AKAI

A fost odata ca niciodata
fluffy38
Posts: 405
Joined: 08 Oct 2008, 09:42

Re: AKAI

Post by fluffy38 »

Niste boxe vintage Akai care m-au impresionat prin sunet :|

http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... a-1000.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... 000sus.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... 0spate.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... 0masti.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... etaliu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

dimensiuni 59x32x26cm,diametrul difuzorului de bas=25 cm,greutatea unei boxe 13 kg.
"Civilizatia vine dinspre apus, lumina vine de la rasarit!"

fluffy38
Posts: 405
Joined: 08 Oct 2008, 09:42

Re: AKAI

Post by fluffy38 »

Si tot de la Akai niste raritati... care ar suna excelent pe un lampas....eu nu il am. Pana una alta isi fac treaba foarte bine pe Setton. :mrgreen:

http://www.vintageaudioworld.com/page6. ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://audio-database.com/AKAI/speaker/sw-130-e.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Si poze reale:
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... sw-130.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... 0spate.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... 0sigla.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i245.photobucket.com/albums/gg44 ... etaliu.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"Civilizatia vine dinspre apus, lumina vine de la rasarit!"

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: AKAI

Post by Obelix »

Interesant, dar eu ma mir... in epoca in care aceste scule nu erau "vintage" boxele Akai erau destul de mediocru cotate, oare gusturile s-au schimbat sau calitatea medie a coborat intr-un hal fara de hal...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AKAI

Post by momolo »

Obelix wrote:Interesant, dar eu ma mir... in epoca in care aceste scule nu erau "vintage" boxele Akai erau destul de mediocru cotate, oare gusturile s-au schimbat sau calitatea medie a coborat intr-un hal fara de hal...
mai degraba ultima parte a frazei denunta cauza :lol:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: AKAI

Post by Obelix »

Si cand te gandesti... boxele anilor 80 sunt "goale" in interior, difuzoarele facute din tabla stantata destul de subtire, magnetii micuti, filtrele sa zicem... "minimaliste", peretii subtiri si
din "tarate presata" :wink: (ma refer la "consummer class" desigur) :roll:
Oare unde e secretul, ca intre timp nu a dat nici o molima intre proiectanti :?:

fluffy38
Posts: 405
Joined: 08 Oct 2008, 09:42

Re: AKAI

Post by fluffy38 »

Stiam demult ca Akai erau mediocru cotati in materie de boxe.(si nu numai :lol: )
Am umblat mult sa gasesc aceste boxe si, fara rea vointa, am ramas surprins de ce pot da....altfel zis(ca oricum nu stiu sa exprim ceea ce aud) suna excelent pe medii inalte si binisor pe bass,pe muzica de opera-clasica. Muzica anilor 70(gen Middle of the road) suna de asemenea bine,mai greu e cu italo disco 8)

Constructia este interesanta,lemnul este destul de usor,chiar nu-mi dau seama ce material au folosit(daca erau facute din PAL cantareau dublu). Cei 25W sunt reali ,nu ca in zilele actuale cand se scrie 300W pe boxa putere sinus si la 50W deja suna ciudat.
"Civilizatia vine dinspre apus, lumina vine de la rasarit!"

ram
Posts: 6
Joined: 24 Jan 2010, 19:37
Location: Brasov

Re: AKAI

Post by ram »

Buna ziua,
vazand topicul Akai -vintage, indraznesc sa ma adresez voua cu o intrebare.
Aveti idee despre amp. Akai AM 2950 ?
Eu am tot cautat, dar am gasit mult prea putine ca sa-mi pot face o idee.Ce am reusit sa aflu, este ca a fost un amp. destul de rar, si care a costat destul de mult la vremea lui.
As avea ales intre acest Akai si Yamaha CA 810 care vine la pachet cu tunerul CT 610.Toate 3 arata ca noi.Dar comparatia dintre ele poate nu-si are locul in acest topic.

Un sfat si parere din partea vostra in privinta Akai-ului AM 2950, mi-ar fi de ajutor si ar apreciate.

Va multumesc.
Bunul simt...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AKAI

Post by momolo »

Intre Yamaha CA-810 si Akai AM 2950 nu este o alegere deloc usoara. Ambele sunt amplificatoare foarte bune la clasa lor (de atunci...iar acum mai bine nu faci comparatii :D . Unii ar plange dupa banii dati pe astea noi).

