Preampli pentru amplificare pe lampi

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare,

Deschid un nou topic in speranta ca poate am sansa sa aflu mai multe despre acest subiect delicat.
Concret, preul ideal pentru mariajul perfect cu doua monoblocuri Manley Snapper.
Mentionez ca sunt interesat doar de "scule" la mana a doua (stie toata lumea cat pot sa coste chestiile "sanatoase" de noi).

Unii zic ca daca ai amplificare pe lampi, preul sa fie din alta categorie. Din ce-am mai citit si pe alte forumuri (iar Solo a confirmat si el), un pre pasiv poate fi solutia. Momolo recomanda cu caldura un pre tot din familia Manley ( aici putem vorbi de Shrimp sau un Neo-Classic 300B, din pacate nici unul cu iesire XLR ). La recomandarea a vreo doi dealeri de aici din Belgia, Snapper-ele ar juca mai bine in balanced mode. Chiar si pe site-ul mama aflam cate ceva : "This Snapper can be driven fully balanced all the way through via the XLR inputs. If you have balanced outputs on your preamplifier, this amplifier is the first Manley design to really let you take advantage of your XLR's without additional balancing input circuitry or input transformers". Deci as inclina spre un pre, daca nu fully balanced, macar sa aiba iesire XLR .

Peste putin timp o sa am in probe un preu pasiv, mai exact Music First Audio Classic Copper. Daca te uiti pe net, numai de bine. Il vom vedea si in probe. Imi face de asemenea cu ochiul si Melody Pure Black 101 D , scos la vanzare pe un site specializat. Ideal ar fi sa le am in probe in acelasi timp. Am sa vad daca se poate aranja.

Asadar, va astept cu opinii, sfaturi si tot ce mai vreti domniile voastre.

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1783
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

Spuneam intr-o discutie anterioara ca am un prieten aici - pensionar, ultra pasionat, rabdator si cu bani - cam ce trebuie in lumea asta nebuna a audiofiliei ca sa nu te plictisesti :-) .
In ultimii ani, omuletul s-a oprit in cautarea pre-ului potrivit pentru a scoate maximul din mono-uri Snappper : A avut Audio Research, Classe, VTL, Audio Note, Manley Shrimp si altele pe care eu nu le-am prins. Din punctul meu de vedere toate sunau in felul lor bine. Dupa ce nu ne-am mai auzit de mai bine de un an, acum cateva luni m-a chemat la el acasa sa-mi spuna ca a rezolvat problema pe veci cu pre-ul pasiv. Am fost , am ascultat si intr-adevar transparenta, dinamica, viteza erau un pas inainte fata de orice preu. ( Am fost la el cu pre-ul meu Ensamble ) .
In toata calatoria asta a fost indrumat de catre un alt pasionat de audio si electronica, cu reputatie pe-aici prin Italia ( care uraste audiofilii .. in fine .. asta e o alta poveste).

Snapperurile se preteaza bine pentru amplificare passiva pentru ca au impedanta de intrare mare >300kohms. Am probat pre pasiv pe amplificatorul meu hibrid si nu suna bine, in plus pre-ul pasiv trebuie ales dupa impedantele sursei si al amplificatorului final. Componentele ( potentiometrul ) trebuie sa fie de TOP.

El folosea un pre de la http://www.khozmo.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ( parca 10Kohm ) upgradat tot de Khozmo cu componente de top.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1783
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

"
THOUGHTS ON PASSIVE VOLUME CONTROL
Passive volume control is a purist’s approach to control the volume of a music programme during
playback. The passive attenuator typically sits between the music source and the power amplifier.
The goal is to eliminate the pre-amplifier with a more neutral sounding device, i.e. the passive
attenuator. Eliminating any kind of active electronics in the signal path helps to maintain sonic
integrity.
In order to get the passive attenuator to work at its best, it is of advantage if:
- the audio source has a low output impedance
- the audio destination has a high input impedance
These two parameters determine how well a passive attenuator can work, i.e. how much its
influence on the sonic quality is.
A low output impedance of the source driving the attenuator makes sure that the setting of the
attenuator does not influence the frequency response, distortion, signal to noise etc.
A high input impedance makes sure that the attenuation scale of the attenuator is not skewed or
that the two channels show different attenuation at any given setting.
There are several approaches to build a passive attenuator, some use transformers which can
cause distortion, others use logarithmic potentiometers where the tracking between the left and
right channel is problematic and one more approach is to use stepped resistors. With the ATT202
we have chosen the stepped resistor approach which can be made to be very neutral sounding and
to be very precise. The channels can be matched to an arbitrary precision. The stepped resistor
approach requires high quality switches in order to switch in / out the resistors. With the ATT202
we have chosen gas tight reed contacts. These contacts are switched with a permanent magnet
and are sealed in a glass tube so they can’t corrode. The reliability and longevitiy of reed contacts
is extraordinary. By using a permanent magnet which is moved across the reed contacts to switch
them appropriately, any influence through e.g. relay coils is avoided. The permanent magnet does
not induce any unwanted current when it is held at a fixed position."

http://www.weiss-highend.ch/att202/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by momolo »

Am cateva observatii din punctul meu de vedere:

- un sistem real balansat trebuie sa fie alcatuit complet de la cap la coada din scule real balansate. Adica nu pui pre balansat la un final balansat ca sa le dai semnal din sursa nebalansata. Situatia e ori, ori. Decat o combinatie de scule balansate si nebalansate, mai bine lipsa.

- dupa cate preuri pasive am ascultat am ajuns la concluzia ca este o solutie proasta. Defapt este si o explicatie tehnica si SOLO are dreptate cand a scris,
SOLO wrote:pre-ul pasiv trebuie ales dupa impedantele sursei si al amplificatorului final. Componentele ( potentiometrul ) trebuie sa fie de TOP.
Intradevar, preul pasiv depinde enorm de impedante si astfel, o potrivire e oarecum unica, adica se poate gasi ceva ok doar din scule foarte compatibile din punct de vedere al impedantelor.
La un preu pasiv valoarea potentiometrului de volum este ideal sa fie cat mai mica. Consider o valoare de 5 Kohm ideala insa e aproape imposibil de folosit datorita bufferelor surselor "de casa" (greu de facut un buffer de calitate iar in audio lucreaza in general ingineri slabi si amatori, aia destepti se duc in alte domenii). Asa ca o valoare de 10 kohm mi se pare un compromis bun si destul de rar de intalnit, demonstreaza ca producatorul acelui preu pasiv e unul serios. De obicei se folosesc valori mai mari, 22, 50 si chiar 100 kohm ceea ce e foarte daunator calitatii sunetului datorita unui comportament foarte "nebun" al preului in relatie cu sursa si finalul.

- legat de preul pasiv si senzatiile unora - in opinia mea ceea ce unii numesc transparenta este o simplificare a sunetului asa cum cei mai multi denumesc "dinamica" tocmai o compresie a sunetului. Am observat ca preul pasiv la prima vedere (auditie) a celui cu mai putina experienta, pare foarte pur, curat (de aceea multi pun atributul de "transparenta") insa sunetul pierde la capitolul greutate, "carnalitate", muzicalitate chiar. De multe ori se obtine un sunet pur insa subtire, fara greutate si destul de monoton dupa o vreme de ascultare. De aceea spun ca orice apreciere autentica trebuie facuta dupa minim 2 saptamani de avut scula acasa in sistem propriu si timp de auditii. Din prima si in cateva ore (gen vizita) cei care nu au experienta se pot insela in unele privinte.

- m-as feri sa citez tot felul de "guru" pe internet si m-as feri sa trag concluzii sau sa cred ca am aflat ceva dupa mai multa lectura. Unica chestie valabila este experimentul practic si cu mintea libera de prejudecati. Ei bine, tocmai de aceea sunt impotriva unei lecturi prea intense pe net, deoarece mintea devine poluata de ideile altora si urechile proprii nu mai sunt libere sa "vada" padurea printre copaci.
Mai ales jenante sunt citatele care contin si ceva marketing venite de la aia care au un interes comercial in poveste....

- si ca sa fie treaba si mai incurcata, nici macar preurile active nu se descurca cu orice impedanta. Producatorii au grija sa optimizeze preurile cu finalii produsi de aceeasi casa, inclus si sursele. De aceea recomand mereu preul sa fie de la acelasi producator al finalului audio si daca exista posibilitatea, as alege si sursa tot de la acelasi brand. Fiecare producator prezinta astfel sunetul pe care-l considera cel mai bun. Noi functie de gusturi si educatia audio alegem ce ne place. Combinatiile intre branduri diverse sunt ca un fel de salata cu detoate, cateodata exista noroc si reusim, de cele mai multe ori nu, deoarece nu avem posibilitatea sa luam acasa zeci si zeci de preuri, finali, surse, etc, nici timp.... Iar de exemplu cazul unui dealer audio care isi petrece timpul frecand mormane de scule (pe care noi nici nu visam sa le avem gramada deodata) este viciat tocmai de intersele comerciale. Asa ca, o mie de vorbe pe net, doi bani nu fac, cel mai de pret este sa avem ocazia de cat mai multe experimente practice, netul fiind bun sa luam legatura intre noi si sa ne punem in comun experienta si dotarea la modul practic.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare,

Multumesc SOLO si momolo pentru interventii.
SOLO, mama ce pre-uri de renume a tot incercat amicul tau. "Snapperurile se preteaza bine pentru amplificare passiva pentru ca au impedanta de intrare mare >300kohms." Asta e doar in varianta RCA. Banuiesc ca amicul tau foloseste in consecinta RCA interconnects. Cel mai bine cred ca ar fi sa fac de o intrebare la firma mama (Khozmo). Cu siguranta ei stiu ce varianta se potriveste mai bine, atat single ended cat si balanced.

Manley SNAPPER®
Input Impedance RCA: 330 kOhm
Input Impedance XLR: 15 kOhm or 600 Ohm (switchable)
Input Sensitivity RCA: 750mV input = 110W output
Input Sensitivity XLR @ 15 kOhms: 1.5 V input = 110W output
Input Sensitivity XLR @ 600 Ohms: 2.4 V input = 110W output (w/600 Ohm source).

Apropos SOLO, poti sa ne spui si ce boxe avea amicul tau? Ca daca ajung intr-o zi sa am amplificarea si preamplificarea lui...Parca vad ca are niste boxe situate in pragul 10-20k. Banuiesc ca are si o sursa serioasa. Daca-mi zici ca asculta vinil, ma las pagubas. Am facut deja mari eforturi pentru ce am strans pana acuma. Si mai am inca de munca pentru varianta audiofila cu CD.

Momolo sunt de acord cu tine. Urechea personala trebuie sa decida si nu opiniile de pe net. Dar atunci cand aproape toti posesorii de Manley Snapper sunt de parere ca in varianta balanced suna mai bine ( pareri in special de pe forum.audiogon ), de asta tind si eu spre aceasta varianta. Iar dealerul de aici mi-a zis acelasi lucru. Nu e vorba aici de a alege intre doua produse, ci un produs pe care il poti folosi in doua moduri (sau chiar trei, tinand cont ca pentru XLR ai doua setari).

Am si uitat sa mai spun ca precedentul proprietar al monoblocurilor a adaugat la varianta standard Ultra Linear si un switch pentru triode mode. Din pacate, ca sa umbli la switch, trebuie sa deschizi monoblocul.

Nu ma grabesc acuma. Timpul le va rezolva pe toate.

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by remoteviewer1 »

Daca-mi zici ca asculta vinil, ma las pagubas. Am facut deja mari eforturi pentru ce am strans pana acuma. Si mai am inca de munca pentru varianta audiofila cu CD.
Daca nu sunt indiscret, ce sursa folosesti in acest moment?
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Daca nu sunt indiscret, ce sursa folosesti in acest moment?
Se vede in semnatura : McIntosh MCD7009. E un cd-player clasic, o generatie mai veche a celor de la McIntosh : http://www.audioreview.com/cat/digital- ... 86crx.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; . In mesajul de prezentare am precizat ca am achizitionat un sistem complet la mana a doua. Eram interesat doar de boxe, dar achizitionand si sursa am luat la pachet mai multe chestii. Bineinteles ca cele doua monoblocuri Manley nu erau incluse in acest sistem.

Sa nu se inteleaga gresit, n-am nimic impotriva vinilului. Ofera intr-adevar cea mai buna muzica, dar... Pe langa bataia de cap cu pick-up-ul mai e si problema placilor. Recunosc ca am foarte muzica din download, dar cand imi place ceva foarte mult cumpar CD-ul.
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by hersorin »

Source : McIntosh MCD7009
Amplifier : Manley Snapper monoblocks
Speakers : Genesis III (XLO/PRO cables)
Rack : SolidSteel 6.2 X 2
E scrisa in semnatura .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by hersorin »

Eu daca nu ma astimpar cu amplificarea voi trece la un preu VTL http://vtl.com/products/preamplifiers/t ... amplifier/" onclick="window.open(this.href);return false; de 7.5 nu cred ca voi avea bani si unu sau doua power SS . Sper totusi sa nu mai existe ginduri din astea .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1783
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

hersorin wrote:Eu daca nu ma astimpar cu amplificarea voi trece la un preu VTL http://vtl.com/products/preamplifiers/t ... amplifier/" onclick="window.open(this.href);return false; de 7.5 nu cred ca voi avea bani si unu sau doua power SS . Sper totusi sa nu mai existe ginduri din astea .
Ai grija, e un pre foarte bun .. s-ar putea sa-ti placa rau de tot. Si cooosta :))
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1783
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

Spirit Crusher wrote:Salutare,
Apropos SOLO, poti sa ne spui si ce boxe avea amicul tau?
Ultima data avea niste Xavian pe suspensie pneumatica.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by hersorin »

SOLO wrote: Ai grija, e un pre foarte bun .. s-ar putea sa-ti placa rau de tot. Si cooosta :))
Din cite stiu eu costa cit boxele mele ,si daca il gasesc la jumatate de pret cum cumpar eu este luat sigur.
Va rog frumos nu ma incurajati :mrgreen:
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1783
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

hersorin wrote:
SOLO wrote: Ai grija, e un pre foarte bun .. s-ar putea sa-ti placa rau de tot. Si cooosta :))
Din cite stiu eu costa cit boxele mele ,si daca il gasesc la jumatate de pret cum cumpar eu este luat sigur.
Va rog frumos nu ma incurajati :mrgreen:

Da da .. sa o crezi tu :lol:


Uite, asta e la mine la Milano, treci pe-aici si te ajut la tratative.
http://www.audiograffiti.com/area_usato ... 02_lit.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by momolo »

hersorin, ti-am spus din prima (cand ti-ai dat in vileag boxele) ca alea au nevoie de "aparate de sudura" si nu oricum, ci de top. Tu atunci te jucai cu jucaria aia nevinovata de integrat Unison, acum bag de seama ca nici "porcul" Unico 200 nu e 100% de ajuns. Adica nu e "aparat de sudura" suficient de mare! :D
Asa-s boxele astea, trebuie sa "pompezi" in ele toata centrala electrica si nu oricum, cu rafinament si dantelarie si traire si precizie si.... multi bani! :lol:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare,

SOLO, daca iti mai aduci cumva aminte de sistemul amicului tau pensionar, as vrea sa stiu daca folosea cu siguranta RCA interconnects? Asta era de fapt rationamentul tau legat de impedanta mare de iesire la Manley Snapper (doar varianta RCA), ceea ce ar duce la compatibilitate cu preu pasiv. Caci in mailul pe care am sa-l trimit celor de la Khozmo Acoustic as vrea sa pomenesc de cazul fericit al amicului tau. Si as vrea sa-i intreb daca pentru Manley doar varianta single ended este cea castigatoare.

Multumesc in avans.
Harbeth, vinyl and tubes...

Post Reply