EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by momolo »

Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie

FOTO: (click dreapta, Open Link in New Window)

http://picasaweb.google.com/STUDERa725/DropBox#" onclick="window.open(this.href);return false;

-----------------------------------------------------------------------------


Dupa vizita mea de anul trecut, nu am lipsit nici anul acesta.

Manifestarea desi contine in tiltu si cuvantul "video", este pur si simplu in proportie covarsitoare destinata doar audio-stereo, foarte putin multicanal si doar vre-o trei proiectoare ratacite intamplator. Panourile TV sunt aproape complet absente si in multele camere de hotel situate pe 5 nivele (2 subterane, parter si eta1 + etaj 2) se afla in majoritate numai sisteme audio stereo, cu predilectie high-end, zona de pret scumpa, foarte putin entry-level, mai mult expuse prin diverse vitrine pe holuri.

Expozitia este imensa fiind aproape imposibil de vazut complet intr-o singura zi.

Chiar m-a mirat denumirea de "audio video" deoarece este practic expozitie HIFI-high-end stereo si nu video!

Interesanta ar fi o analogie intre acest TAV Milano si a noastra mioritika HIFI Arena. Prima desi are in tiltu cuvantul "video" nu are mai nimic video, a doua desi nu are acest cuvant in tiltlu, este pur si simplu expozitie video-multimedia, in materie stereo, doar cei cativa comercianti autohtoni binecunoscuti care mai se deplaseaza acolo (inca).

Cat priveste marimea, ar fi o gluma sa le comparam! Anul trecut am vazut toata HIFI Arena in exact 30 minute, pe cand TAV Milano nu poate fi vazut complet nici in 24 de ore. Cam asta e si proportia reala intre piata noastra de profil si a lor.

La TAV nu a lipsit aproape nici un brand celebru. La expozitie nu expun direct producatorii exceptand cateva cazuri, expun distribuitorii si firmele en-detail.

In Italia afacerea cu astfel de lucruri este dezvoltata pe mai multe nivele. Astfel ca in timp ce la noi comerciantii de profil importa si vand direct la end-user, la ei exista multi importatori care vand doar la firme, distribuitorilor zonali, defapt dealerii lor. Exact ca in cazul componentelor de PC la noi.

Lucrul asta nu e benefic. Duce la marirea preturilor finale pentru ca end-userul cumpara nu la a doua mana ci la a treia mana de cele mai multe ori.

La ei subiectul "preturi umflate" este de mare actualitate, indelung dezbatut pe forumul lor principal (insa nu e unicul, exista si altele foarte bine dezvoltate),

http://www.videohifi.com/forum/default.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Partea buna la TAV Milano este ca se desfasoara intr-un hotel si nu intr-un hangar sau cine mai stie ce sala imensa, depozit, etc, asa cum se mai intampla pe la altii.

Nivelul de zgomot este mult mai redus decat ceea ce ati experimentat vizitand editiile trecute de la HIFI Arena mioritika, insa la ei, chiar daca mai exista cateva subwoofere expuse, nu sunt folosite. Vizitatorul majoritar la TAV este audiofilul mediu, omul pasionat de stereo.

La ei nu vezi spectacolul (grotesc) al parvenitilor care si-au lasat Q7 la intrare pe stratul de flori, el si cu ea, imbracata in blana, el cu ciucate in picioare, gel in par, costume bune amestecate cu haine proaste, amandoi in cautare de plasma si surround pentru livingul din Pipera.
NU, asa ceva acolo nu exista, doar oamenii obisnuiti, pasionati si care nu se afla in treaba.

Daca ar fi sa fac profilul audiofilului majoritar vizitator la TAV, lucru dealtfel usor de facut, doar sa arunci o privire in jur, ar fi - sex masculin (foarte putine doamne...insa culmea!, erau si cateva femei, foarte bine informate si foarte atente si interesate de aparatele audio!), varsta majoritara peste 35...40 ani, multi batrani, hainele in general de strada sau de garaj, deloc eleganti dar nu jerpeliti, in general cu tinte precise, adica veniti sa auda si sa vada ceva anume, nu haladuind aiurea ca sa-si bifeze actiunea, deci in general omul mediu, cu venituri medii iar cei care au multi bani neiesind cu nimic in evidenta.

Defapt scriind lucrul asta imi mai dau seama de inca o mare diferenta, la ei nu exista contrastele teribile care sunt la noi in aspectul oamenilor (si nu numai). Nu sare nimeni in evidenta asa cum sare la noi "jupanul" abia intrat pe usa cu aerul ca "servitorii" intalniti in cale (amarastenii cu aer umil) i se vor pune instant la picioare pentru a-l servi.

Alta constatare - cei ce prezentau sisteme audio functionale nu-si prea dau silinta sa le faca sa sune bine, chiar si in conditiile de hotel. Teoria lor este ca oricum, nimeni dintre cei cu adevarat interesati sa cumpere nu sta sa aleaga si sa judece acolo, vor veni ulterior la show-room/magazin sa aprofundeze.

Un alt obicei al unora, sa puna numai muzica favorabila sistemului audio (in general muzica simpla si usor de amplificat) iar la insistentele unor vizitatori pentru a pune un disc al acestora adus de acasa, sa amane la calendele grecesti punerea discului venetic, pana se satura pretendentul si pleaca. Adica nu un refuz direct pe fatza ci indirect.

Lucrul asta mi s-a parut foarte deranjant. Erau multe sisteme care promiteau sunet bun, insa nu puteai sa-ti dai seama cu o balalaica si un fluier, cu o orga electronica si un saxofon, etc, etc.

