YAMAHA

A fost odata ca niciodata
User avatar
dj_italo2001
Posts: 115
Joined: 29 Aug 2009, 21:07
Location: Sibiu
Contact:

Re: YAMAHA

Post by dj_italo2001 »

Problema acelor drivere cu beriliu: daca se defecteaza cine le mai repara sau cu ce le inlocuiesti ? :mrgreen:

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

momolo wrote:In conditii prielnice (pentru a-mi putea forma o parere cat de cat obiectiva) am ascultat doua modele (boxe aflate in stare buna de conservare), Yamaha NS-10 si NS-451. Nu sunt boxe care redau intreaga banda audio, nici boxe ultra liniare, nici boxe (asazis) neutre. Insa din punctul meu de vedere sunt niste boxe extraordinare si oricate altele as avea, mi-ar place sa le am si pe astea si sa le ascult din cand in cand. Defapt cred ca ar fi un subiect de meditatie audiofila raspunsul la intrebarea, de ce suna ....bine astfel de boxe (care nu au nici un fel de calitate "standard") ?! Raspuns difinitiv, obiectiv si complet nu se poate da. Insa cautand totusi un raspuns putem afla de ce pur si simplu unele boxe suna bine si altele prost (in ciuda datelor tehnice, in ciuda masuratorilor si in ciuda marimii).
Exista un adevar dincolo de teorie si masuratori, unul care se afla pur si simplu... la ureche. Si mentionez (daca mai era nevoie!), nu sunt singurul care spune de boxele astea ca suna bine, asta o spune o lume intreaga.
Si mai trebuie sa precizez - cele ascultate de mine au avut toate membrana alba de hartie "taiata cu foarfeca" si lipita sa iasa con. Nu am ascultat una bucata pereche din fiecare ci mai multe perechi din fiecare model si in diverse combinatii si imprejurari.
Nu se potrivesc cu toate amplificatoarele, cele mai nazuroase fiind NS-10. Nu au nevoie de putere, au nevoie de un amplificator..... potrivit. Nu am gasit nici o regula a potrivelii, pur si simplu se pune amplificatorul si se asculta. Unele sunt ok cu boxele astea, altele nu (fara sa fie neaparat amplificatoare proaste). Si nu sunt boxe care cer amplificari neaparat scumpe, neaparat "hiend".

YAMAHA NS-10M

http://ns-10m.com/history.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/ns-10m.html" onclick="window.open(this.href);return false;

"Daca se aude bine pe NS-10M, atunci se va auzi bine pe orice! " este o expresie des intalnita cand se vorbeste despre monitoarele de studio NS-10M.

https://www.soundonsound.com/reviews/yamaha-ns10-story" onclick="window.open(this.href);return false;

Aparute pe piata initial in 1978, NS-10M,
"テンモニ" (pronuntat in japoneza "tenmoni") = "ten monitor", au fost succedate de diverse modele precum:

NS-10M Pro, versiune imbunatatita a NS-10M, aparuta in 1987
https://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/ns-10mpro.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NS-10M STUDIO si NS-10MC, versiunile de studio si comerciala (C) cu asezare orizontala, aparute in 1987

NS-10MX, aparuta in 1993, ultima destinata uzului profesional in studio si avand ambele driverele cu ecrane magnetice
https://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/ns-10mx.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NS-10MT, versiunea cu bass reflex, aparuta in 1995
https://audio-heritage.jp/YAMAHA/speaker/ns-10mt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mai multe informatii despre toate aceste versiuni la aceasta adresa:
http://ns-10m.com/NS-10M-PRO-STUDIO-MC.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Am cuplat recent aceste monitoare celebre cu amplificatorul de putere YAMAHA B-3, cu alimentare pe 100V, dotat cu tranzistoare V-FET, ambele fabricate in 1979, amplificatorul fiind in serie limitata de doar 5000 bucati.

Nu am putut folosi momentan un preamplificator dedicat de calitatea powerului YAMAHA B-3 (as vrea sa pot auzi candva un preamp ca YAMAHA C-2/C-2A, modelul C-1 fiind singurul preamp cu V-FETuri, pentru mine un vis irealizabil...), si nici o sursa de calitate (CD-player, DAC sau pick-up), laptopul tinand loc de amandoua, deci moartea pasiunii...

Detin totusi un preamp japonez (de asemenea pe 100V!) foarte bun, Trio L-07CII, insa nu am ajuns sa il ascult impreuna cu YAMAHA B-3. De aceea, in aceste conditii, consider ca NS-10M pot suna cu o clasa peste ce relatez mai jos.

YAMAHA B-3 isi intra deplin in atributii dupa circa 30-45 minute cand isi atinge echilibrul termic. Este un amplificator care functioneaza aproape rece (caldut dupa 2-3 ore de functionare), spre deosebire de Accuphase P-260, de exemplu, care lucreaza cald.

Asadar, dupa cateva zile de studiere atenta a sunetului pe diverse genuri de muzica, pot concluziona urmatoarele:

1. NS-10M sunt boxe neiertatoare cu inregistrarile de slaba calitate; pe inregistrari de calitate insa produc un sunet rotund, detaliat si cu scena.

2. Desi sunt date cu o sensibilitate de 90W/dB/m, par ca au nevoie de ceva control si putere ca sa se deschida.

3. Media este foarte naturala, vocile sunt puse bine in evidenta de difuzorul de bass-medie JA-1801 avand sasiu de tabla, cu con de hartie (unul dintre atuurile acestor boxe este acest con foarte subtire de hartie, cu masa extrem de mica, care ajuta la un raspuns rapid si un timbru natural!). Mai mult, privind filtrul se observa doi condensatori de 2,7 microF montati in paralel (deci o capacitate de 5.4 microF in serie cu tweeterul), rezultand ca o parte a spectrului frecventelor medii cade in responsabilitatea tweterului JA-0518.

4. NS-10M nu vor produce un bass care "sa fluture cracul blugilor", insa vor produce un bass placut, bine articulat. Boxele au echilibru tonal, nu tipa si nu sunt stridente; personal le pot asculta ore intregi fara a obosi.

5. Suna total diferit fata de celebrele deja YAMAHA NS-1000M care, din punctul meu de vedere, sunt mai rapide, mai deschise, cu un sunet complet, deci net superioare!

6. NS-10M nu sunt boxe pentru toate genurile de muzica, nici pentru toti pasionatii de audio,fiind boxe foarte parsive. Prima senzatie a fost aceea a unui sunet lipsit de inalte, sclipire, un sunet aplatizat, cu tenta inchisa (dark)... De aceea, pentru foarte multi, exista doua scenarii: ori iti plac foarte mult, ori le vinzi a doua zi!

7. NS-10M raman o fila din istoria boxelor pentru audio si un produs de marca al companiei YAMAHA. Atuurile lor: sunet natural, neobositor, fara a exagera nimic din plaja de frecvente (60 Hz-20kHz), raspunsul rapid, pret mic de lansare, precum si faptul ca pot fi carate usor (6 kg/bucata) au facut din acest model un simbol greu de egalat chiar si de YAMAHA. Se pare ca, intre timp, au pierdut reteta cu seriile de boxe active pentru studio HS.
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

Cosmin2000 wrote:Nu am putut folosi momentan un preamplificator dedicat de calitatea powerului YAMAHA B-3 (as vrea sa pot auzi candva un preamp ca YAMAHA C-2/C-2A, modelul C-1 fiind singurul preamp cu V-FETuri, pentru mine un vis irealizabil...)
il am eu pe C2a. E subtire la aspect dar are 8 kile, ai surpriza cat de greu este dupa ce-l vezi cum arata si incerci sa-l ridici. Merge foarte cald, parca ar fi in clasa A, adica duduie de caldura. Lucratura e in asa fel ca nu mai exista astazi asa ceva. Preul phono e minunat in orice pozitie si situatie, ceva tipic la Yamaha care a facut mereu preuri phono minunate. Ca preu de linie nu se potriveste cu orice final si in mare are un sound specific Yamaha. Potrivirea nu tine cont de logica, pur si simplu trebuie incercat. E construit de-a-ndoaselea, adica cablajul este sus si piesele atarna cu capul in jos. Au bagat in el cele mai bune piese existente in vremea aia si s-au nimerit si fiabile in timp spre deosebire de multe situatii la alte branduri unde in capete de serie s-au nimerit piese performante la vremea respectiva insa nefiabile in timp (de exemplu la SONY se mai intalnesc serii condensatoare foarte performante si audiofile dar care curg dupa cateva decenii). In suma e genul de aparat pe care cand il vezi si folosesti iti dai seama ca ceea ce se face azi e o tiganie.
Cosmin2000 wrote:YAMAHA B-3 isi intra deplin in atributii dupa circa 30-45 minute cand isi atinge echilibrul termic. Este un amplificator care functioneaza aproape rece (caldut dupa 2-3 ore de functionare), spre deosebire de Accuphase P-260, de exemplu, care lucreaza cald.
cu cat un amplificator functioneaza mai rece cu atat ajunge mai greu la punctul de echilibru termic dar cu atat e si mai fiabil in timp. Deci e de bine!
Cosmin2000 wrote:Detin totusi un preamp japonez (de asemenea pe 100V!) foarte bun, Trio L-07CII, insa nu am ajuns sa il ascult impreuna cu YAMAHA B-3. De aceea, in aceste conditii, consider ca NS-10M pot suna cu o clasa peste ce relatez mai jos.
si KENWOOD au facut preuri si scule super bune! La egal cu Yamaha. Erau vremuri cu concurenta foarte mare. Erau atat de multe aparate bune in acelasi timp ca alegerea era teribil de dificila! Azi alegerea e simpla..... Adica ramai cu banii.
Cosmin2000 wrote:2. Desi sunt date cu o sensibilitate de 90W/dB/m, par ca au nevoie de ceva control si putere ca sa se deschida.
exact ce am observat si eu, pe cat de mici pe atat de halitoare, rele si pretentioase. E foarte greu de gasit amplificare potrivita pentru ele. Din vreo 10 amplificatoare incercate de mine numai unul se potrivea si altul era asa si asa.
Cosmin2000 wrote:4. NS-10M nu vor produce un bass care "sa fluture cracul blugilor", insa vor produce un bass placut, bine articulat. Boxele au echilibru tonal, nu tipa si nu sunt stridente; personal le pot asculta ore intregi fara a obosi.
sunt mici, de unde bas?! Am observat ca depind enorm de acustica spatiului, trebuie evitate spatiile care "mananca" basul. Au fost diferente colosale la aceeasi pereche mutata in camere diferite. Datorita acusticii.
Cosmin2000 wrote:6. NS-10M nu sunt boxe pentru toate genurile de muzica, nici pentru toti pasionatii de audio,fiind boxe foarte parsive. Prima senzatie a fost aceea a unui sunet lipsit de inalte, sclipire, un sunet aplatizat, cu tenta inchisa (dark)... De aceea, pentru foarte multi, exista doua scenarii: ori iti plac foarte mult, ori le vinzi a doua zi!
pai cum spuneam, sunt greu de potrivit, amplificatoarele potrivite sunt rare, depind de acustica si ai zis perfect, sunt boxe parsive care pot sa sune si teribil de prost dar si teribil de bine. Am auzit ambele situatii la aceeasi pereche si m-a uimit diferenta. Te poti pacali usor cu asa boxe, unii pot sa creada ca sunt foarte proaste. Si te chinuie pana le gasesti locul si potriveala. Dar o data gasita cea mai buna potrivire nu te poti desparti de asa boxe, adica iti poti lua altele insa le pastrezi si pe astea deoarece sunt....deosebite.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

momolo wrote:
Cosmin2000 wrote:Nu am putut folosi momentan un preamplificator dedicat de calitatea powerului YAMAHA B-3 (as vrea sa pot auzi candva un preamp ca YAMAHA C-2/C-2A, modelul C-1 fiind singurul preamp cu V-FETuri, pentru mine un vis irealizabil...)
il am eu pe C2a. E subtire la aspect dar are 8 kile, ai surpriza cat de greu este dupa ce-l vezi cum arata si incerci sa-l ridici. Merge foarte cald, parca ar fi in clasa A, adica duduie de caldura. Lucratura e in asa fel ca nu mai exista astazi asa ceva. Preul phono e minunat in orice pozitie si situatie, ceva tipic la Yamaha care a facut mereu preuri phono minunate. Ca preu de linie nu se potriveste cu orice final si in mare are un sound specific Yamaha. Potrivirea nu tine cont de logica, pur si simplu trebuie incercat. E construit de-a-ndoaselea, adica cablajul este sus si piesele atarna cu capul in jos. Au bagat in el cele mai bune piese existente in vremea aia si s-au nimerit si fiabile in timp spre deosebire de multe situatii la alte branduri unde in capete de serie s-au nimerit piese performante la vremea respectiva insa nefiabile in timp (de exemplu la SONY se mai intalnesc serii condensatoare foarte performante si audiofile dar care curg dupa cateva decenii). In suma e genul de aparat pe care cand il vezi si folosesti iti dai seama ca ceea ce se face azi e o tiganie.


momolo, am studiat de ceva vreme preurile vintage de la YAMAHA si nu numai (m-am uitat si dupa unele de la Accuphase precum C-200, C-200X, C-230, C-222, C-240). Cel mai bun de la YAMAHA se pare ca ramane tot C-1 (un preamp deosebit din toate punctele de vedere, dar care este si foarte scump, 1500-3000 Euro in functie de stare). Lucrul acesta mi l-a dezvaluit un membru al forumului audiokarma.org care detine tot ce a facut mai bun aceasta companie, inclusiv C-1 si B-1, B-2, B-3, BX-1, C-2X etc. Din seria preului C-2/C-2A, ultimul model este opera de arta ca lucratura, anume C-2X. Pe piata din China, C-2X se vinde la pret dublu fata de C-2A si aproape triplu fata de C-2.
Toate insa sunt lucrate foarte bine, dar calitatea vine, evident, in functie de suma platita.

Am ascultat acum vreo trei ani, cuplat cu amplificatoarele mono Trio L-05M, un preamp modern de la YAMAHA, modelul CX-1000, un preamp foarte greu, dotat cu DAC intern si o multime de dotari. Combinatia a sunat excelent pe boxele YAMAHA NS-1000M, astfel incat regret si acum ca nu l-am cumparat de la un prieten. Omul din greseli invata...
Cosmin2000 wrote:Detin totusi un preamp japonez (de asemenea pe 100V!) foarte bun, Trio L-07CII, insa nu am ajuns sa il ascult impreuna cu YAMAHA B-3. De aceea, in aceste conditii, consider ca NS-10M pot suna cu o clasa peste ce relatez mai jos.
si KENWOOD au facut preuri si scule super bune! La egal cu Yamaha. Erau vremuri cu concurenta foarte mare. Erau atat de multe aparate bune in acelasi timp ca alegerea era teribil de dificila! Azi alegerea e simpla..... Adica ramai cu banii.[/quote]

Asa este, acel preamp Trio L-07CII, intamplator sau nu, a costat in 1979 la fel ca YAMAHA C-2A sau Accuphase C-230, adica 170000 yeni japinezi. Daca ar fi sa convertim azi suma aceasta, un C-2A ar costa aproximativ 1700 USD. Si preamplificatorul Trio L-07CII lucreaza cald, in special sectiunea de alimentare care este la stabilizata la +-48.5V in curent continuu, o valoare deosebit de mare pentru un preamp.
Insa, a existat o diferenta de abordare dintre cele doua companii, Kenwood oferind amplificatoare de putere mono si cu tranzistori bipolari, YAMAHA fiind mai inovativi oferind amplificatoare cu tranzistori V-FET.
De exemplu, doua bucati Trio/Kenwood L-07M , amplificatoare de putere mono, au fost puse la vanzare in 1979 cu 200000 yeni japonezi, acelasi pret cu un B-3 sau un B-2 pe V-FETuri!
Cosmin2000 wrote:2. Desi sunt date cu o sensibilitate de 90W/dB/m, par ca au nevoie de ceva control si putere ca sa se deschida.
exact ce am observat si eu, pe cat de mici pe atat de halitoare, rele si pretentioase. E foarte greu de gasit amplificare potrivita pentru ele. Din vreo 10 amplificatoare incercate de mine numai unul se potrivea si altul era asa si asa.[/quote]
V-as intreba ce amplificator s-a potrivit cel mai bine cu NS-10M?
Cosmin2000 wrote:4. NS-10M nu vor produce un bass care "sa fluture cracul blugilor", insa vor produce un bass placut, bine articulat. Boxele au echilibru tonal, nu tipa si nu sunt stridente; personal le pot asculta ore intregi fara a obosi.
[/quote] sunt mici, de unde bas?! Am observat ca depind enorm de acustica spatiului, trebuie evitate spatiile care "mananca" basul. Au fost diferente colosale la aceeasi pereche mutata in camere diferite. Datorita acusticii.

Acustica camerei de auditie cred ca e cel mai greu de pus la punct, de multe ori o camera cu acustica proasta mortifica sunetul, ii ia din stralucire. Camera in care ascult o suspectez de multe deficiente (am ferestre aproape, usi interne chinezesti cu geamuri mari care se deschid liniar, gresie 50x50 cm pe jos...).

P.S.: Mai exista o varianta de boxe YAMAHA denumita NS-10, dar nu are nicio legatura cu NS-10M!
Vintage forever!

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

https://europe.yamaha.com/en/products/a ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pana azi nici nu stiam ca au scos pe piata si varianta pe doua cai a incintelor NS-5000, adica aceste NS-3000. Din punctul meu de vedere, YAMAHA s-a pozitionat total gresit pe piata cu preturile curente exagerat de mari. De exemplu, NS-5000 costa 12000 Euro perechea! NS-3000 vor fi, cred, cateva mii de Euro si, intr-un asemenea scenariu, sigur nu se vor compara la vanzari cu vechile monitoare NS-10M vandute in 300000 perechi la doar 50000 yeni perechea.

NS-5000 se doresc, chiar daca YAMAHA nu recunoaste, o iteratie a vechilor NS-1000/M (cutia este de aproape aceleasi dimensiuni, marimea difuzoarele si amplasarea in incinta etc.), chiar daca acum se folosesc materiale diferite. Daca era o companie cu o strategie de vanzari desteapta, ar fi scos pe piata o versiune moderna, imbunatatita, tot cu drivere de medie si inalta din Beryllium, si la un pret de 2-3 ori mai mic decat aceste NS-5000. Succesul era garantat!

Altfel, o mana de oameni vor cumpara noile lor boxe, nu vor face vanzare in masa, cum s-a intamplat cu NS-1000/M sau NS-10M. Cu alte cuvinte, cred ca azi, la 40 ani de la aparitia acestor modele exponent (NS-10M si NS-1000/M), YAMAHA ofera mai putin pentru mult mai multi bani.
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

Am avut ocazia sa ascult NS-5000 si mie unul mi-au placut sau mai degraba promiteau ceva fain. Par dificile, adica greu de potrivit dar mie imi plac. Spre deosebire de altii carora nu le placeau. Insa pretul este nerusinat. Pentru aia precum chestorul de la circulatie din Suceava care daca baga mana in lighean scoate cu o singura mana de doua perechi, una in sufragerie si una in bucatarie.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

resitent
Posts: 311
Joined: 14 Mar 2020, 18:21

Re: YAMAHA

Post by resitent »

Cosmin2000 wrote:https://europe.yamaha.com/en/products/a ... index.html

Pana azi nici nu stiam ca au scos pe piata si varianta pe doua cai a incintelor NS-5000, adica aceste NS-3000. Din punctul meu de vedere, YAMAHA s-a pozitionat total gresit pe piata cu preturile curente exagerat de mari. De exemplu, NS-5000 costa 12000 Euro perechea! NS-3000 vor fi, cred, cateva mii de Euro si, intr-un asemenea scenariu, sigur nu se vor compara la vanzari cu vechile monitoare NS-10M vandute in 300000 perechi la doar 50000 yeni perechea.

NS-5000 se doresc, chiar daca YAMAHA nu recunoaste, o iteratie a vechilor NS-1000/M (cutia este de aproape aceleasi dimensiuni, marimea difuzoarele si amplasarea in incinta etc.), chiar daca acum se folosesc materiale diferite. Daca era o companie cu o strategie de vanzari desteapta, ar fi scos pe piata o versiune moderna, imbunatatita, tot cu drivere de medie si inalta din Beryllium, si la un pret de 2-3 ori mai mic decat aceste NS-5000. Succesul era garantat!

Altfel, o mana de oameni vor cumpara noile lor boxe, nu vor face vanzare in masa, cum s-a intamplat cu NS-1000/M sau NS-10M. Cu alte cuvinte, cred ca azi, la 40 ani de la aparitia acestor modele exponent (NS-10M si NS-1000/M), YAMAHA ofera mai putin pentru mult mai multi bani.

Asta fac toți, finisaje fake, greutate lestată, ieftinake
Pioneer Linear (PL-L1000)
Kyocera DA-910 SE
Onkyo Integra A8670
Technics 7

Cine se împiedică de un cablu poate să piardă trenul audiofil

Kross
Posts: 382
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: YAMAHA

Post by Kross »

Boxe din carton presat, cu autocolant tip furnir, glossy eventual, cu difuzoare impresionante la design, dar care au un magnet cât difuzorul de la radioul Cora, filtru de separație un condensator amărât sau doi nepolari puși coadă în coadă, și conectori de...fier, ca să obții un sunet de tablă. Lestarea se face de regulă cu ceva de ciment.
PAL ul este scump, ca și mdf și hdf. Astfel că, se poate folosi carton presat. Pentru difuzoare anemice și puteri mititele, ajunge cartonul presat. Am desfăcut odată niște boxe noi, nu Yamaha, erau niște sony sau pioneersauceva de genul. Nu mai puteam pune la loc în gaură șurubul.. Materialul flamba în toate direcțiile.
Mai zilele trecute am desfăcut niște boxe RFT B9251, de la sistemul din dormitor, ca să vopsesc carcasele. Păi ce PAL era ăla! Gros, greu, solid. Difuzoarele cu ditai magnetoiul. Filtru complex. Cablu gros, cam 1- 1,5 mmp de cupru nu sârmă de fier. La fel și alea românești POP, pe care le am de sacrificiu.
Deși nu mă declar fan Yamaha la sunet, îmi plac enorm finisajele amplitunerelor lor din anii 70 și 80. Cu toate astea, am văzut odată o minicombina Yamaha, părea din anii 90 început de 2000. Și chiar suna mult mai frumos, avea inclusiv intrare Phono. Păcat că azi, nu doar Yamaha ci și alții au un design de furat ochii, cu finisaj lucios și spike uri, dar o carcasă din carton care se umflă la bass, fire de 0,25 mmp,ca să nu streseze amplificatorul și nici boxa în caz că dai prea tare în ea. Adică pe boxe scrie 50w. Poți pune pe ea un amplif de 50 W, doar cu cablul ăla de 0, 25. Dacă ai pus cablu gros, deja sună ciudat...deci ce strategie, pierderea de putere prin...cablu. Prin acest cablu subțire se fac manareli la greu. Sau cablu de 0,25, cu ditai învelitoarea, groasă de 4 ori secțiunea. Partea proastă e că și la prelungitoarele din comerț e cam la fel.
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL-15 & SL-5300 2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

Kross wrote:deci ce strategie, pierderea de putere prin...cablu.
unele amplificatoare sunt facute pentru cabluri de boxe rezistive, asa functioneaza si suna mai bine. Chiar amplificatoare scumpe de firma audiofila si nu proaste!

Este foarte daunatoare discutia asta in care se fac afirmatii generale despre brandul Y sau X. "Yamaha suna asa si pe dincolo. Nu-mi place Yamaha!" Astea sunt atitudini trancotare si discutii low level de dosul talciokului. Sub aceleasi mari branduri s-au facut atat aparate bune cat si proaste, atat scumpe cat si ieftine. Iar pretul este dat de piata si nu de valoarea reala..... Apropos, cum judecam valoarea reala?!?! Poate ca tie iti place si pui mare pret in timp ce mie nu-mi place si nu dau doi bani. Care dintre noi are dreptate?!?! Deci care e valoarea reala?! Probabil pentru tine conteaza daca cantareste multe kile, daca are doua trafuri si daca te tine o viata fara sa se strice, asta fiind "valoarea reala" pentru tine. In timp ce mie mi se rupe de aceste aspecte daca imi place cum suna, asta fiind "valoarea mea reala", pentru mine. Asa ca in final pretul de vanzare efectuata il da piata. Daca nu se vinde deloc, producatorul da faliment sau scad pretul pana se vinde si daca pretul de vanzare nu permite profit asta duce la faliment. Asa ca pretul pentru "cartoanele spoite" e dat de cumparatori, de piata. Asta e ce se vinde. Asta e nivelul de acum. Ei, adica firma producatoare au "vina" ca vor sa faca profit. Ceea ce e firesc, fara profit nu ar mai exista acea activitate economica. Daca pretul pentru NS-5000 mi se pare mie nerusinat (si chiar asa mi se pare) este irelevant. Ceea ce e relevant este ca se vor vinde dupa ceea ce a estimat departamentul economic si de marketing. Se vor gasi destui oameni care au acesti bani. Iar seria e probabil mica. Au ales calea unei serii mici si scumpe in detrimentul caii unei serii mari dar mai ieftine. Se stie ca cu cat fabrici in serie mai mare cu atat iti permiti sa vinzi cu profit mai mic pe bucata dar vei castiga la volum. Probabil sau sigur in vremurile actuale o serie mare la asa ceva ar fi falimentara. Pentru ca nu se poate face volum la genul asta de produs. Deoarece sunt putini cumparatori pentru boxe mari de calitate si inerent scumpe. Si-au facut o socoteala, o balanta intre pret si numar si probabil vor reusi sau poate ca fiind un brand mare vor suporta un profit mic sau chiar o paguba considerand ca niste produse de top si extrem de scumpe fac reclama brandului. Astea sunt cauzele reale ale situatiei actuale. In anii 1970-1980 era altceva, volumul de vanzari pentru aparatura stereo era enorm si concurenta cu alti producatori era dura. Acum sectorul asta audio stereo e ceva minuscul, nu mai intereseaza pe majoritatea cumparatorilor. E un sector minuscul de nisa. Deci si preturile sunt pe masura. Exista si sectorul IEFTIN SA FIE asa ca de ce sa nu fabrice carton lacuit daca SE VINDE si aduce un profit?!?! E de vina Yamaha?!?! NU! De vina e cumpartorul de carton lacuit pentru ca nu are educatie, cultura, rafinament, e un marlan prost care se bucura ca a luat ceva FRUMOSSSS pe bani putini! Ce conteaza ca suna ca o beshina adormita?!?! La urechea lui nu-si da seama, chiar ii place ca bubuie!

Culmea este ca in continuare un brand ca Yamaha fabrica lucruri cel putin decente. Aparatele lor stereo nu suna chiar prost si am mai povestit, am cumparat anii trecuti din talciok cu 100 lei o combinutza Yamaha productie 2005 made in China, un singur corp pe latime mica, ceva de genul sub 37cm si scunda in care au bagat CDplayer, tuner si statie pe minim 6 ohmi sau 8 ohmi, nu retin, cu senzor de telecomanda. Nu o lua nimeni asa mi-a dat-o mie cu 100 lei sa nu plece acasa cu trancota. Ei bine, am avut o mare surpriza sa constat ca jucaria chiar suna bine! Am pus ditamai boxele Triangle Lyrr pe jucarie.... si le ducea, chiar frumos! Alte amplifuri dedicate si faine nu le duc. Si lucratura e buna. Si de noua nu a costat o avere. Chiar nu-mi convenea ca o chinezarie sa sune asa bine! Ca imi tulbura fixatiile personale! :lol: Deci se poate! Nu e totul numai carton lacuit cu magnet de radio Cora! Si mai am exemple la fel. De exemplu un amplif stereo Yamaha de prin anii 2010...2012 din gama de jos, nu e ultimul din coada, e penultimul, l-am luat pentru o aplicatie care trebuia sa coste putin si am fost surprins cat de bine suna cu niste difuzoare de calitate si usor de dus. Ieftin si chiar decent avand in vedere nivelul pietei actuale. Nu ma asteptam la nimic bun de la acest model "de jos" si am fost chiar placut surprins cat de bine suna!

Deci toate aceste afirmatii trancotare care se repeta ca un malaxor in aceeasi oala cu aluat statut nu au valoare, sunt doar fixatii trancotare. Trebuie sa judecam caz cu caz, bucata cu bucata si sa ne ferim de generalitati (trancotare)! Pentru ca lumea se plictiseste sa citeasca mereu aceeasi placa.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

https://www.ebay.com/itm/Yamaha-BX-1-Mo ... SwjXtfp7kO" onclick="window.open(this.href);return false;

Kross si resistent, cred ca v-ar calma de tot aceste doua exemplare YAMAHA BX-1, amplificatoare mono in Clasa A de 100W/8 Ohm. Singurele amplificatoare produse de YAMAHA in clasa A, cine spune ca si altele de la YAMAHA lucreaza in clasa A minte sau nu stie!
Sincer, consider ca YAMAHA isi da singura cu tesla in oua cand e vorba de a-si compara noile amplificari (chiar si noul M-5000 care am inteles ca va costa 10000 USD!) cu astea vechi din 1980. Problema lor este ca le-au lucrat pe acestea vechi cu mult inaintea timpului lor, exemplar, calitatea fiind demna de firme cu nume rasunator in audio si pentru care se platesc bani grei azi. Asa ca va rog sa va mai ganditi la aia cu "Nu-mi place YAMAHA", "Suna ca YAMAHA" sau alte expresii care, de fapt, de multe ori, nu inseamna nimic.
Vintage forever!

Kross
Posts: 382
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: YAMAHA

Post by Kross »

Ok.
Nu am zis vreodată că yamaha ar fi proaste. Doar că nu sunt pe gustul meu. Deci pur subiectiv. Referitor la BX-1, poate că dacă aș avea (vreodată) ocazia, le-aș testa cu linn isobarik ale mele, deși nu știu cum ar merge în...3,5 ohmi. Sunt boxe foarte bune, dar cam prea mofturoase la amplificare.
La calitate, nu contest. Îmi place execuția sculelor vechi yamaha, de la cele entry până la cele top. Și finisajele. Dar în general japonezii le-au avut cu finisajele și lucratura, chiar și cele mai amărâte sanyo sau akai erau îngrijit lucrate.
Din păcate, acum yamaha lucrează cam subțire. Traf dimensionat la limită, radiatoare mici. Nu odată am văzut noile lor receivere home cinema, cum la bass mai puternic sau date prea tare, le flicare afișajul. Și se încing ca un reșou. Și nu admit scuze de genul că sunt prea solicitate. Sculele vechi, ce aveau bec la scala și vumetre, la alea nu fluctua lumina în ritmul muzicii, cum se întâmplă la cele noi (nu numai la Yamaha).
Vezi, de aia prefer vintage, (preferabil ante 1990). Alea mai pot dura încă 10 ani în medie, astea noi zici mersi dacă apucă 5. De fapt, se menționează în manual că durata de viață (sau exploatare) medie este 5 ani.
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL-15 & SL-5300 2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Kross wrote:Ok.
Nu am zis vreodată că yamaha ar fi proaste. Doar că nu sunt pe gustul meu. Deci pur subiectiv. Referitor la BX-1, poate că dacă aș avea (vreodată) ocazia, le-aș testa cu linn isobarik ale mele, deși nu știu cum ar merge în...3,5 ohmi. Sunt boxe foarte bune, dar cam prea mofturoase la amplificare.
Da, sigur, nu sunt pe gustul tau, Kross... Daca vei avea ocazia sa vezi si sa asculti acele doua amplificatoare monobloc BX-1 sau finalul pe V-FETuri B-1 (adevarate namile!), B-2, B-3 (am dat doar cateva exemple de amplificari adevarate de la YAMAHA) in realitate, cred ca-ti faci cruce cu limba in gura si dai cu basca de pamant, la fel ca ala cu descrierile comice de pe olx.
Inca ceva, daca ajungi sa asculti acele BX-1 vreodata vei constata ca Linn-urile tale nu se ridica deloc la inaltimea amplificarii. Trebuie cu totul si cu totul alte boxe, altfel dai banii aia multi (2500-3000 Euro) de pomana. YAMAHA, din experienta mea limitata desigur, COSTA pentru a te rasplati cu calitate autentica si costa la egal cu firme de renume din domeniul audio.
Vintage forever!

Kross
Posts: 382
Joined: 05 Apr 2017, 18:17

Re: YAMAHA

Post by Kross »

Linn sunt foarte greu de amplificat. Inclusiv în cadrul aceleiași mărci, găsești greu amplificatoare potrivite lor. Inclusiv aparate de sudură pot avea probleme cu ele. Iar dacă le acționează și controlează sună de porc. Sau sună bine, dar nu le duce. Crede-mă, că linn urile astea sunt chiar boxe...mișto. După ce le-am luat, am renunțat la niște boxe technics pe 3 căi (model serios, vechi, 34 kg, 3 căi, îmi ajungeau până la șold) și niște pioneer HPM, și încă o pereche de jbl . Nu sunt arătoase deloc, arată extrem de banal, trist, plictisitor, arată precum ampliful cu care sunt cuplate. La fel de șters, nu îți spun nimica. Doar ledurile de la comutatoare îl fac mai vesel. Marea lor problemă este că impedanța lor maximă este 3,5 ohmi. Deși sunt declarate ca 4 ohmi. Dar ca și rafinament...chiar sunt singurele boxe care nu mă obosesc. Și nu ascult manele sau muzica modernă. Ascult italo, Eurodance, anii 60-70-80, clasică, electronică (jean michel jarre de exemplu, și alții). La fel și jbl, seria veche LX-55 (și modelele din seria lx 22, 33, 44, 55, 66) mi se par cele mai reușite ale lor , nu sunt plictisitoare. Alte jbl, mai noi mi se par plictisitoare, lipsite de chef.
Am testat câteva Yamaha. Și mai vechi și mai noi. Am văzut inclusiv separate de la Yamaha. Arătau bine, lucrate frumos, dar nu m-au convins. Probabil Yamaha sunt greu de potrivit cu boxele, au pretenții la boxe. Nu e exclus. Dar amplificatoarele Yamaha, nu au fost pe gustul meu. Probabil nu erau împerecheate cu boxele. Asta e extrem de posibil. Acum Yamaha se bagă greu pe home cinema, dar, și aici, prefer Denon. Dețin și un AVR 1906 (știu, model buget) și, deși made in China, e foarte serios făcut. Și are un sunet și pe stereo și o secțiune tuner, foarte bune. Luat pe nimic din târg, L-am reparat eu. Avea releul de pornire defect (cupla și mergea intermitent și flama), mi l-a comandat un prieten de pe farnell, și l-am schimbat chiar eu. Am ceva cunoștințe de electronică.
O singură chestie de la Yamaha mi-a plăcut cu adevărat și anume o mini combină, față de aluminiu și laterale din lemn. Cred că ceva de genul a ceea ce spunea momolo mai sus. Eh, aia mi-a plăcut maxim. Deși nu sună pe multe boxe cum trebuie, m-a uluit să văd o potrivire cu...boxele de sacrificiu...niște IEI-POP. Cu astea suna cel mai bine. Și m-am enervat cum vedeam că frumusețea aia, plăcea rapciugile IEI (nu sunt nici ele rele, dacă e să o luăm așa).
Apoi, eu am mai avut niște boxe technics, tot model bun, 3 căi, le vroiam pentru cele 2 amplifuri. Dar nu sunau cum trebuie, sunau ciuntit, lipsea ceva, deși arătau de zile mari. Eh, le-am cuplat la yamaha, și iar m-am enervat. Technics alea nu sunau bine pe ampurile mele, dar pe Yamaha, pe Minisistem sunau de nu credeam. În schimb pe jbl pe Yamaha sunau...prost. Chiar prost. Deci asta cu sunetul de casă, cam pică. Astfel că acum, acel Minisistem este la un amic, cu boxele Technics. Și sună...colosal, doar să nu ii schimbi boxele. A încercat și el alte boxe, și nu a obținut rezultate bune. Deci probabil că acele technics îi plac. Ciudată combinație, eu boxele alea nu am reușit să le fac să sune bine pe sculele mele și erau serioase (carcasă groasa, filtre reglabile, foarte grele, magneți mari, etc). Pe Yamaha sunau minunat, ca și pe Denon. Pe alte amplificatoare sunau mort. Dar același amplificator (denon) sună f. prost pe jbl, și pe pioneer hpm, dar sună surprinzător de bine pe IEI. Ciudate și potrivelile astea. Pe de altă parte, amplifurile mele au sunat bine pe boxe pe care nu m-aș fi așteptat vreodată (uneori boxe grele, cu sârmă de aparat de sudură la bobina difuzorului, și care coborau mult cu impedanța la joase).
1) Technics SU-V8K 2) SU-8080K
1) Linn Isobarik DMS 2) JBL LX-55
1)Technics SL-15 & SL-5300 2) Technics SL-B202 & Technics SL1500-C.
1)Technics ST-8044k 2) ST-8080K.
1) Sony CDP-X33ES 2) CDP-X55ES/philips n4504
1) Living 2)Dinning.

User avatar
Cosmin2000
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 18:56
Location: China/România

Re: YAMAHA

Post by Cosmin2000 »

Doua preamplificatoare de top de la YAMAHA, modelele C-1 din1976 si CX-10000 din seria centenara aparuta in 1987. Interesant lucru este ca japonezii de la hifido il vand pe cel vechi mai scump!

https://www.hifido.co.jp/20-29389-37968 ... D2=0&SD3=0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.hifido.co.jp/20-29525-38853 ... D2=0&SD3=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vintage forever!

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: YAMAHA

Post by momolo »

cel vechi pare restaurat ca vad pungile cu piese. Poate de aceea.
Evident, ar trebui ascultate. Asa la prima vedere eu nu stiu ce as alege, le-as vrea pe ambele!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply