aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
CC_TM
Posts: 132
Joined: 09 Oct 2008, 14:52
Location: Timisoara

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by CC_TM »

In orice bussines, daca vanzatorul te miroase ca-l vrei, te-a ars.

Mai bine trimiti un prieten la negocieri, sa obtina un pret bun. Cand vrei ceva, esti implicat emotional, si tentatia de a scoate banii e mai mare.
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

corect!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Kostas
Posts: 1479
Joined: 03 Oct 2008, 16:23

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Kostas »

Sa vezi cum face dealerul daca te razgandesti sau aduci aparatul inapoi :D
"Muzica este un răspuns căruia nu i s-a pus nici o întrebare". - Nichita Stănescu

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

CC_TM wrote:In orice bussines, daca vanzatorul te miroase ca-l vrei, te-a ars.

Mai bine trimiti un prieten la negocieri, sa obtina un pret bun. Cand vrei ceva, esti implicat emotional, si tentatia de a scoate banii e mai mare.
Pericolul si mai mare este atunci cand ai adunat ceva bani si pleci sa-ti cumperi ceva scule,sau schimbi ceva scule si vrei sa rezolvi treaba cat mai repede,sa scapi de respectiva problema.
Din pacate asta e cazul cel mai des intalnit.Exista o fervoare in tine,in acele momente,lucru care te face vulnerabil.Efectiv esti pasibil de a ti se pune pata,iar vanzatorul nu face altceva decat sa-ti incurajeze "pata"respectiva in favoarea lui.
Cand te trezesti din aceasta fervoare,de obicei acasa si constati ca marfa nu seamana cu ambalajul (aspectul conteaza foarte mult) deja ai intrat in mecanism.
Last edited by oake on 22 Jan 2009, 13:49, edited 1 time in total.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

corect! :D
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

kaav
Posts: 1701
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

Daca esti atent unde trebuie, ai ce sa inveti :D
Un topic grozav !

User avatar
CC_TM
Posts: 132
Joined: 09 Oct 2008, 14:52
Location: Timisoara

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by CC_TM »

Prin 2003 m-am dus in piata sa prospectez preturile la masini. Cautam un VW Bora. Dupa ce am facut o tura si am vazut cam ce se ofera, am dat de un tip ce avea 3 masini : un Bora, un Passat si un BMW318. M-am urcat in fiecare din ele, iar din ultimul nu am mai vrut sa ma dau jos.

Mi-a placut si l-am platit ... scump.

Astazi as actiona altfel.

Am invatat cu timpul ca trebuie sa-ti treaca "euforia", si sa actionezi doar cand te-ai linistit. Nu merg niciodata cu bani multi la cumparaturi :)
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Constantin C. »

O problema ce sta la baza acestor lucruri e cererea redusa de pe piata.
De fapt aceasta este cheia tuturor problemelor discutate mai sus.
Pretul este dat de echibrul dintre cerere si oferta .In principiu , cel putin.
Se poate observa evolutia pretului la petrol care confirma dependenta acestuia de cererea tot mai scazuta.
Se aplica principiul , desi mai putin evident , si la celelalte marfuri , inclusiv constructii , produse industriale , etc. , a caror cerere este mai scazuta in perioada de criza.

Si atunci , de ce preturile la produsele high-end sunt foarte mari?
Pentru ca oferta este foarte mica , in primul rand.Si asa doresc fabricantii sa ramana.
Apoi , pentru ca se aplica principiul pretului psihologic , ca doar sunt considerate produse de lux , iar daca sunt scumpe , musai trebuie cumparate de catre cei care au cu ce...
Este adevarat ca si costurile de fabricatie sunt in general mai mari pentru aceste articole.

O concurenta reala , chiar in situatia in care producatorul prefera monopolul reprezentantului unic intr-o tara , este posibila prin evitarea canalului oficial si importul de la "angrosistii italieni" , spre exemplu.
Acest lucru se intampla acum in comertul cu textile , cosmetice , piese auto , etc.
A inceput in momentul in care cererea pe piata romaneasca a fost suficient de mare pentru a fi acceptat de catre vanzator chiar si un adaos comercial putin mai mic (mai este o "mana" pe traseul marfii) , dar suficient de mare raportat la decalajul intre pretul produsului importat oficial si pretul aceluiasi produs importat pe canale neoficiale.

Produsele chinezesti fiind ofertate „in masa” , costurile fiind , de asemenea , mai mici , au preturi mai mici pe piata.
Consumatorii de high-end sunt mai reticenti in fata aparatelor chinezesti , astfel ca cererea pentru acestea nu este la nivelul ofertei.
Pentru aparatele de buna calitate fabricate in China – trebuie sa recunoastem ca exista si de acest fel – preturile sunt pe masura.

Piata se autoregleaza daca este lasata libera , iar in cazul Romaniei se va armoniza cu piata tarilor membre UE.Doar ca asta va dura muuult timp…

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Constantin C.
pentru ca se aplica principiul pretului psihologic
aici e un mare adevar si o cauza principala a preturilor umflate enorm!

Am informatii directe (nu prin dealeri) ca multi producatori de aparate audio din zona high-end pun preturi foarte mari...... pur si simplu de frica sa nu fie eliminati!

Cumparatorul mediu de aparatura audio high-end este deja bine indoctrinat ca DOAR ceea ce este scump este si (automat) high-end audio. Astfel ca daca un brand apare cu ceva ieftin practic nici nu e bagat in seama.
In plus se stie cata subiectivitate este in aprecierea audio (mai ales in zona asta) si peste toate, putini, foarte putini sunt cei care au ocazia si depun efortul deloc mic si nicidecum ieftin de a asculta si vedea cat mai multa aparatura. Practic 90% (e o apreciere subiectiva, posibil ca raportul sa fie altul) dintre clientii acestei nishe de piata nu viziteaza mai mult de una bucata dealer de profil. Maxim doi. Astfel ca nici nu pot face fizic si practic prea multe comparatii si aprecieri obiective alegand din putinele branduri accesibile lor in acest fel.

Plus ca marea masa se informeaza din sursele mass-media, in principal reviste tiparite (toate corupte) si internet (unde o poti lua razna daca citesti prea mult).

Asa ca momentul critic este primul, determinarea clientului potential sa faca efortul de a vedea macar obiectul ! O data trecut hopul asta, deja sansele de vanzare cresc exponential.

Ori daca un brand high-end ofera ceva ieftin, are sanse maxime sa nu treaca de primul prag, clientul potential (bine informat, pasionat si dispus sa cheltuie insa si obiectiv in apreciere) eliminandu-l din start. Ramane clientul pietei ieftine care este neinformat si nu poate aprecia calitatea chiar daca i-o pui pe masa sub nas.

In plus de asta, cel ce da mai ieftin isi reduce automat profitul si deci puterea financiara de a mai sustine marketingul (obligatoriu!).

Eu defapt am inceput topicul asta din alt motiv - am observat ca sunt producatori audio-high-end care deturneaza o (prea) mare parte din sume catre marketing si diverse cai inventive de a capta clientul si a-l face inrobit brandului respectiv.

Una din metodele clasice si contra careia nu vom putea obiecta niciodata este MATCHINGUL intre sculele audio. Aici pur si simplu nu ai ce sa le faci, e treaba cinstita insa sunt sigur ca majoritatea studiaza electronic cum sa-si faca sculele audio cat mai necompatibile cu alte branduri concurente in timp ce sunt perfect compatibile intre cele produse sub acelasi brand.

Dar astea sunt metode pe care nu le poti acuza, e dreptul fiecaruia si e normal ca brandul A sa nu fabrice un playerCD perfect compatibil cu amplificarea brandului concurent B !

Insa sunt si unii de moda veche care fac scule perfect compatibile cu orice, asta defapt insemnand tehnic ca au impedante de intrare/iesire de top, deci aparate de inalta calitate.

In general se pare ca doar in domeniul profy se cauta o compatibilitate si standartizare cat mai mare posibil. Dar in audiofilie este exact pe dos. Si nu poti sa-i acuzi de asta.

Insa poti sa-i acuzi de "pacalici" pe aia care-ti vand un player, preu sau amplif in doua bucati, aparat de baza si ulterior o sursa externa mai buna sau apar dupa aia cu nu se stie ce gaselnitza sa-ti mai schimbe contra cost ceva la aparate.

Dar fiind vorba si de marketing, se observa ca unele branduri nu mai prididesc cu reclama si nu stiu de ce ( :lol: ) astia nu se afla printre cei mai buni ?!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

saureign
Posts: 85
Joined: 08 Oct 2008, 15:26
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by saureign »

oferta e limitata si asa doresc producatorii sa ramana... nu prea tine afirmatia asta. Dupa cum spunea momolo, marii producatori s-au orientat catre consumer, si mai putin catre prosumer, drept pt care au aparut mai multi fabricanti mici care ofera audiofilie pe bani grei, pt ca nu ofera cantitati mari (trebuie sa-si scoata si ei pirleala). A, ca aparatele sunt de cele mai multe ori supraevaluate, asta e, inseamna ca exista oameni care sa plateasca acel pret. Insa nici asta nu se sustine 100%, pt ca exista dealerul - care-ti ofera o reducere fata de pretul de lista. Spre exemplu, eu am sistem de 7k euro pret de lista, insa luat cu 5k euro, dupa cateva upgrade-uri. Apoi, se aplica principiul redundantei informationale: cu cat avem mai multe surse de info, cu atat nu stim, drept pt care putem si suntem prostiti mult mai repede (sa cumparam aparate scumpe, aparate cu lipsuri etc.).

apoi, majoritatea elementelor denumite generic "trucuri de marketing" au in spate adevar. Spre exemplu, am facut de cateva ori operatia de a lasa fara curent sistemul DBS de la cablurile AudioQuest din dotare (Rocket 88): de fiecare data, ascultatorii (non-profesionisti;) au remarcat ca suna mai prost. De altfel, sistemul respectiv AQ este patentat (asa cum sunt patentate monofilamentele de la Nordost sau cablarea Supra).

bref, sunt multi factori care intra in joc, unii cu putere mai mare de explicatie/determinare, altii mai insignifianti. Ideea este ca acesti factori sunt din ce in ce mai multi, iar expertiza tehnica si experienta audiofila este cu atat mai mult importanta pt un novice.

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by c6t9 »

de curand am aflat o treaba interesanta, usher are preturi preferentiale mai mari pt state si mai mici prin alte parti (chiar la jumatate). se pare ca cineva a luat multa marfa dintr-o parte si a bagat-o pe piata americana. asta se numeste grey imports sau ceva de genul asta si mereu sunt mai ieftine cu mult decat ce se aduce oficial. uneori si politica firmei mama e cam orientata catre jumulit acolo unde se poate. de mult cred ca ce platim de fapt, valoreaza MULT mai putin (chiar daca includem tot felul de cheltuieli, cercetari etc). asta e, uneori nu ai de ales sau tot mai des nu ai de ales.
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

saureign
Apoi, se aplica principiul redundantei informationale: cu cat avem mai multe surse de info, cu atat nu stim, drept pt care putem si suntem prostiti mult mai repede
foarte interesant! Asta se poate aplica la toate domeniile din ziua de azi cand suntem realmente inundati, innecati cu informatie.

Mi-am adus aminte de un articol pe care l-am citit despre spionajul american prin sateliti. Cica au atat de multa informatie incat problema principala nu mai este obtinerea informatiilor de absolut orice fel ci sortarea imensei cantitati de informatii. Alegerea celor folositoare de cele care nu sunt folositoare. Pentru asta au ajuns la concluzia ca trebuie suplimentat masiv personalul uman, singurii care pot discerne ce este important si ce nu sau care pot comanda treaba asta computerelor. Astfel ca au o prima linie de computere care aduna si stocheaza informatii, apoi o a doua linie care le sorteaza iar treaba asta nu poate fi programata, ceruta si organizata decat uman. La urma si-au dat seama ca le trebuie mai multi oameni acum decat in sistemul primitiv vechi cand erau trimisi la fatza locului agentii de teren.
Ideea era ca sunt innecati in informatii si din cauza asta au facut multe greseli iar in sistemul actual le trebuiesc mai multi oameni decat in trecut.....
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
Alexx
Posts: 55
Joined: 18 Nov 2008, 22:52

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Alexx »

Am lipsit o zi si aproape s-a dublat topicul, nici nu mai stiu la ce sa fac referire :shock: O s-o iau cat de cat cronologic.

momolo, eu nu emit teorii sfatoase si moraliste, iar faci aprecieri... Eu discutam problema de principiu, pentru ca asa a inceput discutia. Daca intrebarea era de fapt sunteti de acord ca piata audio cu pretentii are preturi umflate? atunci raspundeam si eu in corul general ca da.

Ceea ce am incercat sa explic, si aici nu emit teorii, ele au fost emise de altii, este ca exista principii clare pe baza carora se construiesc politicile de produs, de pret si de piata. Astea sunt principiile de baza ale marketingului. Nu cererea si oferta guverneaza integral pretul, asta este o simplificare grosolana, intervin multi factori, cei sociali fiind in partea superioara a topului. Iar factorii sociali difera enorm de la tara la tara, ma doare undeva ca scrie pe noi toti acum UE. De asta preturile sunt diferite in Italia si in Slovenia, de asta sunt la noi mai mari decat oriunde :lol:

Pana la urma, de fapt si eu ma lupt cu sistemul, si aici ai punctat corect ca sumele date de mine pe un produs nou, de la dealer nu au fost mari. Iar alea care au fost, au fost cu mult sub pretul de lista din varii motive. Insa, din punctul meu de vedere, aici intervine discernamantul individual. Am o suma, ca fac cu ea? Ma duc sa iau Vincent nou (scuze c6t9, e un exemplu datorat discutiilor prealabile, nu incerc sa te pun intr-o lumina proasta) sau iau un alt brand cu nume si recunoastere, care imi place, insa la mana a doua sau din alte surse decat dealerul oficial, sau eu stiu in ce alte variante o gasesc mai avantajos?

Acum, sa-mi fie iertat, insa daca ne dorim neaparat Accuphase, Gryphon, Audio Aero, Mark Levinson, MBL, Plinius sau mai stiu eu ce, si le vrem neaparat si noi, si le vrem si de la dealer cu garantie, pai nu ne incadram in celebrul dicton 'si cu ea in ... si cu sufletul in rai'?.

Se intampla ca de cativa ani lucrez in vanzari. Ma lovesc de o gramada de clienti care vin cu foarte multe criterii de genul celor expuse mai sus, si pur si simplu le explic ca toate criteriile astea intra in conflict la un moment dat. Undeva trebuie renuntat la unele din ele. Pretul pe care il platim fiind primul criteriu la care trebuie sa umblam. Daca nu, atunci umblam la celelalte, nu le luam de la dealerul oficial, nu le luam noi, luam alta marca etc. Asta e realitatea, asta incercam sa explic.

Faptul ca acum stand la o discutie vrem sa constientizam ca sculele sunt mai scumpe decat ar trebui este doar de dragul discutiei. Sigur ca sunt. Pentru ca se poate. Sigur ca si preturile la masini, apartamente, haine de firma, bauturi in cluburile din centru, si lista e nesfarsita, sunt prea mari, si stim cu totii ca sunt. Si eu as vrea sa iau ieftin, nou, cu garantie, si daca se poate sa fiu servit cu o cafea in camera secreta in timpul asta, insa viata reala se desfasoara putin diferit.

De asta sunt detasat, pentru ca stiu ca nu le pot avea pe toate, iar discutia asta nu va schimba sistemul. 8)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by c6t9 »

in principiu in audiofilie nu e o rusine sa iei scule SH si de obicei posesorii de scule pretentioase sunt pasionati adevarati si au grija de ele sau cel putin ale mele erau ca noi dupa 10 ani de utilizare.
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Constantin C. »

Se intampla ca de cativa ani lucrez in vanzari. Ma lovesc de o gramada de clienti care vin cu foarte multe criterii de genul celor expuse mai sus, si pur si simplu le explic ca toate criteriile astea intra in conflict la un moment dat. Undeva trebuie renuntat la unele din ele. Pretul pe care il platim fiind primul criteriu la care trebuie sa umblam.
Aceasta este o parere cu care se confrunta multe societati comerciale.
Departamentul de marketing propune , ca una dintre primele masuri pentru dinamizarea vanzarilor , reducerea preturilor.
Unul dintre principiile de marketing spune ca reducerea pretului se recomanda a fi unul dintre ultimele mijloace de influientare a cresterii vanzarilor , intotdeauna in corelare cu alte masuri ce tin de conditiile obiective ale pietei si in cadrul unei strategii de marketing.

Sunt producatori care in situatii de criza , cam asa cum este acum , maresc preturile.
Tocmai aplicand principiul pretului psihologic.
Este vorba despre produse premium pentru care un pret mare creaza iluzia unei calitati exceptionale.Fireste , calitatea este superiora , fiind vorba despre produse premium , dar departe de a justifica diferenta de pret fata de produsele similare/concurente.Cu alte cuvinte , platim brand-ul.
...oferta e limitata si asa doresc producatorii sa ramana... nu prea tine afirmatia asta. Dupa cum spunea momolo, marii producatori s-au orientat catre consumer, si mai putin catre prosumer, drept pt care au aparut mai multi fabricanti mici care ofera audiofilie pe bani grei, pt ca nu ofera cantitati mari (trebuie sa-si scoata si ei pirleala).
"...oferta este limitata" poate fi spus altfel "nu ofera cantitati mari".
Ma bucur ca suntem de aceeasi parere.

Post Reply