aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Analogic, digital, sisteme audio, casti, revelatii si review-uri
kaav
Posts: 1701
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

Oake,te incolteste nemilos curgerea cu folos a experientei de viata, se pare.Nu este periculos? :D

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

kaav wrote:Oake,te incolteste nemilos curgerea cu folos a experientei de viata, se pare.Nu este periculos? :D
Chiar nu!...cu cat esti mai constrans de context cu atat spiritul expandeaza...asta numai daca ne gandim la epoca de trista amintire si tot e un argument.

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Constantin C. »

...Sa fim intelesi : cand cumperi o unitate si iti exprimi parerea despre ea e ceva,dar cand iti exprimi parerea despre un brand in totalitate,e altceva
Sunt absolut de acord cu tine.
Am preferat de cele mai multe ori sa vorbesc de bine un produs ori serviciu care mi-a placut si sa tac atunci cand am fost nemultumit.
Cand este vorba despre brand-uri , consider asta un fel de defaimare si mi se pare imoral.Deh , chestie de principii…

Doar ca , uneori , reclama negativa este posibil sa functioneze si anumite greseli ale furnizorului sa fie remediate.

Brandul cu pricina s-a gandit ca daca proiecteaza de la inceput un aparat de calitate (atata cat se poate ...sau cat pot respectivii), acesta ar aduce doar "una bucata" profit.

Insa ce ar fi daca in proiectare s-ar face unele compromisuri, motivul esential ...sau mai bine spus, justificarea "morala" fiind pretul final, astfel ca aparatul cu pricina ar primi in dotare o sursa alimentare interna nu tocmai la maximul (lor) de calitate.

Ulterior scot la vanzare o sursa externa de calitate (asta fiind maximul de care sunt ei cu adevarat capabili) astfel ca celui caruia i s-a vandut aparatul i se vinde apoi si sursa externa pe post de ......upgrade!

Bingo! Ati ghicit! Daca in carcasa aparatului s-ar pune de la inceput o sursa buna, atunci cheltuiala ar fi considerabil mai mica decat sa se fabrice ulterior o alta sursa externa pe post de upgrade. ....Insa ce interes ar avea ei ?!.....sa vanda doar o bucata cand ar putea sa vanda doua ?!
O strategie de marketing se bazeaza pe principiu pretului mic.Este vorba tot de „pretul psihologic” , dar in alt sens de data asta.
Pentru ca producatorul si-a propus , totusi , realizarea unui anume profit , incearca sa-l obtina din vanzarea „optionalelor”.
Si cel mai adesea , daca este bine implementat , principiul functioneaza.

Voi da un exemplu ultracunoscut , daca imi permiteti.
Probabil ca va mai amintiti de „Loganul de 5.000 de E”.
S-a facut o campanie mediatica extraordinara , foarte bine pusa la punt , inteligenta.
Adica , au fost antrenati specialisti din industria auto , oameni credibili , etc. , unii poate de buna credinta , oferta la pretul anuntat fiind deosebit de interesanta.

A vazut dintre voi cineva „Loganul de 5.000 de E” ? Eu nu!
Se pare ca abia la sfarsitul anului 2008 o companie de taximetre care a achizitionat cateva sute de bucati a insistat si a obtinut masinile la acest pret.

Eu am cumparat un Logan in urma cu aproape doi ani si am platit pentru el aproximativ 8.000 de E ; altii au platit si 78.000! Ma rog…alt subiect.
Cererea pentru masina a fost creata prin campania publicitara anterioara.
-Acesta este in fond rolul reclamei , sa creeze o cerere artificiala a respectivului produs pe piata.-
Diferenta de pret a fost reprezentata de optiuni asupra unor componente , aparate si servicii care s-au adaugat la pretul de baza al produsului.
Unele dintre acestea erau accesorii indispensabile , altele precum capacele de roti ar fi putut lipsi , dar nu ti se vinde masina fara ele chiar daca nu le doresti.
In felul acesta am platit in plus 3.000 de E , adica peste 50% , iar profitul producatorului , poate greu de crezut , dar adevarat , din „optionalele” obligatorii a venit .
Adaosul comercial la capacele de roti , spre exemplu , este de 200%…

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Am putea sa mentionam si imprimantele vandute la preturi promotionale ca apoi proucatorul sa-si scoata parleala la cartuse si orice altfel de consumabile. Ati observat ca sunt cazuri in care printerul costa mai putin decat cartusele de schimb.

