Sfat alegere CD player/ CD transport

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Post Reply
Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by Silviu »

Va urez la multi ani cu sanatate si bucurii!
Am nevoie de un sfat competent pentru a obtine un relativ maxim de calitate. Incerc sa construiesc un sistem superior celui actual si in acest sens va scriu respectivul mail. Boxe doresc sa cumpar Triangle Lyrr, insa restul sistemului audio nu stiu in ce va consta. Sunt atras de produsele Unison Research, insa si de multe altele. Imposibil sau foarte greu de luat decizii, in cazul meu, datorita lipsei de experienta in domeniul audiofil. In domeniul audio am experienta de 35 ani, concerte ascultate sunt multe, insa nu am experienta in domeniul audiofil. Doresc sa optimizez calitatea deciziei pe care o voi lua si in acest scop am luat legatura cu dumneavoastra.

Sistemul meu actual este format din:
- boxe Canton SC l
- preamplificator Restek Vector varianta cu preamplificator MM/MC
- amplificator Sumo The Nine Plus
- DAC TEAC DT 1
- saptamana aceasta o sa am un pick-up Mikro Seiki MR 322
- cabluri interconect Kimber de calitate medie si cablu de boxe Triangle Gost

O sa schimb intreg sistemul, insa trebuie sa incep de undeva. Pornesc si de la premiza ca boxele o sa fie Triangle Lyrr. Am ascultat aceste boxe, respectiv boxele Triangle Signature Alpha, impreuna cu un amplificator Jadis Orchestra Reference si avand ca sursa un CD player OPO ( care nu mi-a placut ).
Primul aparat pe care doresc sa-l cumpar este un CD Player. Am in colectia personala peste 300 de CD-uri si cred ca este nevoie de o sursa de calitate. Specific ca ascult muzica si de pe viniluri ( am tot peste 300 ), insa nu vreau sa renunt la suportul CD. In acest moment ma gandeam la urmatoarele variante pentru sursa de ascultat CD-uri:
- transport CD T 1 ( tinand cont ca am DAC-ul TEAC )
- CD Player Unison Research CDE ( inseamna sa construiesc in timp o linie Unison )
- CD Player LUA Appasionatto ( am discutat cu proprietarul, insa este aproape imposibil sa iau o decizie fara sa ascult la mine acest aparat. Este construit cu 6 tuburi, aspect ce poate conta fara sa fie hotarator)
Fara sa ascult este foarte greu de luat o decizie. Ar trebui sa ascult la mine acasa aceste aparate, insa un sfat poate ajuta sau scurta drumul catre o decizie buna.
In funtie si de sursa aleasa voi construi restul sistemului. Posibil ca ar trebui sa incep cu boxele, insa nu am CD player momentan si doresc sa pot asculta CD-urile din colectia proprie. Amplificatorul doresc sa fie cu tuburi. Specific aceasta pentru ca poate fi o variabila esentiala in alegerea restului sistemului audio.
Proprietarul CD player-ului LUA vorbea foarte apreciativ despre o pereche de cabluri Shunyata Research Altair. Stiti ceva despre acest model de cabluri?

Apreciez daca ma ajutati cu un sfat.

c_andrei
Posts: 163
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by c_andrei »

Salut Silviu! Nu stiu in ce masura te pot ajuta dar iti spun si eu parerea mea ca detinator de boxe Triangle Quartet:
1. Ia-ti in primul rand boxele, acomodeaza-te cu ele si alcatuieste-ti sistemul in functie de ele.
2. Cauta un cablu de boxe de cupru, fara argint. La mine au mers bine audioquest pikes peak si transparent audio the wave. Fiind boxe foarte rezolute vei simti imediat diferentele.
3. Eu as cauta o sursa cat mai fidela si mai transparenta care sa coloreze cat mai putin sunetul. Posibil ca avand buffer pe lampi la cdp si lampi in amplificator sa obtii un sunet placut dar mult prea colorat si departe de adevar. De la unison am ascultat doar unico cdp si mi s-a parut slabut. Cde posibil sa fie in alta liga.
La amplificator nu ma bag sa fac recomandari pt ca inca nu am suficienta experienta cu aceste boxe.
In situatia in care vrei sa-ti cumperi acum un cdp cum il testezi? Daca in sistemul actual suna bine iar in cel nou nu se va potrivi? Iei in functie de cum suna pe canton?

