discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Pe diverse forumuri e netul plin de recomandari discuri audiofile destinate "testului" (urechiometric) de scule audio. Iata unele recomandari si pe forumul nostru.
Intentia noastra este sa trecem dincolo de simpla postare copy-paste si afirmatia generica "E un disc tare!" si sa explicam fiecare, macar in cateva cuvinte, de ce ne place discul pe care-l recomandam ?
Cateodata e nevoie de ele insa de cele mai multe ori constituie unele din cele mai bune discuri de ascultat, pur si simplu din interes meloman. Desi acestea sunt selectate pe un singur criteriu, calitatea inregistrarii/auditiei si in secundar continutul muzical (de exemplu, nu exista...cel putin nu am auzit despre discuri de test audio cu manele ) totusi, in proportie covarsitoare contin muzica de foarte buna calitate si interpretari exceptionale.
Astfel ca incep acest topic recomandand un sampler de la casa PentaTone classics:
http://www.amazon.com/Super-Audio-Sampl ... 641&sr=1-1
Si acum am zis, trebuie sa ma explic de ce-l recomand:
....Pai...in primul rand ca l-am auzit si probat pe mai multe sisteme audio de foarte buna calitate. Nu este discul care suna daramator pe combina Sony, aparent este banal pe sisteme medii calitativ si poate "zbiera" (sunet agresiv enervant, obositor) pe sisteme scumpe nepuse la punct, insa pe un sistem de top este pe deplin exceptional.
Nu-i pot da din punct de vedere audio nota maxima, insa din punct de vedere al interpretarii pieselor clasice se apropie de aceasta.
Este un sampler pentru a demonstra ce poate casa PentaTone. Si poate!
Evident, recomand si restul discurilor editate de ei (eu am cumparat pana acum 10 bucati, toate exceptionale si ca inregistrare dar si ca intepretare/muzica).
Ca sound-recording as spune ca este:
1. sunet analogic
2. un pic spre nuanta bright
3. dinamica buna, compresie moderata.
4. layerul SACD de foarte buna calitate, adica de preferat celui standart CD-A.
Intentia noastra este sa trecem dincolo de simpla postare copy-paste si afirmatia generica "E un disc tare!" si sa explicam fiecare, macar in cateva cuvinte, de ce ne place discul pe care-l recomandam ?
Cateodata e nevoie de ele insa de cele mai multe ori constituie unele din cele mai bune discuri de ascultat, pur si simplu din interes meloman. Desi acestea sunt selectate pe un singur criteriu, calitatea inregistrarii/auditiei si in secundar continutul muzical (de exemplu, nu exista...cel putin nu am auzit despre discuri de test audio cu manele ) totusi, in proportie covarsitoare contin muzica de foarte buna calitate si interpretari exceptionale.
Astfel ca incep acest topic recomandand un sampler de la casa PentaTone classics:
http://www.amazon.com/Super-Audio-Sampl ... 641&sr=1-1
Si acum am zis, trebuie sa ma explic de ce-l recomand:
....Pai...in primul rand ca l-am auzit si probat pe mai multe sisteme audio de foarte buna calitate. Nu este discul care suna daramator pe combina Sony, aparent este banal pe sisteme medii calitativ si poate "zbiera" (sunet agresiv enervant, obositor) pe sisteme scumpe nepuse la punct, insa pe un sistem de top este pe deplin exceptional.
Nu-i pot da din punct de vedere audio nota maxima, insa din punct de vedere al interpretarii pieselor clasice se apropie de aceasta.
Este un sampler pentru a demonstra ce poate casa PentaTone. Si poate!
Evident, recomand si restul discurilor editate de ei (eu am cumparat pana acum 10 bucati, toate exceptionale si ca inregistrare dar si ca intepretare/muzica).
Ca sound-recording as spune ca este:
1. sunet analogic
2. un pic spre nuanta bright
3. dinamica buna, compresie moderata.
4. layerul SACD de foarte buna calitate, adica de preferat celui standart CD-A.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Un alt disc formidabil, XRCD - "The Bill Holman Band"
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXR-0002
http://www.amazon.com/View-Side-XRCD-Bi ... 053&sr=1-5
Aici imi este greu sa descriu calitatea inregistrarii, este pur si simplu fantastica !
Despre muzica, doar de bine, cine consuma jazz-ul va fi absolut incantat, niste
grei!
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXR-0002
http://www.amazon.com/View-Side-XRCD-Bi ... 053&sr=1-5
Aici imi este greu sa descriu calitatea inregistrarii, este pur si simplu fantastica !
Despre muzica, doar de bine, cine consuma jazz-ul va fi absolut incantat, niste
grei!
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Vreau sa va recomand un disc care pentru unul care asculta jazz si nu numai, ar cam trebui sa fie prezent in fonoteca proprie Jazz at the Pawnshop 30th anniversary de la Proprius: http://www.highfidelityreview.com/news/ ... r=16424643
Auditie placuta!
Auditie placuta!
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Micky wrote:Vreau sa va recomand un disc care pentru unul care asculta jazz si nu numai, ar cam trebui sa fie prezent in fonoteca proprie Jazz at the Pawnshop 30th anniversary de la Proprius: http://www.highfidelityreview.com/news/ ... r=16424643
Auditie placuta!
De acord cu tine Micky, dar asculta-l in format XRCD, costa cam mult, dar merita...este considerat "The best recording jazz of the century".....si cand te gandesti ca a fost inregistrat in 1976, cu ajutorul unor Revoxuri B77
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Alta inregistrare tot a casei suedeze Proprius, tot in format XRCD este si discul "Cantate Domino", inregistrare corala de ramai ca la dentist...
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXRH7762
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXRH7762
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Jazz at the Pawnshop in realitate, primul format a fost in LP ! Si cred ca asta ar merita mentionat in mod expres!
Casa suedeza PROPRIUS este remarcabila.
Tocmai postam si eu despre CANTATE DOMINO aparut si el initial in format LP in 1977 si remasterizat in ultimii ani in format SACD, o realizare foarte, foarte buna! Si asta a fost tras intr-o biserica din Stockholm, cu vre-o doua microfoane pe REVOX......adica pe modelul A77 !
http://www.amazon.com/Cantate-Domino/dp ... 569&sr=1-1
Acest disc e unul din cele mai bune discuri ever! Opinia mea.
Si am avut ocazia sa compar versiunea XRCD si versiunea SACD pe o pereche Accuphase 800+801. In mod evident, versiunea SACD a fost superioara datorita formatului.
Casa suedeza PROPRIUS este remarcabila.
Tocmai postam si eu despre CANTATE DOMINO aparut si el initial in format LP in 1977 si remasterizat in ultimii ani in format SACD, o realizare foarte, foarte buna! Si asta a fost tras intr-o biserica din Stockholm, cu vre-o doua microfoane pe REVOX......adica pe modelul A77 !
http://www.amazon.com/Cantate-Domino/dp ... 569&sr=1-1
Acest disc e unul din cele mai bune discuri ever! Opinia mea.
Si am avut ocazia sa compar versiunea XRCD si versiunea SACD pe o pereche Accuphase 800+801. In mod evident, versiunea SACD a fost superioara datorita formatului.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
corect; modelul Revox B77 urma sa apara peste cativa ani dupa 1977momolo wrote:......adica pe modelul A77 !
Probabil ca SACD-ul pe un sistem format din Accu 800+801 se aude net superior XRCD-ului care este doar cd...
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
sa nu te gandesti la vre-o diferenta daramatoare! Dimpotriva.Probabil ca SACD-ul pe un sistem format din Accu 800+801 se aude net superior XRCD-ului care este doar cd...
Si defapt bietul format CDA sau SACD nu are nici o vina, buba vine din restul cat si din combinatie.
Nu e mare filozofie sa faci un player bun sa sune prost.
Dar, daca vorbim de formula 1, top of the top, sau macar de pe unde incep astea, atunci varianta SACD e oleaca mai impresionanta ca realizarea XRCD. PLus de faptul ca discul e de la Amazon, sursa USA.
Cu totii stim ca discurile provenite din USA, in mare majoritate sunt superioare celor fabricate un UE (recte Germania) iar cele vandute prin comertul nostru sunt in majoritate niste gunoaie.
Insa ar fi de ascultat LP-ul Cantate Domino !
Acum ca spun asta, imi aduc aminte ca am in colectia de LP-uri un Proprius din anii 70, un disc numit "Maria", ceva de genul Cantate Domino, tot o inregistrare analoaga (cu tot cu fashait si zgomot de fond) ca si cele mentionate mai sus.
LP-ul asta suna crunt! Pur si simplu umileste 80% din restul colectiei de viniluri! E tras atat de bine ca ramai cu gura cascata. Am avut si norocul sa-l cumpar second in stare buna.
Pare tras tot pe vre-un mag, posibil in aceeasi biserica.
Se pare ca la calitatea unei asemenea preluari de sunet, in principal contribuie calitatea si felul acusticii. Asta ar fi un subiect de discutat in topic separat.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Observ ca se compara acea inregistrare analogica facuta pe Studer si remasterizata pe cda/xrcd si sacd - cum ca sacd ar suna mai bine ca cda - deci inseamna ca o banda master sau hai sa zicem o banda originala ( trasa in studio si vinduta publicului ) suna mai bine ca un sacd - ceea ce cred eu ca ar fi normal !
Vizitati acest site - am cumparat si eu o banda de la acesti pasionati si as vrea sa trimit si un head-block ( care sint removable ) de Technics la modificat - o sa va tin la curent
http://www.tapeproject.com/whytape/whytape.htm
http://www.tapeproject.com/machines/machines.htm
Vizitati acest site - am cumparat si eu o banda de la acesti pasionati si as vrea sa trimit si un head-block ( care sint removable ) de Technics la modificat - o sa va tin la curent
http://www.tapeproject.com/whytape/whytape.htm
http://www.tapeproject.com/machines/machines.htm
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
exista discuri cu muzica populara romaneasca trase bine ? Genul ala sa le punem pe scule audio si sa dam ochii peste cap.
- HighEndFan
- Posts: 137
- Joined: 03 Oct 2008, 15:43
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Momolo,poate ca e imteresant de mentionat si sistemul pe care am ascultat discurile date de exemplu aici.momolo wrote:Un alt disc formidabil, XRCD - "The Bill Holman Band"
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXR-0002
http://www.amazon.com/View-Side-XRCD-Bi ... 053&sr=1-5
Aici imi este greu sa descriu calitatea inregistrarii, este pur si simplu fantastica !
Despre muzica, doar de bine, cine consuma jazz-ul va fi absolut incantat, niste
grei!
Spun asta pentru ca dupa ce am ascultat acest disc pe acelasi sistem pe care l-ai ascultat si tu si pot confirma ca m-a impresionat si pe mine foarte tare si odata ajuns acasa am pus pe sistemul meu (e drept,al carui pret de catalog este jumatate din cel al sistemului pe care a avut loc auditia "de referinta") acelasi disc si impresia n-a mai fost atat de puternica.
Sa nu ma intelegi gresit,nu spun ca e prost inregistrat,sau ca ceea ce ai spus tu este neadevarat,ci doar afirm ca pe sistemul meu nu "straluceste" ca pe sistemul "de referinta".Mai mult,discul meu este frate geaman cu cel ascultat pe celalalt sistem,fiind din exact aceeasi sursa,deci posibilitatea ca discurile sa difere este practic nula.In schimb,alte discuri XRCD,din aceeasi sursa suna mai bine pe sistemul meu decat discul asta,ceea ce ma face sa cred ca unele discuri suna mai bine pe anumite sisteme decat pe altele (ce mai noutate ),sau altfel spus judecarea unui disc ar trebui facuta si in functie de sistemul pe care a fost ascultat.
Sa nu uitam ca eu nu am nici Bedini,dar nu cred ca diferenta sa fie doar de tratarea discului.
Pe un alt forum am prezentat la un moment dat unele din discurile mele de test care ma ajuta sa apreciez un sistem si desi la vremea respectiva aveam si discul asta,vei constata cu surprindere ca NU face parte din discurile mele de referinta.
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
HighEndFan primul disc prezentat de mine il am de mai multa vreme. Atunci cand l-am pus acasa nu mi s-a parut iesit din comun, doar un disc de calitate, bun.
Insa in momentul cand am avut ocazia sa-l pun pe niste sisteme audio foarte, foarte bune, opinia mea a fost alta, aveam deaface cu un disc formidabil, iesit din comun.
Tu ai atins o problema la ordinea zilei,
Altfel, respectivele discuri pot parea, dupa caz, doar bune, doar bunicele dar nu ne da pe spate, sau chiar proaste, niste tampeniii bune de aruncat in raftul de jos, etc.
Lucrul asta fiind perceput pe un sistem audio care nu e nici corect si nici prea de top sau doar o gramada de aparate (tip trancota fara speranta sau chiar aparate bune) aranjate si cuplate intre ele in stilul "varza cu carne" (scuzati exprimarea metaforica! ).
Ba mai mult, am observat si reversul, faptul ca discuri proaste, asazis "manarite", pot sa sune bine pe sisteme proaste, incorecte, dexasate, aiurite si aiuristice, mai bine decat discurile mentionate mai sus.
Insa, daca iei aceste discuri proaste (dar aparent bune) si le pui pe niste sisteme audio bune, corecte, bine legate, transparente, detaliate, fine, naturale, etc, vei constata fara ezitare ca sunt proaste si le vei auzi exact neajunsurile cat si "manariile" folosite la masterizare, vei precepe "pacaleala" si-ti vei da seama ca pana atunci ai fost entuziast pentru niste chestii lipsite de valoare.
Este cazul clasic al unuia cu sistem "sony&technics" care vine cu "discurile lui cele mai bune" sa le puna pe un sistem audio high-end, constatand ca "-Nu suna bine!". Astfel ca noroc cu discurile mentionate mai sus care vor dovedi in acest caz oarecare ca nu sistemul high-end este de vina!
De aceea, eu am considerat util sa deschid un astfel de top al discurilor bune cu adevarat, top care NU se doreste a fi "Cel mai bun disc care imi suna mie acasa" ci un clasament al unor discuri audio rulate pe sisteme de top, caz in care s-a constatat ca pot fi puse "pe raftul de sus" (iarasi ma exprim metaforic), mai bine zis, ca pot fi retinute ca niste referinte. Iar atunci cand par sa nu sune bine, avem deaface cu deficiente de redare.
Eu am multe discuri care la mine se aud bine, dragut, dar nu ma dau pe spate, insa ulterior am constatat ca sunt pur si simplu formidabile in comparatie cu altele care la mine se aud poate usor mai bine si care ulterior am constatat ca nu sunt decat limitate in calitate si inferioare celor dintai.
Concluzia imi este clara, nu am un sistem audio corect, cel putin pot spune ca pretentiile mele sunt mai mari, evident, o treaba relativa la sistemul de valori al fiecaruia.
O situatie care nu e deloc rara printre noi, nimic anormal.
Dar lucrul asta nu ma opreste sa ma simt in continuare multumit si fericit de ceea ce am, insa nici nu ma impiedica sa fiu (sau sa incerc sa fiu) obiectiv si sa-mi stiu limitarile pentru o evolutie ulterioara. Si ca o divalgatie, e mai putin dureros sa fi obiectiv decat subiectiv.
In fond totul este si o problema de bani.
Iar un sistem de top high-end costa foarte, foarte, foarte mult.
Plus de asta, sunt sigur ca fiecare isi are propriul sau sistem de top high-end, iar lucrul asta poate fi extrem de diferit de la o persoana la alta, diferente absolut dramatice.
Insa din toate astea un lucru este cert, exista discuri audio cu adevarat bune si discuri audio care numai pot sa para bune atunci cand conditiile de redare nu sunt OK, nu sunt corecte, nu sunt de calitate.
Ma gandesc si la faptul ca ar trebui initiat un topic invers, cu discuri "de pacalici" , alea care par foarte grozave pe sisteme audio slabe. Insa aici sunt mai multe trepte de "pacaleala", deoarece sunt si discuri bune in mod real dar care nu se pot ridica pana la pragul de sus, doar bune,...un prag care este in realitate foarte sus! (si in acelasi timp, foarte relativ).
In concluzie, consider ca aici ar trebui mentionate discurile redate cu cele mai formidabile sisteme audio, conditie in care suna spre potential maxim de calitate, fara compromisuri si se dovedesc de top.
Scopul ar fi utilizarea lor ca referinte.
Limitarea ar fi, propriul sistem de valori in domeniu, al fiecaruia care alege si exemplifica un astfel de disc.
Insa in momentul cand am avut ocazia sa-l pun pe niste sisteme audio foarte, foarte bune, opinia mea a fost alta, aveam deaface cu un disc formidabil, iesit din comun.
Tu ai atins o problema la ordinea zilei,
Situatia e de felul urmator, asa cum o vad eu - exista discuri cu adevarat bune care insa nu pot fi apreciate la adevarata lor valoare decat pe sisteme audio cu adevarat bune si cu adevarat corecte!...ceea ce ma face sa cred ca unele discuri suna mai bine pe anumite sisteme decat pe altele (ce mai noutate ),sau altfel spus judecarea unui disc ar trebui facuta si in functie de sistemul pe care a fost ascultat....
Altfel, respectivele discuri pot parea, dupa caz, doar bune, doar bunicele dar nu ne da pe spate, sau chiar proaste, niste tampeniii bune de aruncat in raftul de jos, etc.
Lucrul asta fiind perceput pe un sistem audio care nu e nici corect si nici prea de top sau doar o gramada de aparate (tip trancota fara speranta sau chiar aparate bune) aranjate si cuplate intre ele in stilul "varza cu carne" (scuzati exprimarea metaforica! ).
Ba mai mult, am observat si reversul, faptul ca discuri proaste, asazis "manarite", pot sa sune bine pe sisteme proaste, incorecte, dexasate, aiurite si aiuristice, mai bine decat discurile mentionate mai sus.
Insa, daca iei aceste discuri proaste (dar aparent bune) si le pui pe niste sisteme audio bune, corecte, bine legate, transparente, detaliate, fine, naturale, etc, vei constata fara ezitare ca sunt proaste si le vei auzi exact neajunsurile cat si "manariile" folosite la masterizare, vei precepe "pacaleala" si-ti vei da seama ca pana atunci ai fost entuziast pentru niste chestii lipsite de valoare.
Este cazul clasic al unuia cu sistem "sony&technics" care vine cu "discurile lui cele mai bune" sa le puna pe un sistem audio high-end, constatand ca "-Nu suna bine!". Astfel ca noroc cu discurile mentionate mai sus care vor dovedi in acest caz oarecare ca nu sistemul high-end este de vina!
De aceea, eu am considerat util sa deschid un astfel de top al discurilor bune cu adevarat, top care NU se doreste a fi "Cel mai bun disc care imi suna mie acasa" ci un clasament al unor discuri audio rulate pe sisteme de top, caz in care s-a constatat ca pot fi puse "pe raftul de sus" (iarasi ma exprim metaforic), mai bine zis, ca pot fi retinute ca niste referinte. Iar atunci cand par sa nu sune bine, avem deaface cu deficiente de redare.
Eu am multe discuri care la mine se aud bine, dragut, dar nu ma dau pe spate, insa ulterior am constatat ca sunt pur si simplu formidabile in comparatie cu altele care la mine se aud poate usor mai bine si care ulterior am constatat ca nu sunt decat limitate in calitate si inferioare celor dintai.
Concluzia imi este clara, nu am un sistem audio corect, cel putin pot spune ca pretentiile mele sunt mai mari, evident, o treaba relativa la sistemul de valori al fiecaruia.
O situatie care nu e deloc rara printre noi, nimic anormal.
Dar lucrul asta nu ma opreste sa ma simt in continuare multumit si fericit de ceea ce am, insa nici nu ma impiedica sa fiu (sau sa incerc sa fiu) obiectiv si sa-mi stiu limitarile pentru o evolutie ulterioara. Si ca o divalgatie, e mai putin dureros sa fi obiectiv decat subiectiv.
In fond totul este si o problema de bani.
Iar un sistem de top high-end costa foarte, foarte, foarte mult.
Plus de asta, sunt sigur ca fiecare isi are propriul sau sistem de top high-end, iar lucrul asta poate fi extrem de diferit de la o persoana la alta, diferente absolut dramatice.
Insa din toate astea un lucru este cert, exista discuri audio cu adevarat bune si discuri audio care numai pot sa para bune atunci cand conditiile de redare nu sunt OK, nu sunt corecte, nu sunt de calitate.
Ma gandesc si la faptul ca ar trebui initiat un topic invers, cu discuri "de pacalici" , alea care par foarte grozave pe sisteme audio slabe. Insa aici sunt mai multe trepte de "pacaleala", deoarece sunt si discuri bune in mod real dar care nu se pot ridica pana la pragul de sus, doar bune,...un prag care este in realitate foarte sus! (si in acelasi timp, foarte relativ).
In concluzie, consider ca aici ar trebui mentionate discurile redate cu cele mai formidabile sisteme audio, conditie in care suna spre potential maxim de calitate, fara compromisuri si se dovedesc de top.
Scopul ar fi utilizarea lor ca referinte.
Limitarea ar fi, propriul sistem de valori in domeniu, al fiecaruia care alege si exemplifica un astfel de disc.
Prostu' invata pe pielea lui, desteptu' pe-a altuia.
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Daca tot veni vorba de jazz big band, niste cd-uri de exceptie pe care vi le recomand (XRCD): Count Basie & His Orchestra - "88 Basie Street"- ultima inregistrare a acestui titan al jazului efectuata in 1983,inainte cu un an sa se stinga de cancer pancreatic
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXR-0021 Alt cd , tot cu acelasi Count Basie...poate fi considerat regele testelor la cd-uri la jazz , fara falsa modestie....De vreo 3 ani incoace de cand a aparut se foloseste constant pe la expozitiile de profil de la noi (hifiarena); numele lui "Basie Jam"- scos de casa Analogue Production in format gold cd
http://store.acousticsounds.com/browse_ ... e_ID=10632
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp ... JVCXR-0021 Alt cd , tot cu acelasi Count Basie...poate fi considerat regele testelor la cd-uri la jazz , fara falsa modestie....De vreo 3 ani incoace de cand a aparut se foloseste constant pe la expozitiile de profil de la noi (hifiarena); numele lui "Basie Jam"- scos de casa Analogue Production in format gold cd
http://store.acousticsounds.com/browse_ ... e_ID=10632
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Lista discuri audiofile pe categorii - http://www.dagogo.com/MUSIC.html
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...
Re: discuri audiofile pentru test (si ascultat!)
Ce am gasit despre discurile vinil japoneze
"Japanese vinyl releases are premium quality pressings, much sought after by audiophiles and collectors alike. In the 1960s Toshiba pioneered top quality red vinyl pressings using their trademark ‘Ever-Clean’ process this utilised a special ingredient intended to prevent the build-up of static electricity on the vinyl. Japanese pressings are synonymous with quality - the vinyl shines like no other vinyl - everything about their releases feels special. When US audiophile label Mobile Fidelity Sound Lab first released their series of high quality pressings the records were manufactured in Japan. The sonic quality of Japanese pressings is considered to be among the best in the world and, in addition, they are beautifully presented, their covers usually printed on better quality heavy stock paper and often including a bonus lyric insert with dual language Japanese & English text. Nearly all Japanese LPs were issued with an ‘obi’ - literally translated this means ‘sash’ and is derived from the obi (sash) worn around the traditional kimono dress. This delicate paper strip, usually wrapped around the left side of the album cover, often contains marketing information and album content details, all printed in Japanese kanji and ~kana script. Obi designs can be as varied as the LPs they adorn, and some series of obi designs can be as collectable as the artists’ albums they decorate. ‘Hankake’ (3/4 length obis) are nearly impossible to find, and the ‘Rock Age’ series of obis are especially rare and valuable. Obis make a unique, attractive addition to the overall package and are becoming increasingly rare, especially on LPs from the 1960s and 70s. Their delicate and disposable nature meant that very early obis were routinely discarded, so that now they can often be worth several times more than the record they accompany. In addition to Japanese pressings of regular albums there are numerous Japanese-only releases. Labels and artists often issued exclusive records timed to coincide with their Far East tour, or they re-released back catalogue albums with a re-designed obi, displaying revised graphics and other consumer information. Regardless of your musical taste, Japanese records make a stunning addition to any collection. Audibly and visually they present the collector with a feast of delights. Genuine mint condition records, complete with inserts and obi, are becoming rarer every day. Whatever the digital age throws at you there is still a valid opinion that says vinyl sounds best; with Japanese records you get top quality pressings, a tactile picture sleeve that looks stunning and you can sing along from the lyric insert. This is the real alternative to a download! "
"Japanese vinyl releases are premium quality pressings, much sought after by audiophiles and collectors alike. In the 1960s Toshiba pioneered top quality red vinyl pressings using their trademark ‘Ever-Clean’ process this utilised a special ingredient intended to prevent the build-up of static electricity on the vinyl. Japanese pressings are synonymous with quality - the vinyl shines like no other vinyl - everything about their releases feels special. When US audiophile label Mobile Fidelity Sound Lab first released their series of high quality pressings the records were manufactured in Japan. The sonic quality of Japanese pressings is considered to be among the best in the world and, in addition, they are beautifully presented, their covers usually printed on better quality heavy stock paper and often including a bonus lyric insert with dual language Japanese & English text. Nearly all Japanese LPs were issued with an ‘obi’ - literally translated this means ‘sash’ and is derived from the obi (sash) worn around the traditional kimono dress. This delicate paper strip, usually wrapped around the left side of the album cover, often contains marketing information and album content details, all printed in Japanese kanji and ~kana script. Obi designs can be as varied as the LPs they adorn, and some series of obi designs can be as collectable as the artists’ albums they decorate. ‘Hankake’ (3/4 length obis) are nearly impossible to find, and the ‘Rock Age’ series of obis are especially rare and valuable. Obis make a unique, attractive addition to the overall package and are becoming increasingly rare, especially on LPs from the 1960s and 70s. Their delicate and disposable nature meant that very early obis were routinely discarded, so that now they can often be worth several times more than the record they accompany. In addition to Japanese pressings of regular albums there are numerous Japanese-only releases. Labels and artists often issued exclusive records timed to coincide with their Far East tour, or they re-released back catalogue albums with a re-designed obi, displaying revised graphics and other consumer information. Regardless of your musical taste, Japanese records make a stunning addition to any collection. Audibly and visually they present the collector with a feast of delights. Genuine mint condition records, complete with inserts and obi, are becoming rarer every day. Whatever the digital age throws at you there is still a valid opinion that says vinyl sounds best; with Japanese records you get top quality pressings, a tactile picture sleeve that looks stunning and you can sing along from the lyric insert. This is the real alternative to a download! "
... living a vi(ntage)king analog lifestyle in a digital world ...