
Metoda se numeste " BURN IN " si face ca procesul chimic din interiorul condesatorului electrolitic sa se stabilizeze la valorile nominale , alese de producatorul condesatorului .
Nu te grabi !
Graba strica treaba .
Petrescu wrote:Ai gresit ca i-ai schimbat a-2-a zi. Este un fenomen oarecum normal si tine de rodajul condensatoarelor noi. Repune-i in functiune si lasa aparatul sa mearga cateva zeci de ore, poate chiar o suta, dupa care asculta-l din nou. Daca e aceaasi problema pune unii tot noi dar cea mai ieftina serie de la un producator consacrat. Eu as incerca cu Samwha. Conzii noi care sunt "exagerat de buni", modifica substantial caracteristica de impedanta a alimentarii iar asta poate sa schimbe sunetul si nu neaparat in bine. Intotdeauna se pun piesele potrivite schemei si nu piesele cele mai bune neaparat. Degeaba iti da cineva icre negre daca tu ai nevoie de o friptura in sange. Aparatele vechi nu au fost proiectate cu condendatori electrolitici cu ESR-ul exagerat de mic.
hpavictor wrote: Daca electroliticii sunt potriviti , vei constata doar dupa minim 100 ore de functionare continua ( cu sau fara semnal) .
Metoda se numeste " BURN IN " si face ca procesul chimic din interiorul condesatorului electrolitic sa se stabilizeze la valorile nominale , alese de producatorul condesatorului .
Nu te grabi !
Graba strica treaba .
Am aceeasi intentie, dar nu la statie, cat la boxele mele Gruding Box 650 Professional. Au peste 40 de ani. Nu este ceva evident in neregula cu sunetul, dar ma gandesc ca in timpul asta parametrii initiali nu prea mai au cum sa fie prezenti acum. Din ce am citit pe acest forum, nu ar fi o idee prea buna sa repar ce nu este stricat, dar sunt curios cum ar fi sunetul cu componente noi care cel putin in principiu, ar reseta acest timp care a uzat componentele. Are rost sa ma leg la cap cu schimbatul condensatorilor sau sa las lucrurile asa cum sunt pana cedeaza ceva?Mokep wrote:Va salut. M-am apucat sa schimb condensatorii de filtraj de dupa puntea redresoare la un receiver european de la inceputul anilor 70, in ideea ca sunt vechi si in zona aceea sunt foarte solicitati. ..
Deci sunt specializati astia rugged, nu cred ca erau surse in comutare in 70.Petrescu wrote:In datasheet scrie o caracteristica ce da de gandit: rugged construction. De obicei asta se refera la solutia din interior care contine si un procent de apa in scopul unei fiabilitati sporite. Solutiile apoase eu am observat ca se rodeaza mai greu dar sunt mai rezistente in timp, mai stabile. In fine, chimia din electrolitici este destul de complexa, nu-i o joaca de copil. Ideea este sa ai rabdare cu rodajul si sa nu alegi electrolitici "rugged" ca sa zic asa. Astia se preteaza la sursele in comutatie, sa reziste la spike-uri serioase de curent si tensiune.
"Daca nu e stricat nu il repara" - am gasit zicala asta pe la americanikaav wrote:Am aceeasi intentie, dar nu la statie, cat la boxele mele Gruding Box 650 Professional. Au peste 40 de ani. Nu este ceva evident in neregula cu sunetul, dar ma gandesc ca in timpul asta parametrii initiali nu prea mai au cum sa fie prezenti acum. Din ce am citit pe acest forum, nu ar fi o idee prea buna sa repar ce nu este stricat, dar sunt curios cum ar fi sunetul cu componente noi care cel putin in principiu, ar reseta acest timp care a uzat componentele. Are rost sa ma leg la cap cu schimbatul condensatorilor sau sa las lucrurile asa cum sunt pana cedeaza ceva?
Greiere, ar fi trebuit sa-i spui omului ca pentru asta ii trebuie 2 conzi de valoare dubla, adica, daca gaseste un electrolitic NEPOLARIZAT de (exemplu) 47uF/50V trebuie sa cumpere 2 buc electrolitic POLARIZAT (adica ala normal - sa inteleaga si el) de 100uF/50V (deoarece nu exista de 94uF). Iar montarea, din ce stiu eu, se face cu plusurile adunate, adica - 100uF/50v + + 100uF/50V -, deci (sa inteleaga si el) in final va avea jumatate din valoare, adica 50uF/50V si il va lipi pe minusuri. Nu stiu daca e corect sa aduni minusurile, eu cel putin, asa stiam de prin anii 80 (ca se pupa intre plusuri).Petrescu wrote:Cumperi valori cat mai apropiate ca si capacitate si tii cont si la ce tensiune sunt. O alta grija este sa fie condensatori electrolitici BIPOLARI, deci nepolarizati. Daca nu gasesti ii faci din 2 bucati inseriati, cu unul dintre ei montat invers. Adica de exemplu + - - +. Evident astepti macar 10 ore de rodaj.
Petrescu wrote: ...Conzii noi care sunt "exagerat de buni", modifica substantial caracteristica de impedanta a alimentarii iar asta poate sa schimbe sunetul si nu neaparat in bine. Intotdeauna se pun piesele potrivite schemei si nu piesele cele mai bune neaparat. Degeaba iti da cineva icre negre daca tu ai nevoie de o friptura in sange. Aparatele vechi nu au fost proiectate cu condendatori electrolitici cu ESR-ul exagerat de mic.
Petrescu wrote: Nu cumperi nimic pana nu desfaci si vezi exact ce ai acolo. Schimbi doar condensatorii electrolitici in rest nimic altceva. Cumperi valori cat mai apropiate ca si capacitate si tii cont si la ce tensiune sunt. O alta grija este sa fie condensatori electrolitici BIPOLARI, deci nepolarizati...
Mokep wrote:...dar trebuie pastrata capacitatea/voltajul; se poate merge si pe diferite materiale din ce am citit de ex dielectricul pe baza de ulei.
momolo wrote:... doua probleme adunate dau o problema si mai mare. Adica, fiecare electrolitic are neajunsurile lui (ideal e de montat numai nepolarizati autentici, adica nu electrolitici.... insa unul de 47uF/50 arata cat borcanul de gogosari si costa cat unul de icre negre!), asa ca legand 2 bucati electrolitici in serie, neajunsurile se multiplica (ma refer la calitatea audio).
Deci tot mai bine scruteaza netul si gaseste electrolitici nepolarizati, nu costa nici mult. Mai greu cu calitatea...