Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by Silviu »

Sunt nou pe acest forum si va salut pe toti.
In urma discutiilor cu amicii mei pasionati de muzica, eu fiind foarte sceptic in privinta calitatii informatiilor ce pot fi "accesate pe forumuri", am aflat ca avem in tara un pasionat de aparatura audio si de muzica ale carui conentarii sunt obiective. Mai exact, am dat de acest forum cautand pe internet "Momolo".
Prima data mi-am facut cont pe Audioweb, insa citind parte din subiectele deschise pe forumul respectiv am dat de prea multa agresivitate. Ca si site de vanzari este cel mai dinamic din tara, insa ca forum este incarcat cu prea multe orgolii. Acesta este motivul pentru care scriu acum folosind acest forum ( am cont deschis cu acelasi nume si pe Audioweb ).
Cautand informatii despre amplificatoarele cu tuburi si avand putine auditii in spate cu acestea ( cele cu tuburi ), am gasit urmatorul site al unui roman stabilit in Verona: https://www.gabrisamp.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-am uitat cu interes la modelele disponibile si o parte dintre ele mi-au atras atentia, printre altele si datorita preturilor acceptabile. Este posibil ca in perioada urmatoare sa cumpar un preamplificator, posibil un amplificator cu tuburi. Sunt pasionat de muzica inca de cand eram foarte tanar, iar cu trecerea anilor muzica pe care o ascult preponderent este muzica clasica si preclasica ( renaissance si baroc ).
Muzica baroc poate fi impartita in doua categorii, din punctul de vedere al unui utilizator de aparatura audio, respectiv muzica preponderent vocala si muzica preponderent instrumentala. Acest tip de muzica este relativ mai usor de redat foarte bine utilizand aparate ( preamplificator si amplificator ) cu tuburi fata de muzica simfonica.
La muzica simfonica se suprapun un numar foarte mare, respectiv o diversitatefoarte mare de instrumente ( suflatori, corzi, etc ). Putine aparate se descurca bine la redarea acestei muzici si extrem de putine o fac foarte bine. La redarea acestei muzici nu prea fac fata multe din modelele unor firme consacrate. Este nevoie de forta, capacitatea de a reda detaliile, de o buna separare a instrumentelor, precum si de o "scena" ( soundstage ) extinsa. Acestea se obtin mai greu la folosirea amplificatoarelor cu tuburi.
Muzica simfonica o putem impartii in trei categorii: simfonii, concerte si opera ( tot din punctul de vedere al unui utilizator de aparate cu lampi ).
De obicei nu exista o singura linie de aparate ( sursa, amplificare si boxe ) care sa redea foarte bine toate tipurile de muzica. Exista aparate care sunt foarte bune la redarea vocilor, dar nu sunt la fel de bune la redarea simfoniilor, sau la redarea pianului, de exemplu. Exclud liniile audio foarte scumpe, pe care eu nu mi le permit.
O linie formata din sursa, preamplificare, amplificare si boxe care este de calitate foarte buna si care nu influenteaza muzica redata, nu va fi potrivita pentru redarea inregistrarilor din anii 20-50. Inregistrarile cu Toscanini, o parte din cele cu Furtwangler, sau cu Kirsten Flagstad ( cea mai mare voce wagneriana ) vor suna foarte rau. Redand perfect o inregistrare de calitate slaba, satisfactia va fi redusa. Daca folosim boxe Rogers Studio sau Acoustic Research AR3 si un preamplificator pe lampi ( Audible Illusion ), de exemplu, adica colorand sunetul in mod voit, putem obtine un sunet cald, acceptabil, respectiv putem ascuta muzica respectiva cu placere.
Referitor la aparatele pe care respectiva firma le vinde, mai exact la tuburile folosite de ei, am o intrebare pe care o pun celor cu experienta in folosirea aparaturii audio cu tuburi.
Care este diferenta de sunet obtinuta la folosirea tuburilor KT88, KT120, kT150, 300B, 850?
Ce stiti despre calitatea aparatelor construite de domnul Panaitescu, de Viotub, sau de alti constructori de preamplificatoare, respectiv amplificatoare cu tuburi, de la noi din tara?
Multumesc anticipat pentru posibilele raspunsuri.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by momolo »

Probabil de aceea nu se inghesuie nimeni sa-ti raspunda. Pe acest forum exista un loc de prezentare (loc de dat buna ziua si nu "o zi buna").
Nu este obligatoriu insa e recomandabil din motive evidente. Daca vrei sa obti o reactie trebuie intai sa te prezinti. Deocamdata esti doar un "nickname" cu una bucata post.
Iata locul:

viewtopic.php?f=9&t=11&start=495" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1777
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by SOLO »

Salutare Silviu, uite ca l-ai cautat pe momolo si l-ai gasit.

Cu ajutorul "Search" vei gasi multe informatii utile, poti chiar sa ii contactezi in privat pe producatorii acelor aparate. Din motive de corectitudine si respect pt. forum nu vom organiza aici o competitie intre acestia si produsele pe care le produc.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by momolo »

Silviu wrote:Ca si site de vanzari este cel mai dinamic din tara
nu prea cred. Acolo sunt cele mai mari preturi, majoritatea comice. Cel mai dinamic este OLX deoarece permite contactul instant. Pe vremuri era okazii dar a pierdut mult deoarece metoda asemanatoare cu ebay nu a reusit sa stavilesca pofta imensa de dat tzeapa a conationalilor nostri (majoritatea nu mai stiu cum sa insele, minta, excrocheze mai mult! E greu sa-i opresti prin metode civilizate!).
Silviu wrote:Cautand informatii despre amplificatoarele cu tuburi si avand putine auditii in spate cu acestea ( cele cu tuburi ), am gasit urmatorul site al unui roman stabilit in Verona: https://www.gabrisamp.it/" onclick="window.open(this.href);return false;
am avut ocazia sa ascult (lamuritor) doua modele lampase facute de Andrei Gabriel Moldovan din Italia. Unele ieftine, mai degraba niste prototipuri. Pretul foarte bun, dealtfel cred ca au costat poate mai putin decat suma pieselor. Lucratura foarte frumoasa, MULT peste orice am vazut din zona DIY din tara. Ca sunet foarte diferite intre ele, fiecare cu ceva bun dar si ceva rau. Per total isi faceau banii, lucratura foarte decenta insa ca sunet nu mi s-au parut niste amplificatoare care macar sa fie luate in seama in zona entry-level. Ceea ce nu e cazul tau, din cate imi dau seama bati spre zona de sus. Insa, ceea ce am vazut/pipait si auzit eu erau niste modele ieftine realizate probabil mai degraba ca prototipuri. E posibil ca altele sa fie mai serioase. Insa discutia e mai complicata de atat, nu detaliez acum.
Silviu wrote:M-am uitat cu interes la modelele disponibile si o parte dintre ele mi-au atras atentia, printre altele si datorita preturilor acceptabile. Este posibil ca in perioada urmatoare sa cumpar un preamplificator, posibil un amplificator cu tuburi. Sunt pasionat de muzica inca de cand eram foarte tanar, iar cu trecerea anilor muzica pe care o ascult preponderent este muzica clasica si preclasica ( renaissance si baroc ).
Sfatul meu este sa NU cumperi nimic fara sa poti auzi si proba inainte, mai ales la tine acasa cu boxele si in conditiile tale! Pretul nu este un criteriu pentru cei pasionati de audio. Cu ce te incalzeste daca vei cumpara multe kile de amplificator pe tuburi daca va suna prost?! Oferte imbatabile la kilogram gasesti in China (prin Hong Kong). Vei fi mandru pe ce dihanii o sa platesti pretul de un stecher haufiofil si or sa-ti rupa noada la carat...... insa sunetul.... Dumnezeu cu mila!

