aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Kostas »

Asta e, pierzi, castigi, negustor te numesti. :)
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

porto
Posts: 416
Joined: 08 Nov 2008, 04:47
Location: Montreal

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by porto »

http://www.high-endaudio.com/magaz.html
Se inscrie perfect in ceea ce spuneti voi.

puf
Posts: 428
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by puf »

Eu chiar sunt curios cum se descurca comertul high-end audiofil acum pe criza.
Deja supermarketurile tip Media-Galaxy au mari probleme , Altex se va reorganiza si se vor inchide destule magazine.
Pe fondul disparitiei creditelor de consum, cu buletinu, produsele electronice de larg consum inregistreaza o cadere impresionanta a vanzarilor.
Firmele japoneze incep sa acuze intarirea yenului ceea ce duce la cresteri de preturi la produsele fabricate de acestea, asta pe fondul scaderii importante a vanzarilor.

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

Interesant topicul.
Am un catalog american din anul '89 cu 4000 de produse datatoare de sunet pt muritorii normali.
Produse de la semitrancotele anilor respectivi pana la marile produse High End.
Ma tot obsedeaza preturile de atunci.Enorma majoritate a produselor nu depasesc cateva mii de usd,nu multe mii.
Daca cateva produse,mai ales boxe,ating cifra de 50,000 USD,acolo e vorba de un camion de boxe care luate impreuna cintaresc cateva tone.
Un singur sist de boxe atinge cifra de 80,000 USD,dar el incape intr-un camion cu remorca si asta solicitat la maxim.
Cand ma uit la preturile de azi imi vine sa rad,chiar daca nu e rasul meu.
Treaba cu sarmele deja a depasit demult pragul ridicolului.
Practic la preturile de atunci s-a mai adaugat cel putin un zero.
Stau si ma intreb: sa fii scazut atat de mult USD-ul si sa fii crescut atat de mult prestatia respectivelor scule?
Senzatia mea este ca sculele high end s-au transformat deja in simboluri iar cablurile aferente in fetishuri.

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Alexx »

Imi scapa cate ceva din logica argumentelor...

1. Dealer unic - E o problema de monopol sau de economie elementara? Cati dealeri pot trai din cateva zeci de scule vandute anual de la un anumit brand? E chiar atata paine de mancat acolo incat sa ajunga pentru toata lumea? Intreb si eu...

Si subscriu si eu la intrebarea lui Kostas: Care e aportul dealer-ului in politica de suplimentare a numarului de cutii din casa promovata de producator? Nici cu buy-back-ul nu am o problema. Se practica de mult prin alte parti si in multe domenii, nu vad ce anume este scandalos, nu te obliga nimeni sa alegi varianta asta, insa mie personal mi se pare ca face lucrurile mai usoare. Ai mai multe optiuni si asta e intotdeauna un lucru bun.

2. Cabluri. E un subiect intotdeauna spinos, dar nu eu am adus primul vorba. Ce nu reiese clar pentru mine din cele spuse de momolo este daca au vreo baza pentru afirmatiile lor (producatorii, adica) sau nu. Nu sunt sigur de care parte a baricadei se afla, cu alte cuvinte. Parerea mea este ca efectul lor e clar sesizabil, indiferent ce spune logica. Ca nu merita zeci de mii, si nici chiar mii de euro e o alta poveste, insa asta e o decizie pe care trebuie sa o ia cei care au atatia bani de dat pe cabluri.

3. Marketing si distributie. Pai sa inteleg ca micile firme audiofile mananca bors iar marii giganti graiesc adevarul? Sunt extrem de sceptic in privinta asta... Pur si simplu cred ca e vorba de strategii economice diferite, ceea e si firesc, nu poate avea o firma mica cu cateva zeci de angajati aceeasi politica cu un conglomerat de talia Matsushita si nu prea vad unde sa umble decat la marketing (pana la urma si vanzarea in spatele usilor ferecate tot o forma de marketing e, zic eu).

In plus, producatorii si vanzatorii de scule scumpe sunt obligati la o vanzare personalizata. Cred ca sunteti toti de acord ca vanzatorii din mega magazinele cunoscute sunt absolut sub orice critica, doar nu o sa ma duc acolo sa dau de la o mie de euro in sus si sa ma ia la misto niste ghertzoi de 18 ani care nu stiu pe ce lume sunt. Poate fac si chestia asta, dar atunci cand e vorba de un DVD player cu mp3 si avi de 100 de euro, nu pentru un CD player de doua mii.

Iar in privinta preturilor... nu uitati ca un dolar de acum nu e acelasi cu dolarul ala din '70, asta asa... la o prima strigare. Sa comparam cat de cat corect.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Alexx, se vede treaba ca-ti lipsesc multe informatii, zic eu, elementare pentru ceea ce discutam aici.

As putea incepe sa te intreb ce sume maxime ai platit pe aparate audio pana acum ?! Nu stiu ce ma face sa cred, dar sumele pe care le-ai dat nu pot fi prea mari. De aici si "judecata" ta de mai sus.

Insa, daca ai ceva sume si ...ceva PRETENTII, daca incepi sa cauti a cumpara (totusi!) aparate de calitate si nu surogate si "frectzii" facute pentru piata ieftina, o sa te izbesti de un zid.

Incearca sa cumperi diverse aparate de la branduri audiofile bune si cu nume serioase, din alta parte decat de la "unicul distributior reprezentant national" si o sa vezi ce se afla dincolo de "gard"!

O sa mai constati ca sunt variatii importante de pret (mai ales la aparatele scumpe) de la o tara la alta. O sa aflii ca multe preturi sunt ...secrete sau ...estimative si oricum, din plin relative! :roll: O sa vezi ca orice comerciant (mai ales cei de dincolo cu mare experienta) te masoara inca de la usa, de la cizme in sus si va aprecia exact cu ce o sa-ti traga toti banii din buzunar! :D

O sa vrei sa contactezi "unicul reprezentant" din alta tara (chiar vecina in UE) pentru ca acela vinde mai ieftin. Instant vei afla ca nu te-ai adresat cui trebuie si esti invitat sa cumperi de la tine din tara, de la reprezentantul tau! :roll: ......altfel, daca iti vinde el, nu mai beneficiezi de garantie si ar intra in conflict cu firma producatoare (la care se duce aparatul in garantie cand pateste ceva).

Contacteaza sediul central al unui brand audiofil, de exemplu unul din Suedia si intreba-i de unde le poti cumpara unul sau mai multe aparate, din ce oras suedez sau daca poti cumpara direct de la ei ?! :lol: ....Iti vor raspunde sa contactezi dealerul national de la tine de acasa! (ei nu te pot servi cu nimic, tu ai .....delaerul tau!) :lol: ....Desi in Suedia preturile la aceleasi lucruri sunt mai mici!
Dar sa zicem ca esti perseverent si te duci personal sa cumperi. Pana la urma reusesti cu brio....insa la urma faci socoteala si constati ca pretul dat plus drumul te-a costat mai mult decat de la tine din tara (unde sunt preturi mari)

Cand o sa accesezi (in realitate, lasam forumurile si vrajelile de net) comertul audiofil international o sa dai instant de monopol, protectionism, "taine" si iti va fi foarte greu sa aflii preturile. De fiecare data esti trimis direct la......ai ghicit.....dealerul tau ! Sau in caz ca nu exista la tine in tara, e si mai rau, tu esti ala care plateste pretul maxim! Ca nu esti "de-al lor!" :wink:

Chiar sunt discutii aprinse, de exemplu in Italia pe tema dealerilor unici si monopolului lor. Nu vreau sa numesc branduri, insa sunt cazuri concrete de aparate vandute in Slovenia cu mii de euro mai ieftin decat in Italia sau italieni care merg sa cumpere din Elvetia unde dealerii locali le vand mai scump decat elvetienilor insa oricum mai ieftin decat cei de acasa! :roll: Evident, ai spune ca fiecare e liber sa cumpere de unde vrea! Dar daca ar fi mai multe locuri de unde poti cumpara acelasi lucru, automat ar intra in functie CONCURENTA si ar muri MONOPOLUL.

Si nu e ieftin sa bati drumurile lungi!

Sunt multe lucruri pe care nu am eu acum timp sa ti le insir. Cert este ca tot comertul audiofil este organizat pe monopol si protectionism, fiecare dealer isi ia brandurile lui si nimeni nu are voie sa se bage pe ele.

Este o relatie IMPUSA de catre producator, nu pleaca de la comerciant. Acesta e si el captiv la randul sau facandu-si clientul captiv. Totul pleaca de la producator si e mana in mana cu zona marketing.

Deci nu suntem in cazul unui producator care vinde cui plateste si dupa aia se intereseaza doar de sistemul de asigurare a garantiilor.
NU, e ceva mai mult, producatorul isi alege vanzatorul si ambii in parteneriat fac un mic monopol pentru "muls" clientul.

Asa ca doar cumparatorul final are de pierdut. Pe mai multe cai (si apropos de buyback). O data, neexistand concurenta, preturile se mentin umflate, apoi ca o data ce ai cumparat aparatul de la brandul X devi dependent de cel care ti l-a vandut. Din cauza faptului ca se vand putine pe piata nationala si daca tu, intr-o buna zi vrei sa revinzi, ramai precum curca in drum, potentialii clienti nu vor avea incredere sa trateze cu tine din moment ce exista deja un dealer si acesta deja se ocupa si cu buyback si revanzare second hand. Este logic, oricine se intreaba de ce nu ai revandut lui si vrei sa ti-l vinzi direct ?! Ca sa nu mai spunem ca tu nu poti concura singur, pretul dealerului va fi mai bun si in plus, acesta ofera multe facilitati auxiliare, tu doar vinzi una bucata aparat dificil de apreciat de unul singur.
Iar in genul asta de comert si la preturile astea enorme, pe atat de putine aparate, altfel se discuta in comparatie cu "trancotaria" de masa !
Aici felul de comert e un pic mai special si mai delicat.

Cine are experienta din "inside" stie bine ce spun. Practic acest tip de comert creeaza un client captiv si anuleaza libertatile unei piete libere si concurentiale.

De aceea si s-au dus preturile atat de mult in sus.

Si apropos de vintage si vremurile anilor 70...80, atunci un salariu american mediu era cam de 600...800 dolari. Iar aparatele foarte scumpe costau undeva pe la 3....4 mii de dolari. Fa un calcul si imparte acele preturi de atunci la salariul mediu! Apoi imparte preturile de acum la salariul mediu de acum din state sau UE! Oricat ai gresi in apreciere punand sume prea mici sau prea mari la salariul mediu, raportul este dramatic crescut in ultimele doua decenii! Atunci dadeai 3...5 salarii pe un aparat high-end, acum dai si 30...50 salarii (vestice) pe un aparat high-end!
Ca sa nu mai vorbim de accesorii cum ar fi cablurile si de cresterea exponentiala a preturilor la aceste lucruri in ultimele decenii! Toate mana in mana cu presa de specialitate care la inceput era partial libera iar acum este complet corupta si pe bani! (proveniti de la producator/brand).

Practic, producatorul isi face un comerciant captiv care la randul sau isi face un client captiv. Iar toate astea sunt din cauza disparitiei "gigantilor", cei care ar avea resursele imense pentru a inunda piata cu produse la un raport calitate/pret excelent.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
akaiofil
Posts: 305
Joined: 18 Nov 2008, 23:16

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by akaiofil »

oake wrote: .......Stau si ma intreb: sa fii scazut atat de mult USD-ul si sa fii crescut atat de mult prestatia respectivelor scule?
Senzatia mea este ca sculele high end s-au transformat deja in simboluri iar cablurile aferente in fetishuri.....
sau mai degraba s-a ridicat suficient de mult prostia cumparatoruli? pentru ca se vind, asta-i clar, altfel nu s-ar face...
iar eu nu-mi pot explica altfel pentru ca nimic pe plan tehnologic, de proiectare, de inteligentza etc. nu justifica o scula audio sa coste la fel sau mai mult decit o masina...sa fim seriosi. iar de cabluri....o dam in penibil numai discutind de asa ceva...
It's the music, stupid!

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Alexx »

momolo wrote:Alexx, se vede treaba ca-ti lipsesc multe informatii
Foarte posibil, nu am nici timp nici chef sa stau toata ziua pe la dealeri.
momolo wrote:As putea incepe sa te intreb ce sume maxime ai platit pe aparate audio pana acum ?! Nu stiu ce ma face sa cred, dar sumele pe care le-ai dat nu pot fi prea mari. De aici si "judecata" ta de mai sus.
Nu stiu nici eu ce te face sa crezi, si nici ce inseamna la tine 'sume mari'.
momolo wrote:Insa, daca ai ceva sume si ...ceva PRETENTII, daca incepi sa cauti a cumpara (totusi!) aparate de calitate si nu surogate si "frectzii" facute pentru piata ieftina
Asta presupun ca este in spiritul aprecierii de mai sus ca nu dau bani pe scule...
Cred ca trebuie lamurit ce inseamna la tine sumele astea mari. Daca vorbim de zeci de mii de euro, da, nu am astfel de scule, iar cand voi avea banii respectivi disponibili nu cred ca ma va deranja sa le iau de la dealer.

Daca vorbim de mii de euro, atunci am aparate de cateva mii, insa nu am dat pe nimic pretul de lista. Insa nu vad cat este de relevant asta in ceea ce discutam noi. Discutam experiente individuale, sau principii? Titlul imi sugera principii generale si cred ca e mai bine sa mentinem discutia acolo, altfel suna a frustrari personale...

Nu este limitata numai la domeniul audio strategia de comercializare de care vorbesti. Cu cativa ani in urma vindeam utilaje industriale japoneze pe care teoretic ar fi trebuit sa le cumpar en gros de la reprezentantul lor din Austria, insa le aduceam pe o alta filiera de la un distribuitor turc si ieseam la un pret MULT sub distribuitorul oficial. Deci nu sunt firmele audiofile singurele cu astfel de principii. Iar producatorul in chestiune era un gigant, nu o firma de butic.

Ce nu inteleg eu este de ce este o strategie de piata atat de revoltatoare. In general, daca nu vorbim de diletanti, si nu cred ca este cazul, strategiile de piata se fac in functie de niste statistici si diversi indicatori economici locali. E oarecum in firea lucrurilor sa se vanda mai ieftin in Slovenia decat in Italia, iar daca pe noi ne costa mai mult transportul pana acolo decat pe italienii de peste gard de ei, ghinionul nostru. Nu prea pricep ideea, trebuie sa fie toate preturile identice indiferent de tara in care se comercializeaza? Sau trebuie sa fie la noi mai mici pentru ca suntem mai amarati?

Mie imi pare destul de normal ca o firma care are o retea de distributie bine pusa la punct sa te trimita la reprezentantul lor. Inca o data, aici vorbim pur teoretic, nu ma simt deloc obligat sa ma duc la reprezentantul local si pana acum nici nu prea m-am dus. Iar daca te decizi sa iei din alta parte, faci calculele cum trebuie, cu transport, vama etc. si vezi cum iesi la pret. Sunt destule ocazii in care iesi mai bine si le-ai invins sistemul :lol: DAR nu intotdeauna ai si garantie la produse. :roll:
momolo wrote:Practic, producatorul isi face un comerciant captiv care la randul sau isi face un client captiv. Iar toate astea sunt din cauza disparitiei "gigantilor", cei care ar avea resursele imense pentru a inunda piata cu produse la un raport calitate/pret excelent.
Iarta-ma, dar sunt extrem de sceptic fata de afirmatia asta. In plan teoretic cred ca lucrurile stau taman invers, iar sub aspect concret, tu te vezi iesind din supermarket cu un amplif Yamaha/Denon/etc. in brate si un zambet fericit pe fata? Nu cred...

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Problema tot de la oameni pleaca.

Treaba e cam asa, zic eu, ca sa obti un sunet de calitate (denumire generica high-end) trebuie ca cel ce combina aparate si difuzoare sa stie ce sa faca si ce sa auda. Mai trebuie ca cel pentru care e facut sunetul sa stie si el ce sa auda. Si peste toate astea, trebuie ca sa existe exemple si expunere la CALITATE pentru ambele parti, inclusiv pentru mesterii care creeaza masinariile audio pe care primul le vinde spre al doilea !

Acum, facem un exercitiu de imaginatie - luam o populatie si o expunem audio la non-calitate pentru multa vreme. Pe toate caile. Inlocuim calitatea cu facilitatile si cantitatea, linistea cu zuruiala din sute de difuzorele chinuite care zuruie muzica de rahat repetata pana la dementza, accesul facil si rapid, comoditatea, ergonomia, estetica vizuala, moda si directiile trendy. Eliminam din cadrul populatiei subiectii care stiu sau au experienta reala si practica (defapt asteptam sa imbatraneasca si sa moara, cei ramasi devenind minoritate nesemnificativa) si in continuare cultivand sunetul gresit, ne-natural, robotic, artificial si bazat pe repetie, colaje, reeditari, cosmetizari, varianta 2, 3, x, beaturi, orice nu implica creatia artistica si emotionala sustinuta de talent ci ingineria searbada si matematica precum o rutina de copy-paste aplicata robotic, o chestiune de schema, mestesug si socoteala (mai ales de bani!).

Peste toate astea inducem o educatie atee prin care este cu grija hranit si cultivat orgoliul omului prost care, fiind prost, are certitudinea ca toate sunt simple, explicabile, ca el le stie pe toate si ca nu exista pe lumea asta decat ceea ce se vede, aude si pipaie in fatza ochilor.
Inducem indiferentza fatza de semenii din jur, inducem spiritul "liberal" care spune ca "the winner takes it all", restul sa piara, inducem sentimentul ca stiinta si tehnologia sunt totul in lumea MODERNA :roll: , initiem un om nou care nu are timp, care alearga sa faca bani si care se supune neconditionat sabloanelor atat de comode (scutind framantarea, incomoditatea, ineficientza si agonia creatiei).

Intr-un final avem o populatie de "furnici" cu ipod'ul in urechi si ii lasam liberi sa produca, vanda, cumpere si relationeze intre ei studiind apoi la ce rezultate audio-muzicale au ajuns ?!

Si descoperim ca am ajuns pe alta...planeta!

Alexx, hai sa nu transformam discutia in lupta stupida de orgolii ranite! Eu nu doresc sa te jignesc nici intr-un fel, insa din modul in care ai postat se vede ca privesti fenomenul prea putin implicat (deci informat) si prin "ochelarii" internetului. Hai sa ne bagam fiecare doar acolo unde avem ceva background informational (real)!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Kostas »

Puf, mediagalaxia si altex nu au legatura cu hi endul. Singura legatura cu muzica o are galaxia prin expunerea unor produse Denon, Dali, Pioneer, Kef , etc. ale unui dealer local , dar in general este un magazin de konsumerklasse care daca se restrange o face datorita concurentei in gama lui de electrocasnicomultimedia, a cumparaturilor prin interenet, etc. Dealerii audio pot sa faca ce are ursul in loc de mana datorita pretului stupid , negasindu-si fraierul sau snobul. :)
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

kaav
Posts: 1701
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

Topicul acesta a mirosit de la inceput a erezie.
Un miros bun.
Exista consecinte ale afirmatiilor....,dar hai sa fim seriosi nu traim vesnic,trebuie sa ne amuzam si din compasiune sa fim cateodata ''sadistici'' :D
Fiind obiectivi in relativitatea timpului nostru.
''Dragoste'' fara blesteme eu nu am vazut.
Ar fi plictisitor fara piper....''orice''
Nu va ganditi la bere cu piper,totusi in lumea reala sunt limite.

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Alexx »

momolo, nu m-am simtit jignit. Inca. Iar eu nu fac altceva decat sa discut, nu vad cu ce am jignit pe cineva si cu atat mai putin pe tine. Am pus niste intrebari ca sa stim ce vorbim, sa avem un sistem de referinta.

Recunosc ca nu sunt implicat in lupta cu dealerii, asta am si spus, si nici nu ma intereseaza sa ma implic. Exista modalitati de a lua aparatura mai ieftin decat de la dealer, insa fiecare face ce vrea. Eu nu tin sa am nici tipla pe cutie si nici garantie. Astea costa. Si ai nevoie de un dealer ca sa le capeti.

Ce am incercat eu sa explic este faptul ca exista niste realitati economice, care sunt generale si nicidecum specifice domeniului audio, si nu mi-o baga pe aia cu 'ochelarii internetului' ca stiu ce vorbesc.

Sunt perfect de acord cu teoria ta expusa mai sus cu privire la cultivarea calitatii, insa nu stiu ce legatura avea cu ce discutam noi. Eu nu ascult mp3 niciodata, fie vorba intre noi.

Pana la urma insa, nu mi-e clar care este ideea care ar trebui sa se desprinda:

Faptul ca un brand nu include cea mai buna sursa din capul locului si o ofera ulterior ca upgrade? Nu e un singur brand care face asta si acelasi fenomen exista si in industria automobilelor, ca sa dau un singur exemplu.

Faptul ca dealerii ofera buy-back? Desigur ca pot vinde mai usor decat mine sau tine scula respectiva, altfel n-ar mai face treaba asta. Dar ai intotdeauna de ales, nu le-o da lor, o vinzi tu si te duci in alta parte si iei alta, care e problema? Sau nu o cumperi din capul locului daca ai impresia ca e umflat pretul si gata. Problema rezolvata.

Faptul ca preturile sunt diferite de la tara la tara in functie de ce specifica producatorul in intelegere cu dealerul? Pai unde nu e asa, in care domeniu?

Daca nu discutam la obiect o dam imediat in d-alea cu sculele tale sunt mai ieftine ca ale mele, cum de altfel s-a si intamplat, si nu ajungem nicaieri.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Alexx obsesia luptei (de clasa) cu dealerii sa le-o lasam altora. Exista grupuri foarte pasionate de acest subiect care aplica metoda clasica, "hotzul striga hotzul!".

Se vede ca esti detasat si te doare oarecum in cot de treburile astea.

Asa ca vine intrebarea, simpla dealtfel, - ce suma maxima ai dat pana acum pe un aparat audio (hifi sau high-end) cumparat de nou (implicit de la comerciant avizat, de profil sau dealer) ?

Problema e ca netul ne face sa parem cu totii egali. O lamurire suplimentara asupra pozitiei unor participanti la o discutie pe un forum elimina discutiile "polemice" care din pacate sunt atat de prezente pe netul mioritik. Si care au la baza erijarea si bravada multora la adapostul anonimitatii.

Nu ai de ce sa te simti jignit de intrebarea mea. NU este o masurare, NU putem judeca oamenii dupa banii cheltuiti sau bunurile avute insa in acest subiect, in cadrul acestor discutii de principiu se cer specificate aceste chestiuni care pot defini exact pozitia implicarii cel putin emotionale daca nu si informationale.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by c6t9 »

sa va spun din experienta mea recenta ca si cautator de ceva scule amarate, dar decente ca si sunet si curent livrat pe termen lung.
parerea pe care mi-am format-o e ca adaosul la aparate bate lejer 30-100% in multe cazuri, in unele chiar si mai mult si nu sunt chiar exceptii. daca dau exemplu strict la ce am cumparat, vncent are variatii de pret la multe produse macar de 30-50%. bine, o sa spuneti ca sunt vincent, bla bla bla. sa luam atunci focal. boxele au variatii de pret de la 5900€ la 3600€ perechea in europa (deci atentie, perechea). mi se pare o marja extrem de mare. de unde vine ea? numai pe piata din romania am intalnit o marja de 400€ intre diferiti vanzatori.
alte exemple. ultimele scule yamaha pe care le lauda domnul momolo, in ungaria am gasit cuplu 2000 la pret de cuplu 1000. cambridge audio tot la ei am gasit cu 50% mai ieftin pe linie (si nu era vreo lichidare de stock). marantz, h/k, denon, onkyo, cu 30% mai ieftin in spania (referinta romania desigur).

si apoi intervine problema ce dracu sa cumperi efectiv (si poate si afectiv), pt ca piata ofera de toate, dar nu prea ai ce sa alegi daca le iei serios la bani marunti, ajungi sa dai nu tocmai maruntis.
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14340
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

c6t9
si apoi intervine problema ce dracu sa cumperi efectiv (si poate si afectiv), pt ca piata ofera de toate, dar nu prea ai ce sa alegi daca le iei serios la bani marunti, ajungi sa dai nu tocmai maruntis.
exact asta sugeram si eu mai sus, mai ales lui Alexx.

Anume ca, "pe afara e vopsit gardul, inauntru leopardul".

Cu totii atunci cand nu ne intereseaza sa cumparam ceva anume vedem piata plina de oferte si multe locuri de unde se pot cumpara si gandim detasat, putem face si aprecieri precum emite si teorii sfatoase si moraliste.

Insa in momentul cand avem banii si vrem efectiv sa cumparam ceva, constatam ca situatia reala e cu totul alta si ca preturile reale sunt cu totul altele precum si posibilitatile efective "un pic" diferite de ceea ce credeam atunci cand nu doream sa cumparam ceva in mod real.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply