WESTLAKE AUDIO

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

WESTLAKE AUDIO

Post by momolo »

http://www.westlakeaudio.com/Speakers/H ... eries.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.vnav.vn/forum/viewtopic.php? ... &start=925" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.21hifi.com/newshifi/hifishow/TIAS2008/16.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.studioconsultants.com/manufa ... tmhrsm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by VTP »

Daca SM-1 are 101 dB/W/m, si cu un tranzistor BC109A, singur, in clasa A, poti sa faci muzicutza in camera! Mai greu e cu mutatul ca sa stearga prafu' sub ele!

User avatar
felixx
Posts: 200
Joined: 04 Oct 2008, 09:13
Location: Bacau

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by felixx »

:wink: :wink:
Preturile sunt mari,design clasic,componente "neaudiofile" si calitate extrema.Piata de desfacere preponderent Japonia si Rusia.
La baza au Gauss-JBL-TAD.
Aici user list:
http://www.westlakeaudio.com/Speakers/U ... _list.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De-a lungul timpului nu am gasit nici macar un comentariu negativ despre ei.
http://customaudioprojects.com
"I'm glad I can build my own mistakes."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by momolo »

Pai nu stiu ce comentarii negative se pot gasi din moment ce WESTLAKE au fost utilizate in mega-super-studiouri profy de pe vremea cand inca nu se stia clar ce-i aia audiofilie ?! Adica de pe vremea cand sculele audio proaste erau in minoritate si nu trebuia facuta o categorie speciala a detinatorilor de scule audio decente (aka, audiofilii.... ceva de genul "boxe din lemn" in zona PC-audio in ziua de azi).

Numai cei naivi si deloc informati isi inchipuie ca profesionistii ar fi niste bizoni care nu aud normal (aka...audiofil :roll: ) si ca monitorizarea implica sunet plictisitor, nemuzical si deci..... neaudiofil. Evident, asa cum exista "straturi" in lumea audiofila tot asa exista si in lumea profesionista. De exemplu, personal consider ca in Romania nu exista profesionisti (autentici) in domeniul audio-pro, drept dovada si produsele lor. Poate mai sunt cativa cu talent (needucat) dar in realitate si lumea pro-audio e poluata cu trancotari frustrati ca si lumea audiofila.

Insa un lucru e clar, aia greii in audio (de dincolo, drept dovada si productiile lor) utilizeaza Westlake pentru monitorizare (printre altele).

"La moda" sunt in New York/New Jersey si Los Angeles unde si sunt principalii producatori.

Dar sa trecem de la comentarii de comentarii (aka, generalitati usor de enuntat deoarece nu implica nici o raspundere concreta) la o intrebare concreta - de ce in ziua de azi incintele acustice eficiente (sa zicem ca peste 95dB SPL masurat standart) sunt aproape inexistente in productia de boxe audiofile pentru audiofili ?!

Din ce-mi vine in cap, exemplu de producatori consacrati - Audio Note, JBL, TAD, poate si TANNOY seria speciala, poate si trompetele de Avantgarde......si parca nu-mi mai pica repede si altii pentru ca de Ocellia nu pomenesc fiind un soi de DIY de serie ca si altii de genul asta....

Cert este ca la o incinta acustica eficienta produsa in serie in ziua de azi, corespund o mie de incinte acustice ineficiente cu SPL atat de coborat ca-ti trebuiesc "aparate de sudura" sa le pui la treaba.

In ziua de azi domeniul SPL-ului ridicat e abordat aproape numai in zona DIY iar difuzoarele eficiente sunt rara avis.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by Obelix »

Si cine are camera de auditie de 160 mp ca sa se "potriveasca" cu dulapurile :?: :twisted:

User avatar
aurel pustiu
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2009, 18:00
Location: Giurgiu

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by aurel pustiu »

Raspunsul e simplu : este greu si costa mult sa faci un difuzor foarte sensibil si foarte liniar in acelasi timp, asa ca faci un difuzor ieftin si prost dupa care il faci bun dandu-i in cap. Obtii liniaritate si dintr-o tigaie. Dar toata greutatea cade apoi in carca amplificatorului care trebuie sa lucreze constant in sarcini de 2 ohmi !