Si nu putem compara tehnologia de fabricare a unui printer (mecanism complicat) cu cea de fabricare a unui biet cartus!

In plus de asta, printerele sunt vandute cu rezervoarele umplute sub capacitatea maxima, de exemplu in loc de 45ml, 15ml ca sa se termine rapid si sa ajungi.... sa platesti pretul real sau dorit de producator.

Insa, unul din subiectele acestui topic era legat de o particularitate, in piata audiofila preturile mari atrag clientii mari, chiar daca sunt umflate in modul cel mai aberant!

Iar in exemplul meu teoretic de mai sus, producatorul respectiv avea un adaos atat de mare incat isi permitea sa puna si doua surse in acelasi pret! Pretul fiind umflat si pentru ca sculele respective daca ar fi fost mai ieftine isi pierdeau.... din prestigiu!!! :roll:
Insa perversiunea a mers intracolo incat a pus o sursa mai slaba ca sa aiba ulterior motiv sa mai vanda una (mai buna).
Eu la asta ma refeream in exemplul meu teoretic.
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by c6t9 »

problema e ca si asa la mine nu a tinut nici una dintre astea de 3 lei mai mult de un an cu cartuse originale. pur si simplu se strica dupa garantie si e mai ieftina una noua, decat sa o repari. cineva care a lucrat in domeniu spunea ca sunt anume studiate produsele actuale sa fie utilizate un anumit numar de ore.

asa ca am luat ditamai laserul, macar nu mai frec cartusele si nu mai schimb imprimanta anual. per total ma duce mai ieftin.
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

Constantin C.
Posts: 205
Joined: 13 Oct 2008, 17:28

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by Constantin C. »

Insa perversiunea a mers intracolo incat a pus o sursa mai slaba ca sa aiba ulterior motiv sa mai vanda una (mai buna).
Eu la asta ma refeream in exemplul meu teoretic.
Absolut corect si sunt pe deplin de acord cu reprezentativitatea exemplului.
Procedeul imbraca diverse forme practice in functie de tipul de produs vandut , ajungand in unele cazuri la nivel de politica de marketing pentru firma respectiva.
Si asta , tocmai pentru ca este eficient , dar , ca sa citez , este si pervers totodata.

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

sa vezi ce-am patit cu un CANON pe jet, seria buna, foto semi-profy!
Asta e livrata cu o mecla original made in Japan (printerul si restul sunt mama China) si 5 cartuse. Evident, cartusele nu sunt full ci numai 60% insa suspectez ca au si mai putin.

Printerul e destept, stie singur tot ce i se intampla, astfel ca fiecare cartus-rezervor are chip si LED care cand clipeste inseamna ca e in belea.

Mi s-au dus pronto cartusele orginale pe vreo doua pachetele de hartie foto de 9/15. Defapt nici nu le-a terminat ca tusul s-a golit.

Am cumparat cartuse noi. Desi sunt numai rezervor sunt scumpe!
Am luat originale, made in Japan.

Le pun vesel pe vreo 3 din ele, restul mai aveau zeama, si dupa cateva zile ma trezesc ca printerul nu mai vrea sa printeze cu LED-ul clipind. In soft imi spunea "cardrige error" si LED-ul rosu de pe cartusul nou magenta clipocea.

Imprimanta e "desteapta", astfel ca desi vrei sa printezi alb-negru cu capetele bune si pline, ea nu vrea sa faca nimic daca un cartus color (de care nu ai nevoie) e gol sau cu probleme.

Ma duc gramada peste aia care mi-au vandut cartusul sa le dau cu el in cap!
Evident, m-au refuzat la schimbare insa dupa un scandal de rigoare mi l-au inlocuit.

Vin acasa, il pun si merge.....dar dupa cateva zile, alt cartus nou, original, schimbat, repeta figura cu "error"! Nou, plin, made in Japan si desigilat de mine!