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by momolo »

c_andrei wrote:1. Ia-ti in primul rand boxele, acomodeaza-te cu ele si alcatuieste-ti sistemul in functie de ele.
Initial Silviu mi-a scris mie in privat si i-am sugerat sa scrie public pe forum, ceea ce a si facut. La fel i-am spus si eu, intai boxele ca poate merg bine pe actualul sistem de amplificare. Dupa ce isi pune la punct boxe + amplificare + cablaraie + camera, totul incat sa obtina un sunet care sa-l impresioneze pe proprietar, dupa aia se poate delecta cu alegerea surselor digitale.
c_andrei wrote:In situatia in care vrei sa-ti cumperi acum un cdp cum il testezi? Daca in sistemul actual suna bine iar in cel nou nu se va potrivi? Iei in functie de cum suna pe canton?
acelasi lucru i l-as spune si eu. Bine punctat! Mai ales ca potriveala (matchingul) conteaza mai mult decat "componentele" luate separat. Exista cazuri si am intalnit ca o sursa digitala scumpa si realmente de calitate sa nu presteze multumitor pe anume sistem de amplificare aranjat in anume acustica.
Apropos, contrar legendelor populare, modelul Lyrr are bas din plin si o tendinta mai mica sa tipe din cauza ca este modelul cel mai bine echilibrat in banda audio din gama. Sunt destul de dificile ca toate boxele care au rezolutie (numai boxele fara rezolutie nu sunt dificile) si nu vor neaparat numai putere ci o amplificare potrivita. Care poate fi de orice fel, pe siliciu sau pe tuburi sau hibrida.
In mare puterea are sens deoarece in lipsa acesteia (defapt in lipsa curentului pe iesire) sansele sa avem un sunet controlat sunt minime.
Si inca ceva, modelul Lyrr este mai usor de amplificat decat Quartet, caz in care exista o deficienta de bas, adica boxele nu sunt foarte liniare in toata banda si trebuie ajutate pe partea de joase. Nefiind cazul la Lyrr. Pratic o amplificare potrivita pe Quartet, bubuie pe Lyrr. Iar invers suna mai de galena.
Un alt aspect de care putini tinem seama si mereu il uitam este.... rodajul. Boxele care au zacut nefolosite au nevoie de mult timp sa-si revina! Exista rodaj chiar si la cabluri, un subiect controversat pentru care in trecutul recent puteam fi arsi pe rug in piata publica. Dar acest rodaj de sarme este totusi ceva real si culmea, cateodata conteaza substantial.
Alt aspect despre aceste Triangle - desi legenda si realitatea este ca-s de genul tipator, adica "pe inalte", sunt capabile si sa bubuie, depinzand mult de acustica. Exista boxe care suna bine inghesuite la perete sau chiar lipite de perete. Ei bine, aceste boxe Triangle sunt genul invers, nu suporta inghesuiala, ideal este sa aiba spatiu liber de jur imprejur si de multe ori sa aiba un spatiu care pare la ochi chiar prea mare. Nu prea le place inghesuiala si "debaraua".
Un alt aspect, au o anume coloratie pe medie datorata in special difuzorului aluia de medie dar si goarnei ("trompetei" - toate goarnele din lume suna "a goarna", este un fenomen fizic si explicabil. Ne place sau uram. Nu e important daca discutam privind ansamblul). Toate Triangle au acea coloratie pe medie. Si toate boxele din lume au coloratii, e o iluzie sa credem ca exista ceva fara. Depinde cum ne place. Astea au bubitza in medie si de aici e dificil cu amplificarea si controlul dar mai ales acustica. Insa, evident, conteaza urechea care le judeca, unii nu-si dau seama si toti avem tendinta sa ne obisnuim cu sunetul. Eu cred ca asta e neimportant (coloratii, neliniaritate, raspuns in frecventa) pentru ca oricum, nu exista boxe perfecte in lume. Important este alt aspect mai putin descriptibil - aspectul emotional. Adica, exista boxe care ne impresioneaza, ne induc stari ce tin de emotie si boxe care nu ne induc nimic, ba unele ne induc plictiseala si oboseala audio! De multe ori boxe "strambe" si "colorate" ne impresioneaza, ne fac sa traim muzica si sa simtim muzica (inclusiv sa simtim ritmul muzicii si timpul muzicii) iar alte boxe perfecte in masuratori, cica necolorate, cu bas si inalte fara numar, opere de arta inginereasca, nu ne induc nici un sentiment, ba chiar ne supara cu timpul si nu ne tine legati de auditie, dimpotriva, ne gonesc de acolo. Toate astea sunt greu de povestit in cuvinte dar sunt reale. Cum naiba sa masori nivelul de emotie la ascultarea unor fieratanii ?!?! Iar cele mai "hiend" fieratanii sunt alea la care incepi sa asculti fara nici un chef si in scurt timp te fac sa uiti de toate si de timp, te fac sa intelegi muzica, sa crezi ca participi la spectacolul real, sa crezi ca intelegi in sfarsit muzica respectiva, in suma sa traiesti emotie, sa nu te lase indiferent sau sa te goneasca obosit si nauc de cap! Asa ca putem discuta lejer de coloratii si deformari, mai ales ca sa le compensam prin combinatie.
Ar trebui sa adaug o mica explicatie, atat cat pot - muzica are ritm si timp, chestii diferite desi paradoxal, ar trebui sa fie acelasi lucru. Un muzician m-ar lua la goana daca i-as spune ca ritmul si timpul sunt diferite. Dar atunci cand ascultam, sunt diferite.
Ritmul este acea perceptie care ne acordeaza cu muzica, care ne pune pe post asa cum face un radio.
Timpul e acea perceptie care ne face sa credem ca dureaza mult sau putin, ca muzica e lenta sau rapida, ca se taraste sau se grabeste, ca e prea lung sau ca nu stim cand a trecut!
Incercati sa ascultati o piesa muzicala, chiar jazz de exemplu, deoarece are mult ritm. Puneti aceeasi piesa pe sisteme audio diferite sau comparati cu ea boxe si aparate audio. O sa simtiti ca unele va prind cu ritmul iar la altele nu bagati de seama ritmul. La unele pare ca piesa e lunga, la altele pare ca e in afara timpului, adica nu sti cand trece. Ideea e sa intelegi muzica, sa simti ritmul, sa te implice acolo. Daca nu te implica, daca nu simti nimic, daca te oboseste si vrei sa opresti, inseamna ca nu e ok cu scularaia audio. Daca ascultati de exemplu voce solist/solista, o sa auziti cat de diferit percepeti functie de boxe si aparate diferite. Cateodata un om tanar pare batran, alte dati un batran parca e copil si Diana Krell o baba sau matusa ei grasa. Toate astea nu tin de grafice, SPL, masuratori, liniaritate masurata cu analizorul spectral sau computere cu laser. Tin de perceptie. Si in ciuda faptului ca parem diferiti si trancotarii moralisti spun ca "e pe gusturi", ceea ce este cu adevarat bun place la toata lumea. Ideea este sa nu pierdem padurea din cauza copacilor. Unii fac greseala cand se incordeaza sa analizeze "tranzienti", "aer", sounstage, transparenta, viteze, etc, etc si uita .... sa asculte pur si simplu, ceea ce inseamna si a te implica. Mai exista si cazul in care unii se incordeaza atat de mult si des ca obosesc si nu mai discern trotineta de tractor. De aia sunt buni prietenii, mai ales aia care ti-o zic direct. Oricum, e greu cu sunetul deoarece poate fi extraordinar de complex si cu mii de fetze. De aceea un sunet "stramb" poate fi cateodata mai drept decat unul drept. Deoarece omul nu este masina, nu e osciloscop. Iar arta e veche de cand lumea insa nimeni nu i-a gasit o definitie exacta.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

spiromedica
Posts: 82
Joined: 11 Mar 2009, 04:17

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by spiromedica »

Silviu wrote:Va urez la multi ani cu sanatate si bucurii!
... Boxe doresc sa cumpar Triangle Lyrr, insa restul sistemului audio nu stiu in ce va consta. Sunt atras de produsele Unison Research, insa si de multe altele.
... Pornesc si de la premiza ca boxele o sa fie Triangle Lyrr. Am ascultat aceste boxe, respectiv boxele Triangle Signature Alpha, impreuna cu un amplificator Jadis Orchestra Reference si avand ca sursa un CD player OPO ( care nu mi-a placut )..
am deschis mai demult pe aici un topic cu boxele Triangle , ar merita citit doar prin prisma experientei personale cu acest brand .Imho , parerea mea este sa te orientezi spre alt brand , daca nu ai disponibilitatea financiara si sufleteasca de a forma un sistem cu Triangle Lyrr .
Este al 5-lea an de relatie love-hate cu acest brand si doar acum am reusit sa ajungem la un modus vivendi , dupa ce am pierdut prin cumparari si vanzari succesive , o suma cel putin egala cu valoarea boxelor (daca faceam greseala sa trec in liga Magellan sau eram falit sau ma pastea un divort f.costisitor) . In fine , parerea mea este ca sunt cele mai parsive boxe pe care le-am ascultat vreodata ( si ai avut ocazia sa le asculti la mine umar la umar cu Triangle Alpha ,aceeasi Marie ,aceasi palarie la pret dublu , chiar daca sursa era penibila ) .
La un pret de cumparare second intre 1700-2000 euro , cred ca vei gasi boxe mult mai prietenoase si chiar mai aratoase ( imi spuneai ca arata ingrozitor fara grilele de protectie ..)
Audio Aero Prestige Signature ,Accuphase P-4200, Jadis Orchestra Reference RC , Triangle Magellan Cello 2 (Audioquest Gibraltar 2x3m biwire , XLR: Accuphase ASLC-15 , RCA:Accuphase ASL-10 , power cables : Audioquest Thunder x 2 , Audioquest NRG-10)

Petrescu
Posts: 205
Joined: 19 May 2016, 11:37

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by Petrescu »

Din caracteristicile tehnice pare ca boxele de la Triangle coboara in impedanta destul de mult in zona frecventei de 100hz. La unele pe la 70hz, la alte 80-90hz, iar la bookshelf-uri un pic peste 100hz. Tinand cont ca in aceasta banda de frecvente energia muzicii este substantiala, este posibil ca amplificatoarele sa munceasca ceva mai mult iar unele chiar sa arate slabiciuni, sa nu conduca basul asa cum ar trebui. In opinia mea boxele Triangle chiar daca se spune ca sunt usor de condus, ar cam trebui imperechiate cu amplificatoare ceva mai fortoase, stapane pe ele dar fara sa fie bright.

De asemenea o alta caracteristica nativa a acestei firme ar fi ca liniaritatea (care in general este excelenta), in banda de sus are tendinta crescatoare. In unele situatii s-ar putea sa apara ca fiind usor bright. Din aceasta cauza eu unul le-as combina cu un amplificator puternic dar cu un sunet bland, spre lampa, cu o reactie negativa nu foarte puternica. Tot din cauza inaltelor usor accentuate le-as folosi intr-o camera cu un tratament absorbant in aceasta gama de frecvente. Adica o camera cu draperii groase, perdele cu multe falduri, covoare mari si groase, etc.

Cutiile boxelor Triangle intotdeauna la masuratori au relevat ca sunt bine amortizate, chiar foarte bine as zice. Francezii au avut mereu materiale de calitate si know-how-ul necesar boxelor high-end. Odata ce te prinzi de ceea ce au nevoie, e foarte greu sa nu le iubesti.

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by johndoe21ro »

Subscriu cu ce a spus colegul, mai sus. Sunt boxe care necesita amplificari mai serioase in ciuda sensibilitatii crescute, mai ales ca le plac impedantele joase. Daca pleci la drum cu Triangle o sa ai ceva de furca insa eu cred ca merita din plin. :)
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by momolo »

Eu am gasit combinatii cu amplificatoare tip "jucarie", adica fara putere, cateva kile. Si combinatii in care huidume de amplificatoare sunau de porc!

Cutiile la boxele Triangle sunt fabricate in Polonia. Din placaj, din ce am vazut eu.
Difuzoarele, si asta e partea cea mai tare, sunt facute de ei si nu la chinezi.

Am observat ca sunt deosebit de nazuroase la acustica. Asa cum spune si Greiere, nu le place acustica reverberanta (gresie goala pe jos, pereti goi, geamuri multe).

Exista un comportament foarte diferit intre gama "Genese" si gama Magellan. Apropos de colegul johndoe21ro, stie el de ce.

Triangle Genese sunt mai usor de pilotat, difuzoarele sunt mai mici ca putere, sunt cumva mai HiFi si astfel mai prietenoase. Insa gama Magellan e imputita! Difuzoarele sunt crunte, au puteri reale "de stadion", se deschid mai greu, adica incep sa cante la puteri mai mari, necesita amplificatoare potrivite si comportamentul in impedanta e mai nasol decat la Genese, adica solicita mai mult finalul de putere. Totusi, necesitatea unui "aparat de sudura" nu este obligatorie, eu am auzit chiar si combinatii intre topul de la Magellan si gagalici de amplificatoare care chiar daca nu puteau sa le faca sa darame peretii, totusi le pilotau frumos.

In general (si asta inseamna ca nu intotdeauna) recomandabila e amplificarea pe tuburi, deci aparatele cu traf de iesire. Insa nu orice "lampadar" suna automat bine si nici oricare nu piloteaza multumitor.

Nu se pot trasa reguli si emite legi. Exista cazuri in care unii audiofili nu au reusit sa le faca sa cante, altii cu mijloace mai modeste au reusit. In general e bine sa ai depozitul plin de amplificatoare.... glumesc! :D E bine sa poti incerca cat mai multe. Un audiofil izolat in provincie care cumpara doar prin internet cate una bucata scularau audiofil, e ca pescarul care incearca sa prinda bibanul cu sulita. Iti trebuie o plasa!

Problema cea mai nasoala de fiecare data si la toata lumea este.... acustica! Cand ai nimerit cu Triangle in acustica deficitara, ai dat nasol de belea! E cu atat mai frustrant cu cat ai un model mai de top!

Oricata teorie am scrie aici, practica e adevarul.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
SOLO
Moderator
Posts: 1768
Joined: 25 Sep 2008, 22:42
Location: Milan

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by SOLO »

Magellan si gagalici de amplificatoare care chiar daca nu puteau sa le faca sa darame peretii, totusi le pilotau frumos.
Magellan cu AirTight, una din cele mai tari experiente audiofile de pana acum. Nu mai stiu exact modelele ca a fost demult. Cred ca ampliful avea 20 w. Ceva impotriva fizicii acustice, mi s-a parut atunci. Rar am mai auzit un pian redat asa.
Every foot from the wall adds 1000$ to the sound
*Doneaza pentru libertatea si sustenabilitatea forumului

c_andrei
Posts: 163
Joined: 19 May 2012, 07:53

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by c_andrei »

Chiar ieri am ramas surprins de cat de bine suna fara grilele de protectie. Efectiv am ramas surprins de cum pot suna fara ele. Confirm si faptul ca sunt foarte sensibile la pozitionare si la ce au in jurul lor. In cazul meu una dintre boxe are un perete in lateral, si am observat ca sunetul reflectat isi face simtita prezenta din plin.
O alta chestie nesteptata a fost usurinta cu care le pilota un biet nad 3020. E adevarat ca sculicica a facut legenda pentru modul in care duce sarcini cu impedanta scazuta. Sunetul e asa cum ar trebui sa fie, plin, carnos si cu bass din abundenta, poate chiar prea mult dupa gustul meu. Din pacate scula isi arata varsta si neputinta la alte capitole, dar asa ca idee, un plici de 150 euro poate sa impresioneze cateodata.

Silviu
Posts: 31
Joined: 07 Mar 2017, 11:34
Location: Brasov
Contact:

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by Silviu »

Va multumest tuturor pentru raspunsuri.
Am mai analizat situatia si va dau dreptate. O sa incep cu boxele care vor fi LYRR. Au un rafinament aparte, sunt foarte muzicale si redau muzica intr-un fel placut, dupa parerea mea. Prima data am fost tentat sa cumpar Opera Grand Callas, care arata excelent si sunt italiene. In capul meu exista o poveste care are un sambure de adevar, insa doar atat, pentru ca nici in acest caz nu se pot da verdicte generale. Povestea in care credeam suna cam asa. Mare parte din aparatele italiene redau muzica cu caldura, naturalete, facand auditiile placute. Mai exact, ca exemplu dau un citat dintr-o scrisoare trimisa de firma Unison unui proprietar de amplificator cu tuburi din Brasov: noi suntem artisti si nu ingineri. Acest lucru, insa, poate avea implicatii negative asupra fiabilitatii aparatelor in discutie.
Dupa un comentariu relativ amplu primit de la momolo am renuntat la cumpararea boxelor Opera. Am renuntat cu parere de rau pentru ca veneau cu povestea frumoasa descrisa anterior si pentru ca arata excelent, lucru pe care nu pot sa-l spun despre boxele LYRR. Boxele LYRR au acel plastic total neinspirat ales, din punct de vedere al aspectului, din jurul difuzoarelor. Insa nu vreau va cumpar mobila ci boxe de calitate. Prefer sa iau in calcul sfatul unui om competent si cu mult mai multa experienta, evitand sa pierd bani si timp pretios. Incerc sa ma folosesc de experienta superioara a celor ce au aceeasi pasiune cu mine, sarind cateva etape in evolutia liniei mele audio.
Specific faptul ca ascult muzica incepand din perioada cand eram la scoala generala, avand cunostinte puternice in domeniu, insa nu am simtit pana acum cinci ani nevoia de a avea aparatura din ce in ce mai buna calitativ.
Revenind la povestea cu sursa pentru redat CD-uri, specific ca am comandat doua CD playere ieftine, respectiv Parasound CDP 1000 si Philips CD 350 ( la acesta mai astept un raspuns de la vanzator ), pentru a putea asculta CD-urile din colectie.
In alta ordine de idei, am primit ieri pick-up-ul Mikro Seiki MR 322. Este un pick-up foarte simplu ca si mecanica, ceea ce poate fi o premiza buna. Nu are doza montata, insa a venit cu o doza Shure M75G impachetata separat. Momentan nu o pot monta pentru ca suruburile din dotarea suportul de doza sunt prea scurte pentru aceasta doza. Incep sa studiez ce doza sa cumpar...
Tinand cont ca ascult preponderent muzica clasica, baroc, muzica veche incepand cu muzica anilor 1100 ( Hildegard Von Bingen ), incerc sa gasesc o doza care sa se potriveasca. Ceva sfaturi ar fi bune.
Va multumesc inca odata pentru raspunsuri si va urez sa aveti un an cu sanatate si bucurii!

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by johndoe21ro »

Silviu wrote:Va multumest tuturor pentru raspunsuri.
Am mai analizat situatia si va dau dreptate. O sa incep cu boxele care vor fi LYRR. Au un rafinament aparte, sunt foarte muzicale si redau muzica intr-un fel placut, dupa parerea mea. Prima data am fost tentat sa cumpar Opera Grand Callas, care arata excelent si sunt italiene. In capul meu exista o poveste care are un sambure de adevar, insa doar atat, pentru ca nici in acest caz nu se pot da verdicte generale. Povestea in care credeam suna cam asa. Mare parte din aparatele italiene redau muzica cu caldura, naturalete, facand auditiile placute. Mai exact, ca exemplu dau un citat dintr-o scrisoare trimisa de firma Unison unui proprietar de amplificator cu tuburi din Brasov: noi suntem artisti si nu ingineri. Acest lucru, insa, poate avea implicatii negative asupra fiabilitatii aparatelor in discutie.
Dupa un comentariu relativ amplu primit de la momolo am renuntat la cumpararea boxelor Opera. Am renuntat cu parere de rau pentru ca veneau cu povestea frumoasa descrisa anterior si pentru ca arata excelent, lucru pe care nu pot sa-l spun despre boxele LYRR. Boxele LYRR au acel plastic total neinspirat ales, din punct de vedere al aspectului, din jurul difuzoarelor. Insa nu vreau va cumpar mobila ci boxe de calitate. Prefer sa iau in calcul sfatul unui om competent si cu mult mai multa experienta, evitand sa pierd bani si timp pretios. Incerc sa ma folosesc de experienta superioara a celor ce au aceeasi pasiune cu mine, sarind cateva etape in evolutia liniei mele audio.
Specific faptul ca ascult muzica incepand din perioada cand eram la scoala generala, avand cunostinte puternice in domeniu, insa nu am simtit pana acum cinci ani nevoia de a avea aparatura din ce in ce mai buna calitativ.
Revenind la povestea cu sursa pentru redat CD-uri, specific ca am comandat doua CD playere ieftine, respectiv Parasound CDP 1000 si Philips CD 350 ( la acesta mai astept un raspuns de la vanzator ), pentru a putea asculta CD-urile din colectie.
In alta ordine de idei, am primit ieri pick-up-ul Mikro Seiki MR 322. Este un pick-up foarte simplu ca si mecanica, ceea ce poate fi o premiza buna. Nu are doza montata, insa a venit cu o doza Shure M75G impachetata separat. Momentan nu o pot monta pentru ca suruburile din dotarea suportul de doza sunt prea scurte pentru aceasta doza. Incep sa studiez ce doza sa cumpar...
Tinand cont ca ascult preponderent muzica clasica, baroc, muzica veche incepand cu muzica anilor 1100 ( Hildegard Von Bingen ), incerc sa gasesc o doza care sa se potriveasca. Ceva sfaturi ar fi bune.
Va multumesc inca odata pentru raspunsuri si va urez sa aveti un an cu sanatate si bucurii!
Mie mi se par frumoase boxele Triangle, cu precadere seria Magellan. Cat despre ce ai scris tu mai sus, alea sunt difuzoarele si "plasticul" de care amintesti este de fapt si in mod evident metal. Face parte din portiunea exterioara a sasiului difuzorului cu care acesta se fixeaza de panoul frontal al incintei...
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by momolo »

johndoe21ro wrote:Mie mi se par frumoase boxele Triangle, cu precadere seria Magellan. Cat despre ce ai scris tu mai sus, alea sunt difuzoarele si "plasticul" de care amintesti este de fapt si in mod evident metal. Face parte din portiunea exterioara a sasiului difuzorului cu care acesta se fixeaza de panoul frontal al incintei...
la Magellan sunt cercuri metalice, asta stiu sigur ca am vazut cu ochii mei desfacute.
Insa in cazul Lyrr (seria Genese) mi se pare ca-s de plastic. Eu nu am desfacut niciodata vreuna sa-mi dau seama, dar la pipaire si culoare pare plastic vopsit in gri. Nu avea rost sa le faca din metal si sa le vopseasca in gri ca de plastic.
Oricum, "trompeta" la Genese este garantat din plastic!
Insa la Magellan pare din metal.

Cat priveste designul, aici gusturile nu se discuta. Mie mi se par frumusele fatza de alte boxe cu design clasic, gen ladoi de lemn cu difuzoare.
Insa Opera sunt si mai frumoase in opinia mea! Cu piele pe fatzau, furnir minunat, arata intr-un mare fel! Nu ai ce le face la italieni, sunt nascuti artisti! :D

Apropos - Opera Grand Callas sunt mult mai greu de pilotat si mai dificil de potrivit decat Lyrr-urile. Vor scularaie si cablaraie mult mai scumpa in spate, enorm de scumpa! Si in opinia si dupa urechea mea au probleme de liniaritate in partea medie unde suna usor ciudat, usor aiuristic, mai ales Grand Callas, adica cele cu multe difuzoare. Unicul model care mi se pare ok din punctul asta de vedere este Malibranul, dar pretul si marimea......
Eu la Opera cu mai multe cai (inafara de Malibran) percep o coloratie cumva nazala, mai ales Grand Callas imi par ca "necheaza". Basul la astea mi se pare foarte bun (e totusi pe compresie) dar mai putin eficient ca in cazul BR; asa ca desi mai iertator teoretic cu acustica, daca le bagi intr-o camera care suge basul, suna ca niste galene defecte. Am avut nesansa sa aud Grand Callas in acustica problematica si nepotrivite ca scularaie si cablaraie. Sunau efectiv oribil! Mi-a fost mila de cel care le luase! Mie imi pareau fara nici o sansa in conditiile alea! Unica compensatie..... arata superb! (ca mobila).
Apropos, Callas alea mici, un dif mid-bass si 5 "bube" (doua pe fatza si 3 pe dos) mi se par grozave! Mai ales amplificate pe tuburi, mai ales amplificatoarele lor. Dar sunt mici, nu ai basul de jos ca nu ai cum, dar alea sunt coerente si chiar fermecatoare!
Apropos, si modelul mic, Trio de la Genese sunt grozave in opinia mea! Foarte coerente! Si prietenoase cu amplificari mici. Mai ales cu tuburi si mai ales cu EL84 (lampa mea preferata). Dar evident, sunt mici, nu ai basul de jos, adica nu ai tot, nu fac fata in camere ceva mai generoase... si daca te obisnuiesti cu alea mari si complete, nu le mai accepti pe astea mici decat asa ca fapt divers sau daca locuiesti in debara.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
johndoe21ro
Posts: 777
Joined: 27 Jun 2015, 23:36
Location: Craiova

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by johndoe21ro »

momolo wrote:La Magellan sunt cercuri metalice, asta stiu sigur ca am vazut cu ochii mei desfacute.
Insa in cazul Lyrr (seria Genese) mi se pare ca-s de plastic. Eu nu am desfacut niciodata vreuna sa-mi dau seama, dar la pipaire si culoare pare plastic vopsit in gri. Nu avea rost sa le faca din metal si sa le vopseasca in gri ca de plastic.
Oricum, "trompeta" la Genese este garantat din plastic!
Insa la Magellan pare din metal.
Nu ma pricep foarte bine insa asa as fi zis ca partea la care facea referire Silviu este din metal si prinde difuzorul de partea frontala a incintei. Daca ar fi de plastic nu cred ca ar fi prea functionala insa poate ne ajuta Petrescu... Este foarte posibil ca eu sa ma insel ne-avand cunostintele tehnice necesare.
Mini goarna este realizata din aluminiu (din cate stiu) la gama Magellan. La vechea gama este aluminiu turnat in timp ce la gama actuala este aluminiu prelucrat din bloc masiv cu ajutorul CNC.
Cam asta am mai gasit despre tweeter:

"The horn serves to improve the coupling efficiency between the speaker driver and the air. The horn can be thought of as an ‘acoustic transformer’ that provides impedance matching between the relatively dense diaphragm material and the less-dense air. The result is greater acoustic output power from a given driver.”

"Although the horn certainly does increase sensitivity, theoretically it should also lower distortion, because the driver can operate with lower excursion for a given SPL. Triangle has also optimized the horn’s mouth, in order to control the driver’s acoustical directivity. This should mean that the loudspealer will interact less with a room’s sidewalls, directing more energy at the listener and less off axis. A phase plug helps smooth the tweeter’s frequency response, and a dimpled outer ring surrounds the horn assembly to reduce cabinet-related diffraction effects. The tweeter is crossed over to the midrange driver below it at 2800Hz, with a 24dB/octave slope".

Diafragma este din titan la tweeter si la Genese si la Magellan.
Triangle Magellan Concerto 2; AQ Everest; Vitus Audio SS-010 Mk2; AQ Dragon HC; AQ WEL XLR; Chord Qutest w UpTone JS-2; SOtM tX-USBultra & Paul Hynes SR5-12XL; AQ Diamond USB; Gryphon PowerZone; Stillpoints UltraSS; Solid Tech Hybrid

Mlaurentiu
Posts: 19
Joined: 27 Jul 2016, 22:34

Re: Sfat alegere CD player/ CD transport

Post by Mlaurentiu »

Fiind posesor in prezent de Opera Grand Callas, in trecut avand Triangle Magellan Cello, confirm cele mentionate mai sus, aceste modele de boxe sunt evident mai greu de pilotat. In rest, consider ca orice boxa din aceasta categorie are probleme de tipat, nechezat atata vreme cat nu are ce ii trebuie in spate.

Nu as putea spune ca imi lipsesc Cello-urile si ca Opera pierde la diverse capitole de genul viteza unde Triangle sunt renumite in general. Din contra, daca m-as fi luat dupa ce scrie pe net, as fi crezut ca sunt lente si cu un sunet mai inchis, total fals.

Am ascultat Grand Callas intr-un anume sistem unde iti venea sa pui toporul pe ele ... e pacat sa judeci gresit in urma unei asemenea auditii.
Amphion Krypton3 ; Gryphon Guideline PSC Gold; Jeff Rowland 201; exaSound e22; MacMini i5; AQ NRG10; Solid Tech; Silver diy Interconnect and usb cables

Post Reply