User avatar
felixx
Posts: 200
Joined: 04 Oct 2008, 09:13
Location: Bacau

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by felixx »

de ce in ziua de azi incintele acustice eficiente (sa zicem ca peste 95dB SPL masurat standart) sunt aproape inexistente in productia de boxe audiofile pentru audiofili ?!
Sunt putine comparativ cu media de 90db de pe piata intr-adevar.Pe vremuri,watt-ul era scump si piata era plina de sisteme high spl.
In zilele noastre cand exista ampuri deplasabile pe rotile,producerea watt-ilor nu mai e o problema.Difuzoarele au capatat din ce in ce mai mult componente neorganice (conceptia conului)...ca si alimentatia noastra.
Totusi,inca se gasesc difuzoare care respecta traditia si uneori cu oarece imbunatatiri dar la preturi mari pentru ca totul se face in house........la fel ca rosiile de gradina nestropite,alimentate cu balegar dar care au gust,adica ROSII,comparativ cu ce e pe taraba din piata.....PVC.
Si cine are camera de auditie de 160 mp ca sa se "potriveasca" cu dulapurile
Hmm...probabil cu 30m2 esti in "carti". :wink:

Difuzoare cu spl mare dar si liniare se pot face.Totul sta in priceperea constructorului.
Daca unii au reusit inseamna ca se poate.
Tratament,forma con sunt detalii care conteaza pentru liniarizarea raspunsului.
http://customaudioprojects.com
"I'm glad I can build my own mistakes."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by momolo »

Asa stiam si eu, scaderea SPL-ului duce la liniarizare.

Insa e o chestie pe care o stiu bine si nu prea cred ca ma insel - nu se pot obtine sute de wati (nesimititi) de aceeasi calitate cu, de exemplu, cei 5W dintr-un EL84 in SE.
Astfel ca 5W sunt utili daca ai difuzoare cu SPL mare insa complet inutili in cazul invers.

.....Dar daca ne gandim bine, mai multi bani se pot scoate (profit) daca se merge pe calea difuzoarelor cu SPL redus si a amplificatoarelor tip "aparat de sudura" decat pe cealalta cale.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by VTP »

Dar daca ne gandim bine, mai multi bani se pot scoate (profit) daca se merge pe calea difuzoarelor cu SPL redus si a amplificatoarelor tip "aparat de sudura" decat pe cealalta cale.
Normal ca o incinta cu SPL mic si un amplificator cu putere mare sunt mai usor vandabile azi, dupa ce in ultimele decenii, "audiofilii" au auzit doar teoriile linearitatii extreme si a asigurarii dinamicii prin puteri cat a unui generator de sudura! Teorii sunt vehiculate tot timpul!!! Doar la tuburi, primul lucru care te intreaba "audiofilul" este cum te impaci cu armonica a II-a!!!!!!!!!!
Nimic nu trebuie sa ne mire: totul a evoluat (involuat) dupa cum este masa actuala de clienti ai aparaturii audio.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by momolo »

Ma gandeam totusi la cauzele disparitiei in masa a incintelor cu SPL mare.

Este usor a face generalizari si astfel putem sa ne usuram de diverse frustrari acumulate intr-un mod orbesc, ca si cand am deschide fereastra de furie oarba si cu obida am scuipa afara inspre orasul murdar si urat pe care-l uram dar in care ne ducem zilele.

Eu totusi inca fac eforturi sa cred ca pe lumea asta au existat intotdeauna oameni pasionati care au reusit sa schimbe situatia oricat ar fi fost de rea. In ciuda faptului ca vad in jurul meu in mica lume audiofila existenta atatia prefacuti si parsivi si smintiti care in realitate nu au nici o treaba cu pasiunea asta cautand altceva, de exemplu recunoasterea in mijlocul unei gashti, etc,etc.

