EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by hersorin »

Si eu de la ultima expozitie am ramas cu TAD in minte. Sunt curios cum se aud boxele TAD si cu alte electonice inafara de ale lor. Cel putin pina in acest moment pentru mine TAD este o referinta in sunet.
Pacat ca peste tot Triangle suna extrem de prost , eu unu apreciez aceasta marca chiar daca sunt facute sa cinte mai greu dar dupa ce incep sa cinte satisfactia este foarte mare.
Mi-ar place sa ascult si eu acele Tannoy par foarte interesante.
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by momolo »

Parerile celor care au fost la Munchen sunt impartite. Altii nu au apreciat TAD-urile chiar deloc. Probabil, cati audiofili tot atatea pareri.

Cele mai multe opinii pozitive le-am auzit despre Voxativ http://www.voxativ.com/eng/" onclick="window.open(this.href);return false; (despre care am auzit ca ar fi originare din Ukraina si vor fi sau sunt deja produse in Germania)

Apropos de vesnica intrebare, ce este un audiofil ?, din cand in cand merita vazut filmuletul asta:

http://www.youtube.com/watch?v=xs1aUws0Lrs" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by hersorin »

Eu unu as spune ca TAD e un fel de Accuphase . Se stie ca unii apreciaza marca unii deloc .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
sorin_denver
Posts: 70
Joined: 29 Oct 2008, 08:51
Location: Constanta

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by sorin_denver »

Voxativ stiam ca sunt nemtesti http://www.6moons.com/audioreviews/voxativ/voxativ.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by momolo »

hersorin wrote:Eu unu as spune ca TAD e un fel de Accuphase . Se stie ca unii apreciaza marca unii deloc
exista unii care apreciaza sunetul si nu marca. Ma numar printre acestia si sper (cu incapatanare) sa nu ma aflu in minoritate.


sorin_denver - asa am auzit, ca la origine ar fi cineva din Ukraina. Posibil o informatie gresita... sau nu. Oricum, remarc, pe site-ul lor nu se spune cine si unde a creeat brandul, nu scrie nimic legat de persoane si locuri.
http://www.voxativ.com/eng/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by hersorin »

Eu ma gindesc ca se subintelege ca o marca audio inseamna o amprenta sonora (un anumit sunet).
Nu cred ca exista oameni care sa cumpere scule doar dupa culoare , forma, ace etc.
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by momolo »

hersorin wrote:Eu ma gindesc ca se subintelege ca o marca audio inseamna o amprenta sonora (un anumit sunet).Nu cred ca exista oameni care sa cumpere scule doar dupa culoare , forma, ace etc.
eu cred ca o marca high-end este high-end tocmai pentru ca nu are o anumita amprenta sonora asupra sunetului (=coloratie). Prin asta diferentiez high-end de hifi unde se cauta tocmai amprenta sonora (=coloratia) pe gustul fiecarui pasionat de hifi.
Si mai cred un lucru (am ajuns cu vremea la aceasta concluzie), foarte multi aleg/cumpara in primul rand datorita designului, formei, culorii si ...marcii (brandului).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
sorin_denver
Posts: 70
Joined: 29 Oct 2008, 08:51
Location: Constanta

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by sorin_denver »

Eu de aici am dedus ca Ines Adler este creatoarea lor ''
* Initially just as a hobby, Inès Adler began experimenting with widebanders in the 1980s. After she finished her engineering studies with a master's degree, she went to work for Daimler's Mercedes Benz diesel section where she developed engine electronics, ECUs and software. She holds 14 patents on diesel combustion, injection and exhaust treatments. In the late 90s Inès wanted to optimize her widebanders and began a second round of many experiments which netted promising results. To properly distinguish her Voxativ drivers from all precursors like Lowther, AER, Stamm and Loth-X, she designs and fabricates each component part from scratch.''

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by VTP »

momolo, baiat bun, a scris:"eu cred ca o marca high-end este high-end tocmai pentru ca nu are o anumita amprenta sonora asupra sunetului (=coloratie). Prin asta diferentiez high-end de hifi unde se cauta tocmai amprenta sonora (=coloratia) pe gustul fiecarui pasionat de hifi.
Si mai cred un lucru (am ajuns cu vremea la aceasta concluzie), foarte multi aleg/cumpara in primul rand datorita designului, formei, culorii si ...marcii (brandului)."

Daca al II-lea statement este valabil in foarte multe cazuri,( in fond e normal ca toate simtzurile sa participe la "achizitie" ), primul este relativist si puternic subiectiv:

- Nu exista nicio definitie pentru termenul de HI-END, nu exista ceva unanim acceptat ca in cazul definitiei de incadrare in HI-FI, pentru care sunt reglementari clare. HI-END este mai degraba doar o abureala de marketing, impinsa la rangul de "standard".
-care ar fi, de acum, definitia COLORATIEI??? Ar trebui sa se poata face o comparatie cu originalul muzical, ori, nu mai e o noutate ca numai inregistrarea sunetului introduce alterari care deosebesc inregistrarea de original. Daca o mai si reproducem, intre reproducere si de unde am plecat diferentele se maresc!!!
- de obicei prin coloratie se intelege o alterare armonica grava, care strica timbrul reproducerii sunetului, usor detectabila chiar de care cei mai putin audiofili. Un exemplu: coloratia introdusa de rezonantele ce se nasc intr-o incinta linie de transmisie prost amortizata, sau, alt exemplu, un sunet de tip pestera sau sunet de galeata, avand cauze asemanatoare.
Ori, e greu de crezut ca vreun producator e atat de tampit sa vanda, in conditiile concurentei, un astfel de produs, la care, o coloratie este nu numai audibila dar si masurabila.
- nu trebuie sa amestecam coloratia, o aberatie masurabila, cu timbrul unui produs. Timbrul este specific si deosebeste un produs de altul. Un timbru cat mai real poate fi un element de diferentiere a unor produse mai ieftine de unele mai scumpe, dar diferentierea are 2 sensuri, sa nu uitam asta!!!!
- in rest, gustul fiecaruia este elementul de apreciere, iar clasificarile sunt superflue cand au la baza doar elemente subiective. Ce se clameaza din punct de vedere al marketingului, ramane un HI-END al aberatiilor umane! (in acest fel nu-ti mai poti imagina viata fara rasul cu Gilette, copilul fara Pampers si nevasta fara pisoiul infasurat in Always sau Tampax!!!!)

Kostas
Posts: 1480
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by Kostas »

"The high-end audio movement started in 1962 with the launch of J. Gordon Holt's Stereophile magazine, which departed from advertising-driven commercial publications like Stereo Review and High Fidelity and instead promoted a philosophy of reviewing and comparing audio components solely on the basis of sound quality"

Am postat mai demult un interviu cu J Gordon in care el defineste hi end-ul drept o constructie audio fara compromisuri. Termenul s-a impamantenit si in alte domenii exprimand acelasi lucru - un produs fara nici un compromis, artificiu sau economie. J Gordon isi exprima regretul pentru folosirea improprie a termenului.

Deci termenul are consistenta si nu poate fi relativizat decat... daca trecem la relativizarea oricarui termen din dictionar.
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by momolo »

Kostas, excelent punctat !

VTP
- Nu exista nicio definitie pentru termenul de HI-END, nu exista ceva unanim acceptat ca in cazul definitiei de incadrare in HI-FI, pentru care sunt reglementari clare. HI-END este mai degraba doar o abureala de marketing, impinsa la rangul de "standard".
tocmai a citat Kostas iar in real life avem exemple la tot pasul, numai sa vrem sa le vedem. Exista o delimitare clara intre Hi-Fi si High-End si aici as dori sa mentionez:

1) - in Hi-Fi determinant este standard-ul (de exemplu "DIN") sub care producatorul a proiectat/construit aparatul; determinante sunt masuratorile de laborator, in primul rand masuratorile standard consacrate. Practic aparatele audio sunt analizate, privite si clasificate in primul rand din punct de vedere tehnic, ingineresc, fizic bazat pe masuratori. Conteaza mai putin sau nici macar nu sunt luate in seama compromisurile tehnice care au fost facute (din motive economice) atata vreme cat aparatul se incadreaza in anumite norme standard tehnice bazate pe masuratori de laborator (de exemplu cu osciloscopul, cu wow and flutter meter, cu vobuloscopul, etc).

2)- in grupa High-End aparatele si boxele audio sunt clasificate subiectiv,"la ureche", factorul tehnic mentionat la punctul 1) devine irelevant sau numai un element orientativ, ajutator; elementul esential fiind calitatea sunetului (idealul fiind recreerea iluziei de sunet real, viu, natural si, as spune mai ales, recreerea emotiei transmisa de auditia pe viu a muzicii aflata pe inregistrare).
Aparatele High-End au o conditie esentiala, lipsa de compromisuri tehnice din motive economice; nimic nu trebuie realizat prin prizma costului si rentabilitatii, orice mic detaliu tehnic care poate aduce o infima imbunatatire a sunetului este realizat fara grija costurilor. Respectiva imbunatatire poate fi de multe ori tot atat de relativa ca si aprecierea sunetului si evident contestabila, dar atata vreme cat exista premiza acestei imbunatatiri, este realizata indiferent de costuri daca aparatul e in zona High-End dar NU este realizata daca aparatul este in grupa Hi-Fi (deoarece e deja incadrat in standard-ul unor rezultate a masuratorilor minim obligatoriu, deoarece masoara deja perfect pe osciloscop, deoarece electronistul are urechi de tabla si nu-l f_te grija de "fleacuri tampite", el si-a facut treaba si pe osciloscop, pe wow and flutter meter, pe voltmetru, etc, aparatul arata tzatza de matza, e de vis, nu conteaza cum suna, oricum nu a aflat ca boxele nu trebuie sa stea pe sifonier, sub masa sau dupa perdea).

Un fapt incontestabil este ca atata vreme cat la punctul 1) aprecierea si clasamentul pot fi facute pe baze in mare parte obiective si incontestabile (masuratori in laborator), la punctul 2) aprecierea e profund subiectiva si in consecinta poate fi la indemana oricui s-o conteste, sa-i dea flegma pe fatza celui care face review, sa-i sparga mutra, sa-l porcaiasca pe fatza si pe dos pe ala care nu spune "ce trebuie si ce convine la moment", etc, etc.
La punctul 2) situatia e foarte delicata, unicul lucru care nu poate fi contestat este greutatea sculelor, complexitatea aparatelor si exotismul/pretul materialelor folosite cat si efortul de bani, timp si resurse cheltuite cu realizarea obiectului presupus a fi high-end. De aceea in zona high-end sculele sunt si din punct de vedere estetic niste opere de arta, tocmai pentru ca e mai greu de contestat ceva frumos si impunator vizual.

