Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
TomJones
Posts: 635
Joined: 06 Oct 2008, 08:33
Location: Bucuresti

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by TomJones »

vad ca au si lampi acolo pe acel site...cam foarte scumpe. Ce natie or fi?

User avatar
TomJones
Posts: 635
Joined: 06 Oct 2008, 08:33
Location: Bucuresti

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by TomJones »

Firmulite din astea audiofile europene combina fabricarea in China de subansamble cu asamblarea la ei in micul garaj, eventual folosind si ceva piese NOS din stocuri europene sau japoneze cum ar fi condensatori, relee (germane), lampi, etc. Si in spatele firmei respective sta de obicei un inginer batran, nea' Gigica, cel care a infintat firma si cel care da OK-ul la toate cate ies de acolo. Daca te-ai nimerit pe sunetul facut de nea'Gigica esti un om fericit, daca nu, nu. Si de obicei omul stie o anume schema si pe aia o freaca de zeci de ani; faptul ca mai scoate si alte scheme e ghinionul cumparatorului (credul). A trecut vremea marilor companii cu departamente de cercetare si proiectare. Acum in acest domeniu e mai mult artizanat unde stim bine ca oalele nu seamana intre ele, una are o toarta mai mare, alta e pictata mai stramb si toate sunt dupa ce a inventat nea' Gigica acum 30 de ani cand a inceput afacerea vanzand primul aparat la prieteni
Si acum mai e cate un nea Gigica, dar produsele nu mai ies asa. De ce? Datorita stresului ce il are in cap: rate bancare, concurenta neloiala, fiscalitate excesiva. Ajunga sa produca in china repetand acelasi refren: "Avem aceeasi calitate, doar unde sunt facute difera" - lucru un pic neadevarat. In china sunt produse si aparate aparent frumos lucrate si bine facute. Chiar daca suna, fiabilitatea este factorul lor negativ. Mediul de lucru al muncitorului chinez este cam ca la noi in fabricile ceausiste: mizerie, frig, geamuri sparte cee ce-l face sa fie foarte neatent atunci cand face treaba de constructie a amplifurilor. Un alt factor este analfabetismul. Mao s-a chinuit sa dea cate un blid de orez pentru fiecare chinez, dar nu s-a chinuit sa-i invete carte ca ptr a ara pamantul nu trebuia sa fii doctor
Analfabestismul este foarte important in constiinta unui om. Practic el este o leguma cu orizont limitat sau “Maimute docile” cum au fost numite mai sus.
Acum 15 ani erai tare daca aveai o scula cu potentiometru Alps, dar acum toate sculele au asa ceva….amplifurile Yarland se lauda toate cu asa ceva. Si uitati-va la ale cat de bine arata si ce preturi bune au.
http://www.stereoclub.ro/yarland.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Cu tot cu preturile lor au probleme mari de calitate. Citeam pe un forum ca un client a cumparat un amplif din acesta, l-a dus acasa si potentiometrul ALPS haraia. L-a dus inapoi, dealerul l-a schimbat cu alt amplif, dar acesta acasa bazaia intr-un canal…iti vine sa acrezi la ce bine arata si ce bun pret are? Nu, sau poate ca da.Marfa chinezeasca se imparte in doua parti: cea ieftina si cea scumpa. Am vazut cu totii scule facute in china, dar la pret de occident ceea ce este cel mai enervant.

acustik
Posts: 384
Joined: 19 Oct 2011, 11:32

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by acustik »

Ce parere aveti insa despre amplifurile pe lampi construite in regim DYI? Sunt convins ca multe amplifuri de lux de pe rafturile magazinelor nu-si merita pretul exorbitant. Am avut placerea sa ascult amplifuri pe lampi fabricate in regim DYI si vreau sa spun ca, in opinia mea, concurau cu brio suratele lor de raft(...din ce am avut ocazia sa ascult, evident. aici incluzand si chinezisme).
Nu foarte departe, tocmai unul din prietenii mei detine un astfel de aparat, construit la comanda s care , din punctul meu de vedere, se aude incredibil de bine pe o pereche de boxe B&W DM-602S3 8) ... ceea ce ma face si pe mine sa ma gandesc tot mai serios sa trec pe lampi. :mrgreen:
Exista un citat grozav al poetului Hafiz, el a spus: “Chiar si dupa tot acest timp, Soarele niciodata nu ii spune Pamantului: Imi esti dator”. Doar gandeste-te ce poate face o iubire ca aceasta! “Ilumineaza” o lume intreaga!(Dr.Wayne Dyer - Schimbarea)

