Preampli pentru amplificare pe lampi

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1778
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

Din cate imi aduc eu aminte el folosea RCA si un pre pasiv de 5Kohm. Cred ca la XLR calculele se fac altfel, o sa-l intreb pe el daca stie ceva legat de asta. Vezi daca gasesti ceva aici : http://bte-designs.weebly.com/bte-desig ... fiers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ca si sursa el foloseste cd player Linn Ikemi ( ca si mine ) . Atentie mare cu tipul de la Khozmo, e setat pe VANZARE asa ca o sa-ti spuna fara probleme ca un pre de-al lui e ok. Eu cand am probat finalul meu de 22Kohm cu un pre de-al lui de 5Kohm a fost cam varza, nu ducea si mi-a spus ca merge fara probleme tipul :-)
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by hersorin »

momolo wrote:hersorin, ti-am spus din prima (cand ti-ai dat in vileag boxele) ca alea au nevoie de "aparate de sudura" si nu oricum, ci de top. Tu atunci te jucai cu jucaria aia nevinovata de integrat Unison, acum bag de seama ca nici "porcul" Unico 200 nu e 100% de ajuns. Adica nu e "aparat de sudura" suficient de mare! :D
Asa-s boxele astea, trebuie sa "pompezi" in ele toata centrala electrica si nu oricum, cu rafinament si dantelarie si traire si precizie si.... multi bani! :lol:
Pina nu ascult monoblocurile de 1000 w nu mai spun nimic. Vreau sa aud ce a auzit producatorul si abia atunci imi dau seama ce vreau . Dupa cum am mai spus nu renunt niciodata la o lampisoara in sistem. Unico 200 isi face foarte bine treaba si era singurul integrat de pe piata care corespundea cu nevoile mele.
Eu zic ca sunt inca tinar (mai am pina la 40) si sper la seria Reference de la TAD .Am vazut ca CR1 se pot lua si cu 10 k :mrgreen:
Imi plac ceva power de la Pass , Audionet , insa preul trebuie sa aiba obligatoriu lampi .
Ar fi si ceva power hibrid http://www.lammindustries.com/PRODUCTS/M12descr.html" onclick="window.open(this.href);return false; sau http://www.tenoraudio.com/collection_175S.html" onclick="window.open(this.href);return false; dar pentru asa ceva ar trebui sa imi vind casa .
Eu sper totusi sa nu mai cumpar nimic .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by remoteviewer1 »

Boxele Genesis proiectate de tatucul de la Infinity mi se par foarte interesante(poate si datorita faptului ca am avut niste perechi vintage prin casa-unul din ultimile modele din seria buna, ce mi-au placut destul de mult pentru pretul si starea lor). Design pe 5 cai, doua medii, tweter ribbon, pozitia usor inclinata, o solutie technica interesanta ce aduce cu vechile Infinity as fi curios cum suna. Sa stapanesti sanatos sistemul!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare,

remoteviewer1, multumesc mult pentru urare. Intr-adevar, Arnie Nudell e considerat un geniu. Boxele ( http://www.genesisloudspeakers.com/arch ... ochure.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) n-am avut inca ocazia sa le testez la maxim. Unu la mana , locuiesc intr-un apartament, cam toti vecinii fiind mai batraiori asa. Iar doi la mana, n-am inca un preampli cu XLR outputs ca sa-mi folosesc cablurile. Acum am cablurile care mi-au fost donate atunci cand am cumparat sistemul. Cand a venit tipul de la care am luat cele doua Manley Snapper, l-am rugat sa ia cu el si ceva din cablurile lui. Am incercat doar un cablu mai ieftin (300-400 de nou cred, nu mai exista compania acum) : YBA Diamond. Mama ce diferenta fata de ale mele!!! Intre timp am gasit cu noroc o pereche la mana a doua. Plus ca mai am inca o pereche (mai DIY asa), ce a dat peste cap multi audiofili din Franta si Belgia. Oameni cu cabluri interconnect la 2-3000 de euro carora nu le venea sa creada cum un cablu de 7 ori mai ieftin sa fie mai bun. In fine, abia astept sa intru in posesia unui preampli, macar cu XLR outputs.

SOLO, astazi am trimis mail in Polonia. Sa vedem ce-mi raspund legat de XLR. Banuiesc ca tu ai incercat preul amicului tau. Posibil in acest weekend sa iau in probe tot un preu pasiv, Music First Audio Classic Copper. Daca te uiti pe net, numai de bine. Sa vedem cum se comporta in balanced mode. Mai pomenem de un preampli pe tuburi pe care as vrea sa-l probez : Melody Pure Black 101 D. Am vorbit cu vanzatorul sa vad daca ar putea sa mi-l dea vreo saptamana in probe. Problema-i ca e la peste 400 km de mine, si daca ar trebui sa fac de doua ori drumul dus-intors, m-ar ajunge pe la vreo 1700km. Hm... E la un pret foarte bun, cerand mai putin de jumatate din pretul initial de 4000 de euro. Si inca ceva interesant. Tot cineva din Franta are scos la vanzare un ansamblu Manley Snapper + Shrimp preampli si un Esoteric SA-50 ( CD\SACD + DAC + PRE intr-o singura unitate). I-am zis de Snapper-ele mele si l-am intrebat care dintre cele doua preuri ar suna mai bine. Mi-a raspuns fara echivoc ca preul din Esoteric e clar peste Shrimp. C'est la vie!

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1778
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

In primul rand lasa pre-ul Shrimp pentru ca e sub nivelul Snapper-urilor. Neo Classic nu l-am ascultat, deci nu pot spune nimic. 1700Km pentru a lua un preu in teste este exagerat, risti sa cazi prada idei oboselii drumului la intoarcere si sa il cumperi, dupa care, in timp sa-ti para rau.
Cu calm, pre-ul mi se pare cea mai grea componenta de ales si este nevoie de timp.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare,

Am doua preamplificatoare in probe. Un pasiv si un vechi Electrocompaniet. O iau incetisor, mai intai cu din astea mei ieftine. Nu se stie de unde va sari iepurele.

Vreau sa aflu o chestie ( tinand cont ca am sa schimb preuri si cabluri intre ele ), cam care ar fi pauza minima pana la un nou restart pentru monoblocurile mele?

Pentru moment ascult sistemul vechi cu, in sfarsit, un power distributor : BlackNoise Six, la care am adaugat un Audioquest power cable. Diferenta SEMNIFICATIVA !!!

In vreo ora am sa aflu in sfarsit cum suna si interconecturile mele XLR.

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1778
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

Daca la toata treaba asta adaugam cabluri si Black Noise ( eu am avut in proble BN 500 ) nu mai iesi la lumina. Stiu cum e pentru ca am trecut prin asta, cand luam pre-urile in proba de la amicul meu cu magazinul de hifi imi incarcam si o sacosa cu cabluri. Adu-ti aminte ca trebuie sa cauti pre-ul potrivit si nu cablurile.

Perioada de restart ideala ar trebui sa fie de ordinul minutelor incat lampile sa nu sufere prea tare. Persoana care detine Sanapper-urile spunea ca e nevoie de minute bune pana se incalzesc cat trebuie si incep sa sune bine.. plin.

Schimbari in suntet vei observa mereu, cu oricare preu si aproape oricare cablu. Joaca in defensiva :-) , asculta relaxat, multe zile, cu pauze intre ele, cu diferite stari de spirit. Personal mai am un test: In timp ce asculti muzica incearca sa observi ce se intampla atunci cand cineva incearca sa-ti vorbeasca. Am observat efectul asta de-a lungul anilor in sala de auditii si teste ale prietenului meu. Pe toate sistemele care sunau prost ( fara patima? ) cand incercam sa discutam putin in timp ce muzica curgea, acele sisteme pareau tarnacoape care iti bombardau urechile si micsoram volumul pana la inchideam :-) . Cu altele nu se intampla asta, totul parea integrat in ambient.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Pai am le-am luat pe rand. Intai am conectat doar BlackNoise la sistem, si dupa cum spuneam, imbunatatire clara. Apoi am bagat preul pasiv cu cablurile mele de pana acum (RCA). Parca putin mai bine, dar nu prea mare diferenta. Apoi am conectat pentru prima data interconecturile XLR. Dezastru total cu preul pasiv. Am trecut la chestii mai serioase si am conectat un Electrocompaniet EC-4, ce abia si-a serbat majoratul. Alta viata taticu'. Deja dupa 20 min suna destul de bine direct din death cold. Am doua perechi de interconnect XLR. Una luata la mana a doua si una nou-nouta, care va avea nevoie de minimum 30 de ore de rodaj, dupa cum zice producatorul. Asa ca mai vorbim peste vreo saptamana ...

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare!

O zi mare pentru mine. Am reusit sa iau in probe un preampli high-end : Burmester 011. O sa fie la mine in living pentru vreo 20 de zile. Produs de Burmester intre 2001 si 2010. N-am gasit chiar foarte multe chestii pe net ( la pretul de 16.000 $ cred si eu ). Dar ce-am gasit a fost de-ajuns. Review-ul dat de stereophile (http://www.stereophile.com/solidpreamps ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) se incheie concludent: " Absolutely, positively, very highly recommended". Iar din comparatia cu VTL TL-7.5, Burmester a iesit invingator. M-am uitat si la vanzarile de pe audio-markt.de. Acum o luna, doua erau 3 exemplare la vanzare, toate la peste 6.000 de euro. Acum n-a mai ramas decat unul, la "doar" 6.800.

In urmatoarea perioada am in plan sa compar Burmester 011 cu cat mai multe preuri. De la un magazin audio din Bruxelles as putea lua in probe (toate la mana a doua, of course) : Metronome Technologie PA1 Signature, AudioResearch SP15PS, Mark Levinson N°38, Modwright LS100 si Hegel P20. Vreo cineva care are expierente cu vreo unul dintre aceste produse?

Am luat acest preu high-end in probe caci as vrea sa vad daca atunci cand il compari cu niste preuri mai "umane" se vede clar diferenta. Saptamana care vine voi asculta doar Burmester. Pe weekendul viitor posibil sa am deja un show-down cu mai multe preuri.

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by momolo »

Spirit Crusher wrote:Review-ul dat de stereophile (http://www.stereophile.com/solidpreamps" onclick="window.open(this.href);return false; ... index.html ) se incheie concludent: " Absolutely, positively, very highly recommended".
astea sunt "review"-uri cumparate. Tot ce scriu aia (si altii de genul asta) e platit mascat prin diverse forme incepand cu publicitate sau spaga directa. Nici o lauda a alora nu este pe gratis sau sincera. Din punctul meu de vedere nu fac doua parale astfel de review-uri si sunt chiar toxice. Cateodata laudele (platite cum am spus) se nimeresc pe realitate si de aceea isi permit sa continue. In momentul cand acum peste 25 de ani s-au desfintat testele de laborator independent, totul s-a transformat in marketing. Mi-au relatat (direct, personal) oameni implicati in domeniu cum li se cer bani (direct de la obraz) de la fiecare publicatie de genul asta daca vor sa "fie bagati in seama". Nu exista nici un fel de obiectivitate, nici corectitudine si nici sinceritate iar toti famosii editori tip "guru" traiesc dintr-un balans intre opinia vanduta pe bani si camuflarea acestei opinii prin asazise exprimari "pe sub randuri" sau "texte critice" (si stim ca pana si critica sau publicitatea negativa este defapt ...publicitate). O data ce ti-ai vandut o data opinia nu exista cale de intoarcere, ai pierdut-o definitiv.

Din aceasta cauza gasim (asa cum a spus si tipul de la Harbeth dupa vizitarea salonului de la Munchen) cele mai mari coloratii si cel mai incorect sunet exact la brandurile cele mai faimoase. Pentru ca (sa explic celor care nu cunosc "tainele") un brand este sustinut de publicitate (marketing) la adapostul caruia firma "isi marcheaza" brandul printr-un sunet specific (= colorat anume).

Scenariul este clasic, intai cumparatorul este fidelizat, i se induce prin metode dealtfel clasice un sentiment de apartenenta la o "echipa", "gasca" (brandul) si astfel e transformat in "microbist" (care "tine cu ai lui"). O data transformat omul inceteaza sa mai aiba dubii, sa mai verifice, sa-si mai puna intrebari, adica sa fie "carcotas" inghitind tot ce-i serverste brandul lui "de suflet". Si cum auzul se adapteaza extraordinar, omul se obisnuieste rapid cu un anume sunet pe care-l considera in mod automat ca fiind "cel corect". Firea umana este conservatoare, probabil e ceva genetic sa ne temem de schimbari si sa ne simtim bine si in siguranta cu ceea ce ne-am obisnuit.

Fidelizarea se face clasic, nu exista metode speciale pentru acest domeniu (audio), oricum sunetul nu conteaza in toata aceasta poveste si cei care cad in plasa sunt tocmai aceia care nu sunt siguri pe ei si pe ce aud ("audiofilul" care nu a calcat niciodata intr-o sala de concert life, care nu a auzit niciodata instrumente muzicale clasice fara amplificare, care nu are cultura muzicala si defapt caruia nu-i place in mod real muzica, "audiofilul" care nu are nici cunostinte tehnice de baza, foarte importante pentru intelegerea unor fenomene si cauze, etc, etc; e un intreg profil si este usor de analizat).
Spirit Crusher wrote:In urmatoarea perioada am in plan sa compar Burmester 011 cu cat mai multe preuri. De la un magazin audio din Bruxelles as putea lua in probe (toate la mana a doua, of course) : Metronome Technologie PA1 Signature, AudioResearch SP15PS, Mark Levinson N°38, Modwright LS100 si Hegel P20. Vreo cineva care are expierente cu vreo unul dintre aceste produse?
sporadic si putin am ascultat cateva din astea fara sa pot spune ca a fost destul sa-mi fac o impresie clara. Dealtfel cel mai important lucru e potrivirea intre preu si final in contextul unor anume boxe. Asa ca unica alegere e proba practica iar daca poti si compara (asa cum ai zis) ar fi ideal, minunat.
Ca stil de sunet as incepe cu Metronome Technologie care mi se par muzicale, orientate catre asa ceva.
AudioResearch mi se par interesante dar mai putin universale, adica mai putin adaptabile la combinatii si exista un sound specific AR care nu e rau insa nici pe toate gusturile.
Mark Levinson mi se par mai seci, sound mai "de tranzistor" insa asta nu e neaparat o pecete negativa, exista situatii in care se potrivesc, mai ales cu lampa pe final.
De restul habar nu am, doar o data la o expo am ascultat ceva de la Hegel intr-o camera insa nu se pune, nu am cum sa-mi fac o parere.
Conteaza mult si ceea ce doresti sa obti de la soundul sistemului, mai multa rezolutie, mai multa muzicalitate, mai multa precizie, mai mult spectacol tridimensional, mai multa viteza. Conteaza foarte mult si cablurile, ar fi bine sa ai mai multe cat mai de calitate, sa schimbi cu rabdare daca ai destul timp. Nu e usor sa judeci insa daca beneficiezi de multe zile in care poti pastra sculele la tine sa le asculti zilnic in diverse situatii, asta e bine, dupa o vreme vei alege fara efort, te vei atasa de un anume sound dupa gusturile si criteriile tale a ceea ce inseamna calitate audio.

O singura chestie mai spun asa cum a spus si SOLO mai demult, preul este cea mai dificila piesa din sistem. Nu uita de cabluri! Cele mai importante sunt alea de alimentare, apoi cele de semnal.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by Spirit Crusher »

momolo multumesc foarte mult pentru interventie. Am nevoie de sfaturi pentru ca n-am expierenta mai deloc in domeniu. Am sa revin mai tarziu cu un post legat de interventia ta.

Am o mica-mare problema acum : "The XLR pin out is also different on Burmester gear. Almost every other hi-fi manufacturer follows a standard formula in which pin number one is the ground (as it is in pro audio gear), pin two positive, and pin three negative. Burmester is just the opposite, with pin two being negative. If you mate Burmester gear with other manufacturers’ components, doing so requires a special XLR adaptor, custom cables, or switching your speaker leads from positive to negative to make up for the phase difference between components." Aceeasi situatie si cu Burmester 011 of course.

Deci, custom cables n-am, XLR adaptor n-am. Mai ramane " switching your speaker leads from positive to negative to make up for the phase difference between components". Ce inseamna mai exact asta?

Va multumesc!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1778
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by SOLO »

Spirit Crusher wrote:momolo
Deci, custom cables n-am, XLR adaptor n-am. Mai ramane " switching your speaker leads from positive to negative to make up for the phase difference between components". Ce inseamna mai exact asta?

Va multumesc!
Daca nu ma insel iti spune sa conectezi cablurile dintre finali si boxe pe invers :

Snapper 1:
cablu boxe rosu => mufa neagra boxa
cablu boxe negru => mufa neagra boxa

Snapper 2:

la fel
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by momolo »

Spirit Crusher wrote:Am o mica-mare problema acum : "The XLR pin out is also different on Burmester gear. Almost every other hi-fi manufacturer follows a standard formula in which pin number one is the ground (as it is in pro audio gear), pin two positive, and pin three negative. Burmester is just the opposite, with pin two being negative. If you mate Burmester gear with other manufacturers’ components, doing so requires a special XLR adaptor, custom cables, or switching your speaker leads from positive to negative to make up for the phase difference between components." Aceeasi situatie si cu Burmester 011 of course.
pe scurt:

1. poti conecta sculele intre ele fara problema. Chestiunea asta afecteaza doar subtil sunetul pentru cei cu urechi nevricoase. In concluzie, nu se intampla nici un defect daca le cuplezi normal cu cabluri XLR normale.

2. in lume au existat doua standarde, pinul 3 pozitiv/pin 2 negativ (azi mai este folosit doar de putine firme, de exemplu Accuphase si acum aflu, Burmester, nu stiam) si celalalt, pin 2 pozitiv/pin 3 negativ care este folosit de peste 80% din firmele "home" si profesionale de azi, numit impropriu dar popular si "standard european" (deci, pin 2 pozitiv). Brambureala a fost cauzata de lipsa adoptarii la nivel mondial a unui standard pana tarziu, din cate stiu prin anii 80 s-au mai asezat lucrurile. Cei pe standard vechi au ramas cum e cazul tau la Burmester (sau Accuphase, fostul Kensonic Laboratory infintat in 1972 din Kenwood) deoarece au inceput in anii 70 cu fostul standard (pin 3 pozitiv), perioada cand majoritatea firmelor (mai ales cele din USA si Japan) il aveau. Probabil au hotarat sa ramana asa pentru compatibilitate intre aparatele produse de ei dealungul deceniilor.

3. multe aparate high-end moderne au o functie numita schimbare de faza (180 grade) care se face ori electronic din telecomanda/butoane pe front, ori mecanic printr-un mic switch pe spate amplasat pe langa mufele XLR (de obicei pe spatele aparatelor balansate este desenata schema mufei XLR si aratat ce face fiecare pin).
Trebuie sa folosesti un cablu XLR "in X" doar daca nu ai aceasta functie de schimbare de faza. Cablul cu pricina face macazul intre pinii 2 si 3, pinul 1 a fost intotdeauna masa.
Insa din punct de vedere audiofil si de mare rafinament urechiometric cea mai buna solutie ramane totusi cablul "in X" (desfaci una din mufele pe canal si inversezi firele intre 2 si 3, simplu, insa te alegi cu un cablu folosibil numai la treaba asta - insa daca cumperi cine stie ce adaptoare e chiar cea mai rea varianta, inmultesti contactele aiurea. Adica ori cumperi chinezarie de 2 bani si nu mai are rost sa spun, ori cumperi cine stie ce mufa Cardas criogenata pe planeta Marte si macar sti ca ai ramas fara bani, dar tot o tampenie haudiofila este - caci necunoasterea bazei tehnice a teoriei duce la gaurirea portofelului).
Dar cand nu ai nici cablu schimbator si nici functii pe aparat mai poti face ceva "la botul calului" - cuplezi aparatul cu standard pe 3+ direct cu un cablu XLR-XLR normal si il pui in priza cu faza inversa (la 230V retea).
Toate astea, repet, se refera la o gadilare cat mai perfecta a urechilor si nimic altceva, cuplarea intre standarde nu provoaca defecte si defapt pentru majoritatea oamenilor (inclusiv haudiofili - multi vor auzi numai daca le spui/sugerezi ce sa auda :lol: ) nici nu se aude la ureche.
Spirit Crusher wrote:Mai ramane " switching your speaker leads from positive to negative to make up for the phase difference between components". Ce inseamna mai exact asta?
- aceasta indicatie se adreseaza sectorului profesional (lautari, nunti. botezuri si stadioane) unde se utilizeaza mormane de amplificatoare cu mormane de boxe si toate trebuiesc puse in faza (desi in realitate la majoritatea nu le pasa nici de treaba asta, galagie sa fie!), nicidecum nu se adreseaza pentru noi, trancotarii si haudiofilii care avem numai o pereche de boxe. ~
Ar fi stupid sa si pui in aplicare asa ceva (adica la tine acasa) deoarece nu foloseste la nimic. Mi-ar place sa filmez un grup de haudiofili (din aia care nu calca niciodata in sala de concerte, care au cultura muzicala zero si care asculta numai discuri de test) cum pun in aplicare aceasta inversare de mufa rosie cu neagra la boxa si apoi se dau toti pe spate cat de bine suna dupa "schimbare"! :lol: :lol: :lol:

Unica metoda pentru noi este cea descrisa mai sus (cablu adaptor in X sau folosirea functiei de inversare faza din aparat, switch mecanic sau functie comanda electronica daca exista).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
comanr
Posts: 517
Joined: 26 Apr 2013, 21:36
Location: galati
Contact:

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by comanr »

momolo face o confuzie intre faza semnalului audio si faza sursei de alimentare, fazarea corecta a alimentarii are legatura cu zgomotul, pentru ca tensiunea de la priza este redresata si folosita in DC.

faza semnalului de intrare insa are o mare importanta in sistemele balansate pentru ca sa presupunem un sunet de toba (instrument percutat), sunetul se formeaza in difuzor prin excursia membranei spre exterior, in momentul in care ai faza inversata, excursia initiala a membranei va fi spre interior, astea sant lucruri care se vad cu ochiul liber, cativa le pot auzi si cu urechea.

inversarea firelor la boxe in cazul in care ai echipamente XLR cossed fata de alte echipamente XLR normal, este o treaba buna si corecta, daca bagi invers stecherul in priza nu ai facut nimic insa.

totusi si eu recomand modificarea cablului de semnal cum a zis si momolo, e cel mai corect.
my soul project - http://www.analogicsound.ro

cablurile cu sens.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Preampli pentru amplificare pe lampi

Post by momolo »

comanr wrote:momolo face o confuzie intre faza semnalului audio si faza sursei de alimentare, fazarea corecta a alimentarii are legatura cu zgomotul, pentru ca tensiunea de la priza este redresata si folosita in DC.
nu fac nici o confuzie (dar tu iti dovedesti ignoranta in domeniu). Nu trebuie sa privesti problema mot a mot (si ar fi imposibil sa confund lucruri atat de diferite..... ) Din punct de vedere teoretic nici macar nu e o problema sa cuplezi aparatele in standarde diferite, inginerul electronist (si trancotar) explica..... asa cum vom citi mai jos (cu toba :lol: ) Te voi scuza doar pentru ca te afli undeva in provincie departe, cam izolat si nu prea ai habar de acest domeniu (mai ales despre unele "subtilitati" practice). Cei care cunosc cu ce se mananca domeniul asta stiu bine (la modul practic) ce am spus mai sus pentru ca au auzit cu urechile lor (pentru ca au avut pe ce auzi, adica un sistem audio decent).
comanr wrote:faza semnalului de intrare insa are o mare importanta in sistemele balansate pentru ca sa presupunem un sunet de toba (instrument percutat), sunetul se formeaza in difuzor prin excursia membranei spre exterior, in momentul in care ai faza inversata, excursia initiala a membranei va fi spre interior, astea sant lucruri care se vad cu ochiul liber, cativa le pot auzi si cu urechea.

inversarea firelor la boxe in cazul in care ai echipamente XLR cossed fata de alte echipamente XLR normal, este o treaba buna si corecta, daca bagi invers stecherul in priza nu ai facut nimic insa.
domnu' inginer, de ce ti musai sa-ti arati limita ?! Apropos, stiai ca daca iei doua amplificatoare, un SONY productie 1989, integrat de duzina si un Accuphase productie 2010 si le masori pe oscilisocop asa cum se procedeaza, inginereste, standard, gospodareste, cu generator, osciloscop, etc, etc, vor dovedi ambele rezultate la fel de bune ? Insa in momentul cand le vei lega de niste boxe decente si le vei asculta, diferentele vor fi enorme (evident, la ureche). Unii (ingineri care gandesc inginereste ca din carti pentru ca nu prea au experiente practice si nici de unde sa le aiba) vor explica rezultatul printr-o seama de explicatii. Insa omul normal va alege amplificarea dupa cum suna.

De aceea am spus si alte dati, cei mai mari trancotari sunt inginerii electronisti dar in acelasi timp si cei mai mari audiofili ai lumii tot ingineri electronisti sunt.
comanr wrote:totusi si eu recomand modificarea cablului de semnal cum a zis si momolo, e cel mai corect.
- de ce este cel mai corect ? (sunt curios ce explicatii dai)

PS - cel mai mult mi-a placut aia cu toba! :lol: :lol: :lol:

PS2 - metoda cu faza invers la priza am denumit-o "la botul calului". Cine stie despre ce vorbesc intelege perfect despre ce e vorba si stie ca nu este o rezolvare (inginereasca, adica nu e o rezolvare corecta) insa e ceva provizoriu, ajuta in situatii cand nu ai ce face (de aceea am denumit-o "la botul calului" insa tu ai inteles gresit, ai inteles ca ar fi o alta rezolvare probabil rapida pentru ca nu sti despre ce e vorba).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply