Dictionar de termeni audiofili

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
User avatar
Schindler
Posts: 393
Joined: 28 Oct 2008, 11:13
Location: Constanta

Dictionar de termeni audiofili

Post by Schindler »

Sa incercam sa definim in romana termenii audiofili de baza , nu academic , ci in cuvinte pe care sa le inteleaga toata lumea.
Sa nu fie ceva de genul :
https://www.stereophile.com/content/sou ... y-glossary" onclick="window.open(this.href);return false;
ci definitii de baza , pe care sa le inteleaga oricine .
"Stop hearing music. Start listening to it."

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Dictionar de termeni audiofili

Post by johndoe21ro »

Un articol interesant legat de modul in care putem interpreta specificatiile unei incinte si raspunsul in frecventa al acesteia:

http://canadahifi.com/understanding-spe ... -response/" onclick="window.open(this.href);return false;
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
remoteviewer1
Posts: 925
Joined: 14 May 2011, 11:13
Location: Bucuresti

Re: Dictionar de termeni audiofili

Post by remoteviewer1 »

Articol interesant daca se ia cu un graunte de sare...Eu, de exemplu (trec direct la subiect fara dulecegarii)am avut in casa amplificator audiofil de 80w ingenunchiat de anumite boxe, si un amplificator trancofil de 30W (vintage) ce se juca cu aceleasi boxe, nu e cazul sa intram in detalii ca se lasa cu anarhie :lol: (mai am un exemplu identic cu unul de 180W bijuterie vizuala versus Betty cea urata vintage de 100W, diferenta Mare la sunet dupa gusturile proprii, in favoarea martzoagei bineinteles). Sportul asta numit audiofilie este foarte democratic (din acest motiv este urat de unii probabil), nu se stie niciodata cine invinge indiferent de pret, pedigree, etc. Din cate tin minte mai sunt pe aici unii colegi de forum ce si-au vazut boxele zburdand pe niste cutiutze usurele si patetice (a se citi amplificatoare) ulterior asistand la ingenunchierea lor (in sens negativ) de cutii grele si stralucitoare. Ceea ce vroiam sa spun, daca nu v-am plictisit inca, este ca cititul prospectelor este ca p...... in vant...E bine sa citesti prospecte pe buda, dupa ce ti-ai indoit spatele cateva saptamani sau luni incercand diferite combinatii boxe/amplicatoare/surse si ai obtinut un rezultat sonic bun dupa pozitionare, cablare,etc.. Atunci, ca sa te delectezi, poti sa citesti "prospecte", "uau boxele mele coboara pana la 30Hz cu atenuare de 3db, cool!" Insa exista cazuri multe cand aceste boxe suna mult sub potential, si atunci citirea de mai multe prospecte(insotita si de rularea de componente precum sosetele) devine otravitoare...Poti compara curbe de raspuns in frecventa, impedante, sensibilitati (cum fac unii ce isi cumpara calculatoare, compara MHz-ii, cache-ul, ddr3, ddr4, Skylake, Shithole, etc.), pana la urma sigur vei da cu mucii in fasole. Raspunsul la intrebarea "de ce se intampla asa ceva?" e complicat, si are mai multe cauze radacina(nu se masoara ceea ce este relevant, cu aceleasi standarde de catre toata lumea, sa nu incepem discutii de genul watii de masina, de bec si de amplificator audio sunt aceasi ca ma ia plansul, sper ca am trecut cu totii de aceasta etapa, poate chiar si nea Shaulica :lol: ), e mult mai simplu sa asculti cu urechea pe un cd cunoscut si ai rezolvat problema imediat. Urechea este un intrument foarte precis si detecteaza imediat daca "pute" ceva, nu e necesara neaparat citirea prospectelor cu masuratori de semnale la 1KHz ("Hai cu orchestra, cantati toti acum sincron toti la 1Khz!").Johny, nu vreau sa interpretezi postarea mea ca si rea intentionata, am vrut doar sa "dinamizez" discutia un pic folosind un limbaj mai "colorat", sa imi fie cu iertare...

Citirea de prospecte poate fi o activitate preliminara, in care iti construiesti un caiet de sarcini cu limite foarte largi, insa nimic nu poate fi inlocuit cu experienta de strada, cu umblatul si comparatul (insotit eventual de oarece transpiratie). Din pacate asa e construit universul in care traim...poate in alte universuri paralele, cititul de prospecte/review-uri pe net/forumuri te pot lamuri mai mult, insa ma indoiesc.
“Without music, life would be a mistake.”― Friedrich Nietzsche

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Dictionar de termeni audiofili

Post by johndoe21ro »

remoteviewer1 wrote:Citirea de prospecte poate fi o activitate preliminara, in care iti construiesti un caiet de sarcini cu limite foarte largi, insa nimic nu poate fi inlocuit cu experienta de strada, cu umblatul si comparatul (insotit eventual de oarece transpiratie). Din pacate asa e construit universul in care traim... poate in alte universuri paralele, cititul de prospecte/review-uri pe net/forumuri te pot lamuri mai mult, insa ma indoiesc.
Nu am afirmat niciodata contrariul! Ba, dimpotriva, iti dau dreptate! In cel mai bun caz, poti corela ceea ce ai auzit, cu ceea ce ai vazut (camera) si cu graficele pentru a intelege de ce se intampla/se aude (sau nu). Ascultatul este o conditie sine qua non! Restul este, in mod evident, optional. :wink:
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

Post Reply