User avatar
TomJones
Posts: 635
Joined: 06 Oct 2008, 08:33
Location: Bucuresti

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by TomJones »

Ai dreptate sunt multi care fac in regim DIY....unele mi-au placut mult, dar cele mai multe nu si aici nu mare refer la aspect ptr ca e greu sa procuri o carcasa, ci la sunet...Totul este de la transformatoare...Marii fabricanti de amplifuri pe lampi isi fac singuri transformatoarele. Daca cumperi transformatoare industriale de diverse aplicatii, sunetul sufera. Oricum in regim DIY iesi mult mai ieftin...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 13999
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by momolo »

acustik, la ora asta cu chinezii nu te pui ! Daca realizezi ceva DIY nu o faci pentru ca iese mai ieftin (in realitate iese mai scump) ci pentru hobby si daca o face un tip cu experienta, poate iesi ceva ok (dar in nici un caz nu e ieftin si nu se pune cu oferta chinezului, mult mai ieftina si mai buna pret/calitate/kile si metale oferite). Daca e vorba de un incepator fara experienta (de minim 20 de ani in spate), atunci iese mai scump, mai urat si mai prost decat chinezariile mentionate de TomJones. Desi e asa cum zice mai sus, toate chinezariile au potentiometrii Alps, condensatori rosii si frumosi de la "WIMA", electrolitici Rubycon, mufe "WBT", etc. Dar alea ieftine sunt gresit gandite prin anumite locuri, gresit asamblate si cedeaza din diverse piesulici fara importanta puse cu zgarcenie unde nu era cazul de zgarcenie, mai pe scurt, din pura prostie.
Dar chinezu' produce si bine, depinde de pret, asa cum au scris si altii mai sus. Numai ca pe la noi nu ajung chinezariile scumpe care-si merita banii. Ajung alea ieftine care......culmea, isi merita si astea banii ca sunt prea ieftine la cate kile ofera, insa trebuie musai sa fi mesterul surubar sa le iei la puricat si sa le imbunatatesti. Iar daca esti baiat istet poti nimeri chinezarii ieftine pentru refacere si intr-un final iesi mai bine, mai ieftin si mai estetic decat daca ai face un aparat DIY de la zero. La DIY-eri incepatori eu le-as recomanda chinezariile pentru luat, facut bucati, studiat si refacut cu unele corectii si imbunatatiri. Asa se invata si pot iesi lucruri cat de cat utilizabile.

Un exemplu de chinezarie de calitate (care totusi este din Hong Kong), aparate bune, bine lucrate si la preturi nu mici dar nici "de porc":

http://www.audiospace.com.hk/Default.as ... langid=175" onclick="window.open(this.href);return false;

Daca m-ar lovi damblaua sa-mi iau lampadar (adica ceva 100% pe tuburi) cu chinezii astia as incepe. Pentru un amplif decent trebuiesc insa vreo 2000 de marafeti. Posta nu e foarte scumpa, ei sunt seriosi si de cuvant, au modele interesante si la astea nu mai trebuie sa repari, nici sa refaci, nici sa inventezi. Le-am vazut real life, am ascultat cateva modele si mi-au placut, mi-a placut si cei doi chinezi care reprezentau firma, oameni cu bun simt, simpatici si bine informati in domeniu. Putem noi sa behaim cat vrem, ei se ridica, europenii se duc la fund, este inevitabil. Acum ei sunt in perioada copilariei, copiaza si invata insa daca ne uitam cu atentie, in Europa cele mai bune aparate sunt produse de oameni batrani, pe cand in China tineretul se ocupa cu pasiune. In plus, daca nu stiati, chinezii sunt cei mai numerosi audiofili din lume dupa rusi sau la egalitate ca numar. Americanii sunt pe locul 3. In China sunt multe cluburi, forumuri, site-uri, exista interes, piata merge bine, aparatele se vand, etc. Defapt cea mai mare parte din productia audiofila chinezeasca merge pe piata interna dupa care urmeaza Australia, New Zeeland, Indochina, USA si de curand, culmea, chinezii au inceput sa vanda.... si pe piata japoneza!
Eu ii vad pe chinezi in locul japonezilor de dupa razboi cand copiau orice de la americani si la inceput copiau prost si faceau multe tampenii dupa care si-au intrecut profesorii si la urma i-au cumparat cu totul. Acum vedem o alta tara care era cenusareasa industriei electronice japoneze, Koreea de Sud care detine in prezent gigantii Samsung si LG (asociat cu Philips si in trecut, GoldStar) care isi depasesc rivalii japonezi. Pe vremuri koreenii luau ce aruncau japonezii la gunoi.
Azi chinezii sunt cum au fost japonezii dupa razboi si koreenii in anii 80. In timp ce Europa si USA o freaca la rece, loc unde tot aia batranii ce mai stiu sa faca scule audio klumea.