Pe Yamaha as putea spune ca-l stiu chiar foarte bine, l-au avut niste prieteni in anii 80 si apoi l-am mai intalnit si in ultimii ani. Pentru vremea respectiva prezenta o puritate (....nu gasesc alt termen) deosebita a sunetului, lipsa distorsiuni, claritate. Insa nu e un amplificator fortos in amperaje si nu "duce" orice boxa. L-as recomanda cu boxe eficiente, pe vremea aia il ascultam cu niste JAMO (made in Danemarka 1983) care aveau 96dB (reali!). Intr-o camera normala abia bateau acele pana in 5W la o auditie "ne-manelara". Pus pe boxe chinezofile moderne nu cred ca ar suna prea bine, s-ar pierde in "peisajul" noilor difuzoare in care bagi curentul de la locomotiva si scoti un partz.

Yamaha au fost destul de consecventi la stilul de sound al amplificatoarelor produse dealungul vremii. Asta se incadreaza in perioada lor din anii 70 in care ieseau in evidenta prin ceea ce am spus, puritate, claritate, precizie, detaliu, insa sunetul mereu s-a mentinut in zona "un pic mai subtire", "un pic prea delicat". Sa zicem, un pic mai pe gustul japonezilor (sau ceea ce ne imaginam noi despre gusturile lor).

AKAI AM 2950 nu am vazut si nici auzit insa am avut ocazia cu modele similare din aceeasi perioada, ca de exemplu AKAI AM 2800 sau altele de genul asta la care nu prea retin indicativele. Acest 2950 e si el (ca si Yamaha 810) in topul gamei integratelor propriului brand in anii 1976....1979. Deci e un corespondent.

In privinta acelor modele Akai (similare) pe care le-am ascultat pot spune numai cuvinte de lauda si chiar uimire. Dar nici astea nu sunt "prietenoase" cu orice fel de boxe (au puteri mici) si deasemenea, au si ele nevoie de boxe harnice. In ziua de azi aceasta specie de incinta acustica (eficienta) e cam disparuta. Asa ca pe ambele l-as imbuca mai degraba cu boxe vintage din aceeasi perioada.

Un lucru mai trebuie spus - mai mare nu inseamna intotdeauna, mai bun. Multe modele de amplificatoare vintage in top de gama suna mai prost decat modele inferioare si evident mai ieftine, cu puteri mai mici. Cine stie...stie, tranzistoarele de putere mare au "tendinta" sa sune mai prost decat cele de putere mai mica. Alt paradox al existentei, daca folosesti mai multi tranzistori finali pe canal (adica mai mult de doi) apare necesitatea de imperechere drastica (pentru calitate top) si oricum, tot cu 2 bucati "clasice" :) are mai multe sanse sa sune bine. Dar astea au ambele numai 2 pe canal, solutie clasica AB onesta si buna.

Ar mai fi ceva de spus despre phono. Habar nu am cum suna partea de phono la aceste Akai-uri "AM" 1976...1979 dar stiu cum suna la Yamaha si as spune ca e chiar exceptional. Oricum, dramatic peste diversele pocnitori din gama entry-level chinezofila din ziua de azi, cutiute laudate pe forumuri de diversi si care cutiute costa mai mult decat aceste amplificatoare second hand in ziua de azi.

Una dintre explicatii inafara calitatii schemelor este si calitatea pieselor (culmea, pana si a sarmelor sau cablajelor!). Pe vremea aia toate piesele erau fabricate in Japan. Tranzistorii (si evident, integratele) au fiecare "sunetul lor". Oricat te-ai da peste cap nu or sa-ti sune tranzistorii moderni (chinezofili) cum sunau astia vechi si "depasiti moral" :) . Ba mai mult, alta "ciudatenie", chiar si condensatorii aia vechi si obositi suna mai bine decat "bunaciunile" moderne, astfel ca daca iei un vintage din asta si ii schimbi componente active pe siliciu (ex, tranzistoare) l-ai omorat de tot. Chiar si daca vre'un Dorel electronist spune ca face un pustiu de bine sa schimbe condensatorii electrolitici "obositi" din sculele astea, va kasapi sunetul original de calitate. Aceste scule trebuiesc lasate in pace asa cum sunt si numai daca cedeaza ceva capacitori sa fie schimbati. Daca cedeaza tranzistoare, dupa aceea calea e ori donarea de organe, ori carciuma, maneaua, la tzara sub dud.

Intr-o oarecare concluzie.....mi-ar fi si mie greu sa aleg, de exemplu Yamaha chiar daca nu sta prea "gras" la partea de bas, totusi detaliul si puritatea sunetului sunt cuceritoare si uimitoare in ziua de azi (cand ne-am obisnuit atat de bine cu sunet de cacaolu). Plus executia absolut impecabila, toate butoanele sunt metalice masive dar si la Akai e la fel. De Yamaha ma leaga si ceva aminitiri frumoase si astfel as fi subiectiv.... :lol: sau le-as lua pe ambele ca sa fiu sigur !

De remarcat la Akai AM 2950 este iesirea de pre-out; asa ceva se punea in acele vremuri numai la clasa de sus pentru audiofilii vremii. Imi aduc aminte ca o data am ascultat un Akai argintiu cam pe acelasi calapod (nu retin indicativul), fabricat in 1976 si am ramas uimit ce calitate a sunetului putea sa aiba desi nu avea nici un buton de "defeat" pentru corectii; umilea amplificatoare moderne din clasa 1000...2000 euro (am comparat A/B).... dar la modul rusinos! Nu le mentionez ca e lumea nevricoasa, poate se isterizeaza vreunul ca-i stric afacerea. Si oricum, cine e prostalau asa si ramane, nu se desteapta nimeni cu ajutorul forumurilor.

Inca o chestiune, ambele haraie si paraie garantat pe la potentiometre si contacte. Au si ele o varsta si nu e ceva grav. O solutie de moment e sfantul spray de contacte (dar care poate dizolva siliconul de pe axele poturilor si e neplacut) insa leacul e munca de Sisif la desfacut bucatele si spalat, curatat, uns, etc. Acum vreo 15 ani am facut bucati un Yamaha din asta si i-am frecat toate mini tablitele de la multi contacte (facute si alea bucati) una cate una.... Dar e munca, in ziua de azi nu as mai avea rabdarea si timpul. Insa se merita munca, sunt niste scule minunate!

AKAI AM 2950 poze bune:
http://www.canuckaudiomart.com/details/ ... ted_am2950_" onclick="window.open(this.href);return false;

Yamaha CA-810 poze:
http://audioklassiks.de/wordpress/?p=203" onclick="window.open(this.href);return false;

PS - apropos, ambele au finali tranzistori bipolari in capsula rotunda de metal; iar radiatoarele de racire sunt cam jenibile, la Yamaha e o tabla prapadita. Dar....suna Muzica!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

ram
Posts: 6
Joined: 24 Jan 2010, 19:37
Location: Brasov

Re: AKAI

Post by ram »

Momolo, multumesc pentru raspunsul amplu si prompt.

Inteleg ca diferente majore din punct de vedere tehnic nu sint intre ele, si cel mai important, ambele sint aparate care merita atentia.Deduc ca si sunetul ar trebui sa fie din aceeasi clasa calitativa.In situatia data, probabil il voi lua pe cel care se prezinta in starea cea mai buna.
Nici macar dupa aspect (daca ar conta) nu le pot diferentia, ca-s bijuterii amandoua, cu un + pt. Yamaha, pentru partile din lemn si pentru finetea imaginii generale.
Un lucru mi-e clar:ar trebui sa sune bine oricare dintre ele, ramane de vazut daca o sa agreeze boxele disponibile, care nu-s deloc vintage, si care nu-s nici pe departe in aceeasi clasa.
Daca n-o sa-i placa, o sa-i ofer unele dupa pohta lui.
Bunul simt...

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: AKAI

Post by hondaru »

Si eu priveam lung la aparatele expuse pe la expozitii si in rafturile Comturist si Shop de pe Dorobanti si Hotel Bucuresti pe vremea aceea. Am reusit atunci sa-mi cumpar un casetofon JVC DD5 nou, in cutie, cu care apoi am facut comparatii cu diverse casetofoane AKAI. Avantajul unui sistem de reducere a zgomotului de fond propietar JVC si a capetelor Sendust au facut din el un cistigator in "intreceri". Atunci ('85-'86) am concluzionat ca AKAI suna si imprima prost. Ulterior am avut acces la internet si aparatele care pe vremurile aceelea pentru a le achizitiona trebuia sa donezi cateva organe pentru a face rost de bani, s-au ieftinit, asa ca am achizitionat cel mai scump deck produs vreodata de AKAI si anume GX 912 (seamana cu GX 9). Este un deck construit pentru profesionisti iar toti cei din bransa il lauda. Ultima generatie de capete GX si o mecanica cu calcaiul lui Achile in motorizarea casetei si a suportului capetelor. Totusi sunetul este nesperat de bun atat pe imprimare cat si pe redare. Am fost atat de multumit ca am mai luat unul de data aceasta culoarea este argintiu, primul fiind negru. Din pacate al doilea a sosit detriorat de transport, potentiometrii frontali sunt rupti, afisajul nu mai indica tot, mecanismul nu primeste caseta si dumnezeu stie ce-o mai fi inauntru!
Adevarat, ca exista si deck-uri mai bune, unele dpdv mecanic, altele imprima mai bine, altele redau mai bine. Alapge AL300 bate cam tot in privinta soundstage, Tandberg 440A si Revox 215 sunet si mecanica dar si AKAI au locul lor. Se remarca si aici inca o data ca aparatele anilor 75-80 sunt "altceva" comparativ cu cele din 80 incoace. Depinde de gusturi si nostalgii. Pacat, casetele noi ce se mai gasesc inca (cu greu) au o calitate submediocra a benzii.
Urez tuturor sa va tina "cauciucurile" si cat mai mult timp pentru ascultat bijuteriile!
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AKAI

Post by momolo »

AKAI - cateva prospecte originale japoneze tiparite inainte de era designului pe calculator:

http://my.reset.jp/~inu/ProductsDataBas ... I/AKAI.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: AKAI

Post by hondaru »

As avea si eu o intrebare pentru posesorii de magnetofoane Akai. Dpdv al sunetului GX 620 suna bine comparativ cu 635, 636, 646? Am remarcat ca capetele folosite sunt identice ptr 620, 635. Celelalte au un upgrade la capul de redare dar partea de imprimare este identica (exceptie facand reversul si EE-ul). Se pare ca pentru benzile actuale modelele mai vechi au calibrajul (cu conditia sa nu fie surubarite) mai aproape de necesitati?
As avea de gand sa achizitionez un magnetofon si n-as vrea sa donez organe ptr a realiza asta :D. De aceea 620 mi se pare un best buy...Nu ma deranjeaza sa intorc banda. Am citeva benzi EE dar nu doresc sa le imprim asa ca facilitatea EE nu este ceva pentru care as dori sa platesc in plus.
Multumesc.
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AKAI

Post by momolo »

hondaru wrote:As avea si eu o intrebare pentru posesorii de magnetofoane Akai. Dpdv al sunetului GX 620 suna bine comparativ cu 635, 636, 646?
- exista unele mici diferente insa sunetul se incadreaza la toate in aceeasi "familie" Akai neexistand nimic dramatic sau foarte important ca diferenta intre cele din seria "6" (635, 620, 625, 636, 646, 747), Modelul 620 este identic cu 625 doar ca-i lipseste counterul digital (are unul mecanic normal). E o masina robusta, simpla, bine lucrata si bine proiectata pentru depanare ("aerisit", usor de desfacut si umblat inauntru). Ambele modele surori, Gx 620 si 625 au o problema specifica - grupul de butoane de comanda (derulari, play, stop, rec, cele care se aprind cu becuri) foloseste niste contacte care au facut probleme in timp din cauza unor materiale organice; defectul se manifesta astfel, apesi degeaba pe buton ca nu ia comanda; defapt contactul electric nu se mai efectueaza.
Abia la ultimele modele Gx 625 au inlocuit grupul de contacte cu alt tip si acesta a rezistat in timp.
Insa defectul este usor de depanat pentru mesteri inventivi. Nu e ceva grav si la aceste modele designul, aspectul e foarte frumos cu acele butoane care se aprind cu bec si VUmetrul dublu foarte frumos.

Ca sunet diferentele percepute de mine (tine si de gusturi, perceptia fiecaruia) sunt cam asa - cel mai reusit model mi se pare 636 care imbina cel mai bine muzicalitatea cu detaliul. Modelele 646 si 747 sunt mai rezolute dar mai aspre, sunet mai "tehnic", mai metalic; dupa calapodul modern acestea sunt totusi mai ....audiofile; datorita rezolutiei (care depinde enorm de banda, Akai lucreaza cel mai bine cu Maxell vintage, banda subtire long play in stare buna....greu de gasit, vremea a cam trecut peste ele). Sub Gx 636, 646 si 747 sunt Gx 620/625 cu mentiunea ca totusi 625 probabil a fost lucrat cu piese mai bune, mai selectate; l-am perceput ca fiind un pic superior lui 620, model care a fost vandut evident la pret mai mic fiind un model entry level la vremea respectiva.
Gx 625/620 se remarca printr-o mecanica excelenta si deosebit de robusta; as putea spune, poate cea mai buna mecanica de la toata aceasta serie "6" nefiind auto-revers. Cele auto-revers au probleme inerente cu azimutul, banda nu sta prea fericita pe toata lungimea capetelor.

Ar trebui mentionat si micutul Gx 77 care suna excelent; il clasez in fruntea clasamentului Akai din punct de vedere a calitatii sunetului insa are o mare problema, mecanica. Deruleaza greu (motoare curent continuu si curele) iar in timp deruleaza din ce in ce mai greu. Apoi mai e problema capetelor din punct de vedere mecanic; banda nu va sta niciodata perfect in mintile ei pe sistemul ala de capete trancotare. Insa ca sunet este excelent (singurul model cu volanta si curea, deci care nu este DD) si inregistreaza foarte bine daca e reglat. Evident, asa cum am spus, toate magurile Akai nu se descurca optim decat cu banda subtire long play de preferinta Maxell vintage. Din toate punctele de vedere sunt niste "jucarii" in comparatie cu magurile adevarate. Dar sunt frumoase, au fost proiectate simplu si robust, au rezistat bine in timp....si sunt mai ales frumoase ! :)
Celelalte au un upgrade la capul de redare dar partea de imprimare este identica (exceptie facand reversul si EE-ul). Se pare ca pentru benzile actuale modelele mai vechi au calibrajul (cu conditia sa nu fie surubarite) mai aproape de necesitati?
- chiar daca vei gasi un Akai virgin, nesurubarit, doar daca vei folosi acele modele Maxell originale NOS il poti lasa cum e desi nici in cazul asta nu cred ca va fi 100% optim. In opinia mea orice masina cu asemenea vechime trebuie din nou reglata electronic iar Akai sunt usor de reglat. Un singur tip de reglaj trebuie lasat cum l-a facut fabrica, azimuturile mecanice de la capete. Din pacate tara noastra e plina de "mesteri" si imensa majoritate a acestor masini aflate aici sunt deja ciobanite, multe indelung ciobanite. De astea sa te feresti indiferent de faima mesterului care le-a ciobanit. Cauta sa cumperi dinafara tarii, din lumea civilizata sau de la cineva de aici care se pricepe si-ti arata ca aparatul nu a fost surubarit la azimuturi. Reglajele electronice de pe placi nu sunt o problema atat sa nu fi umblat in bobine... unii umbla pe principiul mioritik, "ia sa vad ce se intampla daca rasucesc ?!", adica ii mananca surubelnita.
As avea de gand sa achizitionez un magnetofon si n-as vrea sa donez organe ptr a realiza asta . De aceea 620 mi se pare un best buy...Nu ma deranjeaza sa intorc banda. Am citeva benzi EE dar nu doresc sa le imprim asa ca facilitatea EE nu este ceva pentru care as dori sa platesc in plus.
- "best buy" mi se pare mie ca nu reflecta aspectele importante. Depinde acum si ce doresti ? Daca nu esti mester sa ti le bibilesti singur atunci nu e bine; nu exista masinarie asa veche sa nu necesite ceva munca de bibileala iar aici, cum am spus, conteaza mesterul deoarece aia destepti si cu educatie stiu sa nu se bage unde nu le fierbe oala. Din pacate meteahna majoritatii mioriticilor este inversa; multi se cred leornardo da vinci si penetreaza cu surubelnita orice gaura gasita in cale si orice surub de rasucit ducand la zapacirea completa a unei asemenea masinarii dealtfel simple; iti dai seama ce se intampla cu masinariile complicate ?!

Apoi mai intervine un aspect, calitatea sunetului. Akai in opinia mea nu se remarca printr-o calitate prea fruntasa in comparatie cu alti producatori. De exemplu firmele europene ca de exemplu, Tandberg, Uher, Braun, Revox, Philips suna toate peste Akai. Dar asta e o chestie de apreciere personala si de gust daca e sa discutam politicos. Si mai este problema mesterelii; europenele sunt toate cu probleme mecanice si electrice, nu gasesti unul la care sa nu ai nevoie de munca de reparatie, restaurare, reglaje, etc,etc. Japonezii au lucrat mult mai bine, materialele sunt mai bune, proiectarea mai simpla dar ca sunet sunt sub cele europene, in anumite cazuri chiar mult. Mai e si problema mufelor... cand vezi mufele DIN te apuca voma apoi mai e si problema de standarde, semnalul pentru DIN e altul plus diverse probleme ergonomice, europenii au fost foarte ciudati in proiectare; nu incanta pe nimeni niste VUmetre meschine si oribile care masoara aiuristic doar semnalul care intra pe functia REC (numai cand e pornita!) ca dupa aia sa nu masoare nici macar semnalul care iese de pe banda la un mag cu 3 capete; adica e tzacneala pur si simplu, te crucesti cat au fost de tembeli ! Ca sa nu mai spun ca unii nu au prevazut nici macar butonul de PAUSE, adica magul pleaca in REC direct si tranc cand apesi butonul de rec...Nu mai spun de mecanica, etc. Asa ca cele europene suna mai bine dar exista un pret de platit si e musai sa fi mester sa te bagi la asa ceva.... defapt ca sa fim sinceri e musai sa fi mester in toate cazurile, inclusiv la Akai. Din pacate am vazut mult prea multe Akai-uri ciobanite aici in Romania, pe unele se cer preturi fabuloase dupa ce mesterul Dorel le-a supus la indelungi perversiuni cu surubelnita dupa mintea lui inventiva nestiind ca mai bine decat fabrica, anumite reglaje nu se pot face niciodata.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: AKAI

Post by hondaru »

Multumesc pentru raspuns!
De fapt si aici se aplica regula ca mai simplu e mai bun, in fond toate modelele cu revers au calcaiul lui Achile in contactele culisante si in faptul ca cel de-al doilea set de capete se uzeaza fara rost. Tot din considerente simpliste, transportul benzii, asa cum bine ai indicat, e mai bun la modelele fara revers.
Cum deja detin un Philips 4520 si un Teac 7300 cred ca Akai s-ar putea sa fie mai degraba o dezamagire...(dupa ce gusti din miere iti vine greu sa mananci altceva apoi)
In privinta mesterilor autohtoni am vazut si eu destui si tentative care mai de care mai ingenioase de a revigora aceste aparate. Din pacate si sursele externe nu prea mai sunt chiar asa de bune cum au fost odinioara, dar totusi raman mai ieftine!
Se pare ca, culmea, cu cat aparatul a fost mai urat cu atat sunetul este mai bun! :evil:
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: AKAI

Post by momolo »

Teac 7300 ai modelul simplu dintr-o bucata sau modelul 7300RX din doua corpuri ? E un mag din vremea buna de la TEAC. Dupa aia au mers in jos.

Nu cred ca un Akai Gx 625 te va dezamagi daca gasesti unul in stare perfecta. Iti recomand sa iei 625 in loc de 620, diferenta merita platita chiar daca teoretic e numai estetica, acel counter digital (care arata si foarte frumos si deja te-ai obisnuit de la Philips 4520..pe verde, dupa care o sa ai unul rosu, deci super :) ).
Autoreversul chiar daca nu e o idee din cale afara de purista tehnic, e totusi dragut si practic in grupa recorederelor 4 track. De la Akai modelul Gx636 suna usor mai bine ca Gx625 dar din cauza mecanicii as recomanda folosirea lui 625 pentru REC si a lui 636 pentru redare. Defapt eu asa si am pe la colectia mea; nu e o "moda" noua, inca din anii 80 asa foloseau unii care se gandeau la aspectele puriste ale tehnicii.
Dar daca vrei sa simti ceva diferenta consistenta ai putea sa te gandesti la ceva 2 track eventual si cu turatia 38 (desi o scula buna in conditii de gospodarie normala presteaza suficient de bine si pe 19).
Stiu ca e dramatica problema benzii insa cand dai de 2 track o sa ti se para 4 track cam de jucarie mai ales din cauza diafoniei inerente. Cine nu aude diafonie la 4 track inseamna ca nu are scule suficient de bune sa redea tot.
Se pare ca, culmea, cu cat aparatul a fost mai urat cu atat sunetul este mai bun!
haioasa afirmatia si in cazul magurilor pare oarecum adevarata...desi daca te uiti la un Studer A820, una din cele mai bune masini ever, nu arata deloc urat, dimpotriva! Uite, asta este exemplu de mag adevarat, dar sunt convins ca sti de mult. (insa alti bani, alta distractie plus ca-i ditamai magaoaia).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply