INGINERI DE SUNET

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

INGINERI DE SUNET

Post by momolo »

Interview With a Legend: Tony Faulkner (o ora, foarte, foarte interesanta discutia!)

http://www.youtube.com/watch?v=8uCcFIyJ ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: INGINERI DE SUNET

Post by Kostas »

Foarte interesant interviul ! De luat aminte !

Pun si eu un link util cu un film privind lucrurile de baza in ingineria de sunet :

http://www.youtube.com/watch?v=D8kGcOS3z6o" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=KEbopt6v ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: INGINERI DE SUNET

Post by momolo »

Ceva ce merita citat la acest subiect ( multumesc lui Obi Wan )

http://life.hotnews.ro/stiri-muzica-118 ... mstein.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Celebru inginer de sunet de origine germana, detinator de premiu Grammy, Jakob Haendel este prima alegere pentru multe dintre marile orchestre ale lumii, de la Filarmonica din Berlin pana la Orchestra Simfonica din Beiing. A lucrat alaturi de nume importante ale muzicii clasice, precum Joshua Bell, Gidon Kremer si Yehudi Menuhin, dar si alaturi de formatia de rock Rammstein. In Romania, el a colaborat cu Alexandru Tomescu (pentru realizarea CD-ului "Alexandru Tomescu. 24/24" - integrala Capriciilor de Paganini lansata anul trecut) si se va ocupa de sunet si pentru discul pe care cvartetul Ad Libitum il va lansa in luna aprilie (CD-ul va cuprinde cate un cvartet din Haydn, Beethoven si Sibelius).

Jakob Haendel a vorbit pentru HotNews.ro despre o noua modalitate de a produce discuri "imperfecte" din punct de vedere tehnic dar "sanatoase":
("audiofilii din Romania" :lol: sa ia aminte !)
"Realizarea a mai mult de 1000 de editari pentru producerea unui material ar trebui sa ridice un mare semn de intrebare legat de CD-urile din zilele noastre. Ca producator, inainte eram chirurg, astazi sunt mai degraba psiholog: incerc sa fac un produs sanatos. Intotdeauna am preferat sa mananc un filé, in loc de carnea tocata din hamburger. Daca asculti albumele live U2, numai imaginile sunt live. Nimic nu e real din concert. Nu suna natural."
( apropos de sunetul "natural" al unei chitari electrice sau al unui sinth :lol: )
Jakob Haendel, producator muzical pentru noul disc al formatiei Ad Libitum: "Eu captez talentul, sunt un prestator de servicii care incearca sa ofere o imagine autentica a unei persoane. Talentul e ca o poza.
"Starurile care apartin de Sony si care au cele mai mari vanzari de discuri nu sunt extraordinare pe scena, dar sunt foarte bine produse. Si va pot arata cativa artisti care canta numai in biserici mici de la tara, dar care canta ca orice vedeta. E uimitor ce se poate face din punct de vedere tehnic.
Producatorul muzical se duce in studio si isi asuma responsabilitatea pe fiecare nota - dar asta este o munca artificiala, cu un rezultat artificial. Realizarea a mai mult de 1000 de editari pentru producerea unui material ar trebui sa ridice un mare semn de intrebare legat de CD-urile din zilele noastre.
Chiar daca nu este perfecta din punct de vedere tehnic, varianta noastra este un mod mai interesant de a asculta muzica. Este vorba de o modalitate adevarata de a inregistra. Daca ne uitam putin in trecut, asa aratau primele inregistrari, facute cu zeci de ani in urma: nu puteai sa editezi, astfel ca trebuia sa canti totul de doua ori, de la prima la ultima piesa".
Dar nu poti plati o orchestra pentru patru zile intr-o sala, astazi, pentru ca vanzarile de CD-uri au ajuns la alt nivel fata de acum 10-15 ani.
China - noul El Dorado al instrumentistilor din orchestrele americane si europene

"Muzica este ceva care ne uneste. Lucrez, spre exemplu, cu Macau Orchestra, in care mai mult de jumatate sunt straini. Multi vin din America. Multe orchestre s-au inchis in Statele Unite, astfel incat vin in China, in Hong Kong, in Macau. Ai muzicieni din Anglia, ai trombonisti din Statele Unite, astfel ca lucrurile nu merg mereu, pentru ca scolile de muzica sunt complet diferite. Si mai sunt si chinezii, care sunt foarte stricti si au aceeasi scoala. Dar e un mediu care te provoaca, trebuie sa inveti sa il controlezi, sa il faci sa devina ce vrei tu.

In Statele Unite, din cauza crizei economice, nu mai erau sponsori, nu mai era ajutor din partea guvernului. Fara acest ajutor, multe orchestre importante au trebuit sa se inchida. Pana si orchestre americane foarte importante sunt pe punctul de a se inchide.

Simt ca aceasta tendinta capata proportii. Chiar si pentru ansamblurile europene, este un vis sa canti in China: ai sali de concert pline, ai un public foarte educat. De asemenea, ai un public tanar, ceea ce e foarte diferit de Europa. Daca te duci la un concert in Germania, abia daca vezi oameni sub 60 de ani".
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply