brighty ca dintr-o orga de manele folosita la nunti
nu stiu daca ma crezi, dar exact asta am vrut sa scriu in postul de mai sus! Insa m-am abtinut, deoarece iar zic unii ca sunt prea acid.
Dar fix la asta m-a dus gandul cand am ascultat schimonoseala aia de Oxygene2 !
Spun ca pare intrucat nu sunt convins daca autorul "masacrului" artistic este fie sintetizatorul digital, fie dorinta lui Jarre de a interpreta o versiune refacuta (remake) si actualizata, chipurile...
- eu cred ca de vina sunt sculele.
Jarre stie si in somn sa-si cante albumul, s-a vazut la spectacol.
Desi noua ni s-a parut, poate, usor de interpretat, in realitate e foarte, foarte dificil in conditii de spectacol
direct si nu studio.
Astfel ca din sculele astea digitale nu poate scoate acel album. Care a fost creat la vremea respectiva
pentru sculele de atunci.
Evident, nu trebuie sa cadem in extremism, sintetizatoarele digitale au si ele farmecul si atuurile lor, insa fara dubiu ca "cer" un alt tip de muzica.
Si din cate imi pare, Jarre a evoluat mai degraba catre genul house in ultimii ani. Bine imi pare ca acum da semne de revenire la "radacini".
Eu as inclina catre un hibrid, muzica electronica in care sunt folosite si aceste vintage analogice dar si sculele noi digitale. Cred ca asta ar fi o solutie foarte, foarte interesanta. Fiecare dintre acestea au sunetul lor specific, combinatia e totul.
Iar aseara am avut timp sa reascult doua albume, Oxygene si Magnetic Fields. Acum imi dau seama mai bine de modificarile aduse la spectacol. Care mi-au placut! Probabil si fortate de interpretarea directa.
Dar pot spune ca J. M. Jarre, dupa acest spectacol a crescut in ochii mei ! (iar vina pentru amplificare o dau pe mioritici )
Gogu Oare acesti artisti nu au pe linga ei ceva profesionisti sa le atraga atentia celor care fac asemenea greseli teribile si care afecteaza in mod direct prestatia lor pe scena.
"profesionistii" sunt ai nostrii, incepand de la organizatori si pana la tehnicienii cu amplificarea.
Artistii vin la astfel de concerte doar cu echipa lor muzicala si cateva bagajele, adica instrumentele si probabil, cateodata, un mixer care insumeaza si e bagat in P.A.-ul local.
Ei nu se baga peste cei de la amplificare, probabil doar atunci cand le dau unele indicatii sau cazurile in care isi baga omul lor la mixer.
Munca se face pe diviziuni, cei de dincolo sunt obisnuiti sa nu se bage peste "felia" altuia.
Si dupa cum vedeti, foarte rar vin trupele cu P.A.-ul lor. Asta e treaba scumpa si publicul local nu apreciaza, nici nu baga de seama.
Dar motivul principal este ca biletele SE VAND ORICUM, cu P.A. adus din Franta sau de la Caracal, cu sunet prea slab sau prea tare, cu sunet complet distorsionat sau infundat, nu conteaza pentru publicul local, pentru fanii care vor sa-si vada trupa sau artistul preferat PENTRU PRIMA OARA !
Astfel ca daca se organizeaza cu amplificarea locala, profitul celor care o fac e si mai mare, pentru ca o parte din bani s-ar duce pe plata P.A.-ului adus de dincolo sau direct impresarului artistului care face asta.
Si dupa cum observi, nu prea se plange nimeni de calitatea sunetului, majoritatea sunt fericiti ca l-au vazut prima oara si nici nu le pasa de altceva.
Asta e nivelul nostru general si avem exact ce meritam!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.