Am observat ca multi dintre expozanti erau perfect constienti ca sistemul prezentat suna prost, astfel ca ori adoptau tactica descrisa mai sus, ori dadeau foarte incet incat sa nu-ti dai seama de nimic. Ba unii care acceptau si discuri din public (in fapt cam majoritatea), dupa ce bagau discul primit dadeau volumul mai jos pentru a sublinia diferenta fatza de discul sau precedent, adica unul ales cu grija sa sune favorabil pe acel sistem, pentru ca stim cu toti ca ceea ce se aude mai tare creeaza instant iluzia ca se aude mai bine.

Defapt aceste tactici le stiti unii dintre voi, orice comerciant de profil cauta sa-si puna marfa in valoare atat cat poate.

O alta constatare la TAV - multi producatori mici italieni, undeva peste granita DIY, defapt fosti DIY-eri intrati in afaceri. Aici pot spune ca finisajul, designul, aspectul aparatelor si boxelor este in majoritate superb, desavarsit! Multi isi prezentau interiorul aparatelor, defapt asta fiind o tendinta crescatoare de la an la an, si e un lucru foarte bun, aparate lucrate absolut superb!

Dar ceea ce este si mai interesant, la multi din acesti mici producatori qvasinecunoscuti (inclusiv in Italia) am intalnit calitate audio veritabila.

Si apropos de asta, italienii ca si ai nostrii au un dispret total fatza de producatorii co-nationali si elimina din oficiu ofertele autohtone, desi in realitate multe sunt printre cele mai grozave oferte.

Astfel s-a ajuns la paradoxul ca in Romania sa se vanda aparate italienesti mai ieftin ca la ei!
Cauza principala a acestui fapt, adica lipsa lor de patriotism in acest domeniu, face ca oferta producatorilor italieni sa fie mai ieftina, mai buna in raport calitate/pret, zic eu, spre deosebire de polul opus, adica oferta britanica, in opinia mea, cea mai supra-evaluata si over-pretuita oferta. Fiindca e britanica, daca nu stiati! :D
Ei sunt in masa cazuti in limba dupa niste branduri care au ajuns adulate pe scara nationala, de exemplu Marc Levinson, McIntosh si Audio Research care sunt pomenite la orice fraza.
Evident, ati intreba unde sunt brandurile britanice?! Sunt si ele, cu mult inainte celor italiene in preferintele italienilor.

Ei sunt in stare sa plateasca si dublu pe un brand englezesc chiar daca suna mai prost decat cel italian la juma' de pret, din pur dispret pentru tot ce este fabricat la ei...... :D :D , ati recunoscut pe cineva!? Evident, sunt fratii nostrii fara indoiala....sau noi fratii lor, drept dovada ca actual nici nu mai pot scapa de noi, atat de mult ii imbratisam frateste ! :D

Insa, deocamdata va dau un link pana gasesc o modalitate sa-mi postez si eu pe net reportajul vizual: http://www.milossaluciano.com/tav%202008%20prima.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozele sunt facute de un audiofil din Trieste, Luciano in varsta de 38 de ani, de profesie bucatar care scrie de mult pe forumul italian de profil unde si-a facut multi prieteni, http://www.videohifi.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=1" onclick="window.open(this.href);return false; si de curand si-a facut un site propriu si a infintat un club audiofil non-profit si inregistrat legal cu acte in regula, site pe care ar merita sa aruncati o privire deoarece contine multa informatie si poze interesante: http://www.milossaluciano.com/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

un alt reportaj facut de forumistul Ciacedda (de pe http://www.videohifi.com/forum/topic.as ... C_ID=91526 ) :

Pentru a deschide link-urile pe forumul nostru faceti click mouse dreapta si alegeti "Open Link in New Window" la fiecare shortcut postat.

Daca nu procedati astfel, fereastra forumului se schimba cu noua fereastra deschisa (iar apoi trebui sa apasati comanda "go back one page" pentru a reveni la acest forum)


iata link-urile reportajului Ciacedda (Alfredo Di Pietro) :

http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
http://nuke.nonsoloaudiofili.com/TAVMil ... fault.aspx
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

Continui povestea cu cel mai bun sistem de acolo, in opinia mea, insa ulterior chiar am fost surprins sa citesc pe forumurile italiene ca nu este numai opinia mea! Chiar si a unor personaje celebre din audiofilia locala.

Este vorba de exposantul S.I. Audio din orasul Napoli cu un sistem simplu:

1. player SACD EMM LABS CDSA

http://www.emmlabs.com/html/audio/cdsa/cdsa.html#

2. amplificator pe lampi multi-single-ended S.I. Audio VA 509/100i proiectat de sotul doamnei din foto, ing. Fulvio Chiappetta (deci ceva mai mult DIY decat industrie). Doamna, la intrebarile mele despre "galeata" de lampi necesare, mi-a spus ca sotul ei cumpara o cantitate mare de lampi din Rusia si il ajuta si dansa la sortare. Mi-a spus ca din 25 de bucati abia sorteaza 10 cu parametrii necesari.

http://www.siaudio.it/home.htm

3. incinte acustice USHER seria Dancer, model Be-10

http://www.usheraudiousa.com/products/l ... ries/be-10

Cablurile toate DIY de provenienta italiana, parte facute de ei.

Nu rulau SACD-uri, doar discuri normale. Am cerut sa-mi pun si eu discurile mele, nici o problema, doamna a fost foarte amabila.