Il pun pe ala vechi la loc si merge. Asta mai avea zeama 3%. Il pun si scot de zor pe asta nou si degeaba, "error" !

Il las pe ala vechi (albastru) cautand sa nu printez...albastru!...

...Insa dupa alt timp, alt cartus schimbat "made in Japan" face aceeasi figura!
Mi-am dat seama ca nu cartusele sunt de vina ci printerul! Care by the way, era in perfecta stare si printa superb!

Caut actul de garantie si constat ca expirase anul...

Apoi ma apuc sa trag cu seringa din cartusele noi cu "error' ca sa bag tot cu seringa in cele vechi care nu dadeau "error". Treaba e cam imposibila, a rezultat o mare murdarie si m-am vopsit pe maini pentru multe zile! Dar am apucat totusi sa umflu cateva picaturi in cartusele vechi! (si restul pe masa si maini)

Imposibil de gasit la astea vreo gaura de umplere! Pana la urma le-am intepat cu seringa in punctul slab. Lucru care le-a afectat scazand probabil o anume presiune interioara.....

Insa punand cartusul vechi la loc, toata zeama a curs apoi in imprimanta, caci din efect de capilaritate ii "transpira" capul continuu.

Rezultatul a fost ca mecanismul de "tras pe nas" s-a cam murdarit dar inca mai misca. Insa dupa ce-i dadeam cleaning printa bine.

...Asta a fost pentru putin timp. Cele cateva picaturi transferate s-au dus instant si am ajuns iara in situatia sa dau bani!

Estimasem ca platisem pe cartuse pana in acel moment cam 70% din pretul Canon (printer din seria scumpa) desi nu schimbasem decat 3 din 5. Iar unul neschimbat e mai mare si mai scump!

Astfel ca am printat o vreme alb-negru cu zeama dusa in 3 color (dar nu de tot caci altfel nici nu mai vroia sa printeze) si apoi am dat printerul de pomana si am zis ca de la Canon nu mai cumpar!

Pacat totusi, caci printa mai bine decat omoloaga ei de la HP (o am si pe aia) !...Dar ce folos?!

Intrebare - cartusele vandute de astia erau contrafacute ?! (le-am luat de unde trebuie si din mai multe locuri, nu din acelasi loc). Sau printerul strica chipurile la cartuse? Sau printerul avea o boala? Insa de ce mergea cu cartusele vechi originale?! Sau au facut-o expre asa ?!...Nu stiu! Dar nici nu mai vreau sa repet tzeapa cu Canon!

Sunt sigur ca daca ajungeam la garantie aia imi spuneau sa schimb cartusul nou...defect! ...Insa la al treilea cartus nou defect la cateva zile de la schimbare m-am lamurit! Sistemul lor are o buba! Iar asta ma costa!

Cel putin la HP chiar daca astia baga foarte putin in cartuse (10ml declarati), chiar daca are mecanica mai proasta si consumabilele costa mult, cel putin merg pana se duce zeama, fara surprize!
Insa si astia!.. Fabrica 6 cartuse diferite la care baga 10...12ml ! Ditamai ambalajul neecologic, plastic si alte materiale pentru un cartus din ala...si inauntru o zeama de 10ml ??!!! O fac special, sa tot cumperi si sa COTIZEZI la ei.
Dar uitati totusi cata risipa de materiale inseamna asta! Caci daca un cartus-rezervor ar contine sa zicem 100ml, consumul de materiale ar fi mult mai mic.....Iar ei nu ar putea cere pretul de 10 ori! :wink:
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by c6t9 »

cu imprimante am experienta asa:

acum 10 ani - epson fara capete pe castus (deci teoretic foarte prost), a mers impecabil 3 ani, l-am aruncat de bun, nu mai existau cartuse pt el, am cautat pana am luat un hp. a mers brici vreo 2 ani cu cartuse umplute de mine (deci nu le-am avut decat pe cele originale, culmea). s-a stricat mecanic si ireparabil. si apoi a inceput seria hp-urilor de cosmar, cum se termina garantia, cum murea (cartusele umplute nu mai printau nici ele cum trebuie). am schimbat pe canon, cartusul se ducea repede, pus originale, la fix o luna dupa garantie, a refuzat sa mai mearga. asa ca am trecut la xerox laser, merge brici, toner umplut si schimbat cip (am folosit vreo 10). la munca am niste hp-uri vechi, ciclu lunar cateva mii de pagini, merg brici. am primit epson si canon noi noute, ditamai cutiile (atentie, sunt serii profesionale), epson e cum ai avut tu color, cerneala, nu mai merge. canon e cu toner, consumabile la astea numai originale ca doar nu sunt platite de noi si au fost luate prin contratul de achizitie oricum, e cea mai mare porcarie vazuta de mine in materie de imprimante, dupa cateva mii de pagini s-a stricat si astia din service nu au reusit sa-l mai repare cum trebuie, ei spun ca trebuie curatat saptamanal :shock: .
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

La birou am o Minolta 7450PS laser color.
Dracia a costat undeva pe la vreo 3000 euro (apropos de AUDIOFILIE si de manufactura, materiale, inginerie si manopea - magaoaia asta mare cat un dulap contine piese, circuite complexe, proiectare tehnica si ore cercetare, materiale, manopera si ditamai transportul caci e baragladina carata in lada de lemn din China, toate la 3K euro ..... exact cat un amplificatorash audiofil de 10Kg in care NU s-a investit nici atata proiectare si cercetare, nici atatea piese si manopere + linii de fabricatie robotizate complexe si nici atata transport! Adica din materialele, ingineria, efortul de productie, manopera si transportul acestei imprimante de 3k euro poti face vreo 5 amplificatoare audiofile de 10.000 euro BUCATA !....sa nu dau exemple ca as avea destule minuni high-end cu 4...5 cifre desfacute cu mana mea! )

Ideea era ca ii trebuiesc 4 cilindrii si 4 cartuse. Cele 4 cartuse costa..... 850 euro!
Nu vreau sa ma gandesc cat costa cilindrii !!! Deocamdata astia sunt in garantie in baza unui contract de service-asistenta.

Dar iata cum isi scot ei banii! Caci pe 3...4 seturi de cartuse (3 cartuse color + 1 alb-negru) deja ai mai dat inca o data banii de imprimanta! Si ii mai trebuie niste filtre care se duc si un colector de toner dar si ceva memorie care e vanduta la de 5 ori pretul de piata a memoriilor, etc,etc.
Cand m-am uitat pe optionale, acolo am vazut "suplimentul" (adica niste preturi de-ti cade basca pe trei plastice de doi bani!)

Asa e si in AUTO. Masina fara optionale are un pret, ala zbierat in reclame. Insa nu o poti folosi asa deoarece ai nevoie de tot felul de chestii. Pe astea ti le vand la de nustiucate ori pretul si, bashca, pe principiul "branza cu patine", adica cumperi aia cu ailalta obligatoriu desi tu nu ai nevoie decat de una!
Te uiti la toate optionalele alea si te crucesti ce preturi au niste rahaturi de doi bani!

Ideea e sa te apuce de client dupa care te jumule ei.

Iar mai sus dadeam un exemplu (teoretic) din audiofilie in aceste sens.

De aceea eu urasc tot ce nu este standartizat! Insa e o lupta, fiecare firma cauta sa faca niste produse cat mai putin compatibile cu cele ale concurentilor desi in felul asta ei pana la urma pierd ca prostii cand vine un producator ieftin (de exemplu un chinez) si-ti vinde un produs ieftin (dar nu foarte bun) compatibil cu orice! In felul asta accepti si calitatea mai dubioasa, din disperare!
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

Apropo de hi end-urile obscen de scumpe:
Istorioara se intampla acu 15 ani cand un bun prieten de-al meu regizor si pasionat de arta fotografica a plecat in germanica la niste rude...nu mai tin minte ce oras.
Cum avea ceva timp de cheltuit,nu si bani, s-a tot plimbat prin respectivul oras pana a dat de o straduta plina de centre de fotografiere.
A intrat in toate sa vade ce si cum, pana a dat de unul patronat de un romanas de-al nostru.Toate bune si frumoase numai ca tarifele romanasului erau de 10-15 ori mai mari decat ale tuturor celorlalte...cum era de asteptat a intrat in vorba cu respectivul.Dupa o pregatire initiala i-a pus intrebarea: cum e posibil?,de ce?,are suficienti clienti?..etc.La urma urmei facea fotografii normale lafel ca si ceilalti.
Ce-i spune omuletul?..." cand am deschis centrul m-am aliniat si eu la pretul strazii si pt ca eram roman,clientii nu se imbulzeau la usa mea,mai mult dupa vre-o 9 luni ajunsesem in pragul falimentului,cand mi-a venit ideea cu pretul.
Ziua urmatoare am afisat noile tarife si culmea au inceput clientii sa-mi treaca pragul.La inceput din curiozitate...ma intrebau de ce preturile astea si le spuneam : deoarece sunt artist fotograf.
La momentul dialogului pravalia lui era cea mai de succes de pe straduta respectiva.
Ca sa revin on topic,un coleg de forum a facut o afirmatie in particular de genul:am ascultat la Milano(parca)Ongaku al lui Audio Note care era 70,000 euroi si nu numai ca nu m-a dat pe spate,dar chiar din anumite puncte de vedere nu mi-a placut.
Ori acest coleg de forum chiar "stie" sunet.
Evident ca un astfel de pret banuiesc ca tenteaza snobetul de rigoare,vesnic la panda dupa astfel de chilipiruri.
De ce il fac?...pentru ca se vinde.

User avatar
c6t9
Posts: 410
Joined: 05 Dec 2008, 09:39

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by c6t9 »

asta pt ca sunt multi (pardon, erau) bani nemunciti. cativa ani m-am gandit daca sa dau sau nu banii pe niste scule si dupa ce am decis, greu am ales ceva pe care l-am considerat cat de cat ok ca pret (oricum nu am dat pret de magazin, ca nu sunt nebun).
la masina am incercat sa o iau de jos si am tot facut upgrade, sincer aici se vad diferentele. am fost de la dacia, la francezi, la japonezi si la nemti. tind sa cred ca ultimii au preturile mai mari totusi justificat (cat de cat oricum).
"it's time to transfer all those mp3 on vinyl"

kaav
Posts: 1701
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

Intreb si eu ca taranu'....
Totusi nu ar fi de bun simt sa dea dracu' faliment fanariotii astia (toti,care frizeaza obscenitatea).Sunt domenii unde precizia de calitate este banalul,obisnuitul.Nu isi pun cenusa in cap,oameni cu adevarat seriosi.In domeniul ''sensibil'',pai sa vezi scufita rosie era de fapt un travestit dar si propria soacra in acelasi tip,nora cu cumnatu var de-al patrulea cu...Cred ca dupa ce se vinde ceva very espensive,el - lupul,care este - se duce in camera special antifonta si rade cu racnete...
In scopuri terapeutice,evident :roll:
Attachments
am si eu defecte (foarte putine,nu te vor afecta...).jpg

oake
Posts: 625
Joined: 24 Oct 2008, 19:03
Location: bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by oake »

kaav wrote:Intreb si eu ca taranu'....
Totusi nu ar fi de bun simt sa dea dracu' faliment fanariotii astia (toti,care frizeaza obscenitatea)

Cred ca dupa ce se vinde ceva very espensive,el - lupul,care este - se duce in camera special antifonta si rade cu racnete...
In scopuri terapeutice,evident :roll:
kaav..tocmai aici e problema: oferte de genul celor obscene apar tocmai datorita cererii snobilor avuti si impotenti acustic.Nu e prost cine cere,dar e prost cine da.Orgoliul costa...de aici si oferta,tot ce trebuie e un cuvant cheie sau de cele mai multe ori insusi pretul face acest lucru.

Lupul tau e o persoana inteligenta care speculeaza slabiciunile omuletilor.

kaav
Posts: 1701
Joined: 19 Oct 2008, 18:33

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by kaav »

Oake,evident ca nu contest valoarea unui cd player de 3000,e.t.c... euro (sa zicem...)
Dar Audio Note - Onkagu de 70000 euro (sau 69990,99 euro)?
In primul rand personajul < Data > din Star Trek ,singurul potent mental sa aprecieze asa ceva (se stie ca putea asculta mai multe simfonii deodata),din pacate este un personaj fictiv (nici nu era om pe deasupra,....hmm)

User avatar
momolo
Moderator
Posts: 14345
Joined: 02 Oct 2008, 10:11
Location: Bucuresti

Re: aparatele audiofile si metodele inventive de marketing

Post by momolo »

Eu cred ca mitul snobului surd plin de bani care cumpara scumpiciuni din snobism, prostie si parvenitism, este supraevaluat.

In realitate lucrurile sunt ceva mai prozaice si mai putin poetice.

Pe deoparte exista audiofili pasionati si cu multi bani care isi pierd busola desi poate ca au ureche si educatie acustica, pe de alta parte sunt oameni cu multi bani si putin timp care aleg superficial pentru ca nu-i f_te grija prea tare de problema audiofiliei. Astia vor ceva de calitate in domeniu, astfel ca intreaba la dealer sau citesc revistele (de rahat) audiofile. Evident ca dealerul ii face la buzunar (fraier ar fi ei sa nu o faca!) si revistele ii mint la greu cu articole (toate) "sponsorizate".

Astea toate sunt posibile din cauza subiectivismului in zona audiofiliei.

Este o zona prin definitie subiectiva si lipsita de repere sau cu repere volatile.

Sunetul e curva. Joaca feste. Asta oricui. Nimeni nu e scutit.

Astfel ca si un audiofil autentic si pasionat o poate lua la un moment dat prin balarii.

Cateodata auzul oboseste de prea multa "hrana". Cateodata intervine si plictiseala caci vorba aia, te plictisesti pana la urma si de cea mai frumoasa femeie din lume daca o vezi numai pe aia seara in pat. Sau te saturi si de cea mai buna mancare daca o mananci numai pe aia!

Pe de alta parte, sistemul audio e "copilul" (fara viata, mecanic, robotic, cateodata o opera de arta abstracta) al audiofilului.
Este o adevarata incantare sa gasesti "esentza vietii" (uleiul de sarpe) si sa o torni in sistem! Asta aduce bucurie, placere, incantare si satisfactie cand iti vezi capodopera ca merge mai bine si mai luminoasa!

Cateodata incantarea asta e nepretuita si da culoare vietii (care poate fi destul de cenusie).....insa COSTA! Si ca orice lucru pretios, trebuie sa coste mult.

Doar sacrificiul (in cazul nostru, banesc) da valoare si greutate!

Ceea ce vine pe depomana nu are valoare. Caci valoarea e o notiune fundamental relativa....cum e relativa si aprecierea sunetului in audiofilie!

Unii ar da ochii peste cap si ar spune ca ei sunt melomani (gandind cu un aer de superioritate). Insa nu sunt decat ipocriti si snobi, pentru ca ar juisa de placere daca si-ar permite niste scule audio bune! In lipsa, se dau melomani si intelepti judecandu-i pe altii si facandu-i snobi si prosti.

In treaba asta, la mijloc nu e decat frustrare pe de o parte si betia pasiunii pe cealalta parte, pasiune care CONSUMA. In primul rand resursele financiare. :lol: Doamne ajuta ca numai atat si nu si altceva, de exemplu potentza!!! :lol:

Asa ca preturile umflate vin din natura umana. Si din punct de vedere logic vin din cauza ca marile companii puternic financiare au pus-o in cui cu audiofilia acum multa vreme.

A ramas pe mana artizanilor. Unii fac treaba buna, altii sunt sarlatani iar noi ne impartim intre aia care pot si aia care nu pot.

Cu multe nuante la mijloc, intre.

Asta e zona cea mai interesanta, nu extremele. :wink: Zona crepusculara! :D
"Tinereţea este o noţiune, biologia un adevăr. Ele împreună dau dimensiunea existenţei"(Geo Bogza)

Post Reply