by oake »

Până la urmă intră în discuţie Lenco-urile cu platane grele : G99,88...GL 70,75,78.
ce mă sfătuiţi să iau ?

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: LENCO

Post by porto »

Eu te sfatuiesc sa iei cea mai ieftina varianta ce iti iese in cale din cele cu platane grele.
Si ptr. inceput cred ca un L75 sau 78 e cea mai buna alegere datorita faptului ca are idler-ul din metal. E extrem de important sa fie din metal. Asta ca sa nu mai dai bani sa iei separat un idler de metal.

Post Reply