Sunet mare, insa nu fortat, foarte natural, fluid, cursiv si mai ales muzical fara pierderea rezolutiei, dealtfel teribila! Sursa Meitner (Emm LABS) are un nivel de detaliu crunt, fara mila, insa si un sunet ceva mai dur si mai putin muzical (era prezent inca in 3 sisteme pe la expozanti diferiti, numai aici suna bine).

Dar se pare ca de mare ajutor era lampasul cu acea armata de "maciuci" aliniate in doua regimente!

Boxele eu fost pentru mine o mare surpriza. Despre tweeterul cu beriliu nu este prea mult de comentat, solutia asta e celebra. Inaltele sunt extrem de fine si detaliate insa nu metalice si nu dure, cu un nivel extrem de mic de distorsiuni, lucru care transmite o mare liniste si curatenie in sunet.

Dar basul este cel mai surprinzator. Este opusul bubuielii si foarte apropiat de mama natura. La pasajele de muzica clasica cu tobe mari, timpane, perceptia era de prezenta in sala de concert, nimic nu era fals, fortat sau lipsa, pur si simplu parca stateam in randul 12 la Ateneu si ma lovea sunetul din toba mare direct in piept !...

Evident, despre sounstage la superlativ! Iar conditiile unei camere de hotel sunt foarte proaste.

Sunetul nu era de lampa sau tranzistor, pur si simplu era muzica naturala, ceva in carne si oase!

Acolo mai era expus un amplif "lampos" dotat cu niste lampi celebre, 86C33 Sovtek, acele borcanele sovietice cu 3 cucuie pe care le stiam din amplifurile BAT.

Pe asta nu l-am auzit, desi as fi fost foarte curios. Aceste "borcanele" se pare ca sunt foarte, foarte speciale iar in modelul 6C33/60-i (am prospectul in fatza! :D, altfel nu tineam minte ) sunt prezente nici mai mult si nici mai putin decat 8 bucati !

Dar aveti site-ul lor pe care-l deschid si eu acum prima oara. Acolo observ ca sunt date pana si preturile. Care imi par decente avand in vedere concurenta si piata de profil.

Deci, mai degraba o realizare DIY, insa vazute de aproape arata perfect, finisaj in linie cu orice produs industrial de top.

In fine, nu stiu ce contribuia cel mai mult la calitatea sunetului? Cred ca mai degraba combinatia a trei componente exceptionale si urechea celui care le-a combinat cat si lampile, bate-le vina! :D
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
felixx
Posts: 200
Joined: 04 Oct 2008, 09:13
Location: Bacau

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by felixx »

Acolo mai era expus un amplif "lampos" dotat cu niste lampi celebre, 86C33 Sovtek, acele borcanele sovietice cu 3 cucuie pe care le stiam din amplifurile BAT.

Pe asta nu l-am auzit, desi as fi fost foarte curios. Aceste "borcanele" se pare ca sunt foarte, foarte speciale iar in modelul 6C33/60-i (am prospectul in fatza! :D, altfel nu tineam minte ) sunt prezente nici mai mult si nici mai putin decat 8 bucati !

Cu borcanele cu 3 coarne :twisted: m-am jucat si eu,inca le utilizez si pot marturisi ca ofera un sunet foarte echilibrat,practic ceea ce conteaza pentru mine.Insa le trebuie un rodaj de minim 2-3 saptamani (cel putin 2 ore/zi) pentru a putea impresiona.
Mai mult,am constatat ca si la o auditie obisnuita necesita un timp mai mare de "preincalzire" insa rezultatul final este excelent.

BAT le foloseste in cateva din modelele lor si Lamm cu ML2 a facut un KO. printre pasionatii de sunet de lampa din Japonia si SUA.
http://www.lammindustries.com/products.html
http://customaudioprojects.com
"I'm glad I can build my own mistakes."

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

felixx, eu am auzit pana acum doar doua implementari ale acestor "borcanele" rusesti cu trei sfarcuri, anume in BAT VK55SE si BAT VK75 ( http://www.balanced.com/ ).

Atat cat am putut aprecia, opinia mea coincide cu ceea ce ai spus, greu de rodat, intra greu in regimul optim de functionare (abia in cateva ore ajung sa sune la maximum de calitate) si nu au coloratura de lampa, practic sunetul nu pare sa fie nici "de lampa" si nici "de siliciu".

Pentru unii, absenta "sunetului cald de lampa" ar putea sa nu fie considerat un avantaj. Astfel ca imi par foarte pretentioase insa cu posibilitati mari de a ajunge la o performanta de top high-end.

Fara indoiala, nu putem uita ca transformatoarele de iesire conteaza intr-o proportie determinanta pentru calitatea audio si ca ceea ce am spus mai sus nu poate constitui o opinie serioasa legata de caracterul acestor lampi ci doar de ceea ce se poate realiza cu ele, totul depinzand de schema, celelalte lampi, trafuri iesire precum si restul unui sistem audio in care stau integrate.

Insa ceea ce e de spus, daca anul trecut la TAV 2007 abia le-am observat in diverse amplificatoare, anul asta pot numara peste 5 expozanti diferiti care aveau amplifuri cu aceste "borcanele cucuiate". Asta fara a mentiona si BAT pe care nu le-am vazut (poate le-am scapat?) anul asta la TAV 2008.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

inca o prezentare de la TAV 2008: - un alt producator/inventator/mic DIY-er italian, venit pentru prima oara la aceasta expozitie si in sala caruia am zabovit poate cel mai mult in vizita intreprinsa la TAV.

camera: http://www.hidiamond.it/

Cred ca cel mai tare m-a uimit ...ciudatenia aia de cazan cantator! Nu ca nu as mai fi vazut cazane/tuburi cu difuzoare asezate cu gura in sus, ci pentru ca dracovenia aia suna pur si simplu BINEEE!

