Special pentru Romania ?!

CD, vinil, concerte
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Special pentru Romania ?!

Post by momolo »

Constantin C.
Am cumparat un disc cu Madeleine Peyroux. "Half The Perfect World" se numeste.
Calitatea inregistrarii mi se pare foarte buna si nu spun asta prin prisma raportului
calitate / pret , adica "pentru 30 de lei suna destul de bine!".
acelasi disc il am si eu (chiar am cumparat 3 bucati identice ca sa le dau cadou si sunt perfect la fel).

In opinia mea, discul este tras mizerabil. E "manarit" (a se traduce compresat si "digitizat") ca sa se auda "bine" pe scule audio slabute sau mediocre.

Dar am si discuri (in general clasica) pe care am platit 15...20 RON si care se aud formidabil! Depasesc lejer majoritatea discurilor vandute la pret "standart" adica 55....60 ROn bucata.
Si normal ca cele scumpe nu sunt toate bune...chiar putine din ele sunt ok...

Un exemplu de-al meu. Am cumparat Waters - "Amused To Death" din Italia. Un amic l-a cumparat de aici de la Muzica. Ambele discuri sunt IDENTICE, chiar si la cotorul discului propriuzis inscripitionarile sunt la fel. Presate in Olanda, parca?!,sau Germany, nu retin, insa sunt identice ca le-am studiat in amanunt.

...Insa ele NU se aud identic! Asta am verificat-o pe unul din cele mai bune sisteme audio din Romania. Unde se cam aude....tot!

Diferenta este evidenta, cel cumparat de mine se aude mai bine, mai analogic si dand senzatia de natural. Cel cumparat din RO (ambalaj identic) se aude mai "digitalos" si mai zbierat.

Mai mentionez ceva - am ripp-uit foarte multe discuri la viata mea. Aproape toate cu EAC. Acest program arata cand la ripp corectia de erori intra in actiune.

Chiar daca rapoartele EAC spun 100% extras fara erori, totusi daca urmaresti EAC in timp ce extrage se vad acele patratele rosii cum se aprind ca un VUmetru de erori.

Majoritatea discurilor matritate nu au erori sau doar la unele piese aprind cateva patratele. Insa altele fac rosii toate patratelele.

....Si ca sa fie situatia si mai complicata dar si mai greu de inteles, la MULTE discuri audio matritate de o calitate audio absolut minunata (pe orice scule audio), genul FIM, Reference Recordings, chiar multe din XRCD-uri, Concorde, etc, am observat cum corectia de erori intra chiar puternic la anume parti din disc!

Dupa cum stiti, foarte rar EAC raporteaza ca extractia nu s-a facut complet si corect. Trebuiesc cazuri grave! Discuri zgariate, etc.

Problema este ca am ripuit discuri grozave (XRCD, FIM, etc) care in prealabil le ascultasem pe sisteme audio foarte, foarte bune, concluzionand ca discurile sunt intradevar excelente....iar acestea la ripp cu EAC au avut parti intregi pline de erori si imi aprindeau patratelele rosii din EAC, semn ca se face corectie la greu!

Chiar pe piese/pasaje care PE SISTEME GROZAVE dar si mediocre, se aud EXCELENT!....Am verificat asta cu urechea ciulita sa aud porcaria de pe disc! EAC era rosu la greu.....insa acolo discul se auzea la fel de bine ca in rest!....

Asta am observat in timp, de multe, multe ori! Inutil sa preciezez ca discuri care se ripuie perfect, fara corectie de erori, suna ca naiba! Culmea este ca multe discuri grozave, care mi s-au parut "mama discurilor", o data bagate la EAC prezentau ...patratele rosii! Inclusiv multe de noi, nefolosite, abia scoase din celofan!

Inutil sa va mai spun ca oricat m-am straduit, copia nu are treaba cu originalul!....Cu mentiunea ca asta se intampla pe sisteme audio BUNE.

Dar am si multe exemple de discuri audio matritate si identice care nu se aud identic.

Am intalnit si cazuri de discuri identice cumparate ambele din RO dar care se aud diferit.

CONCLUZIA mea, dupa toate aceste experiente, este ca in cadrul matritarii unui anume oarecare titlu CD audio, se petrec erori si exista serii mai bune sau mai putin bune, fabricate dupa aceeasi matrita!

Sau, multi producatori comanda acelasi disc, ambalat identic, codat identic la mai multe fabrici, de exemplu la una din Cehia si alta din Slovacia. Lucrul asta il fac probabil pentru ca fabrica nu poate scoate rapid toata seria, avand si altele de facut.

Sau un anume titlu dupa anume matrita este fabricat in timp la diverse fabrici, sau la aceeasi fabrica insa cu pauze. Adica, in vara se preseaza 50.000 bucati, apoi in noiembrie se mai comanda vreo 10.000 deoarece piata merge bine, etc.

Astfel ca putem intalni ALEATORIU in comertul nostru si cel din UE, aceleasi discuri "made in Germany" de exemplu, cu acelasi cod probabil (atat cat putem observa ochiometric pe cotorul discului) provenite de la fabrici diferite sau de la aceeasi fabrica insa din transe diferite.

Sa nu uitam ca astea sunt chimicale si depind de temperatura dar si de procesele de fabricatie.

Si mai cred ca nu se pune la cale in mod special ca seriile proaste din fabricile mai proaste sa fie trimise in RO.

Eu cred ca asta se intampla neintentionat insa influentat de cauze obiective. De exemplu, fabrica mai proasta e mai aproape de RO, deci transport mai ieftin, etc.

Si mai cred ca atunci cand ajungem la sisteme audio foarte, foarte fine, putem distinge diferente de calitate si intre discuri ale aceleasi fabrici si serii. Poate intre cele facute luni si cele facute joi, fabrica lucrand la matrita X doar in aceste doua zile, una rece si umeda, alta calda si insorita.

Sunt sigur ca in procesul de fabricare conteaza pana si unde stau discurile dupa racire/uscare, defapt conteaza tot.

Iar modul in care se afla "datele" pe CD-ul audio il face pe acesta total dependent de calitatea materialului si citirii optice precum un sistem analog influentat direct de factorii fizici. Pentru ca discul audio NU contine date in modul inteles de lumea IT a computerelor. De aceea e si diferenta aia mare intre original si copie!

Iar in incheiere, pot spune ca, (totusi rar), exista si discuri pirat matritate de rusi, ucrainieni si bulgari (mai putin) care suna bine.....unele sunand mai bine ca originalele lor din UE fabricate in conditiile discutate mai sus. Cazurile astea sunt totusi foarte rare. In general cele pirat sunt mizerabile. Cum am spus, depinde si pe ce le asculti?!

...Deci, e oarecum e pe noroc.

Insa o garantie a calitatii e casa producatoare (care stie bine la ce fabrica le comanda si ce cere acestei fabrici) iar o sansa mai mare de a nimeri unele de calitate o constituie cumpararea lor din vest, dar mai ales USA, Japonia, Canada, Australia, piete mult mai stricte cu CTC-ul in general unde nu se importa marfa "deochiata" ca pentru astia din est ca noi!

Si sa fiti voi sanatosi cate CD-uri proaste mi-am luat din UE ! Dar in mod cert, piata interna este invadata de marfa cea mai ieftina posibil, deci si cea mai proasta!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: Special pentru Romania ?!

Post by Constantin C. »

In opinia mea, discul este tras mizerabil. E "manarit" (a se traduce compresat si "digitizat") ca sa se auda "bine" pe scule audio slabute sau mediocre.
Si acesta este unul dintre discurile "speciale" care mi s-a parut ca suna bine ... :)
Dar am si discuri (in general clasica) pe care am platit 15...20 RON si care se aud formidabil! Depasesc lejer majoritatea discurilor vandute la pret "standart" adica 55....60 ROn bucata.

Au fost in seria "Special pentru Romania" si discuri cu muzica clasica ?
Sunt tentat sa compar si astfel de discuri, dar nu am vazut nici pe la noi , nici "Special pentru Bulgaria" - ca au si vecinii nostri o serie similara , iar curiozitatea ...

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: Special pentru Romania ?!

Post by Alexx »

momolo wrote:Iar in incheiere, pot spune ca, (totusi rar), exista si discuri pirat matritate de rusi, ucrainieni si bulgari (mai putin) care suna bine.....unele sunand mai bine ca originalele lor din UE fabricate in conditiile discutate mai sus.
Da, am si eu vreo doua in situatia asta, insa mai de pe la inceputul anilor '90, catre 2000 erau deja panarame cam toate. Nu stiu de unde provin, dar banuiesc ca Rusia/Ucraina, nu Bulgaria.

In rest perfect de acord cu tine, cu observatia ca daca tot merg oarecum la noroc prefer sa-mi imbunatatesc sansele cumparand din vest. Basca, e si mai ieftin in multe cazuri :wink:

Ah, apropo, mai are cineva senzatia ca cd-urile de la Warner sunt proaste? Am destule, cumparate din vest, si mai toate suna infect. Ba chiar pe multe am dat o carca de bani, ca le-am cumparat in magazin la Londra, iar aia cd-uri cu muzica mai buna nu prea aveau sub 10 lire si se duceau si in 20. Ce bucurie pe mine sa ajung acasa si sa descopar ca se aud ca si cand as fi avut vata in urechi... :evil:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Special pentru Romania ?!

Post by momolo »

Basca, e si mai ieftin in multe cazuri
in cele mai multe cazuri! Din Italia mi-am luat discuri cu 30...50% mai ieftine decat ar fi fost aici! Nici acolo nu sunt ieftine, dimpotriva, majoritatea care-mi placeau erau 20...23 euro, insa gasesti destule oferte si reduceri. Depinde mult de magazin.
Dar in timp ce la noi numeri pe degete magazinele (in Bucuresti.....caci in provincie e jale!), la ei sunt un numar infinit de magazine! Doar zonele centrale si turistice sunt mai scumpe la ei, insa sunt multe locuri excelente de cumparat!

Recomand si Verve.

Warner sunt o amestecatura, un ghiveci, putine bune.

La noi sunt multe discuri asazis "oficiale" prin magazine dar care au un aspect de discuri pirat. Coperta e doar o foitza unica, tiparita doar pe o parte. Pretul variaza intre 6....12 RON. Casele de discuri sunt obscure sau niste nume care reprezinta garantia gunoiului.
Culmea e ca si prin astea mai nimeresti cate unul bun, sau cel putin decent! Insa trebuie sa cumperi vreo 10 ca sa ai norocul de unul bun, folosibil! Majoritatea sunt trase ca prin telefonul mobil.

M-am referit la discuri clasica, in general colectii dar NU "best off", de la PHILIPS, DECCA si EMI care pot fi cumparate in oras cu 20..22 RON bucata. Unele sunt chiar foarte bune. Exista cateva ieftine si de la DEUTSCHE GRAMOFON care merita, insa trebuie cumparate multe pana sa nimeresti cateva foarte bune.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Special pentru Romania ?!

Post by West »

Alexx wrote:
momolo wrote: Ah, apropo, mai are cineva senzatia ca cd-urile de la Warner sunt proaste?
La fix ai fost cu intrebarea asta. :shock:
Tocmai am observat acest lucru pe un disc Warner Classics, concerte pentru violoncel de Lalo, Saint Saens.
Dupa ce mi-am rasfatat urechea cu un sacd de la Mercury, care avea aceleasi concerte in alta interpretare, mi-am amintit ca eu mai am un cd cu aceleasi piese.
Il pun, si nu mi-a venit sa cred cit de intunecat era sunetul, de o saracie tonala enervanta. Il mai ascultasem in urma cu citeva luni, pe alt setup si, ce sa zic, asa credeam ca trebuie sa se auda.
Daca sacd-ul de la Mercury seamana cu sunetul live, cel de la Warner este exact genul care goneste omul de la muzica simfonica.

Discutam cu un prieten care a spus ca o fi diferenta sacd/cd, asa ca am mai facut o sesie de ascultari incrucisate :D
sacd Mercury, partea de cd comutata din telecomanda, comparat cu cd Warner. Warner suna mai putin detaliat fara discutie.
Evident, pe sacd vs cd pentru acelasi Mercury, diferenta nu este mare, tine de microdetalii care fac sunetul mai dulce, mai cald, mai placut.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Special pentru Romania ?!

Post by momolo »

West, ce player SACD ai ? Daca nu e secret.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Special pentru Romania ?!

Post by West »

NAD M5.

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: Special pentru Romania ?!

Post by Constantin C. »

...Ah, apropo, mai are cineva senzatia ca cd-urile de la Warner sunt proaste? Am destule, cumparate din vest, si mai toate suna infect.
Bineinteles , nu esti singurul.
In cazul discurilor "speciale" dupa vreo 10 cumparate , dintre care Madeleine Peyroux/ "Half the perfect world" dupa parerea mea se aude cel mai bine , m-am oprit .
Cand a venit vorba despre discurile Warner m-am oprit dupa numai 4.Nici nu erau necesare mai multe.

Daca in cazul Madeleinei pot reprosa un volum la inregistrare prea ridicat ,uneori vocea prea "in fata" , fiind pusa ostentativ in evidenta , la Warner muzica pare cu adevarat comprimata , nu rareori semnalul este distorsionat , ca si cum un lant de erori ar fi insotit muzica de la inregistrarea primara si pana la matritare.

M-am gandit apoi sa schimb putin abordarea problemei...
Mi-am amintit ca de fapt Warner sunt un mare producator de filme si am inceput sa caut soundtrack-uri.
Am cumparat cateva si am constatat ca sunt inregistrate tot prost , dar mai bine decat albumele.
Totusi , dintre acestea s-au remarcat unele fabricate in Germania ori Statele Unite.
De exemplu, din seria Harry Potter , "Harry Potter And The Goblet of Fire" - 2005/ Patrick Doyle , se aude destul de bine.
Pe de alta parte , un mare succes artistic si comercial care pe mine cel putin nu m-a impresionat,il reprezinta soundtrack-ul "1492 Conquest Of Paradise" - 1992/ Vangelis. Este , cred , de retinut ca prima editie a discului a fost si cea mai buna.
De mentionat , poate , si faptul ca circula un mare numar de copii pirat...Asa ca trebuie sa fim atenti ce anume ascultam.

Am fost insa surprins sa vad ca sunt persoane care evalueaza diferite componente sau sisteme audio folosind soundtrack-ul "Twin Peaks" - 1990/ Angelo Badalamenti.
Intamplator si eu ma numar printre aceia care cred ca este o inregistrare buna.

Desigur , asta nu-mi schimba parerea generala defavorabila despre discurile audio Warner.
Intentia mea ramane de principiu aceea de a evita pe viitor achizitia de discuri "speciale" si , de semenea , albume audio ale companiei Warner .
Cred totodata ca prejudecatile nu sunt sanatoase.

Topicul fiind dedicat discurilor "speciale" nu vreau sa divaghez cu recomandari asupra locurilor din care se pot cumpara si discuri bune...
Tot ce pot sa spun insa , cu risul de a ma repeta , este ca acestea nu se regasesc in seria "Special pentru Romania" , iar grupul Universal ofera desigur si produse de calitate .

Chiar in aceasta sectiune a formului se discuta , spre exemplu , despre seria "Mercury Living Presence".La preturi absolut decente se pot achizitiona discuri exceptionale.
Dar deja acesta este alt subiect...

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Special pentru Romania ?!

Post by West »

:D Am descoperit, en passant, cu coada ochiului :D inca 2. Le-am ascultat o singura data si cred ca sint mai greu de judecat in privinta calitatii inregistrarii:
- Domenico Scarlatti, Sonatas. Pian, tempo rapid, stil baroc, deci multe decoratiuni. Nu ma pronunt, trebuie sa-l mai ascult.
- Claudio Monteverdi, Madrigali concertati.
Vocal, in stilul acela special, pe care l-am mai auzit si pe un disc de la Virgin Classic, Pergolesi, Stabat Mater. Minunata muzica.

Mai am de lucru, cine stie, poate ca mai este vreo speranta cu Warner :D.

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: Special pentru Romania ?!

Post by Alexx »

Da, mai sunt, nu spun ca fara exceptie sunt toate varza. Insa un procent mult prea mare, pentru preturi si numele firmei. Dezamagitor. :roll:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Special pentru Romania ?!

Post by momolo »

Constantin C.
Daca in cazul Madeleinei pot reprosa un volum la inregistrare prea ridicat ,uneori vocea prea "in fata"
asta e compresia.

Si atentie! Multa lume asimileaza compresia cu dinamica marita! Multi ascultand discuri comprimate spun ca suna ....dinamic! :wink:

Si cum se stie, sunetul comprimat se aude "bine" pe sisteme proaste, difuzoare slabe, etc. Este faimosul razboi al loudnessului care implica chestii mai complexe. Producatorii cauta ca discul lor sa sune "bine" in casti tip "doape" din playere portabile (ascultate in conditii de zgomot de strada sau metrou), pe sistemele banale din auto si pe scule gen radiocasetofon de bucatarie si difuzoare de televizor. Toate astea redau mai "bine" semnalul agresiv compresat, eventual si cu un pic de loudness de la mama lui deacasa!

Primul semn de CD audio de calitate este.... cand e tras incet. Asta inseamna compresie redusa, dinamica marita. Valabil si la vinil, practic acelasi lucru.

"Manarelile" astea sunt tradate instant pe boxe bune....cu adevarat bune! :wink: Caz in care, sa vrei si nu-ti plac!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
akaiofil
Posts: 305
Joined: 18 Nov 2008, 23:16

Re: Special pentru Romania ?!

Post by akaiofil »

care ar fi motivatia pentru vinil? asta nu se asculta in masina sau pe strada si nici nu este asa de raspindit prin turme, cei ce-l apreciaza fiind intr-o oarecare masura cunoscatori (in sensul ca macar fac diferentza dintre el si cd).
It's the music, stupid!

User avatar
West
Posts: 504
Joined: 20 Nov 2008, 08:22

Re: Special pentru Romania ?!

Post by West »

momolo wrote: Primul semn de CD audio de calitate este.... cand e tras incet. Asta inseamna compresie redusa, dinamica marita. Valabil si la vinil, practic acelasi lucru.
Primele discuri trase incet pe care le-am auzit au fost cele de la Chesky.
Warner se aude, intr-adevar tare, ma rog, cele citeva pe care le am eu.
Dar am discuri de la Linn, cu cintarete de jazz, care suna tare. Exemplu: Claire Martin, Barb Jungr. Sunetul este placut, pare in regula, dar dupa ce pui unul din asta dupa unul de clasica, tot de la Linn, ai o imperiozitate sa gasesti butonul de volum. :mrgreen:

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: Special pentru Romania ?!

Post by momolo »

in opinia mea Linn are discuri proaste. La prima vedere, mai ales pe sisteme audio slabe si mediocre, par grozave. Multi sunt incantati de ele.

Insa sunt o pacaleala. False, artificial cosmetizate, contrafacute (dar fara harj-harj digital), aparent trase de inalta clasa, la o redare "indiscreta" pe scule de calitate suna lipsite de viata si realism, par precum niste tablouri create de un computer (bun) pe niste programe de pictura digitala (bune...dar totusi programe!).....intr-un cuvant, ne-natural si lipsite de viata, de realism si de firesc.

La o astfel de experienta, primul atribut negativ venit in minte ar fi ceva de genul - prea cosmetizate, prea perfectioniste la modul artificial si faptul ca nu transmit emotie, nu transmit naturalul si firescul, par niste chestii impaiate, artificiale.

Pe scurt, treaba inginereasca....si atat!

akaiofil
care ar fi motivatia pentru vinil?
pentru orice masterizare de vinil (si CD sau orice alt suport) se foloseste compresia.

Problema nu e daca sa fie folosita?, problema e cum trebuie folosita?

Vinilul are un potential de dinamica (teoretic si practic) foarte redus. Astfel ca masterizarea pentru vinil este cel mai greu examen pentru un inginer de sunet, MULT mai greu decat in cazul CD-ului audio. E o treaba foarte perversa. Profesional, minumul uceniciei pentru un inginer de sunet ca sa ajunga sa masterizeze vinil e de 7 ani!...Daca are de la cine sa fure meseria!

Pe vremuri cand CD-ul nu aparuse, sau inca nu era raspandit, pe suportul vinil se petreceau aceleasi lucruri ca si azi. Proportiile sunt insa diferite, atunci calitatea masterului era mai raspandita, azi e o raritate, o trufanda, o delicatese doar pentru cei cu bani, cei putini.

Cauza e de doua feluri - vinilul e superior CD-ului audio si pe vremea aia profesionistii inca aveau scoala adevarata, citeau carti, faceau muzica pe instrumente clasice, pe scurt MUNCEAU din greu ca sa ajunga in varf, ani de zile castigand putin si greu, nimic nu se facea peste noapte de catre niste putzoi imberbi, tupeisti si rasfatati de soarta, care n-au dat de greu la viata lor, plini de bashini in cap si care s-au apucat alaltaieri de clickait cu mausul in laba.

Mai e si faptul ca omul tot maimutza ramane. Spiritul de imitatie este unul fundamental. Ori e o mare diferenta sa imiti pe cei talentati si deosebiti sau sa imiti niste fantoshe, maimute proaste pline de orgoliu si fumuri cazute din noroc in pozitia pe care o au.

Erau si vremurile cand inginerul de sunet nu era un simplu tehnician ca o mica sluga pusa la spalat vase in bucatarie. Vremurile cand NU totul se calcula in bani, profit si "Cat scoatem din asta?!". Vremurile cand lumea era mai putin atee si nu capatase inca aceast curaj inconstient al idiotului senin, senil si fericit aflat in linistea dinaintea furtunii.

Lucrurile toate sunt legate intre ele, mai mult decat ne duce mintea noastra ingusta sa pricepem.

Si atunci exista, ca dintotdeauna, muzica comerciala, cea pentru vanzare in cantitati industriale destinata catre marea masa rumegatoare (in pauza mentala), aia de fond muzical, care moare a doua zi facand loc la alta, muzica pentru floricele, party si umplut timpul pierdut sau de batzait din cur cu mintea prea odihnita.
Asta a fost dintotdeauna. Doar ca nivelul real valoric si calitativ a scazut pe masura ce lumea s-a....democratizat! :roll: (si s-a inmultit)

Astfel ca, lasand divalgatiile, si atunci ca si azi inginerii de sunet (din era vinilului) cautau sa bage camila prin urechile acului.

Treaba asta are o limita, una de bun simtz si care delimiteaza granita intre MUZICA si facatura.

Insa, ca intotdeauna sistemele audio slabe calitativ (fie pe gramofon, patefon, pickup, cdplayer, etc) au fost majoritare, cele bune minoritare (deoarece costa mult).

Si viata face ca tocmai majoritatea detinatoare de "pocnitori" sa consume in principal muzica comerciala. Astfel ca inginerii de sunet masterizau placile de vinil incat acestea sa sune interesant, percutant, impresionant din prima secunda chiar si in conditiile redarii de slaba calitate.

Se stie ca multi testatu discurile in magazin pentru a alege ce sa cumpere. Astfel ca e o chestie explicata simplu (psihologic), discul care incepe TARE, antrenant si cu bum-bum din prima, este ales in detrimentul aluia care se aude incet si leshinat dar care in realitate poate fi foarte corect si natural necesitand insa o auditie in liniste, in tihna si cu feeling (pe care nu-l ai cand ...testezi din gramada! :wink: ).

Dupa cum se stie, explicat psihologic, tare inseamna automat "mai bine".

Si cum altfel sa poti "pompa" energie intr-un sistem deja limitat?! Asta se face prin compresie.
Asa ca aceasta se folosea si in era vinilului ca si acum,din plin.

Si dupa cum stie orice vinilist, diferenta intre placi este imensa, mai mare decat intre CD-uri.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: Special pentru Romania ?!

Post by c6t9 »

West wrote:
momolo wrote: Primul semn de CD audio de calitate este.... cand e tras incet. Asta inseamna compresie redusa, dinamica marita. Valabil si la vinil, practic acelasi lucru.
Primele discuri trase incet pe care le-am auzit au fost cele de la Chesky.
cauta cam tot ce e CD anii 80-90 si o sa vezi ca sunetul difera total de orice album scos acum din acelasi gen muzical. alea sunt trase incet, sunet aerisit, amplu, dinamic. si sunt cd-uri normale, nu vanatoare de vrajitoare la case de discuri audiofile cu muzica "trista".
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

Post Reply