In opinia mea in zona amplificatoarelor pe tuburi exista procentul cel mai mare de aparate nereusite (adica proaste) si procentul cel mai mare de matching dificil. Majoritatea au puteri mici si au nevoie de boxe harnice si mai ales potrivite. Ceea ce e rara avis in zilele noastre! (adica boxele "harnice" si jucause pentru lampadare normale la cap. In general acum la moda sunt boxele in care bagi tot curentul de la centrala de la Cernavoda ca sa scoata un mic parzt.... haudioful! :roll: )

Alta observatie - nu inteleg de ce vrei neaparat preamplificator si final separate?! Este o solutie scumpa, complicata si de varf. Mai ales ca intentionezi sa cauti ceva care "sa merite la pret", deci in zona ieftina (si buna! :D ). Solutia pe aparate separate preu si final e una destinata topului, zonei cu preturi foarte mari. Si e dificila deoarece implica niste cabluri in plus. Cu timpul iti vei da seama de o chestiune (foarte contestata de trancotarii ignoranti), cablurile intr-un sistem audio sunt la fel de importante ca si restul componentelor. Si daca discutam de sunet audiofil (pentru pasionati cu experienta si educatie) nimic nu este mai important decat restul, toate concura in final la sunet. Daca discutam de "Nirvana" orice mic detaliu completeaza sau demoleaza. Iar muzica pe care o asculti cere mult rafinament, naturalete, deci cele mai bune scule audio! Daca ramaneai pe rock nu era asa o mare problema.
Silviu wrote:Acest tip de muzica este relativ mai usor de redat foarte bine utilizand aparate ( preamplificator si amplificator ) cu tuburi fata de muzica simfonica.
nu sunt de aceeasi parere. E muzica naturala 100% si deci foarte greu de redat (pentru o ureche educata si pretentioasa). Am observat ca ai tendinta sa crezi ca daca utilizezi preamplificator si final (separate) automat e cea mai cu motz solutie. Exista jdemii de preuri si finali de tot rahatul. Faptul ca sunt doua nu inseamna ca suna neaparat mai bine ca un integrat. Dimpotriva, la oamenii care sunt constransi de buget (adica la cei care nu-s belferi cu bani fara numar) recomand integrate si nu separate. Asa cum la omul sarac care vrea boxe bune recomand bookshelf deoarece in aceeasi bani boxele mari sunt mai proaste.
Silviu wrote:La muzica simfonica se suprapun un numar foarte mare, respectiv o diversitatefoarte mare de instrumente ( suflatori, corzi, etc ). Putine aparate se descurca bine la redarea acestei muzici si extrem de putine o fac foarte bine. La redarea acestei muzici nu prea fac fata multe din modelele unor firme consacrate. Este nevoie de forta, capacitatea de a reda detaliile, de o buna separare a instrumentelor, precum si de o "scena" ( soundstage ) extinsa. Acestea se obtin mai greu la folosirea amplificatoarelor cu tuburi.
muzica simfonica mare nu e bine redata de nici un sistem audio. Cine a fost si a ascultat pe viu si-a dat seama ca a reda asa ceva (orchestra mare, piesa complexa) e doar un deziderat frumos. Ideea e macar sa pastrezi spiritul muzicii.
Din nu te contrazic - amplificatoarele cu tuburi pot fi la fel de bune, mai bune si mai proaste ca amplificatoarele pe tranzistori. "Lampasele" nu sunt o specie aparte care suna aparate. Depinde cum sunt facute, depinde de matching, de multe altele. Observ o prejudecata la multi cum ca lampasele sunt asa si pe dincolo (amesteca, sunt lenese, lalaite, colorate, distorsionate, etc). Astea sunt legende populare. Gresite. In realitate o amplificare pe tuburi e mai rapida si mai fina decat una pe tranzistori in banda medie, adica acolo unde se petrece cea mai mare parte din "actiunea" muzicii. Chiar si argumentul ca un lampas e mai simplu si are calea de sunet mai scurta si mai putin complicata, ar fi deajuns ca argument. Evident, in viata reala totul e o balanta de compromisuri. Depinde ce doresti sa obti.
Silviu wrote:De obicei nu exista o singura linie de aparate ( sursa, amplificare si boxe ) care sa redea foarte bine toate tipurile de muzica. Exista aparate care sunt foarte bune la redarea vocilor, dar nu sunt la fel de bune la redarea simfoniilor, sau la redarea pianului, de exemplu. Exclud liniile audio foarte scumpe, pe care eu nu mi le permit.
exista si scule bune care reusesc sa redea bine orice. Cu vocea si pianul gresesti - ceea ce reda bine vocea omeneasca, reda bine si pianul sau invers. Mai degraba invers deoarece pianul e mai greu de redat.
Silviu wrote:O linie formata din sursa, preamplificare, amplificare si boxe care este de calitate foarte buna si care nu influenteaza muzica redata, nu va fi potrivita pentru redarea inregistrarilor din anii 20-50. Inregistrarile cu Toscanini, o parte din cele cu Furtwangler, sau cu Kirsten Flagstad ( cea mai mare voce wagneriana ) vor suna foarte rau. Redand perfect o inregistrare de calitate slaba, satisfactia va fi redusa. Daca folosim boxe Rogers Studio sau Acoustic Research AR3 si un preamplificator pe lampi ( Audible Illusion ), de exemplu, adica colorand sunetul in mod voit, putem obtine un sunet cald, acceptabil, respectiv putem ascuta muzica respectiva cu placere.
aici ai prins ceva dar numai la nivel teoretic. Ar trebui sa ai ocazia sa asculti macar un sistem audio de mare top ca sa-ti dai seama ca se poate asculta si muzica trasa de rahat dinainte de 1953 (aprox.). Dar, evident, inregistrarile asanumite istorice nu au target publicul audiofil, mai degraba publicul meloman.
Silviu wrote:Care este diferenta de sunet obtinuta la folosirea tuburilor KT88, KT120, kT150, 300B, 850?
tuburile au fiecare (model) stilul propriu de sunet insa conteaza decisiv cum e facut intreg aparatul si cu ce boxe (si restul) se potriveste. Chiar si in ce acustica il ascultam!
A sorta lampasele pe categoria de tuburi si clasa de functionare e o atitudine tipic trancotara care denota necunoastere si lipsa grava de experienta practica (de auditie). De exemplu, exista lampase cu KT88 proaste si bune, pot fi diferite ca ziua de noapte. Cum sa le bagi pe toate in aceeasi oala?!?!
Dar daca am discuta la modul general de stilul sunetului unor modele de tuburi, doar de dragul teoriei, putem prefera unele in detrimentul altora. De exemplu mie imi plac EL84 si 845 dar sunt multe alte tuburi minunate daca-s folosite cum trebuie in audio. Si chiar si EL84 si 845 pot fi folosite prost!

Sfatul meu - inainte sa "investesti" (defapt e o cheltuiala, un consum) in scule audio, investe in tine. Incearca sa mergi sa asculti prin tara sau dincolo sisteme audio puse la punct (din pacate e cum sti, ceea ce costa mult nu costa degeaba.... de obicei). Mergi si la concerte live cat mai multe. Informeaza-te in viata reala, practic. Si nu pune toate ouale intr-un singur cos!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by Silviu »

Multumesc pentru raspuns. In legatura cu muzica simfonica am exact aceeasi parere. Nu cred ca poate fi redata plenar. Sala de concert ramane locul unde se poate asculta, prezumtiv, aceasta muzica la adevarata ei valoare.
Anul acesta am fost in Budapesta si in Viena cu familia in concediu. In Buda, la catedrala construita de Corvini, am avut norocul sa fie un spectacol de muzica vocala si instrumentala baroc. Interpretii au fost la inaltime, insa acustica a fost mult mai slaba ca la Catedrala "Biserica Neagra " din Brasov. In viena am fost la un spectacol in sala La Orangerie de la Schonbrunn, unde interpretii au fost mediocrii, dar sala a foct mult mai propice in comparatie cu cea de la Budapesta.
Merita mers la concerte luind in calcul marile filarmonici din Europa, USA fiind cam departe.
Referitor la muzica redata prin inregistrarile vechi, am avut o experienta cu o pereche de boxe Acoustic Research AR2 ( AR3 nu am ascultat, dar se spune ca au sunet de acelasi tip, fiind insa superioare ). Sunt bookshelf cu doua cai si le pot cumpara cu 300 Euro. Banda de frecvente mai stransa si sonoritatea specifica au facut ca o inregistrare veche sa nu sune dezastruos. Ma gandeam ca impreuna cu un amplificator nepretentios cu tuburi, cu sunet imperfect dar cald, care coloreaza, ar putea exista posibilitatea sa ajung la un sunet cat mai apropiat de cel al unui radio din anii 50. Aceste inregistrari nu cred ca pot suna acceptabil pe o linie de foarte buna calitate, linie ce reda totul cat mai perfect, pentru ca daca redai perfect aceste inregistrari obtii sunetul real, care este greu de suportat.
Referitor la Acoustic Salierii, amplificatorul despre care vorbeam anterior, nu il cumpar pana nu il ascult. Am negociat achitarea in patru rate. Este posibil sa fie inceputul unei linii audiofile.
Multumesc inca odata pentru raspunsul anterior.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by momolo »

Silviu, vazand ce inventar ai (ai scris in topicul de prezentare) as vrea sa-ti spun, opinia mea, faptul ca nu cred ca vei intelege ceva din muzica respectiva (baroca si preclasica) cu boxe bookshelf (chineze) de 86dB SPL si nici cu lazi cu difuzoare ciocanite de mesteri autohtoni. Nici cu acea amestecatura de amplificatoare Rotel si restul ciudateniilor pentru nunta si botez simandicos (gen Salieri cu finali Toshiba sau Motorola, Soundcraftsmen, etc, nu conteaza). Observ ca ti-ai facut o idee cum ca amplifurile in clasa A au automat un sunet cald. Poate ca sunt ele calde (ca se incalzesc) insa te asigur ca exista destule amplifuri in clasa A cu un sunet (mult) mai rece decat alte amplifuri in clasa AB (care merg cel mult caldutze). Probabil (sau cert) ai nevoie de aparatele alea de sudura sa misti Wharfedale Jade 3 (boxe pe care nu mi-as pierde vremea sa ascult muzici de genul asta, poate niste muzica pop ca fond sonor). Achizitia unui lampadar (cu atat mai putin/mult preu + power) mi se pare cireasa pe tort. Adica din tot talmesh balmeshul un lampadar mai lipsea. Adica de toate si nimic. E ca la foto cand nu sti ce vrei si aduni tot felul de chestii cu care nu reusesti sa faci nimic legat.
Cred ca ar trebui in ordine:
1) sa pui ochii pe niste boxe (recomandabil "de fabrica", lasa lazile cu difuzoare facute de geniile diiiului - boxele sunt baza unui sistem audio, daca nu le ai klumea, nu faci nimic!) care sa ti se potriveasca in spatiul acustic (nu ai zis daca-i mare, mediu, mic, debara, camara, grota, etc), o chestie esentiala.
2) dupa aia le gasesti amplificarea (sau le gasesti impreuna gata potrivite).
3) dupa care sursa (probabil ai nevoie de cdplayer deoarece multa muzica e numa' pe CD, cu placile LP e greu!). Evident, daca iubesti muzica un pickup este esential, chit ca asculti cele zece placi din colectie.
4) dupa care te uiti dupa acareturi de genul sarme, rack, bibelouri, etc. Asta e partea distractiva (nu si la buzunar!).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by momolo »

Si apropos de muzica prea veche ascultata pe boxe coloratoare si lipsite de rezolutie Acoustic Research sau Rogers Studio (saracele poate suna dragut, adica sunt niste galene simpatice, adica au fost la vremea lor) eu am ascultat de exemplu niste inregistrari cu Jascha Heifetz si Maria Callas din 1951...1953 vai mama lor de inregistrari si m-au lipit de scaun, nu mai puteam opri. Asta pe un mega sistem (extrem de scump) cu boxe dement de neiertatoare si scule de scule cu mega rezolutie. Era totul bun acolo si potrivite bine. Si daca am pus aceleasi inregistrari "de arhiva" pe scule mai slabe, mai mediocre, nu se puteau asculta. Sistemele audio de calitate nu trebuie sa aiba acea rezolutie cretina care e la moda si care dupa o ora iti provoaca durerea de cap si vrei sa auzi linistea! Un sistem audio adevarat de top trebuie sa aiba rezolutia cea mai mare posibila fara sa-ti dai seama la prima vedere, fara sa-ti scoata ochii si sangele pe urechi cu rezolutia respectiva. Pui pe asta orice, chiar si inregistrari din telefon facute in anii 1940-50 si atunci abia le intelegi si parca auzi prima oara pe doamna Callas ce voce fabuloasa avea in 1950....53 inainte sa puna Aristotel Onassis (prin 1959) ghiara pe ea si s-o puturoseasca pe yaht la viata buna (fara munca) pana a ajuns sa raga ca o vaca pe scena in anii 1960. Chiar ar trebui sa ai o experienta din asta (cu scule bune si bine aranjate) sa asculti inregistrari de arhiva si dupa aia mai discutam de Rogers, AR si alte cutiutze simpatice si fara nici o rezolutie. Apropos, Acoustic Research AR3 ascultam prin anii 80 (Jean-Michel Jarre, Modern Talking, etc, deastea) din benzi trase pe Philips-uri. Erau simpatice, dar noi azi cred ca discutam de cu totul altceva.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by Silviu »

Multumesc pentru raspuns.
Ajung, pe masura ce am ocazia sa ascult linii audio de calitate inalta, la aceeasi concluzie. Am cam dat banii fara rost pentru aparatele mele de acum.
Cele doua Rotel-uri nu sunt rele, insa nici nu au ceva deosebit. Boxele sunt...Nu merita sa pierd vremea vorbind despre ele.
Dintre toate boxele pe care le-am ascultat eu Sonus Faber Cremona au sunat cel mai bine.
Daca ar fi sa am banii necesari si bazandu-ma pe experienta redusa pe care o am in audierea aparatelor audiofile, as alege Sonus Faber ( de exemplu Cremona ). Din ce nu am ascultat dar sunt foarte interesat sa o fac, Harbet din gama de sus, cu trei cai. Modelele din gama de mijloc de la Triangle si Focal imi starnesc si ele interesul.
In ceea ce ma priveste, conteaza si aspectul. O sa prefer sa am in casa o pereche de boxe Sonus sau Opera, sau Triangle fata de boxele ELAC, care pot fi si ele exceptionale. Prefer sa am langa mine un aplificator Jadis, in comparatie cu unul Manley ( cam Harley la aspect ) sau VAC ( urat ).
Urmeaza sa nu mai cumpar nimic, sa ascult cat mai mult, eventual sa vin la auditiile ce se fac la Bucuresti, daca o sa mi se acorde posibilitatea.
Sunt insa descumpanit de ce ati spus despre amplificatorul Salieri. Firma care l-a fabricat pare foart nimerita, avand in spate o exceptionala experienta in ceea ce priveste fabricarea instrumentelor, etc. Sper sa nu fie firme diferite cea care fabrica instrumente si cea care a fabricat respectivul amplificator. Actualul proprietar nu mi-a dat date prea multe despre el. Este cel care a fost pus la vanzare pe Audioweb. Urma sa il ascult si sa il cumpar in 4 rate. Cere 2000 euro pentru el.
In legatura cu auditiile facute cu aparate foarte scumpe, am fost la cineva din Timisoara ( langa Timisoara ) sa duc inapoi un CD Player Classe CDP100 CD. Am avut o saptamana acasa acest player. Mie nu mi-a placut. Avea un sunet putin rece, fara deschidere. Inaltele nu erau bine redate, implicit vocile nu sunau foarte bine.
Aceasta se intampla folosind linia mea audio, ceea ce inseamna ca nu este concludent ce se auzea. Insa faptul ca aparatul avea un sunet rece si cu partea superioara de frecvente mai putin prezenta, s-a intamplat si la proprietar acasa. Acesta avea o linie Accuphase cu modele de top, iar boxele erau, sper ca am retinut bine, KEF Reference( nou aparute, nu se vindeau in Europa ). Spunea ca respectiva linie costa in jur de 100.000 euro. Eu pot sa ascult muzica la acea linie doar cu ajutorul unor pastile antimigrenoase. Detaliile exacerbate, lipsa caldurii, separarea aproape nereala a instrumentelor, dinamica si contrastul deosebite, fara a fi insotite de naturalete m-au naucit.
Linia era foarte scumpa, cablurile foarte scumpe, insa camera suna groaznic.
Muzica despre care vorbeam eu cand ma refeream la inregistrarile vechi si de calitate slaba, suna pe acea superlinie ca porcul. Acea linie scotea toate defectele inregistrarilor in evidenta. Sunau foarte bine inregistrarile perfecte cu muzica acustica ( CD-uri foarte scumpe, inregistrari speciale ). dar sa dai 100.000 mii de euro ca sa asculti cateva CD-uri?
Prietenul unui prieten din Brasov are boxe Sonus din gama de sus ( nu mai stiu ce model are acum, insa a avut o gramada ), amplificator Unison din gama de sus si player Esoteric.
Dupa foarte multi ani de ascultat muzica pe aparate foarte scumpe, sustine acelasi lucru. Spune ca o linie audio exceptionala va scoate in evidenta nu numai calitatile, dar si defectele inregistrarilor. Si cum nu asculta doar muzica acustica de pe cateva CD-uri speciale, atunci apare intrebarea, se pot asculta toate inregistrarile doar pe o linie?
Traiam cu impresia, ca sa revin la topic, ca amplificatoarele cu tuburi, si nu ma refer la cele de 10.000 euro ci gama entry level in audiofilie, mai ascund eventuelele defecte, exact in masura in care nu redau exact muzica, aventual coloreaza putin muxica, indulcind-o, facand sunetul cald.
Trebuie sa-mi lamuresc acest aspect. Majoritatea color pe care ii cunosc si care asculta muzica pe linii foarte scumpe, ajung sa asculte un numar redus de inregistrari, datorila celor scrise mai sus.
Sunt sigur ca exista posibilitatea sa construiesc o linie care sa redea foarte mare parte din inregistrari foarte bine, insa la ce pret?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by momolo »

In opinia mea un sistem audio scump (format din scule audio scumpe si de cele mai multe ori bune) care suna bine doar pe inregistrari de top (CD-uri, SACD-uri de top, LP-uri de top) este un sistem audio.... prost! (alcatuit).

In opinia mea un sistem audio de top suna minunat pe aproape orice inregistrare (facand diferentele de calitate intre inregistrari) permitand sa descoperi defapt muzica "ascunsa". NU este vorba de o coloratie placuta sau de o infrumusetare a inregistrarii (proaste) prin distorsiuni, asa cum isi imagineaza cei care nu au avut sansa sa asculte un sistem audio bun si pus la punct (caz extrem de rar!). In cuvinte e greu de explicat, mai ales celor care nu au avut experienta reala (si din ce povestesti, eu cred ca nu ai avut aceasta ocazie). Dar sa incerc, cumva...

In primul rand, in opinia mea majoritatea inregistrarilor sunt.... bune! In lumea profy nu se umbla cu labageala care exista in lumea noastra, a consumatorilor audiofili sau trancotari. Chiar si aparate profy de duzina isi fac treaba atat cat trebuie. Diferentele sunt date mai mult de factorul uman, inginerul de inregistrare, cel/cei care a/au decis cum sa sune. Dar mai este un aspect important - genul muzical. De exemplu in muzica pop cei care fac discurile prefera sa foloseasca multa compresie incat piesele sa sune bine pe telefon, doape de urechi, difuzoare de televizor sau auto, adica modul in care suna discul e ales in functie de consumatorul majoritar. Care niciodata nu este audiofil! Astia sunt ultra minoritari!
In muzica clasica e alta poveste, alt public, alte pretentii. De cele mai multe ori nimeni nu se gandeste la publicul majoritar (care asculta pe "trazistorul din bucatarie" sau pe combina Zgomotek) ci la calitatea in sine a inregistrarii care trebuie sa prinda nuantele muzicale. De multe ori si artistii au un cuvant de spus, mai ales cei consacrati, cei cu nume grele. De aceea inregistrarile ies in genere bune.
Chiar si la rock e alta poveste, de obicei se cauta soundul specific al formatiei, un sound dorit si in concertul life.

Una peste alta, problema cea mai grea este nu la inregistrare ci la redare! Majoritatea discurilor (vorbesc de discuri deoarece fisierele provin in majoritate tot din discuri) "ascund" foarte multa informatie si sunt foarte ok. De multe ori discuri care sunt facute cu target audiofil, alea care ar trebui sa "ne ia capul" cand le ascultam, pot fi foarte necinstit si nenatural trase tocmai sa ne impresioneze pe orice sistem audio prost alcatuit. Astea puse pe un sistem cu adevarat bun isi tradeaza "facatura", falsitatea, "impaierea" insa puse pe scule mediocre (trancote) da publicul pe spate.

Ajungem din nou la constatarea ca a scoate tot si ceea ce trebuie din discuri, e cea mai grea treaba! Si e foarte dificil deoarece este implicat un lant acustic unde fiecare componenta conteaza. E o suma de variabile, adica variabile de variabile. Unicul reper este o ureche educata, talentata, bine intretinuta cu exercitiu (e ca in sport, daca nu te antrenezi, scazi!). Reper NU poate fi nici osciloscopul, nici cititorul de scheme (precum doctorul din evul mediu care citea in oala de noapte), nici un instrument de masurat (analizor spectral - care nu poate inlocui omul!), nimic altceva.
Se spune ca aprecierea asta "la ureche" este subiectiva. In realitate e cea mai obiectiva. Asta o stie orice audiofil adevarat si cu experienta. Iar rezultatele sunt la fel pe toata planeta, chiar daca oamenii nici nu se cunosc intre ei si fac parte din culturi diferite.

Astfel, in opinia mea un sistem audio care, citez, "te face sa arunci cea mai mare parte din colectia de discuri deoarece nu se mai pot asculta cat sunt de proaste" este un sistem PROST si de cele mai multe ori scump (deoarece prostia se plateste).

Pe de alta parte exista si varianta idilica trancotara a sunetului "indulcit" si "fardat" (sa nu mai sti ce este sub stratul gros de fard). Asta place la tot poporul (needucat) insa are marele dezavantaj ca canta aceeasi nota muzicala la infinit. Asta provoaca plictiseala la oamenii inteligenti. Ori un sistem audio cu adevarat bun nu provoaca plictiseala! Dimpotriva! In asta sta calitatea (plus emotia) si asta se plateste.

Un sistem audio de top si bine alacatuit nu te lasa indiferent. Cu cat e mai bun (mai "nirvana"), cu atat te poate deraia din starea in care te afli. De exemplu poate intr-o zi nu ai chef, ai diverse pe cap insa te asezi sa asculti minunea de sistem audio si in scurt timp uiti de griji, uiti si de timp, uiti pe unde esti!

Calitatea in domeniul asta se masoara in sentimente, nu in hertzi, bitzi, pitzi si tzitzi (astea sunt rezervate pentru cei acriti si strepeziti care nu stiu sa se bucure de viata). Niste scule mediocre sau proaste nu te pot impresiona (decat cum arata ca design poate). Un sistem facut PROST din scule de inalta calitate va oferi o rezolutie tampita in care poti sa detectezi basina data de baba din penultimul rand sau scartaitul tzepei de la violoncel pe podea, sau poti sa-ti imaginezi un 3D cu sala..... insa ce folos?! Pentru ca MUZICA nu canta..... Greu de exprimat in cuvinte. Imi aduc aminte, asta ii spuneam unui prieten acum multi ani si el nu intelegea expresia, "canta Muzica". Omul venea din mediul electronistilor (domeniul cu cei mai mari trancotari) si incepuse sa prinda ideea audiofila dar inca nu intelegea chestia asta cu cantatul Muzicii..... pana intr-o zi cand ma suna sa-mi spuna ca a inteles ce tot ii spuneam eu. Intelesese practic ce inseamna expresia un pic absurda, "canta Muzica"! (comparase niste aparate/sisteme, deja avea la activ multe, deja avea un antrenament, interes si mai ales, mintea deschisa, nu incuiata!). Dar mi-a zis si el, nu prea se poate explica in cuvinte, mai ales in scris pe un forum.

Ok, sa trec la unele observatii (din punctul meu de vedere):
Silviu wrote:Dintre toate boxele pe care le-am ascultat eu Sonus Faber Cremona au sunat cel mai bine.
dupa opinia mea sunt niste boxe proaste, nereusite si gresite. Probabil au probleme de faza si liniaritate (in medie-inalta) iar coloratiile mi se par urate. Nici sunet plin nu au, canta ca niste galeti de gunoi si costa de plangi. Dar mobilierul e frumos! Bune de decor.
De la Sonus Faber imi plac cumva Amati Homage. Nu numai ca aspect (superbe! Mai ales pe portocaliu-roscat) dar si la sunet au ceva interesant. Nu mi se par prea corecte, sunetul e cam pe inalte, cu tendinta sa zbiere si greu de potrivit la amplificare si cablaraie. Dar sunt muzicale si vii la sunet. Iar pretul este, evident.... mare!
Silviu wrote:Sonus Faber ( de exemplu Cremona ). Din ce nu am ascultat dar sunt foarte interesat sa o fac, Harbet din gama de sus, cu trei cai. Modelele din gama de mijloc de la Triangle si Focal imi starnesc si ele interesul.
In ceea ce ma priveste, conteaza si aspectul. O sa prefer sa am in casa o pereche de boxe Sonus sau Opera, sau Triangle fata de boxele ELAC, care pot fi si ele exceptionale. Prefer sa am langa mine un aplificator Jadis, in comparatie cu unul Manley ( cam Harley la aspect ) sau VAC ( urat ).
parerile tale sunt influentate de (probabil) forumurile romanesti. Se freaca mult pe forumurile mioritice aceste branduri, Triangle, Focal, Opera, Sonus Faber, Elac, Jadis, etc, pentru ca e marfa care se importa de cei cativa dealeri locali (forumistii fiind in general arondati pe cate un dealer). Insa lumea e mare si nenumarate sunt brandurile care pot oferi ceva interesant sau foarte rar si bun (din pacate la preturi imense). Toate aceste branduri au si oferte decente dar si proaste. Trebuie judecat fiecare model in parte, nu pe brand.
Silviu wrote:Sunt insa descumpanit de ce ati spus despre amplificatorul Salieri. Firma care l-a fabricat pare foart nimerita, avand in spate o exceptionala experienta in ceea ce priveste fabricarea instrumentelor, etc. Sper sa nu fie firme diferite cea care fabrica instrumente si cea care a fabricat respectivul amplificator. Actualul proprietar nu mi-a dat date prea multe despre el. Este cel care a fost pus la vanzare pe Audioweb. Urma sa il ascult si sa il cumpar in 4 rate. Cere 2000 euro pentru el.
Probabil este asta:
https://www.olx.ro/oferta/power-amp-sal ... 27ec01a9a8" onclick="window.open(this.href);return false;
E un power. Ce faci cu el?!?! Preamplificarea conteaza mai mult decat puterea. Intre ele trebuie cabluri (bune = scumpe). De unde sti ca suna bine?! Iar sunetul e cam 60% meritul preului si restul de 40% e meritul puterii. Chiar daca iti va conduce boxele, asta nu inseamna neaparat ca va fi muzical sau natural. Poate suna sec si tamp. Poate suna plat si mort. Poate nu e mai destept decat acele Rotel (pe care le stiu).
Eu unul nu prea cred in branduri exotice. Cu timpul mi-am dat seama ca cele mai bune oferte tot la brandurile mari si vechi se gasesc, adica alea pe care le stie tot tzaranul.

E lumea plina de din astia exotici de care nu stie nimeni aparuti ca ciupercile dupa ploaie. Multi sustin ca au inventat apa calda in Colentina sau gaura la covrig. Insa in audio nu mai este nimic de inventat inca dinainte sa ne nastem noi doi. Fiecare vrea sa iasa din gramada cu o poveste (de marketing). Un exemplu, exista o mare firma de piane care s-a apucat la un moment dat sa faca si boxe. Sustineau ca ei daca stiu sa faca piane (minunate, firma e veche) vor sti sa faca si boxe. Am ascultat in mai multe randuri boxele lor si mi s-au parut jalnice. Chiar varza (nu redau bine nici macar pianul).

Parerea mea, uitete mai bine la firmele mari, vechi si cunoscute. Nu baga asa mult in seama ce se scrie pe forumurile locale si nici prea multe review-uri pe net. Incearca sa asculti cat mai multe sisteme audio indiferent de calitate. Incearca sa compari. Comparatia e mama invataturii! Si deocamdata nu te mai imprastia cumparand tot felul de ciudatenii care cel mult sunt "asa si asa". Mai bine lichidezi tot, faci un capital si apoi mergi pe ceva second hand gata bibilit de la un audiofil care vrea sa se upgradeze in liga superioara. De obicei la un sistem audio se poate bibili si cativa ani. De obicei orice audiofil e zgandarit sa se suie si mai sus in copacul pierzaniei. De obicei nici un incepator nu poate invata decat pe pielea lui si astfel sa iei ceva gata muncit de la altul e o cale practica la inceput de drum (cand esti ca Scufita Rosie in padure cu cosuletul dupa ciuperci in timp ce Lupul pandeste ascuns, salivand prin tufisuri cu ochii bulbucati la bunaciunea cantatoare).
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by remoteviewer1 »

Si apare lupul cel rau: draga Silviu rareori am vazut postari asa de lungi si aiuristice (scuze pentru lipsa de alta termen) pe forumurile audio din romanica, asa cum am vazut la tine. Mintea ti-e incetosata de prea multe clisee "audiofile". Esti victima perfecta si datorita unor "pierduti" ca tine traim ce traim in acest domeniu...ratacim ca niste zombi printre citiri fantasmagorice de pe net, legende la colt de strada, mituri stupide, vorbaraie inutila...Am cunoscut oameni ce au strans multe acareturi dar se "bucura" de un sunet oribil, tocmai din aceste motive, nimeni nu mai are timp sa invete, sa cladeasca si sa-si educe (macar) urechea. Sfatul meu sincer (si cred cu tarie ca e mai bun decat orice a scris momolo mai sus) este sa ramai la fotografie si eventual sa ramai meloman. Nu incerca sa intri in "audifilie" caci ai sa ai parte (din cate imi dau seama dupa ce scrii) numai de suferinte. Postarile tale imi amintesc de cele de pe Computergames, de genul ce boxe "Dali zenzor X" sa-mi iau, vrei de fapt o confirmare alegerilor produse de imaginile tale deformate (crede-ma rau de tot) despre realitate...Realitatea e cu totul alta si e de bun simt, crede-ne pe cuvant. Probabil nu ai auzit in viata ta un sunet "decent" si incerci sa fabulezi... exact ca si un pusti de 10 ani ce isi imagineaza relatia cu o femeie dupa un videoclip cu Ina si dupa mirosul parfumului pitzipoancei de la etajul 2...Ori te resetezi complet, vinzi tot ce ai si o iei de la capat insa pe niste cai mai drepte, sigure si realiste ori te lasi de acest hobby. Sfaturile cele mai putin convenabile, dureroase si dusurile reci (primite si de catre mine in trecut) sunt cele mai bune, si in cazul tau!Deblocheaza-ti mintea de clisee audiofile, de sclipicismele componentelor (ai cumva si impresia ca sculele aurii suna mai cald?), de recomandarile de pe forumuri, de acolitzii dealerilor, de lectura de pe net, de sistemele incropite ale unor diferiti bisnitar nepasionati de muzica, si cauta o gura de oxigen curat, pur, nepoluat, asta e nevoia ta in acest moment! Audiofilia nu se invatza pe formuri ci transpirand prin sufrageria proprie, hoinarind prin piete, show-room-uri, casele oamenilor, magazine, consumandu-ti timpul (si banii) cand lumea sta linistita si se bucura de viata,etc. Eu zic sa te lipesti ca si ucenic pe langa cineva mai avansat, sa lasi rusinea si comoditatea deoparte, mai ales in partea de inceput, cand iti va lua acest instructor "mana de pe volan", vei sti singur in ce directie sa te duci :wink: ! In acel moment, nu o sa-ti vina sa crezi ce simplu e, insa dureaza si costa pana ajungi la acel nivel, trebui sa-ti invingi temerile, preconceptiile, tendintele de ardere a etapelor si apoi o sa te descurci!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by Silviu »

Multumesc Momolo pentru raspunsul tau lung si consistent. As dori sa te contrazic, insa sunt sanse putine sa pot argumenta o eventuala parere contrara si nu acesta este scopul unui dialog. Consider ca-mi este folositor dialogul purtat cu tine.
Saptamana viitoare, marti, am o delegatie in Savinesti, ocazie cu care o sa merg sa ascult amplificatorul Salieri. Sunt curios de prestatia acestuia. O sa merg impreuna cu un prieten ( cel in urma recomandarii caruia am scris Momolo folosind Google ), echipat cu o sursa, un preamplificator si o pereche de boxe. Poate fi un aparat deosebit. Ma atrage foarte mult dorinta de a proba acest aparat. Poate este pentru nunti, sau poate este excelent. Poate nu sunt capabil sa-mi dau seama de acestea, insa cert este ca va fi o experienta in plus pentru mine.
Sunt sanse sa raman meloman si nu audiofil, insa aceasta nu va aduce prejudicii trairilor pe care mi le aduce muzica. Este posibil sa pierd ceva din placerea auditiilor exceptionale, insa placerea data de auditiile cu muzica ce-mi place va amane nealterata.
Am trait doua dusuri reci. Unul este in urma lecturarii saspunsurilor primite de la tine, obictive, apasate, in urma carora o sa incep cu achizitia unei perechi de boxe despre care as avea de castigat daca am mai dialoga. Si al doilea dus nu rece ci neplacut, de la remotewiewer1.
Sunt aiuristic, pierdut, ratacitor zombi. Am primit sfatul sa raman la fotografie ( banuiesc ca se dorea spune arta fotografica ). Se spune ca fabulez, ca nu percep realitatea de bun simt si ma comport ca un pusti de 10 ani. Mai zicea ceva despre pitipoance, parfum, si alte lucruri despre care se pare ca se pricepe sa vorbeasca.
Multumesc inca o data pentru raspunsurile faine si consistente Momolo, insa cred ca ma retrag de pa acest forum.
Daca raman, incep sa spun despre sud, sudisti, etc. Prefer sa raman in lumea mea, alaturi de prietenii mei, aici unde ma simt bine.
Multumesc cu stima pentru dialogurile purtate.
Rog cu fermitate stergerea contului meu.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by momolo »

remoteviewer1, in mod normal ar trebui sa-ti dau avertisment pentru "flame" (etc) insa asta ar insemna si uciderea dialogului si a oricarei discutii cu potential de a fi interesanta. L-ai suparat pe Silviu si mie imi pare rau! Te cunosc in "real life" si stiu ca nu esti asa cum rezulta din postarea ta (violenta, agresiva si jignitoare) de mai sus. Cred ca ai avut intentii bune dar rezultatul este contrar intentiilor tale. In sensul asta as vrea sa-ti reamintesc unele aspecte (pe care si tu le-ai scris cateodata):

1) nimeni NU invata NIMIC (cu adevarat) din forumuri. In cazul asta ce rost are sa te repezi agresiv la un coleg nou sa-l dai cu capul de pereti, sa-l jignesti indirect, sa-i torni laturi in cap?!?! Ce folos crezi ca are aceasta atitudine cand, chiar si tu, ai spus ca nimeni nu poate invata nimic pe forumuri?!?!

2) perceptia fiecaruia asupra sunetului si muzicii e intr-o oarecare masura personala si diferita de a altora. Incercarea de a uniformiza si a emite legi universale este sortita esecului. Civilizatia implica inainte de toate, respectul (adevarat, dovedit cu fapte, nu cel clamat de "Mitici" din gura, ca gura nu-i doare). Te intreb, ce castigi daca sari la gatul cuiva prin postari agresive?!?! Nu faci decat sa escaladezi atitudinea conflictuala. Si de multe ori niste scuzele "post mortem" nu ajuta la nimic, raul e deja facut. Fiecare are sensibilitatile personale si orgoliul propriu, civilizatia inseamna pe langa respect si EMPATIE, adica sa ne punem in pielea celuilalt si sa nu facem altuia ce noua nu ne-ar conveni.

3) daca te gandesti putin chiar si in cazul tau, vei constata cat de inutila poate fi comunicarea asta pe un forum. De cele mai multe ori oamenii par sa fie cu totul altfel prin ceea ce scriu online.
Totusi utilitatea forumurilor ramane si e importanta, e singura cale prin care putem sa intrezarim adevarul prin ceatza uriasa creata de marketing, reklama, articole review (toate pe bani si cu interese).
Fiecare in tot felul de domenii am dat cateodata fuga repede pe un forum specializat sa incercam a afla ceea ce nu scrie nici in manualul de utilizare, ceea ce nu ne va spune niciodata comerciantul sau reklama. De multe ori facem asta cu speranta ca vom apuca un fir catre adevar ..... si iata, cateodata intalnim pe forum pe cineva ca tine care apare brusc dupa colt si ne trage o ghioaga in moalele capului! (sau o flegma intre ochi..... si mai la moda.... :lol: :lol: :lol: ... un cap in gura! :lol: :lol: :lol: .... Cateodata sunt siderat de mitocania unora si lipsa de educatie elementara! Nu ma refer la acest forum pe care am incercat sa-l pastrez curat. Si mai bine mai putin populat decat plin de "maidanezi"!).

remoteviewer1, te indemn sa recitesti ceea ce ai postat (dupa ce te racesti) si sa realizezi singur cat ai fost de deplasat! Si cel mai rau imi pare, deoarece ai facut asta la adresa unui om (Silviu) care NU merita asemenea tratament! Te intreb, tu de exemplu ai avut vreodata curajul pe orice forum sa-ti dai numele adevarat asa cum Silviu a facut?! Ai postat vreodata atat de corect, bine formulat, civilizat, la asa calitate cum a facut-o Silviu?!
Dupa ce am citit postul lui de prezentare m-am temut ca se afla nefiresc peste nivelul uzual de pe forumurile romanesti (cunoastem "nivelul", e ceva legat de badarnie, mitocanie, lipsa celor 7 ani de acasa, irecuperabili, numai sa aruncam o privire in alte parti! :roll: )

Silviu, te rog mult, nu te supara! Ia-o ca pe o experienta pur si simplu. In viata asa cum spun americanii, shit happens!
Viata e plina de surprize si oricand putem sa ne trezim cu un gainatz pe umar sau un ghiveci in cap cazut de la etaj. Nu era vina pasarii ca i-a venit, nici a babei care uda florile pe balcon! Shit happens, asta e viata! Cateodata asta e si farmecul! Ce ne-am face daca totul ar fi perfect?!?!

Incearca sa-l ierti sau sa-l ignori pe remoteviewer1. Sunt aproape convins ca-si va cere scuze pentru iesirea lui. Il cunosc in "real life" si te asigur ca e baiat bun si foarte pasnic, fara intentii rele. Cumva ii inteleg si motivele iesirii, cateodata a ajuns la exasperare din cauza diferentei enorme intre ceea ce se scrie pe forumuri si viata reala. Internetul e o unealta formidabila ca si focul (cel care a creat civilizatia umana). Poti folosi focul sa-ti salvezi viata, sa construiesti civilizatia sau poti se te arzi cu el, poti arde toata lumea cu focul, el ne-a creeat, el ne poate distruge. Depinde de noi cat suntem de intelepti.

Evident, nu se poate sterge nici un cont la cerere. Iar aici pe acest forum politica pe care o promovez este de a ocoli situatiile de stergere. Consider ca fiecare dintre noi gresim cateodata (sau de multe ori) si a sterge e o incurajare a perseverarii in greseala. Fiecare avem capacitatea sa ne intelegem greselile si sa ni le indreptam. Stergerea posturilor (si a memoriei) duce doar la repetarea greselilor.

Oricum, eu iti cer scuze in numele meu! Sper sa mai putem dialoga, si asa cum ti-am scris, suntem din aceeasi generatie, am trait experiente asemanatoare si avem aceleasi hobby. Poate singurul folos de pe urma unui forum este gasirea unor prieteni noi!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
hondaru
Posts: 314
Joined: 31 Oct 2010, 06:35
Location: La tara...
Contact:

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by hondaru »

Silviu, este foarte frumoasa descrierea pe care ai facut-o sistemului dorit. Din pacate o sa fie un drum dificil pana o sa reusesti sa-l detii. Stii asta deja pentru ca te-ai pacalit cu cateva aparate si acum cauti altele mai potrivite. Toti am trecut prin asta. Microbul acesta odata intrat in sange doar cu o dizabilitate (lipsa auzului) trece....
Amplificatoarele cu tuburi asa cum bine zice si momolo sunt la fel de variate dpdv al calitatii sunetului precum sunt si cele trazistorizate. Prospectele nu spun nimic in ce priveste cat de bine "canta muzica". Majoritatea dau parametrii electrici care pot fi cel mult o indicatie sumara in vedera potentialelor potriveli. Am ascultat si amplifury DIY si de fabrica. Din nefericire niciunul DIY nu ajunge la nivelul calitatii sunetului unuia de fabrica bun. Sunt puzderie de amplificatoare de fabrica ce suna prost, metalic, spart, plictisitor, a tranzistor, mic, oricum numai muzica nu. Inteleg ca incerci prin achizitia unuia cu lampi sa beneficiezi de acea coloratie a lampii. Atentie marea majoritate necesita boxe sensibile in ciuda puterilor declarate si a parerilor electronistilor ca, 5W de lampa amplifica stadioane. Corect, dar, la ce calitate?!
Mai este un aspect important: amplificatoarele pe lampi au nevoie de minim o ora pentru a se incalzi inainte de a suna apropiat de performanta maxima care se obtine la cateva ore bune de functionare. Inca un aspect important este caldura degajata (nu mai vorbim de consumul electric). Din fericire locuiesti intr-o zona a tarii nu foarte calduroasa vara insa este bine sa fii prevenit.
Asculta si iar asculta! Ai rabdare, nu duce mana la buzunar repede altfel vei ajunge repede la fundul lui si obiectivul nu va fi atins....
Bafta!
◄◄ REW ► PLAY ▌▌PAUSE █▌STOP ►► FF
Daca nu ajungi sa te pierzi in muzica atunci muzica se pierde in sistemul tau

User avatar
remoteviewer1
Posts: 926
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by remoteviewer1 »

Imi cer scuze daca am fost prea exagerat cu postul de mai sus, si fata de silviu, insa mi-a sarit tandara cand am tot vazut insistentele cu Saladieri ala, cu ratele, cu povestea instrumentelor muzicale...mi s-a parut victima perfecta. Toate comparatiile mele (cu zombie si cu pustii) nu erau la adresa personala la dnul silviu, ci folosite ca si comparatii in comunicarea asta dificila de pe net; am fost dur in exprimare, insa am facut anumit pentru a atrage un semn de alarma fostului coleg de forum. Dupa cum banuiti , eu am incercat sa mai ajut lumea in trecut (inocent si bineivoitor fiind, aka fraier pe limba noastra), chiar si oameni cu oarece etate si pozitie sociala si peste tot am dat cu nasul de rahat...omul si-a luat tzeapa in ciuda insistentelor mele. M-am si oferit in trecut sa acompaniez anumiti oameni (nu stiu cati membri depe forumuri au facut asa ceva chiar daca si-au facut public numele) la dealeri si magazine sa-i ajut sa vada ce le place, sa incerce, pe unii i-am invitat si in propria casa si ghiciti ce...am primit raspunsuri de NU in toate cazurile. Bine...acum lumea isi inchipuie ca am timp berechet la dispozitie si nu am alta treaba, nu am familie, sunt un fel fripturist audiofil...Nu! Chiar vroiam sa ajut! Insa nu reuseam sa scot pe Saladieri din capul fiecaruia...fiecare venea cu bagajul propriu de blocaje mentale imposibil de depasit. Viata e scurta dragi oameni, timpul se scurge, nu avem timp de dulcegarii si de dat dupa visini. E plina lumea de colectionari de scule scumpe cu sunet de rahat...Trimiterea catre arta fotografica (pe care si eu o practic la un nivel de genunchiul broastei) nu era o rautate gratuita din partea mea, era chiar un sfat ( e drept cam aruncat in fata) sincer, vad ca luat totusi cam prea direct, asa ca imi cer scuze inca odata!

P.S. Eu cand nu ma pricep intr-un domeniu intreb la unii din jur, ma las pe mana lor, ii "suport" un pic daca vreau sa aflu ceva relevant, nimeni nu imi e dator cu nimic. Saladieri ala nu e de luat, alta intrebare! Imi cer scuze ca m-am bagat in topic inca odata!Rolul meu nu a fost sa jignesc, ci sa trezesc la realitate! Sa salvez un om de la cheltuiala inutila! In acest caz imi asum rolul de oaie neagra...

P.S. Il invit pe dnul Silviu sa imi citeasca postul dupa cateva mii de euro cheltuite pe scule si cativa ani de bibileala la propriul sistem, si daca tot o sa fie suparat pe mine o sa-l invit la o bere!
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Re: Informatii despre amplificatoarele cu tuburi

Post by Silviu »

Accept scuzele, si da remoteviewer, ai fost nu exagerat ci mult mai mult decat atat! Nu ma exprim asa indiferent de situatie, cu atat mai putin din senin si raportat la o persoana pe care nu o cunosc! Sper sa putem purta un dialog civilizat, insa dupa lecturarea textului scris de tine prefer sa te abtii in a-mi mai prezenta parerile tale. Nu am mai folosit forumuri, in niciun domeniu, pentru ca nu le-am gasit o utilitate consistenta si am avut rezerve in a ma inscrie si pe acest forum, insa acesta este alt subiect.
Sa revin la topic. Recunosc ca sunt atras de ideea de a avea un amplificator cu lampi. Recunosc si ca nu am ascultat multe amplificatoare bune cu lampi. Este frumoasa si povestea cu DIY, daca nu ramane doar o poveste prost facuta. Am mari rezerve aici.
Cu ceva zile in urma, pe e-mail, am incercat un dialog cu cel din spatele gabrisamp. Foarte laconice si inconsistente raspunsurile primite. Probabil ca nu este incantat de vanzarea in Romania a respectivelor aparate, insa, chiar si asa, ma asteptam la mai multa deschidere din partea lui.
Marcile de aparate audio cu tuburi care ma atrag momentan sunt Jadis, Unison, Line Magnetic, Octave. Limiarea, aici, este facuta de preturi.
Este posibil sa nu fie tocmai o idee buna sa incep cu amplificatorul si ma gandesc sa strang bani pentru o pereche de boxe rezonabile. Acesta fiind alt subiect, o sa deschid un topic nou cu acest subiect.
Multumesc hondaru pentru randurile scrise. Ceva experienta am, fiind meloman inca din anii 80, insa nu mi-am acordat urechea la auditii cu sisteme referinta. Accentul l-am pus pe muzica si mesajul ei. Folosind aparate de calitate nu foarte inalta reusesc sa ma bucur de muzica, aceasta oferindu-mi trairi minunate. Pot trai foarte bine cu ce am, insa as dori sa ridic nivelul calitativ al auditiei. Acum, in timp ce scriu, ascult in casti Joan Cererols - Jordi Savall - Missa Pro Defunctis & Missa de Batalla si urmeaza Jordi Savall, Montserrat Figueras - Harmonie Universelle. Sunt iremediabil indragostit de vocea minunatei Montserat Figueras.
Bucuria data de ascultarea muzicii nu mi-o poate stirbi in mod decisiv aparatura audio. Ma pot bucura plenar de muzica si cu aparatura mai slaba ca cea pe care o detin.
Scopul unei linii audio de calitate mult mai buna este de adauga frumusete si bucurie, in plus la cea existenta.
Dupa cum am scris anterior, o sa deschid un topic despre boxe.

Post Reply