Ma tot scarpinam in cap cum e posibil sa se auda bine "tampenia" aia dotata cu difuzoare aparent obisnuite, nici macar prea mari ?!!!

Am mai auzit solutia asta, la Bolzano Villetri http://www.bolzanovilletri.com/press/media/russia.htm anul trecut si nu mi-a placut deloc, mi s-a parut chiar foarte nasol rezultatul insa anul asta iata exceptia asta ciudata!

Este vorba de niste incinte de genul asta, mai multe feluri si marimi executate sub numele de LUXURAUDIO si expuse sub firma numita HIDiamond. Am discutat si cu inventatorul lor, nu am retinut numele dar mi-a subliniat ca anul asta e prima oara in viata lui la o expozitie.

Amplificatorul folosit (vezi pozele) nu era pe lampi, ci solid state, desi arata cam ciudat, si mi s-a spus ca nu mai este produs, ca ei vor produce doar incinte acustice. Insa paremi-se ca suna foarte bine avand in vedere rezultatul final.

Playerul folosit era un model HOLFI danez http://www.holfi.com/?m=products&id=e79 ... 7f33d0c58e
, un model mai vechi, nu am retinut. Iesire simpla, nebalansata.

Cablurile facute de ei sub firma lor, HIDiamond, de care nu am auzit vreodata si care nu aratau mai altfel ca restul milioanelor de cabluri audiofile cu preturi foarte mari produse de jdemii de obscuri producatori italieni, care mai de care.

Ideea e ca aceste cazane omnidirectionale chiar sunau bine! Sounstage foarte bun, sunet coerent, echilibrat frumos insa cu o usoara bubuiala subsonica datorat "cazanului" mare pe post de subwoofer down-fire (diful cu gura in podea si un spatiu foarte mic de la paviment). Insa per total un sunet foarte bine legat, incredibil de coerent si natural, fara aiureli, stridente, ceva in plus sau minus si o fazare foarte buna! Asta in ciuda acestei solutii, in opinia mea, ciudata si putin promitatoare, deloc aspectuoasa.

Astfel ca acest sistem ieftin suna mult mai bine ca alte sisteme consacrate si care costau de 10 ori mai mult!

Un loc unde am zabovit mai mult sa ascult, unde mi-am pus si discurile mele mirat peste masura de calitatea audio in ciuda a ceea ce vedeam, gata s-o iau la fuga pe usa cum am vazut aratarile astea, insa la auzul lor m-am lipit de un scaun in sweet spot, dealtfel loc generos, datorita faptului ca erau omnidirectionale se auzea bine pe o arie destul de larga!

Un punct negativ era bubuiala de foarte joasa frecventa pe care am iertat-o din cauza camerei de hotel foarte proasta acustic si care era prezenta functie de tipul muzical.

Evident, ei ca toti ceilalti, puneau numai muzica favorabila sistemului lor, insa discurile aduse de mine de acasa erau nesimtit de indiscrete ca sa ma pacalesc prea usor.

Sound foarte bun pentru blues, rock, electronica, pop, mai putin spectaculos pe clasica, excelent pe jazz si chiar opera!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

Povestea o continui cu NORTH STAR , brand italian deja consacrat si pe piata internationala.

site (clik dreapta, Open in New Window): http://www.northstar.it/northstar_it.ht ... ienda.html

Daca anul trecut l-am intalnit prima oara pe directorul si creatorul avestui brand, sign. Giuseppe Rampino care a prezentat pe atunci unul din cele mai bune sisteme audio (judecand simplu, dupa ce s-a auzit acolo ) constand din Transport+DAC NorthStar Extremo, amplificare pe monoblocuri NorthStar si micile dar foarte seducatoarele boxulite Rosso Fiorentino Fiesole, anul asta nu a mai fost o surpriza sa gasesc in aceeasi camera expozitionala un alt sunet de calitate, de data asta provenind din noua apartie, un SACD player integrat amplificat pe doua monoblocuri (de data asta mai mici) NorthStar si provenind din noile boxe RossFiorentino Volterra de format standfloor format mic, dotat cu 4 cai si o forma nu tocmai ortodoxa, culoare negru lac pian.

In realitate sunt mai mici decat par in poza, insa sunetul emis e...mare!

Nu se poate pretinde de la ele un bas seismic, si nici nu poti cadea de pe canapea la redarea unei tobe mari din spatele orchestrei, insa sunetul este extrem de natural, delicat, fluid, foarte muzical iar sounstage-ul ascultat din sweet-spot este absolut cuceritor!

Printre putinele camere (ca si anul trecut) care beneficia de un tratament acustic facut ad-hoc, ata cat se putea intr-o camera de hotel si fara prea mari investitii in acest sens.

Stand in picioare prin acea camera sunetul era simpatic, dragut insa nu complet. Dar ca si anul trecut aveau pozitionat un fotoliu in sweet-spot. Am prins rand la stat jos, ocazia cu care nu mi-a venit sa cred ce diferenta era! Un sunet cu mult, mult mai bun, un sounstage remarcabil! Mi-am dat seama ca cei care nu au stat in acel fotoliu bine amplasat, nu puteau sa-si dea seama si nu m-ar crede daca le-as povesti.

Insa judecand dupa acest fapt cat si marimea difuzoarelor, avem deaface cu incinte cu presiune mica, randament scazut si energie redusa insa cu o mare, mare finete, muzicalitate si detaliu. Nu le-as recomanda niciodata in camere mari insa in spatii mici ar putea fi REZOLVAREA mult visata de multi. Exista oarecum prejudecata ca nu se poate asculta sunet high-end in spatii mici. Insa iata ca se poate!

Intrand in camera l-am salutat pe dl. Rampino care m-a recunoscut si tinut minte dupa scurta vizita facuta anul trecut. Dealtfel sunt si singurul roman care a batut drumul de aici pentru a vedea expozitia, nu era greu sa fiu tinut minte! Putini straini pe acolo, in majoritate americani si japonezi.

Mi-a prezentat noile DAC-uri, 192 in ultima versiune precum si seria de lux, Extremo, unul din acestea in versiune usor modificata fiind folosit si in studioul de inregistrare de la casa de discuri VelutLuna http://www.velutluna.it/index.php?c=5&l=eng unde activeaza cel mai bun inginer de sunet italian al momentului, sign. Marco Lincetto, un fan al acestui DAC proiectat de NorthStar el sustinand ca acest DAC ii permite cea mai realista si corecta monitorizare finala dupa ce a incercat toate sursele consacrate in lumea asta, banii nefiind o problema.

Am remarcat din nou tehnica SMD, miniaturizarea, faptul ca exista o clara separatie a canalelor pe cablaje, dispunerea trafurilor in anume fel pentru reducerea radiatilor asupra circuitelor, lipsa capacitatilor pe calea de semnal, circuite fara reactie negativa si cu servo, etc.

Insa rezultatul conteaza! Iar acesta mi s-a parut foarte bun.

Sign. Rampino mi-a subliniat ca nu playerul integrat SACD este cel mai bun produs al lor dintre sursele digitale ci perechea transport+DAC Extremo care era doar expusa.

Dealtfe,l ca o critica din partea mea, mecanismul SACD-ului se chinuia sa citeasca anumite discuri in format dual layer SACD-CDA.

Mai precizez ca aceste boxe ciudate erau expuse si in alta camera, alta firma, un dealer autohton care le amplifica pe lampi Mastersound. Rezultatul acolo mi s-a parut evident mai slab ca pe NorthStar. Precizez ca aceste camere erau apropiate durand putin pana am gasit-o si pe a doua. Pe forumul italian parerile au fost impartite, unii au spus ca Fiorentino au sunat mai bine pe lampile alea sub brandul (italian) Mastersound. Mie mi s-a parut un sunet prea agresiv si strident in comparatie cu excelentul echilibru de la NorthStar.
Astfel ca a afirma faptul ca lampile suna cald si tranzistorii rece este in mod evident o tampenie, exista aplicatii si alte aplicatii.

Sper ca in curand sa pot proba un DAC Extremo. Singurul dubiu pe care-l am este in legatura cu legatura digitala folosita, brandul italian prefera in mod evident I2S RJ45 si nu SPDIF coaxial, caz in care sign. Rampino afirma ca nu se obtine maximul de calitate (aparatele lor sunt dotate cu toate tipurile de intrari). Dar pentru asta e nevoie si de transportul Extremo!...Si nu's tocmai ieftine!

In concluzie, a doua oara Rosso Fiorentino imi trezeste admiratia si curiozitatea. Deocamdata, din ceea ce stiu, nu este importat in Ro, preturile acestor incinte nefiind tocmai mic, numele/brandul qvasinecunoscut iar cumparatorul majoritar din RO influentat puternic de marketing si iubitor numai de branduri celebre.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
HighEndFan
Posts: 137
Joined: 03 Oct 2008, 15:43

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by HighEndFan »

Interesant cum functioneaza acel North Star cu o unitate de computer,cel putin asa pare din vederea asta.Mai ai si alte poze cu aparatul asta?Din cate stiu,nu exista unitati de PC care sa citeasca SACD,probabil e modificata...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

Nu e unitate de PC.

Rampino mi-a spus ca e un nou mecanism de la Philips.

Insa citea greu anumite SACD-uri, unul a trebuit scos si bagat la loc pana l-a luat.

Poze am multe, intentionez sa le postez undeva pe net, functie de timp.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1913
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by SOLO »

Momolo , chiar ma bucur ca ai pomenit de MaxColibry de la LuxurAudio pentru ca ma gandeam si eu sa scriu cateva cuvinte legat de acestea . Intr-adevar , au fost una din putinele surprize ale expozitiei. Cand am intrat in camera unde sunau , mi-am zis "de-aici o sa ies rapid" dar vraja a inceput de la intrare , se auzeau intr-un mod nemaiintalnit .
Cred ca cel mai mul timp l-am petrecut in camera aceea ( au mai fost si japonezii aia cu ampli-ul ala pe lampi , o alta surpriza ) pentru ca acele "butoiase" chiar sunau intr-un mod placut. Cel mai mult m-a impresionat modul in care sunetul umplea camera , foarte bine distribuit , spatial , fluid si cu o senzatie reala de profunzime . Niste difuzoare puse cu gura in sus , cine isi imagina ... Sunetul nu era un sunet "mare" ca in cazul USHER dar era ceva foarte placut , difusoarele alea dispareau complet si oriunde te mutai se auzea bine . Parca nu puteam sa ma conving pe mine asa ca nu m-am dat batut , i-am cerut producatorului sa puna mai multe genuri de muzica sa incerc sa inteleg unde e pacaleala . Din nou , au sunat bine pe orice . Modul in care propun muzica este cu totul special .
Desigur am gasit si unele aspecte negative : Problema cu basii de care spune si momolo , este posibil sa fie din cauza camerei . Cred ca se poate rezolva si cu amplasarea incintelor pe o placa de marmura sau adaugarea de spikes . Parca si nivelul detaliilor nu era chiar asa de accentuat si asta nu ar fi pe placul tuturor.
Totusi rezultatul final era uluitor..

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

( au mai fost si japonezii aia cu ampli-ul ala pe lampi , o alta surpriza )
NU erau japonezi ci chinezi din Hong Kong iar producatorul micului lampas cu EL84 se numeste AudioSpace, o revelatie, unul din cele mai bune sunete de acolo, o jucarie minunata!

iata site-ul lor:

http://www.audiospace.com.hk/Default.asp?Screen=1680

si iata micul amplif care se numeste Vaccum Tube Mini Amplifier:

http://www.audiospace.com.hk/detail.asp ... PageSize=1

si este facut din doua cutii, alimentarea si ampliful propriuzis bazat pe 4 lampi EL84

Acolo amplifica o pereche de boxe TANGENT de 92dB SPL si un pret de 5000 euro perechea, acelea fusiforme care se vad in poza.

Sursa era un CD player CARAT cu pretentia de a fi provenit din Franta dar care "mirosea" a China (HK).

Sistemul suna minunat si iarasi minunat! Defapt mi-au trebuit minute bune sa vad si sa cred ca amplificarea era pe acea piticanie si nu pe ala mare!

Desi din bietele EL84 se pot stoarce maxim 15W iar ei ne-au spus ca al lor are 12W, totusi SPL-ul emis era enorm! Incredibil insa piticul avea forta de mamut!

Cei doi chinezi vorbeau o limba engleza foarte stalcita. Simpatici, s-au oferit sa dea detalii si au fost un pic socati la glumele mele in care ii faceam chinezi! :))) Au subliniat ca ei nu sunt chinezi....ei sunt din HK ! :)))))

Au demonstrat ca micul amplif este indestructibil scotand lampile in timpul functionarii si bagandu-le la loc fara sa-l opreasca. Nici macar nu facea "bum" in difuzoare, nu avea nici pe naiba.

Lampile de provenienta ruseasca.

Ne-au spus ca brandul Audio Space este singurul brand de pe continentul chinez care vinde pe piata japoneza. Asta e mare lucru avand in vedere pretentiile japonezilor. Erau foarte mandrii de treaba asta.

Jucariile lor erau executate absolut impecabil. Pe scurt, superbe!

Le-am spus despre micul amplif Yarland care a creeat turbulente pe mica piata din Bucale, mai ales datorita pretului mic si ei mi-au confirmat ca stiu despre Yarland si ca "-Acestia sunt profilati pe produse foarte ieftine pentru pietele din tarile sarace". Punct.

Ideea era ca nu vroiam sa accept ca acea mica chinezarie poate sa sune atat de bine si sa aiba asa o forta!....Insa si boxele alea, care arata ca niste tampenii de supermarket, genul alora care se vand in sisteme surround (insa finisate superb nu ca facaturile alea) ajutau mult.

La intrebarea despre pretul micului amplif chinezii s-au dezvinovatit ca nu e treaba lor. Astfel ca am fost directionat catre un dealer local, costum Armani, ghiul de aur pe deget, aspect spilcuit care mi-a spus ca nu costa "decat 850 euro".
Evident, pe piata HK pretul e cu totul altul.

Insa brandul chinez.... pardon hongonghez, AudioSpace trebuie luat la ochi!

Iata si preturile de USA: http://www.nysound.com/exec/servlet/Cat ... egory=2022
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

Continui seria povestirilor cu BURMESTER.

O alta surpriza placuta, un sunet de calitate in timp ce multe alte branduri mari se faceau de cacao pe la TAV 2008.
Asta spre deosebire de anul trecut cand utilizand exact aceeasi sala (o camera destul de mare, cam peste 30...35mp, deci ideala) si expunand sistemul lor de varf, Burmester a reusit sa dezamageasca pe toata lumea.

Anul asta insa au fost categoric mai buni.

Gurile rele spun ca asta s-ar datora faptului ca si-au utilizat boxele penultime din gamele de top, B80, spre deosebire de anul trecut cand au avut la functionare boxa lor de top, B100 care ori nu prea e in regula (judecand in functie de banii ceruti), ori e foarte pretentioasa? Dar nu suna pe masura pretului si faimei!

Anul asta au pus aceste B80 pe niste powere cum rar mai poti vedea! IMENSE! Niste mici "masini de spalat". Ma gandeam, cati oameni sunt necesari sa transporte doar un canal ?!!! E vorba de modelul de top, 909 http://www.burmester.de/english/product ... p-909.html

In rest sursa si preul, ce au ei mai bun. Nu am retinut cablurile.

Per ansamblu nu era acea vraja la care sa cazi pe spate rapus de extaz, insa suna bine si corect.

Nu dau pe afara de muzicalitate, undeva mai mult in directia profy-monitoring, sunet extrem de analitic, undeva mi-a sugerat si ceva din soundul specific de la Dynaudio, exact aceeasi senzatie si imagine intiparita o aveam si de anul trecut.

Din punctul meu de vedere nu-si fac banii ceruti, daca ar fi sa judec ce am auzit acolo si luand in considerare instinctul de moment si faptul ca nu promiteau nirvana audiofila, parca nu as alerga ca sa le pot asculta pe indelete.

Poate ca altora le place sunetul de la Burmester? Exista fani ai brandului, destul de multi prin Italia (ca nu e italian, este nemtesc! :D ). Insa ceea ce era acolo nu iesea in evidenta cu nimic exotic, nimic inafara high-end'ului "standart", de pluton, corect si fara defecte, insa doar atat.

E un sunet pe care ori il iubesti, ori il urasti insa acolo am ramas indiferent, doar cu o buna impresie, iata un brand mare care nu se face de ras ca altele !
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

continui povestea cu brandul american PS AUDIO.

La TAV2008 l-am intalnit pe managerul lor, dealtfel faimos in toata lumea fiind un asidu forumist international, Mr. Paul McGowan.

Un tip foarte prietenos si amabil, oricand gata sa explice si sa arate oricui, orice din produsele brandului american.

I-am spus ca suntem din Romania si ca stiam ca el a fost o data personal in vizita la noi in tara. S-a aratat incantat.

Eram eu impreuna cu SOLO, care a fost mirat (pentru ca pana atunci nu spusesem la nimeni, fiind din cate am inteles si dorinta lui Nucu) ca noul transport prezentat acolo in premierea mondiala este proiectat de catre ing. Nucu Jitariu din Vaslui-Iasi, alias ROCKNA Group, implicit creatorul faimosului DAC ieftin, Rockna RD-2
http://www.rockna-line.com/
http://www.audiokit.ro/dac_rd2.html

Colaborarea dintre dl. Nucu Jitariu si PS Audio dateaza de mai mult timp si Nucu nu a vrut sa faca publicitate (pe forumuri romanesti) acest lucru.

Insa acum e gata "jucareaua" si nu e singurul lucru la care a contribuit (cu proiectarea) in cazul brandului PS Audio!

Astfel ca Mr. McGowan a fost incantat sa ne povesteasca cate ceva despre "Noucaou" (Nucu) si consideratia sa deosebita pentru acesta, mai ales unor...romani, aflati in vadita minoritate pe acolo (din stiinta mea, am fost singurii la TAV 2008 dintre conationali).

L-am intrebat daca aceste doua scule vor ajunge si in RO ? Mi-a spus ca deocamdata ceea ce vedem este unic in lume, nu exista un al doilea exemplar si ca perechea transport+DAC va fi lansata pe plan mondial de anul nou si ca evident, va ajunge atunci in RO la dealerul local.

Apoi am intrat in detalii tehnice.

Prezentarea lor o vedeti aici:

http://www.psaudio.com/newsletters/9-08.asp

Ceea ce as dori sa mai mentionez este legatura prin mufa si cablu standart HDMI dintre DAC si Transport. Eu personal nestapanind teoria in domeniul digital audio, nu doresc sa intru in amanunte, insa Mr. McGowan a explicat ca studiind mai multe moduri de cuplare din cele posibile au ajuns la concluzia ca sistemul HDMI prezinta cele mai mari avantaje, atat tehnice cat si economice (in principal faptul ca exista deja implementat si larg raspandit in lume).

Insa legatura electrica doar foloseste mufele si cablul HDMI insa nu si modul transmitere standart, ci unul proprietar PS Audio bazat pe modul de transmitere I2S (aici daca cineva stie mai multe sau daca gresesc, rog sa fiu corectat, eu asta am inteles din ce ne-a explicat personal MgGowan). Astfel ca orice utilizator poate cumpara un cablu ieftin HDMI nefiind obligat sa cumpere un foarte scump cablu digital SPDIF audiofil (ce poate depasi lejer pretul DAC-ului), obtinand astfel o performanta chiar superioara unui SPDIF coaxial.

Nu ma pot pronunta asupra calitatii audio. Sistemul din imagine functiona si era amplificat de un integrat digital PS Audio in niste mici monitoare vintage insa celebre, brand Rogers (monitoare BBC), insa era dat la un volum redus, vizita noastra fiind intr-un moment cand Mr. Paul McGowan facea prezentari si era la dispozitia tuturor celor care doreau informatii, precum si in asteptarea presei de specialitate.

Oricum, "jucariile" sunt foarte interesante ca idee si promit mult, in realitate arata mai bine ca in poze si pot spune ca deja de o bucata de vreme sunt posesorul unui DAC PS Audio, faimosul Digital Link III prevazut si cu input USB:

http://www.psaudio.com/products/digital_link_iii.asp

de care sunt foarte multumit. Lucrul asta i l-am spus si lui McGowan (am facut si scurta descriere a punctelor pozitive), acesta tocmai aratand micul DAC unui ziarist local, fiind foarte incantat de aprecierea adusa de mine, mai ales de fatza cu presa! :D

Ne-am despartit de Mr. Paul cu prietenie si cu promisiunea ca daca va mai trece prin Romania nu o va mai face "incognito". Nu am uitat sa-i spunem si de proiectul nostru de a infinta un forum national si independent de interese comerciale (in limba romana), cu adevarat audiofil unde sa adunam cati mai multi pasionati de domeniul stereo. La urma ne-a marturisit ca stereo este si pasiunea lui principala in ciuda faptului ca lumea pare sa se indrepte masiv catre multi-canal.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1913
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by SOLO »

Daaa .. o mare surpriza !
Eu am fost luat pur si simplu ca din oala , nu am stiut nimic de colaborarea dl.ui Jitariu cu PS Audio . Am ramas masca cand Paul McGowan a spus ca este opera lui Nucu . Intr-adevar , calitatea audio nu putea fi apreciata dar ca design aratau al naibii de bine .
In mod sigur o sa apara cat de curand ceva review-uri prin revistele de specialitate .

solo
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 15780
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Top Audio Video Show Milano 2008 - a 21-a editie.

Post by momolo »

Voi continua povestea cu OMICRON. Acolo l-am intalnit pe sign. Mauri Mauro, creatorul firmei, cel care defapt inventeaza si proiecteaza totul aici:

http://www.omicrongroup.net/

Un om foarte jovial, amabil si modest. Eu ma asteptam sa fie ceva mai batran, insa pare cam de varsta mea.

Omicron a avut un mic apartament cu doua camere. In prima camera erau niste mese pe care stateau diversele dispozitive antivibratii...in fine, nici nu stiu exact cum sa le denumesc global!
Intrand acolo am intrebat daca sign. Mauri este prezent ? Mi s-a spus ca s-a inchis in camera alaturata de vre-o ora ca sa-si regleze sistemul audio. :)

Dar pana sa pun eu prea multe intrebari, iese sign. Mauri de acolo, transpirat tot.
Evident, m-am prezentat, astfel ca m-a invitat in camera cu pricina.

Acolo erau puse pe raft:
- amplificatorul proiectat de el, http://www.omicrongroup.net/products/ampli/f50.asp
- cdplayerul deasemenea creatia sa: http://www.omicrongroup.net/products/cd/cd1x.asp
- cabluri despre care a tinut sa-mi sublinieze ca sunt creatia lui.
- doua boxe floorstand format mic, colonase, doua cai, pe care nu le regasesc pe siteul lor, probabil proiect nou.

Astfel ca am intrat in vorba de una, de alta, el nefiind chiar total strain de subiectul "Romania". Mi-a spus ca la el au lucrat dealungul timpului patru ingineri romani, oameni de care a fost foarte multumit si care merita toata stima.

Stia de Romania si din cauza unor recente comenzi de dispozitive Omicron facute de catre dealerul local.

I-am spus ca am cumparat si eu diverse dispozitive. I-am mai spus ca "spiralele" numite "Accordatore" se rup foarte usor daca le scapi pe jos, fiind foarte fragile iar el mi-a explicat modul lor de functionare, adica tocmai fragilitatea asta fiind punctul forte in efectul acustic.

Dupa aceea am trecut la ...joaca cu sistemul audio. :D

Mi-a zis sa stau in sweet-spot, loc deja calculat bine, dupa care mi-am pus unul din discurile mele de test.

Pot spune ca sistemul suna chiar foarte bine. Multa, foarte multa transparenta in sound, un sunet fin, muzical, foarte delicat. Soundstage mult peste dimensiunea camerei, captivant din prima. Unul din locurile unde am intalnit sunet de calitate pe meritul unei astfel de expozitii.

Cu ocazia asta am luat la ochi jucariile lui electronice. Aspect frumos in viziunea mea, oricum mai aratoase decat in pozele puse pe net.

Apoi a tinut musai sa-mi demonstreze efectul produs de dispozitivele lui acustice din seriile Magic Dream Classic si Evolution.

Avand in vedere ca eu deja am Stabilizzatore Armonico cat si diverse seturi de picioruse Gold si de alte feluri, am pus accentul pe suporturile de cabluri cat si un suport ca un puc de hockey, culoare neagra pe care-l baga/scotea de sub prelungitorul electric in care erau "prizate" :D sculele audio, un prelungitor aparent banal, de plastic.

Stand in centru puteam percepe usor modificarile in sunet. Astfel ca, bagand sau scotand suporturile de cabluri cat si acel "puc" negru de sub prelungitor, sunetul suferea schimbari foarte mari. Acestea le-am perceput ca fiind chiar destul de dramatice in sounstage si focalizarea scenei sonore dar si in timbrul general.

Mai exact, atunci cand cablurile de boxe stateau pe acei suporti, sunetul se focaliza mai bine, spatiul tridimensional se marea, as spune, dramatic si in general sunetul era mai fin, mai detaliat, mai bun! In momentul cand dispozitivele erau scoase, ...cadere de calitate generala!

Schimbarea o facea in timpul redarii, brusc, pentru ca eu sa observ modificarile instant, sa eliminam cat mai mult factorul subiectiv.

Desi eu, asa cum am spus, am achizitionat deja niste dispozitive Omicron (despre care poate ma voi referi in alt post, genul "ulei de sarpe"), sincer, mereu am avut dubii asupra efectului acestor suporti de cabluri. Nu ma asteptam sa conteze decat eventual foarte, foarte putin, insa acolo mi-am seama ca nu sunt deloc de neglijat!

O alta surpriza era si suportul acela ca un puc de hockey. O data scos de sub prelungitor....sunetul se indrepta in directia...trancotizarii ! (scuzati expresia! :D )

Una peste alta, am ramas cu o impresie foarte buna si mai ales impresionat de acest om!

Am mai observat cum isi pozitionase boxele in camera, un aranjament foarte ciudat, insa a fost printre putinele camere unde se percepea un sounstage demn de high-end audio!

Oricum, cea mai mare admiratie am capatat-o atunci cand am probat unele dispozitive cu maxima circumspectie, care s-a risipit in timp.

Un lucru mi-e clar, in "povestea" unui sunet bun venit dintr-un sistem audio bun, sunt implicati factori pe care nici nu-i bagam in seama in mod normal. Iar vibratiile se pare ca au un rol foarte daunator, atunci cand discutam de performanta adevarata!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.

Post Reply