Buffer lampi

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
hpavictor
Posts: 127
Joined: 26 Apr 2009, 09:42
Location: Romania Bucuresti

Re: Buffer lampi

Post by hpavictor »

hersorin wrote:.... dar cum Victor are ceva de impartit cu Viobio e clar ca eu sunt la mijloc si putin ma intereseaza.
Este fix pe dos , el are ceva cu mine .
Faptul ca " stii " ca doar ce-ti place tie este bun si ca esti asa categoric in afirmatii ma face sa cred ca si tu ti-ai insusit sloganul manipulator promovat in trecut de Viobio .
Stai relaxat , nu insist sa-i fericesc cu adevar pe cei ce au ales deja intunericul .
Sau cumva e invers :? ?
Vezi , eu nu sustin ca trebuie sa am dreptate cu orice pret sau ultimul cuvant .
Eu stiu deja cum sta treaba , nu-mi trebuie parerea altora .

Doar ca nu sunt dispus sa-mi pierd timpul cu unii care nu pot pricepe argumente tehnice zdrobitoare .
Asa ca ma bucur de aceasta situatie impreuna cu Viobio : el ca cineva ii apreciaza munca , iar eu ca am dreptate cu privire la conceptul privind folosirea idiotilor utili in marketing .

Cat despre manelisti si rochisti , este evident ca sunt diferiti de adevaratii rockeri .
Nu tot ce zboara se mananca !
Leonardo Fibonacci :  F(n) = F(n–1) + F(n–2)

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1778
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Buffer lampi

Post by SOLO »

Victor, argumentele sunt facute sa fie dezbatute. Daca nu esti dispus, nu-ti mai ramane decat sa alegi calea jignirilor si arogantei.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
hpavictor
Posts: 127
Joined: 26 Apr 2009, 09:42
Location: Romania Bucuresti

Re: Buffer lampi

Post by hpavictor »

Nu asta am afirmat , eu insist ca toată lumea să deschidă ochii și să accepte calea dialogului !
Aici , pe acest forum ( hifi-stereo.eu ) am prezentat întotdeauna argumente tehnice .
Afirmația mea anterioară se referă la un alt forum ( scuze pentru că nu am precizat acest lucru ) , unde nu se pot prezenta sub nicio formă argumente tehnice , moderatorii folosindu-se de pretextul că nu este un forum cu specific tehnic , permițând , tolerand și încurajând prin nepedepsire un grup de presiune format din useri ( exagerat de guralivi cu interese specifice ) jignirea celor bine intenționați .

Bănuiesc că motivul real este manipularea prin ignoranță tehnică , prin limitarea accesului la informație tehnică a unor useri considerați grup țintă .
Leonardo Fibonacci :  F(n) = F(n–1) + F(n–2)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

Eu am incercat sa ma tin tare in a sta departe de subiect insa nu mi-a iesit. Din pacate nu am cum sa nu fiu de acord cu momolo si cu ceilalti vis-a-vis de jucaria asta. Stiu ca-ti doreai mult un DAC pe lampi care sa-ti inlocuiasca DAC-ul Bel Canto, ca voiai mai multa culoare si lumina in sunet... Eu as incerca, in locul tau, aproape legat la ochi, DAC-ul La Scala Mk II al italienilor de la Aqua HiFi:

Image

https://youtu.be/ke7V8wuWA9Q" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.aquahifi.com/file/LaScala_da ... v2_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Este NOS (deci 'fara filtru'), circuite discrete izolate galvanic si magnetic, transformatori separati pentru etajele analogic si digital, R2R DAC cu 4 chip-uri Burr-Brown PCM -1704K configurate diferential si dual mono, etajul analogic este clasa A fara reactie negativa, samd. Avand in vedere ca ai amplificator integrat si ca nu te intereseaza partea de preamplificare (de fapt de volum), singurul minus ar fi lipsa DSD-ului (introdus de italieni acum pe DAC-ul Formula) insa pentru unii nu e un capat de tara. Unii se jura ca doua Telefunken ECC81 fac minunea si mai stralucitoare... Unde mai pui ca a fost lansat la Bruxelles la "Diamant Conference Centre", deci ai fi avut posibilitatea de a-l asculta daca nu chiar si de a-l testa! Pretul este foarte ok pentru ceea ce ofera... :)

https://www.noir-et-blanc.com/aqua-la-scala-mkii.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Buffer lampi

Post by momolo »

hpavictor, din pacate noi nu acceptam pe acest forum noroiul carat pe talpi din forumul audioweb. Daca acolo le place sa se balacareasca tot timpul, sa-si dea capete in guri, etc, nu inseamna ca noi, aici, astia putini cati suntem (pe "blogul meu" :roll: ), ne coboram la acel nivel jalnic (de competitie stupida pe net intre anonimi, care o are mai lunga).

Iti raspund deoarece consider ca meriti un raspuns, pentru ca totusi aduci un aport la acest forum (fatza de alti oameni care stiu numai sa ia, nu sa si dea ceva. Unii par foarte valabili si destepti nespunand nimic. Ma amuza cand sar sa ridiculizeze pe aia care spun ceva, ei neavand nimic in spate, doar goliciunea facutului de nimic). Apreciez pe oricine se straduie sa scrie chiar daca nu-i aduce un folos direct personal. Din pacate in ultima vreme pe forumurile astea audiofilo-trancotare activi sunt in special cei care urmaresc un interes direct si personal (de obicei au ceva de vanzare, ori trancote surubarite, ori servicii si ciungi de tot felul, etc. Daca mai si abordeaza ipocrizia celui care ofera la toata lumea ceva pe gratis, atunci de astia sa va feriti cel mai mult!).

Parerea mea, nu-ti sta deloc bine razboiul cu respectivul uzer "viobio", te pune intr-o lumina foarte proasta, iti dauneaza, te coboara. Adica te pui la mintea lui si asta nu-ti face cinste. Ar trebui sa incerci sa te detasezi (chiar daca scrii mereu de "zen"; in realitate nu pari delcoc detasat, dimpotriva, pari disperat. Ti-am spus cum se vede dinafara).

Mai ales ca respectivul este expulzat de pe acest forum (la cererea lui directa l-am exclus, apoi i-am exclus si "clona" deghizata considerand ca cineva care si-a cerut, citez, "stergerea definitiva", trebuie sa ramana asa cum a vrut, definitiv).

Inca o chestie - nici aici nu e un forum de "minitehnicus" (surubarul de balcon care le stie pe toate) cum nu vreau sa fie nici un forum exclusivist de audiofili gomoshi cu morcovul in fund care nu te baga in seama decat daca ai un sistem de mii de coco in sufragerie. Mai degraba se poate spune ca imi doresc un dialog cu oameni inteligenti dotati si cu educatie si cu bun simt. Ceea ce nu se gaseste la tot pasul, de aceea cateodata aspectul pustiu ajunge sa semene a blogg....

Ideea scrisa si in Regulamentul pe care nu-l citeste nimeni (dupa care unii se dau lebede ranite ca sunt banati de mine) este sa ne simtim bine.

Uite, pe mine cel putin, atmosfera de insulta, scandal, jigniri sub toate formele, confruntare de orgolii pe care o citesc pe alte forumuri (din pacate romanesti) ma face sa ma simt disconfortabil. Nu citesc un forum ca sa ma simt prost, il citesc ca sa ma destind, sa mai aflu cate ceva, sa ma simt bine.

Evident, nici nu trebuie sa ajungem pension de maicute NF si sa impunem o atmosfera de manastire. Cateodata chiar si o mica ciorovaiala este haioasa, lumea trage la deastea, ne mai distram, insa totul trebuie sa aiba o limita (a bunului simt).

