aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Alexx, o mie de vorbe scrise pe un forum nu valoreaza nici cat o secunda de experienta personala.

Sunt sigur ca va veni vremea cand vei dori scule audio mai scumpe si vei avea pretentii si mai ridicate. Atunci vei intelege mai bine aceste lucruri.

Cu totii dintre cei pasionati si lipsiti de resurse financiare nelimitate (mai precis spus, cei care traim din munca) am plecat intial de la trancotzele ieftine second hand, apoi am ajuns catre scule audiofile entry-level second hand si apoi catre scule ceva mai audiofile dar mediocre, apoi catre cele medii bunicele luate cu mari sacrificii si la urma, cei perseverenti si norocosi ajung la lucruri cu adevarat bune din punct de vedere audio. Pe tot parcursul acestor etape (pe care numai cei putini le parcurg si trebuie precizat ca NU discut de asta ca despre merite glorioase sau speciale pentru cine face sacrificii in domeniu!) optica si gandirea se schimba. Una gandesti cand cumperi aparate si boxe de cateva sute de euro si cu totul alta gandesti cand dai banii de o masina pe un singur aparat! Eu asta vroiam sa-ti sugerez, Alexx.

Forumurile de net sunt total si anormal democratice. Cel care asculta pe boombox-ul sony este aparent egal cu cel care cumpara Accuphase de 24 K euro bucata! Defapt daca apare vre-o competitie verbala intre acestia, intaietate are cel cu gura mai mare si pixul mai meshteshugit. Plus ca cel cu boombox-ul isi gaseste rapid zeci de sustinatori (ca el) in timp ce adversarul sau ajunge ca un bizon singur, incoltit de hiene. Se chiama democratie si actioneaza orbeste intr-un sistem de valori particular si nenantural.
Culmea este ca lucrurile astea (dealtfel firesti si explicabile) sunt valorificate prin marketing mascat de catre unii.

Constantin C.
Tocmai aplicand principiul pretului psihologic.
produse premium pentru care un pret mare creaza iluzia unei calitati exceptionale
din pacate este e un element de baza in piata audiofila. Spun asta avand unele informatii directe. Defapt in jurul acestui punct se invarte discutia. Cauza acestui fapt nu e simpla si tine si de noi, clientii/consumatorii.
Sunt producatori care in situatii de criza , cam asa cum este acum , maresc preturile.
am observat si eu anul asta. Cu uimire! Ma asteptam exact la contrariu.
Ma bucur ca suntem de aceeasi parere.
Si eu.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

fluffy38
Posts: 405
Joined: 08 Oct 2008, 09:42

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by fluffy38 »

Eu tot nu pot sa inteleg de ce anul trecut in ianuarie,o pereche de .... :lol: MM220 noi costau in Germania 49,99 euro iar aici erau aproape 100 euro :?
"Civilizatia vine dinspre apus, lumina vine de la rasarit!"

User avatar
nicumur
Posts: 340
Joined: 03 Oct 2008, 17:57

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by nicumur »

Preturile sunt mai mari acum, in criza, pentru ca leul se duce de rapa.
Daca este sa gandim ca economisti, este simplu de aflat de ce produsele cu piata de desfacere mica costa mult mai mult decat cele cu piata de desfacere mare - toate costurile de productie, marketing, cercetare, etc., se impart pe mai putine produse - este logic si la mintea cocosului.

Preturile la produsele de "lux" HI-FI au fost intotdeauna mari :!:
Dau un singur exemplu, la intamplare.
In Shop, pe vremea odiosului, un magnetofon Akai Gx 636 costa cam 1.500$.
Cotatia leu/dolar (pe piata neagra, evident) era de 100/1, deci un mag Akai costa 150.000 lei (adica, lejer pretul a doua Dacii sau doua apartamente de bloc) :shock:

Asa ca, produsele de lux au fost intotdeauna de lux, indiferent de cine le producea.

P.S. - ca o parere personala, preturile de azi sunt nesimtit de mari si total nejustificate, aberante si ridicole in acelasi timp (ma gandesc la un interconect de 10.000 euro, sau la un pick-ul de peste 60.000$, exemple luate la intamplare) - este clar ca, aceste produse sunt facute strict pentru snobi si pentru oameni care nu mai stiu ce sa mai faca cu banii.
"Forumul nu e o anexă a dormitorului sau a closetului de-acasă. E o ieşire în lume, cu tot ceea ce o asemenea ieşire presupune, de la veşmînt la discurs." - ANDREI PLESU

User avatar
nicumur
Posts: 340
Joined: 03 Oct 2008, 17:57

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by nicumur »

fluffy38 wrote:Eu tot nu pot sa inteleg de ce anul trecut in ianuarie,o pereche de .... :lol: MM220 noi costau in Germania 49,99 euro iar aici erau aproape 100 euro :?
Pai... simplu, pentru ca erau produse in Germania :P
Daca am fi in Star Trek, probabil ca le-am putea teleporta direct la noi acasa, dar altfel...
"Forumul nu e o anexă a dormitorului sau a closetului de-acasă. E o ieşire în lume, cu tot ceea ce o asemenea ieşire presupune, de la veşmînt la discurs." - ANDREI PLESU

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

nicumur
In Shop, pe vremea odiosului, un magnetofon Akai Gx 636 costa cam 1.500$.
Cotatia leu/dolar (pe piata neagra, evident) era de 100/1, deci un mag Akai costa 150.000 lei (adica, lejer pretul a doua Dacii sau doua apartamente de bloc)
socoteala e complet gresita. In vremea aia economia RSR era de tip comunist etatist de stat. Astfel ca nici un curs valutar, nici cel oficial si nici cel neoficial nu reflecta vreo realitate economica.

Socoteala corecta se face altfel - atunci un salariu mediu american era de 450....800 USD. Luam o medie de 500 USD si deducem ca pretul unui AKAI din shopul romanesc (pret umflat, dar nu conteaza) echivala 3 salarii medii americane, desi in realitate echivala cu 2 salarii medii si multi din vest si-l puteau cumpara si dintr-un salariu.

Iar ca realizare tehnica-inginereasca un magnetofon AKAI implica mult mai multa proiectare (pe vremea aia nu se facea cu ajutorul PC-urilor iar plansele se trageau cu mana in tush), manopera calificata, materiale, utilaje (multe piese mecanice cu grad ridicat de prelucrare mecanica de precizie) decat un playerCD sau amplificator audiofil din ziua de azi.
este clar ca, aceste produse sunt facute strict pentru snobi si pentru oameni care nu mai stiu ce sa mai faca cu banii.
nimic mai fals! Sunt produse de oameni PASIONATI de domeniul audio-stereo (fara pasiune ar fabrica cu totul altceva mai rentabil!) pentru alti oameni pasionati de aceleasi lucruri care intamplator sau nu, au si resursele financiare disponibile sau din pasiune fac rost de acestea.

Viziunea ca sculele audiofile foarte scumpe sunt facute pentru snobi este o clasica fantosha trancotara.

Pentru snobi insa exista marfa dedicata. Ca de exemplu ceea ce face azi B&O si eventual mai "proletarul" BOSSE.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

Mai este ceva:
Noi ramanii nu avem cultura pretului si a raportului pret calitate,dar avem cultul pretului.
Cand te hotaresti sa cumperi ceva,de ex o scula ca sa fiu on topic,si esti bizonul de rand care pleaca la "shoping" cu un inceput de altoi audiofil in suflet,de obicei pui carul inaintea boilor si aloci o anumita suma de care esti dispus sa te desparti,iar daca obiectul cumparat se incadreaza in acea suma totul este ok,rasuflii usurat si pleci acasa cu trofeul,daca mai arata si frumos chiar nu prea mai conteaza cum suna.Nu ati observat ca de cele mai multe ori vanzatorul te intreaba cam cati bani esti dispus ca cheltuiesti ca sa stie ce trancota sa iti bage pe gat,asta cu exceptia vanzatorilor rafinati care intuesc cam de ce esti in stare ca material si te joaca frumos de la inceput.
De ce sunt preturile mari?...pentru ca se poate,dupa cum bine remarca un coleg de forum.

puf
Posts: 429
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by puf »

fluffy38 wrote:Eu tot nu pot sa inteleg de ce anul trecut in ianuarie,o pereche de .... :lol: MM220 noi costau in Germania 49,99 euro iar aici erau aproape 100 euro :?
Imi este teama ca te inseli pretul era pe o bucata nu pe pereche , pretul perechii fiind 100 euro ca si la noi.
Ca metoda de marketing folosita, nu numai de Magnat, in cazul acestor incinte dar nu numai, se anunta un pret recomandat mare (MM220 au pret de referinta 200 euro perechea) si in magazin sunt mult mai ieftine dand impresia ca ai dat peste o mare "afacere".

fluffy38
Posts: 405
Joined: 08 Oct 2008, 09:42

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by fluffy38 »

Am vazut foarte clar ...erau in cutie si la pret scria "paar" adica pereche.
Scuze de off-topic.
"Civilizatia vine dinspre apus, lumina vine de la rasarit!"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Ce au facut cei de la Magnat este un exemplu de marketing inteligent si pozitiv. Boxele lor s-au vandut excelent si beneficiul principal (chiar daca nu a existat un mare profit din adaosul comercial), a fost faptul ca i-a bagat lumea in seama. Pana la faimoasele Magnat Monitor 220 nimeni nu baga de seama acest brand german obscur (cu productia in China ca toata lumea). Ma refer la nimeni din zona audio. Acum multi vor fi interesati (si) de ei ca sa auda si alte modele, poate mai scumpe. Cert este ca prin "reclama" cu modelul 220 s-au facut vizibili pe piata si sunt sigur ca i-a costat mai putin decat daca plateau shpaga grasa la revistele principale de profil audio sau daca plateau reclama in mass-media. Ba chiar cred ca nu au platit bani ci au castigat bani caci e posibil ca modelul 220 sa fi avut si el un mic profit, macar simbolic.

Mai sunt pe piata boxe bune la pret de nimic, exemplu in Italia unde niste bookshelf numite MOSSCADE 502 la aproximativ 100...150 euro perechea a facut furori precum Magnat 220 la noi,

http://www.videohifi.com/forum/topic.as ... 1&ARCHIVE=

http://www.mosscade.com/produit.asp?Lan ... =5&serie=1

Dar diferenta intre Mosscade si Magnat e faptul ca cel din urma nu e o firma obscura aparuta alaltaieri. Dar nici o firma care sa fi fost vreodata stalpul audiofiliei. Cert este ca tipul asta de marketing a dovedit rezultate exceptionale! Si ceea ce este mai important, a multumit pe toata lumea, inclusiv pe clienti fara sa agaseze pe nimeni.

Si daca ma gandesc bine, multe branduri audiofile au avut mult de castigat de pe urma unor serii ieftine de aparate sau boxe care au atras atentia asupra lor.

Exista si reversul, multe branduri care au scazut dramatic dupa ce s-au apucat sa fabrice si serii ieftine de tot rahatul. Asta e cazul in principal la marile concerne japoneze. Caci dupa ce vezi janghinele ieftine, veritabile tzepe jenante fabricate de brandul faimos X, nu-ti mai vine sa crezi ca sunt capabili sa faca si ceva de calitate top ?!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

puf
Posts: 429
Joined: 09 Oct 2008, 20:30

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by puf »

Scuze ca insist dar pretul MM220 nu a fost niciodata mai jos de 99 euro nicaieri in EU: http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... agnat.html , http://www.ciao.it/Magnat_Monitor_220__571755 iar pe ebay se vand second hand fara transport la 65euro : http://cgi.ebay.de/1-Paar-Magnat-Monito ... 42002r2401
Aceeasi stategie cu pret declarat mare si apoi vanzare la jumatate de pret a avut si Infinity acum 3-4 ani cu difuzoarele Reference pentru car-audio, difuzoare care nu numai ca se auzeau grozav si erau bine apreciate in reviewsuri dar s-au vandut intotdeauna la jumate din pretul declarat si recomandat.
Toti "fericiti" cumparatori erau fascinati ca pot cumpara cu 100 euro difuzoare care erau considerate de departe cele mai bune din gama 2-300 euro.

User avatar
CC_TM
Posts: 132
Joined: 09 Oct 2008, 14:52
Location: Timisoara

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by CC_TM »

Prin anii '90, Infinity , JBL, Sony, Marantz ... cam toate se vindeau la 1/2 de pret dupa 2-3 ani de la aparitie. Si asta in magazine, nu SH !!!
It is a great thing to know the season for speech and the season for silence.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14344
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

CC_TM
Prin anii '90, Infinity , JBL, Sony, Marantz ... cam toate se vindeau la 1/2 de pret dupa 2-3 ani de la aparitie. Si asta in magazine, nu SH !!!
confirm si eu! O observatie interesanta!

Azi politica comerciala e diferita. Nu se mai soldeaza modelele vechi ci apar altele noi care de cele mai multe ori au ca unica modificare designul si eventual ceva pe la ergonomie. Insa dau iluzia clientului ca se va upgrada cu noul model. Bashca faptul ca multe modele noi suna mai prost ca cele vechi. .....Care intre timp nu se mai gasesc!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

ViMe
Posts: 56
Joined: 20 Nov 2008, 05:40
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by ViMe »

Stimabili colegi forumisti doresc sa va adresez sincere felicitari pentru initierea si opiniile exprimate in acest subiect, remarc cu satisfactie ca a fost o incantare sa-l urmaresc, asta si deoarece ii lipsesc punctele negative.

Cum am putea sa evitam capcanele de marketing ale diverselor brand-uri/dealeri?
Eu cred ca, daca regulamentul ne-ar permite, cel mai bine ar fi prin puterea exemplului/experientelor personale.
De exemplu daca am avut o experienta placuta sau neplacuta cu un brand si/sau dealer sa o putem expune astfel ca cei ce se informeaza sa obtina de pe forum ceva in plus, acel ceva ce noua initial ne-a lipsit; Astfel cred ca am putea ajuta la micsorarea multimii celor pacaliti de divrese firme (brand/dealer local/international) si la maximizarea multimii celor multumiti.

Fiind relativ crud/novice intr-ale celor discutate pot sa va relatez o experienta personala de data recenta: acum cateva luni am decis sa investesc intr-un sistem audio (amplificator si doua boxe) pentru asta timp de aproximativ o luna de zile am tot fost pe la diversi dealeri (cu muzica mea) si am ascultat diverse branduri pana m-am decis (singur si fara a intreba de opinii pe forumuri) si am cumparat ceva, in acest timp colegi de-ai mei de servici se uitau la mine ca la un extraterestru si se minunau de ceea ce faceam, de unde am dedus ca majoritatea populatiei, acei 99.99x % care nu citesc aceste forumuri, au alte opinii, alte mentalitati si alta atitudine; multi cunoscand din nefericire doar produsele din magazinele de larg consum.

Pentru aceasta va propun, daca se poate, ca sa ajutam pe cei ce vor a se ridica din majoritatea mai putin cunoscatoare, exact ceva de genul un subiect separat cu numele ridicarea in slavi si aruncarea cu noroi in diverse branduri si dealeri, in care fiecare sa-si poata expune direct motivele/argumentele pro/contra din experientele proprii.

kaav
Posts: 1717
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

ViMe wrote:Stimabili colegi forumisti doresc sa va adresez sincere felicitari pentru initierea si opiniile exprimate in acest subiect, remarc cu satisfactie ca a fost o incantare sa-l urmaresc, asta si deoarece ii lipsesc punctele negative.

Cum am putea sa evitam capcanele de marketing ale diverselor brand-uri/dealeri?
Eu cred ca, daca regulamentul ne-ar permite, cel mai bine ar fi prin puterea exemplului/experientelor personale.
De exemplu daca am avut o experienta placuta sau neplacuta cu un brand si/sau dealer sa o putem expune astfel ca cei ce se informeaza sa obtina de pe forum ceva in plus, acel ceva ce noua initial ne-a lipsit; Astfel cred ca am putea ajuta la micsorarea multimii celor pacaliti de divrese firme (brand/dealer local/international) si la maximizarea multimii celor multumiti.

Fiind relativ crud/novice intr-ale celor discutate pot sa va relatez o experienta personala de data recenta: acum cateva luni am decis sa investesc intr-un sistem audio (amplificator si doua boxe) pentru asta timp de aproximativ o luna de zile am tot fost pe la diversi dealeri (cu muzica mea) si am ascultat diverse branduri pana m-am decis (singur si fara a intreba de opinii pe forumuri) si am cumparat ceva, in acest timp colegi de-ai mei de servici se uitau la mine ca la un extraterestru si se minunau de ceea ce faceam, de unde am dedus ca majoritatea populatiei, acei 99.99x % care nu citesc aceste forumuri, au alte opinii, alte mentalitati si alta atitudine; multi cunoscand din nefericire doar produsele din magazinele de larg consum.

Pentru aceasta va propun, daca se poate, ca sa ajutam pe cei ce vor a se ridica din majoritatea mai putin cunoscatoare, exact ceva de genul un subiect separat cu numele ridicarea in slavi si aruncarea cu noroi in diverse branduri si dealeri, in care fiecare sa-si poata expune direct motivele/argumentele pro/contra din experientele proprii.
Direct in miezul problemei :wink: .Dar cred ca la felul in care ai prezentat, se va depasi ''limitele legale'' de dialog propice unui forum - ceva mai oficial,auto-cenzurativ ;asta daca e sa se dezvolte subiectul in directia propusa de tine :D

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

ViMe wrote:Stimabili colegi forumisti
Nu stiu de ce cuvantul Stimabili ma duce cu gandul la Caregiale
ViMe wrote: Pentru aceasta va propun, daca se poate, ca sa ajutam pe cei ce vor a se ridica din majoritatea mai putin cunoscatoare, exact ceva de genul un subiect separat cu numele ridicarea in slavi si aruncarea cu noroi in diverse branduri si dealeri, in care fiecare sa-si poata expune direct motivele/argumentele pro/contra din experientele proprii.
In felul asta am deschide o cutie a pandorei,lasand foarte mult spatiu pentru "pr" interesat.
Oricum acest lucru il fac revistele de specialitate aservite (mai sunt si altele?)...de ce am face-o si noi?
Sa fim intelesi : cand cumperi o unitate si iti exprimi parerea despre ea e ceva,dar cand iti exprimi parerea despre un brand in totalitate,e altceva.

Post Reply