Cat priveste trafurile de iesire e cum a zis si TomJones, cei seriosi isi fac traful in house, nu cumpara de la altii.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
TomJones
Posts: 635
Joined: 06 Oct 2008, 08:33
Location: Bucuresti

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by TomJones »

Fratee ce link!!! arata exceptional, pana acum credeam ca mai marfa de Cayin dintre produsele chinezesti nu exista....La o prima vedere au ceva din designul celor de la Cary Audio si Manley (firma americana infintata de unul plecat de la VTL - Vacuum Tube Logic)
In plus, daca nu stiati, chinezii sunt cei mai numerosi audiofili din lume dupa rusi sau la egalitate ca numar
Asa este, toate filmele de pe youtube cu sisteme de sute de mii euro, scumpe rau prestau pe muzica chinezesca - un fel de miorlaiala femeiasca de-a lor...Si mai e ceva - chinezii, ca toti asiaticii (japonezi) asculta mult pe lampa. Eu am cd-uri japoneze si sunt hiperezolute, chiar enervante ce sunt facute probabil special ptr lampi. La unele am si versiunea americana de 3 ori mai ieftina ce se aude mai bine.

puf
Posts: 419
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by puf »

Am dezgropat subiectul deoarece am incercat lampile alea chinezesti despre care TomJones scria ca sunt cam scumpe.
Fara sa le acord vreun credit sa sa imi pun vreo speranta am probat asa la plezneala 12AU7 de la TJ Full Music in locul celor originale Electro Harmonics ( rodate, atent selectionate) din preampliful amplificatorului meu hibrid Magnat MA800.
Pur si simplu am ramas socat de diferenta.
Chinezariile arata prost dar suna incredibil.
Diferentele sunt dramatice si nu seamana cu nimic de genul schimbarii cablurilor.
Prima senzatie este de crestere masiva a rezolutiei, se aud mult mai multe detalii, totul este mai transparent fara urma de gresivitate, dimpotriva totul pare si mai curat, mai cristalin.Treaba asta este dublata de o extensie parca fara limita la benzii audio redate fara ca sunetul sa devina "subtire" sau lejer, creste contrastul, delimitarea intre sunete.
Din orice punct de vedere totul pare mai mare, scena, dinamica, totul prinde mai multa viata.

Contrariat fiind am cautat pe net compania producatoare si am gasit cam aceleasi observatii, majoritatea celor care au testat fiind la fel de uimiti, ex: http://www.tonepublications.com/review/ ... uum-tubes/" onclick="window.open(this.href);return false; , http://homepages.tcp.co.uk/~nroberts/articleTJFM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.audioselectiontube.it/produc ... 2AU7~.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Exista si o explicatie ElectroHarmonics-urile care pareau competente costa cam o treime din cat sunt astea dar nici asa nu exista justificare pentru diferenta de sunet.Dupa parerea mea acesta este cel mai dramatic upgrade dar si cel mai facil si ...ieftin facut vreodata la un device.

encu
Posts: 8
Joined: 02 Jul 2010, 18:51
Location: Roman

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by encu »

Am gasit 12AU7 de la TJ Full Music la pretul de US$ 20 per bucata la o firma din china:
http://www.goodcomponent.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Personal inca nu am comandat nimic de la ei, dar din ce am citit pe forumurile din SUA despre ei, sunt foarte seriosi. Trimit in Romania cu DHL si transportul costa in jur de US$ 50 , motiv pentru care ideal ar fi ca sa mai iei si alte tuburi pe langa perechea de 12AU7 ca sa renteze. Au si Shuguang Treasure la US$ 110 perechea, adica la jumatate din pretul la care le-am gasit in SUA :lol:

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by VTP »

Cateva observatii in urma a peste 4 decenii de "joaca" cu tuburile in audio:
- cam tot ce fac chinezii in materie de tuburi, este, intr-adevar, rezultatul a ultimilor 20-25 de ani de deschidere a economiei chineze. Tuburile sunt mai usor de invatat decat semiconductorii care, in comparatie, ofera un numar mare de topologii;
- daca se doreste ceva de calitate, nu e o problema nici materialul tolelor ( se importa din Japonia la un standard la fel de bun ca materialul american , canadian sau european );
- constructia unui transformator bun este mai simpla decat se crede, fabulatia audiophila este mai complicata (azi sunt masini de bobinat cu program care-ti repeta identic un Partridge. Trebuie sa-i dai insa materialele in cauza);
- aproape toate componentele utilizate azi in audio sunt, cu mici exceptii, executate la subsidiarele chinezesti ale brandurilor de renume (Alps, Noble, Rubycon, Nippon Chemicon, Caddok, Wima, etc.). Mi-au trecut prin mana mai multe Yarlanduri, Xindak, Cayn, Music Angel, Yaquin si nu am observat probleme cu potentiometrii, am gasit alte mici tampenii, remediabile, desigur, dar trebuie intr-adevar sa stii ce sa faci! Apropo, firmele citate sunt furnizorii de subansamble, sau lucreaza in totalitate produsele unor firme din USA, Canada, Italia, Franta sau UK!
- cu mici exceptii (tuburi din China) am preferat tuburile NOS sovietice (ieftine si usor de gasit, calitativ acustic peste multe alte firme) si cand am gasit NOs-uri americane sau germane. Cele englezesti, comune sunt din fostul lagar socialist rebranduite, deci nu merita banii in +!!!
Acustic vorbind, un 6H23P este superior oricarui E88CC! Si nu e singurul caz.
Recent am achizitionat 6H2P-EV (10 lei /buc.) si le-am comparat pe acelasi amplificator cu 7025 si 12AX7, tot NOS (RCA). Sunetul este mai cald dar la fel de precis si detaliat. Comparate si cu ECC83 (Valvo), putin mai dure in sunet (echipeaza etajul amplificator de tensiune si defazorul ce ataca un etaj un PP cu 6P14P ( EL84 ) in clasa AB.

Concluzie: daca privim lucrurile pragmatic, prin raportul pret/calitate, e absurd sa dai un pret nesimtit pe un produs de brand facut de chinezi (si ei stiu sa scrie , de ex.: "made in USA" pe orice) cand poti opta pentru unul nebranduit! In definitiv, intre cel nebranduit si cel branduit, diferenta este de credinta unora si de realitate. Cine dracu' ar mai face ceva in Europa sau State pentru un profit de cateva procente cand poti face TOT in China cu profit de minim 100%!!!

http://www.usatubeaudio.com/jolida-jd1000rc.php" onclick="window.open(this.href);return false; 2.199 euro in Franta!

http://www.usatubeaudio.com/ekcousa.php" onclick="window.open(this.href);return false; - firma aparuta recent. as vrea sa cred marketingul lor!

User avatar
alex65
Posts: 23
Joined: 13 Jan 2011, 17:55
Location: oradea
Contact:

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by alex65 »

Am avut si eu un Yarland FV34B III SA cu Triangle Altea...acum chiar regret ca le-am vandut. :cry:
Accuphase E-408,Yamana cds1000,Musical Fidelity M6 cd,Musical Fidelity M1 Click,Usher BE-718DMD,ProAc Studio 130

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by VTP »

O observatie: in general Triangle are nevoie de curent si tensiune pentru o excitatie corecta, mai ales cand incinta are mai multe woofere, si, se poate spune ca Yarland seria 34 este cam mic pentru Triangle, mai ales daca se asculta la puteri mici, unde, prima concluzie este ca nu este bas suficient! De fapt imperecherea nu este chiar cea mai potrivita. Desigur, daca ascultatorul este multumit, nu e nici o problema!
Pentru amplificatoarele cu tuburi de puteri mici, incintele trebuie sa aiba nu numai sensibilitate mare, de peste 92-93 dB/W/m, dar se prefera cele cu woofere de diametru mai mare, preferabil peste 8" si impedanta de min. 8 ohmi, mai ales ca multe incinte au impedanta minima si de 3 ohmi, chiar daca Znom=8 ohmi. De asemeni, daca au un woofer cu Fs sub 45 Hz, acestea vor fi apreciate si pentru reproducerea joaselor (acest aspect ramane valabil si in cazul amplificatoarelor de puteri de peste 20W/c.)

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by hersorin »

VTP wrote:O observatie: in general Triangle are nevoie de curent si tensiune pentru o excitatie corecta, mai ales cand incinta are mai multe woofere,
Sa inteleg ca Triangle prefera amplificatoare cu un consum mare , consum mare in gol , amperaj mare si un voltaj cit mai mare ?
Poate poti dezvolta un pic .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

VTP
Posts: 369
Joined: 28 Nov 2008, 22:18

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by VTP »

La multe amplificatoare se specifica, intre altele si capabilitatea de a livra la iesire un curent de valoare mare, care, pentru o fractiune de timp inseamna o putere instantanee cu mult peste puterea maxima pe care o poate livra amplificatorul pe durata mare de timp.
Acest lucru nu inseamna ca amplificatorul trebuie NEAPARAT, sa consume din retea o putere f.mare, sa aiba o tensiune de alimentare foarte mare, sau, sa consume in gol o putere mare ca in cazul amplificatoarelor in clasa A.
Ca un exemplu: CI care se folosesc ca etaje finale in aparatura montata pe auto se alimenteaza la 12V (max.14,4V cu alternatorul pornit) si sunt cababile sa furnizeze puteri de peste 40W/canal, ceea ce inseamna un curent mediu de sarcina de peste 3 A. Evident ca tranzistoarele finale sunt capabile sa suporte curenti mult mai mari. Translatati acest lucru la un amplificator alimentat la +/-100V, dotat cu finali ce pot livra un curent mare si avand o topologie care permite acesti curenti. In plus are o sursa capabila sa livreze fara sa se innece ( scaderea tensiunii si pana de curent) energia necesara unei puteri instantanee de cateva ori mai mare decat puterea maxima din proiectare. Un astfel de amplificator va putea sa reproduca corect semnale f.rapide si de valori mari (ce necesita tensiuni si intensitati mari), cum este semnalul dat de o chitara electrica "muncita" de un Steve Vai sau Yngwie Malmsteen.
La o auditie de test, se observa imediat diferenta!
Un alt exemplu: aceleasi incinte, care pe un SE de 5W cu tuburi, par "moarte", invie brusc pe un amplificator cu un CI pentru auto de putere asemanatoare!!!
In astfel de cazuri, schimabarea cablurilor, a mufelor sau a stecherelor arata doar ca nu se cunosc lucruri de baza in electronica si nu se va obtine nici o imbunatatire cu smecherii audiofile pentru ca de unde nu e nici cel de sus nu cere!

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1752
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by SOLO »

Care sunt diferentele dintre Orchestra si Orchestra Reference . Mai merita cumparat un orchestra simplu in zilele noastre ?
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

spiromedica
Posts: 82
Joined: 11 Mar 2009, 04:17

Re: Tubes for the winter, SS (solid state) for the summer!!!

Post by spiromedica »

ca proaspat si mandru detinator de Jadis Orchestra Reference , varianta cu telecomanda , tuburi Genalex KT88 si Tung-Sol , doresc sa va adresez doua intrebari :
- cam care este durata de viata a acestor tuburi ?
- ampliful accepta si EL34 , 6550 ? Merita ?
Audio Aero Prestige Signature ,Accuphase P-4200, Jadis Orchestra Reference RC , Triangle Magellan Cello 2 (Audioquest Gibraltar 2x3m biwire , XLR: Accuphase ASLC-15 , RCA:Accuphase ASL-10 , power cables : Audioquest Thunder x 2 , Audioquest NRG-10)

Post Reply