Din pacate limitele sunt invatate de oameni in cei 7 ani de acasa. Unora le lipsesc acesti ani si oricate diplome, acareturi scumpe, averi si bunuri ar avea, ghertoiul tot ghertoi ramane, chiar daca se spala zilnic. Arta este sa-i evitam pe acestia si te asigur ca cel mai mult ii doare atunci cand nu-i bagi in seama. Stiu, nu e usor, dar hai sa incercam!
johndoe21ro wrote:R2R DAC cu 4 chip-uri Burr-Brown PCM -1704K
mie intotdeauna mi-a placut chip-ul asta BB 1704.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

Pai este considerat unul dintre cele mai neutre chip-uri de la Burr Brown. Eu l-am avut intr-un chinez, Lite DAC-83 tot 4 x PCM1704K...
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Buffer lampi

Post by Spirit Crusher »

Salutare Johndoe,

Acum cateva zile am vazut niste boxe Raidho scoase la vanzare prin zona, si consultandu-ti semnatura, am vazut ca era vorba despre acelasi model. In schimb mi-a sarit in ochi o "mica" diferenta (sper sa nu ma insel) : Sky replaced by WBY. Poti sa ne zici mai multe de imbunatatirile aduse in sistem, si diferentele fata de predecesor? Multam fain.

Sunet intins!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

Spirit Crusher wrote:Salutare Johndoe,

Acum cateva zile am vazut niste boxe Raidho scoase la vanzare prin zona, si consultandu-ti semnatura, am vazut ca era vorba despre acelasi model. In schimb mi-a sarit in ochi o "mica" diferenta (sper sa nu ma insel) : Sky replaced by WBY. Poti sa ne zici mai multe de imbunatatirile aduse in sistem, si diferentele fata de predecesor? Multam fain.

Sunet intins!
Salutare,

Da, le-am vazut si eu pe cele din Olanda... O oferta foarte buna (dupa umila mea parere, desigur) umbrita insa partial de cerintele pe care le au incintele respective.
Trecand peste faptul ca suntem amandoi off-topic, ai o memorie buna si o vedere agera pentru ca nu te inseli cu modificarea. Lucrurile sunt putin mai complicate in sensul ca momentan am acces la un WBY care insa nu este al meu. Eu am zis pas in asteptarea versiunii noi (diferentele sunt minime insa am eu o problema cu vechii conectori). Acestea fiind zise, povestea incepe astfel...
Am ascultat WBY-urile aflate in discutie o perioada foarte indelungata si le-am putut compara pe indelete cu AQ Sky si, din fericire, cu AQ WEL Signature (aceeasi lungime, ambele balansate). Mi s-a facut o mare onoare... multumita unui prieten bun din Elvetia...
Vreau sa fie foarte clar pentru toata lumea (pentru ca nu imi place sa fiu inteles gresit insa s-ar putea sa nu explic suficient de bine sau s-ar putea ca maniera mea de relatare sa dea nastere unor prejudecati) ca diferentele sunt valabile strict in sistemul meu, altfel rezultatul ar fi fost dupa toate probabilitatile si dupa toate semnele altul...
AQ Sky este un cablu teribil si cu un raport pret/performanta teribil (eu recomand totusi achizitionarea de cabluri si echipamente SH si, in cazul AQ, autentice). Un mare merit al cablului este probabil si aliajul din care sunt realizati conductorii - argint de inalta puritate. Toate cablurile de argint de la AQ sunt teribile (din punctul meu de vedere). Wild Blue Yonder joaca insa intr-o alta liga, diferetele fata de fratiorul mai mic fiind mari, evidente. In primul rand, la WBY se remarca bogatia timbrala si microdinamica net superioare, scena mai larga, mai adanca si mult mai precisa si sunetul mult mai relaxat, mai fluid, mai organic, mai natural. Aerul dintre instrumente si solisti, atmosfera, reflexiile, dimensiunile salilor sunt captate intr-un mod incredibil. Separatia este si ea superioara. Senzatia de aievea, de real este socanta. Exista diferente si pe partea de rezolutie si macrodinamica insa nu sar in evidenta la fel de mult precum cele mentionate mai sus. Este cablul pe care m-am hotarat sa merg - am strans deja suma necesara si astept doar o oferta convenabila (vis-a-vis de pret, lungime, configuratie balansata, samd).
AQ William E. Low Signature este un cablu care m-a bulversat complet... Diferenta de pret (aproape 2x fata de WBY) este pe deplin meritata. Am avut si am ascultat o groaza de cabluri de la AQ si a existat intotdeauna un salt pozitiv, direct proportional cu pretul, intotdeauna echilibrul s-a pastrat insa nu m-am asteptat ca interconectul lor de referinta sa sune atat de bine. Mai concret: este mult mai bogat timbral ca WBY-ul iar microdinamica te pune in fund la propriu. Am stat minute bune cu gura cascata si nu mi-a venit sa cred cum putea sa sune la aceste capitole... Imi venea sa ma asez pe jos, sa-mi dau palme... Practic, daca ar trebui sa expun in scris sau grafic/in imagini diferenta, lucrurile ar sta cam asa:

Image

Imaginea din stanga ar corespunde WBY-ului in timp ce imaginea din dreapta ar corespunde WEL-ului.
Alt capitol la care WEL-ul era net superior era adancimea scenei si layering-ul insa, la mine in sistem, fara sa mut incintele (stiu, o greseala de incepator) scena era mai ingusta decat la WBY. Alta diferenta ar fi basul - WEL-ul avea mai mult bas si din cel bun - viteza, separatie, detaliu, extensie... Aici a aparut a doua problema in sensul ca pe configuratia mea si fara sa fi repozitionat incintele aveam o usoara gaura pe medii-bas. Ceva nu se lega si aici ma refer la faptul ca nu se lega la un cablu de 7500 eur/m. Basul, fara sa acopere mediile si inaltele aparea totusi cumva scos in evidenta... iti facea cu mana exact atunci cand ai fi vrut ca inaltele, mediile si basul sa se tina de mana si sa danseze la unison. Parerea mea a fost ca nu am boxele potrivite pentru acest cablu in sensul ca problemele de mai sus au toate sansele sa nu apara pe niste incinte full-range, cu mai multe difuzoare de medii, de bas, pe mai multe cai, samd. Sau poate ca se impunea o repozitionare a incintelor... Cum nu aveam marcaje pe parchet si pentru ca WEL-urile nu au zabovit decat cca 3-4 zile la mine, m-am hotarat sa nu le mut... Am incintele pozitionate la milimetru, intr-o simetrie perfecta si urasc sa le mut de unul singur...
Alt capitol la care WEL-urile erau superioare a fost zgomotul de fond. Nu credeam ca fundalul poate fi mai negru decat era deja cu WBY-urile insa surpriza a fost chiar de proportii... Cu toate acestea am preferat prezentarea WBY-ului care era mai feeric, mai plutitor, mai magic, mai cosmic in raportul cu WEL-ul, prea teluric din cauza basului, prea inradacinat in sol, prea dens si cu o scena mai ingusta. Lucrurile sunt oricum complicate si, cel mai probabil, eu le-am complicat mai mult decat trebuia nefiind prea compliant cu cerintele cablului de semnal.
Sper sa nu fi speriat prea rau pe cei care nu cred in cabluri... oricum nu le era destinata lor postarea. Mi-am facut datoria fata de Spirit Crusher si am relatat despre 'minune'. Recomand totusi oricui sa probeze in sistemul de acasa, daca are posibilitatea, niste cabluri de referinta (adicatelea cele mai scumpe de la un producator). Experienta este teribila! Intr-un sistem astfel alcatuit cred ca si niste boxe de nunta iti fac pielea gaina, ca poti face din cacat bici... :shock:

P.S. In momentul comparatiei celei mai lungi si mai relevante am mai avut pe langa mine 2 companioni audiofili cu urechi destul de destupate. Parerea a fost unanima!
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Buffer lampi

Post by momolo »

johndoe21ro wrote:Am incintele pozitionate la milimetru, intr-o simetrie perfecta si urasc sa le mut de unul singur...
Apropos de treaba asta ( pe langa relatarea ta interesanta care indeamna la pofta de cablaraie nesanatoasa :lol: ), in opinia mea niciodata si nicaieri pozitia optima a boxelor (stereo) in orice camera nu este perfect simetrica la masurat cu metrul-milimetrul. Practic, in toate cazurile pe care le stiu, una din boxe a necesitat sa fie pusa mai in spate (sau mai in fata, sau mai lateral). Chiar si camerele (de auditie) simetrice la aspect, nu se dovedesc simetrice la sunet. Cateodata diferentele de pozitie intre boxe (fatza de simetria perfecta la milimetru) pot fi chiar mari pentru a obtine o "scena" perfecta a sunetului. Chiar in camere aparent normale si ok, cateodata dezechilibrul audio (la o pozitie de simetrie perfecta masurata cu sublerul, metaforic spus) este enorm, am intalnit cazuri care semanau (la ureche) a diferente de cativa decibeli! (la boxe puse perfect cu ruleta)
Ceea ce este si mai parsiv, diferentele sunt si in liniaritatea perceptiei benzii audio, asta e cel mai greu de combatut. Cateodata am crezut ca au boxele o problema, le-am schimbat intre ele si mi-am dat seama ca nu au nimic, sunt identice, insa acustica (intre stanga si dreapta) le facea sa sune diferit. De aici se poate deduce logic, are de suferit si "scena", imaginea stereo. Defapt tehnic vorbind, sculele audio de calitate inalta trebuie sa aiba cat mai mici diferente intre cele doua canale audio, chit ca e vorba de "surse" sau si mai important, de amplificare. Asta inseamna o selectie drastica (si costisitoare) a pieselor, deci costuri mari.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

Simetria este in functie de amplificare... (inainte era in functie de rack insa, odata cu schimbarile survenite, rack-ul a devenit o notiune abstracta fiind absurd de neincapator). Amp-ul este reperul dupa care ma ghidez si cu pozitionarea fotoliului de auditie. Nu pot avea simetrie fata de peretii laterali deoarece locuiesc intr-o casa veche din anii 20 si camera este, mai degraba, trapezoidala si nu dreptunghica (diferenta nu este mare dar exista si este evidenta mai ales ca vorbim de o suprafata de 25m patrati). Fata de amplificare care este reperul central al 'harnasamentului' pozitionarea boxelor este facuta insa la milimetru (distanta, toe-in, etc.).
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Buffer lampi

Post by momolo »

Poate m-am exprimat eu confuz. Am vrut sa spun ca foarte rar exista camere simetrice acustic. Defapt nici nu am intalnit. Probabil o camera daca ar fi construita absolut simetric si ar fi mobilata absolut simetric, ar fi si acustic simetrica perfect. Insa in viata reala in aproape toate cazurile avem o fereastra care sta pe o parte, avem diverse piese de mobilier, etc. De aceea in cazurile intalnite de mine boxele nu suna cel mai bine daca stau dispuse masurat la milimetru fatza de locul de auditie. Dimpotriva, in multe cazuri una din boxe trebuie trasa mai intr-o parte, mai in spate, mai in fatza, mai rasucita, etc, totul trebuind a fi facut (evident) la ureche pentru obtinerea unei imagini unitare, nu sparte. De exemplu, la mine am o diferenta chiar mare intre stanga si dreapta camerei pe dispunerea lunga, diferenta pe care o apreciez chiar la peste 1...2 dB, diferenta care e pana (cum am spus mai sus) si de liniaritate un banda audio (nu gasesc un termen de exprimare mai potrivit).

Apropos de asta, amplificarea are si ea modul, ca sa spun asa grosolan, de exprimare. Tot despre linaritate in banda audio e vorba, de exemplu unele amplificari suna mai gros, mai pe bas, altele mai subtireanu, altele pe medie, altele cu groapa la medie, altele in alt fel. Din cauza asta semnalul emis de boxe se combina diferit cu acustica camerei functie de amplificare, chestie care duce la necesitatea unui aranjament diferit (usor diferit) al boxelor in camera, duce si la o cablaraie diferita de cele mai multe ori, etc. Eu inca nu cred intr-un loc definitiv al boxelor intr-o anume camera. Cumva se poate jongla si din pozitie. Dar probabil intr-o anumita zona optima. Cel mai problematic fiind basul.

Toate chestiile astea de care vorbesc nu pot fi masurate nicicum cu osciloscopul, vobuloscopul, nici cu analizoare spectrale (defapt se poate masura cu astea si arata diferit insa nu e de nici un folos in ceea ce ne priveste, la pretentiile noastre). Toate astea se pot face numai la ureche, si astfel discutam de semnalul real asa cum ajunge el la urechea noastra, semnal care reprezinta o suma din toate, amplificare, boxe, intreg sistemul audio impreuna cu modul in care acustica isi pune amprenta, o "amprenta" care este extrem de importanta. De multe ori am constatat ca noi mai degraba auzim... acustica camerei de auditie decat sculele audio in sine. Nu e o exprimare prea desteapta, insa ideea de baza este, acustica, bat-o vina!

Faptul ca ai o camera din anii 20 si care nici macar nu e simetrica (ci trapezoidala), astea sunt premizele unei acustici minunate! Mai ales la 25mp. Dar conteaza si inaltimea, caci pana la urma noi ar trebui sa discutam de metri cubi si nu metri patrati. Cert este ca avand o acustica buna, scule audio mai ieftine si mai umile pot sa sune categoric mai bine ca alte scule audio scumpe puse in acustici proaste. Nu in putine cazuri am intalnit acustica atat de mizera incat discutia despre cabluri si fineturi aproape ca nu mai avea rost, nu mai discut de scule audio scumpe si in consecinta bune. Caci daca exista si scule scumpe care suna prost, sansele sa intalnesti scule ieftine care sa sune de top sunt aproape nule.

Care scoate pe piata tampenii scumpe nu traieste mult din punct de vedere economic. Oricat s-ar da trancotarii de ceasul mortii, in realitate micuta si elitista piata audiofila alege la ureche. Existand o disciplina aproape universala a auzului si judecatii sunetului. De aceea exista opinii identice (despre aceleasi scule si boxe audio) la oameni aflati in diverse parti ale planetei, in culturi diferite si care nu se cunosc.

Urechea nu poate fi batuta si nici egalata cu nimic, cu nici un aparat de masura. Oricati ingineri destoinici s-au straduit sa utilizeze masuratorile pentru a controla sunetul, pana nu a dat careva cu urechea, nu au scos-o la capat nicicum. Defapt noi, unii, ne miram cateodata de unele realizari ingineresti absolut mirobolante, chestii proiectate minunat, realizate minunat dar care suna nesatisfacator. Astea sunt cazurile in care inginerimea s-a bazat pe instrumente si a ignorat urechea cea subiectiva si empirica. Va dati seama cat de stupid si de stil trancotar este sa judeci (fara sa vezi/auzi) niste scule audio sau boxe dupa scheme si modul de constructie!

Eu am scris de multe ori ca nici un (de obicei, inginer) realizator, proiectant, tatuc de scule audio hiend nu poate scoate aparate si boxe care sa sune mai bine de nivelul lui de auz, defapt de judecata sunetului de care e capabil omeneste, defapt de educatie si talent urechistic.

Daca as fi nabab cu yaht de 50 metri si mi-as alege sculi scumpi si buni pe mi se rupe cat costa, intai as vizita autorul sculilor (de obicei la toate firmele e un tartore care decide sunetul) la el in barlog si as asculta cum ii suna trancotele pe care le adora la el in sufragerie. Ala e nivelul lui maxim aproape de fiecare data. Daca exista si cazuri in care fauritorul (ex, daniez :lol: ) de scule nici nu are scule la el acasa, ascultand la un radio mekosonic agatat intr-un cui in bucatarie, astea sunt exceptii. Chiar si pe acela il putem intreba ce-i place si aflam ... ce-i place. Evident, e si pe gusturi caci nu semanam unul cu altul la auz (ma refer la judecata sunetului), cu atat mai putin la preferintele muzicale, dar proverbul, cine se aseamana, se aduna, are o nesfarsita valabilitate! E ca si cum i-ai bea unuia vinul facut pe mosia personala, dosit in camara, si atunci afli care e calitatea maxima de care-i in stare. Peste aia nu-i in stare de mai mult. Poate mai exista si cazuri cand vreunul nimereste ceva fara sa stie ce a nimerit, insa in cazul asta brandul are un aparat sau boxa buna si atat i-a fost, ca restul e vai de ele. Mai sunt cazuri si deastea. Insa in general atat cat aude ciocanarul, atat si suna maxim ceea ce poate ciocani.

Si iata cum am ingrosat offtopicul! :)
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

Pai daca e ingrosat cu folos, nu mai conteaza ca e off-topic sau nu. Pana la urma informatia este oricum amestecata intr-o oarecare masura...
Da, cam asa stau lucrurile, din pacate sau poate din fericire cu acustica, cu urechile noastre si cu simetria. Eu sunt relativ fericit de situatia mea in sensul ca am pereti grosi din caramida, o camera mare (dupa standardele noastre) de cca 6x4m si o inaltime mare (cca 3m - asta nu e neaparat de ajutor pentru ca nu prea am reflexii din tavanul inalt) destul de intens mobilata pentru o absorbtie/difuzie buna. Mai mult decat atat, fiind dedicata, am avut aproape liber la plasamentul echipamentelor si incintelor (dictat doar de mobilier, usa, etc.). O problema pe care inca nu am rezolvat-o este podeaua - practic este o dusumea veche de lemn pe care este pus parchet stratificat - ca atare banuiesc ca rezoneaza destul de mult mai ales ca exista o diferenta de materiale si probabil un spatiu nu chiar virtual intre dusumea si parchet. Oscilez inca in privinta alegerii platformei care va sta sub echipamente/power - deocamdata intre o platforma Mapleshade si un Solid Tech Rack of Silence Regular 1! Acum nu imi bat insa capul cu asta -> la inceputul anului viitor voi rezolva si problema asta sperand intr-o ameliorare acustica... :mrgreen:
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
Spirit Crusher
Posts: 139
Joined: 10 Nov 2013, 14:04
Location: HARBEarTH

Re: Buffer lampi

Post by Spirit Crusher »

Johndoe mersi fain pentru reply-ul pe masura. Ai putea lucra fara probleme la orice revista de specialitate. Fii pe faza la cei de la "Stereophile" pentru cand vor cauta colaboratori :wink:

Cum se face ca esti asa mare fan AudioQuest? Ce alte marci de pe piata mai folosesc aceleasi materiale de constructie?

N-am avut ocazia sa ascult niciodata vreun AQ mai acatarii la mine in sistem. Cred ca am avut pentru scurt timp un Power NRG3. La prima vedere, sincer, nu-mi prea plac cum arata. Dar nu asta-i cel mai important pana la urma.

Acum mai bine de un an an, cineva din zona, a scos la vanzare colectia completa Wild din sistemul propriu (inclusiv power). La vremea respectiva aveam si eu vreun an de "audiofilie", sau cum i-o mai zice, si nu ma vedeam in situatia de a da prea mult pe un cablu. Azi "privesc" situatia cu alti ochi, sau mai degraba urechi.

Si alta istorie de cum unii sunt la locul si timpul potrivit. Tot acum vreun an jumate, am luat de la cineva din Franta niste cabluri TWL (speaker and XLR). Cabluri decente la preturi omenesti (TWL sunt cu adevarat tari la cablurile de curent : au scos Ruby Hill-ul de la oameni din sistem). Si-l intreb pe nenea ce-l face sa le vanda atat de repede (le cumparase de noi direct din State)? Pai, zice el, am un prieten care divorteaza, ce-si vinde urgent toate componentele din sistem (pana nu afla nevasta-sa cat valoreaza). Nenea n-a pus mana decat pe colectia completa WEL, la un pret fain de tot. Well...70k pret de lista :roll:

Toate bune!
Harbeth, vinyl and tubes...

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

Intamplarea probabil a facut sa incep cu AQ si experienta sa devin fan! Imi place insa sa cred ca sunt unii dintre cei mai buni producatori de cabluri...
As fi putut merge foarte bine pe Nordost, alti americani, pentru ca Raidho-urile Eben si Ayra C sunt cablate la interior cu Valhalla... As incerca, daca s-ar ivi ocazia si Transparent, Kubala Sosna, Jorma, Ansuz insa cred ca AudioQuest-urile sunt extrem de echilibrate si cu un raport pret/performanta foarte bun (poate si faptul ca au mutat productia in China sa fie un motiv). Am o lunga 'colaborare' cu AQ si intotdeauna le-am gasit echilibrate si cu o constanta imbunatatire sesizata la fiecare urcus... Am avut:
- cabluri de boxe: CV-8, Mont Blanc, Volcano si Everest
- cabluri de semnal: Panther (Colorado), Cheetah (Niagara), Sky si, in curand, WBY
- cabluri de alimentare: NRG-5 si NRG-10
- cabluri USB: Coffee si Diamond.
Daca gamele inferioare sunt doar bune fara sa straluceasca in mod deosebit, de la un nivel incolo mi s-au parut fantastice. Oricum, la mine Valhalla nu ar fi avut nici o sansa cu Jeff Rowland... -> prea uscate si agresive. La cabluri nu trebuie compromis echilibrul decat daca castigul este extraordinar si pierderile sunt neglijabile sau usor de reparat...
Argintul mai este folosit si de Van den Hul (sau cel putin era - nu mai stiu ce game au acum), Siltech (cele de referinta: Royal Signature aliat si Triple Crown argint pur), Wireworld (cele de referinta: Platinum Eclipse), Crystal Cables (cele de referinta: Diamond Series), samd. E greu sa faci un cablu echilibrat din argint - am spus-o in mai multe randuri. Ele exceleaza pe viteza, rezolutie, dinamica, separatie insa deseori sunt dezechilibrate tonal (tipatoare, fara corp), sunt agresive, obositoare, uscate din punct de vedere timbral (mai ales cele DIY, ieftine, samd). Altfel, eu vad argintul ca fiind metalul perfect pentru cabluri, cel putin pana vor aparea cablurile din grafen, samd. Intentionez cat de curand sa trec pe argint si la cablurile de alimentare insa totul depinde invariabil de pusculita si, cel putin a mea nu se umple prea repede.

P.S. Am vazut ca esti activ si pe aa, mai ales pe threadurile legate de expo-urile de prin Bruxelles/Antwerpen. Ti-ai facut ceva prieteni audiofili si fotografi deopotriva (tu fiind, la randul tau, unul foarte bun)! Te invidiez pentru accesul pe care il ai vis-a-vis de setup-uri/sisteme, samd. De-abia astept sa ne intalnim si sa vorbim fata in fata! :wink:
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Buffer lampi

Post by johndoe21ro »

A propos, am vazut ca si TWL foloseste conductori din argint pentru gamele superioare (de referinta?) cel putin la cablurile de boxe si la alimentare... Nu auzisem de ei pana acum insa m-am uitat de curiozitate la ei pe site.
Oricum incercarea unui cablu de referinta ar trebui sa fie un sport obligatoriu pentru un audiofili... macar sa stie ce pierd si cat de mult limiteaza un cablu obisnuit performantele intregului sistem. Cu siguranta toate au o importanta covarsitoare in sunet insa tind sa cred ca bogatia timbrala si microdinamica sunt o caracteristica definitorie a hi-end-ului si au o importanta mare in crearea iluziei cu care ne hranim toti noapte de noapte. Iar unele cabluri (nu e vorba de marci aici, nu e vorba neaparat de referinte, de modele, samd) te pot pune in posterior de la primele acorduri. Eu sunt doar norocos ca am reusit sa pun mana pe un cablu de referinta care sa sune intr-un mare fel (dupa urechile din dotare) insa norocul asta poate fi 'accesibil' oricui datorita existentei pietei SH. Numai asa cabluri de cateva zeci de mii de euro (pretul de lista) pot fi achizitionate la sfert de pret sau mai putin... Pentru ca altfel... am vazut ca exista o fobie si o renegare a acestor echipamente...
Cred ca si cablurile lui Sorin (Echole) folosesc argintul, aliat cu Pd si Au... Ar trebui sa ne povesteasca si el cate ceva din experientele lui...
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

Post Reply