100 de albume de referinta

CD, vinil, concerte
User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Vlatko Stefanovski & Miroslav Tadic - Treta Majka

Post by johndoe21ro »

Vlatko Stefanovski & Miroslav Tadic - Treta Majka (Scardona 2004)

Image

Eu am doar 2 albume din cele 3 in care colaboreaza chitaristul macedonean Vlatko Stefanovski si sarbul-american Miroslav Tadic - acesta si cel recomandat mai sus de momolo! Ambele albume sunt impresionante atat ca interpretare cat si ca inregistrare... Nu e nici un secret ca sarbii au o traditie indelungata in ceea ce priveste chitara! Desi cei doi au un stil interpretativ usor diferit ceea ce i-a facut faimosi pe langa excelentele compozitii de origine macedoneana este simbioza excelenta, modul in care cei doi se completeaza reciproc! Un album foarte atmosferic, la fel ca si Krushevo!

https://youtu.be/qEO10D0lyuM" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/-SWHD3IG4S8" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Kings of Strings - First Step (Sokoj 2012)

Post by johndoe21ro »

Kings of Strings - First Step (Sokoj 2012)

Image

Un album care mie mi-a placut foarte mult desi nu are legatura prea mare cu cele precedente in ciuda faptului ca din Kings of Strings face parte si Vlatko Stefanovski! Alaturi de el Tommy Emmanuel, Stochelo Rosenberg alcatuiesc un trio excelent care nu s-ar face de rusine pe langa trio-ul Al di Meola, John McLaughlin, Paco de Lucia! Ascultati si vizionati videoclipurile de mai jos si veti intelege ce spun mai sus!

https://youtu.be/vCb_PzWykiM" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/EbxSkAIH8FE" onclick="window.open(this.href);return false; - nu figureaza pe albumul 'First Step'
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Al di Meola, J. McLaughlin, P. de Lucia - Friday Night in SF

Post by johndoe21ro »

Al di Meola, John McLaughlin, Paco de Lucia - Friday Night in San Francisco (Philips 1981)

Image

Electric... cred ca este cuvantul potrivit in ceea ce priveste acest Friday Night in San Francisco, probabil unul dintre cele mai importante concerte live de chitara acustica inregistrate vreodata. Cele 3 duo-uri si cele 2 trio-uri sunt de o spontaneitate rar intalnita pe vreo inregistrare si ii gaseste pe cei 3 mari maestri in varful carierei lor artistice. Elementele umoristice... scurtele replici intre di Meola si John McLaughlin din cadrul 'Short Tales of the Black Forest' te tin cu respiratia taiata pentru ca la interpretarea temei din 'Pantera roz' sa razi cu gura pana la urechi!

https://youtu.be/DoPxgrbsuuo" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Wagner: Der Ring Des Nibelungen

Post by johndoe21ro »

Wagner - Der Ring Des Nibelungen (Sir Georg Solti, VPO) (Decca 1997/2012)

Image

Probabil cea mai importanta inregistrare de muzica clasica dintotdeauna! Capodopera wagneriana a fost inregistrata intre sept. 1958 si nov. 1965, cu ajutorul iscusitului si legendarului producator John Culshaw si a echipei sale tehnice sub atenta supervizarea a inginerului sef Gordon Parry. Wagner nu este cel mai accesibil compozitor de opera insa pentru cei care au o aplecare pentru muzica acestuia, aceasta este o interpretare si o inregistrare de referinta!

P.S. The Greatest Recording of All Time --Gramophone Magazine 1999
The Greatest Recording of All Time --BBC Music Magazine 2011

P.P.S. James King, Gottlob Frick, Wolfgang Windgassen, Dietrich Fischer-Dieskau, Birgit Nilsson, Hans Hotter, Gustav Neidlinger, Kirsten Flagstad, samd.
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
hersorin
Posts: 762
Joined: 12 Oct 2008, 18:35
Location: Bruxelles

Re: Al di Meola, J. McLaughlin, P. de Lucia - Friday Night i

Post by hersorin »

johndoe21ro wrote:Al di Meola, John McLaughlin, Paco de Lucia - Friday Night in San Francisco (Philips 1981)

Image

Electric... cred ca este cuvantul potrivit in ceea ce priveste acest Friday Night in San Francisco, probabil unul dintre cele mai importante concerte live de chitara acustica inregistrate vreodata. Cele 3 duo-uri si cele 2 trio-uri sunt de o spontaneitate rar intalnita pe vreo inregistrare si ii gaseste pe cei 3 mari maestri in varful carierei lor artistice. Elementele umoristice... scurtele replici intre di Meola si John McLaughlin din cadrul 'Short Tales of the Black Forest' te tin cu respiratia taiata pentru ca la interpretarea temei din 'Pantera roz' sa razi cu gura pana la urechi!

https://youtu.be/DoPxgrbsuuo" onclick="window.open(this.href);return false;
Aici mai aveam doua variante . Una japoneza si varianta SACD dar varianta Philips este de departe cea mai buna . Este mult mai umana . Multumesc .
RME 9632 Bel Canto 3.5 Unico 200 Pioneer S1EX Jena Labs Furutech

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1769
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Grant Green - Idle Moments (Analogue Productions 2010)

Post by SOLO »

johndoe21ro wrote:Grant Green - Idle Moments (Analogue Productions 2010)

Image

O inregistrare Blue Note de exceptie, din 1965 (masterizare SACD Analogue Productions 2010) cu faimosul chitarist Grant Green si o suita de artisti de exceptie: Bob Cranshaw - bas, Al Harewood - tobe, Joe Henderson - saxofon tenor, Bobby Hutcherson - vibrafon si Duke Pearson - pian.
Un citat care mi s-a parut foarte potrivit:

"…As much as I'd love to relay all kinds of anecdotes about the challenges Steve Hoffman and Kevin Gray encounter during the mastering sessions, I witness none. These boys know the sound of the facility and the Van Gelder masters like the backs of their hands… Back home a month later, I unpack some test pressings Chad Kassem has sent me… I hear the most realistic-sounding drums ever reproduced by my system. It's as though I'm sitting at the point of creation, experiencing the same high that brought such gifted musicians together as one. Steve Hoffman, Kevin Gray, Chad Kassem, and Don MacInnis have done Rudy Van Gelder and his Blue Note artists proud." – Jason Victor Serinus, Stereophile.

https://youtu.be/gwaFDFP7m_E" onclick="window.open(this.href);return false;
L-am luat ieri cu 4.90 euro. Il ascult in momentul asta, misto.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Mahler - The Symphonies (R. Chailly, RCO, RSO Berlin) (Decca

Post by johndoe21ro »

Gustav Mahler (n. 7 iulie 1860 - d. 18 mai 1911)... compozitor între compozitori

Mahler este fără doar şi poate unul dintre cei mai mari compozitori romantici. Dirijor extraordinar, compozitor de geniu şi... evreu. În contextul social şi politic al sfârşitului de secol XIX şi începutului de secol XX să fii evreu implică trăiri şi experienţe deosebite, care vor şlefui personalitatea lui Mahler şi vor înrădăcina adânc creaţia acestuia în istoria muzicii.

Cred că este o sarcină foarte dificilă aceea de a acoperi viaţa şi opera unui mare artist printr-un articol, mai ales când artistul de care vorbim se numeşte Gustav Mahler. Dacă la începutul secolului au existat perioade în care opera sa a fost abordată mai rar, în ultimele decenii şi mai ales în ultimii ani, interesul pentru marele compozitor a crescut considerabil, în ciuda cerinţelor speciale vis-à-vis de muzica sa – nu oricine îi poate înţelege opera, nu oricine i-o poate dirija. Mai mult decât atât, ai nevoie de o orchestră de dimensiuni foarte mari pentru a interpreta Mahler, uneori de cor si de interpreţi vocali.

Dacă opera mahleriană s-ar putea reduce la un singur cuvânt care să o definească, atunci acel cuvânt ar fi ‘conflictul’. Cuvântul este unul singur însă înţelesurile, trăirile, interpretările sunt nenumărate. Mahler spunea: „dacă un compozitor ar putea să spună ce are de spus în cuvinte, nu s-ar mai exprima prin muzică”. Pentru a înţelege opera lui Mahler, trebuie s-o asculţi. Pentru a începe să înţelegi, trebuie să ştii să asculti, să-i decodifici limbajul complex. Abia atunci compozitorul, dirijorul, orchestra şi tu, ascultătorul, veţi putea purta un dialog care să se constituie într-o experienţă foarte plăcută. Particularităţile sociale ale vremii şi apartenenţa etnică a marelui artist răbufnesc violent în conflicte interioare care se constituie în elemente cheie ale limbajului mahlerian. Bernstein remarca multitudinea de conflicte interioare care au stat la baza creaţiei mahleriene: „Mahler creatorul şi Mahler interpretul, creştinul şi evreul, naivul şi sofisticatul, provincialul din Boemia şi vienezul cosmopolit, cultivat, filozoful faustian şi misticul oriental, omul vestic al secolului XX şi viaţa sufletească“. Am amintit de Bernstein pentru că Lenny este unul dintre cei mai buni dirijori când vorbim de opera lui Mahler. Cele două personalităţi se contopesc teribil, poate şi din cauza originii evreieşti a marelui dirijor. Ciclul simfoniilor mahleriene al lui Bernstein aflat la cârma orchestrei filarmonice din New York (Sony Classical) este de referinţă. Poate cel mai mare dirijor al sec. XXI, Bernstein este un fidel traducător al marelui compozitor, un martor atent, ca şi Mahler, al duplicităţii lumii moderne, al antitezelor nesfârşite, al corupţiei morale a unei lumi care se crede nemuritoare în trup, dar care este însă stearpă sufleteşte. Muzica lui Mahler devine o fereastră deschisă prea larg şi prea brutal către o lume aflată pe marginea prăpastiei, în prag de apocalipsă. Cu siguranţă, vizionarismul lui Mahler este şi unul din motivele pentru care muzica sa este atât de controversată. Neînţeleasă de către o societate suficient de conservatoare şi oarbă la norii negri care începeau să plumbuie cerul începutului de secol XX şi prea iniţiatică, prea ezoterică pentru lumea superficială, alienată şi închistată moral a vremurilor noastre. Compozitorul pare adesea a fi supraomul nietzschean, prin prisma luptei cu sinele, cu tentaţiile telurice, prin încercarea sa de a-şi depăşi condiţia umană, de a birui vicisitudinile vieţii însă echilibrul fragil dintre depresie şi extaz reprezintă o piedică imposibilă pentru Mahler, omul. Pentru opera lui însă, nu există limite. Stările paroxistice sunt explozive, colosale, orbitează asemenea unor aştri care domină prin greutate, prin vigoare întreg universul. Ţesătura compoziţională mahleriană este extrem de densă, impresionează prin forţă şi ridică creaţia acestuia pe culmile curentului romantic.

Mahler este el însuşi rodul unui conflict. Tatăl, hangiu, evreu de o forţă şi de o vitalitate extraordinară şi mama, cultivată, delicată precum o floare, îi marchează profund copilăria. Păstrează forţa şi vitalitatea tatălui însă o contopeşte cu educaţia şi cu sensibilitatea mamei, de care se leagă afectiv profund. Îi moşteneşte inima fragilă, îi adoptă involuntar mersul uşor şchiopătat şi-şi respinge tatăl. Devine un martor trist al morţii fraţilor săi. Ernst moare răpus de boală iar Otto se sinucide. Este părăsit apoi, pe rând, de tată, în februarie 1889 şi, un an mai târziu, de Leopoldine şi de mama sa. Nu este însă singur. Natura îi este alături apărând recurent în muzică, sprijinindu-l, îmbărbătându-l.

Un nou capitol în viaţa lui Mahler îl reprezintă Alma Schindler, fiica vitregă a pictorului Carl Moll. Se îndrăgosteşte de ea şi, cinci luni mai târziu, în primăvara lui 1902, o ia de nevastă. Nu este un mariaj fericit, Gustav fiind uneori prea autoritar, blocându-i Almei accesul la studii muzicale aprofundate. În vara anului 1907 suferă o pierdere cumplită atunci când Anna, una dintre cele două fiice, moare, răpusă de difterie. În acelaşi timp află că are o inimă slăbită care nu-l împiedică însă să-şi desfăşoare activitatea componistică.

Pe plan profesional, Mahler a avut o ascensiune lungă şi anevoioasă. Ca director muzical, a fost contractat, printre alte instituţii, de opera din Leipzig, de Opera Regală din Ungaria, de Opera de Stat din Viena, pentru al cărei post s-a convertit de la iudaism la catolicism, de Opera Metropolitană din New York. Sentimentul de însingurare nu l-a părăsit însă niciodată iar elementele anti-semite au fost o prezenţăconstantăîn viaţa marelui compozitor. Însuşi Mahler se descria astfel: „Sunt de trei ori un străin: înAustria, ca venind din Boemia, înGermania, ca fiind austriac, în lume, ca evreu. Pretutindeni un intrus, nicăieri binevenit.“

După o luptă încrâncenată cu endocardita bacteriană, Mahler moare pe 18 mai 1911, la vârsta de 50 de ani, lăsând în urmă o operă vastă şi extrem de valoroasă. Dacă Mahler s-a inspirat din Simfonia a 9-a a lui Beethoven pentru simfoniile la care foloseşte cor şi solişti, dacă datorită lui Beethoven şi lui Liszt a renunţat la formatul tradiţional de patru mişcări pentru o simfonie, dacă Wagner şi Bruckner au constituit exemple de expansiune gigantică a aparatului simfonic dar şi a formei, creaţia lui, în schimb, este foarte originală, vorbind din punct de vedere muzical germana, însă cu puternice accente şi inflexiuni evreieşti.

- See more at: http://www.pravaliaculturala.ro/templat ... 8&menu=6#4" onclick="window.open(this.href);return false;

Mahler - The Symphonies (R. Chailly, RCO, RSO Berlin) (Decca 2005)

Dintre toate ciclurile simfoniilor lui Mahler (si sunt foarte multe, credeti-ma) cel mai drag imi este cel al lui Ricardo Chailly de la Decca cu Royal Concertgebouw Orchestra! Pentru mine acest ciclu rezoneaza cu totul aparte cu lumea mea interioara. R. Chailly este, dupa parerea mea, cel care a ridicat RCO pe cele mai inalte culmi ale muzicii clasice facand din ea cea mai buna orchestra din lume asa cum era numita de Gramophone acum cativa ani! Calitatea inregistrarii este excelenta insa foarte pretentioasa chiar si cu sistemele mid-end (asa cum este orice muzica cu orchestratie complexa si aglomerata)!

Image

https://youtu.be/EF_pWIBTWw8" onclick="window.open(this.href);return false;
(R. Chailly, LGO 2011)

https://youtu.be/jH2FZmH-_r0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/_s5ACLHW9JQ" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/S1ct1fCM-WE" onclick="window.open(this.href);return false;
(R. Chailly, LGO)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Cicluri de referinta pentru simfoniile lui Mahler

Post by johndoe21ro »

Pentru audiţie, recomand cu multă căldură ciclul simfoniilor lui Mahler în variantele: Leonard Bernstein, New York Philharmonic Orchestra (Sony Classical), Ricardo Chailly, Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam (Decca), Michael Gielen, SWR Sinfonieorchester Baden-Baden und Freiburg (Hanssler Classic), Michael Tilson Thomas, San Francisco Symphony (San Francisco Symphony Media), s.a.m.d.

Image

Image

Image

Pentru interpretări excelente mai merită menţionati: Manfred Honeck, Pittsburgh Symphony Orchestra (Exton), Ivan Fischer, Budapest Festival Orchestra (Channel Classics), Gary Bertini, Koln Radio Orchestra (EMI Classics), Markus Stenz, Melbourne Symphony Orchestra (Oehms Classics), Otto Klemperer, Philharmonia Chorus & Orchestra (EMI Classics), K. Kondrashin, Royal Concertgebouw Orchestra (Tahra). Pentru ‘Cântecul Pământului’ merită menţiuni speciale variantele: Rafael Kubelik, Janet Baker, Waldemar Kmentt, Bayerischer Rundfunks Orchester (Audite), Bernard Haitink, J. King, Janet Baker, Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam (Philips Classics).

Image

Image

Image

Image

https://youtu.be/UvBbe8Nkgz8" onclick="window.open(this.href);return false;

https://youtu.be/CJeRlfibzcs" onclick="window.open(this.href);return false;

In general toate ciclurile enumerate mai sus precum si albumele separate beneficiaza de o calitate a inregistrarilor foarte buna. Am toate albumele de mai sus si multe altele si nici unul nu suna prost sau nesatisfacator. De obicei, la aceste albume, veriga slaba este sistemul care nu poate face fata orchestratiei complexe, sectiunilor de coarde, alamuri, samd.
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Dvorak - Symphony No.9 (L. Bernstein, NYP) (Sony Classical)

Post by johndoe21ro »

Dvorak - Symphony No.9 'From the New World' (Leonard Bernstein, NYP) (Sony Classical 1999)

Image

Un Lenny in plina forma alaturi de o orchestra de top si... o interpretare de referinta a simfoniei a 9-a a marelui compozitor ceh Antonin Dvorak! Este, de departe, cea mai faimoasa lucrarea a compozitorului si una de care nu v-ati putea plictisi indiferent de cate ori ati asculta-o! Bernstein reuseste sa fie destul de rapid... poate nu reuseste sa tina pasul cu varianta cu tempo-ul cel mai ridicat a lui Karajan (probabil cea din '66 cu Berliner Philharmoniker) insa se apropie mult de Harnoncourt cu Royal Concertgebouw Orchestra (un album pe care il am si care este, de asemenea, o referinta). Exista un contrast clar insa nederanjant intre Largo-ul lent insa bine legat si Scherzo-ul foarte rapid! Sectiunea de alamuri este savuroasa dar si timpanele sunt de 'zile mari'! Inregistrarea este foarte buna daca reusiti sa faceti abstractie de un usor zgomot de fond si de niste mici pacanituri care apar pe alocuri in momentele mai linistite si care ar putea pacali un ascultator de vinil. Sunetul este dens, carnos, plin si foarte natural in ciuda varstei apreciabile a inregistrarii! :)
Este varianta SACD/DSD!

https://youtu.be/E7YaiW6vmPk" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S. Legat de Karajan si de Simfonia a 9-a (bagheta din mana lui Karajan pare un bisturiu care sectioneaza cu atentie tesut dupa tesut... matematica curata):

https://youtu.be/P_1N6_O254g" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Jimmy Cobb Quartet - Jazz in the Key of Blue (Chesky 2009)

Post by johndoe21ro »

Jimmy Cobb Quartet - Jazz in the Key of Blue (Chesky Records 2009)

Image

Inregistrat intr-o frumoasa zi de octombrie, in 2008, la Biserica Episcopala St. Peter din New York, albumul de fata s-a vrut ca un fel de continuare moderna a celebrului 'Kind of Blue' al lui Miles. Beneficiind de pe urma unor artisti foarte talentati cum ar fi John Webber la bas, Jimmy Cobb la tobe, Russell Malone la chitara (absolut genial in albumul de fata) si Roy Hargrove la trompeta, albumul produs de nimeni altul decat David Chesky si inregistrat, editat si masterizat de Nicholas Prout nu a produs chiar valva scontata... dintr-un motiv pe care eu unul nu-l stiu. De mentionat legat de numele mari enumerate mai sus ar fi ca Jimmy Cobb a lucrat cu Miles, cu John Coltrane si cu Cannonball Adderley intre '57 si '63 inclusiv la ceea ce avea sa devina mai tarziu o capodopera, albumul 'Kind of Blue'. Ca atare, daca cineva trebuia sa fie potrivit pentru un fel de continuare moderna a celui mai cunoscut album de jazz, Jimmy Cobb ar avea toate voturile de partea sa!
Albumul abunda in balade atmosferice de o cromatica intensa menite a face o legatura cu trecutul glorios al jazz-ului.
Inregistrarea de la Chesky nu are nevoie de laude asa ca nu ramane decat sa va urez 'Auditie placuta!'.
Este varianta SACD/DSD!

Favorita mea:
https://vimeo.com/77912522" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Vangelis - 1492: Conquest of Paradise (Atlantic 2008)

Post by johndoe21ro »

Image

Pentru ca trebuie sa satisfac si altfel de gusturi si pentru ca este un album pe care il stiu de la varsta de 10 ani si pe care l-am ascultat de o infinitate de ori... Vangelis - 1492: Conquest of Paradise (Atlantic 2008).
Cand eram pustan am cochetat foarte mult cu muzica electronica si, oarecum cu opusul ei, muzica clasica. Printre albumele pe care le ascultam intens pe atunci se numara si Oxygene (JMJ), Antarctica, Albedo, Conquest of Paradise si multe altele. Printre singurele albume de muzica electronica pe care le mai pot asculta acum se afla insa acelasi Conquest of Paradise! Este un album la care revin cu drag destul de des si care ma deconecteaza total de grijile zilnice. Recomand calduros si vizionarea filmului a carui coloana sonora este!
Inregistrarea este perfectibila insa foarte ok! :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

John Barry - Dances With Wolves (Sony Classical 2000)

Post by johndoe21ro »

Image

Daca tot am vorbit de coloane sonore, de muzica de film si daca tot am rupt ritmul impus de muzica clasica si de jazz... John Barry - Dances With Wolves (Sony Classical 2000). Este al 5-lea album pentru care John Barry primeste Oscarul, un premiu meritat pe deplin! Fara sa mai insist cu vreo descriere, faceti-va un favor si acordati-i o sansa si veti vedea ca nu va dezamagi. Este un album teribil de atmosferic, cu rasturnari de situatie, ruperi de ritm, pasaje dinamice care alterneaza cu pasaje lirice foarte descriptive... Sectiunile de coarde, alamurile, percutia sunt savuroase!
Este varianta SACD/DSD!

O interpretare slabuta insa ce am mai gasit in rest pe YouTube nu prea corespunde cu ce este pe SACD:
https://youtu.be/zIwz_NH6NWo" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S. Si filmul este de vazut! :mrgreen:
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Carlos Heredia - Gypsy Flamenco (Chesky 1996)

Post by johndoe21ro »

Carlos Heredia - Gypsy Flamenco (Chesky 1996)

Image

Un album excelent de atmosferic si foarte bine inregistrat. Pentru mine, pe partea de chitara flamenco, nu prea exista ceva mai interesant. Este interesant cum inregistrarea reuseste sa transpuna intregul ansamblu vocal, intrumental (chitara, castaniete) atat de realist.
Este varianta SACD/DSD!

https://youtu.be/zRjgZO5jADM" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Reference Recordings 30th Anniversary Sampler (RR 2006)

Post by johndoe21ro »

Reference Recordings 30th Anniversary Sampler (Reference Recordings 2006)

Image

Cu compozitori precum Dominick Argento, Johann Sebastian Bach, Richard Danielpour, George Enescu, Gabriela Lena Frank, Sergei Rachmaninov, Ottorino Respighi, Erik Satie si altii si cu interpretari de mare clasa ale orchestrelor din Minnesota, Utah, etc. aveti garantate seri intense si emotionante. Albumul beneficiaza de inregistrari de exceptie (prin bunavointa prof. Keith Johnson si a echipei sale) si ar trebui sa faca parte din fonoteca oricarui pasionat de muzica clasica si, mai cu seama, a unui audiofil!

https://youtu.be/CCVnO6tbYEM" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Chet Baker & Bill Evans - The Complete Legendary Sessions

Post by johndoe21ro »

Chet Baker & Bill Evans - The Complete Legendary Sessions (American Jazz Classics 2010)

Image

Daca va place Miles, daca va place trompeta in jazz, nu are cum sa nu va placa Chet Baker. Presiunea coloanei de aer si rezonanta acesteia pe masura ce strabate instrumentul, mai cu seama la saxofon (descrescator de la cel bariton si tenor la celelalte) si intr-o masura semnificativ mai mica la trompeta, textura speciala a timbrului acestui instrument, sonoritatea dau dependenta!
Chet a fost unul dintre nenorocitii soartei ducand toata viata o lupta crancena cu dependenta de droguri. Adevaratul sau talent nu a fost niciodata exploatat pe deplin din cauza narcomaniei ajungand de prea multe ori prea departe de punctele fierbinti ale jazz-ului, prin inchisori sau cu probleme de sanatate. Din pacate si inregistrarile sale sunt risipite pe la diferite case de discuri din Europa, aflate toate undeva pe traseul marelui Chet. A colaborat scurt cu Stan Getz, cu Charlie Parker, cu Art Pepper, a facut parte din Gerry Mulligan Quartet (cuplul Mulligan - Baker fiind electrizant) iar in 1953 isi formeaza propriul cvartet care ii poarta numele si care se bucura de succes. In 1953 revista Down Beat (prin cititorii sai) il alege drept cel mai bun jazzman iar in 1954 este randul revistei Metronome pentru a-i acorda aceasta distinctie - vorbim aici de o 'epoca' in care coexistau 2 trompetisti geniali: Clifford Brown si, evident, Miles Davis!
Dupa debutul in cinematografie si dupa turneul prin Europa, spre sfarsitul decadei a 5-a a secolului XX, Baker incepe sa consume heroina si lucrurile o iau incet incet pe o panta descendenta... Petrece mai mult de 1 an intr-o inchisoare italiana, este expulzat apoi pe rand din RFG si din Marea Britanie, face inchisoare in SUA pentru frauda cu retete, isi amaneteaza des instrumentul pentru bani, pentru a-si intretine dependenta, canta pe bani putini iar in '66 este la un pas de a-si pierde capacitatea de a canta dupa ce este batut violent pierzandu-si dintii si ambusura... Dupa protezare reuseste sa-si rezolve problemele legate de ambusura si sa-si continue cariera care, pana la sfarsitul vietii, cunoaste un usor reviriment. Ultimii 15 ani din viata ii dedica turneelor prin Europa alaturi de frumoasa lui asistenta si prietena Diane Vavra... colaboreaza din nou cu Stan Getz, apoi cu Elvis Costello, Van Morisson si altii. Moare stupid in '88 intr-un hotel din Amsterdam in urma caderii pe geam de la etajul al 2-lea...
Majoritatea cantecelor de pe album sunt inregistrate foarte bine fiind perfect capabile de a te transpune in lumea magica a jazz-ului si, implicit, a lui Chet!

https://youtu.be/cpxgDnt8BWY" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

Post Reply