Imi aduc aminte de anii 80. Cu totii avem tendinta fireasca, umana sa tinem minte numai ce era bun si sa vedem trecutul intr-o lumina mai pozitiva decat a fost. Totusi, daca ma gandesc bine si pe vremea aia marea majoritate voia sunet prost, tzatz + boom cat cuprinde, zero calitate, maxim de zgomot, imi mai aduc aminte cat de prost sunau majoritatea sculelor care azi numite "vintage" au ramas doar selectate, adica grosul mizeriilor electronice au luat calea gropilor de gunoi iar noi ceea ce pipaim azi e totusi rezultatul unei selectii valorice, vrem sau nu vrem. Nimeni nu a pastrat vechiturile daca nu prezentau macar un minim de valoare, sau mai degraba nimeni nu-si bate capul sa le vanda si sa le cumpere daca nu merita cat de putin macar. Astfel ca grosul troacelor de doi bani a disparut in gropile de gunoi si noi astazi avem tendinta sa judecam prea valoric trecutul.

Din ce mai stiu, nisha sunetului de calitate reprodus de scule electronice a fost mica intotdeauna.
Faptul ca totusi exista si un mare adevar, anume ca marea masa a consumatorilor si-au pierdut interesul pentru auditia stereo la domiciliu o data cu aparatia altor distractii cu precadere cele axate pe video, asta e totusi un fapt concret. Dar nu cred ca treaba asta a modificat in substanta atat de mult situatia sunetului de varf calitativ.
Oricum, intotdeauna, opinia mea, cred ca cei cu ureche buna si pretentii speciale pentru audio au fost foarte putini in comparatie cu marea masa de oameni care nu vor decat fond sonor si party. Atat in grupul de consumatori cat si in grupul de producatori impartiti intre cei majoritari care fac o afacere ca toata lumea urmarind profitul maxim si cei putini carora le pasa mult de ceea ce produc si sunt primii consumatori ai propriilor capodopere, motivatia lor fiind una in mare parte nemateriala sau materialul fiind pe locul 2 atat cat sa le asigure existentza.
Sunt putini oameni pe lumea asta care-si dau seama cat de scurta e viata si cat de trecatori suntem pana intracolo incat ralizeaza ca mai importante sunt "lucrurile" nemateriale decat cele materiale. Astia sunt atat consumatori cat si producatori desi de multe ori sunt de ambele feluri.

Alt fapt incontestabil - marea afacere cu presa de profil. In ultimele decenii revistele de profil au devenit 100% interesate de profit cu orice pret si deci corupte moral. Dar lucrul asta s-a intamplat in toate domeniile inclusiv in productia muzicala rock, pop, etc. Castigurile bransei s-au inmultit de sute de ori, totul a devenit o mega-industrie, toate ramurile s-au ultra-specializat. Si toate astea au dus la pierderea substantei, cum am spune metaforic, la pierderea "sufletului" inlocuit cu profitul.

Asta e evolutia fireasca, totul pe lumea asta se naste, traieste un punct culminant, moare, se descompune ca mai tarziu sa renasca sub alta forma si la o alta scara s-o ia de la capat. Evolutia este in spirala si cei ce azi sunt ultimii, maine vor ajunge primii.

In opinia mea nici o solutie nu este Sfantul Graal al audiofiliei. Am auzit din belsug incinte acustice "lenese", cu SPL atat de mic incat pompezi sute de watzi nesimtiti in ele ca sa scoata un partz, cat si incinte super-harnice. La ultimul capitol recunosc ca nu am avut multe ocazii insa alea avute au fost minunate. Dar tot nu pot judeca corect la modul general, poate ca cele ramase extra-eficiente au fost rezultatul unei selectii naturale extrem de dure, poate ca acum 30...40 de ani cand majoritatea difuzoarelor de vaf erau eficiente, poate ca atunci putine sunau corect si bine. Astazi din cauza trendului ramanand doar varfurile in timp ce sectorul traductoarelor ineficiente cunoaste o dezvoltare cantitativa fara precedent.

Eu cred ca proportia audiofililor autentici in populatie a fost mereu o constanta si mai cred ca nu putem emite reguli deoarece in electronica totul e o balantza de compromisuri, pe undeva castigi, pe de alta parte platesti castigul rspectiv cu ceva negativ.

Parerea mea dupa toata aceasta mega-divalgatie cam off-topic, ar trebui sa ne ferim cat putem de generalitati. Ele ne arata frustrarea si mai ales lipsa "substantei" concretului. Omul cand nu prea are informatie de discutat, cand nu prea are in spate experienta practica recurge la generalitati si iata tipicul discutiei mioritice in care cu totii despicam firul frunzei in patru din alte motive decat urmarirea adevarului si ne confruntam aiurea !

Revenind la subiect - oare exista Westlake in Romania ? :) Nu de alta, dar poate ma duc la "mama lor" acasa sa ma lamuresc! Am feelingul special, cum zicea Moromete, presimtzul ca aceste incinte acustice sunt destul de speciale.

PS - dar si un oarecare exemplu "eficient", un amic si-a cumparat o pereche de difuzoare eficiente marca Supravox. Le-am auzit in vreo 2 variante de "lazi" si pot spune ca au unele avantaje dar si dezavantaje cu ghiotura. Pe scurt, poate ca au fost implementate gresit dar pe bune daca mi-au placut cat de putin macar, ajungand chiar la o lipsa de asteptari pozitive din partea acestor difuzoare foarte eficiente insa si foarte scumpe, si cam zbieratoare aiuristic.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

DNA
Posts: 75
Joined: 02 Dec 2009, 19:15

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by DNA »

Chestia cu SPL-ul redus este doar o chestiune de modă şi marketing.

Se pot face boxe super audiofile cu SPL care să treacă lejer de 105dB/1w/1m, dacă nu se ţine cont de spaţiu.

Pur şi simplu, se pot face boxe tip coloană, cu mai multe difuzoare.
Ceva de acest gen:

Bass: 8 x 10" ( difuri gen S.S. 26W-4558 )
Medii: 8 x 5"
Înalte: Line array de riboane cu înălţimea de 2 metri ( de sus până jos, ca să fie )

Amplificare integrată în boxe:
Bass: 8 amplifuri clasă A x 20w/4ohm
Medii: 4 amplifuri clasă A x 20w/4ohm
Înalte: 8 amplifuri clasă A x 20w/4ohm

Sistemul este controlat de un DSP de înaltă rezoluţie cu intrare digitală şi analaogică. Aliniate în timp, feedback activ pt. room corection, tra la la.

Se pot face astfel de sisteme pentru că totul există.
Singura problemă ţine de mentalitatea potenţialului cumpărător.

Evident, sistemul este modulabil :roll: :twisted: .
Dacă eşti SPL freak şi ai mălaiul necesar, nimeni nu te împiedică să dublezi, triplezi sau să îţi faci un sitem multicanal, pentru senzaţii extreme când vizionezi un film ...

Ok, acum o să vină Momolo şi o să mă întrebe.
Băi DNA, în puii mei, la naiba, dar cum face ăla să aleagă acele difuzoare în aşa fel încât să cânte toate la fel ? Hă ?

Iar eu răspund aşa:
Dacă mălaiul vine, în puii mei, la naiba, cumpără 1000 de difuzoare, se pune în cur şi le măsoară până îi dă sângle pe nas. Le sortează la 1% toleranţă, apoi le bibileşte ( pus câte o picătură de magiun pe spatele membranei ), iar le măsoară, până le grupează după o toleranţa de sub 0,2% .

La fel cu finalele, puse mumos pe un mega mare radiator în spatele boxei.
Finalul este în dreptul difuzorului, iar de acolo le pune sârme audiofile din aur cu lungime de maxim 20 cm. Dacă este unul al dracului, se supără şi face ampliful în aşa fel încât cablajul să se termine prins în şuruburi direct pe bornele difului, ca să nu mai comenteze nici soacra cârcotaşului.

Aşadar, cerul este limita. Adidas torsion, dacă vrei, poţi !

Problema este a bizonului care plăteşte. Poţi să îi povesteşti toatea astea ?
Dacă se sperie când aude ce uzină îi spui să cumpere ?
Dacă vine unul şi îl sperie, spunându-i că e naşpa cu DSP şi că mai bine este cu bobinoace scufundate în ulei ? Riscul e mare. Te apuci şi faci super mega boxe, apoi nici dracu nu le cumpără.

În concluzia concluziei, totul ţine de mentalitate.

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by Obelix »

Pai oricum boxele din prima poza (alea cu bobine de magnetofon lipite pe membrana :twisted: ) nu cred ca s-au construit in mai mult de UN exemplar... :mrgreen:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by momolo »

DNA wrote:Bass: 8 x 10" ( difuri gen S.S. 26W-4558 )
Medii: 8 x 5"
Înalte: Line array de riboane cu înălţimea de 2 metri ( de sus până jos, ca să fie )
- desigur, teoretic se poate face orice. Hartia suporta. Cuiul lui Pepelea este raportul intre problemele intampinate si efortul cu care le poti rezolva. Exista un termen numit fezabil. Acesta tine de problema economica pentru ca nici unul pana acum nu a fost sponsorizat de un mecena sa faca ORICE, numai deosebit sa fie (cand banii nu conteaza).... dar stai! Se pare ca au facut pe vremuri marile companii (japoneze). Erau proiecte din start nefiabile economic, dar platite din altele fiabile economic. :wink:
DNA wrote:Amplificare integrată în boxe:
Bass: 8 amplifuri clasă A x 20w/4ohm
Medii: 4 amplifuri clasă A x 20w/4ohm
Înalte: 8 amplifuri clasă A x 20w/4ohm
aici ai rupt-o in fericire. Am feelingul ca-ti scapa ceva subtil. Nu te impacienta, nu e nimic important, se aude bineeee si asa, cu un munte de amplificatoare. Discutam doara despre chestii de finete pe care numai unii sonati le stiu. :roll: De exemplu eu nici 2 amplificatoare nu as pune si am un motiv al meu personal, dar nu vreau sa incarc topicul cu "ulei de sarpe" pentru snobi. :wink:
Apropos', personal imi place traseul semnalului cel mai scurt, calea cea mai simpla, chestie de gusturi pana la urma.
DNA wrote:Sistemul este controlat de un DSP de înaltă rezoluţie cu intrare digitală şi analaogică. Aliniate în timp, feedback activ pt. room corection, tra la la.
cool man! Ai uitat sa pui si fo'10 mixere digitale cu EQ-uri parametrice! Graficul va arata sublim ! Audiofilie curata......bahh, dar ce vorbesc eu, se stie, una la mana nu am habar de tehnica, a doua la mana, sunt snob si mi se pare, victima sigura a efectului placebo. Ascult sunet stramb si nu-mi dau seama, deh... ce mi'e si cu audiofilii astia, stau si viseaza in fatza unor chistoace de doi bani cand le-ai putea oferi doua boxe de carciuma puse pe rotile care ar spulbera chistoacele alea amarate! Bietele nici nu se mai aud cand pornesti INSTALATIA (corectata boboc cu cinspe eqiulaizere si desepeuri!)
DNA wrote:Se pot face astfel de sisteme pentru că totul există.
Singura problemă ţine de mentalitatea potenţialului cumpărător.
corect! Vorba aia, dai manelarului ce-i al manelarului si audiofilului ce-i trebuie audiofilului. Pana la urma toti au dreptate din punctul lor de vedere. Problema este ce discutam noi aici ? Despre P.A.-uroi de sala sau despre modul cum cetatzeanul Kane poate sa-si teleporteze qvartetul de corzi la el in sufragerie?? Am italizat ultimul cuvant deoarece aici e o problema, putini au sufrageria cat Sala Palatului.
DNA wrote:Ok, acum o să vină Momolo şi o să mă întrebe.
Băi DNA, în puii mei, la naiba, dar cum face ăla să aleagă acele difuzoare în aşa fel încât să cânte toate la fel ? Hă ?
gresit. Nu am motive. Exista incinte exceptionale si cu 12 difuzoare in dotarea cutiei, puse pe 3 laturi. Apropos', ai mai auzit asa o enormitate ?! Dar sti ca suna bine ?!
DNA wrote:Iar eu răspund aşa:
Dacă mălaiul vine, în puii mei, la naiba, cumpără 1000 de difuzoare, se pune în cur şi le măsoară până îi dă sângle pe nas. Le sortează la 1% toleranţă, apoi le bibileşte ( pus câte o picătură de magiun pe spatele membranei ), iar le măsoară, până le grupează după o toleranţa de sub 0,2% .
si dupa aia iese pretul ALA de se umfla toti cititorii de poze indignati, "-Uite mai Gigel ce pret au pus astia pe cinci diifuzoare si doua scanduri!", dupa care vine DNA si le spune ca poa' sa le faca o clona la juma' de pret, ca ce asa filozofie ?! Oricum ia difuzoarele ieftine cu conteinerul si este ieftin sa-l plateasca pe Dorel sa le masoare cu ohmetru, sa vada care seamana ?
DNA wrote:La fel cu finalele, puse mumos pe un mega mare radiator în spatele boxei.
Finalul este în dreptul difuzorului, iar de acolo le pune sârme audiofile din aur cu lungime de maxim 20 cm. Dacă este unul al dracului, se supără şi face ampliful în aşa fel încât cablajul să se termine prins în şuruburi direct pe bornele difului, ca să nu mai comenteze nici soacra cârcotaşului.
dar de vibratiile induse de difuzoare montajului ce zici ?! ....Evident, nu-i bai ! Stiu, poti sa-mi arati oricand cum pui cablajul de final audio pe osciloscop si dai cu ciocanul in cablaj si nimic nu misca pe sinusoida! Curat-murdar!
Dar te intreb eu, poti sa-mi explici de ce un amplif audiofil suna de coispe ori mai bine ca un amplif de carciuma desi ele masoara la fel pe osciloscop ?!....Aaaa, stiu, este iluzie placobo, de la audiofili citire, in realitate toate suna la fel, ba mai mult, cel mai bun e ala cu multi wati, ca are multi wati si ditamai curentu de pui surubelnita pe borne fara sa faca poc nici cand urla Gutza in microfon.
DNA wrote:Problema este a bizonului care plăteşte.
! - intotdeauna, in toate cazurile. E lege.
DNA wrote:Dacă vine unul şi îl sperie, spunându-i că e naşpa cu DSP şi că mai bine este cu bobinoace scufundate în ulei ? Riscul e mare. Te apuci şi faci super mega boxe, apoi nici dracu nu le cumpără.
contrar opiniei tale auto-suficiente care transpune din multii ani de forumeala, desi in lumea audiofila e plin de ciudati care umbla pe aratura (mai ales pe net), in realitatea cruda si crunta nici o firma audiofila nu poate rezista daca nu ofera CALITATE AUDIO la modul cel mai adevarat si simtibil. In ciuda povestilor imprastiate pe forumurile trancotare, majoritatea belferilor (afoni tehnic, afoni estetic si educational) care cumpara agregatuse audiofile (nesimtit) de scumpe (cinci difuzoare de 50 euro bucata si patru scanduri de doi lei la 20.000 euro) o fac pentru un simplu fapt - au ureche! Chiar si gunoierul ajuns miliardar, chiar si doctorul docent plin de lovele, cu totii aleg ceea ce suna bine (cu adevarat bine) pentru ca iti spun un secret - omul este un animal ceva mai evoluat iar simtul auzului este ceva instinctual si natural dupa cum este si modul de percepere. Ceea ce-i face pe unii .... "ureche de tabla" (sau de salcam, dupa preferinta si intonatie :D ) este ori o deficienta fizica ce tine de ORL (de exemplu expunerea indelunga si repetata la sisteme de sonorizare publice si presiuni acustice enorme sau o boala sau un handicap), ori o gandire mult prea poluata de idei fixe, preconceptii bine intepenite in tartacutza, orgoliu prostesc, concentrare excesiva pe domeniu (caz in care nu se mai vede padurea de copaci), etc, adica mentalitate un pic deviata de la normal din diverse cauze, dealtfel benigne.