Un alt adevar, multe aparate considerate apriori high-end datorita costurilor, marimii, greutatii, aspectului, exotismului, muncii inglobate, pot suna mai prost ca alte aparate ieftine din zona hi-fi. A baga materiale scumpe, multe, grele, piese excelente, a polei in aur sau platina, toate astea NU asigura automat calitatea audio....pentru ca, oricum, in zona 2) nu conteaza masuratorile si oricum masuratorile standard arata la fel de bine atat la un aparat Hi-Fi cat si la unul High-End.
-care ar fi, de acum, definitia COLORATIEI??? Ar trebui sa se poata face o comparatie cu originalul muzical, ori, nu mai e o noutate ca numai inregistrarea sunetului introduce alterari care deosebesc inregistrarea de original. Daca o mai si reproducem, intre reproducere si de unde am plecat diferentele se maresc!!!
un lucru la care trebuie meditat - doua aparate diferite masoara in laborator la fel de bine, parametrii arata minunat si depasesc normele minime hi-fi, dar la ureche se aud complet diferit, unul place la majoritatea auditorilor, altul invers, nu place la cei mai multi, chiar displace. Exista chiar si cazul si mai "horror" pentru unii (care nu pricep chestiuni elementare sau se fac ca nu pricep) in care un aparat masoara mai prost in laborator decat altul...dar, surpriza!....suna incontestabil mai bine (pentru majoritatea auditorilor alesi aleator si fara legatura unii cu altii).
Apoi mai intervine o problema in cazul incintelor acustice - e greu cu masuratul si calculatul; asa ca, fara "datul cu urechea" nu prea merge....si aici ajungem iar in domeniul relativitatii desi urechea umana e cat se poate de concreta si ceea ce suna nefiresc, artificial, nenatural e detectat de oricine priceput sau nepriceput in domeniu. Inversul se aplica, adica ceea ce suna bine (=natural, apropiat de natura, de realitate) place la cea mai mare parte a publicului auditor. Ori nimic nu poate suna bine (=cum am spus) daca exista "coloratii" care se traduc prin distorsiuni de tot felul de tipuri si forme. Oricum, se poate spune, distorsiunile sunt un fapt de viata, nu se poate fara ele insa ceea ce conteaza e tipul lor si marimea lor pe categorii; unele sunt mai acceptabile, mai prietenoase, altele sunt mai "rele", etc....si uite cum ajungem la punctul 2) pentru ca mai ales in cazul boxelor as vrea sa stiu si eu o masina, un laborator de masurat care sa spuna ce boxa suna mai natural decat alta ?!
- nu trebuie sa amestecam coloratia, o aberatie masurabila, cu timbrul unui produs. Timbrul este specific si deosebeste un produs de altul. Un timbru cat mai real poate fi un element de diferentiere a unor produse mai ieftine de unele mai scumpe, dar diferentierea are 2 sensuri, sa nu uitam asta!!!!
timbrul nu este altceva decat...coloratie. Unicul timbru este cel din natura, este cel real; de exemplu punem o vioara langa doua sisteme audio si ascultam analizand timbrul celor doua sisteme in comparatie cu vioara (evident, inregistrarea viorii). Vom constata diferente, un sistem va fi mai apropiat de timbrul viorii decat altul. Alt fapt incontestabil, fiecare sistem audio ascultat in parte are un fel al lui de a suna, de a prezenta sunetul ceea ce majoritatea dintre noi numesc a fi timbrul. Dar nu asta e important ci comparatia mentionata mai sus; sistemul care seamana mai mult cu sursa naturala castiga dar nu castiga timbrul sistemului respectiv luat in sine in timp ce ascultam asa de florile marului sa ne dam profesori si destepti si ne imaginam noi care timbru ar aduce mai mult cu realitatea.

Fara indoiala, exista un intreg lantz pana la inregistrare si acesta pune distorsiuni/coloratii/timbre de la el dar ce am constat eu dupa multa vreme - pe parte de REC sculele electronice sunt mult mai performante si mult mai neutre/corecte decat pe parte de redare. Ori domeniul High-End trateaza exact partea slaba a problemei, redarea. De aceea s-ar mira unii cat de real si natural se poate auzi pe un mega sistem high-end audio (cu merite reale) o inregistrare facuta pe o "biata" scula audio profesionala in conditii fara prea multe griji high-end ci doar cu bun simt elementar si profesional. Acea inregistrare luata si pusa pe alt sistem audio mai putin grozav se poate auzi chiar prost. Aici e problema, redarea !
- in rest, gustul fiecaruia este elementul de apreciere, iar clasificarile sunt superflue cand au la baza doar elemente subiective. Ce se clameaza din punct de vedere al marketingului, ramane un HI-END al aberatiilor umane!
sa sti ca fiecare tabara poate spune de cealalta ca abereaza avand chiar motive si dovezi concrete de fiecare baricada. Din pacate aprecierea sunetului ramane o problema profund subiectiva si ne putem bate toata viata contestandu-ne unii pe altii. Dar o adevarata performanta ar fi daca am gasi puncte comune si fiecare ar invata ceva bun de la celalalt. Sunt convins ca nimeni nu detine adevarul absolut si cu totii avem mereu ceva nou de invatat.

Iar daca standardele Hi-Fi si masuratorile de laborator puteau rezolva problema, nu ar mai fi aparut categoria de la punctul 2). Dar chiar in urma cu multe decenii niste oameni destepti, talentati si mai ales avand cunostinte multi-disciplinare au observat ca in partile esentiale multe aparate una masoara si alta suna. De aici a plecat totul.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by VTP »

Kostas e de acord cu journalistul licuricic:
Am postat mai demult un interviu cu J Gordon in care el defineste hi end-ul drept o constructie audio fara compromisuri. Termenul s-a impamantenit si in alte domenii exprimand acelasi lucru - un produs fara nici un compromis, artificiu sau economie. J Gordon isi exprima regretul pentru folosirea improprie a termenului.

Pai atunci ar trebui sa existe o singura sursa, un singur amplificator si o singura pereche de incinte care sa se incadreze la HI END pentru ca nu s-au facut niciun fel de compromisuri!!! Tot ce e sub acestea NU SE INCADREAZA la HI-END!

Si in definitiv dece ar trebui sa iau de buna tampenia lui Nea' Gordon???? Parca D-zeu ne-a dat cap sa facem ceva cu el!!! :shock:

In rest, e bine sa nu ne jucam cu termenii prea mult ca ies tot felul de alte aberatii (pardon, coloratii!) Nu va lasati purtati de spiritul contradictiei mai mult decat trebe!!!! Noaptea e un sfetnic bun! Nu are rost sa isc vreu flame! In plus ma oboseste!

Poate dati exemple de "specialitati" HI-END ca sa vorbim pe concret!

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by hersorin »

Eu cred ca Hi-End este dor la bani . La sunet toate se aud in felul lor si departe de realitate.
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by momolo »

VTP wrote:Pai atunci ar trebui sa existe o singura sursa, un singur amplificator si o singura pereche de incinte care sa se incadreze la HI END pentru ca nu s-au facut niciun fel de compromisuri!!! Tot ce e sub acestea NU SE INCADREAZA la HI-END!
- concluzia aceasta (spusa evident doar de dragul contradictiei) imi aduce aminte de concluzia savantilor sovietici care au luat un purice, au strigat la el si puricele a sarit dupa care i-au taiat picioarele. Urmarea observata stiintific - puricele nu a mai sarit nici daca batzi talanga si intr-un final au concluzionat ca in momentul cand tai picioarele unui purice acesta devine surd.

hersorin, ar trebui sa pui in calcul o anume posibilitate foarte probabila - poate nu ai avut ocazia sa asculti un sistem audio cu adevarat high-end (care NU este o simpla suma/gramada a unor aparate foarte scumpe si in acelasi timp este foarte rar si greu de gasit si nici intr-un caz nu se afla pe la expozitii).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: EXPOZITII AUDIOFILE din toata lumea:

Post by VTP »

hersorin, ar trebui sa pui in calcul o anume posibilitate foarte probabila - poate nu ai avut ocazia sa asculti un sistem audio cu adevarat high-end (care NU este o simpla suma/gramada a unor aparate foarte scumpe si in acelasi timp este foarte rar si greu de gasit si nici intr-un caz nu se afla pe la expozitii).

Si astfel momolo s-a aliniat la concluzia savantilor sovietici:"Puricele e surd!"

Dece sa nu discutam pe elemente concrete??? Piesa cu piesa sau sisteme???
Si mai e o intrebare: aceste HI-END-uri trec normele hi-fi sau sunt inafara normelor (anormale?)????
(un preu RIAA suna fenomenal dar nu respecta niciun standard al caracteristicii, un amplificator suna fenomenal dar are caracteristica de frecventa ca pipi del bou na ulitze, o incinta are stigmatul de hi-end dar 4 woofere nu asigura un bas macar decent, un cablu este considerat in aceiasi clasa dar castreaza sunetul, etc.)
Daca asa stau lucrurile, ne aflam in zona ezotericului, si nu ma mai bag!!!

Post Reply