Si mai este un motiv si o categorie, foarte zgomotoasa pe interent - cei care nu au vazut si nu au mirosit dar sunt atrasi (deobicei clamand ca nu sunt atrasi, chiar afisand atitudine de dispret pentru subiect). Astia fac niste presupuneri de te doare capul ! Insa majoritatea sunt in realitate normali, doar ca le trebuie si ceva actiune in real life, adica trebuie sa treaca si la proba practica.

Dau un exemplu - era unul pe forumuri care promitea capete in gura si se balacarea furibund cu oricine care nu era in favoarea redarii digitale (dintr-un player LINN). Cum aparea vreunul care zicea ceva de vinil, pickup, etc, cum vasnicul nostru taliban al caii digitale absolute, datator de capete in gura, apararea cu facaletul si spargea toate placile in capul oricui. CD playerul LINN este sublim, este absolut, pickup-ul un cacat, mama ce furibund era omul nostru! Buuuun, trece vremea si are ocazia sa-si puna langa playerul digital LINN (cel mai bun din lume) un pickup cat de cat decent si brusc isi da seama ca se daduse cu cine nu trebuie!....Tace o vreme, sa traga aer in pieptul sau viteaz si apare din nou, de data asta raspopit, de data asta spargea mecla oricui nu era cu placa de vinil ! Insignifiant la asa personaj amnezic sa mimeze macar turnarea lighianului cu cenusa in tartacutza, nu asta e important ci ceea ce demonstreaza acest experiment tip Pavlov - daca ai doua urechi cat de cat functionale nu poti sa nu-ti dai seama de chestii atat de evidente. Ori aici vine poanta, in fapt stiintific si tehnic, adica pe hartie, cdplayerul spulbera bietul pickup! Iata un exemplu.

Adevarurile sunt simple si mari cat casa. Nu sunt apanaj de "guru" si nici de vreun nemaipomenit talent (desi unele diferente exista dar nu provoaca diferentele discutate mai sus), sunt doar simple chestii ce pot fi percepute de oricine (de obicei femeile si soacrele se arata mai bune "in ureche", tocmai pentru ca nu au tartacutza poluata de "informatii").
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Obelix
Posts: 1444
Joined: 19 Jan 2009, 13:01

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by Obelix »

// Off topic... propunand boxe de 950 lbs bucata (sa zicem 425 kg) "deriva" inspre boxe de nunta/lautari era previzibila... :mrgreen:

DNA
Posts: 75
Joined: 02 Dec 2009, 19:15

Re: WESTLAKE AUDIO

Post by DNA »

Obelix wrote:// Off topic... propunand boxe de 950 lbs bucata (sa zicem 425 kg) "deriva" inspre boxe de nunta/lautari era previzibila... :mrgreen:
Eu cred ca nici unul nu ati mai fost pe la vreo nunta de ceva vreme :lol: .

Lautarii vor bookshelfuri de 1000w si 100dB, nu lazi cat casa.
Ei se uita stramb si la niste amarati de subbasi, gen cub cu latura de 55cm. Le considera mult prea mari si nu prea au chef sa se care cu ele. Prefera sa cante mai fara joase, numai sa nu manevreze la ore matinale ( 5 dimineata ) magaoaie de acest gen.

Daca puneti niste lautari langa monstrii din poza, din 100 de indivizi, cred ca 98 ar intreba din prima secunda daca alea sunt boxe de discoteca :lol: .

Post Reply